فوت‌فتیشیسم و سندروم فانتوم

1397/04/02


by Jon the nudist

چند ماه پیش یک مرد آمریکایی ملقب به “پریِ لیسنده انگشت پا” به خاطر این‌که در اماکن عمومی و مغازه‌ها از پای خانم‌ها تعریف میکرده و از آنها میخواسته تا اجازه دهند انگشت‌های پاهایشان را مک بزند دستگیر شده بود. طبق منابع خبرگزاری؛ ‘مایکل رابرت’ پنجاه‌ساله قبلاً هم به همین دلیل مدتی را در زندان سپری کرده بود.
در گذشته او حتی خود را پزشک متخصص پا معرفی کرده بود تا بتواند از این طریق در فروشگاه‌های لباس پاهای زن‌ها را نوازش و انگشت‌های پاهایشان را بلیسد.

اگرچه چنین نمونه‌هایی که جنبه‌ی جنایی دارند کمیاب هستند ولی فتیش پا (Foot Fetishism) به طور شگفت‌انگیزی متداول است.

مطالعات انجام شده در مورد رواج این فتیش نشان میدهد که پا و اجزای پا از اعضای غیرجنسی‌ای هستند که بیشترین فتیش را دارند. حدود نصف این افراد بیشتر توجهشان به خود پا و حدود دو سوم آنها به لوازم مرتبط با پاها مثل کفش و جوراب علاقه دارند.

‘زیگموند فروید’ معتقد است که دلیل سکسی بودن پا برای مردم شبیه بودن آن به آلت است. امروزه بیشتر تئوری‌های مرتبط با این موضوع توسط “Vilanayar Ramachandran”، مدیر دانشکده‌ی مغز و اعصاب دانشگاه ‘سن دیگو’ آمریکا انجام میشود.

این محقق میگوید راز فتیش پا را زمان تحقیق روی سندروم فانتوم کشف کرده است. سندروم فانتوم وضعیتی‌ست که در آن فرد هنوز فکر میکند اندامی که از بدنش قطع شده، هنوز سر جایش است و میتواند آن را تکان بدهد. او فهمید این سندروم وقتی اتفاق می‌افتد که به اصطلاح نقشه مغز از بدن که برای کنترل قسمت‌های مختلف بدن استفاده میشود نمیتواند رابطه‌ی بین عضو سابق قطع شده با ناحیه‌ای از مغز که آن را کنترل میکرده را قطع کند.

این محقق با بررسی چند بیمار که پاهای آن‌ها قطع شده بود و دچار این سندروم بودند به این نتیجه رسید که مشکل فقط از بین نرفتن ارتباط پای قطع شده با مغز نیست بلکه بعد از قطع پا مغز مجدداً به گونه‌ای تغییر یافته تا پای قطع شده سکسی باشد. گزارش شده حتی چند بیمار در نواحی پای قطع شده‌شان لذت جنسی را احساس کرده‌اند.

خیلی قبل‌تر از این‌که این تحقیقات انجام شود این نکته را میدانستیم که مناطق مغزی مرتبط با اندام‌های جنسی و پا در مجاورت هم قرار دارند. ولی هیچ‌کسی فکرش را نمیکرد که فتیش پا ناشی از ارتباط نواحی مغزی مرتبط با اندام‌های جنسی و پا باشد.


برگرفته از:
youonlywetter.co.uk/blog/2016/11/13/its-all-feet-first/#axzz5JBQrw8tT
تاپیک مرتبط: پیرامون علاقه به پاهای زنان

947 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-06-22 22:54:19 +0430 +0430

البته فوت فتیش یا مازوخیسم یا بی دی اس ام متفاوته و نباید اشتباه گرفت

0 ❤️

2018-06-23 05:30:19 +0430 +0430
نقل از: mh19911369 البته فوت فتیش یا مازوخیسم یا بی دی اس ام متفاوته و نباید اشتباه گرفت




فرمایش شما درست، ولی چه ربطی داشت؟

کجای مطلب اصلاً حرفی از مازوخیسم یا بی‌دی‌اس‌ام زده شده؟

0 ❤️

2018-06-23 20:41:05 +0430 +0430

عاشق پا هستم
خیلی دوس دارم
برامم فرقی نداره چه شکلی باشه

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «