اضطراب سکس در دوران پس از کرونا

1401/02/23

اضطراب پیرامون رابطه‌ی جنسی رو به افزایش است
اگر واکس و واکسن رو با هم زدید و اکنون از داشتن دوباره‌ی سکس مضطربید، تنها نیستید!

مقاله ای از دکتر Jenn Mann
مورخ 9 ژوئن 2021


"دکتر جن عزیز،
من بیشتر دوران قرنطینه‌ام رو پیژامه به تن و با سفارش غیرحضوری غذاهای بیرون‌بر و زیر و رو کردن بایگانی نتفلیکس (Netflix) گذروندم. سوار موج نهضت “ورزش در خانه” نشدم، اما کوتاه کردن موهای خودم رو امتحان کردم (که فاجعه‌وار بود). تو این مدت اصلاً میل جنسی نداشتم و البته کسی هم نبود که تمایلاتم رو بر اون پیاده کنم! اما الان که واکسینه شدم و آماده‌ی رابطه‌ی دوباره هستم، راجبه اینکه چطور با آدمهای جدید معاشرت کنم اضطراب زیادی پیدا کردم. احساس میکنم تمام مهارتهای اجتماعیم رو از دست دادم و نمیدونم چطور با بقیه گپ بزنم. الان که نزدیک یک سال گذشته، فکر سکس داشتن دوباره نگران و دستپاچم میکنه. سابقاً خیلی تو تخت عملکرد خوبی داشتم، لااقل اینطور میگفتن، اما الان سردرگم و مضطربم و اینکه احساس میکنم در طول سال گذشته از نظر ظاهری هم پسرفت زیادی داشتم، به این قضیه کمکی نمیکنه. برای برگشتن روی غلتک چیکار باید بکنم؟ "
-از طرف یک مضطرب

خواننده ی مضطرب گرامی،
پس از پانزده ماه شنیدن مداوم اینکه حتی سهیم شدن هوای اتاق با کسی خطرناک است، تصوّر جابجا کردن بزاق دهان، در کنار مایعات دیگر(!)، میتواند بشدت اضطراب‌آور باشد. من این موضوع را از افراد مجرد اطرافم نیز بسیار میشنوم. ناگفته نماند، بسیاری از افراد احساس میکنند که برای سکس کمبود تمرین دارند. بسیاری هم نگرانند که شور و شهوت جنسی آنان بمانند سابق نمیشود.
اما این موضوع به راندن یک دوچرخه شباهت دارد. ابتدا باید با چرخ های تعادلی تمرین کنید و سپس با پیروی از موارد زیر، بصورت بالغانه آنرا برانید:

1. خودپایی خود را بهبود دهید
هنگامی که با مصرف غذا، الکل، مواد مخدر و عدم رسیدگی به خود، بدنتان را مورد اذیت قرار میدهید، احساس کسالت میکنید و این امر شهوت شما را از بین میبرد. پیش گرفتن یک برنامه‌ی سالم که در آن غذای سالم مصرف میکنید، با اعتدال ورزش میکنید و خواب کافی دریافت میکنید، میتواند به رفع اضطرابتان کمک کند و در انتها میل جنسی را بهبود ببخشد. اکنون زمان مناسبیست که مورد معاینه‌ی پزشک قرار بگیرید و از سلامت همه چیز کسب اطمینان کنید، بخصوص با توجه به آنکه اکثریت مردم حتی معاینات عمومی اساسی را نیز در طول سال گذشته انجام نداده‌اند. همیشه ایده‌ی خوبیست که پیش از مد نظر قرار دادن دلایل احساسی، عوامل جسمی را که میتوانند بر میل جنسی تأثیرگذار بوده باشند از احتمالات خارج کنید.

2. به ظاهر خود برسید
چنانچه تاکنون افتخار نخستین اصلاح و مانیکور پسا-کرونا را به خود نداده اید، هم اکنون این مهم را انجام دهید. این مسئله برای ابرو و موهای زائد اندام های تناسلی نیز صدق میکند (با اشاره به جوک همه گیر «واکس و واکسن با هم!»). انجام این موارد میتواند به شما احساس آراستگی و اعتماد بنفس مضاعف ببخشد. هنگامی که در رابطه هستیم، به انجام چنین کارهایی برای فرد مقابل فکر میکنیم، لیکن حقیقت آن است که این افعال باعث میشوند حس جذابیت بیشتری داشته باشیم و در نتیجه، ارتقاء روحیه‌ای که نیازمندش هستیم را دریافت کنیم. خصوصاً وقتی پس از غیبتی بلندمدت به محیط بیرون بازمیگردیم.

3. با بدن خود ارتباط برقرار کنید
از زمان برای هماهنگ شدن با کالبد خود استفاده کنید. میتوانید با یک مدیتیشن ساده شروع کنید و طی آن بدن خود را از سر تا نوک انگشتان پا برانداز کنید و با عواطف جسمانی خود ارتباط برقرار کنید. بسیاری از ما در طول همه‌گیری کرونا، ارتباط خود را با جسممان از دست دادیم. ضربات روحی، ترس و اختلال استرسی پسا سانحه (پی‌تی‌اس‌دی/PTSD) ناشی از وفات نزدیکانمان، میتوانند ما را بی‌حس کنند. اینکه دوباره نحوه‌ی لمس کردن خود را از نظر احساسی و جنسی فرا گیریم، میتواند ما را در بازیابی ارتباط با جنسیت خود یاری دهد. به کاوش نمودن در بدن خود متعهد شوید و یا دفعاتی در هفته به خودارضایی بپردازید تا قوای جنسی از دست رفته‌ی خود را مجدداً بدست آورید.

4. به سلامت روانی خود رسیدگی کنید
اگر احساس میکنید سلامت روانی شما دچار آسیب شده، اکنون زمان مناسبیست که با یک درمانگر صحبت داشته باشید. (بیشتر درمانگرها اکنون درمان مجازی انجام میدهند و اگر هزینه برای شما حائز اهمیت است، میتوانید به کلینیک های اعصاب و روان محلی خود مراجعه کنید.) شاید همچنین مایل باشید نگاهی به گروه‌های حمایتی مجازی و یا گروه‌های فیسبوکی بیاندازید. گاهی تنها دانستن این مهم که شما تنها نیستید و اضطرابتان پیرامون رابطه و سکس امری طبیعیست، میتواند تسکین‌بخش روانتان باشد.

5. محدوده‌ی رفاه کرونایی خود را پیدا کنید
پیش از آنکه بر سر قرار حاضر شوید، مشخص کنید که با چه چیزی راحت هستید و چه چیزی را روا نمیدانید. هنگامی که سرانجام حد و حدود های خود را متوجه شدید، حواستان باشد که سؤالاتی را نیز از پیش ارائه کنید. آیا واکسینه بودن شریک احتمالیتان را الزامی میدانید؟ (اگر اینگونه است، مطمئن شوید که هر دو مرحله‌ی تزریق را انجام داده اند و زمان کافی از تزریق ثانویه گذشته است تا ایمنی کامل را بدست آورده باشند.) آیا لازم میدانید که فرد مقابل مورد آزمایش کرونا قرار گیرد؟ آیا لازم است سؤالاتی درمورد رفتارشان مطرح کنید تا بفهمید به چه اندازه با دیگران یا موقعیت های پرخطر در تماس بوده اند؟ این ها همه به شما کمک میکنند احساس آسودگی بیشتری پیش از نخستین ملاقات داشته باشید.

6. سکس کنید – حتی اگر شده با خودتان!
وقتی سکس نداشته باشید، حتی به تنهایی، سطوح تستوسترون شما افت میکنند که با کاهش میل جنسیتان نیز همراه خواهد بود. اگر لازم است شربت درونتان را به تنهایی جاری کنید تا سطوح شهوت شما افزایش یابد و سپس، وقتی شریک جنسی امنی یافتید که تمایلات شما را برمی‌انگیزد، به خود فضای کافی برای داشتن رابطه‌ی جنسی با غیر را بدهید.

7. مهارت های اجتماعی خود را بازیابی کنید
اگر سال یا سال های اخیر را در تنهایی گذراندید و اکثریت وقت خود را در زوم (Zoom) سپری کردید، این کاملاً طبیعیست که اضطراب باز-ورودی (Re-entry Anxiety) داشته باشید. بازگشت به محیط بیرون به آرامی، با قرار های دوستانه در پارک یا رستوران خارج از خانه، میتواند شما را در بازپسگیری شخصیت ماقبل کرونای خود، یاری دهد. به عبارتی دیگر، پیش از گذاشتن قرار واقعی با کسی، به فعالیت های شبهِ قرار بپردازید. بهتر است ابتدا احساسات بازگشت دوباره‌ به دنیا را با دوستان نزدیک خود تجربه کنید تا یک معشوقه ی احتمالی جذاب و جدید!

8. با فرد مقابل در این مورد صحبت کنید
پس از روبرو شدن با خسارتهای جانی انبوه و مرگ های فراوان، بسیاری از مردم مصمم شدند که بر سر قرار ها از اتلاف وقت پرهیز کنند و بسرعت اصل مطلب را به میان آورند. این جریانِ “فَوَران صداقت” (Honesty Bombing) اجازه ی برقراری مکالمات آسیب‌پذیر و صادقانه‌ی بیشتری را به افراد میدهد. درحالیکه گمان نمیکنم برملا کردن تمامی جزئیات درگیری های جنسی و جسمانیتان با فرد مقابل الزامی باشد، اما آگاه نمودن آنان از این امر که مدتی از آخرین رابطه‌ی جنسیتان گذشته و اکنون کمی مضطرب هستید، کاملاً صحیح است؛ خصوصاً در صورتی که فکر میکنید ایشان گزینه‌ای مناسب برای از دست دادن بکارت تازه کسب شده‌ی دوران کروناییتان هستند.

9. آرام پیش بروید
وقتی سرانجام آماده‌ی آن هستید که با شریک جدید خود در یک اتاق تنها باشید، مطمئن شوید که به آهستگی پیش میروید. به خود فرصت لذت بردن از احساس هیجان، آرامش، عاطفه و ارتباط درونی را بدهید. شما برای مدتی طولانی از لمس غیر، که از نیاز های طبیعی انسانیست، محروم بودید. عده ای این امر را “عطش پوستی پاندمی” (Pandemic Skin Hunger) مینامند. این پدیده حقیقت دارد. حس لمس شدن به تنهایی برای شما مسئله‌ی بزرگی خواهد بود. پس لذت ببرید! برای رسیدن به مرحله‌ی سکس عجله نکنید. از زمان خود استفاده کنید.

10. به بدن خود اعتماد کنید
وقتی به اصل مطلب میرسید، به چگونگی عملکردش فکر نکنید. به بدنتان برای یادآوری نحوه‌ی انجامش اعتماد کنید. همچنین، زیاد به خود بابت اینکه بهترین هم‌بستر تمام ادوار باشید فشار نیاورید! این نخستین بار شما پس از مدت هاست. آن را همچون از دست دادن بکارتتان در نظر بگیرید. بدست آوردن مجدد احساس اعتماد بنفس و اطمینان، مدتی به طول خواهد انجامید اما سرانجام به آن نقطه خواهید رسید.

منبع

1810 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-05-13 21:14:40 +0430 +0430

مثل پای شکسته میمونه ک از تو گچ درمیاد اولش یکم سخته راه رفته کم کم ک راه بیفتی
حتی قادر ب دویدنی😅
سکسم همینه اول بده دهن یکی بخوره
رفته رفته راه میفتی گروپ میزنی
نگران این ک چ اتفاقیم ممکنه بیفته نباش
تهش مرگه دیگه بذار تنت ی تنه فاز لشگر بگیر
🤣🖐️

1 ❤️

2022-05-19 19:03:30 +0430 +0430

مفید بود

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «