اولین سکس و خونریزی در دختران

1397/09/05

پیروِ نتیجه‌ی قابل توجهی که نظرسنجی پیرامون اولین سکس و مقوله‌ی خونریزی در بانوان به همراه داشت برآن شدیم تا این قضیه مورد واکاوی بیشتری قرار گیرد.

امید است این مطالب قدمی باشد هرچن ناچیز برا رفع ابهامات و پیامدهای فاجعه‌بار ناشی از تفکر سنتی خونریزی=پاکدامنی
با بازنشر آنها به روشنگری درمورد این موضو کمک کنید.

19378 👀
8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-11-26 18:47:47 +0330 +0330

چرا بیشتر دختران در اولین سکس‌شان از ناحیه‌ی واژن خونریزی نمیکنند؟

خونریزی تنها برای ۳٧٪ زنان در اولین سکس اتفاق می‌افتد.

by Saif Ud Deen Haider
Oct 26, 2016

افسانه‌ی مربوط به دوشیزگی بانوان

افسانه‌ی بسیار رایجی در آسیای مرکزی و آسیای جنوبی (پاکستان بنگلادش و هند و افغانستان) وجود دارد که این باورها در خاورمیانه بخصوص در امارات متحده‌ی عربی بسیار شدت می‌گیرد [و همچنین ایران]. و آن این است که شما میتوانید دوشیزه بودن و یا نبودنِ یک دختر را در بار اول از خونریزی شب حجله بفهمید.
این باور اشتباه است زیرا اینگونه نیست که تمام زنان بار اول رابطه جنسی‌شان دچار خونریزی شوند.

برای فهمیدن این مهم که چرا برخی زنان خونریزی میکنند و برخی دیگر خیر، بی‌نهایت اهمیت دارد که بفهمیم پرده‌ی بکارت چیست.
پرده‌ی بکارت بخشی از واژن زنان است که وظیفه‌ی پوشاندن مجرای ورودی واژن را بر عهده دارد. برخلاف باور عمومی اینگونه نیست که این پرده کل ورودی را محصور کرده باشد در بیشتر مواقع فقط بخشی از آن را پوشش میدهد و بازهم برخلاف تصور عمومی؛ تمام بانوان در روز تولد پرده ندارند و بعضی‌ها بدون داشتن آن به دنیا می‌آیند.
پرده‌ی بکارت در هر زنی از زن دیگر متفاوت است. همانگونه که قد و وزن و هیکل تمام بانوان شکل دقیقاً یکسانی ندارد اینگونه نیست که پرده‌ی بکارت در تمام بانوان یکسان باشد.
برخی بانوان پرده‌ی بسیار زخیمی دارند درحالی که در بعضی بانوان پرده‌ی بکارت بسیار نازک است و بعضی از بانوان نیز از بدو تولد دارای این پرده نبوده‌اند. در بعضی از بانوان پرده‌ی بکارت آنقدر بزرگ است که نود درصد ورودی را کاملاً پوشش میدهد در حالی که در برخی دیگر مقدار لایه‌های پوستی بسیار کم بوده و به زحمت ورودیِ واژن را پوشش می‌دهد به همین دلیل در هنگام اولین سکس مانع چیزی نشده و درد زخم و خونریزی به وجود نمی‌آید.

ناگفته نماند که پرده‌ی بکارت به خودیِ خود به دلائل مختلف در محور زمان از بین میرود در برخی از خانمها این اتفاق به خاطر ورزش کردن مداوم می‌افتد. ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری بیشترین صدمه را به پرده‌ی بکارت زده اما ورزش‌های دیگر هم در این مورد بی‌تاثیر نیستند. حتی رقصیدن نیز در صورت افراط میتواند موجب از دست دادن پرده‌ی بکارت شود. استفاده از تمپان (نواربهداشتی لوله‌ای شکل) بعضاً موجب از بین رفتنِ پرده شده و گاهی اوقات خودارضایی دختران نیز منتهی به خون‌ریزی و یا پاره شدن پرده‌ی بکارتشان میشود. مخصوصاً در مواردی که پرده کوچک و یا بسیار نازک است به خودی خود در هنگام رشد دختران از بین میرود.

  • اگر دختری بدون پرده به دنیا بیاید او در اولین سکسش خونریزی نخواهد کرد.
  • اگر دختری پرده‌ی کوچک و یا نازکی داشته باشد احتمال دارد در بار اول خونریزی نکند.
  • اگر پرده‌ی دختر در موقع رشدش به خودیِ خود از بین رفته باشد (که امری‌ست بسیار رایج) او در بار اول خونریزی نخواهد کرد.

نتیجه‌گیری و جمع بندی این مبحث این است که اکثر زنان یعنی ۶۳٪ در اولین بار سکس خونریزی نمی‌کنند.

براساس تحقیقات چاپ شده در مجله‌ی پزشکی بریتانیا که توسط وزارت بهداشت آن کشور چاپ میشود زنانی که در اولین رابطه‌ی جنسی‌شان دچار خونریزی میشوند شامل دسته‌های زیر هستند:
الف) زنانی که پرده‌ی بسیاز ضخیمی دارند (اینها درصد کوچکی از جامعه‌ی زنان را تشکیل میدهند).
ب) دخترانی که سن پایینی دارند چون پرده‌ی بکارت در محور زمان به خودی خود از بین میرود بار اول احتمال خونریزی در آنها بیشتر است تا دختران مثلاً ٢۵ساله.

تا زمانی که دختران به سن قانونی برای سکس برسند که بسته به قوانین کشورها از ١٨ یا ٢٠ تا ٢۴ سال متغیر است بیشتر پرده‌ی بکارت آنها به خودی خود از بین رفته است و درنتیجه احتمال خونریزی بسیار ناچیز است اگر هم اتفاق بی‌افتد در حد یکی دو قطره بیشتر نخواهد بود.
اما این فقط شامل سن نمیشود زیرا یک دختر خیلی جوان هم میتواند از نظر فیزیکی بسیار فعال باشد یا پرده‌ی بسیار نازک و کوچکی داشته باشد. یا اصلاً از بدو تولد پرده نداشته باشد که به همین خاطر ممکن است در هنگام اولین سکس دچار خونریزی نشود.

بیشتر اوقات زنانی که خونریزی میکنند زنانی هستند که در اولین سکسشان بسیار با خشونت با آنها برخورد شده است. اگر پسری به زور آلت خود را داخل واژن دختر فرو کند و دختر برای همبستر شدن آمادگی فیزیکی نداشته باشد. حشری نباشد. راحت و رلکس نباشد یا ترشحات واژن برای لیز کردن حفره‌ی واژن به مقدار کافی نباشد و یا از نرم‌کننده‌های بهداشتی (لیدوکالئین) استفاده نشود احتمال زخمی شدن واژن و یا خونریزی بسیار زیاد است.

اکثر مردم چون فکر میکنند خونریزی در بار اول کاملا طبیعی است هرگز به ذهنشان نمیرسد که دلیل این خونریزی زخمی شدن واژن زن باشد و از رساندن او به بیمارستان و یا مراکز پزشکی خودداری میکنند. این خونریزی‌ها ربطی به پرده ندارد. این دیواره‌ی رحم است که زخمی و پاره شده است و در صورت عدم مراجعه به متخصص میتواند منجر به عفونت‌های بسیار خطرناک شود.

اولین سکس‌های پر از درد و خون معمولا نتیجه‌ی عدم آمادگی فیزیکی زنان و یا عدم میزان کافی ترشحات واژنی‌ست و ربطی به پاره شدن پرده ندارد.

درنهایت راهی برای تشخیص دوشیزه بودن و یا نبودن زنان توسط افراد غیر متخصص (پزشکان بیماری‌های زنان زایمان و یا متخصصان مجاری ادرار) وجود ندارد. خونریزی ارتباطی به دوشیزه بودن نداشته و فقط مربوط به ساختمان فیزیکی واژن زن است. که در هر زنی با زنهای دیگر متفاوت است. بر طبق تحقیقات چاپ شده در مجله پزشکی بریتانیا فقط سی و هفت درصد بانوان بار اول خونریزی دارند و این شامل همه زنان نمیشود.


دانستن دوشیزه بودن و یا نبودن زنان چرا اینقدر مهم است؟

به خاطر افسانه‌ی خونریزی دوشیزگان در بار اول زنها در تمام دنیا مورد تعرض و خشونت قرار می‌گیرند که حتی در مواردی این خشونت‌ها به قتل نیز منتهی شده است. به خاطر این که اکثر مردم چه مردان و چه زنان خونریزی را علامت دوشیزه بودن می‌دانند. زنی که در شب حجله و اولین بارش خونریزی نکند طلاق داده خواهد شد و به خاطر شک جامعه به پاک نبودنش مورد فشار عصبی منجر به دپرس شدن قرار خواهد گرفت.
بعضی‌ها از طرف همسر مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته و صدمه می‌خورند. حتی در بعضی نقاط جهان قتل به خاطر افتخار به معنی کشتن دختری که شب عروسی خونریزی نکرده برای پاک کردن لکه ننگ از نام خانوادگی بسیار رایج است!

بالا بردن درصد اگاهی مردم و فهماندن این نکته که خونریزی نکردن در بار اول صرفاً به معنی فساد اخلاقی نیست این که نوع پرده در دختران متفاوت لزوماً یکی نیست و بعضی از آنان از ابتدای تولد دارای پرده نبوده‌اند بسیار اهمیت دارد زیرا میتواند جلوی قتل‌های ناموسی را هم بگیرد.

پی‌نوشت: ما می‌دانیم و درک میکنیم که همه حتی اگر بخواهند نمی‌توانند مطالب اینچنینی را در جمع مطرح کنند اما بالا بردن سطح اگاهی جامعه درنهایت میتواند منجر به وارد شدن این مبحث به لیست اخبار روزانه که از تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی پخش میشود گردد تا تمام مردم متوجه غلط بودن باور «خونریزی مساوی است با پاکیزگی» بشوند. این میتواند در محور زمان مقدمه‌ی یک بلوغ لازم اجتماعی مخصوصاً در جوامع آسیایی باشد. این بلوغ از همین لحظه و با خود شما آغاز میگردد اگر میتوانید دیگران را به خواندن این جستار تشویق کنید و با بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی، دانسته‌های جدید را با دیگران سهیم شوید.
اینگونه میتوانیم شاهد تغییر بزرگی باشیم اگر ما بتوانیم جان حتی یک دختر را نجات دهیم و یا کیفیت زندگی یک زن را بالاتر برده و او را بیگناه از توسط اطرافیان محکوم شدن نجات دهیم تلاش شما به خوبی به نتیجه رسیده است.


برگرفته از:

quora.com/Why-do-most-women-not-bleed-the-first-time-they-have-sex


2018-11-26 18:48:10 +0330 +0330

آیا بانوان همیشه بعد از اولین سکس از ناحیه‌ی واژن دچار خونریزی میشوند؟

خیر، نه همیشه. برخی از بانوان بعد از اولین سکس از ناحیه واژن دچار خونریزی میشوند و بعضی‌ها خیر. هر دو مورد از نظر پزشکی بسیار رایج و معمول است.

یک بانو ممکن است بر اثر پاره شدن پرده‌ی بکارت بعد از اولین سکسش دچار خونریزی جزئی شود. پرده‌ی بکارت لایه‌ی نازکی از پوست است که عملاً ورودی واژن بانوان را پوشانده است و بعد از اولین سکس از بین میرود مگر این که قبلا از بین رفته باشد.

پرده‌ی بکارت ممکن است قبل از اولین سکس و یا کوچکترین نوع تماس فیزیکی (خودارضایی) به دلایل زیر پاره شده و از بین رفته باشد:

  • فعالیت‌هایی مانند اسب‌سواری و سایر ورزشهایی که شامل تحرک به مقدار زیاد هستند (ژیمناستیک)
  • استفاده از تامپون (نواربهداشتی لوله‌ای شکل)

این که پرده‌ی بکارت پاره شده باشد لزوماً به این معنی نیست که زن با مردی همبستر شده است و دوشیزگی‌اش را از دست داده است. در صورت خونریزی بیشتر از چند قطره بعد از اولین سکس سریعاً با گاینوکالژیست (پزشک بیماریهای زنان) خود تماس بگیرید و یا به نزدیکترین مرکز فوریتهای صدمات جنسی مراجعه بفرمایید.


برگرفته از:


www.nhs.uk/common-health-questions/sexual-health/does-a-woman-always-bleed-when-she-has-sex-for-the-first-time


2018-11-26 18:48:29 +0330 +0330

آیا همیشه اولین سکس از ناحیه‌ی واژن منجر به درد و خونریزی میشود؟

وقتی اولین بار که عمل سکس را انجام میدهید ممکن است به هیچ وجه دچار درد یا خونریزی نشوید.

این که شرایط شما چگونه باشد به چند چیز بستگی دارد.

نخست: بار اولتان با چه کسی بوده؟ رابطه‌ی بین شما دقیقاً چگونه است؟ اگر داخل یک رابطه‌ی عاشقانه و پر از محبت هستید هر دوی شما میدانید که طرف مقابل چه چیزی را دوست دارد و از چه چیزهایی بدش می‌آید. با اندکی لطافت و ملایمت و ملاحظه و البته استفاده از روان‌کننده‌های تایید شده توسط پزشکان میتوان از درد کشیدن و یا حتی خونریزی طرف مقابل پیشگیری کرد و یا مقدار درد یا خونریزی را به مقدار قابل ملاحظه‌ای پایین آورد. مهمترین چیز این است که در کنار شریک جنسی‌تان احساس امنیت کامل کنید. این میتواند بار اول را به یک تجربه‌ی دل‌انگیز و فوق‌العاده تبدیل نماید.

عامل دیگری که در این میان حائز اهمیت فراوان است، جایی‌ست که برای اولین سکس زندگی‌تان انتخاب میکنید.

اگر هر دوی شما در آن محیط احساس راحتی، امنیت و آرامش خاطر نکنید، این میتواند اولین تجربه شما را تبدیل به یک خاطره‌ی بد و یا حداقل چیزی بسیار کمتر از آنچه توقع دارید کند.

یکی از مسائل بسیار مهم در سکس استفاده از کاندوم‌های استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت است. تحقیقات ثابت کرده که یکی از نگرانی‌های عمیق در هنگام انجام سکس، ترس از بارداری‌های ناخواسته است که باعث ایجاد استرس و فشار روی طرفین سکس شده و یک تجربه‌ی لذت‌بخش را تبدیل به لحظاتی از ترس و نگرانی میکند که باعث میشود لذت رابطه‌ی جنسی به طور کامل از بین برود و یا به مقدار زیاد پایین بیاید.

و البته واژن دختران میتواند دچار درد و خونریزی شود وقتی دختر دوشیزه باشد ورودی آلت تناسلی بانوان توسط پرده نازکی از پوست و مویرگ پوشیده شده است در میان پرده بکارت شیاری وجود دارد که برای خروج خونهای اضافه انباشه شده در بدن بانوان در زمان پریود و یا عادت ماهانه بکار می‌آید .پرده بکارت در اکثر مواقع قابلیت کش امدن بسیاری دارد. اما وقتی ورود آلت تناسلی مرد برای اولین بار به واژن دختر باعث فشار بیش از حد و پاره شده پرده بکارت دختر میشود که ممکن است اصلاً احساس خوبی نداشته باشد اما اگر شریک جنسی شما به شما عشق بورزد و مهربان باشد و اگر رابطه شما به قدری طولانی شده باشد که در کنار او کاملاً احساس امنیت کنید و اگر معاشقه قبل از سکس (ماساژ و یا بوسیدن‌های طولانی) به قدری طول کشیده باشد که دختر کاملاً حشری شده باشد احساس بد ناشی پاره شدن پرده بکارت ممکن است اصلاً وجود نداشته باشد و یا خیلی زود ناپدید شود. و از همه مهمتر امروزه بسیاری از دختران از تمپان (نوار بهداشتی لوله ای شکل) استفاده میکنند که در محور زمان باعث میشود پرده‌ی دختران کش آمده و از هرگونه خونریزی و یا درد در اولین تجربه‌ی سکس جلوگیری شود. تحقیقات پزشکی ثابت کرده دخترانی هم وجود دارند که از بدو تولد پرده بکارت ندارند.

اولین سکس یکی از فوق‌العاده‌ترین چیزهایی‌ست که ممکن است در زندگی هر کسی اتفاق بی‌افتد برای همین مهم است که راجع به آن کاملاً فکر و تحقیق کنیم. بالا بردن سطح دانش فردی میتواند در میزان اعتماد به نفس و عملکرد بسیار موثر باشد. سوال‌هایی که شایسته‌ی فکر و تعمق هستند اینها میباشند:

بار اولم باید با چه کسی باشد؟ چگونه باشد؟ کجا اتفاق بیوفتد؟ و چرا باید در این مرحله زندگی‌ام این کار را انجام دهم؟ آیا از نظر روحی برای اینکار آمادگی دارم؟ و مهمتر از همه حتما به امنیت (استفاده از کاندوم‌های مطمئن تولید کارخانه‌های دارای تاییده وزارت بهداشت) فکر کنید زیرا اولین سکستان میتواند منجر به اولین حاملگیتان شود!


برگرفته از:


papardeszieds.lv/en/always-hurt-bleed-first-time-girl-sex

6 ❤️

2018-11-26 18:48:47 +0330 +0330

آیا هر دختری بعد از اولین سکس خونریزی میکند؟

خیر! بسیاری از دختران در اولین تجربه‌ی جنسی خود دچار خونریزی نمیشوند.

برخی دیگر خونریزی را در حد دو یا سه قطره دارند مخصوصاً اگر ورودی واژنشان بسیار کوچک بوده و بطور کلی به خاطر ریزنقش بودن از واژن کوچکی بهره‌مند باشند. به خاطر کوچکی و نازک بودن بیش از حد پرده‌ی بکارت مقدار خونریزی نیز کمتر خواهد بود.

پرده‌ی بکارت غشاء نازکی از پوست است که در ورودی واژن قرار گرفته. بیشتر دختران در لحظه‌ی به دنیا آمدن پرده‌ی بکارت دارند اما مال بعضی‌ها دارای لایه‌های پوستی بیشتری است که باعث میشود سوراخ ورودی به واژن کوچکتر باشد. بیشتر مواقع در اولین سکس از ناحیه واژن هنگامی که آلت تناسلی مرد وارد واژن زن میشود پرده‌ی زن به خاطر بیشتر بودن لایه‌های سلولی کش میاید تا راه ورود به واژن باز شود برای همین از خونریزی خبری نیست. اما اگر در هنگام اولین سکس سوراخ واژن کوچک باشد و یا از مایعات روان‌کننده‌ی واژن (لوبریکانت بهداشتی) استفاده نشده باشد شکافی کوچک و تقریبا میکروسکپی در پرده به وجود امده و باعث خونریزی خواهد شد.


برگرفته از:


youngwomenshealth.org/2014/12/01/does-every-girl-bleed-the-first-time-they-have-sex

6 ❤️

2018-11-26 18:49:02 +0330 +0330



اولین باری که سکس دارید چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟



Planned Parenthood

اولین بار برای هر کسی متفاوت است ولی یکی از مهمترین قسمتهای آمادگی برای سکس استفاده از قرص‌های تنظیم‌کننده‌ی عادت ماهانه و جلوگیری از بارداری و کاندوم‌های تولید شده توسط کارخانه‌های تایید شده توسط وزارت بهداشت است که شما را از حاملگی‌های ناخواسته و بیماریهایی که از طریق رابطه‌ی جنسی منتقل میشوند حفظ میکند.

آیا از دست دادن بکارت درد دارد؟

اولین باری که از راه واژن سکس میکنید شاید درد بگیرد یا شاید هم احساس خوبی داشته باشد شاید هم هر دو! ممکن است بار اول که یک انگشت و یا آلت تناسلی مردانه داخل واژن شما فرو برود درد و خونریزی داشته باشید اما این برای همه اتفاق نمی‌افتد بعضی از دختران به طور طبیعی لایه‌های شامل سلولهای پوستی بیشتری در پرده بکارتشان از دختران دیگر دارند درد و خونریزی معمولاً فقط برای این دسته از دختران اتفاق میوفتد و بقیه در این زمینه مشکلی ندارند.

اگر در دفعات بعد از بار اول که آلت تناسلی مرد وارد واژن شما شد باز هم درد و خونریزی در ناحیه واژن داشتید میتوانید خودتان به آرامی پرده بکارتتان را کش آورده و با انگشتانتان آن را به سمت بالا بکشید در محور زمان این حرکت باعث میشود درد دخول بسیار کمتر شود و اگر این کار هم نتیجه‌ای نداشت پس باید به دکتر متخصص مراجعه کنید، جراحی سرپایی بسیار کوچکی مشکل شما را حل خواهد کرد. ندیده گرفتن این مطلب در محور زمان میتواند موجب درد روز افزون و ایجاد مشکل جدی در ناحیه واژن بشود پس حتما به مراکز درمانی مراجعه و از دانش متخصصان زنان و زایمان برای حل مشکلتان استفاده کنید.

در صورت عدم استفاده از لوبریکانت و یا کرم‌های مخصوص روان‌کننده‌ی واژن. شما ممکن است دچار درد و التهاب واژن شوید واژن بعضی از خانمها ترشحات فراوانی دارد که به عنوان لیز کننده‌ی طبیعی عمل میکند اما بقیه‌ی خانمها باید با مراجعه به داروخانه و مشورت با پزشکان داروساز کرم و یا لوبریکانت مناسبی را برای جلوگیری از درد دائمی انتخاب کنند.

لازم به توضیح است که کمبود ترشحات واژن امری‌ست کاملاً نرمال و دلیل هیچ گونه کمبود و یا عیب واژن شما نیست. لزوماً هیچ دو واژنی از نظر اندازه نوع پرده مقدار ترشح و… با هم یکی نیستند و هیچ چیز شرم‌آوری در این وجود ندارد. پس در موقع سکس حتماً از وازلین‌های بهداشتی ویژه دخول. انواع ژل لوبریکانت و یا کرم‌های روان‌کننده ویژه سکس استفاده کنید تا از درد مداوم بعد از سکس در امان باشید.

بهتر است تا کاملاً تحریک نشده‌اید و یا واژنتان کاملاً با مایع مرطوب‌کننده لیز نشده است از دخول جلوگیری فرمایید!

توصیه‌هایی برای آقایان:

ورود آلت تناسلی شما به واژن، لزوماً دردناک نیست اما گاهی اوقات تنگ بودن بیش از حد واژن موجب درد و حتی التهاب مزمن در آلت تناسلی شما می‌شود بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از وازلین بهداشتی و یا کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی ویژه‌ی دخول است که در هر داروخانه‌ی معتبری یافت میشود.

اگر در لوله‌ی آلت تناسلی مردانه‌تان و یا در بیضه‌هایتان دچار درد هستید و این درد خود را در زمان سکس بیشتر نشان میدهد و تشدید میشود، علامت این است که در آلت تناسلی شما مشکلی جدی وجود دارد و باید حتماً به مراکز درمانی و پزشکان متخصص مراجعه فرمایید.


آیا یک دختر میتواند در اولین سکس که منجر به از دست دادن دوشیزگیش میشود حامله هم بشود؟

بلی، هرگاه مایع حاوی اسپرم‌های مرد (منی) . چه آب اولیه (پیشآب) که شامل مقدار کمی اسپرم است و چه آبی که در انتهای سکس از بدن مرد خارج می شود (منی) وارد واژن شما شود امکان حامله شدن شما وجود دارد هیچ تفاوتی ندارد که این اولین سکس شما باشد و یا بار صدمتان.

حتی اگر مرد پس از پایان کارش مایع حاوی اسپرم (منی) خود را روی قسمت بیرونی واژن زن بریزد احتمال بارداری وجود دارد و یا حتی اگر انگشتی که اسپرم مرد روی آن است وارد واژن زن شود باز هم احتمال حاملگی وجود دارد.

به یاد داشته باشید حتی یک اسپرم کوچک که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست هم میتواند باعث بارداری شود. به همین خاطر است که که انسانهای بسیاری از قرص‌های ضد بارداری و کاندوم در هنگام انجام اعمال جنسی استفاده میکنند. اگر از قرص ضد بارداری مناسب برای بدن خوتان که پس از مشورت با پزشک متخصص لزوماً برای شخص شما تجویز شده است استفاده بفرمایید شانس باردار شدنتان بسیار ناچیز است اگر استفاده از کاندوم‌های دارای مهر استاندارد وزارت بهداشت را نیز در هنگام سکس فراموش نکنید حالا این امکان به صفر می‌رسد. و به عنوان یه پاداش اضافه از امکان انتقال هرنوع بیماری جنسی نیز جلوگیری میکنید.


آیا امکان دارد یک آلت تناسلی اینقدر بزرگ باشد که داخل واژن زن جا نشود؟

بلی، به صورت نظری این امکان دارد اما خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد زیرا واژن زنها قابلیت کشش بسیاری دارد بیشتر واژن‌ها بین هشت الی هجده سانت طول دارند و این تنها در مواقع عادی است در مواقع انجام سکس و زایمان این عضو قابلیت کش امدن بسیاری دارد اما در موارد بسیار نادری آلت تناسلی به علت بزرگی بیش از حد در واژن جا نمیشود. اگر آلت تناسلی مرد بیش از حد در عمق واژن زن فرو برود به قسمت ورودی رحم برخورد کرده و این میتواند برای زنان دردناک و یا ناراحت‌کننده باشد. معمولاً بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، عوض کردن پوزیشن (موقعیت فیزیکی قرار گرفتن دو شریک جنسی نسبت به یکدیگر) می‌باشد. اما با سرعت آهسته‌تر آلت تناسلی مردانه را وارد واژن زن کردن و یا درخواست کردن از شریک جنسی (مرد) که تمام طول آلتش را فرو نکند هم انتخاب‌های خوبی هستند.


برگرفته از:


plannedparenthood.org/learn/teens/sex/virginity/what-happens-first-time-you-have-sex


2018-11-26 20:27:56 +0330 +0330

ممنون بابت تاپیک های خوبی که میزاری
راجب این موضوع من دو مورد رو میتونم بگم
اولیش راجب یکی از دوستانم بود که به شدت پرده ضخیم و بدون منفذی داشت طوری که موقع پریود دردش وحشتناک بود و هر ماه کارش به بیمارستان میکشید .برای ازدواج هم دکترش گفته بود باید باجراحی پرده بکارتت برداشته بشه .اما متاسفانه شوهرش قبول نکرده بود و میخواست خودش این افتخار نصیبش بشه که بیچاره دوستم همون شب از شدت درد و خونریزی شدید کارش به بیمارستان میفته و تا مدتی بستری میشه .
اما یه مورد دیگه هم بود. که دوستم همه جوره رابطه جنسی داشت با تعداد زیادی از دوست پسراش .برای ازدواج بااینکه باکره نبود و شوهرش هم اهمیتی به این موضوع نمیداد نامه بکارت میگیره که مثلا پرده اش ارتجاعی که مشکلی براش پیش نیاد بعدها .خودش تعریف میکرد شب عروسیش با اینکه رابطه اشون خشن نبوده و خیلی بهش خوش گذشته اما خونریزی داشته وبراش جای تعجب داشت .

1 ❤️

2018-11-26 21:58:00 +0330 +0330

ممنون از تاپيك خوب و آموزندت ?

دفعه ى اول خون ريزى نداشتم و اگرم داشتم برام مهم نبود فقط درد شديد بود كه بعداًدليلشو فهميدم. پرده ى من بخش زيادى از ورودى واژنم رو گرفته و در عين حال انقد ضخيم هست كه با سكس پاره نشه و اين به معنى درد شديد اول هر سكسه. بخصوص وقتى بين سكس ها فاصله بيوفته و پرده به حالت قبل برگرده. دكتر زنان به من گفت پرده ى من بايد با عمل برداشته بشه تا بتونم يه سكس عادى رو تحربه كنم و البته عمل برداشتن پرده(اگر ورودى واژن رو كاملاً مسدود نكرده باشه كه در اون صورت هم اجازه ى پدر لازمه) فقط با اجازه ى شوهر انجام ميشه! (dash) حالا من اگه نخوام ازدواج كنم بايد چه غلطى كنم؟! (dash)

1 ❤️

2018-11-27 14:30:40 +0330 +0330

عالی بود ممنون ،خیلی به اطلاعاتمون اضافه شد

1 ❤️

2018-11-27 14:58:46 +0330 +0330

کوث نگو مومن، اون پیرزنایی که این رسم و رسوماتو وضع کردن خیلی خیلی بیشتر از یه تیکه استخون بیخ کون! درباره ی کوث و بکارت و خونریزیش میدونستن!
اصلا میدونی بکارت چیه؟ اون پرده ی لای پای دختر از جنس پرده ی خونتون که نیست، یه تیکه پوست نازکه! که وقتی پاره شه بسته به نوع پرده از چندقطره خیلی کوچیک برای پرده های خیلی ظریف تا اندازه یه زخم متوسط خونریزی میکنه! فقط بعضی از پرده های حلقوی که هم سولاخشون بزرگه وهم ضخامتشون زیاده خونریزی نمیکنن،چون کیر از سولاخ پرده میگذره و پاره اش نمیکنه، ،! مطمینا هدف شماهم از گذاشتن این تاپیک اطلاع رسانی به مردمه ولی کار جالبی نیست که صرفا با خوندن یه مقاله بی سروته که معلوم نیست نویسنده اش کیه و هدفش از نوشتن معلوم نیست، اقدام به انتشار اون مطلب کرد! در انتها باید بگم من خودم بشخصه از مخالفان شدید معاینه بکارت زمان ازدواج هستم و بنظرم واقعا کار خیلی شنیع ،بدور از انسانیت و غیرقابل بخششیه،، و اگه پدر یک دختر بودم محال بود دخترمو به کسی بدم که بکارت دخترم براش مهم باشه!

1 ❤️

2018-11-27 21:20:07 +0330 +0330
نقل از: کوثلاو
کوث نگو مومن، اون پیرزنایی که این رسم و رسوماتو وضع کردن خیلی خیلی بیشتر از یه تیکه استخون بیخ کون! درباره ی کوث و بکارت و خونریزیش میدونستن! اصلا میدونی بکارت چیه؟ اون پرده ی لای پای دختر از جنس پرده ی خونتون که نیست، یه تیکه پوست نازکه! که وقتی پاره شه بسته به نوع پرده از چندقطره خیلی کوچیک برای پرده های خیلی ظریف تا اندازه یه زخم متوسط خونریزی میکنه! فقط بعضی از پرده های حلقوی که هم سولاخشون بزرگه وهم ضخامتشون زیاده خونریزی نمیکنن،چون کیر از سولاخ پرده میگذره و پاره اش نمیکنه، ،! مطمینا هدف شماهم از گذاشتن این تاپیک اطلاع رسانی به مردمه ولی کار جالبی نیست که صرفا با خوندن یه مقاله بی سروته که معلوم نیست نویسنده اش کیه و هدفش از نوشتن معلوم نیست، اقدام به انتشار اون مطلب کرد! در انتها باید بگم من خودم بشخصه از مخالفان شدید معاینه بکارت زمان ازدواج هستم و بنظرم واقعا کار خیلی شنیع ،بدور از انسانیت و غیرقابل بخششیه،، و اگه پدر یک دختر بودم محال بود دخترمو به کسی بدم که بکارت دخترم براش مهم باشه!

از کوزه همان برون تراود که در اوست!


نقل از: Nimnima1990
عالی بود ممنون ،خیلی به اطلاعاتمون اضافه شد

مایه‌ی خرسندی‌ست...


نقل از: آلوچه_حشری
تو چرا ایقد خوبی کزکش!

همینه که هس!


نقل از: cinnamon girl
ممنون از تاپيك خوب و آموزندت ?
دفعه ى اول خون ريزى نداشتم و اگرم داشتم برام مهم نبود فقط درد شديد بود كه بعداًدليلشو فهميدم. پرده ى من بخش زيادى از ورودى واژنم رو گرفته و در عين حال انقد ضخيم هست كه با سكس پاره نشه و اين به معنى درد شديد اول هر سكسه. بخصوص وقتى بين سكس ها فاصله بيوفته و پرده به حالت قبل برگرده. دكتر زنان به من گفت پرده ى من بايد با عمل برداشته بشه تا بتونم يه سكس عادى رو تحربه كنم و البته عمل برداشتن پرده(اگر ورودى واژن رو كاملاً مسدود نكرده باشه كه در اون صورت هم اجازه ى پدر لازمه) فقط با اجازه ى شوهر انجام ميشه! (dash) حالا من اگه نخوام ازدواج كنم بايد چه غلطى كنم؟! (dash)

خخخ پس در هر حالتی برا هر عملی که روی اون قسمت انجام شود اجازه‌ی یه مرد لازمه!
«مردان قیم زنان‌اند» (نساء/۳۴)
گویا باید صبر کنی تا حکومت اسلامی دگرگون شود یا از این دیوونه‌خونه بزنی بری بیرون.


نقل از: donya.jahan
ممنون بابت تاپیک های خوبی که میزاری
راجب این موضوع من دو مورد رو میتونم بگم
اولیش راجب یکی از دوستانم بود که به شدت پرده ضخیم و بدون منفذی داشت طوری که موقع پریود دردش وحشتناک بود و هر ماه کارش به بیمارستان میکشید .برای ازدواج هم دکترش گفته بود باید باجراحی پرده بکارتت برداشته بشه .اما متاسفانه شوهرش قبول نکرده بود و میخواست خودش این افتخار نصیبش بشه که بیچاره دوستم همون شب از شدت درد و خونریزی شدید کارش به بیمارستان میفته و تا مدتی بستری میشه . اما یه مورد دیگه هم بود. که دوستم همه جوره رابطه جنسی داشت با تعداد زیادی از دوست پسراش .برای ازدواج بااینکه باکره نبود و شوهرش هم اهمیتی به این موضوع نمیداد نامه بکارت میگیره که مثلا پرده اش ارتجاعی که مشکلی براش پیش نیاد بعدها .خودش تعریف میکرد شب عروسیش با اینکه رابطه اشون خشن نبوده و خیلی بهش خوش گذشته اما خونریزی داشته وبراش جای تعجب داشت .

حالا شوهر ایشون بلخره از افتخاری که نصیبش شد راضی هس؟!
جالبه که مورد دوم رو خودمم چیزی شبیهشو شنیدم منتها با اندکی تفاوت درمورد قضیه‌ی شوهر؛ دختری که همه جوره رابطه‌ی جنسی واژینال و آنال داشته ولی یکی از پسرایی رو که مخشو زده بوده حین سکس واژینال باهاش یهو چن قطره خون میاد و اون پسر نیز فک میکنه همون افتخاری که فرمودید نصیبش شده و احساساتی میشود با این دختر پاکدامن ازدواج میکند!
پ ن: ینی اونور قضیه نیز محتمل است.


نقل از: Mrs_Secret
یه تنه ۹۰٪ تاپیکای به درد بخورو گردن گرفتی

اغراق شیرینی بود، سپاس.


گمونم برخی اظهاراتی که زیر نظرسنجی درج شده بود بازنشرشون اینجا هم خالی از لطف نیس:

miss_smile: نه [اولین سکس واژینالم با خون همراه] نبود(البته ازم هم پرسید که چرا خونی نیومده که گفتم ارتجاعییه)در این حد نفهم :)،متاسفانه برخی از مردان سرزمینمون اصلا چیزی راجع به انواع پرده نمیدونن و فقط این تو ذهنشونه که بکارت فقط به اون چند قطره خونیه که میبینن،یعنی مذخرف تر از این طرز فکر چیز دیگه نیس :)
یعنی حتی اسم واژن رو هم نمیشناسن
قضیه همون جوکه که یارو دس میزنه به لا پای دختره،دختره داد میزنه،یارو میاد میگه چیشده!؟ اینم میگه این آقا دس زد به واژنم،خلاصه یارو میره واس دعوا،یهو وسط دعوا میگه آبجی اسم کصت چی بود

میسترس_لز: مگه میشه خون نیاد؟ مگه چند درصد پرده ارتجاعی دارن؟ این طور زمان های قدیم تو پاتختی که حتما باید دستمال خونی میدیدن باید نصف دخترا رو جنده حساب می کردن.

Ryder: دقیقا همین افکار قرون وسطایی مزخرفه که اعصاب آدمو خورد میکنه ، اینکه داماد «باید» با دسمال خونی بیاد بیرون وگرنه عروس جنده اس .. که چی ؟؟؟ این چه معیاریه ؟؟؟ چندش آورتر از اینم مگه داریم ؟؟؟ اصلا چرا باید کسی علاقه داشته باشه خونی که از واژن بیرون اومده رو ببینه ؟؟؟

poor_girl: خودم هنوز واژینال نداشتم اما دو تا از دوستای خیلی نزدیکم که تجربه کردن گفتن بار اول خونریزی نداشتن فقط درد داشتن. یکیشون که اولین رابطش با مرد ایرانی بود مرده برگشته بود گفته بود چرا آلتم خونی نشد چرا هیچ قطره خونی نریخت؟ حتما قبلا رابطه داشتی دروغ گفتی.... دوست بدبختم همینجوری موند که چی بگه هرچی میگفت اون یکی باور نمیکرد خیلی براش سخت بود که چجوری ثابت کنه و خیلی هم اذیت شد. یادمه که منم اولش برام عجیب بود اما کم کم فهمیدم که همه ی پرده ها خونریزی نداره و تعدادشونم کم نیست. ای کاش مردای ایرانی از جهل بیان بیرون و اولین رابطرو به خون نبینن :( بیچاره اون دخترایی که اولین بارشونه و خون ریزی نمیکنند خیلی به اتهامات بدی از طرف مردای پارتنرشون متهم میشن. خودم هنوز نمیدونم خون ریزی خواهم کرد یا خیر اما این قضیه برام از همین حالا شده استرس و معظل :(

kiana.k: [اولین تجربه سکس واژینالم] خیلی خون اومد
خیلی هم درد داشتم دو روز بیمارستان بودم بخاطرش

1 ❤️

2018-11-28 05:49:46 +0330 +0330
نقل از: اسکلت حشری **آیا بانوان همیشه بعد از اولین سکس از ناحیه‌ی واژن دچار خونریزی میشوند؟**

خیر، نه همیشه. برخی از بانوان بعد از اولین سکس از ناحیه واژن دچار خونریزی میشوند و بعضی‌ها خیر. هر دو مورد از نظر پزشکی بسیار رایج و معمول است.

یک بانو ممکن است بر اثر پاره شدن پرده‌ی بکارت بعد از اولین سکسش دچار خونریزی جزئی شود. پرده‌ی بکارت لایه‌ی نازکی از پوست است که عملاً ورودی واژن بانوان را پوشانده است و بعد از اولین سکس از بین میرود مگر این که قبلا از بین رفته باشد.

پرده‌ی بکارت ممکن است قبل از اولین سکس و یا کوچکترین نوع تماس فیزیکی (خودارضایی) به دلایل زیر پاره شده و از بین رفته باشد:

  • فعالیت‌هایی مانند اسب‌سواری و سایر ورزشهایی که شامل تحرک به مقدار زیاد هستند (ژیمناستیک)
  • استفاده از تامپون (نواربهداشتی لوله‌ای شکل)

این که پرده‌ی بکارت پاره شده باشد لزوماً به این معنی نیست که زن با مردی همبستر شده است و دوشیزگی‌اش را از دست داده است. در صورت خونریزی بیشتر از چند قطره بعد از اولین سکس سریعاً با گاینوکالژیست (پزشک بیماریهای زنان) خود تماس بگیرید و یا به نزدیکترین مرکز فوریتهای صدمات جنسی مراجعه بفرمایید.


برگرفته از:


www.nhs.uk/common-health-questions/sexual-health/does-a-woman-always-bleed-when-she-has-sex-for-the-first-time

نمیدونم چجوریه که کامنت من حاوی مطالب غیر م ج از هست!!

0 ❤️

2018-11-28 09:42:44 +0330 +0330
نقل از: اسکلت حشری
نقل از: کوثلاو
کوث نگو مومن، اون پیرزنایی که این رسم و رسوماتو وضع کردن خیلی خیلی بیشتر از یه تیکه استخون بیخ کون! درباره ی کوث و بکارت و خونریزیش میدونستن! اصلا میدونی بکارت چیه؟ اون پرده ی لای پای دختر از جنس پرده ی خونتون که نیست، یه تیکه پوست نازکه! که وقتی پاره شه بسته به نوع پرده از چندقطره خیلی کوچیک برای پرده های خیلی ظریف تا اندازه یه زخم متوسط خونریزی میکنه! فقط بعضی از پرده های حلقوی که هم سولاخشون بزرگه وهم ضخامتشون زیاده خونریزی نمیکنن،چون کیر از سولاخ پرده میگذره و پاره اش نمیکنه، ،! مطمینا هدف شماهم از گذاشتن این تاپیک اطلاع رسانی به مردمه ولی کار جالبی نیست که صرفا با خوندن یه مقاله بی سروته که معلوم نیست نویسنده اش کیه و هدفش از نوشتن معلوم نیست، اقدام به انتشار اون مطلب کرد! در انتها باید بگم من خودم بشخصه از مخالفان شدید معاینه بکارت زمان ازدواج هستم و بنظرم واقعا کار خیلی شنیع ،بدور از انسانیت و غیرقابل بخششیه،، و اگه پدر یک دختر بودم محال بود دخترمو به کسی بدم که بکارت دخترم براش مهم باشه!

از کوزه همان برون تراود که در اوست!


نقل از: Nimnima1990
عالی بود ممنون ،خیلی به اطلاعاتمون اضافه شد

مایه‌ی خرسندی‌ست...


نقل از: آلوچه_حشری
تو چرا ایقد خوبی کزکش!

همینه که هس!


نقل از: cinnamon girl
ممنون از تاپيك خوب و آموزندت ?
دفعه ى اول خون ريزى نداشتم و اگرم داشتم برام مهم نبود فقط درد شديد بود كه بعداًدليلشو فهميدم. پرده ى من بخش زيادى از ورودى واژنم رو گرفته و در عين حال انقد ضخيم هست كه با سكس پاره نشه و اين به معنى درد شديد اول هر سكسه. بخصوص وقتى بين سكس ها فاصله بيوفته و پرده به حالت قبل برگرده. دكتر زنان به من گفت پرده ى من بايد با عمل برداشته بشه تا بتونم يه سكس عادى رو تحربه كنم و البته عمل برداشتن پرده(اگر ورودى واژن رو كاملاً مسدود نكرده باشه كه در اون صورت هم اجازه ى پدر لازمه) فقط با اجازه ى شوهر انجام ميشه! (dash) حالا من اگه نخوام ازدواج كنم بايد چه غلطى كنم؟! (dash)

خخخ پس در هر حالتی برا هر عملی که روی اون قسمت انجام شود اجازه‌ی یه مرد لازمه!
«مردان قیم زنان‌اند» (نساء/۳۴)
گویا باید صبر کنی تا حکومت اسلامی دگرگون شود یا از این دیوونه‌خونه بزنی بری بیرون.


نقل از: donya.jahan
ممنون بابت تاپیک های خوبی که میزاری
راجب این موضوع من دو مورد رو میتونم بگم
اولیش راجب یکی از دوستانم بود که به شدت پرده ضخیم و بدون منفذی داشت طوری که موقع پریود دردش وحشتناک بود و هر ماه کارش به بیمارستان میکشید .برای ازدواج هم دکترش گفته بود باید باجراحی پرده بکارتت برداشته بشه .اما متاسفانه شوهرش قبول نکرده بود و میخواست خودش این افتخار نصیبش بشه که بیچاره دوستم همون شب از شدت درد و خونریزی شدید کارش به بیمارستان میفته و تا مدتی بستری میشه . اما یه مورد دیگه هم بود. که دوستم همه جوره رابطه جنسی داشت با تعداد زیادی از دوست پسراش .برای ازدواج بااینکه باکره نبود و شوهرش هم اهمیتی به این موضوع نمیداد نامه بکارت میگیره که مثلا پرده اش ارتجاعی که مشکلی براش پیش نیاد بعدها .خودش تعریف میکرد شب عروسیش با اینکه رابطه اشون خشن نبوده و خیلی بهش خوش گذشته اما خونریزی داشته وبراش جای تعجب داشت .

حالا شوهر ایشون بلخره از افتخاری که نصیبش شد راضی هس؟!
جالبه که مورد دوم رو خودمم چیزی شبیهشو شنیدم منتها با اندکی تفاوت درمورد قضیه‌ی شوهر؛ دختری که همه جوره رابطه‌ی جنسی واژینال و آنال داشته ولی یکی از پسرایی رو که مخشو زده بوده حین سکس واژینال باهاش یهو چن قطره خون میاد و اون پسر نیز فک میکنه همون افتخاری که فرمودید نصیبش شده و احساساتی میشود با این دختر پاکدامن ازدواج میکند!
پ ن: ینی اونور قضیه نیز محتمل است.


نقل از: Mrs_Secret
یه تنه ۹۰٪ تاپیکای به درد بخورو گردن گرفتی

اغراق شیرینی بود، سپاس.


گمونم برخی اظهاراتی که زیر نظرسنجی درج شده بود بازنشرشون اینجا هم خالی از لطف نیس:

miss_smile: نه [اولین سکس واژینالم با خون همراه] نبود(البته ازم هم پرسید که چرا خونی نیومده که گفتم ارتجاعییه)در این حد نفهم :)،متاسفانه برخی از مردان سرزمینمون اصلا چیزی راجع به انواع پرده نمیدونن و فقط این تو ذهنشونه که بکارت فقط به اون چند قطره خونیه که میبینن،یعنی مذخرف تر از این طرز فکر چیز دیگه نیس :)
یعنی حتی اسم واژن رو هم نمیشناسن
قضیه همون جوکه که یارو دس میزنه به لا پای دختره،دختره داد میزنه،یارو میاد میگه چیشده!؟ اینم میگه این آقا دس زد به واژنم،خلاصه یارو میره واس دعوا،یهو وسط دعوا میگه آبجی اسم کصت چی بود

میسترس_لز: مگه میشه خون نیاد؟ مگه چند درصد پرده ارتجاعی دارن؟ این طور زمان های قدیم تو پاتختی که حتما باید دستمال خونی میدیدن باید نصف دخترا رو جنده حساب می کردن.

Ryder: دقیقا همین افکار قرون وسطایی مزخرفه که اعصاب آدمو خورد میکنه ، اینکه داماد «باید» با دسمال خونی بیاد بیرون وگرنه عروس جنده اس .. که چی ؟؟؟ این چه معیاریه ؟؟؟ چندش آورتر از اینم مگه داریم ؟؟؟ اصلا چرا باید کسی علاقه داشته باشه خونی که از واژن بیرون اومده رو ببینه ؟؟؟

poor_girl: خودم هنوز واژینال نداشتم اما دو تا از دوستای خیلی نزدیکم که تجربه کردن گفتن بار اول خونریزی نداشتن فقط درد داشتن. یکیشون که اولین رابطش با مرد ایرانی بود مرده برگشته بود گفته بود چرا آلتم خونی نشد چرا هیچ قطره خونی نریخت؟ حتما قبلا رابطه داشتی دروغ گفتی.... دوست بدبختم همینجوری موند که چی بگه هرچی میگفت اون یکی باور نمیکرد خیلی براش سخت بود که چجوری ثابت کنه و خیلی هم اذیت شد. یادمه که منم اولش برام عجیب بود اما کم کم فهمیدم که همه ی پرده ها خونریزی نداره و تعدادشونم کم نیست. ای کاش مردای ایرانی از جهل بیان بیرون و اولین رابطرو به خون نبینن :( بیچاره اون دخترایی که اولین بارشونه و خون ریزی نمیکنند خیلی به اتهامات بدی از طرف مردای پارتنرشون متهم میشن. خودم هنوز نمیدونم خون ریزی خواهم کرد یا خیر اما این قضیه برام از همین حالا شده استرس و معظل :(

kiana.k: [اولین تجربه سکس واژینالم] خیلی خون اومد
خیلی هم درد داشتم دو روز بیمارستان بودم بخاطرش

خوشم میاد خودتم میدونی چقدر حالیته و اصلا نمیذاری کار به بحث علمی کشیده بشه! (erection)

0 ❤️

2018-11-28 11:45:55 +0330 +0330
نقل از: کوثلاو
نقل از: اسکلت حشری
نقل از: کوثلاو
کوث نگو مومن، اون پیرزنایی که این رسم و رسوماتو وضع کردن خیلی خیلی بیشتر از یه تیکه استخون بیخ کون! درباره ی کوث و بکارت و خونریزیش میدونستن! اصلا میدونی بکارت چیه؟ اون پرده ی لای پای دختر از جنس پرده ی خونتون که نیست، یه تیکه پوست نازکه! که وقتی پاره شه بسته به نوع پرده از چندقطره خیلی کوچیک برای پرده های خیلی ظریف تا اندازه یه زخم متوسط خونریزی میکنه! فقط بعضی از پرده های حلقوی که هم سولاخشون بزرگه وهم ضخامتشون زیاده خونریزی نمیکنن،چون کیر از سولاخ پرده میگذره و پاره اش نمیکنه، ،! مطمینا هدف شماهم از گذاشتن این تاپیک اطلاع رسانی به مردمه ولی کار جالبی نیست که صرفا با خوندن یه مقاله بی سروته که معلوم نیست نویسنده اش کیه و هدفش از نوشتن معلوم نیست، اقدام به انتشار اون مطلب کرد! در انتها باید بگم من خودم بشخصه از مخالفان شدید معاینه بکارت زمان ازدواج هستم و بنظرم واقعا کار خیلی شنیع ،بدور از انسانیت و غیرقابل بخششیه،، و اگه پدر یک دختر بودم محال بود دخترمو به کسی بدم که بکارت دخترم براش مهم باشه!

از کوزه همان برون تراود که در اوست!


نقل از: Nimnima1990
عالی بود ممنون ،خیلی به اطلاعاتمون اضافه شد

مایه‌ی خرسندی‌ست...


نقل از: آلوچه_حشری
تو چرا ایقد خوبی کزکش!

همینه که هس!


نقل از: cinnamon girl
ممنون از تاپيك خوب و آموزندت ?
دفعه ى اول خون ريزى نداشتم و اگرم داشتم برام مهم نبود فقط درد شديد بود كه بعداًدليلشو فهميدم. پرده ى من بخش زيادى از ورودى واژنم رو گرفته و در عين حال انقد ضخيم هست كه با سكس پاره نشه و اين به معنى درد شديد اول هر سكسه. بخصوص وقتى بين سكس ها فاصله بيوفته و پرده به حالت قبل برگرده. دكتر زنان به من گفت پرده ى من بايد با عمل برداشته بشه تا بتونم يه سكس عادى رو تحربه كنم و البته عمل برداشتن پرده(اگر ورودى واژن رو كاملاً مسدود نكرده باشه كه در اون صورت هم اجازه ى پدر لازمه) فقط با اجازه ى شوهر انجام ميشه! (dash) حالا من اگه نخوام ازدواج كنم بايد چه غلطى كنم؟! (dash)

خخخ پس در هر حالتی برا هر عملی که روی اون قسمت انجام شود اجازه‌ی یه مرد لازمه!
«مردان قیم زنان‌اند» (نساء/۳۴)
گویا باید صبر کنی تا حکومت اسلامی دگرگون شود یا از این دیوونه‌خونه بزنی بری بیرون.


نقل از: donya.jahan
ممنون بابت تاپیک های خوبی که میزاری
راجب این موضوع من دو مورد رو میتونم بگم
اولیش راجب یکی از دوستانم بود که به شدت پرده ضخیم و بدون منفذی داشت طوری که موقع پریود دردش وحشتناک بود و هر ماه کارش به بیمارستان میکشید .برای ازدواج هم دکترش گفته بود باید باجراحی پرده بکارتت برداشته بشه .اما متاسفانه شوهرش قبول نکرده بود و میخواست خودش این افتخار نصیبش بشه که بیچاره دوستم همون شب از شدت درد و خونریزی شدید کارش به بیمارستان میفته و تا مدتی بستری میشه . اما یه مورد دیگه هم بود. که دوستم همه جوره رابطه جنسی داشت با تعداد زیادی از دوست پسراش .برای ازدواج بااینکه باکره نبود و شوهرش هم اهمیتی به این موضوع نمیداد نامه بکارت میگیره که مثلا پرده اش ارتجاعی که مشکلی براش پیش نیاد بعدها .خودش تعریف میکرد شب عروسیش با اینکه رابطه اشون خشن نبوده و خیلی بهش خوش گذشته اما خونریزی داشته وبراش جای تعجب داشت .

حالا شوهر ایشون بلخره از افتخاری که نصیبش شد راضی هس؟!
جالبه که مورد دوم رو خودمم چیزی شبیهشو شنیدم منتها با اندکی تفاوت درمورد قضیه‌ی شوهر؛ دختری که همه جوره رابطه‌ی جنسی واژینال و آنال داشته ولی یکی از پسرایی رو که مخشو زده بوده حین سکس واژینال باهاش یهو چن قطره خون میاد و اون پسر نیز فک میکنه همون افتخاری که فرمودید نصیبش شده و احساساتی میشود با این دختر پاکدامن ازدواج میکند!
پ ن: ینی اونور قضیه نیز محتمل است.


نقل از: Mrs_Secret
یه تنه ۹۰٪ تاپیکای به درد بخورو گردن گرفتی

اغراق شیرینی بود، سپاس.


گمونم برخی اظهاراتی که زیر نظرسنجی درج شده بود بازنشرشون اینجا هم خالی از لطف نیس:

miss_smile: نه [اولین سکس واژینالم با خون همراه] نبود(البته ازم هم پرسید که چرا خونی نیومده که گفتم ارتجاعییه)در این حد نفهم :)،متاسفانه برخی از مردان سرزمینمون اصلا چیزی راجع به انواع پرده نمیدونن و فقط این تو ذهنشونه که بکارت فقط به اون چند قطره خونیه که میبینن،یعنی مذخرف تر از این طرز فکر چیز دیگه نیس :)
یعنی حتی اسم واژن رو هم نمیشناسن
قضیه همون جوکه که یارو دس میزنه به لا پای دختره،دختره داد میزنه،یارو میاد میگه چیشده!؟ اینم میگه این آقا دس زد به واژنم،خلاصه یارو میره واس دعوا،یهو وسط دعوا میگه آبجی اسم کصت چی بود

میسترس_لز: مگه میشه خون نیاد؟ مگه چند درصد پرده ارتجاعی دارن؟ این طور زمان های قدیم تو پاتختی که حتما باید دستمال خونی میدیدن باید نصف دخترا رو جنده حساب می کردن.

Ryder: دقیقا همین افکار قرون وسطایی مزخرفه که اعصاب آدمو خورد میکنه ، اینکه داماد «باید» با دسمال خونی بیاد بیرون وگرنه عروس جنده اس .. که چی ؟؟؟ این چه معیاریه ؟؟؟ چندش آورتر از اینم مگه داریم ؟؟؟ اصلا چرا باید کسی علاقه داشته باشه خونی که از واژن بیرون اومده رو ببینه ؟؟؟

poor_girl: خودم هنوز واژینال نداشتم اما دو تا از دوستای خیلی نزدیکم که تجربه کردن گفتن بار اول خونریزی نداشتن فقط درد داشتن. یکیشون که اولین رابطش با مرد ایرانی بود مرده برگشته بود گفته بود چرا آلتم خونی نشد چرا هیچ قطره خونی نریخت؟ حتما قبلا رابطه داشتی دروغ گفتی.... دوست بدبختم همینجوری موند که چی بگه هرچی میگفت اون یکی باور نمیکرد خیلی براش سخت بود که چجوری ثابت کنه و خیلی هم اذیت شد. یادمه که منم اولش برام عجیب بود اما کم کم فهمیدم که همه ی پرده ها خونریزی نداره و تعدادشونم کم نیست. ای کاش مردای ایرانی از جهل بیان بیرون و اولین رابطرو به خون نبینن :( بیچاره اون دخترایی که اولین بارشونه و خون ریزی نمیکنند خیلی به اتهامات بدی از طرف مردای پارتنرشون متهم میشن. خودم هنوز نمیدونم خون ریزی خواهم کرد یا خیر اما این قضیه برام از همین حالا شده استرس و معظل :(

kiana.k: [اولین تجربه سکس واژینالم] خیلی خون اومد
خیلی هم درد داشتم دو روز بیمارستان بودم بخاطرش

خوشم میاد خودتم میدونی چقدر حالیته و اصلا نمیذاری کار به بحث علمی کشیده بشه! (erection)


معنی بحث علمی رم فمیدیم!
ساقیت جنس بد بهت انداخته دیگه ازش نگیر.

2 ❤️

2018-11-28 22:00:56 +0330 +0330
نقل از: M-a-n-a
نقل از: اسکلت حشری **آیا بانوان همیشه بعد از اولین سکس از ناحیه‌ی واژن دچار خونریزی میشوند؟**

خیر، نه همیشه. برخی از بانوان بعد از اولین سکس از ناحیه واژن دچار خونریزی میشوند و بعضی‌ها خیر. هر دو مورد از نظر پزشکی بسیار رایج و معمول است.

یک بانو ممکن است بر اثر پاره شدن پرده‌ی بکارت بعد از اولین سکسش دچار خونریزی جزئی شود. پرده‌ی بکارت لایه‌ی نازکی از پوست است که عملاً ورودی واژن بانوان را پوشانده است و بعد از اولین سکس از بین میرود مگر این که قبلا از بین رفته باشد.

پرده‌ی بکارت ممکن است قبل از اولین سکس و یا کوچکترین نوع تماس فیزیکی (خودارضایی) به دلایل زیر پاره شده و از بین رفته باشد:

  • فعالیت‌هایی مانند اسب‌سواری و سایر ورزشهایی که شامل تحرک به مقدار زیاد هستند (ژیمناستیک)
  • استفاده از تامپون (نواربهداشتی لوله‌ای شکل)

این که پرده‌ی بکارت پاره شده باشد لزوماً به این معنی نیست که زن با مردی همبستر شده است و دوشیزگی‌اش را از دست داده است. در صورت خونریزی بیشتر از چند قطره بعد از اولین سکس سریعاً با گاینوکالژیست (پزشک بیماریهای زنان) خود تماس بگیرید و یا به نزدیکترین مرکز فوریتهای صدمات جنسی مراجعه بفرمایید.


برگرفته از:


www.nhs.uk/common-health-questions/sexual-health/does-a-woman-always-bleed-when-she-has-sex-for-the-first-time

نمیدونم چجوریه که کامنت من حاوی مطالب غیر م ج از هست!!

M-a-n-a: جنینی که به دختر تبدیل میشه، برخلاف جنین پسر، قسمت تناسلیش به طور کامل بسته نمیشه و پرده بکارت هم در واقع قسمت زایدی از اون رونده و کاربردی تو بدن نداره. مثل آپاندیس که قسمت زایدی از بدنه که در اثر تکامل بشر تو بدن باقی مونده. ضمن اینکه پرده بکارت در نوزاد دختر فقط برای جلوگیری از ورود مدفوع به واژن هست چون بهر حال حفره واژن و مقعد خیلی نزدیک به همن.همین.هیچ کاریرد دیگه ای نداره. یعنی اینهمه جنگ و کشتار قومی و قبیله ای برای یه زایده!

0 ❤️

2018-11-28 23:54:17 +0330 +0330
نقل از: کوثلاو کوث نگو مومن، اون پیرزنایی که این رسم و رسوماتو وضع کردن خیلی خیلی بیشتر از یه تیکه استخون بیخ کون! درباره ی کوث و بکارت و خونریزیش میدونستن! اصلا میدونی بکارت چیه؟ اون پرده ی لای پای دختر از جنس پرده ی خونتون که نیست، یه تیکه پوست نازکه! که وقتی پاره شه بسته به نوع پرده از چندقطره خیلی کوچیک برای پرده های خیلی ظریف تا اندازه یه زخم متوسط خونریزی میکنه! فقط بعضی از پرده های حلقوی که هم سولاخشون بزرگه وهم ضخامتشون زیاده خونریزی نمیکنن،چون کیر از سولاخ پرده میگذره و پاره اش نمیکنه، ،! مطمینا هدف شماهم از گذاشتن این تاپیک اطلاع رسانی به مردمه ولی کار جالبی نیست که صرفا با خوندن یه مقاله بی سروته که معلوم نیست نویسنده اش کیه و هدفش از نوشتن معلوم نیست، اقدام به انتشار اون مطلب کرد! در انتها باید بگم من خودم بشخصه از مخالفان شدید معاینه بکارت زمان ازدواج هستم و بنظرم واقعا کار خیلی شنیع ،بدور از انسانیت و غیرقابل بخششیه،، و اگه پدر یک دختر بودم محال بود دخترمو به کسی بدم که بکارت دخترم براش مهم باشه!

جناب اقای کوثلاو. اقای اسکلت حشری صرفا یک سری مقاله علمی رو به همراه ترجمه و لینک اصلیش اینجا گذاشته از خودش که ادعایی نکرده. درضمن راجع به این هم که فرمودید نویسندش معلوم نیست و چی… هم ایشون اسم نویسنده رو قید کرده هم با استفاده از اون لینکی که پایینش گذاشتن مرجع و نام نویسنده رو میشه خیلی راحت پیدا کرد . واقعا کم لطفی کردید. در پایان اگر شما هم مقالات علمی و پایان نامه های پزشکی که این اطلاعات رو رد میکنه در اختیار دارید با لینک مرجع اینجا بگذارید که همه استفاده کنن. بدون دلیل و مدارک علمی ادعایی رو صرفا از روی شکم رد کردن فقط علامت ضعف شماست…

1 ❤️

2018-11-29 18:52:56 +0330 +0330
نقل از: shahx-1
نقل از: کوثلاو کوث نگو مومن، اون پیرزنایی که این رسم و رسوماتو وضع کردن خیلی خیلی بیشتر از یه تیکه استخون بیخ کون! درباره ی کوث و بکارت و خونریزیش میدونستن! اصلا میدونی بکارت چیه؟ اون پرده ی لای پای دختر از جنس پرده ی خونتون که نیست، یه تیکه پوست نازکه! که وقتی پاره شه بسته به نوع پرده از چندقطره خیلی کوچیک برای پرده های خیلی ظریف تا اندازه یه زخم متوسط خونریزی میکنه! فقط بعضی از پرده های حلقوی که هم سولاخشون بزرگه وهم ضخامتشون زیاده خونریزی نمیکنن،چون کیر از سولاخ پرده میگذره و پاره اش نمیکنه، ،! مطمینا هدف شماهم از گذاشتن این تاپیک اطلاع رسانی به مردمه ولی کار جالبی نیست که صرفا با خوندن یه مقاله بی سروته که معلوم نیست نویسنده اش کیه و هدفش از نوشتن معلوم نیست، اقدام به انتشار اون مطلب کرد! در انتها باید بگم من خودم بشخصه از مخالفان شدید معاینه بکارت زمان ازدواج هستم و بنظرم واقعا کار خیلی شنیع ،بدور از انسانیت و غیرقابل بخششیه،، و اگه پدر یک دختر بودم محال بود دخترمو به کسی بدم که بکارت دخترم براش مهم باشه!

جناب اقای کوثلاو. اقای اسکلت حشری صرفا یک سری مقاله علمی رو به همراه ترجمه و لینک اصلیش اینجا گذاشته از خودش که ادعایی نکرده. درضمن راجع به این هم که فرمودید نویسندش معلوم نیست و چی… هم ایشون اسم نویسنده رو قید کرده هم با استفاده از اون لینکی که پایینش گذاشتن مرجع و نام نویسنده رو میشه خیلی راحت پیدا کرد . واقعا کم لطفی کردید. در پایان اگر شما هم مقالات علمی و پایان نامه های پزشکی که این اطلاعات رو رد میکنه در اختیار دارید با لینک مرجع اینجا بگذارید که همه استفاده کنن. بدون دلیل و مدارک علمی ادعایی رو صرفا از روی شکم رد کردن فقط علامت ضعف شماست…


دورود و سپاس.
نویسنده‌ی مطلب نخست، همونطور که در ابتدا نیز به زبون اصلی اومده و به درستی اشاره فرمودید؛ ["صیف‌ الدّین حیدر"](https://www.quora.com/profile/Saif-Ud-Deen-Haider)، فیلمساز، بازیگر، کارآفرین، فارق التحصیل دانشکده حقوق و فعال مدنی‌‌ست.

منتها جناب کوثلاو پیش‌تر ثابت کرده چندان قوه‌ی درک درست‌درمونی نداره که بخوام براش وخ بذارم چیزی رو بهش حالی کنم:

(میتوانید بنگرید به تاپیک و پست خودش در واکنشی نه چندان معقول به پست اینجانب.)


در ادامه‌ی مطالب فوق:

شواهد حاکی از آن است که اونچه تاکنون بعنوان “پرده‌ی بکارت” و «نشانی بر باکرگی دختران با چن قطره خون» گمان میرفته، افسانه‌ای بیش نبوده یا لاقل اونجوری که تصور سنتی به ما میگف نیس.

خلاصه که به نظر میاد تاریخ یک جبران اساسی به زنان بدهکار است!

افسانه‌ی پرده‌ی بکارت


برخی وقت‌ها از پرده‌ی بکارت به‌عنوان یک پرده نازک صحبت می‌شود، یعنی نوعی درپوش، که گفته می‌شود مدخل ورودی واژن را می‌پوشاند و هنگام نخستین نزدیکی جنسی پاره می‌شود. مهم است بدانیم که چیزی به نام پرده بکارت اصلاً وجود ندارد. آنچه درواقع وجود دارد یک چین‌خوردگی مخاطی در اطراف مدخل ورودی واژن است که “تاج واژن” نامیده می‌شود. تاج واژن در هر زنی متفاوت است و کارکرد ویژه‌ای نیز ندارد.


بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پرده بکارت وجود دارد و گواه بکارت دختران است (که نزدیکی جنسی نداشته‌اند). آنها که به وجود پرده بکارت معتقد هستند انتظار دارند که این پرده در هنگام نخستین نزدیکی جنسی دختر پاره شود و از اندام تناسلی دختر خون بیاید. حقیقت آنست که حدود ۷۰٪ از دختران هنگام نخستین نزدیکی جنسی خود خونریزی نمی‌کنند. همچنین از ظاهر اندام تناسلی دختر نیز نمی‌توان پی‌برد که آیا او باکره است یا نه.

https://dinarattigheter.se/fa/حق-و-حقوق-شما/افسانه-پرده-بکارت

کلیپ‌هایی که میتواند برا درک مفهوم مد نظر کارآمد واقع شود:

https://up.shahvani.com/uploads/rqzikdzg.mp4

####«پرده‌ی بکارت» پرده‌ی «بکارت» نیست

(برگرفته از feminismeveryday
در تلگرام)

در حقیقت چیزی به اسم پرده‌ی تشخیص «بکارت» وجود ندارد؛ آنچه هست، هایمن است که غشایی‌ست که در ورودی واژن زنان قرار دارد. از آنجا که برخی از فرهنگها٬در برهه‌ای از تاریخ بر این باور بوده‌اند این غشا مخصوص تشخیص بکارت بوده و اصلاً برای بکارت در بدن زنان وجود دارد و به آن پرده‌ی بکارت میگویند. درحالی که هایمِن برای تشخیص بکارت نیست و درواقع نشانه‌ی خوبی هم برای تشخیص سکس نیست. بسیاری از تحقیقات پزشکی از سراسر جهان، ثابت کرده اند این غشا که اشتباهاً به پرده ی بکارت مشهور است، نمیتواند بکارت را دقیقاً مشخص کند و نتایج غیرعلمی و غیردقیقی هم میدهد.

♦ پس اگر جایی از “افسانه بکارت” یا افسانه “پرده بکارت” خواندید، بدانید منظور نویسندگان این نیست که اصلاً چنین پرده ای وجود ندارد؛ بلکه منظورشان این است که این پرده، نمیتواند بود و نبود رابطه جنسی را اثبات کند و به همین دلیل، نامش بی‌مسماست٬ یعنی «پرده بکارت» پرده «بکارت» نیست. یعنی پرده ای هست ولی نشان از باکرگی ندارد! اگر اولین بار است که با چنین اظهاراتی مبنی بر افسانه بودن تشخیص بکارت توسط هایمن مواجه میشوید و در زندگی روزمره، بسیار از آزمایش معاینه بکارت، یا ترمیم بکارت و امثالهم شنیده اید، پست های آینده را حتماً مطالعه‌ کنید تا این موضوعات شمارا گیج نکند. معاینه بکارت، ترمیم بکارت و … در ایران رایج هستند و وجود دارند ولی اگر میگوئیم پرده ی بکارت افسانه است، یعنی این آزمایش، نتایج دقیقی ندارد و نمیتواند بود و نبود رابطه ی جنسی را به درستی مشخص کند. از سوی دیگر، ترمیم بکارت کاری میکند که در اولین رابطه ی جنسی خونریزی اتفاق بیافتند و داشتن خونریزی هم شاخص صحیحی برای باکره بودن یک دختر نیست. در پست های آینده این مسائل مفصلاً پاسخ داده میشود.

♦ اگر به تحقیق «سازمان سکس و جامعه نروژ » که بکارت را یک افسانه خوانده است؛ توجه کنیم. متوجه می‌شویم؛ منظور آن‌ها این نیست که چنین پرده‌ای وجود ندارد. بلکه آن‌ها به این باور دارند که این پرده نمی‌تواند ثابت کند که زنان قبل از ازدواج سکس کرده‌اند یا خیر.

https://goo.gl/PYs1Fc

♦ باکرگی مفهومی به معنای نداشتن رابطه ی جنسی است و داشتن “پرده ی بکارت” این را تضمین نمی کند. چراکه بسیاری از زنان به طورمادرزادی دارای هایمن نیستند، بعضی با رابطه ی جنسی نیز هایمنشان تغییر نمی یابد و بسیاری دیگر از طرق دیگری به جز وآژنی٬(دهانی٬ مقعدی و …) سکس دارند. از سوی دیگر، بسیاری از زنان بدون رابطه ی جنسی، در اثر امور دیگر هایمنشان آسیب می بیند. همچنین، در هایمن ( غشا موسوم به پرده ی بکارت)، سوراخ یا سوراخهایی به طور طبیعی برای خروج خون قاعدگی قرار دارد و در بسیاری از موارد، تشخیص اینکه این سوراخ یا سوراخها در اثر رابطه ی جنسی بوده یا طبیعی است، برای پزشک ممکن نیست. در بعضی زنان هم هایمن در اثر رابطه ی جنسی آسیب می بیند ولی به طور طبیعی ترمیم میشود‌. درست مثل اینکه در مناطق دیگر بدن شکاف یا زخم به وجود می آید و به طور طبیعی ترمیم میشو. برای مثال در تحقیق منتشر شده در تاریخ : ۱۲ دسامبر ۲۰۰۷، در ژورنال وایلی، بر روی دختران بالغ و غیربالغ منتشر شد. تمام ۱۲۶ دختر بالغ، تجربه ی تجاوز جنسی داشتند. درحالیکه اثری از آسیب دیدگی هایمن در آنان وجود نداشت. خراشها و خونریزی های خفیف در عرض ۳-۴ روز ترمیم شدند و (آسیب ها) و خونریزیهای جدی، تا ۱۱ تا ۱۵ روز بعد ترمیم شدند. البته این میانگین بوده و در دختری تاول خونی در ۳۴ روز بعد هم تشخیص داده شد. البته این موارد، تجاوز جنسی بوده و در رابطه جنسی معمول، این نشانه ها هم به راحتی قابل تشخیص نیست. محققان نتیجه گرفتند که آسیب دیدگی هایمن (در مواردی) به سرعت ترمیم شده و اثری از خود برجای نمیگذارد.

لینک از سایت رسمی ژورنال وایلی:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1365-2214.2007.00818_7.x

به همین دلیل است که اگر مدت زیادی سکس واژنی نداشته باشید٬ اولین سکس ممکن است کمی دردناک یا با کمی خونریزی همراه باشد. به همین دلیل، هایمن که به پرده ی بکارت مشهور شده، در حقیقت اصلاً برای بکارت نیست و بکارت را اثبات نمی کند.

0 ❤️

2018-11-29 19:06:48 +0330 +0330

اولا بابت اطلاعات جدید که گذاشتید سپاسگزارم بقول خارجیها یادگرفتن انتها نداره. دوما تاپیک این اقا رو خوندم به نظر میاد هدفش از حضور در اینجا ابراز عقیده نیست. صرفا دنبال جایی برای خالی کردن عصبانیتش میگرده. ولی شما لطفا دلسرد نشده و اگر صلاح دو نستید از ادمین بخواهید ترتیبی بده که بخش سکسولوژی دوباره از قسمت داستانها قابل رویت باشه شاید کسی چشمش ببینه و تیتر یک مقاله به نظرش جالب بیاد با خوندنش سطح دانش و حتی فرهنگش رو بالا ببره. حیفه مقالاتی اینقدر جالب از چشم اکثریت بازدید کننده ها که به وضوح برای داستانها میان پنهان بمونه.

4 ❤️

2018-11-29 20:43:45 +0330 +0330
نقل از: shahx-1 اولا بابت اطلاعات جدید که گذاشتید سپاسگزارم بقول خارجیها یادگرفتن انتها نداره. دوما تاپیک این اقا رو خوندم به نظر میاد هدفش از حضور در اینجا ابراز عقیده نیست. صرفا دنبال جایی برای خالی کردن عصبانیتش میگرده. ولی شما لطفا دلسرد نشده و اگر صلاح دو نستید از ادمین بخواهید ترتیبی بده که بخش سکسولوژی دوباره از قسمت داستانها قابل رویت باشه شاید کسی چشمش ببینه و تیتر یک مقاله به نظرش جالب بیاد با خوندنش سطح دانش و حتی فرهنگش رو بالا ببره. حیفه مقالاتی اینقدر جالب از چشم اکثریت بازدید کننده ها که به وضوح برای داستانها میان پنهان بمونه.

پیشناهاد خوب و به‌جایی بود، ادمین گف اعمال خواهد شد.
0 ❤️

2018-11-30 13:51:02 +0330 +0330

مفید و جالب و کامل بو سپاس از وقتی که میزاری ?

1 ❤️

2018-11-30 14:15:50 +0330 +0330
نقل از: jack.sparr0w مفید و جالب و کامل بو سپاس از وقتی که میزاری ?


جیگرتو

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «