خروج گاز از واژن و راه‌های جلوگیری

1401/12/25

خروج گاز از واژن (Queefing) چیست و توضیح متخصصان دربارۀ روش جلوگیری از آن؟



بدن از ساختارها و جزئیات بسیار ظریف و پیچیده‌ای تشکیل شده است که بی‌وقفه برای ادامۀ حیات تلاش می‌کنند و هر بخش عملکرد جداگانه و گاه غیرارادی خودش را دارد. اما همین سیستم‌های خودکار و غیرارادی بدن در مواقعی ممکن است به بروز وقایع خجالت‌آوری منجر شوند. برای مثال، دقیقاً وقتی که گرم معاشقه با پارتنرتان هستید، ممکن است در اوج شهوت و لذت از کستان صدای گوز در بیاید.
تأثیری که ممکن است خروج گاز از واژن در افراد مختلف داشته باشد، مسئلۀ ثابتی نیست ولی اگر در لحظۀ وقوع چنین چیزی خجالت بکشید یا خشکتان بزند، کاملاً طبیعی است؛ هرکسی جای شما باشد هم از وقوع چنین چیزی تعجب می‌کند. پرسش پیش می‌آید که در صورت بروز چنین شرایطی چکار کنیم یا چه حرفی بزنیم؟ آیا باید خجالت بکشیم؟ (هرگز!) آیا فقط حین سکس ممکن است چنین چیزی پیش بیاید؟
قطعاً به این سردرگمی‌ها پاسخ می‌دهیم اما قبل از هرچیز به یاد داشته باشید که: هوا از راه‌های مختلفی از بدن خارج می‌شود و مهم به یادداشتن این نکته است که بروز چنین پیشامد‌هایی هرچند خجالت‌آور، برای هرکسی طبیعی است.


گوزیدن از واژن چیست؟


خروج گاز از واژن یا Queef، نوعی گوزیدن از کس یا «نفخ واژن» محسوب می‌شود و از نظر پزشکی، به خروج هوای محبوس در واژن گفته می‌شود که صدایی شبیه خروج گاز معده یا گوز تولید می‌کند. اما بنا به گفتۀ «امی راسکین» (Amy Roskin)، متخصص زنان و زایمان و مسئول ارشد مرکز بهداشت و درمان (The Pill Club)، «خروج گاز از واژن، هیچ ارتباطی با فرآیند هضم غذا ندارد و در اغلب موارد کاملاً بی‌بو است».
به دلیل وجود پیچ‌ها و حفره‌های موجود در کانال واژن، ورود و خروج هوا به داخل آن همیشه بی سروصدا و راحت نیست. به‌عبارت دیگر و طبق گفتۀ «راسکین»، «خروج گاز از واژن ممکن است در شرایطی رخ بدهد که به هر دلیلی هوا به ‌داخل واژن وارد و در آن محبوس شده باشد. مثل مواقعی که بخواهیم چیزی را که به‌داخل واژن وارد کرده‌ایم، بیرون بیاوریم یا حالت قرارگرفتن بدن را تغییر دهیم».
به‌نظر**«مارلا رِنِه استوارت»** (Marla Renee Stewart)، آموزگار مسائل جنسی و متخصص و فروشندۀ وبسایت «Lovers sexual wellness»، با این‌که ممکن است چنینی چیزی در تنهایی هم رخ بدهد، اما اغلب با دخول و حین سکس پیش می‌آید. استوارت در ادامه می‌گوید: «وقتی واژن کسی تحریک و برانگیخته می‌شود، حجم فضای واژن مثل بادکنک افزایش پیدا می‌کند که از عوامل ورود و ماندن هوا در واژن است. به عبارت دیگر حین دخول و سکس، مثل تمریناتی که برای ورزیده‌کردن عضلات کف لگن با انقباض و انبساط واژن انجام می‌دهید، اول همۀ عضلات منقبض و سپس آزاد می‌شوند».
اما سکس تنها موقعیت بروز این واقعه نیست. به گفتۀ «راسکین»، «هوا ممکن است در شرایط دیگری هم حین انجام فعالیت‌های روزانه به واژن وارد و در آن‌جا محبوس شود. مثلاً حین انجام تمرینات یوگا یا حرکات کششی که ممکن است منجر به بازشدن دهانۀ واژن شوند». ورود و خروج هر جسم خارجی دیگری مثل تامپون، کاپ قاعدگی و دیلدو هم از عوامل بروز نفخ واژن به‌حساب می‌آیند.


آیا بروز چنین چیزی در افراد طبیعی است؟


بله صد درصد طبیعی است.
همان‌قدر عادی است که نوشیدن آب، تنفس، خوردن و دستشویی‌رفتن می‌توانند کارهای معمولی و طبیعی هستند. مثل هرکاری که غیرارادی و روزمره انجام می‌دهید، هر آن ممکن است اتفاق بیفتد و نباید به‌خاطرش نگران یا خجالت‌زده باشید.
همان‌طور که می‌دانید، واژن افراد مختلف ساختار و شکل یکسانی ندارد و به همین دلیل ممکن است بعضی از افراد بیشتر از دیگران مستعد خروج گاز از واژنشان باشند. «راسکین» توضیح می‌دهد: «شکل بدن بعضی از اشخاص بیشتر از بقیه زمینۀ ورود و حبس‌شدن هوا در داخل واژن را به‌وجود می‌آورد». حتی گاهی مرطوب‌کردن واژن می‌تواند سبب خروج گاز از آن شود. ولی این نکته هرگز به این معنا نیست که صرفاً به این خاطر که دوست ندارید از واژنتان صدایی شبیه گوز در بیاید، باید حین سکس خشک نگهش دارید.
به‌علاوه ساختار کف لگن افراد نیز عاملی مؤثر در نفخ واژن به‌حساب می‌آید. «راسکین» در این مورد چنین توضیح می‌دهد: «بعضی از افراد حین بارداری، یائسگی و دوره‌های خاصی از چرخۀ قاعدگی مثل تخمک‌گذاری که منجر به ضعف عضلات کف لگن می‌شود، از افزایش دفعات خروج گاز از واژن شکایت می‌کنند. بپذیرید که بروز چنین چیزی به دفعات هیچ ایرادی ندارد. اما اگر به‌جز زیادشدن دفعات خروج گاز، علائم دیگری مثل بوی بد، درد یا خارش را هم تجربه می‌کنید، باید برای تشخیص و رفع این علائم با متخصص زنان و زایمان یا پزشک عمومی مشورت کنید». در غیر این صورت از بابت خروج گاز از واژنتان نگران و ناراحت نباشید و مطمئن باشید که نشانه‌ای برای مشکلات زنانه یا دلیلی برای نگرانی شما به‌حساب نمی‌آید.


برای رفع این مشکل چه کارهایی می‌توانید انجام دهید


خب حالا که بروز چنین چیزی طبیعی است، برای رفع یا حل این صدای خنده‌داری که واژن تولید می‌کند چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟
حقیقتش را بخواهید، کار زیادی نمی‌توانید انجام بدهید. ولی یک نکته را به‌خاطر داشته باشید: «راسکین» تأکید می‌کند که این روش راه‌حل قطعی جلوگیری از خروج گاز از واژن نیست ولی امکان دارد اگر برای دخول پوزیشن‌هایی را انتخاب کنید که حین انجامش دهانۀ واژن کم‌تر باز باشد، مثل میشنری (missionary) یا اگر از پوزیشن‌هایی خودداری کنید که مثل سگی یا دختر گاوچران برعکس (Reverse Cowgirl) شخص واژن‌دار در بالا قرار می‌گیرد، احتمال خروج گاز از واژن کم‌تر شود.
اما با این همه، باز هم تأکید «راکسین» بر این نکته است که «مؤثرترین روش، پذیرش این موضوع است که خروج گاز واژن اتفاقی طبیعی و عادی است و نباید رخ‌دادنش حین سکس دلیلی برای نگرانی و ناراحتی شما باشد.»
«استوارت» هم در گفت‌وگوهایش به نکتۀ مشابه تأکید می‌کند: «شاید محدود‌کردن پوزیشن‌های سکس برای جلوگیری یا کاهش تعداد دفعات خروج گاز حین سکس نتواند تأثیر مثبتی در جلوگیری از نفخ واژن داشته باشد، اما فکرکردن بیش‌ازحد به صدایی که واژن ممکن است تولید کند، قطعاً مانع لذت و باعث خودخوری بی‌جای شما می‌شود، پس بی‌دلیل فکرتان را درگیر احتمالاتی که ممکن است حین سکس رخ بدهد نکنید».


سخن آخر


خروج گاز از واژن امری طبیعی و بخشی از زندگی است. پس نباید خودتان یا دیگران بروز این مسئله را به‌دلیلی برای شرمساری یا خجالت تبدیل کنید. این اتفاق حتی می‌تواند دلیلی برای شوخی و خنده باشد و نباید مانع از ادامۀ جریان سکس شود.
همۀ متخصصینی که در این پست از نظراتشان استفاده شد بر این باورند که: «شاید کمی طول بکشد تا بفهمید بهترین واکنشی که باید به صدای خروج گاز از واژنتان بدهید چه چیزی می‌تواند باشد. اما در مجموع تنها چیزی که باید فکر شما را به خودش مشغول کند این است که به واژنتان خوش می‌گذرد یا نه».
حق هر کسی است که بتواند به بدنش افتخار کند و تمرکز اصلی شما باید به سلامتی و بهداشت واژنتان باشد. سعی کنید حساسیت‌ها و نقاط تحریک‌پذیر واژنتان را پیدا کنید و از تمام ظرفیت‌هایش برای لذت‌بردن از سکس استفاده کنید.


منبع

11 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-03-16 13:42:05 +0330 +0330

من که شدیدا دوست دارم پارتنرم گوز واژن بزنه،خیلی سکسیه 😍

3 ❤️

2023-03-16 16:00:37 +0330 +0330

سلام
عصرتون بخیر
تاپیک اموزنده ای رو
زحمتش و متقبل شدین.
دمتون گرم
منتها
خروج گاز از واژن (Queefing)
این عنوان تاپیک صحیح نیست.
اون صدا
دلیلش گاز نیست.
بنظر من که
بهش میشه گفت صدای حبس شده،
تا گوز و نفخ وگاز!!!
البته
عقاید مختلفه جونم.
این هم اضافه کنم،
الان معتقد هستند،
اگر
گاز معده را
حبس نکنیم،
خارجش کنیم.
بدون تعارف و خجالت(که از محالاته)
باعث سلامتی بیشتر میشه جونم.

6 ❤️

2023-03-17 03:30:17 +0330 +0330

👌 😎

1 ❤️

2023-03-18 17:31:58 +0330 +0330
  • 🤔من جوون بودم برعکس بود تمایلاتم… دنبال بیوه بازی زیاد بودم… ولی یه نکته جالب برات بگم… خانم هایی که می گفتن طبیعی بچه دنیا آوردن اینطوری بودن… سزارین ها نه…
2 ❤️

2023-03-19 14:48:18 +0330 +0330

↩ فرحناز45
دقیقاً
منظور
این
تاپیک
خروج
گاز
از
واژنه
و
نه
صدای
دیگه‌ای.
در
ضمن
صدای
حبس‌شده
دیگه
چیه؟

1 ❤️

2023-03-19 16:28:36 +0330 +0330

کگل تا حدودی کمک میکنه عضلات کف لگن رو قوی میکنه اما کویف خیلی طبیعیه و خجالت نداره

2 ❤️

2023-03-19 22:40:35 +0330 +0330

گاز کجا بود 😐 این اتفاق به دلیل شل بودن عضلات لگن و واژن اتفاق میوفته ، ورزش کگل تا حدودی میتوونه به این موضوع کمک کنه

3 ❤️

2023-03-23 11:37:31 +0330 +0330

من معمولا بعد از داگی استایل این شرایطو تجربه کردم، با هر خانمی هم بودم پیشش اومده، هر دو هم لذت بردیم

1 ❤️

2023-03-31 19:29:16 +0330 +0330

↩ Pure purple
بالاخره صدایی میاد و گازی خارج می‌شه. دلیلش ممکنه همینایی که گفتین باشه اما گازه دیگه.

0 ❤️

2023-04-16 03:00:03 +0330 +0330

اکثر خانوما وقتی زیاد تو کوسشون تلمبه میزنی از کوسشون از این صدا ها در میاد ولی البته تلمبه زنی زیاد شاید ۱۰ دقیقه

1 ❤️

2023-07-04 17:24:10 +0330 +0330

من انقدر کوسم گشاده همیشه از کوس میگوزم

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «