اختلالات جنسی

1399/10/18
**اختلالات جنسی**

فعالیت جنسی سالم می‌تواند طیف وسیعی از خواسته‌ها و فعالیت‌ها را شامل شود، که اگر در بین بزرگسالان موافق به عنوان بخشی از یک رابطه رضایت‌بخش تصور یا تجربه شود، لذت را برای افراد به ارمغان می‌آورد، حتی اگر دیگران ترجیح دهند زندگی جنسی خود را به روشی دیگر انجام دهند.

برخی از رفتارهای جنسی، وجود اختلال جنسی را نشان می‌دهد، زیرا این عمل منجر به پریشانی شخصی قابل توجهی می‌شود، به دیگران آسیب می‌رساند یا حالت اجبار به خود می‌گیرد.

**عملکرد جنسی**

وقتی افراد به دلیل فقدان اشتیاق، تحریک نشدن، درد جسمی ‌در هنگام فعالیت جنسی یا عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم، نتوانند از تحقق زندگی جنسی لذت ببرند، روابط، عزت نفس و کیفیت کلی زندگی آنها ممکن است آسیب ببیند. چنین شرایطی ممکن است مزمن یا موقتی باشد، اما در هر صورت، درمان و آموزش می‌تواند تا حد زیادی به کاهش ناراحتی کمک کند.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ (erectile dysfunction)، همچنین به عنوان ناتوانی جنسی شناخته می‌شود و به معنای ناتوانی درنعوظ و حفظ آن به اندازه کافی برای مقاربت جنسی یا سایر فعالیت‌های جنسی رضایت‌بخش است. از دست دادن نعوظ در مردان گاهاً طبیعی است، اما بیماری ED یک مشکل مزمن است و حداقل 12 میلیون مرد آمریکایی را درگیر می‌کند. ED با افزایش سن شایعتر می‌شود اما به طور کلی تنها زمانی موجب نگرانی فرد شده که باعث ایجاد استرس یا از دست دادن اعتماد به نفس شود، تاثیر منفی بر سکس داشته باشد یا حاکی از یک بیماری جدی زمینه‌ای باشد. ED می‌تواند دلایل جسمی، عصبی یا روانی داشته باشد و به طور کلی قبل از تجویز دارو، با تغییر سبک زندگی درمان می‌شود.

اختلال ارگاسم چیست؟

بسیاری از زنان با مقاربت به تنهایی، ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. اما اختلال ارگاسم، یا اختلال ارگاسم زنانه، به مشکل یا ناتوانی عمومی‌ زن در رسیدن به ارگاسم در طی تحریک جنسی اشاره دارد. هنگامی‌ که این اختلال باعث پریشانی قابل توجه بالینی می‌شود، تشخیص داده می‌شود. به طور کلی زمانی که این تجربه با عوامل خارجی، مانند پریشانی شدید در رابطه، خشونت شریک ‌یا سایر عوامل استرس‌زای مهم مرتبط باشد، تشخیص بالینی بر آن نمی‌گذارند. یک پزشک از زنانی که در تقلا برای ارگاسم شدن هستند، سوال می‌کند که “آیا این وضعیت ممکن است ناشی از تحریک جنسی ناکافی باشد؟” مشاوره روابط و سکس معمولاً برای زنانی که دچار اختلال ارگاسم هستند، توصیه می‌شود. مکمل هورمون ممکن است امتحان شود، اما روشی بحث برانگیز است و اثرات طولانی مدت آن مشخص نیست.

اختلال درد جنسی چیست؟

برآورد می‌شود که 15 درصد از زنان در آمریکای شمالی، درد مکرر در حین رابطه جنسی، به ویژه در هنگام دخول دارند. این بیماری که به عنوان درد تناسلی-لگنی یا اختلال دخول یا اختلال درد جنسی شناخته می‌شود، می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد، روابط را مختل کند و احساس زنانگی فرد مبتلا را کاهش دهد؛ این یک چالش برای هویت و عزت نفس اوست. برای برخی از خانم ها، درد محدود به مقاربت واژنی است در حالی که برخی دیگر ممکن است با قرار دادن تامپون نیز درد داشته باشند. این شرایط ممکن است مادام العمر یا اکتسابی باشد و درمان براساس نوع و شدت درد متفاوت است، اما ممکن است شامل مشاوره رابطه و سکس یا تمرینات اتساع باشد. برای زنان در روابط بلند مدت، پزشکان پیشنهاد می‌کنند که هر دو شریک مشاوره بگیرند.

اختلال میل جنسی چیست؟

اختلال میل جنسی به یک دوره طولانی گفته می‌شود که طی آن فرد هیچ تمایلی به فعالیت جنسی احساس نمی‌کند. زنان و مردان هر دو می‌توانند علاقه جنسی پایین را تجربه کنند که به طور معمول منجر به عدم موفقیت در شروع یا پاسخگویی به پیشنهادات سکسی و همچنین عدم وجود افکار یا تخیلات جنسی می‌شود. این بیماری تشخیص داده نمی‌شود مگر اینکه علائم حداقل شش ماه وجود داشته باشد و باعث پریشانی قابل توجه بالینی شود. این شرایط می‌تواند عمومی ‌یا موقعیتی باشد و معمولاً قبل از در نظر گرفتن دوره دارویی، با روان درمانی درمان می‌شود. (این اختلال از آسکشوالیتی متمایز است، که یک بیماری بالینی نیست.)

**پارافلیاس** (paraphilias)

برای برخی از افراد تحریک یا رضایت جنسی بستگی به خیال پردازی جنسی و/ یا مشارکت در اعمال جنسی دارد که غیر معمول یا شدید محسوب می‌شوند. این شرایط، معروف به پارافیلیا، هنگامی‌که باعث پریشانی قابل توجهی در فرد شود و یا درگیر شدن در چنین رفتاری باعث آسیب رساندن به دیگران شود، اختلال محسوب می‌شود. پارافیلیا می‌تواند بر روی اشیا خاص (کودکان، حیوانات، لباس زیر) یا رفتارها (تحمیل درد، در معرض خطر قرار گرفتن شخص) متمرکز شود اما با مشغله جنسی تا حد وابستگی مشخص می‌شود. بیشتر پارافلیاها بسیار خاص و تغییرناپذیر هستند و در مردان بسیار بیشتر از زنان است.

نمایشگرایی چیست؟ (exhibitionistic disorder)

اختلال در نمایش، شامل اصرار، فانتزی یا عمل نمایش دادن دستگاه تناسلی به دیگران بدون رضایتشان، به ویژه افراد غریبه است. انواع فرعی این اختلال شامل اجبار برای نشان دادن اندام تناسلی به کودکان قبل از بلوغ، بزرگسالان یا هر دو است. اعتقاد بر این است که نمایشگرایی حدود 2-4 درصد از جمعیت مردان و تعداد ناشناخته اما کمتری از زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اختلال فتیشیستی چیست؟

یک جاذبه جنسی شدید به اشیا بی جان یا به اجزای بدن که به طور سنتی به عنوان جنسی مشاهده نمی‌شوند، مانند پا، در صورت همراهی با پریشانی یا اختلال بالینی قابل توجه، به عنوان اختلال فتیشیستی شناخته می‌شود. بسیاری از افراد، برخی ویژگی‌های بدنی غیرتناسلی را جذاب یا تحریک کننده می‌دانند، اما تحریک فتیشیستی در عملکرد طبیعی جنسی یا اجتماعی اختلال ایجاد می‌کند و تحریک شدن بدون حضور شی فتیش، برایشان غیرممکن است. ممکن است بسیاری از افراد به عنوان بخشی از زندگی جنسی، فتیش داشته باشند اما تشخیص اختلال فتیشیستی مستلزم پریشانی قابل توجه شخصی یا ایجاد اختلال در زمینه های اجتماعی، شغلی یا سایر زمینه های عملکرد است. اعتقاد بر این است که این اختلال تقریباً به طور انحصاری در مردان رخ می‌دهد.

اختلال فضول‌گرایی چیست؟ (voyeuristic disorder)

اختلال فضول‌گرایی، پارافلیایی است که شامل جاسوسی عمدی از افراد بی خبر، غالباً هنگام لباس درآوردن، لخت بودن یا انجام فعالیت های جنسی، به منظور تحریک جنسی است. فضول یا "Peeping Tom " ممکن است از دوربین های شکاری، آینه یا دستگاه‌های ضبط در تعقیب خود استفاده کند. تشخیص اختلال فضولگرایی هنگامی صورت میگیرد که فرد تحریک شدید و مداومی از این اعمال به مدت حداقل شش ماه دریافت کند. تعداد کمتری از فضول‌ها در تماشای افراد هنگام اجابت مزاج یا با شنود مکالمات شهوانی تحریک می‌شوند. فضول اغلب هنگام تماشای هدف خودارضایی می‌کند یا تخیلات جنسی دارد اما به طور کلی علاقه ای به رابطه جنسی با فرد ندارد. نرها بیشتر دچار فضول گرایی می‌شوند، که برای بزرگسالان یک عمل مجرمانه است.

اختلال frotteuristic چیست؟

پارافلیا معروف به فروتوریسم شامل لمس یا مالش اندام تناسلی شخص به شخص دیگری به روش جنسی بدون رضایت وی، برای بدست آوردن لذت جنسی یا رسیدن به ارگاسم است. علاقه مندان به دنبال تجربه جنسی خصوصی در محیط عمومی‌ هستند. این بیماری اغلب در مردان جوان تقریباً بین سنین 15 تا 25 سال رخ می‌دهد و در میان زنان نادر است.

اختلال ترانسوستیک چیست؟ (transvestic disorder)

زنپوشی یک اختلال بالینی نیست، اما پارافلیا معروف به ترانسوستیسم می‌تواند باشد. در این بیماری یک فرد تحریک جنسی مکرر و شدیدی با پوشیدن لباس های جنس مخالف تجربه میکند، به ویژه هنگامی‌که تمایل به انجام این کار باعث پریشانی یا اختلال قابل توجه در زندگی روزمره وی می‌شود. یک فرد مبتلا به اختلال ترانسوستیک ممکن است به دلیل اصرار خود بر این عمل، احساس اضطراب، افسردگی، گناه یا شرم کند، که اغلب به دلیل عدم تأیید شریکش یا نگرانی خود در مورد پیامدهای منفی اجتماعی یا شغلی است.

**سادیسم و مازوخیسم**

برای برخی از افراد، یک زندگی جنسی رضایت بخش شامل اسارت، تسلط، تسلیم یا شیوه های مشابه است که اغلب به آنها BDSM یا کینک گفته می‌شود و بین بزرگسالان موافق، در یک محیط امن انجام می‌شود. با این حال، برای برخی دیگر، تجربه ی درد کشیدن و تحمیل درد تبدیل به وسواس می‌شود یا باعث اختلال در زندگی شخصی آنها می‌شود. در این موارد، فرد ممکن است اختلال مازوخیسم جنسی یا اختلال سادیسم جنسی داشته باشد.

اختلال مازوخیسم جنسی چیست؟

افرادی با این اختلال، در مورد ضرب و شتم، اسارت، تحقیر شدن و یا در معرض آزار و اذیت قرار گرفتن تخیل میکنند که برایشان منجر به رضایت جنسی می‌شود. بسیاری از افراد سالم بخشی از زندگی جنسی خود را کینکی کرده‌اند، اما وقتی افراد با این ترجیح جنسی، مشکلات روانی یا اجتماعی را گزارش می‌کنند، از جمله افکار وسواسی یا اضطراب، شرم یا گناه طاقت فرسا، ممکن است این اختلال تشخیص داده شود.

یک نوع خاص از مازوخیسم جنسی، خفگی (asphyxiophilia) است. وقتی کسی این عمل را به تنهایی انجام می‌دهد، ممکن است منجر به مرگ تصادفی شود. رفتار مازوخیستی جنسی معمولاً در اوایل بزرگسالی مشهود است و این بیماری با روان درمانی و دارو درمان می‌شود.

اختلال سادیسم جنسی چیست؟

اختلال سادیسم جنسی شامل تحمیل درد، تحقیر، ترس یا شکل دیگری از آسیب جسمی ‌یا روحی به شخص دیگر برای رسیدن به رضایت جنسی است. اقدامات سادیستیک می‌تواند شامل مهار (مانند طناب، زنجیر یا دستبند)، حبس، گاز گرفتن، ضربه زدن، شلاق زدن یا ضرب و شتم باشد. افرادی که این اقدامات برای آنها بخشی از یک رابطه رضایت بخش است و هیچ پریشانی یا اختلال در عملکرد را تجربه نمی‌کنند و ضرری به افراد دیگر نمی‌زنند، این اختلال را ندارند ولی وقتی کسی مرتباً اعمال رضایت جنسی را بدون رضایت شریک زندگی انجام می‌دهد، یا وقتی تخیلات یا رفتارهای او باعث مشکلات اجتماعی، شغلی یا سایر مشکلات عملکردی می‌شود، ممکن است این اختلال تشخیص داده شود. برخی از اعمال سادیسم جنسی جنایی است و منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ شخص دیگری می‌شود.

**پدوفیلیا**

جاذبه جنسی نسبت به کودکان خردسال بسیار نگران کننده و بالقوه خطرناک است، اما کسانی که با آن زندگی می‌کنند به ندرت به دنبال کمک یا درمان می‌روند، که عمدتاً به دلیل جنبه جنایی بسیاری از اقدامات پدوفیلیک و همچنین عدم تایید مردم و شرمساری شدید از این شرایط است.

پدوفیلیا چیست؟

پدوفیلیا یک جاذبه جنسی مداوم نسبت به کودکان قبل از بلوغ است. این بیماری زمانی تشخیص داده می‌شود که وجود خیالات تحریک آمیز جنسی، انگیزه های جنسی یا رفتارهای مربوط به فعالیت جنسی با کودک یا کودکانی که عموماً 13 سال یا کمتر دارند، در مدت زمان حداقل شش ماه ادامه یابد. پدوفیلیا غالباً یک بیماری مادام العمر است و بیشتر در آقایان دیده می‌شود و دختران و پسران، هر دو میتوانند هدف قرار بگیرند. بالاترین شیوع ممکن پدوفیلی در جمعیت مردان تقریباً سه تا پنج درصد تخمین زده شده و این وضعیت در زنان نادرتر است. مشخص نیست که چرا برخی از افراد پدوفیل می‌شوند. برخی شواهد نشان می‌دهد که ممکن است رگی در سایر افراد خانواده داشته باشد، چه از طریق ژنتیک و چه رفتار آموخته شده. به نظر می‌رسد سابقه سواستفاده جنسی در دوران کودکی، عاملی بالقوه در ایجاد پدوفیلیا است، اگرچه این موضوع ثابت نشده است.

منبع

16 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-07 18:38:24 +0330 +0330

↩ Sinasafa67
خواهش میکنم
شرم، احساس گناه، ترس، قضاوت و ناآگاهی باعث میشه نرن دنبال درمان

3 ❤️

2021-01-07 18:39:55 +0330 +0330

رگ دوست داشتن هم جزو اختلاله فيتيشيستيه ؟؟رگ برجسته دست و گردن و …🤤🤤

2 ❤️

2021-01-07 18:41:11 +0330 +0330

گزینه آخر🙄😕🥺

1 ❤️

2021-01-07 18:42:25 +0330 +0330

↩ Sinasafa67
زورشون مياد هزينه كنن

2 ❤️

2021-01-07 18:43:29 +0330 +0330

↩ loren5052
بله ارکتایل دیسفانکشن واقعا تاثیر مخربی روی اعتماد به نفس داره. باید با پزشک مشورت کرد.

1 ❤️

2021-01-07 18:45:09 +0330 +0330

↩ Sinasafa67
🥰😇

1 ❤️

2021-01-07 18:45:53 +0330 +0330

↩ Mastewine
اینجا ما اختلالات رو بحث کردیم. حتی خود فتیش یا خود بی دی اس ام هم اختلال نیست. تاکید رو اینه که اگر این رفتارها باعث پریشانی و تاثیر منفی روی ابعاد مختلف زندگی فرد یا آزار به دیگری بشن، از نظر کلینیکی اختلال تشخیص داده میشن.
حالا من از شما میپرسم که آیا دوست داشتن رگ این تاثیرات بالا رو داره برات؟

1 ❤️

2021-01-07 18:48:03 +0330 +0330

خیلی خوب بود👌
در رابطه با اختلال ارگاسم زنانه همه چیز برمیگرده به حس زن
همونطور که شما فرمودید اختلالات روانی باعث عدم ارگاسم میشه
تجربه جنسی وحشتناک در کودکی
ترس
اضطراب
افسردگی
عدم امید به زندگی
بی میلی نسبت به پارتنر
فضا و زمان نا مناسب
سکس بدون پیش نوازی
و کلی دلیل دیگه که باعث عدم ارگاسم میشن

پدوفیلیا (پدو:کودک- فیلیا:عشق)هم معمولا یک نوع مرض روانی یا همون اختلال و گرایش جنسی به حساب میاد
این افراد معمولا مجردن و در گروه سنی خود دوستان بسیار کمی دارد.
اغلب با کودکان مانند بزرگسالان صحبت و یا رفتار می کند.
روش ها و مکان های مختلفی برای تنها بودن با کودکان پیدا می کنن.
بعضی از آن ها دارای بیماری روانی مانند اختلال خلقی یا شخصیتی هستند.
پدوفیلیا ها اغلب، خودشون قربانی نوعی سوء استفاده جنسی در دوران کودکی هستند.
به نظر می رسد فرد مبتلا به پدوفیلیا قابل اعتماد و احترام است. او از جایگاه خوبی در جامعه برخوردار است متاسفانه
پدوفیلیا ها در درجه اول (اما نه همیشه) مرد های با تحصیلات بالا، در حد متوسط تا سی سالگی هستن
آنها شغل هایی را انتخاب می کنند که به کودکان راحت تر و بیشتر دسترسی داشته باشند.
پدوفیلیا یک گرایش جنسی است و بعید است این افراد تغییر کنند و درمان شوند. درمان می تونه به افراد کمک کند تا در برابر نیاز جنسی خود مقاومت كنند. والدین باید بدونن كه در بیشتر موارد سوء استفاده جنسی از طرف کسی صورت می گیره كه كودك اون رو می شناسه. یک پدوفیلیا به تنهایی درمان نمی شود و خودش به دنبال درمان نیست، زیرا مسئولیت رفتار خودش را بر عهده نمی گیرد و کارش را انکار می کند.

3 ❤️

2021-01-07 18:50:39 +0330 +0330

↩ Mohammadreza355482
بسیار عالی خیلی مچکر بابت تکمیل تاپیک

1 ❤️

2021-01-07 18:51:07 +0330 +0330

↩ Mohammadreza355482
خیلی دقیق بود
البته چون میفهمم میگم
♥️♥️♥️

ولی کارشناسی شدش نمیدونم

2 ❤️

2021-01-07 18:51:24 +0330 +0330

↩ عاقل_ترین_عاقل
دقیقا باید همین کار انجام شه، بارک الله به حسن توجه. ولی آخر سر، یه ده پونزده تایی هستش.

1 ❤️

2021-01-07 18:51:25 +0330 +0330

↩ Itried
مرسي از توضيح خوبت

1 ❤️

2021-01-07 18:52:32 +0330 +0330

↩ عاقل_ترین_عاقل
راستی میگم من ازاون سیستم اچ برای بزرگ کردن فونت استفاده کردم ولی کل متن بزرگ شد:(

الان یه امتحان کنم

ببینم میشه یانه

1 ❤️

2021-01-07 18:53:26 +0330 +0330

↩ Sinasafa67
اوپس💦😋😈

1 ❤️

2021-01-07 18:55:53 +0330 +0330

↩ Itried
👌🌹

1 ❤️

2021-01-07 18:56:02 +0330 +0330

↩ عاقل_ترین_عاقل
آره باید اینتر بزنم. ولی حس میکنم زدم اونموقع و نشد، مجدد امتحان میکنم. مرسیی

1 ❤️

2021-01-07 18:57:09 +0330 +0330

↩ Sinasafa67
لوس بازي بسه🤒

1 ❤️

2021-01-07 18:59:04 +0330 +0330

↩ عاقل_ترین_عاقل
کامنت پاک نمشه آخه
تاپیک میزنم میبینم عه تر خورده توش! سریع پاک میکنم:)) ولی خب کپی ازش دارم قبلش

1 ❤️

2021-01-07 18:59:57 +0330 +0330

↩ Sinasafa67
🤗🤗

1 ❤️

2021-01-07 19:02:09 +0330 +0330
1 ❤️

2021-01-07 19:07:03 +0330 +0330

↩ عاقل_ترین_عاقل
زیبا فرمودی:|

1 ❤️

2021-01-07 19:10:50 +0330 +0330

↩ Mohammadreza355482
عوامل زیادی داره
مرد و زن هم نداره

1 ❤️

2021-01-07 19:12:59 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
بله درسته اختلال برای همه هست
یک سری اختلالات تو مردها شایع تره
یک سری تو زن ها

2 ❤️

2021-01-07 19:14:17 +0330 +0330

↩ Itried
امم فکر کنم از طرف شما مسیر ارتباطی گفتمان بسته هست
اگه شد باز کنین جریان پیدا کنه🥴😅

1 ❤️

2021-01-07 19:18:34 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
وا:| باش

1 ❤️

2021-01-07 19:21:18 +0330 +0330

↩ rainbow_boy99
یعنی چی زیاد میشه؟

0 ❤️

2021-01-07 19:22:33 +0330 +0330

↩ Itried
شرمنده

1 ❤️

2021-01-08 02:03:42 +0330 +0330

↩ loren5052
اگر تمایل به بچه دار شدن نداشته باشن مشکلی نیست. مرده میتونه با دست و دهانش زنه رو ارضا کنه
هر چند بچم بخوان مشکلی نیست. اسپرم و تخمکو بیرون از بدن با هم مخلوط میکنن.

0 ❤️

2021-01-08 02:11:09 +0330 +0330

↩ loren5052
اگه عاشق مردش باشه، با کیر کوچیکم راه میاد. همونطور که گفتم واسه ارضا شدن راه های دیگه ایم هست. فقط که دخول نیست
مردم اگه عاشق زنش باشه، با نقص جنسیش کنار میاد
تنها چیزی که نمیشه تحملش کرد، تفاوت میل جنسیه. مثلا یکی گرم مزاج باشه اون یکی سرد مزاج.

2 ❤️

2021-01-08 15:42:47 +0330 +0330

ممنون از مطالب خوبت

1 ❤️

2021-01-08 19:13:09 +0330 +0330

مرسی خیلی مفید بود 👌 👌

1 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «