آیا داشتن موی زائد بر روی آلت تناسلی عادی است؟ (+روش‌های زدودن آن)

1401/04/12

موهای زائد بر روی آلت تناسلی | روش‌های مناسب زدودن موی اندام تناسلی در مردان، در کنار موارد بیشتر

ترجیحتان هرچه که باشد، داشتن مو بر روی آلت تناسلی، امری طبیعیست. با این‌حال، اگر همچنان بوسیله‌ی ماشین و یا تیغ اصلاح، قصد برچیدن آن را داشتید، در این مقاله نکاتی جهت زدودن این موهای زائد ارائه شده‌اند.


ممکن است برخی افراد موی زائد آلت مردانه را جذاب بپندارند، درحالیکه عده‌ای دیگر ترجیح میدهند مردانشان در آن ناحیه‌ی زیرین، کاملاً آراسته و اصلاح‌شده باشند. سلیقه‌تان هرچه که باشد، داشتن مو در ناحیه‌ی تناسلی‌، امری کاملاً عادیست. با این‌حال، اگر همچنان تصمیم داشته باشید که با استفاده از ماشین و یا تیغ اصلاح آن را کوتاه کنید، نکاتی جهت زدودن این موهای زائد خدمتتان ارائه شده‌اند!

آیا باید از داشتن موی زائد بر اندام تناسلی‌ام نگران باشم؟
ناحیه‌ی پایین ناف شما، که بالای آلت تناسلی‌تان قرار دارد، از منظر پزشکی، ناحیه‌ی شرمگاهی (pubis) خطاب میشود. اغلب مردان، در این بخش از بدنشان دچار رشد مو میشوند. هرچند، این موی زائد ممکن است در آقایان تا زیر بیضه‌ها، بدنه‌ی آلت، ‌غلفه (پوست سر آلت که هنگام ختنه بریده میشود) و حتی اطراف مقعدشان نیز امتداد پیدا کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که درمورد موی زائد موجود در ناحیه‌ی تناسلی‌تان احساس نگرانی داشته باشید.

چرا در این ناحیه‌ی زیرین، مو رشد میکند؟
هنگامی که مردان دوران بلوغ را پشت سر میگذارند، هورمون‌هایی همچون تستوسترون (testosterone)، سبب رشد مو میشوند. این رشد مضاعف مو در صورت، زیربغل، قفسه‌ی سینه و دیگر نقاط بدن نیز دیده میشود. این هورمون‌ها، به همین ترتیب، به رشد مو بر آلت تناسلی منجر میشوند.
در اندام تناسلی، رشد مو بر بدنه‌ی آلت و همچنین بیضه‌ها مشهود است. میزان رشد مو میان شخصی تا شخص دیگر متغیر است.
البته رشد این مو بر خود آلت تناسلی، از منظر تکاملی نیز بی‌دلیل نیست. این لایه‌ی مو، با ایفای نقش یک حفاظ، از صدمات و آسیب‌های جدی جلوگیری به عمل می‌آورد. این موی زائد، همچون لایه‌ای اضافی میان پوست و پارچه‌ی لباستان عمل میکند. این پدیده، همچنین از صدمات سایشی در هنگام آمیزش جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد.

آیا داشتن مو بر روی خود آلت، امری طبیعی است؟
پس از بلوغ، رشد مو بر روی آلت کاملاً طبیعی و قابل‌انتظار است. کمیّت و کیفیت موی رشد کرده بر روی آلت، میتواند میان اشخاص مختلف متفاوت باشد. برخی افراد، بر بیضه‌ها رشد مویی اندک و ناچیز مشاهده میکنند و تقریباً هیچ رشدی بر روی بدنه‌ی خود آلت ندارند. درحالیکه برخی دیگر، ممکن است دچار یک وضعیت آشفته و بس پرمو شوند! در هر دو حالت، داشتن مو در آن نواحی زیرین، امری کاملاً عادی و طبیعی تلقی میشود.

چگونه موی آلت را بزداییم؟
همانطور که اشاره شد، برخی افراد ممکن است رشد موی متلاطمی را بر آلت خود تجربه کنند. برخی نیز ممکن است بخواهند با اهداف بهداشتی و یا زیبایی ظاهری، موی آلت خود را بزدایند. هر دلیلی که باشد، راه‌های متفاوت و گوناگونی برای زدودن موی زائد آلت وجود دارند. بیایید نگاهی مختصر به پاسخ‌های وسیع این سؤال بیاندازیم:

چگونه موی زائد آلت خود را از بین ببرید؟
تراشیدن با تیغ: تمام موی زائد را بطور کامل از میان میبرد. صاف‌ترین و نرم‌ترین نتیجه را میدهد، اما نیازمند دقتی بس محتاطانه است.
بند انداختن: ممکن است به‌دلیل حساسیت طبیعی پوستِ این ناحیه‌ی زیرین، امکان موم‌انداختن (واکس زدن) وجود نداشته باشد. در این‌صورت، بنداندازی آهسته و بااحتیاط، میتواند در زدودن مو از روی آلت کمکتان کند.
پیراستن: البته این مورد به معنای واقعی موی زائد را از بین نمیبرد، اما میتواند آن را تا میزان مهارپذیری کوتاه کند. پیرایش موی رشد کرده بر روی آلت، میتواند به وسیله‌ی قیچی کوچک یا ماشین اصلاح انجام شود.
لیزر: لیزر، یا روند رفع موی زائد برمبنای برق‌کافت، میتواند برای آلت تناسلی کاربردی باشد؛ مشابه استفاده‌ی آن در رفع موی زائد و ناخواسته‌ی سایر نواحی بدن.

تیغ کشیدن بر روی آلت: فواید، ضررها و احتیاط‌ لازم
تیغ زدن موی زائد، خطرات و ثمرات مخصوص خود را دارد. چشم‌گیرترین فایده‌ی زدن موی آلت با تیغ، احساس نرمی و صافی بی‌مانندی است که پس از آن به شما ارزانی میکند. اصلاح آلت با تیغ، اگر به شیوه‌ای درست و مناسب انجام شود، به ناحیه‌ای صاف، تمیز و بدون بو منجر میشود.
و اما قابل‌توجه‌ترین ضرر تیغ‌ کشیدن بر آلت، خطر اعمال برش یا خراشی تصادفی بر اندام شرمگاهی شخص است. دومین زیان این روش، خطر ایجاد عفونت و آلودگی در آلتی‌ عاری از موی زائد است! همچنین امکان ایجاد التهاب پوست یا بروز حساسیت به ژل یا کرم اصلاح نیز وجود دارد.

پیش از اصلاح آلت بوسیله‌ی تیغ، از رعایت موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  1. از یک تیغ نو، تیز و پاکیزه استفاده کنید. استفاده از تیغ کند شده، احتمال ایجاد صدمه را بالا میبرد.
  2. همیشه در امتداد جهت رشد مو تیغ بکشید.
  3. از برخورد کف ژل یا صابون با نوک آلت خود جلوگیری کنید
  4. از مواد بشدت معطر و مبتنی بر الکل سپید (منتول) که احتمال بروز حساسیت در پوست‌های حساس را بالا میبرند، استفاده نکنید
  5. هنگام کشیدن تیغ بر موهای زائد آلت، آهسته و آرام باشید
  6. ابتدا موهای آن ناحیه را با قیچی کوتاه کرده و سرانجام از تیغ استفاده نمایید
  7. برای نتایج مطلوب، ناحیه را از قبل با آب گرم مرطوب کنید

گزینه‌های حرفه‌ای رفع موی زائد آلت
اگر آنقدر اعتمادبه‌نفس ندارید که با دست خودتان آلتتان را اصلاح کنید، پس بهتر است این کار را به حرفه‌ای‌ها بسپارید. تعدادی از بهترین فنون حرفه‌ای برای زدودن موی آلت در ذیل ذکر شده‌اند.

واکس زدن (موم‌انداختن) بوسیله‌ی افراد حرفه‌ای
وقتی بامهارت و بوسیله‌ی افراد حرفه‌ای انجام شود، میتواند درد کمتری داشته باشد. هزینه‌های موم‌انداختن به‌دست حرفه‌ای‌ها، به‌مراتب بالاتر از برخی موارد دیگر است. این روش، نیازمند موم مخصوص و دستانی مجرب است. خوشبختانه، در اغلب موارد، این فرآیند، تنها یک بار در هر ماه تکرار خواهد شد.

رفع موی آلت با لیزر
در زمینه‌ی زدودن موی زائد آلت با استفاده از لیزر، یک متخصص زیبایی خوب میتواند کمکتان کند. این فرآیند مشابه آنچه خواهد بود که برای موی صورت و دیگر نقاط بدن نیز انجام میشود. البته این روش نیازمند جلسات متعدد است و هرجلسه میتواند هزینه‌بر باشد. همچنین، ممکن است گاه و بی‌گاه رسیدگی‌هایی نیاز باشند؛ بلکه نتیجه‌ی آن تا اندازه‌ی ممکن، دائمی گردد.

پس در یک کلام، آیا لازم است نگران موی زائد بر روی آلتتان باشید؟
پاسخ کوتاه “خیر” است. اگر بر روی آلتتان موی زائد مشاهده میکنید، هیچ‌چیزی وجود ندارد که بابتش نگران شوید؛ حال چه مقدار این مو اندک باشد، چه زیاد.

سؤالات متداول:
آیا اصلاح مو بوسیله‌ی تیغ، سالم است؟
خطرات پیرامون تیغ زدن موی آلت، از فواید آن پیشی میگیرند. موی موجود بر آلت شما، بنا بر دلیلی (همچون دلایل تکاملی) بوجود آمده است. پیرایش و کوتاه نمودن آن، همیشه گزینه‌ی امن‌تری خواهد بود.

مردان از چه سنی شروع به زدن پشم خود میکنند؟
زدن موی زائد آلت، حداقل به رشدی سه سانتی‌متری نیاز دارد. فرآیند رشد پس از بلوغ آغاز میگردد. فرد میتواند حدوداً یک سال پس از بلوغ، شروع به اصلاح موی شرمگاهی خود کند.

چطور از شر موهای زیر‌پوستی (ingrown hair) آلتم خلاص شوم؟
موهای زیرپوستی موجود بر روی آلت، ممکن است نتیجه‌ی به‌کاربردن فنون نادرست رفع موی زائد باشند. پیشنهاد میشود درمورد موهای زیرپوستی با یک پزشک مشورت کنید. متعاقباً، توصیه میشود از خدمات حرفه‌ای برای برداشتن موی آلت بهره ببرید.

چطور موی آلتم را تمیز کنم؟
تمیز کردن موی رشدکرده بر روی آلت، نیازمند قالبی صابون معمولی و آب گرم است. مالش و سایش را به حداقل برسانید تا از ایجاد صدمات پوستی جلوگیری شود. همچنین، نسبت به استفاده از مواد شیمیایی که پوستتان به آنان حساس است، خودداری ورزید.

چگونه موی آلت خود را کوتاه کنید؟
جهت کوتاه نمودن موی آلت، میتوانید از قیچی‌های کوچک و یا ماشین اصلاح طراحی‌شده برای پوست حساس، استفاده نمایید.

منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-07-03 21:51:04 +0430 +0430

ممنون از مطلب مفیدی که ترجمه کردید و قرار دادید .
خیلی از افراد از مو بر استفاده میکنن ولی این جا اصلا اشاره یی نشده بهش .
خودم خیلی کم موهای اطراف آلتم رو کوتاه میکنم ( شاید چند سالی یک بار ) چون اصلا نیازی به کوتاه کردنش نمیبینم البته تجربه ناخشایند عرق سوز شدن هم بی تاثیر نیست .
تجربه شخصیم اینه وقتی با تیغ میزدید موی بعدی که رشد میکنه چون سر موها تیز هست خیلی اذیت میکنه ولی این موبرها چون مو مقطع تیز نداره بعدا که رشد میکنه خیلی کمتر اذیت میکنه .
کسی قیمت لیزر رو میدونه چقدر میشه ؟

3 ❤️

2022-07-03 22:00:24 +0430 +0430

موی آلت طبیعیه ولی اگه براتون ناخوشایندِ فقططط لیرزززز

4 ❤️

2022-07-03 22:45:05 +0430 +0430

↩ dark_man00
بله بنده نيز متوجه نبود گزينه مذكور شدم
اما گمان ميكنم در لفافه به اين مورد اشاره شد كه بدليل حساسيت پوست برخى از افراد به مواد شيميايى، موارد جايگزين اشاره شده مطلوب تر خواهند بود.
بنده نيز در سنين اول بلوغ از كرم موبر استفاده ميكردم اما پس از مدتى متوجه حساسيت پوست و التهاب اون شدم كه در كنار بوى ناخوشآيند ماده مدكور، بنده رو از استفاده از آن منصرف كرد
سپاس از مطالعه مطلب و درج نظر مفيدتان🙏
در مورد هزينه ليزر، اينطور كه بنده از نزديكانم شنيدم، وابسته به مكان و دستگاه استفاده شده، جلسه اى ٦٠٠ هزار الى ١ ميليون تومان متغير هست
و به مدت حداقل يك سال، به ماهى يك جلسه ليزر نياز هست و پس از آن جلسات هر سه ماه يك بار و سرانجام شش ماه يك بار خواهند بود
موفق باشيد

3 ❤️

2022-07-03 23:17:46 +0430 +0430

↩ iamhot666
مگه مو های آلتم لیزر میکنن 😬😖😣😵‍💫
آدم خجالت می‌کشه خدایی کیرشو بندازه بیرون بد طرف بیاد موهاشو لیزر کنه 😬تازه اگه با تجاوز نکنه
ازینا که بگزریم دردشو چیکار کنیم 😣😬
ولی میارزه چون بلور میشه اونموقع یدونه موام دیگه نداره

3 ❤️

2022-07-03 23:27:14 +0430 +0430

↩ Delta-X
ضمن سپاس از مطالعه مطلب و اظهار نظر و عقده‌ی محترمتون🙏
خير، نمودارى موجود نيست و بنده صرفاً بصورت لفظى از عنوان “نمودار” براى نشان دادن بالا بودن نسبى هزینه‌ی روش مذكور در بستر متن استفاده كردم و مضمون اون كاملاً فرضى هست. (اگر فرض كنيم نمودارى وجود داشته باشد، هزینه‌ی اين روش در مقابل ديگر روش ها در بخش فوقانى آن قرار خواهد گرفت)

1 ❤️

2022-07-03 23:28:10 +0430 +0430

بهترین روش استفاده از تیغ قبل از زدن پشم خوب بشورید آب گرم باعث نرم شدن مو میشه بعدش خیلی راحت شیش تیغ کنید

2 ❤️

2022-07-03 23:49:45 +0430 +0430

↩ GAYMER
بله اون قسمتم لیزر میکنن
دفعه اول خجالت داره بعدش دیگه کم کم عادی میشه
اپراتور لیزر اینقدر دیده که چشم و دلش سیره😄پس تجاوز نمیکنه اونم توی محل کارش
درد نداره کمی سوزش داره که قابل تحمله

4 ❤️

2022-07-04 00:55:33 +0430 +0430

↩ Lovegirlox1
دقیقا مشکلت چیه که نمیتونی تصمیم بگیری؟

0 ❤️

2022-07-04 00:59:15 +0430 +0430

↩ Lovegirlox1
دستگاه ها متفاوته
یه سری باد خنک داره
یه سری ژل میزنن
موقع انجام لیزر هر چه شیو تمیز تر باشه کمتر سوزش حس میشه

3 ❤️

2022-07-04 01:02:02 +0430 +0430

↩ Lovegirlox1
ن دیگه همون موقع هست و تموم میشه
اون ناحیه کلا حساسه، فقط که برا تو اینجوری نیست 😄

1 ❤️

2022-07-04 01:06:40 +0430 +0430

↩ Lovegirlox1
خیر
مدتهاست پیاممو بستم
موفق باشی

1 ❤️

2022-07-04 01:16:52 +0430 +0430

↩ Lovegirlox1
😂😂

1 ❤️

2022-07-05 01:42:07 +0430 +0430

↩ aliibadw
ضمن سپاس از دقت نظر شما
بنده صرفاً جهت جلوگیری از یکنواختی متن، تصمیم به استفاده از لغت عامیانه‌ی “پشم” در یکی از سطور انتهایی گرفتم، بلکه اندک فراغتی از عبارت مکرر “موی زائد” ایجاد شده و حسی صمیمانه‌تر به مخاطب القاء شود.
لذا این گزینش را به منزله‌‌ی کوتاهی برداشت ننمایید.
با سپاس 🌹

0 ❤️

2022-07-05 23:05:44 +0430 +0430

↩ Lili48
آره خب …
سینگلی همینه دیگه 😄😄😄

0 ❤️

2022-07-06 01:25:54 +0430 +0430

↩ Lili48
خوشحالم که از ترجمه‌ی اینجانب رضایت داشتید 🙏

1 ❤️

2022-07-09 01:02:15 +0430 +0430

↩ iamhot666
میگم من با ژیلت ک میزنم نرم کننده چی باید استفاده کنم من با صابون میزنم تا الان اگه چیز خوبی سراغ دارید بگید

0 ❤️

2022-07-09 01:06:27 +0430 +0430

↩ Amirof86
فکر کنم شامپو بدن بهتر از صابون باشه
بعدشم حتما لوسیون

0 ❤️

2022-07-15 14:10:46 +0430 +0430

اگر ممکنه درباره زگیل تناسلی هم مطلب بذارید مرسی

0 ❤️

2022-07-16 03:49:24 +0430 +0430

↩ dark_man00
پارسال ۳ ملیون تومن بود اما الان نمیدونم

1 ❤️

2022-07-28 17:25:20 +0430 +0430

من کیرمو ۴ ساله لیزر میکنم دیگه به مرحله شارژ رسیدم یعنی فقط سالی یبار لیزر میکنم .خیلی خوبه دیگه مو در نمیاد.اوائل ماهی یبار بود جلسه ای ۹۰تومن الان شده ۲۹۰ تومن.اگه کل بدنو بزنم جلسه ای یه تومن.

1 ❤️

2022-07-28 17:49:04 +0430 +0430

آقا من رو تنه ی آلت تناسلیم هم نو در میاد😑😑😑یعنی تنها جایی که نو در نمیاد سرشه

1 ❤️

2022-07-29 17:08:50 +0430 +0430

↩ AliZzz69
درود
رشد مو در این ناحیه نیز مورد ذکر مقاله‌ی فوق قرار گرفته و امری عادی می‌باشد و جای نگرانی نیست.

0 ❤️

2022-07-31 12:22:08 +0430 +0430

سلام من پیشنهاد میکنم .اگر باتیغ بزنیم رشد مودر آلت زیادتر میشود…بهترین کار وراحت ترین کار استفاداز اپلیدی است.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «