جذابیت جنسی از نگاه زنان و مردان با افزایش سن

1402/02/15

ویژگی‌‌هایی که براساس نتایج تحقیقات، به‌نظر زنان و مردان جذاب است



وقتی هرکس پارتنر ایده‌آلش را تصور می‌کند، یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که برایش مطرح می‌شود این است که به‌نظر هر زن یا مردی چه چیزهایی دلایل جذابیت جنسی به‌حساب می‌آید؟ خوش‌بختانه پژوهش‌های علمی در این زمینه به ما پاسخ‌های مؤثری می‌دهد. ظاهراً بین چیزهایی که برای خانم‌ها جذابیت دارد و مسائلی که آقایان را جذب می‌کند تفاوت‌های ظریفی وجود دارد.


زنان چه چیزهایی را جذاب می‌دانند؟


در پژوهشی که در مجلۀ (PLOS ONE) به چاپ رسیده است، گروهی از محققان دانشگاه تکنولوژی کویینزلند استرلیا اولیت‌های مردان و زنان را درمورد جذابیت‌های پارتنرشان به‌دقت مطالعه و تغییرات این اولویت‌ها را با افزایش سن بررسی کردند. این پژوهش‌گران با بیش از 7000 استرالیایی که در وب‌سایت‌های دوست‌یابی ثبت‌نام کرده بودند و محدودۀ سنی آن‌ها بین 18 تا 65 سال بود مصاحبه کردند.
به شرکت‌کنندگان در این پژوهش، نُه خصلت اخلاقی مختلف داده شده‌ بود که در سه دستۀ کلی می‌گنجیدند. سپس پژوهش‌گران از آن‌ها خواسته شده بود که به این صفات براساس ترتیب اولویت شخصیشان از یک تا صد امتیاز بدهند. گروه «زیبایی‌شناختی» (aesthetics) شامل سن، جذابیت و هیکل ورزیده، گروه «دارایی‌ها» (resources) شامل هوش، تحصیلات و درآمد و در نهایت گروه «شخصیت» (personality) شامل سه زیرگروه اعتماد، صداقت و ارتباط عاطفی بود.
پس از تحلیل پاسخ‌ها، تیم تحقیقات به این نتیجه رسیدند که مردان و زنان شرکت‌کننده نسبتاً اولویت‌های یکسانی داشتند. هردو گروه شرکت‌کننده به ترتیب ویژگی‌های زیر را به‌عنوان مؤثرترین عوامل جذابیت جنسی تشخیص داده بودند:

  • اعتماد
  • صداقت
  • صمیمیت و پیوند عاطفی
  • هیکل و اندام
  • جذابیت ظاهری
    هم مردان و هم زنان هردو کم‌ترین امتیاز را به اهمیت درآمد در اولویت‌هایشان داده بودند.

مواردی که برای زنان کمی مهم‌تر از مردان به‌شمار می‌رفتند (تقریباً 9 تا 14 امتیاز بیشتر) شامل این موارد بودند:

  • هوش و زکاوت
  • اعتماد
  • سن
  • تحصیلات
  • درآمد
  • صمیمیت و پیوند عاطفی

عوامل جذابیت به نظر مردان چه چیزهایی هستند؟


در راستای اولویت‌های زنان درمورد جذابیت‌های پارتنرشان، آقایان نیز به‌ترتیب این صفات را می‌پسندیدند:

  • اعتماد
  • صداقت
  • صمیمیت و پیوند عاطفی
  • هیکل و اندام
  • جذابیت ظاهری
    ویژگی‌هایی که برای آقایان امتیاز بیشتری نسبت به شرکت‌کنندگان زن دریافت‌ کرده بود به ترتیب جذابیت و اندام ورزیده بودند. درست مثل خانم‌ها، برای آقایان نیز درآمد کم‌ترین اهمیت را در اولویت‌هایشان به خود اختصاص داده بود.

تأثیر افزایش سن بر اولویت افراد درمورد چیزهایی که آن‌ها را جذب می‌کند


همان‌طور که نتایج این پرسش‌نامه‌ها در گروه‌های سنی مختلف با هم تفاوت‌هایی داشت، با مرور زمان و افزایش سن نیز این اولویت‌ها دچار تغییراتی می‌شوند. در همین پژوهش، مردان به‌طور کل در مقایسه با خانم‌ها اهمیت بیشتری به ویژگی‌های دستۀ زیبایی‌شناختی داده بودند، ولی مردان شرکت‌کنند‌ه با سن بیشتر نسبت به هم‌جنسان جوان‌ترشان، ارزش کم‌تری برای خصلت‌های مربوط به زیبایی در پارتنرشان قائل می‌شدند.
این پژوهش در نهایت نتیجه می‌گیرد که «در کل چه مردان و چه زنان، میزان اهمیت و تمایلشان به جذابیت‌های ظاهری با افزایش سن در آن‌ها رابطۀ معکوس داشته و برعکس میل به صداقت و اعتماد با افزایش سن به اولویت مهم‌تری برای افراد تبدیل می‌شود».
به‌علاوه، زنان جوان در مقایسه با مردان هم‌سن خودشان امتیاز بالاتری به ویژگی‌های مثبت شخصیتی داده بودند ولی این اختلاف نظر با افزایش سن در هر دو گروه کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند و تأثیر صفات شخصیتی بر جذابیت افراد به‌نظر هر دو گروه در سنین بالاتر، نسبتاً یکسان گزارش شده است.


سخن پایانی


این مسئله کاملاً قابل درک است که مواردی که بر جذابیت جنسی افراد اثرگذار است بتواند بر روابط و سکس تأثیر داشته باشد و حتی به‌طور کلی درمورد مسائلی مثل هنجارها و تدابیر جنسیتی مؤثر واقع شود. این پژوهش، آن‌طور که مؤلفین آن می‌نویسند، اختلاف‌نظر چندانی با آن‌چه تا‌کنون درمورد جذابیت‌های جنسی می‌دانستیم ندارد، با این تفاوت که نتیجه می‌گیرد اولویت‌ها و ارزش‌گذاری‌های افراد با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود.
بنابراین به‌طور خلاصه از این تحقیق نتیجه می‌گیریم که گرچه جذابیت‌های ظاهری تقریباً در تمام طول عمر برای ما اهمیت دارد، ولی با افزایش سن، محک اصلی برای جذابیت افراد، ویژگی‌های مثبت شخصیتی آن‌ها خواهد بود.


منبع

11940 👀
10 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-05-05 17:32:07 +0330 +0330

به شخصه اصلا و ابدا اینا رو قبول ندارم . این مقاله هم بر اساس مصاحبه بوده و نه مشاهده وضعیت طرف . در حرف همه میگن برای ما زیبایی و پول مهم نیست ولی در عمل اولویت هر دو گروه هست . از این گذشته آدم پولدار به لطف پولش می‌تونه بدن خوبی هم درست کنه برا خودش . یا کسی که دقدقه اقساط سر ماه و هزار جور دیگه نگرانی رو نداره ، خودبه‌خود اعصاب راحت‌تری داره و خوش اخلاق تر میشه .
در کل شاید پول خوشبختی نیاره ولی بی پولی قطعا سینگلی ، بدبختی و هزار جور مریضی دیگه میاره


2023-05-07 19:55:54 +0330 +0330

شاید اگر هزاره اول زندگی بود میگفتن علم بهتر از ثروته
ولی در این روزگار پول حرف اولو میزنه و چه بهتر پول همراه
جوانی باشه چون فقط تنها چیزیکه میتونه به پول غلبه کنه
جوانیه ، ولی تو این روزگار علی الیحال باز مردا نسبت به زنها
بهترن کلی میگم تو هر دو دسته هم خوب هست و هم بد
ولی بدها روز به روز بیشتر میشن و زنها خیلی پیشی گرفتن
و فقط پول براشون مهمه و اگر غیر از اینه داره ی دروغ بزرگو
میگه 👙👠💄

2 ❤️

2023-05-10 13:34:32 +0330 +0330

👍

1 ❤️

2023-05-17 12:53:33 +0330 +0330

👏 😎

1 ❤️

2023-05-21 08:14:00 +0330 +0330

اینو در نظر بگیرید که این تحقیق در کشور ما انجام نشده.
بخاطر همین با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی ساخته شده تو جامعه ما، صحبت دوستان هم در مورد اینکه وضعیت مالی اولویت داره،کاملا درسته. 👌

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «