چرا زنان در سنین بالا شهوانی‌ترند؟

1400/02/31

درباره‌ی سکس کوگِرها (cougars): چرا زنان در سنین بالا شهوت بیشتری دارند؟


توضیح مترجم:

  • cougar در لغت به یک گونه گربه‌سان گفته می‌شود. به اصطلاح به معنی شکارچی جنسی ماده استفاده می‌شود و در حقیقت به زنی میان‌سال گفته می‌شود که به صورت مرتب به دنبال رابطه‌ی جنسی با یک مرد جوان‌تر، معملا کمتر از ۳۵ سال، است

  • cads به مردانی گفته می‌شود که رفتارهای خارج از عرف و زشتی در مقابل خانوم‌ها انجام می‌دهند.

  • lizard brain به قسمتی از مغز گفته می‌شود که رفتارهای اولیه، غیرمنطقی، یا غیرارادی مربوط به آن می‌شود.


مردانی که به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند همیشه یک توجیه مناسب دارند: “تکامل من را مجبور به این کار کرد”. در بسیاری از مقالات (مانند این مقاله و همین‌طور این مقاله) خصوصا در سال‌های اخیر، نشان داده‌اند که مرد‌ها تمایل به تنوع جنسی بیشتری دارند و هم‌خوابه‌های متنوعی را تجربه می‌کنند، چرا که تکامل آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرده است که به دنبال رحم‌های باورتر (در یک کلام جوان‌تر) باشند.

اما زن‌ها چطور؟ اگر این موضوع که تکامل باعث می‌شود، مرد ازدواج خود را به خطر بیندازند، صحیح باشد؛ تکامل چه تاثیری بر روی زندگی جنسی زن‌ها دارد؟

یک مقاله‌ی جدید ادعا می‌کند تکامل، زنان را نیز همانند مردان مجبور می کند بیشتر حشری باشند، حتی با روش‌های غیر قابل انتظار. دیوید باس (David Buss)، روانشناس دانشگاه تگزاس، در مقاله‌ای که به همراه سه تن از دانشجوهایش نوشته است، به این نتیجه رسیده‌اند که خانوم‌ها در سی سالگی و اوایل چهل سالگی بسیار به مقدار چشم‌گیری حشری‌تر از خانوم‌های جوان‌تر هستند. طبق گزارشات، خانوم‌های بین ۲۷ تا ۴۵ ساله نه تنها دارای فانتزی‌های جنسی بیشتری (همچنین فانتزی‌های جنسی شدیدتر) نسبت به خانوم‌های ۱۸ تا ۲۶ ساله هستند بلکه روابط جنسی و دوره‌های پریودی بیشتری را نیز تجربه می‌کنند. همچنین این رده سنی نسبت به خانوم‌های جوان‌تر، تمایل بیشتری به سکس‌های راحت‌تر و حتی سکس‌های یک شبه (one night stand) دارند. به عبارت دیگر بر خلاف تصویر عمومی دخترهای افسارگسیخته که در مورد دختران بی‌بند و بی‌قید دانشجو و کم‌سن وجود دارد، فعال‌ترین گروه سنی از لحاظ جنسی در آمریکا زنان میان‌سالند.

در مقابل، اشتیاق و برون‌داد جنسی مردان، که معمولا با تعداد دفعات ارضا شدن آن‌ها در هفته اندازه‌گیری می‌شود، در دوران جوانی و نوجوانی به اوج می‌رسد و در نهایت برای بیشتر طول زندگی‌شان در یک مقدار معین (به طور میانگین سه‌بار ارضا شدن در هفته) به ثبات می‌رسد. بیشتر مردان حتی در هفتاد سالگی هم از لحاظ جنسی فعال هستند. بر طبق تحقیقات جدید، حرارت جنسی زنان، بعد از یائسگی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اما چطور زنان در میان‌سالی بیشتر از دوران نوجوانی و اواسط دهه‌ی بیست زندگی‌شان از لحاظ جنسی فعالند؟
باس ادعا می‌کند تکامل، زنان را به این سمت سوق داده است که وقتی باروری آن‌ها شروع به کم شدن می‌کند و یائسگی کم‌کم سر می‌رسد، میل جنسی بیشتری پیدا کنند.

حال در مورد تئوری باس و دانشجویانش توضیح می‌دهیم:

اجداد مونث ما به دیدن کشته شدن بسیاری بچه‌هایشان از طُرُق مختلفی مثل بیماری‌های گوناگون، قحطی، جنگ و نزاع و غیره، قبل از این‌که قادر باشند بچه‌هایشان را داشته باشند، خو گرفته و عادت کرده بودند. این تراما یک اثر روانی در آن‌ها باقی گذاشت که تا جایی که می‌توانند زاد و ولد و حمل کنند و بچه بیاورند. حاملگی برای یک زن در دوران نوجوانی و اواسط دهه‌ی بیست سالگی‌اش خیلی آسان‌تر بود و این امر با این حقیقت که نیاز به سکس زیادی برا حامله شدن نبود، حتی آسان‌تر میشد. در حالی که بعد از اواسط دهه‌ی بیست‌سالگی، قسمتی از مغز (lizard brain) پی می‌برد که برای داشتن بچه‌های بیشتر باید با این حقیقت رو‌ به رو شود: با افزایش سن تخمک‌های باقی‌مانده در زنان، حاملگی سخت و سخت‌تر می‌شود. در نتیجه زنان میان‌سال برای حامله شدن نیاز به دفعات و مدت سکس بیشتری دارند و در واقع این میل به تعداد بیشتر سکس در زنان میان‌سال، پاسخی به آن حقیقت است.

برای آزمایش کردن این فرضیه، باس و دانشجویانش از ۸۲۷ زن تستی در مورد عادات جنسی آن‌ها گرفتند. و همان‌طور که انتظار می‌رفت، زنانی که از پیک باروری خود گذشته بودند اما هنوز تقریبا به یائسگی نرسیده بودند، از لحاظ جنسی فعال‌ترین گروه بودند. این گروه که بین ۲۷ تا ۴۵ سال هستند، به طرز قابل‌توجه و معناداری تعداد سکس‌های بیشتری نسبت به دو گروه دیگر ۱۸ تا ۲۶ ساله و ۴۶ ساله به بالا داشتند. همچنین ساختن فانتزی و خیال‌پردازی در مورد شخصی دیگر غیر از پارتنر، برای زنان میان‌سال نسبت به زنان جوان‌تر، بسیار محتمل‌تر است. در یک تحقیق دیگر از باس در سال ۲۰۲۰ این مطلب بیان شده است که زنان در اوایل سی سالگی شهوانی‌تر هستند و پرهیز جنسی کمتری نسبت به بقیه گروه‌های سنی زنان را دارا هستند. در هر دو تحقیق نتایج ذکر شده هم در مورد زنان مجرد و هم زنان دارای پارتنر درست است. این بدین معنی است که زنان متاهل در دهه‌ی سی زندگی و اوایل چهل سالگی تمایل بیشتری برای سکس نسبت به زنان متاهل که در اوایل دهه‌ی بیست به سر می‌برند، دارند. این موضوع مشابها برای زنان مجرد نیز برقرار است. حتی آزمایش‌ها نشان می‌دهند مادر بودن یا نبودن نیز در حقیقت ذکر شده تقریبا بی‌تاثیر است. تنها سن یک تاثیر شگرف و قوی بر روی تمایل جنسی و رفتار جنسی گزارش‌شده در زنان دارد.

با این حال اشکالاتی در مورد داده‌های مورد استفاده تحقیق جدید باس وجود دارد. به عنوان مثال، سه چهارم زنان شرکت‌کننده در این تحقیق از یک وبسایت که مخصوص پیدا کردن رابطه‌ی جنسی(hook up) است، انتخاب شده‌اند که به این معنی است که نمونه‌ی استفاده شده آن‌ها مشکل خودانتخابی (self-selection) را دارا است (بقیه شرکت‌کننده‌گان در این تحقیق نیز دانشجویان دانشگاه تگزاس بودند). نویسنده همچنین تاکید می‌کند که دلایل و توضیحات جایگزینی دیگری نیز برای این موضوع که زنان در سی سالگی و اوایل چهل سالگی بیشتر شهوانی هستند، وجود دارد. یک فرضیه ساده این است که ممکن است خیلی از آن‌ها در مورد سکس نسبت به دختران نوجوان و دختران در اوایل بیست سالگی، بسیار راحت‌تر و بازتر باشند. اما این سوال مجددا پیش می‌آید که چرا آن‌ها نسبت به مسائل جنسی راحت‌ترند؟ شاید تکامل باعث این راحتی شده است!


باس نویسنده‌ی کتاب “تکامل تمایلات: استراتژی‌های جفت‌شدن انسان‌ها” است که یک کتاب در مورد توضیحات تکاملی در مورد رفتارهای جنسی است. تئوری‌های او به توجیه این‌که مرد‌های چگونه تبدیل به cads و زنان چگونه تبدیل به cougars می‌شوند، کمک می‌کند.

منبع


نظر شما در این مورد چیست؟

پانویس: اگر کسی احیانا مقاله‌ی آقای باس که لینکش گذاشته شده رو خواست بخونه، چون دسترسی عموم جود نداره به بنده پیام بده که بنده براش بفرستم به طریقی.

13 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-05-22 05:08:26 +0430 +0430

↩ mohammad321
ممنون از نظرتون. 🌹
این هم می‌تونه فرضیه جالب و درستی باشه.
در این متن هم به همچین چیزی گفته شد بدین شکل که

قسمتی از مغز (lizard brain) پی می‌برد که برای داشتن بچه‌های بیشتر باید با این حقیقت رو‌ به رو شود: با افزایش سن تخمک‌های باقی‌مانده در زنان، حاملگی سخت و سخت‌تر می‌شود. در نتیجه زنان میان‌سال برای حامله شدن نیاز به دفعات و مدت سکس بیشتری دارند و در واقع این میل به تعداد بیشتر سکس در زنان میان‌سال، پاسخی به آن حقیقت است.
که البته این متن بیشتر سعی کرده نقش تکامل رو در مورد این مساله بررسی کنه و در همین قسمت هم نقش تکاملی رو بررسی کرده.

همچنین به این قسمت هم توجه بفرمایید:
باس ادعا می‌کند تکامل، زنان را به این سمت سوق داده است که وقتی باروری آن‌ها شروع به کم شدن می‌کند و یائسگی کم‌کم سر می‌رسد، میل جنسی بیشتری پیدا کنند.
1 ❤️

2021-05-22 10:31:42 +0430 +0430

↩ Payamziba
خیلی ممنون از نظرتون دوست عزیز. 🌹
عرضم به حضور شما که اولا بنده این مطلب رو صرفا ترجمه کردم و در جایی از متن ترجمه از این مقاله به عنوان وحی ملزم و “فرضیه محتوم” یاد نکردم.
نکات شما قابل تأمل است و فرضیه‌هایی که ارائه دادید می‌تواند درست باشد. اما دقت کنید که متن در باب بررسی تاثیر تکامل بر این موضوع است. در نتیجه به بررسی همین موضوع و استدلال برای دلایل ارائه شده در همین موضوع می‌پردازد!

دوما نمی‌دونم با h-index آشنا هستید یا خیر، این معیار حالا با وجود این‌که اون‌قدر معیار خوبی برای قضاوت محققین و کارهاشون نیست اما یک شهود خوبی از محقق و کیفیت کارش به ما میده. حالا این آقای باس که مقاله مربوط به ایشونه h-index شون ۱۱۹ است! می‌تونید به صفحه‌ی گوگل‌اسکولار ایشون مراجعه کنید. اینو عرض کردم که بگم نویسنده‌ی مقاله آدم بی‌سوادی نیست و آدم آکادمیک و باسوادیه و قطعا از خیلی از افراد با ادبیات این موضوع بیشتر آشنایی داره!
حتی در فیلد اصلی تحقیقاتی‌ش هم که evolutionary psychology است هم در رتبه‌ی بالایی قرار داره. (یعنی اچ‌ایندکس ایشون در فیلد اصلی‌شون جز تاپ‌ها محسوب میشه!)

سوما در همین متن ترجمه شده هم از دیتاست و نمونه‌ی استفاده شده در آزمایش‌ها انتقاد شده و گفته شده که نمونه مشکل خودانتخابی داره!

با این حال اشکالاتی در مورد داده‌های مورد استفاده تحقیق جدید باس وجود دارد. به عنوان مثال، سه چهارم زنان شرکت‌کننده در این تحقیق از یک وبسایت که مخصوص پیدا کردن رابطه‌ی جنسی(hook up) است، انتخاب شده‌اند که به این معنی است که نمونه‌ی استفاده شده آن‌ها مشکل خودانتخابی (self-selection) را دارا است (بقیه شرکت‌کننده‌گان در این تحقیق نیز دانشجویان دانشگاه تگزاس بودند).

نکته‌ی پایانی هم در مورد تقسیم‌بندی و گروه‌بندی سنی باید بگم که اولا جامعه‌ی نمونه‌ی این تحقیق جامعه‌ی آمریکاست! و این تحقیق در ارائه دادن تقسیم‌بندی‌های سنی هم قطعا یک سری میانگین‌گیری و فرضیات انجام داده که بتونه همچین تقسیم‌بندی‌هایی ارائه بده.
قطعا استثناهایی که در توصیفات این بازه‌های سنی نگنجند وجود دارند اما این تحقیق و کلا تحقیق‌های مشابه با همچین موضوعی به دنبال پیدا کردن یک بازه‌ی اطمینان سنی با یک درصد اطمینان (حالا مثلا با ارائه‌ی p-value) برای گنجاندن ادعاهایشان هستند.

در نهایت هم توجه شما رو به چکیده‌ (abstract) این مقاله جلب می‌کنم:

ABSTRACT—Although evolutionary psychology has been successful in explaining some species-typical and sex- differentiated adaptations, a large question that has largely eluded the field is this: How can the field success- fully explain personality and individual differences? This article highlights some promising theoretical directions for tackling this question. These include life-history theory, costly signaling theory, environmental variability in fitness optima, frequency-dependent selection, mutation load, and flexibly contingent shifts in strategy according to envi- ronmental conditions. Tackling the explanatory question also requires progress on three fronts: (a) reframing some personality traits as forms of strategic individual differ- ences; (b) providing a nonarbitrary, evolutionary-based formulation of environments as distributions and salience profiles of adaptive problems; and © identifying which strategies thrive and which falter in these differing prob- lem-defined environments.

2 ❤️

2021-05-22 11:57:37 +0430 +0430

↩ Payamziba
بله حرف شما متینه.
بنده هم خودم به کرات شاهد غلط‌های مقالات بزرگ و پر ارجاع بودم. در حوزه‌ی تحقیقاتی بنده چندین سال پیش داستان وجود داشتن batch effect در یک‌سری داده‌ی تولید شده بسیار داغ شده بود و مقالات مربوطه هم در ژورنال‌های معتبری چون nature چاپ شده بودن.
قطعا فیلد رواشناسی و رشته‌های امثالهم که اون‌قدر تئوری معتبری پشت‌شون نیست و بیشتر علوم تجربی محسوب میشن به طبع همچین غلط‌هایی رو بسیار دارند.

اما حرف بنده چیز دیگری بود!
بنده در مورد بازه‌ی سنی که هم در این کامنت‌تون و هم در کامنت پیشین فرمودین که بدون اساس ارائه شده، عرض کردم که به‌نظر من این‌طوری نیست. منطق من میگه که همچین شخصی با همچین اعتباری نمیاد این چیز ساده رو بدون دلیل و منطق و روی هوا بیان کنه، حتی چه بسا اگر برای issue of interest خودش هم باشه باز هم میشه قبول کرد چرا که خب بالاخره داره مقاله‌ی علمی می‌نویسه و داره study طراحی می‌کنه!
کلا این تو این فیلد تحقیقاتی خیلی بابه. حالا شما که رشته‌ی تحقیقاتی‌تون مهندسی‌تره اما در این رشته‌های تجربی استناد کردن یکم سخت میشه و محقق مجبوره یک‌سری فرضیات انجام بده به نفع تحقیق خودش و به یک‌سری نتایج بی‌دلیل چنگ بزنه.
و این‌که فرمودین از روش “هندسه‌ معکوس” استفاده میشه رو هم کاملا قبول دارم. بنده حتی خودم هم در یک‌سری تحقیقات از همین روش استفاده کردم! اما دقت کنید که همون‌طور که گفتم چون این فیلد، فیلدی تجربیه، خیلی پیش میاد که شما فرضیه‌ای رو ابتدا ارائه بدین و بعددش دنبال نتیجه بگردین و خیلی از مقالات و تحقیقات هم به همین منوال بوده.

1 ❤️

2021-05-22 14:04:10 +0430 +0430

مقاله جالبی بود ممنون 🙏 🌹
به نظرم عوامل سنت و فرهنگ ها و تجربه های فردی متفاوت هم موثر هست بر این قضیه.
افراد با تجربه های زیاد ارتباطی می تونن از حدود 30 سالگی منطقی تر باشن و این وارد نشدن احساسات در رابطه جنسی توی خانم های مجرد باعث میشه راحت تر پارتنرشون رو رها کنن و با فرد جدیدی وارد رابطه بشن و گاهی برای سرگرمی همونطور که مقاله اشاره کرده بود(سکس یه شبه) وارد رابطه های مختلف بشن.

2 ❤️

2021-05-22 14:23:37 +0430 +0430

↩ negar93
ممنون از توجه و نظرتون دوست عزیز. 🌹

بله مطمئنا این عوامل در بوجود آمدن همچین چیزی موثر هستند و میشه تاثیر تکاملی موقعیت جغرافیایی (چون فرهنگ چیز ثابتی در طول زمان نیست، بهتره یک متغیر که وابسته‌ی عوامل کمتریه رو برای بررسی تاثیرش در این موضوع در نظر گرفت، به عقیده‌ی من) رو بر این موضوع بررسی کرد و بنده شهودا حس می‌کنم که رابطه و کوریلیشن جالبی بین این موضوع و فرهنگ‌های مختلف احتمالا وجود داره و حتی ممکنه بشه از این موضوع یک متر برای اندازه‌گیری تفاوت‌های فرهنگی ساخته بشه (البته من صرفا دارم با دیدگاه خودم نگاه می‌کنم دیگه :دی)!

نکته‌ی بعدی رو هم که ذکر کردید بنده قبول دارم و به‌نظر بنده در کنار این موضوع دلیل ذکر شده در مقاله که در پایین آمده است هم در طول تکامل و در جریان بقا در شکل‌گیری این موثر بوده است.

با افزایش سن تخمک‌های باقی‌مانده در زنان، حاملگی سخت و سخت‌تر می‌شود. در نتیجه زنان میان‌سال برای حامله شدن نیاز به دفعات و مدت سکس بیشتری دارند و در واقع این میل به تعداد بیشتر سکس در زنان میان‌سال، پاسخی به آن حقیقت است.
1 ❤️

2021-05-22 14:34:12 +0430 +0430

↩ Mime
بله اگه کلی بخوایم بگیم میشه موقعیت جغرافیایی ولی منظورم فرهنگ هر جامعه و دوره ای که شخص توی اون بزرگ میشه بود و این چیزیه که برای هر کسی متفاوته. برای همین گفتم فرهنگ.
بله موافقم که موضوع مهمیه و از اون دید میشه نگاه کرد :)

درسته توی مقاله از دیدگاه تکاملی که بیشترش برمیگرده به تولید مثل توضیح داده و من فکر می کنم توضیح تکمیلی ش این میشه که اون بخشی که نیاز به سکس بیشتر رو ایجاد می کنه باقی مونده و اون بخش بچه دار شدن در طی زمان و آگاهی بیشتر کمتر شده😀

1 ❤️

2021-05-22 14:41:21 +0430 +0430

↩ negar93
عرض شود که با توجه به این نکته که هدف کلی مقاله بررسی تاثیر تکاملی بر روی موضوع مورد بحثه، بنده موقعیت جغرافیایی رو ذکر کردم که در طول تکامل یک فاکتور و به اصطلاح فیچِر ثابته.

بله بله درسته فرمایش‌تون. 🌹 😁

1 ❤️

2021-05-22 18:54:39 +0430 +0430

↩ Payamziba
شدیدا موافقم باهاتون

1 ❤️

2021-05-23 10:08:27 +0430 +0430

بنظر منم این متن نه درمورد همه اما درمورد خیلیا صحت داره.
فقط یه بحثی هست که چون دخترای کم سن و سال خصوصا مجرد آزادی عمل بیشتری واسه ارضای نیاز جنسی و روابط علنی با اقایون دارن شاید اینجوری تصور بشه که نیازشون بیشتره و دارای سکس بیشتری هستن’اما هر چی سن بالاتر میره و اگر شخص متاهل هم باشه بسیار محتاط تر و غیر علنی تر رابطه برقرار میکنه،برای همین به غلط تصور عمومیت اینه که خانمها با بالا رفتن سکس فعالیت جنسی کمتری دارند…

5 ❤️

2021-05-23 11:50:13 +0430 +0430

↩ misswolf
ممنون از نظرتون دوست عزیز. 🌹

بله نکته‌ای که در باب افکار عمومی در مورد این موضوع فرمودین قابل تامله. البته برای من در قسمت زیر از کامنت شما:

دخترای کم سن و سال خصوصا مجرد آزادی عمل بیشتری واسه ارضای نیاز جنسی و روابط علنی با اقایون دارن
بدیهی نیست که چرا برای دخترا کم‌سن مجرد آزادی عمل بیشتری نسبت به زنان با سن بالاتر مجرد وجود داره. آیا منظورتون اینه که برای دختران کم‌سن انتخاب‌های بیشتری بین مردان وجود داره و راحت‌تر می‌تونن سکس داشته باشند؟
0 ❤️

2021-05-23 19:12:39 +0430 +0430

↩ Mime
این موردی که شما اشاره کردین هم میتونه باشه،ولی بیشتر منظورم از نظر عرف و نگاه جامعه بود،مثلا الان خیلی از دخترای دهه هشتادی به راحتی و حتی با اطلاع خونواده هاشون با پسرا در ارتباط هستن و عکسو فیلماشونو تو فضای مجازی به اشتراک میذارن و تقریبا هم داره از سمت مخاطبا عادی سازی و پذیرفته میشه،در صورتیکه خیلی از دهه شصتیا هنوز جسارت و یا اجازه فعالیت علنی مجازی ندارن!حالا اگه بحث مجرد متاهلی هم به این قضیه اضافه بشه که دیگه محدودیت ها و احتیاط ها بیشتر هم هست

2 ❤️

2021-05-23 22:40:00 +0430 +0430

↩ misswolf
ممنون از پاسخ‌تون. 🌹
این نکته‌ای که می‌فرمایید برای جامعه‌ی ایرانی درسته اما به‌طور کلی برای جوامع دیگر که در سالیان اخیر در اون‌ها محدودیت‌های نسلی مثل ایران وجود نداشتن درست نیست به‌نظرم و حتی در جوامع برعکسش هم ممکنه برقرار باشه، یعنی افراد با سنین بالاتر به علت آزادی بیشتری که دارند نسبت به دختران با سنین پایین‌تر که تحت فشار خانواده و ساختن زندگی‌شون و پیدا کردن راهشون هستن، می‌تونن راحت‌تر سکس داشته باشن مثلا.

1 ❤️

2021-05-26 04:34:04 +0430 +0430

👏👏👏👏👏👏👏

1 ❤️

2021-05-27 15:22:51 +0430 +0430

در مورد اقایون هم همینطوره
اواخر ۴۰ و اوایل ۵۰ سالگی رو اول چلچلی میدونن
اونام از لحاظ جنسی ضعیف میشن در حالی که حس نیازشون سرجاشه; ولی عمل ارضا شدن براشون سخت تر از سالهای جوونیشونه

تو این سن و سال بیشتر از قبل رابطه جنسی با چندین نفر دارن تا هم از اخرین فرصت های توانایی جنسیشون استفاده کنن هم به خودشون و بقیه اثبات یا تظاهر کنن هنوز جوون و سکسی هستن

تو سن بالا تر زن و مرد میفهمن زندگی کوتاه تر از این سخت گیری هاست و چه فرصت هایی که از دست ندادن بر اثر عقیده یا تعهد یا غرور یا…حالا میخوان یک جا جبران کنن

2 ❤️

2021-05-27 16:44:43 +0430 +0430

↩ +A
ممنون از نظرتون دوست عزیز. 🌹

جسارتا آیا منبعی برای حرف‌هاتون دارید؟
با تشکر

0 ❤️

2021-05-28 14:06:34 +0430 +0430

درود
اولاً در شهوتی تر بودن زنان میانسال شکی نیست.دوستان عزیز حتما متوجه هستند مخصوصاً اگر با همچین موردی در رابطه باشند و حتی با کمی دقت و نکته بینی درباره رفتارها و اخلاقیات زنان میانسالی که میشناسند شواهد این حقیقت را خواهند دید.
دوماً علت این افزایش شهوت تنها1مورد نمیباشد و جمع موارد مختلف است مثلاً داشتن ذهن بازتر و تغیرات هورمونی وفیزیکی وتجدید حس جوانی وترس از اتمام فرصت وتجربه سکس بیشتر و مخصوصا تجربه ارگاسمهای مختلف ، مثلا یک دختر نوجوان وجوان لذت سکس را در هم آغوشی میداند و بیشترین لذت جنسی که تجربه کرده وتصورمیکند حداکثر یک ارگاسم زیرمتوسط است ولی با افزایش تجربه و رابطه با پارتنرهای بیشتر و اطلاعاتی که دوستانش به اومیرسانند متوجه میشود که روشهای سکس(فیزیکی وروانی)بسیار گسترده است و ارگاسم میتواند بسیار متنوع باشد با کیفیتها وشدتها وزمانهای متفاوت . یکی از دوستان که38سال داشت و18سالگی ازدواج کرده بود میگفت که اولین مرتبه که ارضاء شد و به ارگاسم رسید در26سالگیش بود یعنی 8سال بدون ارگاسم باشوهرش رابطه داشت البته دلیل آن محیط زندگی وچرندیات مذهبی و خرافی بود که به زنها از بچگی القاء میکردند که زن از سکس هیچگونه لذتی نمیبرد واگر احساس لذت کند نشانه نفوذ اجنه وشیطان به بدن زن است ومجبورند جهت پاکسازی ترکیبی سری از چند دارو را که پودر بود با آب بخورند که میزانش بستگی به خود زن داشت اینقدر مصرف کند تا هیچ احساسی نداشته باشد واگر زنی از سکس لذت ببرد نه تنها خودش مرتد بود بلکه اگربچه دارمیشد بچه حرامزاده و اولاد شیطان میشد وباعث فلاکت خود واطرافیان بویژه مادرمیشد.این چرندیات خرافی ضد زن چنان باشدت و مکرر به مغز مردم آن شهرستان تزریق میشد که هیچکس از آن تخطی نمیکرد دوست من میگفت همه باورداشتند این خرافات را.
این دوست 7سال پس از ازدواج بدلیل شغل جدیدشوهرش به شهر ومحل ماآمد و اینجا کم کم متوجه حماقت پشت خرافات شد ولی شوهرش لذت بردن زن را نشانه فساد زن میدانست.اولین بار که باهم صحبت کردیم از من راهنمایی خواست تا بتواند با تبلتی که مخفیانه خریده بود به اینترنت وصل شود و یادش بدهم چگونه سرچ و جستجو و وبگردی کند.خلاصه اینکه 3ماه پس از اولین تماس با هم سکس داشتیم وهمانجا اولین ارگاسمش را تجربه کرد و پس از سکس بسیار خشمگین ودلشکسته شده بود چون میدید بیدلیل و ظالمانه تا26سالگی اصلا نمیدانست ارگاسم چیست.البته خیلی سریع متوجه اشتیاق وعطش سیری ناپذیرش برای سکس شدم به گونه ای که پس از چند ماه دیگر هیچ چیز برایش اهمیت نداشت به جز سکس و ارگاسم بیشتر.مثلاً حتی اگر15دقیقه موقعیتش مناسب بود تمام تلاشش را میکرد تا من به خانه اش برسم و تاثانیه آخر سکس کنیم درحالی که10دقیقه فاصله داشتیم.شبهایی که شوهرش نبود تمام شب با هم بودیم تا اینکه متوجه شدم2دفعه آخر شوهرش خانه بوده وبا آرامبخش اورا بیهوش کرده بود وبه من به دروغ گفته بود خانه نیست. ازاین بی پروایی او هم لذت میبردم هم میترسیدم مدتی هم پیله کرده بود باید برایم بچه بسازی و یکبار هم گفت میخواهم طلاق بگیرم من هم تمامی شواهد را کنارهم گذاشتم وتصمیم گرفتم رابطه را تمام کنم ولی وقتی فهمید دیوانه شد من هم ادامه دادم تااینکه خودش پرسید دیلدو کجا میفروشند من هم 1دیلدو سیلیکونی و یک ویبراتور انگشتی برایش گرفتم که واقعا عاشقش شده بود و با آنها اولین ارگاسم 3گانه را تجربه کرد اینقدر حال کرده بود که میگفت حاضرم بمیرم ولی 1باردیگر تجربه اش کنم.سال944میلیون وششصد تومان دیگر هزینه کردیم جهت ابزارجنسی که واقعا تمام زندگیش شده بود خواندن داستان سکسی ودیدن عکس وویدئو پورن و حال کردن با ابزارها و کم کم خودکفا شد و کم کم کات کردیم البته در آخرهاش یکباردختر خواهر شوهرش آمد و3نفری رابطه داشتیم و بعداز من با او رابطه داشت وعاشق لز شده بود.
خلاصه اینکه اولین ارگاسم چنان اشتیاقی را باعث شد که در کمتراز4ماه بسیاربیشتر از زنانی که از12سالگی ارضاءمیشدند به ارگاسم رسید وهرارگاسم بهتر و کاملتر ازقبلی

1 ❤️

2021-06-07 01:49:37 +0430 +0430

↩ Mime
اچ ایندکس ۱۱۹ !!
واقعا ؟! دمش گرم :)
ولی خیلی دوست دارم بدونم اهداف اصلی و فرعی پژوهش چیا بوده
اثبات چه فرضیه هایی؟ و مهمتر از اون هدف کاربردی؟
چون نمیشه به زنی بگی خب عزیزم این هیچ اشکالی نداره که تو توی ۴۰ سالگی به پارتنرت خیانت کردی، این به خاطر فلان ویژگی تکاملی بوده
به عبارتی اینکه scientific methodology رعایت بشه و مو لای درز یه مطالعه نره یه بحث هست و اینکه خروجی مطالعه چه کاربردی داشته باشه یه بحث دیگه. قاعدتا محققی با اچ ایندکس ۱۱۹ (ناموسا چطوری میشه آخه لعنتی🤐) جواب خوبی براش داره
خیلی کنجکاوم که این اهداف رو هم ببینم و اینکه داغ ترین مطالعاتی که بهش ریفر داشتن چیا بودن

1 ❤️

2021-06-07 14:52:43 +0430 +0430

↩ Dr_Shadow
حالا h-index که از یه جایی به بعد شوخی میشه!
مثلا مرحوم فروید هنوز داره مقاله‌ی Single Author میده! :)))))
و حتی مال ایشون ۲۸۶ است! اسکولار مرحوم
و خب همون‌طور که گفتم از یه جایی به بعد الکی میشه، به عنوان مثال یکی از همین غول‌های h-index (اسم‌شو نمی‌برم) که حدود ۱۵۰ست اچش، بدون هیچ شرکتی در مقاله‌ی ما و کلا با یک بار پرزنت کردن کار جلوش و تهش خوندن مقاله توسط دانشجو دکتری‌ش (!)‌ قبول کرد اسمش تو مقاله ما بیاد و خب ما هم از خدامون بود که اسمش بیاد و کلی اعتبار به مقاله بده، به همین ترتیب کلی مقاله دارن این‌ها که اصلا حتی نمی‌دونن درباره‌ی چیه!

حالا گذشته از این، در مورد چیزی که فرمودین، به‌نظرم برین مقاله رو نگاه کنید. (من مقاله رو نخوندم و اطالاعات کافی ندارم)
اگه نتونستید بهش دسترسی پیدا کنید، بفرمایید که براتون ارسال کنم.
با احترام،

0 ❤️

2021-06-10 02:02:08 +0430 +0430

↩ Mime
بچه ها سایت یت برنامه ای هست که سربع بتونم یه خانم سن بالا بتونم جور کنم؟

0 ❤️

2021-06-10 11:20:00 +0430 +0430

↩ Ali.makan.daram
در تالار مربوطه درخواست‌تون رو قرار دهید.

0 ❤️

2021-06-27 13:39:34 +0430 +0430

شاید در باره عده کمی صدق کنه
اما اصلا اینطور نیست و خانمها بعد از یائسگی معمولا تمایل کمتری دارن
وفکر میکنم 23 تا 30 بیشترین تمایل را دارند

1 ❤️

2021-06-27 13:49:42 +0430 +0430

گشادی اجازه نداد متن رو کامل بخونم خیلی زیاد بود ولی حشری بودن چیز خوبیه😍 حشری باشید😁

3 ❤️

2021-07-19 13:12:56 +0430 +0430

من که حوصله خوندن متن رو نداشتم
نظرم اینه که دیر خون به مغزشون میرسه واسه همین تو سن بالاتر میفهمین سکس چیه
(البته مزاح تخمی کردم خانوما رو سر آقایون حشری جا دارن)

0 ❤️

2021-07-19 13:14:01 +0430 +0430

اصلا یکی به داد من برسه که سالهاست دارم از شق درد ناله و طغیان میکنم
ما را بس است دیگرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

0 ❤️

2021-07-19 13:15:54 +0430 +0430

↩ لیلی2323
این چه کلماتیه به کار بردی
نرو سراغ رساله ناموسن

0 ❤️

2021-07-19 13:17:05 +0430 +0430

↩ .Azi.
هنوز خیلی تنگی که بخشی از متن رو خوندی
جمله ات بسی سکسی بود
حشری باشید که حشری بودن چیز خوبیه
فی الواقع سگ حشر باشید

1 ❤️

2021-07-19 15:36:19 +0430 +0430

↩ AliJohny
چشم ارباب

1 ❤️

2021-07-23 00:37:06 +0430 +0430

قابل توجه این تازه بدوران رسیده هایی ک میفتن دنبال دختر جماعت
پرچم میلف بازا بالاست 💪

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «