سید یا حرا.مزاده کدامیک ؟؟ بررسی سیر تاریخی سادات


  • حشرزاد  

  • عضو از
    1398/12/18

  • پست‌ها: 1276

  • 2477





جعل تاریخ میکنند تاریخ سازی میکنن که مثلا ایرانیان باستان یا اشخاص مشهور تاریخی مثلا در سلسله هخامنشیان با محارم خود ازدواج میکردند اما وقتی نوبت به سند و ارائه ادله تاریخی میرسد سکوت میکنند در حالی که خودشان طبق سنت اسلامی لقب حرام.زاده بودن به خود میدهند ،القاب زشت اسلامی ( میرزا ، سید ) را راحت بر روی هم میگذراند سید معنای بسیار زشتی دارد و بدین معناست که یکی از اجدا مورد تجاوز قرار گرفته است و شخص متولد شده حرام.زاده میباشد . ( بنده قصد تحقیر اعضای شهوانی که سید هستند را ندارم فقط بدانید که سید از کجا نشات گرفته )سازمان ثبت احوال کشور، تعداد سادات ایران را بالای هفت میلیون نفر اعلام کرد، هفت میلیون نفر که بر هفتاد و چند میلیون نفر دیگر آقائی و سروری می‌کنند! البته معدودی از این سادات که مثل سایر روشنفکران از سیطره‌ی تفکر طبقاتی در ایران به تنگ آمده‌اند، سیّد را از جلوی اسم‌شان با تیپا زده‌اند کنار و بی‌خیال مال مفت مردم و خمس شده‌اند، با این‌همه هنوز هستند ساداتی که علی‌رغم روشنفکری و استریپ‌تیز کمونیستی نمی‌توانند از مواهب سیّدی چشم‌پوشی کنند و از زمره حرام‌زاده‌ترین سادات محسوب می‌شوند.
سیادت به فرزندان پیامبر اسلام، از طریق فاطمه دختر محمد و علی پسر ابوطالب می‌رسد که در کل به دو دسته‌ی بزرگ تقسیم می‌شوند. اولی سادات علوی‌ست که فرزندان سه تن از پسران علی یعنی محمد حنفیه، عمر و عباس محسوب می‌شوند و دیگری سادات هاشمی که نوادگان حسن و حسین، پسران علی و فاطمه‌اند و خمس نیز تنها به این دسته از سادات تعلق می‌گیرد.
تعلق داشتن به خانواده یا فامیلی خاص یکی از مولفه‌های قدرت در حکومت‌های ارباب‌رعیّتی‌ست و سادات در جامعه‌ی طبقاتی ایران تنها دودمانی هستند که در ناخودآگاه عوام که اغلب مذهبی‌اند، از جایگاه برتری برخوردارند و بر آنان سروری می‌کنند به طوری که بعد از انقلاب مذهبی سال پنجاه و هفت، تمام رهبران حکومت اگر سیّد نبودند مادر یا مادربزرگ‌شان از خانواده‌ی سادات محسوب می‌شدند که در ایران به اینان نیز شیخ(شق)، میرزا یا شریف می‌گویند!
این‌که من مدتی‌ست از ترکیب مادرسیّد جای حر.امزاده بهره می‌برم، تنها بخاطر انزجاری نیست که از جیره‌خواران دیانت و بلاهت دارم بلکه شک ندارم جامعه‌ی بی‌طبقه محقّق نمی‌شود مگر با انفجار مناسبات بالایی-پایینی که تازه جنبه‌ای مقدّس نیز دارد. بی‌شک تحقق برابری در کشوری هشتاد میلیون‌نفری که هفت میلیون نفرشان تنها بخاطر حرام.زادگی از بقیه سرتر و برترند ممکن نیست! و اگر در کشوری برابری لااقل در شکل اجتماعی‌ش اتفاق نیفتد محال‌ست گامی به سوی آزادی و تمدن بشری بردارد و هر روز که بگذرد به دامنه‌ی ارتجاعی‌ش افزوده شده و بیشتر به عقب برمی گردد و این چیزی‌ست که طی چهل سال اخیر در ایران اتفاق افتاده و همه شاهدش بوده‌ایم.
اگر آن‌که خود را سیّد می‌نامد حرام.زاده نباشد، بی‌شک نژادپرست‌ست و کشوری که هفت میلیون نژادپرست داشته باشد که تک‌تک‌شان خود را بر اساس آموزه‌های دینی، آقا و سرور بقیه می‌دانند هرگز به شکوفایی نمی‌رسد و هر روز که بگذرد به دامنه‌ی خرافات و اشتیاق به نوکری عوام‌ش افزوده ‌خواهد شد. از این لحاظ خودخواهی سادات یا به‌قول عقب‌ها سَیود، و حتی شیخ‌ها که گیلک‌ها به درستی شق‌شان می‌خوانند، بیشترین نقش را در تحمیق و استثمار مردم دارد.


سید یا حرا.مزاده هزاران هزار کودکی بودند که از تجاوزات دستعجمی


سپاهیان خونخوار صدر اسلام زاده شدند.


چرایی برپایی چنین جنبشی به رفتار عرب با ایرانیان و نژادهای ناعرب بازمی‌گردد. جاحظ، نویسنده عرب، آورده‌است: «به عبید کلابی که مردی فقیر بود گفتم: میل داری هجین باشی (هجین=کسی که پدرش عرب و مادرش از نژاد دیگر باشد) و در مقابل هزار جریب از آن تو باشد؟ عبید گفت: هرگز زیر بار این پستی نمی‌روم[!] گفتم امیرالمؤمنین هجین و کنیز زاده بود. گفت: خدا رسوا کند کسی را اطاعت این خلیفه کند.»
اعراب با عجمیان حتی بعد از گرویدن به اسلام به عنوان انسان‌های درجه دوم برخورد می‌کردند. حتی در بصره مسجد موالی که تازه مسلمانان بودند از دیگران جدا بود. امویها با استناد به احادیث مجعول زبان مردم عجم را تحقیر می‌کردند. مقدسی در احسن التقاسیم یکی از این احادیث را بدین مضمون نقل نموده‌است: «مبغوض‌ترین زبانها در نزد خدا زبان فارسی است، و زبان خوزستان زبان شیطان است و زبان اهل جهنم زبان بخارایی و زبان اهل جنت زبان عربی است.»


مرتضی راوندی؛تاریخ اجتماعی ایران، پوشینه دوم، صفحه‌های ۱۲۰ و ۱۲۱


سیدهای دروغین


پیش از بنیانگذار سلسله صفوی یعنی شاه اسماعیل یکم هیچکدام از سران آل صفی که همه صوفیان سنی مذهب بودند و از جمله خود شیخ صفی الدین اردبیلی ادعای سید بودن نکرده بودند. اما پس از آنکه شاه اسماعیل در سال ۱۵۰۱ در تبریز بر تخت سلطنت نشست و نظام جدید صفوی برقرار گردید، خود شاه اسماعیل و جانشینان او، تبار صفویان را به پیغمبر اسلام ربط دادند و مورخین صفوی، به تبعیت از سیاست حاکم، روایت‌های «تاریخی» لازم برای اثبات این ادعا را تهیه کردند.
از دوره صفویان و قاجار به بعد، تعداد مدعیان سیادت زیادتر از معمول شد و این، در جامعه‌ ایرانی آن دوره راز پنهانی نبود. به هرحال امتیازات مالی از قبیل پرداخت «مال امام» و خُمس که گاه «مال سید» هم نامیده می‌شد و در عین حال اعتباری که سیدها از سوی مردم و دولت می‌دیدند، مشوق اصلی این قبیل ادعاهای روزافزون سیادت بود. با این ترتیب گروه-گروه افراد دغل کار به مناطقی می‌رفتند که کسی آنها را نمی‌شناخت و خود را به عنوان سادات «راستین» جا می‌زدند. معمولا هم کافی بود عبایی بر تن، کمربند سبزی دور کمر و احتمالا عمامه سبزی بر سر داشته باشند، چرا که به گفته «هانری لایارد» حتی شک و سوال در باره صحت ادعای سیادت یک شخص «کُفر» شمرده می‌شد.


بسیاری خانواده‌ها هم که ادعای سیادت داشتند، به‌راستی صاحب شجره نامه‌هایی بودند که اجداد آنها را دستکم تا ۲۰۰ سال پیش از خود نشان می‌داد.اما واقعیت این است که همه آن شجره نامه‌های دویست-سیصد ساله تبار آنهمه مدعی سیادت را تا به تبار محمد و یا امامان شیعه که بیش از چند صد سال قبل زیسته‌اند، نمی‌رساند.
شرقشناس معروف آرمینوس وامبری می‌نویسد که «حد اکثر ده در صد کسانی که با اتکاء به یک شجره‌نامه خود را سید می‌شمردند، دلیل کافی برای این ادعای خود داشتند» و ژان دیولافوا در سال ۱۸۸۷ علاوه می‌کند که «در ایران همگی چهار خانواده وجود دارند که با دلایل کافی و مدارک قابل قبول، خود را از نوادگان علی بن ابیطالب می‌شمارند.» مثلا در حالیکه سیدهای طباطبایی شجره‌نامه قابل اعتمادی را دارا بودند، طایفه سادات محلات که همه به عنوان سید مورد قبول و احترام عام بودند، چنین شجره نامه‌ای نداشتند.


خود سید محسن صدرالاشراف محلاتی که چندین بار وزیر عدلیه و نخست وزیر شده بود و یکی از سران طایفه سادات محل هم بود، در خاطراتش می‌نویسد که او هیچگونه مدرکی در باره تبار طایفه خود ندیده بود و تنها عمویش نام هفت نفر از اجداد خود را می‌دانست، اگر چه خود خانواده ادعا می‌کرد که اجداد آنان در«زمان خلافت عباسیان به محلات آمده اند».
بسیاری سید‌های دروغین هم برای خودشان شجره‌نامه تهیه کرده بودند. اکثر این شجره نامه‌ها در شهر سامره (یکی از شهر‌های مقدس شیعیان در عراق کنونی) جعل می‌شد و از این جهت بین مردم به‌این قبیل اشخاص «سید‌های سامره» می‌گفتند.


نکته دیگری که یادآور وجود و فراوانی سیدهای دروغین است، تعداد زیاد و حتی روزافزون امامزاده‌ها در ایران است. ظاهرا همه ‌این امامزاده‌ها عبارت از قبر‌های کسانی است که سید یعنی از نوادگان دوازده امام شیعیان بوده‌اند. به همین دلیل مردم برای نذر، خیرات، دعا و نیاز به زیارت این مقبره‌ها می‌روند و با این ترتیب این امامزاده‌ها تبدیل به مراکز درآمد برای افراد ذینفع شده‌اند.


در سال ۱۸۸۵ دیولافوا به نقل از مدرس مکتب‌خانه‌ای در قزوین می‌نویسد که او خود بیش از بیست امامزاده را در ایران می‌شناسد که گویا سید معینی با همان نام و نشان در همه ‌این امامزاده‌ها مدفون است و با این ترتیب معلوم می‌شود اقلا ۱۹ مورد از آنها و شاید هم همه آنها یا قبر کس دیگری هستند و یا اصولا در آنجا کسی دفن نشده است.


تعداد سید‌ها


چارلز ییت در مورد شمار سادات ایران در حوالی سال ۱۹۰۰ چنین گفته است: «ایران پر از سید است که همه جا را فراگرفته‌اند. اینها علی‌الاصول قشری تنبل و بی‌فایده هستند که کار نمی‌کنند، اما انتظار دارند که دیگران زندگی آنان را تامین کنند.»


دیگر سیاحان اروپایی مانند فاولر، ویلسون و بریکتو نیز مشاهدات مشابهی روایت کرده‌اند. به گفته هوگو گروته، در سال ۱۹۰۷ در ایران حدودا ۱۰۰ هزار سید زندگی می‌کردند. یاکوب ادوارد پولاک، پزشک اتریشی که در ایران زندگی کرده و حتی کتاب‌های درسی به فارسی نوشته بود، می‌گوید که در سال‌های ۱۸۵۰ سیدها حدود دو درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دادند. برخی سیاحان دیگر اروپایی قرن نوزدهم تعداد سید‌های ایران را حتی تا ۲۰ در صد جمعیت شهری کشور تخمین زده‌اند که احتمالا مبالغه‌آمیز است، اما به هر حال این گمانه‌زنی نشان می‌دهد که فراوانی سادات در شهر‌ها باعث ایجاد چنین تصوری در میان سیاحان خارجی شده است. این تصور کمی هم به تمرکز تعداد سادات در شهرهایی از قبیل مشهد، قم، شوشترو دزفول مربوط می‌شود که دارای مقبره امام و یا امامزاده‌های مهم و معروف هستند.


فلویر می‌نویسد در بلوچستان تعداد سیدها در مقایسه با مثلا یزد و دیگر شهر‌های ایران زیاد نبود. او ادامه می‌دهد که «در کرمان از هر دو مرد و یا پسر بچه یک نفرشان سید است و من هرگز در عمرم تا این اندازه از دست مدعیان تبار محمد به تنگ نیامده بودم.» به همین ترتیب، به گفته ویلیام کنت لوفتوس در دزفول از هر سه نفر یک نفر یا از اولاد پیغمبر بود و یا جزو اشخاص معتبر مذهبی شهر به شمار می‌آمد. همچنین جمعیت بعضی روستا‌ها از قبیل خابوجان در خراسان صرفا و یا عمدتا عبارت از سید‌ها بود.


عزت و احترام به سید‌ها


اگرچه در آن دوره هم همه مسلمانان قرار بود حقوق برابر داشته باشند، اما سید‌ها به‌خاطر «تبارشان» که می‌گفتند به پیامبر اسلام می‌رسد، «برابرتر» از دیگر مسلمانان بودند. طوری که دیدیم، سیدها در گذشته خود را خارج از محدودیت‌ها و مجبوریت‌های قانونی و حکومتی می‌شمردند و حکومتداران هم در مقایسه با مردم عادی، در برابر سیدها چشم‌پوشی بیشتری نشان می‌دادند. اما مردم هم ظاهرا با این عزت و احترام و یا مقام ویژه سیدها در جامعه مشکل چندانی نداشت.


آدامز (همانجا) می‌نویسد «مردم وقتی نقیب السادات را می‌بینند، به او بیشتر از یک شاهزاده احترام می‌گذارند.» هرگاه سیدی وارد مجلسی شد، همه برخاسته جای خود را به او تعارف می‌کردند.


فون کوتسه بوه می‌نویسد: «سید‌ها خود را در مقامی حساب می‌کنند که هروقت خواستند می‌توانند پیش پادشاه رفته هرآنچه را که درست می‌شمارند، به او بگویند. یک سید می‌تواند وارد هرخانه‌ای که خواست، بشود و صاحب خانه مکلف است که از او به بهترین صورت پذیرایی بکند و حتی پیشکش‌هایی به او تقدیم کند.»


نه تنها ممکن نبود به یک سید خشونت و یا بی احترامی نشان داد، بلکه کسی هم که همراه و تحت محافظت یک سید بود، «در امان» محسوب می‌شد. از این جهت سید‌ها مانند «راهنمای مسافرت» زوار شیعه را به مشهد و یا عتبات عراق کنونی مشایعت می‌کردند تا در راه اگر با حمله راهزنان مواجه شدند، سید راهنما آنان را از مهلکه بیرون آورد. زوار نیز متقابلا به او هدایا و پیشکش‌هایی تقدیم می‌کردند و این کار تبدیل به منبع درآمد دیگری برای سیدها شده بود.


تا اواخر قرن نوزدهم غیر مسلمانانی که در ایران مسافرت می‌کردند و به‌خصوص می‌خواستند از مناطق خطرناک و ناامن بگذرند، سیدی را با خود به همراه داشتند تا خطر حمله و غارت در راه کمتر شود. لایارد زمانی که از لرستان و خوزستان می‌گذشت شخصی را بنام «سید ابوالحسن» به همراه داشت، چرا که به نوشته خود لایارد (همانجا) در این مناطق «قبایلی می‌زیستند که نسبت به هر خارجی و بخصوص اروپایی، هم متعصب و هم مشکوک بودند و در آن شرایط حضور یک سید در کنار من امتیاز مهمی بود». به همین ترتیب زمانی که آرتور کونولی از استرآباد به خیوه و پیش ترکمن‌ها می‌رفت و یا هنگامی که پرسی سایکس به مکران سفر می‌کردند، از همراهی سید‌ها استفاده کردند.


سیدها انسان‌های «مقدسی» شمرده می‌شدند و فرض بر آن بود که آنها مسلمانان خالصی هستند که دین و ایمانشان کامل است. از این جهت، هم احترام به سیدها بسیار زیاد بود و هم آنان را انسان‌هایی «مقدس» و قادر به انجام کار‌های خارق‌العاده مانند معالجه بیماران حساب می‌کردند. به‌خصوص اگر کسی هم ملا و هم سید بود، بعنوان شخصی کاملا معصوم، قابل احترام و صاحب قدرتی غیر عادی شمرده می‌شد. در آن صورت مثلا زنان، آبی را که از وضوی سیدهای ملا می‌ریخت، در ظرفی جمع کرده نگهداری می‌کردند تا در صورت وقوع هر بیماری، آن آب را جهت معالجه بنوشند.


مادران تکه قندی آورده از سید خواهش می‌کردند که سید آن را با آب دهان خود خیس کند، سپس آن را بُرده به کودک بیمار خود می‌دادند. حتی زنانی که حاضر نبودند به هیچ عنوان صورت خود را حتی به حکیم‌ها نشان دهند، رضایت می‌دادند که یک سید روی قسمت‌های محرم بدن آنان دعایی بنویسد تا مثلا باردار شوند و یا محبت و وفاداری شوهرانشان را جلب کند.


آب دهان سید‌ها هم «دوای هر درد» محسوب می‌شد. مادران تکه قندی آورده از سید خواهش می‌کردند که سید آن را با آب دهان خود خیس کند، سپس آن را بُرده به کودک بیمار خود می‌دادند ( بنده خودم چند باری از نزدیک شاهد این ماجرا بودم) . حتی زنانی که حاضر نبودند به هیچ عنوان صورت خود را حتی به حکیم‌ها نشان دهند، رضایت می‌دادند که یک سید روی قسمت‌های محرم بدن آنان دعایی بنویسد تا مثلا باردار شوند و یا محبت و وفاداری شوهرانشان را جلب کند.


بس آلن دونالدسون، یک زن آمریکایی و میسیونر که در سال ۱۹۱۰ به‌ایران آمده، چندین سال در تهران و مشهد آموزگاری کرده بود، در کتاب معروف خود بنام «جادو و فولکلور اسلامی در ایران» داستان کسی بنام «سید شاه» در مشهد را تعریف می‌کند که مرد متمولی بود و از مردم پول جمع می‌کرد تا میان فقرا تقسیم کند. در روزهای مخصوص دینی، انبوه مردم رو به سوی خانه سید شاه می‌گذاشتند تا سکه پولی از او بگیرند. این سکه‌ها «تبرّک» محسوب می‌شد چرا که دست سید به آن خورده بود و مردم باور داشتند که‌این سکه‌ها خوش‌یُمن هستند. وقتی سید از خانه بیرون می‌رفت، مردم کوشش می‌کردند دست «مبارک» سید را فقط یک بار لمس کنند. سید در ضمن خودش را «معلم اخلاق» جماعت حس می‌کرد و به همین دلیل همیشه چوبدست‌های خُرد و کلانی با خود به همراه داشت. هنگامی که مردی را می‌دید که سرش را از ته نتراشیده و برعکس ریشش را تراشیده، با یک چوبدست کوچک به سر آن مرد می‌زد تا او را تنبیه کند و هرگاه زنی را می‌دید که به نظر سید پوشش‌اش به قدر کافی رعایت اصول اسلامی را نمی‌کند، باز با یک چوبدست محکم بر سر آن زن می‌زد. یکی از همین زنان به نویسنده کتاب، بس دونالدسون، گفته بود که یک بار پس از خوردن ضربه‌های چوبدست سید شاه، سرش ساعت‌ها درد می‌کرد.


ـــــــــــ




  • 5

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .     

  • mfmمتاهل  

  • عضو از 1397/1/11

  • پست‌‌‌ها: ‌ 226

  • 310

سید بودن یک ننگه که بعضیا فکر میکنن عزت و احترامه...


سید بودن یک ننگه که بعضیا فکر میکنن عزت و احترامه . من هیچ وقت نتونستم درک کنم که یکی موقع معرفی خودش که اصلا نیازی هم نیست میگه سید هست . یعنی حرامزاده بودن خودشو راحت میگه . البته دوستانی هم داشتم که سید هستن و از این لقب متنفرن میخواستن عوض کنن اما ثبت احوال اخوندی اجازه نمیداد


ـــــــــــ

مکان اختصاصی و اقامت برای متاهل هایی که قصد سفر به شمال دارند و نفر سوم میخوان . فقط زوجهای با شخصیت پیام بدن نه بیزینسی و پولی. توضیحات بیشتر در پروفایلم



  • 2



  • @shab  
  • عضو از 1398/3/10

  • پست‌‌‌ها: ‌ 659

  • 784

حالا کار به همش ندارم. اما یکی گفته بیست درصد...


حالا کار به همش ندارم. اما یکی گفته بیست درصد جمعیت سید بودن یکی دیگه میگه در کرمان از ههر دو نفر یکی سید بود یکی میگه در دزفول از هر سه نفر یکی سید بود. حالا نخوایم اینا رو هم بپذیریم لا اقلش اینه که جمع زیادی سید بودن و سیدم که دیگه از نسل عربه خب حالا نسل مغول و بقیه اقوام مهاجم و مهاجر رو هم اضافه کنید. آیا به این نتیجه نمیرسید نژاد آریایی افسانست؟ توی این خرتوخری نژاد آریایی کجا پیدا کنم. بلاخره یا اینوری یا اونوری اگر این حرفها رو قبول کنیم پس اینکه ایرانیها آریایی هستن رو نباید پذیرفت و اگر اصرار بر آریایی بودن ایرانیها داریم اینها رو نمیتوان پذیرفت


ـــــــــــ


  • 2



بستگی داره سید ها به دوبخش تقسیم میشن.۱) کسایی که...


بستگی داره سید ها به دوبخش تقسیم میشن.۱) کسایی که سید هستن ولی از این عنوان سو استفاده نمیکنن.۲)کسایی که سید هستن و از این عنوان سو استفاده می کنن.

مورد ۲ خودش به دو بخش تقسیم میشه:۱) احمق ها. ۲) ریاکاران


ـــــــــــ

دنبال کون سفید و بی موی بسیجی، غیر بسیجی و دخترا مزاحم نشن.



  • 2



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: @shab


نقل از: @shab حالا کار به همش ندارم. اما یکی گفته بیست درصد جمعیت سید بودن یکی دیگه میگه در کرمان از ههر دو نفر یکی سید بود یکی میگه در دزفول از هر سه نفر یکی سید بود. حالا نخوایم اینا رو هم بپذیریم لا اقلش اینه که جمع زیادی سید بودن و سیدم که دیگه از نسل عربه خب حالا نسل مغول و بقیه اقوام مهاجم و مهاجر رو هم اضافه کنید. آیا به این نتیجه نمیرسید نژاد آریایی افسانست؟ توی این خرتوخری نژاد آریایی کجا پیدا کنم. بلاخره یا اینوری یا اونوری اگر این حرفها رو قبول کنیم پس اینکه ایرانیها آریایی هستن رو نباید پذیرفت و اگر اصرار بر آریایی بودن ایرانیها داریم اینها رو نمیتوان پذیرفت

نسل اریایی افسانه نیست افسانه به چیزی میگن که از خیال پردازی میاد نسل اریایی داشتم . ولی اینکه میگید که نسل الان با توجه به حملات و تجاوزات تغییر کرده درست هست و بحث هم سر اینه که چرا طرف راحت قبول میکنه که اسم سید رو یدک بکشه . در صورتی که در هیچ کشور عربی و حتی عربستان که مهد اسلام هست نه سید داریم نه امامزاده .


ـــــــــــ





  • 2



من تو بچگی یه سید رو میشناختم که یه حرومزاده واقعی...


من تو بچگی یه سید رو میشناختم که یه حرومزاده واقعی بود

مرسی از تاپیکت

باشد که جاهلان سر عقل بیان


ـــــــــــ





  • 4



سلام


خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن

اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره

متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل

بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن


ـــــــــــ

دنیا رو جدی نگیرین



  • 4



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: Real_slim_shady-


نقل از: Real_slim_shady- من تو بچگی یه سید رو میشناختم که یه حرومزاده واقعی بود مرسی از تاپیکت باشد که جاهلان سر عقل بیان

سید خود حرام.زاده هست همیشه یه مثلالی میزنم اینه که مثلا ارتش نازی هیتلر به لهستان و فرانسه حمله کرد الان کی میاد بگه من از نسل نازی هستم و یا اسم هیتلر رو بچه هاشون بزارن . تو ایران به نسل طرف تجاوز کردن حالا میاد پز میده که من سید فلان حسینی هستم . کیر خوردن شجره خانوادگی برای بعضیا افتخاره .


ـــــــــــ





  • 4



نقل از: حشرزاد


نقل از: حشرزاد
نقل از: Real_slim_shady- من تو بچگی یه سید رو میشناختم که یه حرومزاده واقعی بود مرسی از تاپیکت باشد که جاهلان سر عقل بیان

سید خود حرام.زاده هست همیشه یه مثلالی میزنم اینه که مثلا ارتش نازی هیتلر به لهستان و فرانسه حمله کرد الان کی میاد بگه من از نسل نازی هستم و یا اسم هیتلر رو بچه هاشون بزارن . تو ایران به نسل طرف تجاوز کردن حالا میاد پز میده که من سید فلان حسینی هستم . کیر خوردن شجره خانوادگی برای بعضیا افتخاره .

داداش بعضی ها اینقدر کسخلن که افتخار میکنن به مادرشون توسط یه امام(کیر تو اسمش) تجاوز شده اینو افتخار میدونن

مسلمونن دیگه توقع عقل و فهم نباید ازشون داشت

البته مسلمون با شعور هم پیدا میشه کسی کع کاری به اعتقادات بقیه نداره و سرش تو کون خودشه


ـــــــــــ





  • 1



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: سعید@طوسی


نقل از: سعید@طوسی بستگی داره سید ها به دوبخش تقسیم میشن.۱) کسایی که سید هستن ولی از این عنوان سو استفاده نمیکنن.۲)کسایی که سید هستن و از این عنوان سو استفاده می کنن. مورد ۲ خودش به دو بخش تقسیم میشه:۱) احمق ها. ۲) ریاکاران

بله درست هست تو تاپیک اشاره کردم بعضیا فقط جهت دست پیدا کردن به احترام تو جامعه لفظ سید بکار میبرن و بعضیا هم به عنوان ابزار ازش استفاده میکنن . مثلا شما فکر کن تو یه حوضه علمیه کسی که عمامه سفید داره به عمامه مشکی ها غبطه میخوره و حسادت میکنه که فلانی سطحش از من بالاتره . تو این جامعه حرامز.ادگی عیب نیست بلکه افتخاره


ـــــــــــ





  • 3



  • @shab  
  • عضو از 1398/3/10

  • پست‌‌‌ها: ‌ 659

  • 784

نقل از: شهر اشوب


نقل از: شهر اشوب خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن

بله عربها میگن شریف. جمعش میشه اشراف. یه نمونش سرچ کنید شریف حسین. حاکم عربستان بود قبل از آل سعود. ولی در مورد اینکه خیلیا سید نیستن و به دروغ ادعا میکنن یا از سیدی دکان ساختن درست میگه همچنین همون شریف در کشورهای عربی هیچ امتیاز مادی نداره. فقط بخاطر نسبش بش مردم میگن شریف در شناسنامه هم ثبت نمیشه


ـــــــــــ


  • 0



اینا رو باید چیکار کرد؟؟



ـــــــــــ





  • 2



نقل از Real_slim_shady-


پسپارید به من به کلاس قرآن میبرمشون.


ـــــــــــ

دنبال کون سفید و بی موی بسیجی، غیر بسیجی و دخترا مزاحم نشن.



  • 1



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: شهر اشوب


نقل از: شهر اشوب خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن

خوب شما شاید از اونهایی باشی که دم یه چیزی رو ببینی سریع میگی ماره و تصمیم خودتو میگیری همون اول دیگه نمی خوای ببیتی که شاید دم یه جانور دیگه باشه . نمیدونم شاید سیدی ناراحت شدی داری اینطوری عنوان میکنی . اولا من نوسینده و کاتب نیستم که همه مطالب از خودم باشه از جاهای مختلف میگیرم و کپی پیست صرف هم نیست . بلاخره پس قبول داری که خمس و زکات برای سید هست دیگه حالا فقیر باشه یا نباشه فرقی نمیکنه باز نشون میده که این جماعت مفت خور هستن چرا که اگر عدالتی بود و اینها از نظر سید بودن بهشون خمس و زکات تعلق نمیگرفت و باید به تمام قشر فقر تعلق بگیره نه طبقه خاصی . در عربستان هم لفظ سید برای کسی که ادعا داره از نسل فلان ائمه هست بکار نمیره و سید معادل اقا خودمون بکار میره . مثلا فلان وزیر و فلان شخص رو اولش میگن سید که معنی اقا هست منظورشون این نیست که فلانی از نسل فلان امامه . اینکه نوشته من توهین باشه نباشه در اصل قضیه فرقی نمیکنه . اصلم اینه که سیدها از اسپرم اعرابی هستن که وارد فلات ایران شدن . حالا چه یکی مثل شما خوشش نیاد یا یکی مثل من خوشش بیاد واقعیت همینه


ـــــــــــ





  • 1



  • Esfaniam  

  • عضو از 1399/2/23

  • پست‌‌‌ها: ‌ 5

  • 4

فقط اون خارکصه هایی که کلاه سبز میزارن و شال سبز...


فقط اون خارکصه هایی که کلاه سبز میزارن و شال سبز میبندن میان دم خونه ها گدایی،، یکی نیس بهشون بگه بیناموس لاشی اگه سید واقعی ام باشی صدقه بهت حرومه با این که مطمئنم همون سید شناسنامه ای هم نی


ـــــــــــ


  • 1



نقل از: حشرزاد


نقل از: حشرزاد
نقل از: شهر اشوب خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن

خوب شما شاید از اونهایی باشی که دم یه چیزی رو ببینی سریع میگی ماره و تصمیم خودتو میگیری همون اول دیگه نمی خوای ببیتی که شاید دم یه جانور دیگه باشه . نمیدونم شاید سیدی ناراحت شدی داری اینطوری عنوان میکنی . اولا من نوسینده و کاتب نیستم که همه مطالب از خودم باشه از جاهای مختلف میگیرم و کپی پیست صرف هم نیست . بلاخره پس قبول داری که خمس و زکات برای سید هست دیگه حالا فقیر باشه یا نباشه فرقی نمیکنه باز نشون میده که این جماعت مفت خور هستن چرا که اگر عدالتی بود و اینها از نظر سید بودن بهشون خمس و زکات تعلق نمیگرفت و باید به تمام قشر فقر تعلق بگیره نه طبقه خاصی . در عربستان هم لفظ سید برای کسی که ادعا داره از نسل فلان ائمه هست بکار نمیره و سید معادل اقا خودمون بکار میره . مثلا فلان وزیر و فلان شخص رو اولش میگن سید که معنی اقا هست منظورشون این نیست که فلانی از نسل فلان امامه . اینکه نوشته من توهین باشه نباشه در اصل قضیه فرقی نمیکنه . اصلم اینه که سیدها از اسپرم اعرابی هستن که وارد فلات ایران شدن . حالا چه یکی مثل شما خوشش نیاد یا یکی مثل من خوشش بیاد واقعیت همینه

اصلا بحث من روی رد کردن مفت خوری یا ویژه خواری سادات نیست، بحثم روی بی مطالعه حرف زدن و بیسوادیته داداش(حداقل در این زمینه) همین الان گفتی خمس و زکات ب سیدها تعلق میگیره در حالیکه فقط خمس ب سیدها تعلق میگیره اونم ب بی بضاعت هاش. در مطلب قبلی هم گفتم که در عربستان ب سیدهای که نسبشون ب پیامبره یا بقولی از نسل پیامبر هستن شریف میگن و سید نمیگن پس کسیکه در عربستان بهش شریف میگن یا در ترکیه بهش میر میگن همون معنی سید رو داره

ایران کشوری بوده که همیشه مورد هجوم قرار گرفته و بخصوص در چند قرن آخر و با وجود پادشاهان بی کفایت خیلی توسط بیگانگان مورد هجوم و تجاوز قرار گرفته پس نژادهای زیادی توی ایران پیدا میشه از جمله مغول، روس، پرتغالی، بریتانیایی، ترکی......... ویکی از نژادهای که در ایران هست و حتی قسمت زیادی از خاک کشورمون رو همین قوم تشکیل میدن اعراب هستن

شما معلومه با تعصب کورکورانه داری می نویسی چون عربها هم جز کشورمون هستن و قرار نیست از ما جدا باشن و قرار نیست نژاد عرب نداشته باشیم ما

چرا برعلیه نژاد مغول مطلب نمی نویسی و اونارو حرمزاده نمیخونی؟؟ مغول‌ها بیشترین جنایت رو در حق انسانیت و ایرانیت کردن در حالیکه هیچ قرابتی هم با ایران ندارن؟؟؟ کلا مشکلت با دین و اسلام هست نه با تجاوز گری ب کشورمون


ـــــــــــ

دنیا رو جدی نگیرین



  • 1



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: Esfaniam


نقل از: Esfaniam فقط اون خارکصه هایی که کلاه سبز میزارن و شال سبز میبندن میان دم خونه ها گدایی،، یکی نیس بهشون بگه بیناموس لاشی اگه سید واقعی ام باشی صدقه بهت حرومه با این که مطمئنم همون سید شناسنامه ای هم نی

(rolling) لاش.ی ترین نوع سیدها همین سبز پوشها هستن . طرف یقه تو میگرفت ول کن نبود .


ـــــــــــ





  • 1



نقل از: @shab


نقل از: @shab
نقل از: شهر اشوب خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن

بله عربها میگن شریف. جمعش میشه اشراف. یه نمونش سرچ کنید شریف حسین. حاکم عربستان بود قبل از آل سعود. ولی در مورد اینکه خیلیا سید نیستن و به دروغ ادعا میکنن یا از سیدی دکان ساختن درست میگه همچنین همون شریف در کشورهای عربی هیچ امتیاز مادی نداره. فقط بخاطر نسبش بش مردم میگن شریف در شناسنامه هم ثبت نمیشه

منم باهات موافقم که یکسری از سیادت دکان ساختن ولی این عزیز که مطلب رو کپی پیست کرده معلومه کاملا مغرضانه و بدون مطاله بوده


ـــــــــــ

دنیا رو جدی نگیرین



  • 1



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: شهر اشوب


نقل از: شهر اشوب
نقل از: حشرزاد
نقل از: شهر اشوب خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن

خوب شما شاید از اونهایی باشی که دم یه چیزی رو ببینی سریع میگی ماره و تصمیم خودتو میگیری همون اول دیگه نمی خوای ببیتی که شاید دم یه جانور دیگه باشه . نمیدونم شاید سیدی ناراحت شدی داری اینطوری عنوان میکنی . اولا من نوسینده و کاتب نیستم که همه مطالب از خودم باشه از جاهای مختلف میگیرم و کپی پیست صرف هم نیست . بلاخره پس قبول داری که خمس و زکات برای سید هست دیگه حالا فقیر باشه یا نباشه فرقی نمیکنه باز نشون میده که این جماعت مفت خور هستن چرا که اگر عدالتی بود و اینها از نظر سید بودن بهشون خمس و زکات تعلق نمیگرفت و باید به تمام قشر فقر تعلق بگیره نه طبقه خاصی . در عربستان هم لفظ سید برای کسی که ادعا داره از نسل فلان ائمه هست بکار نمیره و سید معادل اقا خودمون بکار میره . مثلا فلان وزیر و فلان شخص رو اولش میگن سید که معنی اقا هست منظورشون این نیست که فلانی از نسل فلان امامه . اینکه نوشته من توهین باشه نباشه در اصل قضیه فرقی نمیکنه . اصلم اینه که سیدها از اسپرم اعرابی هستن که وارد فلات ایران شدن . حالا چه یکی مثل شما خوشش نیاد یا یکی مثل من خوشش بیاد واقعیت همینه

اصلا بحث من روی رد کردن مفت خوری یا ویژه خواری سادات نیست، بحثم روی بی مطالعه حرف زدن و بیسوادیته داداش(حداقل در این زمینه) همین الان گفتی خمس و زکات ب سیدها تعلق میگیره در حالیکه فقط خمس ب سیدها تعلق میگیره اونم ب بی بضاعت هاش. در مطلب قبلی هم گفتم که در عربستان ب سیدهای که نسبشون ب پیامبره یا بقولی از نسل پیامبر هستن شریف میگن و سید نمیگن پس کسیکه در عربستان بهش شریف میگن یا در ترکیه بهش میر میگن همون معنی سید رو داره

ایران کشوری بوده که همیشه مورد هجوم قرار گرفته و بخصوص در چند قرن آخر و با وجود پادشاهان بی کفایت خیلی توسط بیگانگان مورد هجوم و تجاوز قرار گرفته پس نژادهای زیادی توی ایران پیدا میشه از جمله مغول، روس، پرتغالی، بریتانیایی، ترکی......... ویکی از نژادهای که در ایران هست و حتی قسمت زیادی از خاک کشورمون رو همین قوم تشکیل میدن اعراب هستن

شما معلومه با تعصب کورکورانه داری می نویسی چون عربها هم جز کشورمون هستن و قرار نیست از ما جدا باشن و قرار نیست نژاد عرب نداشته باشیم ما

چرا برعلیه نژاد مغول مطلب نمی نویسی و اونارو حرمزاده نمیخونی؟؟ مغول‌ها بیشترین جنایت رو در حق انسانیت و ایرانیت کردن در حالیکه هیچ قرابتی هم با ایران ندارن؟؟؟ کلا مشکلت با دین و اسلام هست نه با تجاوز گری ب کشورمون

اقا اینکه من بیسواد یا باسوادم ادعایی ندارم تابلو که بهت برخورده و حتما سید هستی ولی خوب این کلمه واقعیتش همینه . اینکه به سیدها خمس تعلق میگیره یا زکات بازم خودت داری اعتراف میکنی که خلاصه یه چیزی به اینها تعلق میگیره پس اینها بواسطه لقبی که دارن یه چیزی بهشون تعلق میگیره و یک استثنایی هست که برای بقیه فقرا نیست حالا من هرچی توضیح بدم بیفایده هست . خودت یه چیزی میگی اما طبق عادت باید خودمونو به کوچه علی چپ بزنیم. در مورد نژاد مغولی و پرتغالی هم من کسی رو ندیدم که لباس خاصی مثل سیدها که رنگ سبز داره بپوشه و همه جا اعتراف کنه که نسلش الت خورده هست و بهش افتخار کنه . در مورد اعراب ایرانم شما فکرت فاشیستی هست که فکر میکنی من مخالف اعراب ایرانم در صورتی که با توجه به شغلی که دارم همیشه در محل کارم با اعراب و ترک و کرد ...... همکار و دوست بوده و هستم و رفت و امد هم باهاشون دارم و دوستشون دارم این نتیجه گیری ذهن غلط جنابعالی هست . در مورد اینکه چرا فلان تاپیک نمیزنم هر تاپیکی که دلم بخواد میزنم هروقت صلاح بدونم نه اینکه جنابعالی درخواست بدی .


ـــــــــــ





  • 3



  • Esfaniam  

  • عضو از 1399/2/23

  • پست‌‌‌ها: ‌ 5

  • 4

نقل از: حشرزاد


نقل از: حشرزاد
نقل از: Esfaniam فقط اون خارکصه هایی که کلاه سبز میزارن و شال سبز میبندن میان دم خونه ها گدایی،، یکی نیس بهشون بگه بیناموس لاشی اگه سید واقعی ام باشی صدقه بهت حرومه با این که مطمئنم همون سید شناسنامه ای هم نی
(rolling) لاش.ی ترین نوع سیدها همین سبز پوشها هستن . طرف یقه تو میگرفت ول کن نبود .

خواهرشونو گاییدم (sick)


ـــــــــــ


  • 1



  • حشرزاد  

  • عضو از 1398/12/18

  • پست‌‌‌ها: ‌ 1276

  • 2477

نقل از: شهر اشوب


نقل از: شهر اشوب
نقل از: @shab
نقل از: شهر اشوب خواستم مطلبت رو کامل بخونم ولی همون اول با بکار بردن ادبیات زشت و سخیفت معلوم کردی داری متعصبانه ب قضیه نگاه میکنی اینکه میگی در عربستان سید نیست کاملا اشتباهه در عربستان ب سید، شریف میگن و در ترکیه میر میگن اینکه میگی سادات خمس میخورن اصلا صحت نداره چون خمس فقط ب سیدهای بی بضاعت و ناتوان تعلق میگیره متاسفم برای جامعه ای که کپی پیست کردن رو نهایت روشنفکری و عالمی میدونن یا نهایتش سرچ در گوگل بیشتر مطالعه کن و بیشتر روی ادبیات سخیفت کار کن

بله عربها میگن شریف. جمعش میشه اشراف. یه نمونش سرچ کنید شریف حسین. حاکم عربستان بود قبل از آل سعود. ولی در مورد اینکه خیلیا سید نیستن و به دروغ ادعا میکنن یا از سیدی دکان ساختن درست میگه همچنین همون شریف در کشورهای عربی هیچ امتیاز مادی نداره. فقط بخاطر نسبش بش مردم میگن شریف در شناسنامه هم ثبت نمیشه

منم باهات موافقم که یکسری از سیادت دکان ساختن ولی این عزیز که مطلب رو کپی پیست کرده معلومه کاملا مغرضانه و بدون مطاله بوده

حاجی یا سید گرامی من اینقدرها گاگول نیستم که جنابعالی با چند تا اکانت میای و خودت زیر مطلب خودت جواب میدی . خیلی هم تابلو این کارو میکنی . خوشا بحال شما که سواد دای . یکبارم جوابتو دادم ولی چون نفهمی بازم تکرار میکنی من مطالبم رو از منابع میگیرم اگر یک جایی پیدا کردی سایتی رو پیدا کردی که عین مطالب من هست بعد بیا حرف بزن. اینقدر رو نفهمی خودت پافشاری نکن سید


ـــــــــــ





  • 2





برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .     


جستجو




نظرسنجی

اگر اهل فیلم و سریال دیدن هستید ؛ بیشتر با چه چیزی تماشا میکنید؟


نمایش نتایج

آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «