فتوای عجیب آیت الله خوئی در مورد همجنس بازی و همجنس گرایی


  • admin  

  • عضو از
    1388/7/29

  • پست‌ها: 979

  • 1659


ایمیل دریافتی:




فتوای عجیب آیت الله خوئی در مورد همجنس بازی و همجنس گرایی دختران و پسران
با سلام. نفیسه هستم. دختری همجنس‌گرا و در عین حال دین‌دار (البته متعادل) از ایران. فارغ التحصیل رشته حقوق، و اکنون وکیل می‌باشم.
نمی‌خواهم وقت شما و مخاطبین را زیاد بگیرم.
فقط به‌طور خلاصه بازگو می‌کنم که:
از سنین کودکی احساس می‌کردم تمایل عاطفی و جنسی به دخترها دارم. این مسئله بارها سبب توهین و سوء ظن و اذیت و آزار من توسط والدینِ دوستان، همکلاسیان، فامیل و آشنایان شد. تا اینکه در نوجوانی، پدرم برای ماموریت راهی اهواز شد و پس از مدتی ما را نیز با خود به‌آنجا برد.
خوشبختانه مهاجرت به اهواز، فصل نوینی از دفتر زندگی من را گشود و دیده‌ام را به روی حقایقی که پیش‌تر به‌سبب آن احساس گناه و پستی یا انحراف و... می‌کردم، باز کرد.
در اهواز با لطیفه (دوست همجنس‌گرای بزرگتر از خودم) آشنا شدم.
لطیفه، دانشجوی زبان و ادبیات عربی، و خودش هم از خانواده‌ای عرب و مهمان‌نواز و بامحبت بود. من چون علاقه داشتم که بعد از دبیرستان، رشته حقوق را برای دانشگاه انتخاب کنم، لذا ترجیح دادم که زبان عربی را (که عمدۀ منابع حقوقی ایران با آن ارتباط دارد) از لطیفه یاد بگیرم. لطیفه، گرامر عربی را به‌نحو کامل به من آموزش داد. یک‌روز از او پرسیدم:
"راستی! من و تو که دیندار هستیم، با این میل همجنس‌گرایانه چکار کنیم؟!"
لطیفه گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم، برخی مراجع تقلید شیعه (مثل مرحوم آیت الله خوئی) همجنس‌گرایی و حتی همجنس‌بازی را در اندازۀ محدودی که من و تو انجام می‌دهیم، شرعاً جایز می‌دانند!
من بسیار تعجب کردم. گفتم: راست می‌گویی؟!
لطیفه کتابی را نشان من داد که اسم آن "صراط النّجات" یا همان رساله استفتائات عربی (سوال و جواب فتوایی) آیت الله خویی و چاپ کویت بود. ولی در ایران با حذف و سانسور بسیار به چاپ رسیده است.
عین متن سوال و جواب عربی را با ترجمه آن می‌آورم تا دیگر عزیزان هم بدانند که اسلام با همجنس‌گرایی مخالفت ندارد:


صدزن


●ابتدا ترجمه فارسی:
????سوال ٧٨۴:
آیا جایز است لمس عورت یکدیگر از پشت لباس و یا حتی بدون لباس و مانعی، برای مردی نسبت به عورت مرد دیگر، یا برای زنی نسبت به عورت زن دیگر، به‌منظور بازی یا شوخی، یا برای اظهار علاقه و معاشقه، با فرض عدم قصد شهوانی، ولی با علم به اینکه شهوت با این‌کار برانگیخته می‌شود و یا انزال قهری منی رخ می‌دهد، بی‌آنکه قصد برانگیختن شهوت یا انزال منی داشته باشند؟
و حکم اجتماع دو نفر به‌شکل لخت و عریان، در یک بستر و زیر یک لحاف یا مانند آن، بازهم بدون قصد شهوت، و با وجود آگاهی از اینکه این‌کار سبب لذت جنسی قهری می‌شود، چیست؟
و آیا جایز است دو زن پستان‌های خود را برای معاشقه به‌هم بمالند؟ و یا یکی از آن‌دو انگشت یا پستان خود را در فرج دیگری داخل کند؟ و یا اینکه مساحقه (طبق‌زنی) کنند بدون قصد شهوانی، بلکه تنها برای معاشقه عاطفی بین دو زن؟
و آیا جایز است دو مرد باهم مساحقه کنند، که مساحقۀ مردان همان عمل "فرات" frot (فروتاژ frottage) یعنی مالش دو آلت تناسلی مردانه و بیضه‌ها، لخت و عریان، به‌یکدیگر است؟
و حکم نگاه کردن به عورتین (پشت و جلو) و لمس آن‌دو (با دست) یا لیسیدن آن‌دو (با زبان) در این‌گونه حالات چیست؟
و آیا واجب است جداشدن ازهم هنگام احساس لذت شهوانی و انزال منی؟
و سَروَر عالی‌قدر ما چه می‌فرمایند در مورد همجنس گرایی و همجنس خواهی؟ آیا این از گناهان است یا نه؟ و آیا نزد شارع مقدس، زشت و حرام است یا خیر؟


????پاسخ آیت الله خوئی:
در فرض اول سوال، ملاعبه (بازی دو همجنس با عورت هم) حرام نیست. و خدا به احکام خود داناتر است. آری، اگر نوعی رفتار اهانت‌آمیز در بین باشد، مانند شبیه‌نمایی خود به اهل گناه و معصیت و یا تظاهر به این چیزها در عکس‌ها و تصاویر (یا همان پورنوگرافی) بی‌شک جایز نیست. و در صورتی که آشکارا چنین کاری کنند تعزیر (تنبیه شرعی) خواهند شد، هرچند بین خودشان و خدای تعالی، گناهکار نباشند. زیرا احکام حدود و تعزیرات، دایر مدار ظواهر است تا جلوی شیوع فساد و فحشا را سد کند. و برخی کارها از امور مشتبهی است که ظاهرش برای اجتماع زشت است، زیرا سبب جرئت دیگران بر حرام می‌شود، هرچند خود آن کار، حلال باشد، مثل خوابیدن شخصی لخت و عریان بر روی شخص دیگر زیر یک لحاف.
و اما مساحقه (مالیدن فرج به فرج) بین دو زن، مطلقا و به‌هیچ‌وجه جایز نیست، خواه قصد شهوانی داشته و خواه چنین قصدی نداشته باشند. آری، جایز است زنی لخت بر روی زن دیگر بخوابد برای معاشقه در خلوت، به‌شرط عدم تماس فرج آن دو زن با یکدیگر.
و همچنین مساحقه بین دو مرد جایز است، حتی اگر آلتشان به‌هم مالیده و ساییده شود. زیرا دلیلی شرعی بر حرام بودن مساحقۀ عاشقانه بین دو مرد نداریم.
آری، مساحقه بر زنان مطلقا (به هر قصدی) حرام است، چنانکه لواط بر مردان مطلقا (به هر قصدی) حرام است.
ولی جایز است برای دو زن که با هم ملاعبه کنند با داخل کردن انگشتان خود در فرج‌های یکدیگر.
و همچنین جایز است برای زنی که پستان خود را به پستان زن دیگر بمالد، یا اینکه پستان خود را در فرج دیگری داخل کند، ولی به‌شرط عدم قصد شهوانی، بلکه تنها برای معاشقه کردن، هرچند آگاهی دارند که این‌کار سبب حصول لذت جنسی قهری می‌شود.
ولی البته برای زنان جایز نیست که خود را شبیه مردان سازند، مثلا آلت مردانه مصنوعی نصب کنند و با آن به‌هم دخول کنند. همچنین، حرام است لباس‌های خاصّ مردان را بپوشند.
و اما لیسیدن فرج زنانه و آلت مردانه و نظر به عورت یکدیگر، برای دو همجنسگرا، پس در آن دو قول است: کراهت و حرمت. و اظهر (ظاهرتر در مقام فتوا) نزد من (آیت الله خویی) مکروه بودن (ولی جایز بودن) آن است نسبت به همدم خصوصی شخص، و حرام بودن آن است نسبت به غیر افراد خصوصی ـ حتی اگر از خانواده یا بستگان نزدیک شخص باشند، البته به استثنای زن و شوهر.
بنابراین، لیسیدن عورت یکدیگر و لمس کردن آن و نگاه کردن به آن، برای زن و شوهر حتی به‌قصد شهوت نیز جایز است. ولی برای دو همجنس مرد یا زن، فقط به‌قصد معاشقه جایز است نه به‌قصد شهوت. و به‌هرحال، مکروه است (یعنی خوب نیست ولی حرام هم نیست).
و اما داخل کردن انگشت در مخرج پشت، بر مردان مطلقا حرام است زیرا نوعی تشبُّه (شبیه‌نمایی) به زنان است و به قوم لوط. ولیکن، این‌کار برای زنان جایز است اگر به‌قصد معاشقه باشد نه شهوت.
و اما مالیدن آلت‌های مردانگی و بیضه‌ها یا تخم‌های مردان به‌هم به‌منظور معاشقه، شرعا مانعی ندارد اگر قصد شهوانی نکنند.
و ادامه دادن معاشقه در زنان و مردان همجنس جایز است حتی اگر به حدّ انزال منی برسد، بی‌آنکه قصدشان استمنا (خودارضایی عمدی برای بیرون ریختن منی) باشد.
و واجب نیست هنگام احساس لذت ناخواسته یا آمدن منی قهری، معاشقه‌کنندگان ازهم جدا شوند، همان‌گونه که واجب نیست بر شخص محتلم (شهوانی شده در خواب) که وقت بیداری، جلوی بیرون آمدن منی را بگیرد.
و اما همجنس‌گرایی و همجنس‌خواهی به‌خودی‌خود گناه نیست و نیز ذاتاً مسئله زشتی نمی‌باشد. بلکه حق نزد من (آیت الله خوئی) آن است که این حس، نوعی "طبیعت سوم" (اضافه بر طبیعت دوگانه مرد و زن) است که در خلقت و آفرینش الهی وجود دارد. منتها، خداوند برای آن در شرع و دین خود، حدودی قرار داده که تجاوز از آن حدود جایز نیست، تا مبادا مُنجرّ به فساد قوم لوط شود. و اما در آنچه غیر از این حدود، شارع مقدس سکوت فرموده، پس اصل برائت (بی‌گناهی و حلال بودن) محکم و استوار است، لیکن احتیاط درهرحال نیکوست. خداوند ما و شما را از لغزش حفظ کند.
????پایان ترجمۀ فتوای آیت الله خویی در مورد همجنس‌گرایان و همجنس‌گرایی.


????منبع:
کتاب صِراط النَّجاة (في اَجوِبَةِ الِاستِفتائات)ِ، چاپ مکتبة الالفین کویت، سال ١٩٧۵م (برابر با ١٣۵۴ش)، جلد٣/ مسئله٧٨۴


متن کامل عربی استفتاء و جواب آن:
????السؤال ٧٨٤:
هَل يَجُوزُ لَمسُ العَورةِ مِن وَراءِ الثِّيابِ أو مِن دُونِ ثَوبٍ أو حائل،ٍ مِنَ الرَّجُلِ لِعَورَةِ رَجُلٍ آخَرَ، وَ مِنَ المَرْأةِ لِعَورَةِ مَرْأةٍ أُخرَى، لِمُجرّدِ اللِّعابِ و المِزاحِ، أو لِلمُغازَلةِ و المُعاشَقَةِ، مَعَ فرضِ عدمِ قصد الشّهوَةِ، لکِنْ معَ العلمِ بِإثارَةِ الشّهوةِ أوِ ِالإمناءِ و الإنزالِ قهراً مِن دونِ قصدِهِما رأساً؟ و ما حُکمُ الِاجتماعِ عُریاناً فِی الفِراشِ تَحْتَ لِحافٍ واحدٍ أو مثلِهِ مِن دونِ قصدِ الشَّهوةِ أیضاً مع العلمِ بحُصُولِ التّلذُّذِ قهراً؟ و هل یجوزُ تساحُقُ الثَّدْيَینِ تَعاشُقاً أو إدخالُ لثَّدي أو ِالإصبَعِ في فَرْجِ الاُخرَی أوِ السِّحاقُ مِن دونِ قصد الرِّیبةِ بل لمجرّدِ التّعاشُقِ بَینَ المَرأتَین ِأو بَینَ الرَّجُلَینِ ـ و سِحاقُ الرَّجُلَینِ هو المُعبَّرُ عَنهُ الیَومَ بِـ "فرات" أو تدلیكُ القَضِیبَیْنِ و الخُصیَتَینِ عُریاناً؟ و ما حُکمُ النّظرِ إلی العَورتَینِ و لَمسِهِما و لَحسِهِما باللِّسانِ في تِلكَ الحالاتِ؟ و هل یَجِبُ التّفارُقُ و الِانفصالُ حینَ الِالتذاذِ و الإمناءِ؟ و ما یقولُ سَماحةُ سَیِّدِنا في أمرِ المِثلیّة الجِنسیّة و الانجِذابِ المثليّ؟ هل هي من الذّنوبِ أم لا؟ و هل هي قبیحةٌ محرّمةٌ عندَ الشّار
عِ المقدّسِ أم لا؟
????الخوئيُّ:
لا يَحرُمُ اللِّعابُ فی الفرضِ الأوّل. واللهُ العالِمُ. نعم، إذا كان فی البَينِ مَهانَةٌ کالتّشبُّهِ بأهلِ المَعاصِي أوِ التّظاهُرِ فی التّصاویرِ، لا یَجوزُ قطعاً. و إذَنْ یُعزَّرانِ و إن کانا غَیرَ مُذْنِبَینِ بَینَهُما و بَینَ الله تعالی. فإنّ الحُدودَ و التّعزیراتِ دائرةٌ مَدارَ الظّواهرِ لِسَدِّ شیوعِ الفحشاءِ. و بعضُ الاُمورِ منَ المُشتبِهاتِ الّتي ظَواهِرُها مُستَقبَحَةٌ لِلاجتماعِ، لکونِها سبباً لِلجُرأةِ علی الحرامِ و إن کانَ نفسُ الأمرِ حلالاً، کَنَومِ أحدٍ علی الآخَرِ عُریاناً تحتَ لِحافٍ واحدٍ.
وَ أمّا المُساحَقَةُ بَینَ المَرأتَینِ لا تَجُوزُ مطلقاً، سَواءٌ أ قَصَدَا الشّهوةَ أم لَم یَقْصِدا. نعم، یَجوزُ نَومُ المَرأةِ علی المَرأةِ عُریاناً للتّعاشقِ فی الخَلوةِ بشرطِ عدمِ مُماسّةِ فَرْجَیْهِما، و یجوزُ ذلكَ في الرّجُلَینِ و لو مع المُماسّةِ و الِاحتِکاكِ. فإنّهُ لا دلیلَ علی حرمةِ المُساحَقةِ تعاشقاً بَینَ الرِّجالِ. نعم، تَحرمُ المُساحَقةُ بینَ المَرأتَینِ مطلقاً کما یَحرُمُ اللِّواطُ في الرّجالِ مطلقاً. لکن یَجوزُ للمَرأتَینِ التّلاعُبُ بإدخالِ الأصابعِ في الفروجِ و کذا یجوز تدلیكُ الثّدي بثديِ الاُخرَی أو إدخالُ الثّديِ
في فَرْجِ الاُخرَی، لکنْ مع عدمِ قصدِ الشّهوةِ بل لمجرّدِ المعاشَقَةِ و لو مع العلم بحصولِ الِالتذاذِ قهراً. و لکن لا یَجوزُ لهما التّشبُّهُ بالرِّجالِ بمثلِ نصبِ القضیبِ الِاصطناعيِّ و الدّخولِ به في فَرْجِ الاُخرَی و کذا یَحرُمُ لُبْس ُمَلابِسِ الرّجالِ علَیهِما.
و أمّا لَحْسُ الفَرْجِ و القضیبِ و النّظرُ إلیهما للمُماثِلَینِ، فیهِ قَولانِ: الکَراهَةُ و الحُرمةُ، و الأظهَرُ عِندي هو الکَراهةُ بالنِّسبةِ إلَی البِطانةِ و هي الحمیمُ القریبُ سِرّاً، و الحُرمَةُ بالنِّسبَةِ إلی غَیرِ الأحِمّاء ـ حتّی الأقاربِ إلّا الزَّوجَ و الزَّوجةَ. فیجوزُ لَحْسُ العَورَةِ و لَمْسُها و النّظرُ إلیها للزَّوجَین شَهوةً، و للرّجُلینِ المُماثِلَینِ و المَرأتَینِ المُماثِلتَینِ تعاشُقاً و لا شهوةً ـ علی کَراهِیَةٍ ـ و أمّا إدخالُ الإصبَعِ في الدُّبُرِ، فیَحرُمُ علی الرّجالِ مطلقاً، لأنّه تشبُّهٌ بالنِّساءِ و بقومِ ل
وطٍ، ولکِنْ یَجُوزُ ذاكَ لِلنِّساءِ بقصدِ المُعاشَقةِ لَا الشّهوةِ.
و أمّا تدلیكُ القُضبانِ و الخُصیَتَینِ فِي الرّجالِ تعاشُقاً فلا مانعَ عنهُ إذا لم یَقصِدَا الشّهوةَ.
و یَجوزُ استِدامَةُ التّعاشُقِ فی الرّجالِ و النّساءِ و إنِ انجَرَّ إلی الإمناءِ مِن دونِ قصدِ الِاستمناءِ. و لا یَجِبُ التّفارُقُ و الِانفصالُ حینَ الِالتذاذِ و الإمناءِ القهریَّینِ کما لا یجبُ المنعُ علی المُحتلِمِ إذَا استَیقظَ حالَ الإمناءِ.
و أمّا المِثلیّةُ الجِنسیّةُ و الانجِذابُ المثليُّ فلَیسَ ذنباً في نفسهِ و کذا لیسَ أمراً قبیحاً مُنکَراً في ذاتهِ. بلِ الحقُّ عندي أنّهُ طبیعةٌ ثالثةٌ في الخِلقةِ الإلهیّةِ، قد وَضَعَ اللهُ لها في الشّریعةِ حُدوداً لا یجوزُ التّجاوُزُ عنها لئلّا یَنجَرَّ إلی فَسادِ قَومِ لوطٍ. و أمّا فیما سَکَتَ عنهُ الشّارعُ فأصالَةُ البَرائةِ مُحکَمة،ٌ ولکنّ الِاحتیاطَ حَسَنٌ علی کُلِّ حالٍ. عَصَمَنَا اللهُ و إیّاکُم مِنَ الزَّلَلِ.


نوشته: نفیسه (یک دختر وکیل و همجنسگرا)


ـــــــــــ

لطفا قبل از طرح سوال،‌ راهنمای سایت را بخوانید. اگر موقع پست با مشکل فیلتر اسپم مواجه می شوید پست مشکل ساز را کپی کنید و در پیام خصوصی برایم بفرستید.


  • 5

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .     

  • pesarebad.m.f  

  • عضو از 1392/5/25

  • پست‌‌‌ها: ‌ 23

  • 20

بابا ملت چی فرض کردی آیت الله خویی بیست ساله که...


بابا ملت چی فرض کردی آیت الله خویی بیست ساله که مرده , شایدم بیشتر فتوای جدید ؟!!!!


ـــــــــــ


  • 3



  • گوزوجان  

  • عضو از 1396/7/29

  • پست‌‌‌ها: ‌ 348

  • 162

چه جوری دو تا زن هم دیگه رو انگشت کنن ولی شهوتی...


چه جوری دو تا زن هم دیگه رو انگشت کنن ولی شهوتی نشن و فقط برای عشق باشه؟ در واقع یه جور نه غیر مستقیم هست.


ـــــــــــ





  • 0



  • mi-244  

  • عضو از 1396/5/16

  • پست‌‌‌ها: ‌ 217

  • 327

اونایی که باور ندارن متن پرسش و پاسخ در سایت موسسه...


اونایی که باور ندارن متن پرسش و پاسخ در سایت موسسه آیت الله خوئی هم درج شده: http://www.al-khoei.us/books/?id=8515


ـــــــــــ


  • 1



  • shadow69  
  • عضو از 1395/10/9

  • پست‌‌‌ها: ‌ 4476

  • 13037

shadow


ﭘﺲ ﻃﻮﺳﻲ ﺣﺮﻛﺘﻲ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻳﺮﺍﺩ ﺍﻧﺠﺎﻡ داده ﺷﻜﺮ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺍﻟﻠﻪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﺘﻨﻪ ﻫﻢ ﺣﻞ ﺷﺪ


ـــــــــــ


  • 3



  • feeeeeriiiii  

  • عضو از 1396/5/13

  • پست‌‌‌ها: ‌ 72

  • 76

ادمین دهنت عالی بود (rolling)


ادمین دهنت عالی بود (rolling)


ـــــــــــ


  • 0



  • DarkWeb  

  • عضو از 1394/10/21

  • پست‌‌‌ها: ‌ 3842

  • 6742

عجب


تا خود قران همجنسبازی رو گناه میدونه

و دوتا قوم رو به هلاکت رسونده خود خدا!

فتواهای مراجع معتبر نیست در این موارد


ـــــــــــ

در عصر ما دیگر چیزی به نام فاصله گرفتن از سیاست وجود ندارد. همه چیز سیاسی است و سیاست توده ای از دروغ، بهانه جویی، حماقت، نفرت و اسکیزوفرنی است. جورج اورول



  • 2



  • khodam2079  
  • عضو از 1396/6/30

  • پست‌‌‌ها: ‌ 149

  • 190

این متن که احتمالا طنز بود
ولی جدای از این متن...


این متن که احتمالا طنز بود ولی جدای از این متن هیچوقت نتونستم همجنسگراهای دین دار رو درک کنم


ـــــــــــ

احترام به عقاید یعنی من به محدودیت هایی که برای خودت گذاشتی احترام بگذارم نه به محدودیت هایی که میخواهی برای من بگذاری!



  • 1



  • داغی  
  • عضو از 1396/7/25

  • پست‌‌‌ها: ‌ 64

  • 10

طنز خنده داری بود


طنز خنده داری بود


ـــــــــــ


  • 0



  • ALINM  
  • عضو از 1396/10/10

  • پست‌‌‌ها: ‌ 29

  • 26

منطقی بود چون توی قرآن هم لواط حرام شده و در...


منطقی بود چون توی قرآن هم لواط حرام شده و در روایات هم اومده که گفتن لواط ومساحقه حرام هست که ایشون هم گفتن این دو کار حرام است


ـــــــــــ


  • 0



  • POOOOOKER  

  • عضو از 1396/1/10

  • پست‌‌‌ها: ‌ 163

  • 259

بیایید کس نگوییم |: حتما که کونت نذاشتن مسلمون...


بیایید کس نگوییم |: حتما که کونت نذاشتن مسلمون باشی بابا |: برو همجنس باز باش |: والاع چرا دین و تحریف میکنید |:


ـــــــــــ





  • 1



  • danialxz  
  • عضو از 1397/5/24

  • پست‌‌‌ها: ‌ 35

  • 3

میخوای کصتو تخلیه کنی ؟ حشری شدی نمیدونی چیکار...


میخوای کصتو تخلیه کنی ؟ حشری شدی نمیدونی چیکار کنی؟ نمیتونی سکس کنی؟ دوست داری یه هم صحبت داغ داشته باشی؟ بیا پشیمون نمیشی عزیزم، با پذیرایی مناسب:-) تل dani_xz


ـــــــــــ


  • 0



  • ghasmagha  
  • عضو از 1395/2/11

  • پست‌‌‌ها: ‌ 40

  • 71

از گی و همجنسبازی بدم میاد ولی در سایت زدن الت مرد...


از گی و همجنسبازی بدم میاد ولی در سایت زدن الت مرد به مرد را و بازی زن با الت زن دیگر را با عدم قصد شهوت جرم ندونسته


ـــــــــــ


  • 0



  • masih_roma  

  • عضو از 1398/7/9

  • پست‌‌‌ها: ‌ 155

  • 625

یعنی اسلام بیشتر با سکس برای حس لحظه ای مشکل داره...


یعنی اسلام بیشتر با سکس برای حس لحظه ای مشکل داره نه سکس عاشقانه (rose)


ـــــــــــ





  • 0



  • ..سیا..  

  • عضو از 1398/2/13

  • پست‌‌‌ها: ‌ 24

  • 45

حضرت لوط رو برو داستاتش رو بخون چن تا قوم کونشون...


حضرت لوط رو برو داستاتش رو بخون چن تا قوم کونشون رو در راه لواط اهدا کردن ادمین جان فک کنم توم زیاد میجقی داری میزنی جاده خاکی (wanking)


ـــــــــــ





  • 0





برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .     


جستجو






نظرسنجی

نظرتون در مورد سکس توی فضای باز چیه؟


نمایش نتایج

آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «