آیا امکان افزایش مقدار منی وجود دارد؟

1400/06/22

چطور مقدار منی مان را افزایش دهیم

مردانی که منی زیاد تری ترشح میکنند لزوما قدرت باروری شان بیشتر از مردانی که مقدار منی نرمالی دارند نیست. مقدار منی هم به میزان اسپرمی که در آن وجود دارد ارتباطی ندارد.



ظاهرا مثل هر چیزی که به جنسیت مردان مربوط میشود ، منی مردان هم گاهی اوقات میتواند نشانه افتخار ، نگرانی ، مشکلات و پتانسیلی برای اضطراب شان باشد.
شاید شما هم گاهی نگران اینکه موقع انزال به اندازه ی کافی منی ترشح نمیکنید شده باشید. این مشکل میتواند نتیجه ی مقایسه خودتان با پورن استار ها (که هیچ وقت نتیجه ی خوبی ندارد) ،این باور اشتباه که میزان منی تان به توانایی باروری و مردانگی تان مرتبط است ، یا اینکه فکر میکنید منی زیاد به کیفیت تجربه ی جنسی ای که داشتید مربوط میشود.

نکات اساسی :

-هیچ مکمل یا روشی برای افزایش میزان منی تان که مورد تاییدFDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) باشد وجود ندارد.
-مقدار منی ای که ترشح میکنید میتواند در هر روز متفاوت باشد و این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد.
-یک روش ساده و کم هزینه برای افزایش مقدار منی تان وجود دارد.
-بعضی بیماری ها و مشکلات پزشکی میتواند روی مقدار منی ای که ترشح میکنید تاثیر بگذارد.

در این مقاله هر چیزی که لازم است در مورد مسائل علمی مربوط به مقدار و حجم منی و واقعیت های این موضوع بدانید و اینکه چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنید را برای شما جمع آوری کرده ایم.

نحوه تولید منی

منی یک ماده نسبتا پیچیده است که با همکاری مشترک بیضه ها ، پروستات ، وزیکول های منی و غدد بولبورترال تولید میشود.

-وزیکول های منی (دو غده ی کیسه مانند که پشت مثانه قرار دارند) حدود 50 الی 65 درصد مایعی که در نهایت به منی تبدیل میشود را تولید میکنند.
-غده ی پروستات مایع پروستات را ترشح میکند که وظیفه ی تغذیه و انتقال اسپرم ها را دارد و حدود 20 الی 30 درصد حجم منی را تشکیل میدهد.
-فقط 5 درصد منی را اسپرم تشکیل میدهد که آن هم در بیضه ها تولید میشود.
-در نهایت هم غدد بولبورترال (یا غدد کوپر) که اندازه ی نخود هستند و در نزدیکی پایه ی کیر قرار دارند نوعی مایع روان کننده ترشح میکنند و کار تولید منی را تمام میکنند.
به گفته ی سازمان ملی سلامت (NIH) مردان هنگام انزال به طور متوسط بین 1.5 تا 5 میلی لیتر منی ترشح میکند. 5 میلی لیتر حدودا معادل یک قاشق چای خوری است.

درک نادرست در مورد تعداد اسپرم و مقدار منی

در اکثر مواقع سلامت اسپرم مردان (شامل تعداد اسپرم و تجرک اسپرم) به مقدار منی ای که تولید میکنند ارتباطی ندارد. مردانی که منی بیشتری ترشح میکنند لزوما از بقیه ی مردها قدرت باروری بیشتری ندارند. مقدار منی به میزان اسپرمی که در آن وجود دارد ارتباطی ندارد.
نکته : در تحقیقی که در سال 2009 انجام شد بعضی از مردانی که به دلیل پایین بودن تعداد اسپرم شان نابارور بودند حجم منی کمتری هم داشتند. ولی این مسئله لزوما برای همه صدق نمیکند.

مقدار منی و سکس

همانطور که قبلا هم اشاره شد مقدار منی ای که ترشح میکنید ارتباطی با خوب بودن یا نبودن تان در سکس ندارد. حرفم را باور نمیکنید؟ بریم ببینیم نظر محققان چیست.

تحقیقی که در سال 2018 در مجله ی “Journal of Sexual Medicine” منتشر شد اولین تحقیقی بود که تاثیر مقدار منی و شدت انزال مردان در طول سکس را بر لذت و ارگاسم زنان بررسی میکرد. در این تحقیق 240 زن دگرجنسگرایی که از نظر جنسی فعال بودند شرکت کرده بودند.
-از نظر 38 درصد آنها مقدار منی ای که پارتنرشان ترشح میکند هیچ اهمیتی ندارد.
-فقط 13 درصد آنها میزان منی ترشح شده پارتنرشان را به عنوان نشانه ای از جذابیت جنسی شان برای پارتنرشان در نظر میگرفتند.
-فقط 50 درصد آنها فکر میکردند که انزال شدن پارتنرشان موقع سکس “خیلی اهمیت” دارد.

اگر شما یک مرد همجنسگرا هستید شاید گاهی اوقات مقدار منی خودتان را با پارتنرتان مقایسه کنید (همانطور که سایز و خیلی چیزهای دیگر را هم مقایسه میکنید ، درسته؟). اگر نگران این هستید که منی شما موقع انزال کمتر از پارتنرتان است یادتان باشد که مقدار منی مقیاسی برای مردانگی شما یا نشانه ای برای اینکه به پارتنرتان جذب شده اید یا نه نیست. شرط میبندم پارتنرتان یک ثانیه هم به این چیزها فکر نمیکند.

چه عواملی باعث تغییر مقدار منی میشود؟

موارد مختلفی میتواند روی مقدار منی ای که ترشح میکنید تاثیرگذار باشد که اولین آنها سن شماست. دکتر “کوهن” متخصص اورولوژی مرکز langone دانشگاه نیویورک میگوید : “در سنین جوانی و در طول دوره بلوغ احتمالا افراد بیشترین میزان منی را ترشح میکنند. به مرور و با گذشت سن میزان منی ای که مردان ترشح میکنند کاهش می یابد.”
او میگوید : “همه میدانیم که با گذشت سن پروستات مردان بزرگتر میشود. با بزرگتر شدن پروستات ادرار کردن هم سخت تر میشود ، اتفاق دیگری که می افتد این است که سلول های عروقی پروستات که تولید کننده مایع منی هستند هم به مرور از بین میروند که نتیجتا باعث کاهش مقدار منی میشود.”
دکتر “کوهن” میگوید :‌" به ندرت با مردان جوانی برخورد داشته ام که نگران کم بودن مقدار منی شان هستند ولی هر هفته حداقل یک مرد مسن (معمولا بالای 50 سال) به من مراجعه میکند که متوجه کاهش مکرر مقدار منی اش در طول چند ماه تا یک سال گذشته شده است. این مشکل نیاز به بررسی بیشتری دارد چون کاهش مقدار منی ممکن است نشانه ای از مشکلات پروستات باشد و نباید نادیده گرفته شود."

به گفته ی دکتر “کوهن” موارد زیر میتواند روی مقدار منی مردان تاثیر بگذارد :
-هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) : که به معنی بزرگ شدن پروستات است و میتواند باعث دشواری در ادرار کردن ، تکرر و ضرورت برای ادرار کردن و یا کاهش شدت جریان ادرار شود.
-پروستاتیت : که به معنی التهاب پروستات است که میتواند باعث تغییر رنگ ، قوام و بوی منی شود.

اگر نگران مقدار و حجم منی تان هستید برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید تا تاریخچه ی پزشکی تان مورد بررسی قرار گیرد و آزمایشات لازم را برای شناسایی هر نوع مشکلی انجام دهید.

آیا امکان افزایش مقدار منی وجود دارد؟

یک روش ساده و کم هزینه برای اینکار وجود دارد. اگر شما زیاد خودارضایی کنید و سکس داشته باشید میزان منی ای که ترشح میکنید کمتر میشود. اگر چند روز جلوی خودتان را بگیرید احتمال افزایش مقدار منی تان بیشتر میشود. تحقیقی که در سال 2004 انجام شده است نشان میدهد که تا چهار روز بعد از آخرین انزال مقدار منی مردان روزانه حدود 12 درصد افزایش پیدا میکند (به شرطی که در این مدت انزالی اتفاق نیفتد).
در اینترنت و داروخانه ها مکمل های زیادی پیدا میشود که ادعا میکنند که جنبه های مختلفی از مردانگی و سلامت جنسی مردان را از سایز کیر گرفته تا سطح تستوسترون و میزان منی شان را افزایش میدهند.
بعضی از مکمل هایی که افزایش مقدار منی را تبلیغ میکنند حاوی لسیتین ، زینک ، ویتامین D3 ، گیاه آشواگاندا ، ماکا ، شنبلیله ، آمینو اسیدها و دی آسپارتیک اسید هستند. شاید توصیف های زیادی از خواص این مواد به صورت تکی یا ترکیبی از آنها که به صورت مکمل هایی با اسم های مسخره ای مثل Semenex به فروش میرسند شنیده باشید.
با اینحال به گفته ی دکتر “کوهن” هیچ قرص و مکملی برای افزایش مقدار منی که مورد تایید FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) باشد وجود ندارد. او میگوید : “اگر کسی به من مراجعه کند و بخواهد این مکمل ها را امتحان کند جلویش را نمیگیرم ولی اگر به من گفت که یک تحقیق محکم و موثق و کنترل شده با دارونما به من نشان بده که تاثیر گیاه آشواگاندا بر افزایش مقدار منی را ثابت کند به او میگویم که چنین چیزی وجود ندارد!”
هر دانشمندی که بخواهد چنین بررسی ای (که نیازمند وسایل اندازه گیری بسیار دقیق و شرکت کننده هایی که موقع انزال هدف گیری خوبی دارند است !) انجام دهد به یک مشکل اساسی بر میخورد : مقدار منی مردان در هر بار انزال یکسان نیست. دکتر “کوهن” میگوید : "مقدار منی ای که بدن تان تولید میکند میتواند در هر روز متفاوت باشد و عواملی مختلفی مثل مقدار آبی که مینوشید ، داروهایی که مصرف میکنید ، غذایی که میخورید و سطح استرس تان روی این مسئله تاثیر میگذارد.

بازهم تکرار میکنم ، اگر واقعا نگران مقدار منی ای که ترشح میکنید هستید به پزشک مراجعه کنید.
همچنین به جای اینکه به دنبال روش های معجزه آسایی برای بهبود عملکرد و زندگی جنسی تان باشید ، این را به خاطر بسپارید که چیزی که به بهبود تمام جنبه های سلامت جنسی تان کمک میکند سلامت و تندرستی شماست.
تغییرات سبک زندگی مثل تغذیه ی درست، رژیم غذایی مغذی ، ورزش منظم ، کاهش استرس ، پرهیز از تنباکو و مواد مخدر و زیاده روی نکردن در مصرف الکل سلامت قلبی عروقی و کلی بدن تان را بهبود میبخشد و باعث افزایش جریان خون ، بهبود کیفیت نعوظ و افزایش انرژی تان موقع سکس میشود و نتیجتا به بهتر شدن زندگی جنسی شما و پارتنرتان کمک میکند.


منبع

10 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-09-13 01:09:38 +0430 +0430

ممنون بابت مطلب اموزنده ایی ک گذاشتید

1 ❤️

2021-09-16 10:17:33 +0430 +0430

من خودم یه مدل قرص استفاده میکردم زیادش میکرد

0 ❤️

2021-09-19 17:13:36 +0430 +0430
منی زیادش هم خوب نیست 
ماله من هردفعه نصف لیوان میاد 

خودم راضی نیستم چون مشکلات خودشو داره

0 ❤️

2021-09-19 21:40:16 +0430 +0430

الان فصل کدو هست ، کدو رشتی اب پز یا تنوری بخورید ای کیرتون به اندازه یه استکان میاد

0 ❤️

2021-09-25 01:15:47 +0330 +0330

خیلی طولانی بود حوصله نداشتم بخونم فقط از تجربه خودم بگم که من یه مدت رژیم گرفته بودم یکم اضافه وزن داشتم تقریبا یک ماه بعد از رژیم متوجه شدم که وقتی میجقم یه قطره آب بیشتر نمیاد بیرون که حالت ژله ای داشت یکم ترسیده بودم از اینکه ارضای خشک داشتم لذتش همون بود ولی هیچی نمیومد واقعا … یکبار هم صبح از خواب بیدار شده بودم هیچکس خونه نبود من صبحا خیلی حشری میشم جقیدم اینقدر آب کیرم زیاد بود که نمیشد با چهارتا دستمال هم جمعش کرد… بعضی وقتا معلوم نیست چی میخوریم که حجمش اینقدر زیاد میشه ولی خودم حدس میزنم پر خوری باعث افزایش حجم آب کیر میشه

1 ❤️

2023-01-29 09:54:22 +0330 +0330

مرسی عالی 👌 😎

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «