برانگیختگی، ارگاسم و رفتار پس از ارضا

1399/10/27

در این صفحه می‌خوانید:

• تحریک جنسی
• کلیدهای رابطه جنسی بهتر
• ارگاسم
• آنچه بعد از رابطه جنسی اتفاق می‌افتد

**تحریک جنسی**

چرا تحریک جنسی مهم است؟

نظریه پردازان تکاملی استدلال می‌کنند که برانگیختگی برای رابطه جنسی ضروری است، زیرا سکس حال به هم زن است. بدن برهنه، مایعات بدن و صداهای غیرمعمول همه چیزهایی هستند که خارج از یک زمینه جنسی، برای بسیاری از افراد نفرت انگیز به نظر می‌رسند. انزجار یک احساس انسانی اصلی و مهم است: به ما کمک می‌کند تا از وجود عوامل بیماری زای بالقوه آگاه شویم و بقای خود را تقویت کنیم. اما انزجار جنسی می‌تواند از تولید مثل زوجین جلوگیری کند و بنابراین ممکن است انسان به گونه‌ای تکامل یافته باشد که برانگیختگی جنسی جایگزین انزجار شود و در نتیجه گونه‌ی خود را تداوم بخشد.

آیا تحریک جنسی احساسی قابل اعتماد است؟

نه همیشه. اغلب، تحریک جنسی نشانه‌ی اشتیاق و تعهد بین شرکا است. در مواقع دیگر، این برانگیختگی ممکن است فقط اثر باقیمانده رانندگی روی پل، تماشای یک فیلم ترسناک یا ترن هوایی سوار شدن باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که حالت‌های برانگیختگی زیاد ناشی از ترس یا هیجان جسمی‌ (غیرجنسی) مانند قلب تند یا کف های عرق کرده، به راحتی با جاذبه‌ نسبت به کسی که در آن لحظه با او هستید اشتباه گرفته می‌شود. بهتر است در این لحظات از ایجاد تعهدات عاشقانه یا جنسی خودداری کنید.

آیا زنان و مردان تحریک جنسی را متفاوت از هم تجربه می‌کنند؟

طبق تحقیقات، بله. مطالعات مربوط به پاسخ جنسی زن و مرد هنگام مشاهده تصاویر برانگیزاننده نشان داد که زنان در آن شرایط، تحریک کمتری نسبت به مردان دارند. یک تئوری برای توضیح این مورد و یافته های مشابه: برای زنان، یک مرد ناآشنا، حتی اگر جذاب باشد، ممکن است تهدیدآمیز به نظر برسد و از نظر تکاملی، انتظار می‌رود که یک زن در مورد شریک انتخابگری بیشتری داشته باشد، در مقابل مردان، به احتمال زیاد به خود اجازه می‌دهند تا توسط هر شریک بالقوه جذابی تحریک شود.

آیا مردان می‌توانند بوی زن تحریک شده را حس کنند؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مردان دگرجنسگرا قادر به پردازش سیگنال‌های بویایی متمایز مربوط به تحریک جنسی زنان هستند و هنگام مواجهه با این بوها، خودشان تحریک جنسی بیشتری را تجربه می‌کنند. با این حال، محققان دیگر صحت این یافته‌ها، و پیامدهای بالقوه آنها در روابط جنسی را زیر سوال برده‌اند.

**کلیدهای رابطه جنسی بهتر**

کلیدهای یک زندگی جنسی عالی چیست؟

وقتی درمانگران جنسی و محققان در مورد آنچه که باعث ایجاد یک زندگی جنسی واقعا عالی می‌شود بحث می‌کنند، لیست آنها عمدتا از عوامل عاطفی یا روانی تشکیل شده است، نه از عوامل جسمی. برقراری ارتباط، صمیمی، آسیب پذیر و شفاف بودن با شریک، پذیرای تجارب جدید و سرگرمی ها بودن، هماهنگ بودن با یکدیگر از نظر جنسی و احساسی، و توانایی در لحظه بودن، همه و همه برای یک زندگی جنسی رضایت بخش، حیاتی هستند.

آیا اکنون افراد از رابطه جنسی کمتر از گذشته لذت می‌برند؟

برخی از محققان بر این باورند که سرعت زندگی معاصر و همچنین حواس پرتی‌هایی مانند تلفن‌ همراه باعث می‌شود که زوجین لذت کمتری از برخوردهای جنسی خود کسب کنند. درمانگران پیشنهاد می‌کنند که افراد و زوجین زمان بیشتری را صرف باز شدن و هماهنگی با سیگنال های تحریک و لذت بدن خود، در حین و بعد از رابطه جنسی ‌کنند تا به سطح بالاتری از رضایت برسند.

آیا معاشقه برای زنان و مردان به یک اندازه مهم است؟

برخلاف تصور کلیشه‌ای که مردان در وهله اول ‌علاقه به عجله در مقاربت و اورگاسم شدن دارند، تحقیقات نشان داده است که مردان به طور متوسط 18 دقیقه معاشقه را می‌خواستند، بسیار نزدیک به میانگین 19 دقیقه ای که زنان می‌خواستند. با این حال، زنان به شدت میزان معاشقه‌ای که همسرشان می‌خواهد را دست کم می‌گیرند. تحقیقات دیگر نشان داده است که معاشقه طولانی‌تر منجر به رضایت بیشتر رابطه زن و مرد می‌شود.

بوسیدن قبل از رابطه جنسی چقدر مهم است؟

برای زنان، بوسیدن می‌تواند بسیار مهم باشد. خیلی بیشتر از مردان، زنان اظهار می‌کنند که بوسیدن شریک قبل از رابطه جنسی مهم است و بیشتر احتمال دارد که از بوسیدن به عنوان ابزار ارزیابی شریک جدیدی که سکس با وی را در نظر دارند، استفاده کنند.

آیا واقعا سکس‌های قهر و آشتی بهتر هستند؟

ممکن است باشند. تئوری انتقال تحریک نشان می‌دهد که محرکهای قدرتمند در یک منطقه می‌توانند به منطقه دیگر منتقل شوند. به عنوان مثال عصبانیت، یک احساس برانگیزاننده است. در روابط، ممکن است پس از حل و فصل دعوا، آن حالت تحریک زیاد به حالت برانگیختگی بالا در حین رابطه جنسی منتقل شود. به همین ترتیب، یک زن و شوهر که از هم جدا می‌شوند، ممکن است احساسات دردناک ناشی از تصمیم برای جدایی را به هنگام خداحافظی به یک رابطه جنسی شدید منتقل کنند. زوجین در این مواقع عشق ورزیدن شدید را گزارش می‌کنند، اما این موضوع جنبه‌ی منفی هم دارد. مثلا اگر یک زن و شوهر بدون حل و فصل واقعی تعارض خود، برای سکس آشتی عجله کنند یا یک زوج به خاطر سکس‌های شگفت‌انگیز بعد از دعوا، رابطه ی در حال سقوط خود را کش دهند.

آیا زوجین باید برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنند؟

طبق نظر بسیاری از درمانگران رابطه جنسی، باید این کار را انجام دهند. سطح متفاوت میل جنسی بسیاری از زوجین را به چالش می‌کشد، اما برای کسانی که میل زیادی به یکدیگر دارند، تقویم به خاطر ساعات کاری متداخل، مراقبت از بچه یا دیگر تعهدات، به دشمن سکس رضایت‌بخش تبدیل میشود. برنامه ریزی رابطه جنسی حتی چند روز زودتر از موعد می‌تواند به زن و شوهر کمک کند تا حسن نیت جنسی را بازیابی کنند، زمانی برای لمس محبت آمیز در طی سکس اختصاص دهند و پس از آن، رضایت از رابطه را افزایش دهند.

جوش و خروش (simmering) چیست؟

برای هر زوج، اما به خصوص زوجی که برانگیختگی جنسی برایشان چالش محسوب می‌شود، تراپیست‌ها روشی را توصیه می‌کنند که به آن سیمرینگ گفته می‌شود. یعنی هنگامیکه برای رابطه جنسی برنامه ریزی می‌شود و بعد از آن در طول روز، زوجین لحظاتی را صرف خیال پردازی یا رویاپردازی در مورد برخوردهای جنسی یا شهوانی می‌کنند تا یک حس تحریک خفیف را قبل از با هم خوابیدن داشته باشند.

**ارگاسم**

ارگاسم چیست؟

ارگاسم یا به اوج رسیدن، رهایی شدید و معمولاً لذت بخشی از تنش جنسی پس از برانگیختگی و تحریک جنسی است. در طی ارگاسم، ضربان قلب و فشار خون فرد افزایش می‌یابد، تنفس سریعتر و سنگین می‌شود و انقباضات غیرارادی عضلات، نه تنها در اندام های تناسلی بلکه اغلب در لگن، قفسه سینه، سر و اندام ها رخ می‌دهد. در مردان، ارگاسم معمولاً شامل انزال مایع منی است، البته نه همیشه. در برخی از زنان، ارگاسم منجر به انزال زنانه نیز می‌شود.

افراد معمولا چقدر به اورگاسم می‌رسند؟

تحقیقات نشان می‌دهد از هر چهار زن فقط یك نفر در حین رابطه جنسی واژینال به ارگاسم می‌رسد، در حالی كه این آمار برای مردان بیش از سه چهارم است. برای زن و مرد، ارگاسم سریعتر و با اطمینان بیشتر، از طریق خودارضایی حاصل می‌شود. مزایای سلامتی مشخصی در ارگاسم وجود دارد، از جمله سطوح بالاتر اکسی توسین، که باعث ایجاد پیوند بین شرکا می‌شود و افزایش جریان خون در مغز.

چرا ممکن است زنان ارگاسم نشوند؟

برای 10 تا 40 درصد زنان رسیدن به ارگاسم دشوار یا نادر است. علل شامل استرس یا اضطراب، به ویژه اضطراب رابطه، عدم برانگیختگی یا تحریک جنسی یا زمان ناکافی برای رسیدن به ارگاسم در هنگام رابطه جنسی است. تصویر ذهنی بد از بدن خود، درد در هنگام مقاربت، PTSD یا واکنش به برخی از داروها نیز می‌تواند منجر به چالش‌هایی در رسیدن به ارگاسم شود. بسیاری از این مسائل را می‌توان در درمانی که به موضوعات عاطفی پیرامون رابطه جنسی، روابط و عزت نفس می‌پردازد، حل کرد.

ارگاسم زن چگونه به نفع روابط است؟

ارگاسم لذت جنسی زن و رضایت جنسی شریک او را افزایش می‌دهد. اما ارگاسم زن از راه های ظریف تر دیگری به روابط سود می‌رساند. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که ارگاسم بیشتری را با شریک گزارش می‌کنند، ممکن است از نظر ژنتیکی با آن شخص سازگارتر باشند. زنانی که با همسر خاصی ارگاسم بیشتری دارند، آن شخص را خلاق تر، با اعتماد به نفس و بامزه‌تر ارزیابی کنند. این عوامل همه منجر به پیوند قوی‌تر بین دو شریک می‌شود.

چرا مردم ادای اورگاسم شدن در می‌آورند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان ادای اورگاسم در می‌آورند، اگرچه زنان این کار را بیشتر انجام می‌دهند. زنان ممکن است ارگاسم فیک را بر اساس این فرض که مردان هنگامیکه بتوانند شریک را به اورگاسم برسانند، از رابطه بیشتر لذت می‌برند، یا به عنوان “استراتژی حفظ همسر” انجام دهند تا به شریک خود بچسبند یا او را وفادار نگه دارند. همچنین هنگامیکه نمی‌توانند لذت جنسی خود را اولویت قرار دهند، شاهد این عمل خواهیم بود.

آیا ادای اورگاسم در آوردن نشانه مشکل در یک رابطه است؟

نه لزوما. اگر یکی از شرکا به طور مداوم به دلیل رضایت نداشتن یا فریب یک شریک نیاز به جعل اوج لذت جنسی را احساس می‌کند، این نشانه آن است که باید در مورد زندگی جنسی یا رابطه خود صحبت کنند، شاید با حضور یک مشاور. اما کسی که هر چند وقت یک بار ادای ارگاسم در میآورد، ممکن است این کار را برای این انجام دهد که شریکش از عملکرد جنسی خود احساس بهتری داشته باشد و عزت نفس خود را حفظ کند. یا به این دلیل که معتقدند ارگاسم الکی آنها شریک آنها را برانگیخته‌تر و منجر به رابطه جنسی بهتر خواهد شد.

**بعد از رابطه جنسی چه اتفاقی می‌افتد؟**

فروزش جنسی(sexual afterglow) چیست؟

برخی از محققان معتقدند که مهمترین قسمت رابطه جنسی پس از اورگاسم رخ می‌دهد. اصطلاح “فروزش جنسی” به احساسات مثبتی گفته می‌شود که به دنبال تجربیات جنسی خوشایند می‌آیند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این احساس، و نه خود سکس، احساس مثبت افراد نسبت به شرکای جنسی خود را تعیین می‌کند. نوازش، بوسیدن و سایر روش های ابراز صمیمیت‌ بعد از رابطه جنسی می‌تواند فروزش جنسی، رضایتمندی و تأثیرات مثبت رابطه جنسی را افزایش دهد.

زوجین بعد از رابطه جنسی در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند؟

تحقیقات در مورد “مکالمه‌ی بالشی” (حرف هایی که بعد از سکس در تخت خواب رد و بدل می‌شود) این افسانه را که مردان پس از رابطه جنسی به خواب می‌روند را رد میکند: هیچ شواهدی حاکی از تفاوت جنسیتی بین زن و مرد وجود ندارد. همچنین، زنانی که در حین رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند، تمایل دارند پس از رابطه جنسی، صمیمی‌تر صحبت کنند و بیشتر در مورد خودشان آشکار کنند. ترشح هورمون اکسی توسین در حین رابطه جنسی، که باعث ایجاد پیوند می‌شود، ممکن است این اثر را تقویت کند. با این حال، به نظر می‌رسد مردان با تستوسترون بعد از سکس، کمتر صحبت می‌کنند و پیوند را محدود می‌کنند.

چه مدت همسران به دنبال رابطه جنسی نسبت به یکدیگر احساس خوبی دارند؟

حدود 48 ساعت. تحقیقات در مورد رضایت از رابطه نشان داده است که شرکا به طور متوسط دو روز پس از رابطه جنسی، احساسات مثبت بیشتری نسبت به یکدیگر و نسبت به ارتباطشان تجربه می‌کنند.

تجربه‌ی سکس عالی برای کدام جنس مهم‌تر است؟ زنان یا مردان؟

زنان. تحقیقات در مورد رضایت از رابطه نشان می‌دهد که میل جنسی زن به شریک خود، بیشتر از رضایت مرد با رضایت از رابطه ارتباط دارد. میزان رضایت زنان از رابطه نیز بسیار متنوع تر از مردان است و زنان تمایل دارند این رضایت در سطح بالایی ثابت بمانند.

منبع

4030 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-16 23:07:43 +0330 +0330

رسما سرویسمون کردی

1 ❤️

2021-01-16 23:15:38 +0330 +0330

↩ Sony2
😂 بده میون این همه کصشر تاپیک مفید؟

1 ❤️

2021-01-16 23:16:41 +0330 +0330

↩ Itried
تایپیک منم مفیده

0 ❤️

2021-01-17 00:37:13 +0330 +0330

↩ Reza_sd77
دو قسمت در یک تاپیک؟ یا دو تاپیک؟

1 ❤️

2021-01-17 01:00:18 +0330 +0330

↩ Reza_sd77
خیر دو تاپیک نمی‌شود.
از حالت انسجام و استاندارد خارج می‌شود💔

1 ❤️

2021-01-17 01:38:29 +0330 +0330

👌👌

1 ❤️

2021-02-19 14:41:44 +0330 +0330

↩ Itried
واقعا تاپیکات خوبه

1 ❤️

2021-02-19 15:17:17 +0330 +0330

↩ Jito121314
سپاس

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «