تاثیر سیگار بر زندگی جنسی

1399/03/28

کشیدن سیگار می‌تواند روی کیفیت سکس و اعضای تناسلی شما تاثیرگذار باشد

by mayurmachindra
2 years ago

بخش اول: زنان♀

تنباکو می‌تواند به سلامتی و قدرت باروری زنان صدمه بزند. احتمال بروز مشکلات باروری برای زنانی که سیگار می‌کشند بسیار بیشتر است. زمانی که این زنان بارور می‌شوند به خاطر استفاده از سیگار دچار مشکلاتی می‌شوند که می‌تواند هم به مادر و هم به فرزند صدمه بزند برای مثال می‌توان از موارد زیر نام برد:

• خونریزی‌های شدید، زایمان‌های قبل از موعد (کودکان ناقص)، عمل جراحی سزارین اضطراری (سی/سکشن) می‌تواند از جمله نتایج این مشکلات باشد.
• احتمال به وجود آمدن عارضه‌ی بارداری خارج از رحم برای زنان سیگاری بیشتر از سایر زنان است. این نوع بارداری خطری جدی برای زندگی زنان باردار به شمار می‌آید.

  • زنان سیگاری نسبت به سایر زنان بیشتر در خطر پارگی غشایی رحم و یا جدا شدن زود هنگام جنین از رحم هستند (عارضه‌ای که موجب مرگ نوزاد در رحم و به دنیا آوردن فرزند مرده می‌شود).
  • سیگار کشیدن در دوران بارداری احتمال ناقص‌الخلقه شدن نوزاد و یا مرگ جنین در ماه‌های اولیه بارداری که به سندروم (SIDS) مشهور است را نیز بسیار بالا می‌برد.
    ـ احتمال مرگ جنین در ماه‌های اولیه‌ی بارداری، به دنیا اوردن نوزادان مرده، به دنیا آوردن نوزادانی که در لب‌ها یا سقف دهانشان دارای شکاف هستند یا کودکانی که در هنگام به دنیا آمدن به حد خطرناکی کم وزن و نحیف هستند نیز در زنان سیگاری بسیار بیشتر از سایر زنان است.
    ـ زنانی که سیگار می‌کشند در سن پایین‌تری نسبت به سایر زنان دچار قاعدگی می‌شوند و در هنگام عبور از مرحله‌ی قاعدگی نیز دچار تجربیات بسیار ناخوشایندتری نسبت به زنان غیر سیگاری می‌شوند.

بخش دوم: مردان♂

ـ سیگار کشیدن می‌تواند روی اسپرم مردان تاثیر منفی بگذارد و قابلیت بارور کردن آنها را کاهش دهد و در ضمن باعث می‌شود خطر از دست دادن جنین در ماه‌های اولیه‌ی بارداری و همچنین ناقص‌الخلقگی نوزاد افزایش یابد.
ـ سیگار کشیدن می‌تواند به شاهرگها صدمه بزند و از آنجا که گردش خون عامل کلیدی نعوظ در مردان به شمار می‌آید مردان سیگاری از نظر از دست دادن قدرت مردانگی (قابلیت نعوظ) نسبت به سایر مردان بیشتر در معرض خطر هستند. هرچه بیشتر سیگار بکشند و مدت بیشتری سیگاری باشند ریسک از دست دادن توانایی نعوظ برایشان بیشتر می‌شود.
ـ تحقیقاتی وجود دارد که توانسته است ثابت کند سیگار کشیدن و از دست دادن قدرت مردانگی (نعوظ) با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.


منبع:

steemit.com/smoking/@mayurmachindra/smoking-tobacco-can-affect-your-sex-life-and-reproductive-system

1550 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «