آیا خودارضایی باعث ایجاد اضطراب یا رهایی از آن میشود؟

1400/05/08

آیا خودارضایی باعث ایجاد اضطراب یا رهایی از آن میشود؟

-خودارضایی و سلامت روان

خودارضایی یک فعالیت جنسی رایج است. اینکار برای خیلی از مردم روشی سالم و طبیعی برای شناخت بدنشان و لذت بردن است. با اینحال در بعضی از افراد خودارضایی باعث ایجاد یکسری مشکلات روانی مثل احساس اضطراب یا شرم یا دیگر اختلالات خلقی میشود.
برای آشنایی بیشتر با دلیل اینکه چرا بعضی افراد به خاطر خودارضایی دچار اضطراب میشوند و روش های کاهش یا از بین بردن این احساسات پیشنهاد میکنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید.

-چرا خودارضایی ممکن است باعث اضطراب شود

در بعضی افراد همه ی نیازها یا علایق جنسی شان باعث تشدید اضطراب آنها میشود . ممکن است شما هنگام تحریک شدن یا هنگام انجام فعالیت های جنسی احساس دلهره و نگرانی کنید.
طبق نتایج یک تحقیق مردان جوان بیشترین میزان خودارضایی را دارند. به علاوه این تحقیق نشان میدهد مردانی که بیشترین میزان خودارضایی نسبت به بقیه را داشتند بیشترین میزان اضطراب را هم تجربه میکردند. همچنین مردانی که حس گناه و شرم بیشتری نسبت به خودارضایی داشتند حس اضطراب بیشتری را تجربه میکردند.
اضطراب ناشی از خودارضایی میتواند ریشه در حس گناه و شرم نسبت به اینکار داشته باشد. این حس شرم و عذاب وجدان میتواند به دیدگاه های معنوی، فرهنگی و مذهبی افراد مربوط باشد که باعث میشود این افراد خودارضایی را به عنوان یک عمل غیر اخلاقی و کثیف ببینند. اضطراب در نهایت میتواند باعث مشکلاتی مثل اختلال جنسی در افراد شود.
ممکن است اضطراب فرد مربوط به انجام نوع خاصی از تحریک جنسی هم باشد ، به این معنی که خودارضایی میتواند باعث اضطرابش شود ولی دخول نه. اینکه خودارضایی به تنهایی انجام میشود و در واقع فرد با خودش عشق بازی میکند باعث تابو شدن خودارضایی برای بعضی از مردم میشود.

-فواید خودارضایی

با وجود اینکه خودارضایی ممکن است باعث اضطراب در بعضی افراد شود ولی طبق تحقیقات انجام شده خودارضایی برای خیلی از مردم روشی برای رهایی و کاهش اضطراب شان است. با اینحال چندین تحقیق در مورد ارتباط بین عشق بازی فرد با خودش (مثل خودارضایی) و اضطراب انجام شده است.

شواهد و تحقیقات انجام شده در مورد سکس نشان میدهد که خودارضایی میتواند دارای فواید زیر باشد:

-ریلکس شدن
-رهایی از تنش و فشار جنسی
-کاهش استرس
-بهبود حس و حال روحی
-بهبود خواب
-سکس بهتر
-تجربه ی لذت بیشتر
-درک بهتر از خواسته های و نیاز ها در رابطه ی فیزیکی
-کاهش درد گرفتگی عضلات شکم

-عوارض خودارضایی

خودارضایی هیچ عوارض جانبی فیزیکی ای ندارد و هیچ آسیبی به بدن تان نمیرساند مگر اینکه با نیرو و فشار بیش از حد اینکار را انجام دهید.
تحقیقی به طور خاص در مورد ارتباط خودارضایی و حس گناه و اضطراب انجام نشده است و عوارض منفی احتمالی ناشی از خودارضایی برگرفته از یکسری تحقیقات و شواهد محدود هستند.

رایج ترین عوارض جانبی خودارضایی :

-حس شرم و گناه: آموزش ها و مشاهدات فرهنگی ، شخصی و مذهبی میتواند روی دیدگاه فرد نسبت به خودارضایی تاثیرگذار باشد. بنا به دیدگاه و فلسفه ی بعضی افراد خودارضایی کار بد و غیر اخلاقی ای است و همین مسئله میتواند باعث ایجاد حس گناه در آنها شود.

-اعتیاد : طبق گفته های افرادی که زیاد خودارضایی میکنند ترک کردن یا کاهش این عادت برایشان مشکل است. خودارضایی بیش از حد میتواند روی حس و حالتان و همچنین روی عملکرد جنسی روزمره تان تاثیر گذار باشد.

-کمک گرفتن

خودارضایی یک فعالیت سالم و لذت بخش است و سنگ بنای خیلی از دیگر رفتار های جنسی فرد است. اگر به خاطر خودارضایی دچار حس گناه و اضطراب میشوید بهتر است با یک متخصص در مورد احساساتتان صحبت کنید. دکتر خانوادگی تان میتواند شروع خوبی باشد تا شاید شما را به یک روان شناس یا روان پزشک معرفی کند. خیلی از این روان درمانگر ها در زمینه های سلامت جنسی تخصص دارند و میتوانند به شما کمک کنند تا با احساساتتان کنار بیایید و دیدگاه مثبت و سالم تری نسبت به خودارضایی و لذت بردن از خودتان داشته باشید.

-مدیریت اضطراب ناشی از خودارضایی

اگر به خاطر خودارضایی دچار اضطراب و عذاب وجدان میشوید باید یاد بگیرید که افکار قدیمی تان در مورد خودارضایی را دور بریزید و با دید جدیدی نسبت به قضیه نگاه کنید. نکات زیر میتواند به شما کمک کند تا تجربه ی خودارضایی بهتر و مثبت تری داشته باشید.

-به دنبال تایید و تصدیق آن باشید: صحبت با یک دکتر یا روان شناس میتواند این اطمینان را به شما بدهد که خودارضایی یک کار طبیعی ، سالم و رایج است.

-با ترس هایتان رو در رو شوید : از خودتان بپرسید که ریشه ی اضطراب تان از کجاست. شاید دیدگاه مذهبی تان یا باور های فرهنگ و جامعه منشاء اضطراب تان است. مراجعه به روان شناس میتواند به شما کمک کنید تا ریشه ی مشکل تان را شناسایی و آن را از بین ببرید.

-ریلکس کنید : خودارضایی ای که باعث اضطراب تان میشود شاید خیلی لذت بخش نباشد ، سعی کنید از سد اضطراب عبور کنید و خودارضایی را به عنوان یک کار شاد و سالم تجربه کنید.

-پارتنرتان را وارد بازی کنید : شاید خودارضایی به تنهایی خیلی برایتان استرس زا باشد برای همین بهتر است از پارتنرتان بخواهید خودارضایی را به عنوان بخشی از عشق بازی یا خود سکس با هم انجام دهید. اینکار به شما کمک میکند تا وقتی که تنهایی خودارضایی میکنید احساس راحتی بیشتری کنید و اضطراب کمتری داشته باشید.

-فهم و درک بهتری نسبت به اینکار پیدا کنید: آگاه بودن نسبت به اینکه خودارضایی یک کار طبیعی و نرمال است کمک میکنید تا راحت تر آن را بپذیرید ، اینکار میتواند از اضطراب و دیگر مشکلات روانی ای که ممکن است در ادامه برایتان رخ دهد جلوگیری کند.

-جمع بندی

خودارضایی یک فعالیت کاملا طبیعی و روشی بی خطر و سالم برای شناخت بدن تان ، لذت بردن و کاهش تنش جنسی تان است. اگر خودارضایی باعث اضطراب شما میشود بهتر است با یک پزشک یا متخصص در مورد احساساتی که موقع خودارضایی تجربه میکنید صحبت کنید تا با کمک آنها بتوانید از این افکار و احساسات منفی جلوگیری کنید و یاد بگیرید که تجربه ی خودارضایی سالم و مثبت تری داشته باشید.

منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-07-31 02:35:32 +0430 +0430

ی خاطره خنده دار از خودارضایی دارم شاید بهم بخندین شب امتحان کنکور از استرس فکرخیال خواب نمیرفتم تا اینکه ی جق مشتی زدم روح روانمان شاد شد راحت خواب رفتم. جق زدن مثل دفع سموم واسه هر پسری لازمه 😂

11 ❤️

2021-08-03 01:44:38 +0430 +0430

↩ mh16
حسابداری دانشگاه دولتی قبول شدم

1 ❤️

2021-08-03 23:52:04 +0430 +0430

↩ s0heil80
🤣🤣🤣🤣🤣

1 ❤️

2021-08-04 00:57:34 +0430 +0430

جز نوشته های انگشت شماری بود که پیرامون خود ارضایی خوندم که بی غرض بیان شده بود. خودارضایی صرفا در بدن خاصیت اضطراب زدایی دارد.
کسانی که درگیر تکرر انجام این عمل هستن بایستی بدانند درگیر وسواس یا ocd هستند و باید وسواس را درمان کنند.
خودارضایی در حد نرمال نه تنها اشکال نداره که البته بسیار راهگشاس.
هرچند که یک فرد بالغ بایستی ارضای میل جنسی خود را با شریک جنسی خود تجربه کند.

2 ❤️

2021-08-04 12:52:16 +0430 +0430

↩ Mad about you
عزیز خود ارضایی هیچ عوارضی نداره.
ما بد میدونیم چون از قدیم تو گوشمون خوندن که خود ارضایی گناه هست و… من به بچم اولین کاری که یاد میدم میگم جق بزن😁😜
شوخی بود یه پارتنر خوب براش پیدا میکنم😁🤦
در کل بگم که گاهی نیاز هست به خود ارضایی. پارتنر هم کنارت باشه ولی خود ارضایی چیزایی داره که سکس نداره😁🤤 همه چی دست خودت هست برا نهایت لذت بردن . بدون غرغر و اعصاب خوردی طرف مقابل و …

0 ❤️

2021-08-04 14:10:18 +0430 +0430

↩ Mad about you
عزیز من اشتباه میکنی…
وقتی بهت اثبات بشه و درک کنی جق زدن رو میفهمی هیچگونه عوارضی نداره…
خلاصه بگم مثل عذاب وجدان هست.
اگر اون حس بد نباشه صدمه نمی‌بینی😁
همون طور که گفتم گاهی حتی با وجود بودن پارتنر میری سراغ جق. حالا هرچقدر هم که سکس های بینظیری داشته باشی. بهترین پارتنر و… اما گاهی نیاز هست…
ما ایرانی ها حتی با خوردن آب عذاب وجدان میگیریم😁 تقصیر مکارم هست😜
مقاله های معتبر خارجی زیاد خوندم‌. نوجوان‌هایی که منظم جق میزنم سالم‌ترن…
البته افراط و تفریط نه. هر چیزی حد خودش و داره.
یه استاد آخوندی داشتیم ارشد می‌گفت آب سد که پر میشه باید خالیش کنی😁
می‌گفتیم استاد خودش یه راهی پیدا می‌کنه و می‌زنه بیرون… می‌گفت نه. اون کامل خالی نمیشه😂😅 ( واقعی اما برا مزاح بود😁)

0 ❤️

2021-08-06 10:01:06 +0430 +0430

گاهی خودارضایی از سکس هم لذتش بیشتره

0 ❤️

2021-08-07 17:44:14 +0430 +0430

↩ 2samin
اگه متاسفانه رفتی توکارش چطورمیشخ ترک کرد

0 ❤️

2021-08-07 22:26:07 +0430 +0430

↩ 2samin
روش ترک نداری داداش

0 ❤️

2021-08-19 13:43:44 +0430 +0430

هر کی میگه ضرر نداره کس میگه… هیچی عین سکس نمیشه هیچی… وقتیم ک جرق بزنی… اگه پسر باشی زود انزال میشی… اگه دختر باشی دیر ارضا میشی…یعنی دقیقا اون چیزایی که منفیه و نمیخواییم… کقتی زیاد جرق بزنی اعصاب مغزیت و اعصاب تناسلیت توب سکس واقعی اونقدری قوی نخواهند بود و مهارتت کم میشه… اصلا کجای دنیا شنیدین که یک بکن خوب جرق هم بزنه؟ زیاده روی هم توی جرق اینقدر روی مغز فشار میاره که به جنون کشیده میشی… و گوشه گیر میشی… الن توی تیمارستان از هر پنج تا مریض حداقل دوتاشون جرقی تیر بودن روی چند بار میزدن… البته نکته ای ک هست اینه ک یکی میگه اقا من موقعیت سکس ندارم… اگه موقعیت سکس نداری حداکثر هفته ای یک بار و بیشتر نه میتونه جرق بزنه‌… اونم وقتی ک کامل تحریک شده باشه با فکری فیلمی چیزی… به صورت مکانیکی از صفر شروع نکنین به جرق زدن که اینم واسه اعصاب تناصلی خوب نیست…

0 ❤️

2023-01-29 09:36:12 +0330 +0330

👌 😎

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «