اول دوستی بعد عشق؟ آشنایی با روابط دمی رمانتیک (demiromantic)

1400/10/14

اول دوستی بعد عشق؟ آشنایی با روابط “دمی رمانتیک” (demiromantic)

شاید تا بحال اصطلاح “دمی سکشوال (demisexual)” به گوشتان خورده باشد ، demisexual به معنی این است که شخص فقط در صورتی که با طرف مقابلش رابطه عاطفی قوی ای داشته باشد از نظر جنسی به او جذب میشود. البته لازم نیست این رابطه عاطفی ماهیت رمانتیک داشته باشد و میتواند از نوع دوستی هم باشد.

جدا از اینها “دمی سکشوال” بودن خیلی در مورد نزدیکی و صمیمیت جنسی نیست ، بلکه مربوط به توانایی تجربه حس جذب جنسی به بقیه است.
برای یک فرد “دمی سکشوال” شاید ماه ها یا سالها زمان ببرد تا اول ارتباط احساسی ای با طرف مقابلش ایجاد کند تا شاید بعد از آن جذب شدن جنسی هم اتفاق بیفتد. از همه مهم تر این ارتباط عاطفی و احساسی اولیه لزوما به جذاب جنسی به طرف مقابل ختم نمیشود.
حالا که با اصطلاح “دمی سکشوال” آشنا شدید بهتره بریم سراغ "دمی رمانتیک (demiromantic) "!

“دمی رمانتیک (demiromantic)” به چه معناست؟

درست همانطور که یک فرد “دمی سکشوال” برای جذب جنسی اول نیاز به رابطه عاطفی دارد فرد “دمی رمانتیک” برای اینکه بتواند نسبت به کسی حس رمانتیک داشته باشد اول باید با او ارتباط عاطفی و احساسی قوی ای داشته باشد.
به زبان ساده تر یعنی از قبل باید رابطه ای وجود داشته باشد تا فرد “دمی رمانتیک” بتواند به مرور از نظر رمانتیکی به پارتنرش جذب شود. ولی این موضوع به این معنی نیست که افراد “دمی رمانتیک” دائما به دنبال یک ارتباط رمانتیک هستند.
دکتر “دیلارد” استاد دانشگاه Albany میگوید : “بزرگترین تفاوت برای یک فرد “دمی رمانتیک” وجود حسی نیست که با آمدن آدم های مختلف بیاد و بره بلکه چنین افرادی هیچ حس رمانتیکی را تجربه نمی کنند مگر اینکه از نظر ذهنی و عاطفی عمیقاً با پارتنرشان ارتباط داشته باشند.”
یک فرد “دمی سکشوال” یا “دمی رمانتیک” میتواند هر جنسیت یا گرایش جنسی ای داشته باشد و یک نفر میتواند همزمان هم “دمی سکشوال” و هم “دمی رمانتیک” باشد.
جالب است بدانید که “دمی رمانتیک” جزو طیفی از aromantic ( در این حالت فرد هیچ حس رمانتیکی را نسبت به کسی تجربه نمیکند) در نظر گرفته میشود. بعضی از افراد “دمی رمانتیک” شاید با هویت “رمانتیک خاکستری (greyromantic)” خودشان را معرفی کند که به معنی این است که فرد گاهی اوقات از نظر رمانتیکی به کسی جذب میشود.

باور های غلط رایج در مورد “دمی رمانتیک” (demiromantic)

عموما به دلیل کمبود اطلاعات و شناخت کم نسبت به این موضوع باور های غلط رایجی در مورد “دمی رمانتیک” ها در جامعه شکل گرفته است.
یکسری از این باور های غلط نسبت به افراد “دمی رمانتیک” :
-علاقه ای به محبت ورزی فیزیکی ندارند
-از بغل کردن و بغل شدن و فعالیت جنسی لذت نمی برند
-این حس شان به خاطر این است که هنوز “آدم مناسب” را پیدا نکرده اند
-آدم های بی عاطفه ای هستند که دور خودشان دیوار کشیده اند
-“صبر میکنند” تا در آینده با کسی ارتباط جنسی داشته باشند
-“دمی رمانتیک” بودن شان به خاطر دلایل مذهبی است
-آدم های سرد و خشکی هستند
-میل جنسی پایینی دارند

بله ، ممکن است بعضی از “دمی رمانتیک” ها تمایلی به محبت و نوازش فیزیکی نداشته باشند و از بغل کردن و فعالیت جنسی خوششان نیاید ، ولی این مسائل میتواند برای هر کس با هر گرایشی صدق کند و همه ی این موارد برای هر شخص متفاوت است.
با اینکه شاید افراد “دمی رمانتیک” مثل بقیه روی کسی “کراش” نزنند ولی میتوانند با کسی فقط با هدف سکس دوست باشند یا بعد از یک مدت زمان خاص نسبت به کسی حس رمانتیک پیدا کنند.

یک رابطه “دمی رمانتیک” چه ویژگی هایی دارد؟

هر رابطه ای جدا از شرایطی که دارد به خودی خودش منحصر بفرد است برای همین رابطه ی “دمی رمانتیک” یک زوج میتواند با یک زوج دیگر کاملا متفاوت باشد.
بعضی از افراد “دمی رمانتیک” شاید تمایلی به فعالیت های رمانتیک نداشته باشند ، بعضی ها هم ممکن است فقط با پارتنری که از نظر عاطفی به او نزدیک هستند اینکارها را انجام دهند.
بعضی از “دمی رمانتیک” ها به دنبال کسی هستند که باعث ایجاد حس رضایت و شادی در آنها میشود و لزوما به دنبال روابط به اصطلاح “سنتی” نیستند ، برای همین برای خیلی از “دمی رمانتیک” ها قرار گذاشتن با یک آدم غریبه یا کسی که با او نزدیک نیستند کار بیهوده ای به نظر میرسد.
بعضی از افراد “دمی رمانتیک” به خاطر همین رمانتیک نبودشان دچار حس اضطراب و ترس از طرد شدن میشوند.

یادمان باشد که باید این باور های غلط و پیش داوری هایی که در مورد “دمی رمانتیک” ها وجود دارند را کنار بگذاریم و به جای آن تنوعی که در عشق و صمیمیت انسان ها وجود دارد را بپذیریم چون در نهایت همین پذیرش ماست که میتواند دنیا را به جای قشنگ تری برای همه ی ما تبدیل کند.

منبع

15 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-01-05 02:09:33 +0330 +0330

مرسی عالی 👌 😎

1 ❤️

2022-01-06 13:09:35 +0330 +0330

از بدترین حالت های ممکنی که برام پیش میاد، اتهام به دروغ گوییه، نمیدونم چرا همه فکر میکنن اینکه وقتی میخوای به کسی نزدیک شم و رابطه ذهنی و عاطفی بگیرم، قصدم اغفاله و نوعی نقش بازی کردنه و با برخورد تند و زننده ای روبرو میشم و خیلی زود طرد میشم …
دوستان: باور کنین ادعا نیست، خب نمیتونیم قبل رابطه ی عاطفی و حسی، رابطه جنسی داشته باشیم…
گاهی حس میکنم از گی و ترنس و … هم تنهاترم…

1 ❤️

2022-01-09 16:54:56 +0330 +0330
پیش داوری هایی که در مورد “دمی رمانتیک” ها وجود دارند را کنار بگذاریم و به جای آن تنوعی که در عشق و صمیمیت انسان ها وجود دارد را بپذیریم

فرزندم، واقعا لایک داشت مطلبت

خود من ترکیبی از هر دو اینها هستم

امام راحل پشت و پناهت

0 ❤️

2022-01-14 11:53:10 +0330 +0330

من خودمم اينجوريم اما كو گوش شنوا

1 ❤️

2022-01-27 16:36:13 +0330 +0330

با این تعاریف آشنایی نداشتم اما گویا به این دسته تعلق داشته باشم =‌)

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «