واژینیسموس (Vaginismus) چیست

1398/06/18

درمورد واژینیسموس چه میدانید؟

گفته میشود که

«انقباض غیرارادی مهبل، مهبل‌گرفتگی یا واژینیسموس عبارت است از انقباض عضلات اطراف مهبل (واژن). این واکنش کاملاً غیرارادی و غیرقابل کنترل بوده و مانع از ورود هر جسم خارجی حتی انگشت یا تامپون به مهبل می‌شود. در این حالت هر گونه تلاش برای دخول موجب دردهای شدید می‌شود. این حالت که به آن واژینیسم نیز گفته می‌شود، اغلب علت روانی دارد.»

طبق برخی شواهد و اظهارات به نظر میاد این عارضه شایع‌تر از آن است که گمان میرود. بخصوص در ایران، به دلیل فضای بسه و سخگیریای جنسی.
ریشه‌ی آن میتواند دلایل گوناگونی اعم از: «احساس شرم، ترس و گناه از سکس ـ عفونت مهبلی ـ واکنش روانی ناشی از تجربه‌ی تلخ جنسی (تجاوز) و…» باشد.

به هر روی چن مطلبی در این راستا گردآوری و ترجمه گردیده که به امید رفع مشکل ارائه میگردد ولی تردیدی نیس که این معضل سختر و پیچیده‌تر از آن است که با خواندن دو سه مطلب حل شود پس فارق از اینا نیز اگر اطلا یا تجربه‌ای از این موضو دارید که گمان میکنید مفید واقع میشود میتوانید به اشتراک بذارید تا شهوانیون اسفاده ببرن.

 در پناه حشر
4844 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-11-11 03:26:01 +0330 +0330

تمرین کگل روزی چند بار هر بار 10 ثانیه برای من جواب داد. یه سایتی هست که روش درست کردن دیلاتور رو آموزش میده با دستکش و گوش پاک کن ولی من از انگشت استفاده کردم. باید از اندازه ی خیلی کوچیک شروع کرد و کم کم وقتی عادت کرد واژن، رفت سراغ سایز بزرگتر. سوالی داشتید در خدمتم :)

0 ❤️

2020-11-22 20:37:00 +0330 +0330

سلام
در این زمینه صفحه ای توی اینستا هست
که میتونه بهتون کمک کنه
Vajinismus.irr
کامل و جامع توضیح داده
و کمک میکنه

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «