بهترین و بدترین مواد غذایی برای سلامت واژن

1400/07/14

بهترین و بدترین مواد غذایی برای سلامت واژن



ظاهرا این ضرب المثل که" تو چیزی هستی که می خوری" برای واژن هم صدق میکند. رژیم غذایی شما تقریبا روی همه چیز از چرخه پریودتان گرفته تا حس و حال تان تاثیر میگذارد ، پس خوردن غذاهایی که برای سلامت واژن تان مفید هستند به عملکرد درست واژن تان کمک کند.
برای پیدا کردن بهترین رژیم غذایی برای سلامت واژن از چند متخصص در مورد مواد غذایی پیشنهادی شان سوال کردیم.

1.پروبیوتیک و پری بیوتیک زیاد بخورید

واژن تان هم مثل روده و معده تان برای مقابله با عفونت ها و حفظ یک ph نرمال به باکتری های مفید نیاز دارد. دکتر “فریمن” میگوید : “خوشبختانه هر غذایی که برای سلامت روده و معده تان مفید است میتواند به ایجاد تعادل سالمی از باکتری ها در واژن تان هم کمک کند.”
دکتر “لوین” میگوید :‌" تحقیقات نشان میدهد که مصرف پروبیوتیک به زنان برای مقابله با"واژینیت" (اختلالات التهابی واژن) که به معنی درد و ناراحتی شدید واژن است و میتواند باعث درد هنگام سکس شود کمک کند."
دکتر “لوین” پیشنهاد میکند برای بهبود سلامت معده و روده و همچنین واژن تان ترکیبی از مواد غذایی پری بیوتیک مثل سیر ، پیاز و تره فرنگی خام همراه با غذاهای پرو بیوتیک مثل ماست ، کیمچی ، خیار شور‌، کلم ترش ،تمپه و کامبوچا مصرف کنید. دکتر “فریمن” میگوید : “این نکته یادتان باشد که مکمل های پری بیوتیک و پرو بیوتیک به خوبی خود مواد غذایی پری بیوتیک و پرو بیوتیکی نیستند. فرمول های آزمایشگاهی نمیتوانند مادر طبیعت را شکست دهند!”

2.خوردن مغزیجات و سایر چربی های سالم را فراموش نکنید

چربی‌های سالمی که در مغزیجات ، روغن زیتون و آواکادو وجود دارد اغلب اوقات به خاطر تاثیری که روی تنظیم کلسترول خون دارند مورد توجه هستند ، ولی این مواد غذایی باعث تنظیم سطح هورمون استروژن هم میشوند که نتیجتا به ایجاد یک پوشش مخاطی سالم در واژن برای مقابله با عفونت ها کمک میکند. دکتر “لوین” میگوید : " بادام و سایر مغزیجات گزینه های خیلی خوبی هستند چون علاوه بر چربی های سالم حاوی ویتامین های گروه B و کلسیم هم هستند که به پیشگیری از “واژینیت” کمک میکنند."

3.از مواد غذایی فرآوری شده دوری کنید

به گفته ی دکتر “فریمن” برخلاف مواد غذایی پری بیوتیک و پرو بیوتیک که به ایجاد باکتری های مفید در روده و واژن کمک میکنند ، غذاهای فرآوری شده باعث تضعیف سیستم ایمنی میشوند که نتیجتا باعث قدرت گرفتن باکتری های مضر در بدن میشوند. این مسئله میتواند باعث مشکلات زیادی در واژن مثل “واژینوز باکتریایی” (نوعی التهاب واژن) ، عفونت های قارچی ، خشکی واژن ، درد هنگام سکس و عفونت های مجاری ادراری شود.

4.مصرف شکرتان را کم کنید

دکتر “وب” میگوید : “مصرف زیاد شکر اصلا برای سلامت واژن تان خوب نیست ، به خصوص اینکه شکر میتواند باعث آسیب یا حتی کشته شدن یکی از باکتری های مهم واژن (باکتری لاکتوباسیل دوبل) شود.” به زبان ساده شکر برعکس پرو بوتیک ها عمل میکند. عدم تعادل باکتریایی واژن میتواند باعث عفونت های قارچی ، درد و سوزش شود ، سه چیزی که مطمئناً دلتان نمیخواهد با آنها سر و کار داشته باشید."

5.از مصرف گوشت و مواد لبنی حاوی هورمون های مصنوعی خودداری کنید

یکسری محصولات گوشتی و لبنی حاوی “زنواستروژن ها” (هورمون های مصنوعی مقلد استروژن) هستند. به گفته ی دکتر “وب” این زنواستروژن ها سد راه استروژن در واژن میشوند که نتیجتا در تشکیل پوشش مخاطی واژن اختلال ایجاد میکند و باعث آسیب پذیری واژن در مقابل عفونت ها میشود.

6.به اندازه کافی آب بنوشید

دکتر “لوین” میگوید : “واژن درست مثل داخل دهان است و اگر زنی تشنه و دهانش خشک باشد احتمالا واژنش هم همینطور است.” به گفته ی دکتر “کنن” مصرف آب کافی به جلوگیری از انتشار بوی های غیرعادی از واژن هم کمک میکند ، این هم یک دلیل دیگر برای اینکه هشت لیوان آب روزانه تان را بنوشید!



منبع

10 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-01-29 10:00:21 +0330 +0330

👌 😎

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «