فتیش و مغز

1399/08/14

فیتیش و مغز


لطفا کلمه “quicksand” رو گوگل کنید. لابه‌لا‌ی عکس های مرتبط با باتلاق‌های شن، تعداد زیادی تصویر از زنان با لباس های معمولی می‌بینید که نصف بدنشان غرق در لجن های جنگل است! اگر گفتید چرا؟ چون یک اجتماع آنلاین از افراد دارای فتیش هستند، که فتیش باتلاق دارن!! باورش سخت است ولی تکرار می‌کنم فتیش باتلاق!
دکتر جانسون لهمیلر یک آموزش دهنده‌ی مسائل جنسی و محقق روانشناسی از دانشگاه هاروارد می‌گوید: من تقریبا در مورد همه چیز از پا گرفته تا خاک و حتی ماشین شنیده‌ام، تقریبا هر چیزی که شما بتوانید به آن فکر کنید احتمالا یک نفر هست که به آن چیز به نوعی سکسی، وابستگی و علاقه داشته باشد.

از نظر دکتر جانسون لهمیلر تعریف فتیش به زبان ساده بدین شکل است: حالتی که در اون یک فرد از نظر جنسی در رابطه با اشیای غیر انسانی، یک اندام غیر از اندام‌های تناسلی، یا ترشحات بدنی به شدت تحریک می‌شود، تقریبا به این حالت میتوان فتیش گفت. فعالیت هایی مثل رول پلی {۱} و بی دی اس ام هم در دسته فتیش‌ها قرار می‌گیرند. به شکل ساده‌تر میتوان گفت: چیزهایی که از نظر اکثر مردم سکسی و تحریک کننده نیست ولی برخی از افراد را به شدت تحریک میکند.

مطالعات علمی نشون داده است که فتیش‌ها در گذر زمان تکامل پیدا کردند؛ انسان‌‌شناسان با بررسی‌هایی متوجه شدند که مردان در عصر ویکتورین [زمان حکومت ملکه ویکتوریا در انگلیس حدود ۱۸۴۰ تا ۱۹۰۰] فتیش قوزک پا یا زانو‌ی برهنه داشتند و حدس این محققان این است که چون زنان در آن زمان مجبور به پوشاندن این نواحی بودند، چنین اتفاقی رخ داده است.

بر اساس یک تحقیق دیگر که توسط دانشگاه بولونيا ایتالیا انجام شد، بیشتر فتیش‌ها چه در گذشته و چه در زمان حاضر مربوط به اعضایی از بدن، مثل پا و انگشت‌های پا و یا اشیا مرتبط با اونها مثل کفش و پوتین و دستکش و … بوده و این موضوع بطور کلی تغییر زیادی نکرده است. دکتر لهمیلر اضافه میکند: بیشتر افرادی که فتیشی دارند گفته‌اند که در نقطه‌ یا زمان مشخص بوده که برای اولین بار یک چیز غیرقابل پیش بینی آنها را تحریک کرد و این اتفاق معمولا ناگهانی و سورپرایزطور! برایشان رخ داده است؛ اگرچه فتیش‌ها ناگهانی ظاهر می‌شوند ولی معمولا ماندگار‌ بوده و یه اتفاق گذرا محسوب نمی‌شوند و نکته‌ی جالب اینجاست که در بسیاری از موارد افرادی هستند که همزمان چندین فتیش رو با هم دارند. دکتر اضافه میکنه! که شما ممکن است در گذر زمان فتیش‌های جدیدی پیدا کنید ولی اینطوری نیست که این فتیش‌های جدید جایگزین قبلی‌ها باشند، این فتیش‌های جدید میتوانند نسبت به فتیش‌های قبلی مرتبط باشند مثل فتیش کفش برای کسی که قبلا فتیش پا داشت یا بین فتیش جدید و قبلی نتوان ارتباط خاصی پیدا کرد.
در ادامه توضیح میدهد که البته یه نکته‌ای واضح و مشخص است که با فراگیری اینترنت ما شاهد رشد انفجاری فتیش‌ها بودیم چراکه اینترنت به فتیشمندان! فضایی برای ابراز خودشان ارائه داد و اونها توانستند افرادی با تمایلات مشابه خودشان را پیدا کنند.

در ادامه مطلب میخواهیم چهارتا از پرطرفدارترین نظریه‌ها که چگونگی شکل‌گیری فتیش‌ها در مغز را توضیح می‌دهند را به شکل مختصر بررسی کنیم:

1. نظریه هم‌پوشانی مغز

بررسی های مغزی نشان داده است که آن قسمت‌‌هایی از مغز که اعضای جنسی شما رو کنترل میکند در کنار بخشی که بقیه دستگاه‌های بدن و احساسات را کنترل میکند، قرار گرفته است (آن بخشی از مغز که نواحی تناسلی شما رو کنترل میکنه رو‌به‌رو ‌ی بخش کنترل کننده پا قرار گرفته است) در تحقیقاتی که توسط دکتر راماچاندران استاد دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته مشخص شده است که بخش‌های همسایه! در مغز میتتوانند به فعالیت همدیگه ورود کرده و تاثیر بگذارند، و ممکن است رو‌به‌رو‌‌ ی هم قرار گرفتن بخش کنترل‌ کننده اعضای تناسلی و پا تعداد زیاد افراد دارای فتیش پا رو توضیح بدهد.

2. نظریه پاولف

در دهه‌ی ۶۰ میلادی محققان در یک بررسی به مردان مورد آزمایش عکس‌های سکسی زنان رو به همراه عکس‌هایی از تعدادی کفش را همزمان نشان دادند. در نهایت مشاهده شد که بعد از مدتی مردان با دیدن عکس کفش‌ها به تنهایی هم تحریک شدند! دکتر لهمیلر اضافه می‌کند که طبق این مطالعه این فرضیه مطرح شد که مغز میتواند یک ارتباط جنسی بین یک شی تصادفی که در ابتدا کاملا معمولی و خنثی از نظر جنسی بوده و تحریک شدن برقرار کند در نتیجه اگر شما به دفعات هنگام تحریک جنسی با چیزی که از نظر جنسی برای شما خنثی‌ محسوب می‌شود برخورد داشته باشید به مرور برخورد با شی/اتفاق دوم هم باعث تحریک جنسی می‌شود. در ادامه دکتر توضیح میدهد که افرادی که از نظر جنسی فعال‌تر هستند با احتمال بیشتری به چیزهای غیر متداول علاقه نشان می‌دهند؛ چرا ؟ چونکه یک فرد خیلی فعال از نظر جنسی در شرایط‌های مختلفی که امکان برقراری سکس با پارتنرش را ندارد هم تحریک می‌شود! و چون کسی وجود ندارد که این نیاز را برطرف کند این کشش ممکن است به شکل ناخواسته‌ای به سمت چیزهایی که در نزدیکی آن شخص وجود دارد منحرف شود!

3. نظریه پس‌زدن

وقتی شما از نظر جنسی در حالت برانگیخته قرار دارید تنفر و دوست نداشتن چیزهایی توسط شما نتیجه خوبی ندارد، پس چیز‌هایی که در حالت عادی برای شما پس زننده و حتی از بین برنده‌ی تحریک جنسی بوده مثل تف، مدفوع، پا و … ممکن است دیگر آنقدر زننده نباشند، تقریبا به این معنی که زمانی که شما در حالت اوج برانگیختگی قرار دارید جهان‌بینی شما تغییر کرده و این تغییر دیدگاه میتوند باعث شود که شما چیز‌های مختلفی رو در رابطه استفاده کنید. دکتر لهمیلر اضافه می‌کند اگر شما از چیزهای جدیدی که باعث تحریکتان میشوند لذت می‌برید، فارغ از اینکه آنها چه هستند، آنها را تکرار کنید.

4. نظریه درد

تحقیقات نشون دادند که حس لذت جنسی و درد هر دو حاصل تعدادی هورمون و انتقال‌دهنده‌ی شیمیایی یکسان در مغز، از جمله اندورفین و سروتونین هستند. این شباهت شیمیایی ممکن است باعث شود که برخی از افراد از درد در زمان سکس لذت ببرند. (این نظریه همچنین میتواند تجربه‌های دیگه‌ای که در آنها درد باعث لذت بردن میشود را هم توضیح بدهد).

منبع shape.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات مترجم:
۱. نقش بازی کردن یا رول پلی (roleplay) در رابطه به عملی گفته میشود که دو نفر در سکس‌شون نقش دو فرد دیگه فرضا دکتر و بیمار رو بازی میکنن.

2200 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-11-04 05:12:43 +0330 +0330

چقدر جالب بود، مرسی از مطلب مفیدتون

2 ❤️

2020-11-12 12:51:01 +0330 +0330

منم فتیشای زیادی دارم
یکیش بو کردن سوراخ کون زن و دختر هاست.
یکیش بو کردن لباس زیر زن‌هاست.
بو کردن خایه‌های یه مرد با کیر خوشگل و جذاب.
فتیش ادرار کردن رو خودم رو زن و برعکس
و …

0 ❤️

2020-11-24 18:02:16 +0330 +0330

خیلی جالب بود مخصوصا اونجا که در مورد علت فوت فتیشی نطریه میگه 👍 🌹

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «