چگونه کص خود را خوشبو کنید

1398/04/19

چگونه واژنی خوشبو داشته باشید

Co-authored by wikiHow Staff
May 26, 2019

با وجود این که برخی از خانمها تمایلی به بو کردن واژن خود ندارند، حقیقت امر این است که یک واژن سالم از نظر بهداشتی بوی بد ندارد. یک واژن سالم به طور طبیعی دارای ثروتی عظیم از باکتری‌های مفید است که باعث می‌شود همه چیز در آن قسمت بدن کاملاً مرتب بوده و واژن کاملاً تمیز باشد. کاملاً شبیه سایر اعضای داخلی بدن. وقتی یک واژن بوی بسیار بدی می‌دهد، یا به دلیل آن است که عفونتی در آن ناحیه به وجود آمده و یا به دلیل به هم خوردن تعادل میزان باکتری‌های موجود در واژن می‌باشد و در صورت به وجود آمدن این مسئله باید به پزشک معالجتان برای حل مشکل مراجعه نمائید. اگر تمایل دارید واژن‌تان سلامت و تازه و دارای بوی طبیعی باشد، با خواندن ادامه این مطلب به هدفتان خواهید رسید.

قسمت ١/٣:
بهداشت فردی کاملاً رعایت شود



١: به صورت منظم به حمام بروید. بهتر است که به طور منظم دوش بگیرید و بدنتان را بشوئید تا بویی خوش داشته باشید. برای بیشتر بانوان بهترین توصیه می‌شود هر روز قسمتهای اطراف سوراخ واژن را با ملایمت و دقت بشویند. شستشوی منظم به شما کمک می‌کند که با جمع شدن باکتری‌ها در روی واژن که در محور زمان باعث ایجاد عفونت و بیماری می‌گردد مبارزه کنید. این باعث می‌شود بوی واژن شما هم مثل بوی سایر نقاط بدن‌تان باشد.




٢: از صابون مناسب استفاده کنید. واژن شما بسیار حساس است. استفاده از صابون غیر مناسب می‌تواند باعث ایجاد التهاب و بوی بد شود. از صابون‌هایی که به شدت خوشبو هستند پرهیز کنید زیرا دارای مواد شیمیایی و غیر طبیعی به مقدار زیاد هستند و یا به خاطر ضد باکتری بودن باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید و به هم خوردن تعادل باکتری‌ها در در بدن شما می‌شوند.
در عوض از صابون‌های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید که فاقد مواد خوشبوکننده باشند.




٣: از دوش دستی برای تمیز کردن واژن استفاده نکنید. تنها زمانی که مجاز هستید این کار را انجام دهید، مواقعی است که پزشک‌تان به شما این کار را توصیه کرده باشد. تمیز کردن واژن با دوش دستی باعث به هم خوردن شدید تعادل باکتری‌های مفید در واژن شده و به طور تضمینی باعث عفونی شدن واژن شما خواهد شد. تنها نظافتی که لازم است شما انجام دهید با صابون‌های ساخته شده از مواد طبیعی و آب بر روی قسمت بیرونی واژن می‌باشد.




۴: به دقت و با احتیاط واژن‌تان را تمیز کنید. تمیز نکردن درست بعد از استفاده از سرویس بهداشتی می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود. در هنگام تمیز کردن این کار را در جهت صحیح انجام دهید. از جلو به عقب و مطمئن شوید که کارتان را به دقت انجام می‌دهید. به خاطر شکل فیزیکی واژن این که موقع نظافت قسمت کوچکی از آن از قلم بی‌افتد بسیار امکان‌پذیر است اما بدانید ماندن حتی مقدار اندکی مواد آلوده می‌تواند باعث ایجاد عفونت و آلودگی و تولید بیش از حد باکتری‌های در واژن شما گردد.




۵: از محصولات بهداشتی با دقت و به اندازه استفاده کنید. درمورد انتخاب آن دسته از محصولات که بر روی واژن خود از آنها استفاده می‌کنید با دقت بیشتری تصمیم بگیرید. استفاده از روان‌کننده‌هایی که ماده‌ی اصلی آنها آب (لوبریکانت) و یا سیلیکون نیست می‌توانند باعث ایجاد عفونت شوند و شما باید همیشه وازلین را بعد از مصرف آن از روی واژن خود کاملاً پاک کنید. بدانید هر چیزی که شامل مواد خوشبوکننده به مقدار زیاد باشد به آسانی می‌تواند باعث ایجاد عفونت گردد. پس از آن دسته محصولات بهداشتی که مصرفشان خوشبو کردن واژن شما به بوی گلهاست دوری کنید و این شامل انواع لوسیونها نیز می‌شود.




۶: همیشه از زیر شلواری‌های تمیز نو و در ابعاد مناسب برای بدنتان استفاده نمایید. این قسمت بسیار مهمی از تمیز و سالم نگه داشتن واژن شماست. پوشیدن یک شورت برای مدتی بیش از ٢۴ ساعت می‌تواند به سرعت تعادل باکتری‌های موجود در واژن را به هم بزند. در ضمن این هم لازم است که شورت‌های مناسبی را برای پوشیدن انتخاب نمایید. لباس زیر شما نیاز به تنفس دارد زیرا یک محیط کاملاً مرطوب می‌تواند برای رشد بیش از حد باکتری‌ها کاملاً ایده‌آل و مناسب باشد. شورت‌های تولید شده از نخ پنبه‌ای بهترین انتخاب ممکن هستند. حتماً زیرپوش‌هایتان را مرتباً بشوئید زیرا به سرعت می‌توانند آلوده شوند.


قسمت ٢/٣:
راه حل‌های سریع



١: از عطر استفاده کنید. درست است که عطر زدن به نواحی نزدیک به واژن تصمیم بسیار غلطی است. انگشتتان را روی آن قسمت از شیشه که عطر از آن خارج می‌شود بکشید و بعد از عطرآگین کردن انگشتتان آن را به روی قسمت داخلی ران پایتان بمالید. طوری که نقطه‌ی مالش حداقل پانزده سانت با سوراخ واژن شما فاصله داشته باشد. این یک روش قدیمی و موثر برای خوشبو کردن پایین‌تنه‌تان است مخصوصاً وقتی که کسی دستش را داخل شورت شما کرده و به آن پایین می‌رساند.

  • شریک جنسی شما توقع خواهد داشت که شما موقع سکس مثل همیشه بسیار خوشبو باشید زیرا همواره اینگونه بوده‌اید. پس سعی کنید عطری را تهیه کنید که بسیار خوشبو باشد. بوی چوب صندل و بوی وانیل معمولاً به عنوان بوهای بسیار سکسی شناخته می‌شوند.



٢: مراقب رژیم غذایی‌تان باشید. رژیم غذایی می‌تواند به شدت روی طعم و بوی واژن تاثیر بگذارد. بعضی غذاها می‌توانند روی بدن شما تاثیرات متفاوتی بگذارند. با تغییر دادن تعادل مقدار شکر در بدن شما تعادل باکتری‌ها و سایر مواد شیمیایی نیز تغییر خواهد کرد. مثل زمانی که شما مقدار زیادی سیر می‌خورید و پوست بدن شما تا روزها بوی سیر از خود متصاعد خواهد کرد. می‌توانید غذاهای خاصی را نوش جان کنید و از برخی غذاها دوری کنید تا واژنتان بو و طعم بهتری پیدا کند.

  • قدم اول در این راه خوردن مقدار کمتری شکر است. بالاتر رفتن میزان شکر در خون می‌تواند باعث رشد مخمرها، ایجاد عفونت و گسترش آن در واژن گردد که می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در آن قسمت از بدن شما شود.
  • خوردن ماست جزو راههای تایید شده برای بانوانی است که مایلند واژنی سالم داشته باشند. به این دلیل که به طور طبیعی ماست حاوی باکتری‌هایی است که در بدن ما وجود دارند و دلیل پاکیزگی و حفظ بهداشت در واژن خانمها هستند.

قسمت ٣/٣:
دلیل به وجود آمدن مشکل را درک کنید



١: مراقب عفونت‌ها و آلودگی‌ها باشید. اینها دلائل اصلی ایجاد بوی بسیار بد در واژن هستند. برای آوردن مثالی از این نوع عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌توان به وجود مخمرها و عفونت‌های ناشی از باکتری اشاره کرد (اینها جزو دلائل اصلی و بسیار رایج هستند) به علاوه بیماری‌های که از طریق رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شوند (STD) و عفونت‌های قارچی و مخمری که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند (STA) و یا ویروس‌هایی مانند بیماری تبخال (هرپیز) و مشکلات بسیار جدی‌تری مانند بعضی از انواع سرطان‌ها و یا شکاف‌های ریز و بریدگی‌ها در بافت داخلی واژن می‌‌توانند باعث ایجاد بوی بد در واژن شوند.
اگر واقعاً فکر می‌کنید بوی واژنتان با همیشه فرق کرده و بد شده است، نیاز دارید برای یافتن دلائل و نشانه‌های دیگر بیماری‌ها به دقت بدنتان را تحت نظر داشته باشید و حتماً به پزشک هم مراجعه نمایید.

  • یکی از چیزهایی که لازم است به آن دقت کنید خروج مواد غیر معمول از واژن‌تان است. مایعاتی قهوه‌ای رنگ، سبز رنگ و یا موادی غلیظ و سفید علامت وجود عفونت در واژن شما هستند و باید در اسرع وقت به دیدن پزشک معالج‌تان بروید. البته این را هم بدانید که گاهی اوقات به طور کاملاً طبیعی مایعاتی از واژن خارج می شود. تا زمانی که آنها بوی ناخوشایند نداشته باشند مشکلی وجود ندارد و واژن شما سالم است.



٢: آگاه باشید که بعضی از اعمال جنسی موقع سکس باعث ایجاد بو در واژن می‌شوند. ورود هر باکتری خارجی و ناآشنا به واژن می‌تواند تعادل باکتری‌های موجود در واژن را به هم بزند. به همین دلیل فعالیت‌های جنسی ممکن است این تاثیر منفی را بر واژن شما داشته باشند. به خصوص بعضی از فعالیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد یک نوع واکنش در واژن بشوند. برای مثال سکس از کون قبل از انجام دادن سکس از کص (انتقال باکتریهای روده توسط کیر به داخل کص) و یا سکس دهانی و یا فرو کردن یک وسیله و یا حتی خوراکی به داخل واژن.

  • اگر مایل هستید این کارها را انجام دهید از وسیله‌ای مانند کاندم برای محافظت از خودتان استفاده کنید و هرگاه می‌خواهید در میان سکس کار جدیدی انجام دهید کاندوم را عوض کنید.



٣: واژنتان را برای یافتن چیزهای غیر عادی جستجو کنید. ورود چیزهای غیرعادی به داخل واژن باعث می‌شوند سیستم امنیتی بدن شما به آنها واکنش نشان دهد و سعی کند به آنها حمله کند. این می‌تواند دلیل به وجود آمدن بوی بد باشد. نوارهای بهداشتی لوله‌ای شکل که فراموش شده‌اند یعنی مدتی بیش از حد لازم در واژن مانده‌اند. قطعه‌های کوچکی از کاندوم‌های پاره شده و یا ابزارهای استفاده شده در بازی‌های سکسی (دیلدو) جزو مثال‌هایی هستند برای چیزهایی که با بودنشان در واژن باعث ایجاد واکنش دفاعی بدن و درنهایت به وجود آمدن بوی ناخوشایند در واژن می‌شوند.




۴: بسیار مراقب باشید که مسائل بهداشت فردی را رعایت کنید! عدم رعایت بهداشت فردی باعث رشد و فزونی باکتری‌ها در اطراف واژن و حفره‌ی ورودی آن می‌شود. یکی از نشانه‌های این مسئله ایجاد بوی ناخوشایند است. با وجود این که این مسئله همیشه باعث ایجاد عفونت نمی‌شود، اگر می‌خواهید مقدار بوی بد واژن‌تان را کم کنید، خودتان و لباسهایتان را پاکیزه نگه دارید. لباس زیرهای گشاد و راحت نیز می‌توانند از بو گرفتن واژن جلوگیری کنند.




۵: از گرفتم حمام با آب داغ و یا نشستن در وان حمام و یا جکوزی و یا حوض‌های پر شده از آب داغ پرهیز کنید. قرار دادن واژن شما در آب داغ باعث می‌شود مقداری از باکتری‌های مفید که به طور طبیعی در واژن وجود دارند کشته شوند و این باعث می‌شود تعادل ظریف باکتری‌های موجود در واژن به هم بخورد.


✔ نکته:
حتی اگر شما از بویی که خودتان و یا به طور کلی از بویی که بانوان می‌دهند خوشتان نمی‌آید، این را بدانید که مردان و یا حتی بعضی از بانوان از این بو خوششان می‌آید. ذهن آنها استشمام این بو را به معنای نزدیکی به زمان لخت شدن و سکس داشتن تعبیر می‌کند. پس لزوماً این که شما بوی گل بدهید زیاد به نفعتان نیست!
سعی کنید از شستن واژنتان با صابونهای خوشبو خودداری کنید آنها برای واژن شما ضرر دارند.

⚠️ هشدار:
به یاد داشته باشید که مردم گاهی اوقات برای به دست آوردن خواسته‌هایشان به شما دروغ می‌گویند. اگر پسری به شما گفت که از بوی واژن شما خوشش نمی‌آید و یا گفت که واقعاً واژن شما بدبوست، ممکن است که او فقط سعی دارد از زیر لیسیدن کص شما شانه خالی کند. اگر شما بهداشت فردی را رعایت می‌کنید و هیچگونه عفونتی ندارید، اصولاً نباید بوی بدی داشته باشید پس یا او دارد به شما دروغ می‌گوید و یا بینی بسیار بسیار حساسی دارد. قبل از این که تصمیمی برای بوی واژن خود بگیرید که بیشتر از حل مشکل باعث ایجاد مشکلات جدید برای شما شود، حتماً این دو احتمال را در نظر بگیرید.
هرگز با صابون و یا دوش دستی داخل واژن‌تان را تمیز نکنید. این را هم بدانید که در هنگام دوش گرفتن و یا حمام ورود مقدار کمی آب به واژن شما ضرری برایتان نخواهد داشت.


منبع:

m.wikihow.com/Make-Your-Vagina-Smell-Good

8990 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «