بررسی زودانزالی و درمان آن

1398/07/20

نکاتی برای درمان انزال زودرس

دلایل و بهترین روش‌های درمانی برای مشکل زودانزالی

by Dr. Jeff Foster 20/09/2019

اگر زیر ۲ دقیقه یا حتی قبل از دخول انزال می‌شوید می‌توان گفت به احتمال زیاد از انزال زودرس رنج می‌برید.

اختلالات جنسی می‌تواند باعث اضطراب شدید شود و تاثیر منفی‌ای روی روابط افراد داشته باشد‌، ولی جای نگرانی نیست چون این فقط مشکل شما نیست و راه‌های درمانی مختلفی برای حل این مشکل در دسترس است. تخمین زده می‌شود که چیزی حدود ۳۰٪ از مردان در مقاطع مختلفی در طول زندگی‌شان دچار انزال زودرس می‌شوند. خوشبختانه امروزه روش‌های درمان موثری برای حل این مشکل وجود دارد.

دکتر ‘فاستر’ (Dr. Jeff Foster) در این جستار عوامل انزال زودرس و روش‌های درمان آن را بررسی می‌کند:


انزال زودرس چیست؟

انزال زودرس قطعاً اصطلاح شناخته شده‌ای‌ست و حالتی را توصیف می‌کند که در آن مردان بسیار زودتر از پارتنرشان به انزال می‌رسند در حالی که طرف مقابل‌شان حتی به ارگاسم نزدیک هم نشده است.


انزال زودرس تا چه حد شایع است؟

آمار دقیقی در مورد این مسئله در دسترس نیست زیرا اکثر مردانی که از آن رنج می‌برند به پزشک مراجعه نمی‌کنند. به دلیل این که مردانی که از این مشکل رنج می‌برند اکثرا جوان هستند، از در میان گذاشتن این موضوع با پزشکشان احساس شرم می‌کنند.
ولی به طور کلی تخمین‌زده می‌شود که چیزی حدود یک سوم مردان حداقل در مقطعی از زندگی‌شان از انزال زودرس رنج می‌برند. حتی یک سری از مطالعات نشان می‌دهد حدود ۲ تا ۵٪ مردان به صورت بلندمدت و در تمام طول زندگی‌شان از انزال زودرس رنج می‌برند.

انزال زودرس وضعیتی را توصیف می‌کند که در آن مردان در مقایسه با پارتنرشان بسیار زودتر به انزال می‌رسند.

می‌توان گفت اکثر مردان اطلاع دقیقی از این که انزال‌شان چقدر باید طول بکشد ندارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد زمان بین ورود کیر به کص تا انزال به طور متوسط چیزی حدود ۵دقیقه و ۳۰ثانیه به طول می‌انجامد.

چه چیزی باعث انزال زودرس می‌شود؟

هیچ کس به طور قطعی دلیل این مسئله را نمی‌داند ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل مختلفی روی این مسئله تاثیر‌گذار است . متاسفانه تحقیقات دقیقی در‌مورد این موضوع صورت نگرفته است ولی به طور کلی می‌توان گفت که عوامل زیر می‌تواند تاثیر منفی‌ای روی زمان انزال شما داشته باشد:

  • اضطراب
  • توقعات جنسی
  • میزان میل جنسی
  • میزان حساسیت کیر
  • اختلال گیرنده های سروتونین

انزال زودرس می‌تواند باعث مشکلات روانی‌، اضطراب‌، شرمساری و افسردگی شود. جالب است بدانید ارتباطی بین سن افراد و انزال زودرس مشاهده نشده است.

متاسفانه به طور کلی مردانی که از انزال زودرس رنج می‌برند تمایلی به مراجعه به پزشک ندارند. باید بدانید که امروزه روش‌های درمان مختلفی در دسترس است و قطعاً مراجعه به پزشک ارزشش را دارد.


چه عواملی باعث تشدید انزال زودرس می‌شود؟

به طوری کلی عواملی که باعث بدتر شدن این وضعیت می‌شود احساسات منفی فرد نسبت به این مسئله است. احساس گناه‌، ناآگاهی در‌مورد سکس‌، تجربیات جنسی تلخ، اضطراب‌، افسردگی و… می‌توانند باعث تشدید زود‌انزالی فرد شوند.


انزال زودرس چطور باید درمان شود؟

تکنیک‌هایی وجود دارد که خود فرد می‌تواند با کمک آنها انزال زودرس را درمان کند، روش‌هایی مثل استفاده از کرم‌های موضعی، درمان‌های غیر دارویی و مشاوره.

روش‌های غیر دارویی

می‌توانید با روش‌های زیر به تنهایی و بدون نیاز به هیچگونه دارویی انزال زودرس‌تان را درمان کنید:

✔️ خودارضایی یک الی دو ساعت قبل از سکس
✔️ استفاده از کاندوم زخیم برای کاهش میزان حساسیت
✔️ کشیدن نفسی عمیق به منظور جلوگیری از واکنش غیر ارادی بدن در مقابل انزال (واکنش غیر ارادی بدن که در زمان انزال اتفاق می‌افتد)
✔️ سکس در پوزیشنی که پارتنرتان روی شما باشد (با این کار پارتنرتان می‌تواند موقع انزال شما سریعاً کصش را بیرون بکشد)
✔️ استراحت بین سکس و فکر کردن به مسائل غیر جنسی تا حواستان از سکس پرت شود

زوج درمانی

بعضی از زوجین جلسات مشاوره‌ای را روش موثری برای درمان انزال زودرس می‌دانند.

☑️ ابتدا از زوج‌ها خواسته می‌شود تا در‌مورد مسائلی که باعث تاثیر منفی در رابطه‌شان می‌شود حرف بزنند و سپس برای رفع آنان به آنها مشاوره داده می‌شود.
☑️ در ادامه به زوج‌ها تکنیک‌هایی آموزش داده می‌شود تا با کمک آنها با این مشکل مقابله کنند. دو تا از معروف‌ترین روش‌ها تکنیک “فشار دادن” و “شروع و توقف” هستند.
☑️ در روش “فشار دادن” پارتنر فرد شروع به خودارضایی او میکند و وقتی مرد حس کرد که به انزال نزدیک شده است زن خودارضایی را متوقف و سر کیرش را برای ۱۰ الی ۲۰ ثانیه فشار میدهد. سپس ۳۰ ثانیه صبر می‌کند و دوباره شروع به خودارضایی میکند و این چرخه را قبل از انزال مرد چندین بار انجام می‌دهد.
☑️ تکنیک “شروع و توقف” شبیه تکنیک قبلی‌ست با این تفاوت که دیگر فشار دادن سر کیر در کار نیست. بعد از انجام این دو تکنیک اگر مرد احساس کرد که توانایی به تاخیر انداختن انزالش را دارد می‌توانند سکس را شروع کنند.

درمان با کمک دارو

رایج ترین روش‌های درمان دارویی شامل موارد زیر است:

✅ داروهای بازدارنده‌‌ی بازجذب “سروتونین” (SSRI) به صورت رایج مورد مصرف قرار می‌گیرند، این نوع داروها باید به صورت روزانه مصرف شوند. مصرف یک الی دو هفته‌ای این داروها برای اثر بخشی لازم است. بررسی‌ها نشان می‌دهد داروهای SSRI مثل “پروکستین”، “فلوکستین”، “سیتالوپرام”، “اگزیتالوپرام” و “سرترالین” اثربخش هستند.
✅ همچنین شواهدی بر اثر‌بخشی “دولوکستین” نیز وجود دارد.
✅ “داپوکستین” نوعی داروی SSRI با اثر‌گذاری سریع است که به طور خاص برای درمان انزال زودرس تولید می‌شود و اثر‌گذاری آن نیز به اثبات رسیده که اخیراً هم مجوز فروش آن در انگلیس نیز داده شده است.
✅ همچنین شواهد محدودی مبنی بر اثربخشی “ترامادول” و داروهای فسفودی استراز نوع ۵ (مانند ویاگرا) وجود دارد، ولی این بررسی‌ها ناقص بوده و هنوز به نتیجه‌ای قطعی نرسیده‌اند.

درمان‌های موضعی

رایج‌ترین روش‌های درمان موضعی زود انزالی شامل موارد زیر است:

✳️ کرم‌های بی‌حس کننده
✳️ استفاده از کرم‌های EMLA و ژل لیدوکائین
✳️ اسپری تاخیری

موانع درمان انزال زودرس

مشکلات و موانعی بر سر درمان انزال زودرس وجود دارد که شامل موارد زیر است:

⚠️ بیماران معمولاً از حرف زدن درمورد مشکلشان یا مراجعه به پزشک خجالت می‌کشند.
⚠️ بعضی از پزشکان نیز به درستی در مورد انزال زودرس آموزش ندیده‌اند که می‌تواند نتایج نامطلوبی را به همراه داشته باشد. خیلی از بیماران با خودشان کلنجار می‌روند تا به پزشک مراجعه کنند و وقتی که بالاخره جرأتش را پیدا می‌کنند با ناکارآمدی و ناآگاهی پزشک مواجه می‌شوند که باعث سرخوردگی بیشترشان می‌شود.
⚠️ قبل از این که بیماران به پزشک مراجعه کنند انزال زودرس تاثیرات روانی زیادی روی اعتماد به نفس جنسی و روابط‌شان گذاشته است. این تاثیرات منفی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات دیگری مانند افسردگی، از بین رفتن روابط افراد و… شود.


منبع:

netdoctor.co.uk/conditions/sexual-health/a2233/premature-ejaculation

11414 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «