جذابیت و تمایل جنسی

1399/10/26

در این صفحه می‌خوانید:
• ریشه های جذابیت
• تخیلات و موارد تحریک‌آمیز
• رابطه‌ی جنسی نامتعارف

**ریشه های جذابیت**

چه عواملی باعث می‌شود که جذب یک نفر شوم؟

جاذبه جنسی انسان پیچیده است و محققان فهمیده‌اند که جذابیت کاملاً بر اساس ظاهر یا شخصیت شکل نگرفته است. ما جذب افرادی با صورت متقارن، سالم، و سازگار با ژنتیکمان می‌شویم اما مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از این موارد را می‌توان به همان اندازه از طریق بو به جای بینایی تعیین کرد؛ از راه‌هایی که ذهن آگاه قادر به کنترل آنها نیست. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که یک منبع قدرتمند جاذبه جنسی، آگاهی از این است که بدانیم شخص دیگری جذب ما شده است. گویا تظاهر به دست نیافتنی بودن، آنقدری که مردم فکر می‌کنند عامل جذب نیست.

از کجا بفهمم شخصی جذب من شده است؟

زبان بدن (تغییر زاویه بدن، ایجاد تماس چشمی‌) نشانه پتانسیل جذابیت جنسی است؛ همینطور یافتن بهانه هایی برای دست دراز کردن و لمس شما. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر شخصی بداند شما را به خود جذب می‌کند، بیشتر جذبتان می‌شود. ولی تحریک غیرجنسی می‌تواند با تحریک جنسی اشتباه گرفته شود که از این پدیده به نام “اشکال در انتساب تحریکات” یاد می‌کنند. مانند زمانی که افراد از یک پل ترسناک عبور می‌کنند یا با هم ترن سوار می‌شوند و احساس تحریک غیرجنسی خود را برای تحریک جنسی اشتباه می‌گیرند.

آیا جذابیت ظاهری دو شریک با هم برابر است؟

بله. تحقیقات نشان می‌دهد که نیازی نیست که شریکمان برای همه‌ی دنیا جذاب باشد تا به دل ما هم بنشیند بلکه تنها برای ما جذاب بودن، کافیست. مردم معمولا به کسی که از آنها جذاب‌تر باشد نزدیک نمی‌شوند ولی به کسانی که از خودشان جذابیت کمتری داشته باشند هم قانع نمی‌شوند. تحقیقات نشان داده که مردم صادقانه خواستار رابطه با کسی هستند که اندازه‌ی خودشان جذاب است.

آیا رابطه جنسی باعث ایجاد روابط می‌شود یا روابط منجر به رابطه جنسی می‌شود؟

میل جنسی یکی از قدرتمندترین نیروهایی است که مردم را به هم نزدیک می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد که میل جنسی بین شرکا باعث ایجاد پیوند عاطفی لازم برای یک رابطه متعهد می‌شود. به عبارت دیگر، جذابیت جنسی باعث ایجاد یک حس مسئولیت نسبت به سلامت کلی طرف مقابل و ارتباط عاطفی ‌تری می‌شود، حتی قبل از اینکه رابطه جنسی برقرار شود.

آیا ژن‌های ما بر جذابیت جنسی تأثیر دارند؟

اینطور به نظر می‌رسد. تحقیقات نشان می‌دهد که ژن‌های اصلی سازگاری بافت (MHC) در سیستم ایمنی بدن، ممکن است ناخودآگاه بر خواسته‌های جنسی ما تأثیر بگذارد. نظریه تکاملی معتقد است که برای ارتقا مصونیت کودکانمان، ترجیح می‌دهیم با کسانی دارای ژن‌های ایمنی متفاوت با خودمان تولید مثل کنیم. در مطالعات انجام شده مشخص شده است که زنان دگرجنسگرا با مردان دارای ژن ایمنی متفاوت با خودشان ازدواج می‌کنند.

چه چیزی افراد را به سمت چهره‌های خاصی جذب می‌کند؟

مجموعه‌ای از تحقیقات در میان فرهنگ‌ها نشان می‌دهد که افراد جذب قد (در مردان قد بلند و در زنان، نسبت کم کمر به باسن) و صورت متقارن می‌شوند. منشا این موضوع ممکن است تحت تأثیر مزیت تکاملی شکل گرفته باشد: صورت متقارن سالم‌تر به نظر می‌رسد، و تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که یک چهره متقارن به طور کلی با سلامتی بهتر، رابطه دارد.

چرا مردم در علاقه جنسی دیگران به خودشان، دچار سوبرداشت می‌شوند؟

تحقیقات به طور مداوم نشان می‌دهد که مردان به طور کلی علاقه جنسی زنان به خودشان را دست بالا می‌گیرند( فکر می‌کنند خیلی محبوب هستند) و زنان، بالعکس، علاقه جنسی مردان به خودشان را دست کم می‌گیرند . یک دلیل برای پیش فرض‌های غلط مردان این است که آنها ممکن است علاقه جنسی خود را به زنی که مورد علاقه‌شان است تحمیل کنند. مردان نسبت به زنان درجات بالاتری از سوسیوسکشوالیتی (تمایل به سکس بی تعهد) و به طور کلی سکس گاه به گاه و بی معنی نشان می‌دهند و همین تصور را نسبت به شریک بالقوه‌ی خود دارند.

**فانتزی و تحریکات جنسی**

آیا شرکا باید سعی در ارضای تحریکات جنسی یکدیگر داشته باشند؟

نه لزوما، اما نباید از روی احساس گناه یا شرم، چیزهایی را که برایشان تحریک‌آمیز است پنهان کنند. وقتی شرکا به صورت باز در مورد خواسته‌های جنسی خود ارتباط برقرار می‌کنند، سطح کلی رضایت جنسی آنها افزایش می‌یابد. رضایت جنسی یک زوج ممکن است به دلیل اکراه نسبت به صحبت درباره ی خواسته‌ها، کاهش یابد. درک اینکه این امیال نرمال است، حتی اگر شریک دیگر حس خاصی نسبت بهشان نداشته باشد، زوجین را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

آیا هوش تحریک کننده است؟

Sapiosexuality به معنای این است که به خاطر هوش، جذب کسی شویم. از نظر افراد ساپیوسکشوآل، هوش قدرتمندترین عامل جذب جنسی است. برای این افراد، هوش بالا نشانه‌ی ژن خوب نیست، بلکه به خودی خود باعث تحریک جنسی است. با این حال، تحقیقات نشان میدهد که وقتی هوش یک نفر زیادی بالاست (مثلا خیلی بیشتر از 120)، خود مانع از جذابیت جنسی است. مطالعات انجام شده در مورد دوست‌یابی و ساپیوسکشوآلیتی نشان می‌دهد که ساپیوسشوآل‌ها به دنبال شریکی با حس شوخ طبعی قوی می‌گردند.

آیا با گذشت زمان شرکا کمتر توسط یکدیگر تحریک می‌شوند؟

“اثر جاذبه‌ی کشنده” به پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آن صفات ظاهری ‌که روزگاری سبب جذب ما به شریک می‌شد (مثلا ریش)، با گذشت زمان، رویمان تاثیر عکس می‌گذارند. این تأثیر ممکن است منعکس کننده این واقعیت باشد که ما در ملاقات اول، طرف مقابل را ایده‌آل تصور می‌کنیم و پس از گذشت زمان و کمرنگ شدن جرقه اولیه، معیارهایمان را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهیم. ولی این پدیده ممکن است نشانه‌ی مهمی از این باشد که ارتباط عاطفی شرکا کمرنگ شده و نیازمند مرمت است.

آیا انجام کارهای خانه تحریک‌آمیز است؟

برای بسیاری از زوج‌ها، انجام کارهای خانه تحریک کننده است. مطالعات نشان داده است که شرکای دگرجنسگرایی که به طور مساوی کارهای خانه را تقسیم می‌کنند، زندگی جنسی رضایت بخشی دارند. به اشتراک گذاشتن کارهای خانه نشان می‌دهد که زوجین برای عدالت ارزش قائلند، قادر به همکاری و کار گروهی و همچنین مایل به برقراری ارتباط و شروع کارها هستند که همه‌ی اینها اساس یک سکس رضایت بخش است.

کدام تخیلات جنسی بیشتر رایج است؟

تحقیقات نشان داده است که رایج ترین تخیلات جنسی شامل سکس چند نفره، رابطه جنسی خشن یا کینک، رابطه جنسی تابو مانند سکس در مکان عمومی است. با این حال، تحقیقات دریافتند که داشتن یا حتی لذت بردن از یک تخیل جنسی به معنای تمایل به تجربه آن در زندگی واقعی نیست.

آیا شرکا باید در تخیلات جنسی خود مشترک باشند؟

در فانتزی بیشتر افراد، شریکشان همراه آنهاست. اما دلیل اصلی اینکه مردم ممکن است تخیلات جنسی خود را با شریک در میان نگذارند، ترس از این است که آن فانتزی باعث ناراحتی شود و یا از چشم شریکشان بیفتند. حقیقت این است که اکثر فانتزی‌های جنسی رایج هستند، حتی اگر افراد بندرت درباره آنها صحبت کنند و داشتن فانتزی به معنای آن نیست که شخص واقعاً بخواهد آن را با شریک خود اجرا کند. به اشتراک گذاشتن تخیلات جنسی بدون تحت فشار قرار دادن شریک برای عملی کردنشان می‌تواند زن و شوهر را به هم نزدیک کند.

آیا اکثر مردم به تخیلات جنسی خود عمل می‌کنند؟

تریسام معمولاً به عنوان محبوب‌ترین تخیل جنسی نام برده می‌شود، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد افرادی که واقعاً آن را در زندگی واقعی امتحان کرده‌اند، لذت نبردند. نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد که وقتی بحث تاپ‌ترین فانتزی جنسی میشود- حالاهرچه که باشد - فقط یک سوم مردم آن را امتحان کرده اند، اگرچه به استثنای تریسام، کسانی که فانتزی‌های خود را عملی کرده اند، احتمال لذت بردنشان بیشتر از لذت نبردنشان بوده است.

**رابطه جنسی نامتعارف**

سکس نامتعارف چقدر رواج دارد؟

رابطه جنسی “نامتعارف” بسیار رایج است. عقاید منسوخ در مورد فعالیت جنسی - از جمله اینکه رابطه واژینال دگرجنسگرایانه تنها نوع “مناسب” رابطه جنسی است - در روان بسیاری از افراد باقی مانده است اما واقعیت این است که استمنا، رابطه دهانی، استفاده از ویبراتور، چندهمسری و کینک (دیگر فانتزی‌های راجع به اینها و اعمال دیگر را فاکتور میگیریم)، بسیار شایعتر از تصور اکثر مردم است. درک بهتر از آنچه “طبیعی” است و نیست، می‌تواند به افراد کمک کند تا در مورد خواسته‌های جنسی خود شرم و اکراه کمتری را تجربه کنند.

آیا BDSM یک گرایش جنسی است؟

BDSM یا کینک، غالباً به عنوان یک سرگرمی ‌یا وقت‌گذرانی، ‌جدا از گرایش جنسی فرد تلقی می‌شود اما اکنون برخی از کارشناسان معتقدند که خودش می‌تواند به عنوان یک گرایش تلقی شود، زیرا بسیاری از معیارهای استاندارد از جمله یک جاذبه‌ی جنسی قوی و متداوم، شروع زودهنگام، الگوهای برانگیختگی مادام العمر و پیامدهای روانشناختی ناشی از انکار یا سرکوب آن را دارد.

آیا روابط BDSM از نظر روانشناختی سالم هستند؟

مجموعه ای از تحقیقات به طور مداوم نشان داده است که افرادی که به ‌فعالیت‌های BDSM و کینک مشغول هستند، از نظر جنسی و عاطفی به اندازه سایر افراد سالم‌اند. در حقیقت، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روابط متعهدانه BDSM حداقل به اندازه سایر ارتباطات عاشقانه رضایتمندانه است، زیرا طبق تعریف، آنها به ارتباط، توافق، اعتماد و صمیمیت نیاز دارند که همه از عناصر اصلی مشارکت جنسی سالم هستند.

منبع

11 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-15 09:44:07 +0330 +0330

bdsm هم یه گرایش و هم یه سبک زندگیه… کاملا هم سالم هستن و هیچ اختلالی ندارن… اینکار هم با رضایت کامل طرفین انجام میشه

2 ❤️

2021-01-15 10:57:52 +0330 +0330

ممنون از زحمتی که بابت این مطالب میکشی

2 ❤️

2021-01-15 11:20:59 +0330 +0330

↩ grandboy7
در مورد ساپیوسکشوآلیتی میتونید سرچ کنید چون اطلاعی فرای این مقاله ندارم

2 ❤️

2021-01-15 15:05:25 +0330 +0330

عالی بود!متن و منابع شما متفاوت و میشه گفت جلوتر و بروزتر و شاید مختص به سپیوسکشوال ها

ممنون از اینکه هستی

2 ❤️

2021-01-15 17:15:26 +0330 +0330

👌👌

2 ❤️

2021-01-15 17:37:59 +0330 +0330

هنوز در گیر این بخشم

Sapiosexuality به معنای این است که به خاطر هوش، جذب کسی شویم. از نظر افراد ساپیوسکشوآل، هوش قدرتمندترین عامل جذب جنسی است. برای این افراد، هوش بالا نشانه‌ی ژن خوب نیست، بلکه به خودی خود باعث تحریک جنسی است. با این حال، تحقیقات نشان میدهد که وقتی هوش یک نفر زیادی بالاست (مثلا خیلی بیشتر از 120)، خود مانع از جذابیت جنسی است. مطالعات انجام شده در مورد دوست‌یابی و ساپیوسکشوآلیتی نشان می‌دهد که ساپیوسشوآل‌ها به دنبال شریکی با حس شوخ طبعی قوی می‌گردند.

درونم : ایشون تو بخشی گیر نکنه ، عجیبه !! هر وقت حسش داشتی کارت دارم ایتراید

نه تو کارش نداری😒😒😒

درونم : چرا دارم خوبم دارم😎😏

2 ❤️

2021-01-15 17:58:43 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
چ کار داره آتش پاره

2 ❤️

2021-01-15 18:05:06 +0330 +0330

↩ Itried
درونم : he is in mad and so great for do other things :)

خودت فهمیدی چی نوشتی؟

درونم : ارنی تاتاشی کینی پیشمیکی عن در کانت میجوشه😏😏😏

1 ❤️

2021-01-15 18:07:43 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
والا منم نفمیدم
ارنی ترجمه کن

2 ❤️

2021-01-15 18:08:38 +0330 +0330

↩ Itried
میگه ارنی مک لازمه !! ولی خب الکی میگه🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

درونم : 😒😒😒 حیف من!! که کمک میکنم بقیه باهات حرف بزنن!!!

2 ❤️

2021-03-29 18:38:17 +0430 +0430

↩ مرده-عمل
ب سکسولوژی مربوط نیست

1 ❤️

2021-03-30 20:54:15 +0430 +0430

↩ Itried
خوب میباشد

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «