دوست‌پسرم مدل‌های سکسی اینستاگرام را فالو میکند

1401/04/09

دوست‌پسرتان مدل‌های سکسی اینستاگرام را فالو میکند: بی‌مورد است، یا دلیلی موجه بر دلخوری؟

مقاله‌ای از Nicky Curtis


دوست‌پسر شما مدل‌های سکسی اینستاگرام را دنبال میکند و شما نمیتوانید این مسئله را درک کنید. آیا این امری عادیست؟ چه واکنشی باید در موردش داشته باشید؟ پاسختان همینجاست.

تصور کنید یک صبح روز جمعه، تازه از خواب بیدار شده‌اید و با فنجانی قهوه در دست، بر کاناپه لم داده‌اید. ناگهان، متوجه میشوید که دوست‌پسرتان مدل‌های سکسی اینستاگرام را به وفور دنبال میکند! چه حسی پیدا میکنید؟
اگر صادقانه بگویید، احتمالا قهوه گلویتان را میگیرد.
برای برخی، ممکن است یک گذر وقت بی‌گزند تلقی شود و زیاد جدی نباشد. اما برای برخی دیگر، میتواند به منزله‌ی حسادت و فروپاشیدن اعتمادشان باشد!

چه چیز باعث میشود یک مرد گرفتار تله‌ی شهوت اینستاگرامی شود؟
بعنوان یک دختر، ممکن است متوجه نشوید چرا بسیاری از مردان درگیر دنبال‌کردن مدل‌های اینستاگرامی میشوند. ممکن است حتی برایتان سؤال شود که مگر خودتان برای او “کافی” نیستید؟
اما به این فکر کنید که این قضیه واقعاً درباره‌ی شما نیست. بلکه به خود او مربوط میشود. و تعدادی از دلایل آنکه پسران این کار را میکنند، در زیر ذکر شده:

1. از سکس و چیزهای سکسی خوششان می‌آید
جای تعجب نیست که پسران بس شهوتی و دوست‌دارِ سکس هستند. کافیست به صنعت پورن نگاهی بیاندازید! اگر بازار بزرگی پیرامون پورن وجود نداشت، پس چنین صنعتی نیز به وجود نمی‌آمد، مگر نه؟
پس درحالیکه دنبال‌کردن مدل‌های اینستاگرامی به بدی تماشای پورن و یا گرفتن اشتراک حساب «آنلی‌فنز» کسی نیست (OnlyFans - سامانه‌ای که در آن افراد مشهور/نیمه‌مشهور محتوای سکسی از خود بارگزاری میکنند)، اما بنظر می‌آید برای مردان، به مراتب بیشتر قابل‌پذیرش باشد.
این‌کار برایشان راهیست تا بدن زنان دیگر را تحسین کنند؛ آن هم بدون خیانت مستقیم و یا تماشای محتوایی صریح همچون پورن.

2. مردان موجوداتی بصری هستند
مردان موجوداتی بس ظاهربین هستند. درحالیکه شما ممکن است دلتان بخواهد با چراغ‌های خاموش سکس داشته باشید، او احتمالاً ترجیح میدهد آنان را روشن نگه دارد. این بدان دلیل است که دلش میخواهد بدنتان را برانداز کند و این امر تحریکش میکند.
پس چه مشغول تحسین بدن شما و یا پیکر مدل‌های مذکور باشد، در هرصورت از دید زدن هیکل زنان لذت میبرد. این یک غریزه‌ی ساده و بنیادین انسانی در مردان است.

3. نابالغ هستند
درحالیکه ممکن است از سکس خوششان بیاید و ظاهربین نیز باشند، اما مشکل برخی از مردان، فقط همین است که نمیتوانند اعمالشان را به‌خوبی کنترل کنند.
یک مرد بالغ درک خواهد کرد که دنبال‌کردن مدل‌های اینستاگرامی، دوست‌دخترش را اذیت میکند و به گونه‌ای، نسبت به او توهین‌آمیز است. اما یک مرد نابالغ، حتی فکرش هم به ذهنش خطور نمیکند! چنین افرادی، بسیار خودخواه‌تر از این حرف‌ها هستند و تنها به نیاز‌های خودشان فکر میکنند، نه شما.

آیا این امر عادیست که نسبت به مدل‌های اینستاگرامی حسادت بورزید؟
ممکن است از خود بپرسید که آیا دنبال‌کردن مدل‌های اینستاگرامی توسط پسران، امری عادی است یا خیر. خب، واضح است که شبکه‌های اجتماعی نحوه‌ی داشتن رابطه میان افراد را تغییر داده‌اند.
درحالیکه این بسترها کار را برای برقراری تماس با نیمه‌ی گمشده و یا معشوقتان آسان میسازند، مشکلاتی را نیز به همراه می‌آورند. امروزه این امر برای هرکسی آسان‌تر شده که هر شخص دیگری را در دنیای مجازی دنبال کند و با او تماس داشته باشد. و چنین چیزی میتواند منجر به مشکلاتی در روابط عاطفی گردد. اگر دوست‌پسر شما زنان دیگر را دنبال میکند و تصاویرشان را مورد پسند قرار میدهد (لایک میکند)، ممکن است با این امر مشکلی داشته باشید.
خب روابط مدرن به همین شکل‌اند، متأسفانه.
نحوه‌ی برداشت فعالیت‌های دوست‌پسرتان در اینستاگرام، به زن موردنظر و رابطه‌ی خودتان با ایشان بستگی دارد. به عبارتی دیگر، هم میتواند چیز بدی باشد هم نباشد.
اما اگر دیگر رابطه‌ی شما در مرحله‌ی “ماه عسل” قرار ندارد، ممکن است او احساس کند دیگر نیازی به پیروزی بر سر شما و تحت‌تأثیر قرار دادنتان ندارد. شما به او متعهد هستید، پس او احساس میکند که دیگر نیاز نیست بهترین رفتار خود را به کار گیرد (باز هم متأسفانه).
هرچند، اگر همچنان در رابطه‌تان توجه کافی را از او دریافت میکنید، پس احتمالاً نباید آنچنان برایتان آزاردهنده باشد که او مدل‌های اینستاگرامی را فالو کند. بدین دلیل که او، به احتمال زیاد، همچنان بس به شما علاقه‌مند است.
از سوی دیگر، اگر احساس میکنید در رابطه‌تان نادیده گرفته میشوید، پس کاملا حق دارید که وقتی دوست‌پسرتان مدل‌های اینستاگرامی را دنبال میکند، احساس بی‌احترامی و حسادت داشته باشید.

رابطه‌ی تلخ و شیرین با شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی همچون شمشیر دولبه میمانند. این‌چنین فکر نمیکنید؟ از یک سو، ابزاری کاربردی جهت حفظ ارتباط با افرادی در دوردست و یا تماشای ویدیو از گربه‌های ملوس و بامزه‌اند. و اما از سوی دیگر، بستری داغ بهر توهم، سردرگمی، و در برخی موارد، فریبکاری هستند.
در سال‌های اخیر روابط بی‌شماری بوسیله‌ی فیسبوک و یا اینستاگرام ویران شدند. هرچند، میتوانید این بحث را به میان آورید که شاید از همان ابتدا نیز چیزی در رابطه‌ی این افراد لق میزد.
اما روراستانه، بسیاری از مردم دوست‌دار شبکه‌های اجتماعی، و در عین‌حال از آنان بیزارند.

اما دیگران درمورد دنبال کردن مدل‌های سکسی اینستاگرامی چه فکری میکنند؟
اگر اکثریت مردم بفهمند دوست‌پسرشان مدل‌های سکسی اینستاگرامی را فالو میکند، چه میکنند؟
ما یک نظرخواهی جمعی از نزدیک‌ترین و عزیزترین‌های خود انجام دادیم تا بفهمیم آنان درمورد این مسئله چه فکر میکنند.
نیمی از پاسخ‌ها تعجب برانگیز بود و نیمی نه چندان.
اکثریت افراد موافق بودند که اگر دوست‌پسر شما احساس میکند نیاز دارد تارنمای خبری خود را با مدل‌های نیمه‌برهنه و عبوس پر کند، پس یا بیش از حد بیکار است، یا نسبت به شما رفتاری توهین‌آمیز دارد. اگر شما دوستان مشترک زیادی در بستر شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید، خصوصاً اگر خانواده نیز جزوشان باشند، این عمل وجهه‌ی خوبی به جا نخواهد گذاشت.
اصلاً خودش چه حسی پیدا میکرد اگر شما نیز صفحه‌ی خود را پر میکردید از مدل‌های جذابی که مایل به دید زدنشان بودید؟ احتمالاً خوشش نمی‌آمد و در قبالش حرفی برای گفتن داشت!
باقی افرادی که از آنان پرسش شد، تنها خندیدند و اظهار بی‌تفاوتی کردند. آنان اینگونه تصور کردند که این عمل چیزی جدی‌تر از هوس‌رانی بر سر برد پیت در فیلم «کلوپ مبارزه» (Fight Club) و یا تماشای «مجیک مایک» (Magic Mike - فیلمی درمورد رقاص‌های برهنه‌ی مذکر)، نبود.
اگر روراست باشیم، میتوان هردو طرف را درک کرد.

دوست پسرتان مدل‌های سکسی اینستاگرام را دنبال میکند اما وقتی شما چنین کاری بکنید، خوشش نمی‌آید!
ضرب‌المثلی هست که میگوید: «یک سوزن به خود بزن، یک جوالدوز به دیگری». این بدان معناست که قبل از ایراد گرفتن از کسی، معایب خودتان را جست‌جو کنید!
تفکر عمیقی پشت این سخن نهفته است. ما این پرسش را در مقابل مردانی نیز قرار دادیم. از آنان پرسیدیم چه حسی پیدا میکنند اگر دوست‌دخترشان صفحه‌ی اینستاگرام خود را با مدل‌های سکسی مذکر مملو کند. پاسخشان به اندازه‌ای مضحک و طنزآمیز بود: “امکان نداره. به هیچ عنوان!”، تقریباً تمام مدت واکنششان همین بود.
چنین جوابی مشخصاً جفت “سوزن” و “جوالدوز” را به “دیگری” روانه میکند!

ختم کلام این است که اگر مشکلی ندارید دوست‌پسرتان مدل‌های سکسی اینستاگرام را دنبال کند، پس خیلی هم عالی! احتمالا کاملاً به ایشان اعتماد دارید. و بیایید صادق باشیم، حتی اگر بخواهید وفاداری‌اش را بسنجید، شانس اینکه او در واقعیت حتی یک عدد از این مدل‌ها را ملاقات کند به شدت کم است.
آنچه باید از خود بپرسید آن است که آیا ایشان تنها سبک‌سرانه و بدون هیچ چشم‌داشت خاصی به این مدل‌ها نگاه میکنند، یا اینکه بدین طریق سبب بی‌احترامی به شما میشوند؟
بگذارید توضیح دهیم.
برای اغلب دختران، اگر دوست‌پسرشان اینستاگرام خود را از مدل‌های سکسی بیکینی‌پوش پر کند، این امر باعث میشود از خود سؤال کنند که یعنی از نظر او این مدل‌ها از خود آنان جذاب ترند؟
شاید بچه‌گانه بنظر بیاید، اما منطقی دخترانه است و بسیاری از شما نیز چنین تفکری خواهید داشت.
ممکن است حتی اقدام به مقایسه‌ی خود با این مدل‌ها کنید و نسبت به آنان احساس کمبود کنید.
این مدل‌ها هنر فیلترگذاری و نورپردازی حرفه‌ای در واپس خود دارند. مردم عادی از چنین ابزاری بهره‌مند نیستند. بعدش‌هم، اغلب دختران هیکلی مدل‌گونه ندارند.
پس فهمیدن اینکه دوست‌پسرتان مدل‌های سکسی را در اینستاگرام دنبال میکند، میتواند در زمینه‌ی امنیت رابطه‌تان بی‌ضرر باشد. اما آنچه باید بپرسید آن است که در سبب آن، چه تأثیری بر اعتمادبه‌نفس خودتان میگذارد.
همچنین، آیا باعث میشود که رابطه‌ی شما بدین ترتیب در دیدگان دوستان نزدیک و اعضای خانواده، منفی جلوه کند؟
آیا بهتر است درموردش با او صحبت کنید؟ اگر آنقدر اذیتتان میکند، پس به همین کار اقدام کنید.
درواقع، حتماً باید صحبتی پیرامون این موضوع داشته باشید. بطور مثال، چیزی در این حد و حدود بگویید: “اگه واسه تو عیب نداره که مدلای سکسی اینستاگرامو فالو کنی، پس منم با مردای خوش‌هیکل سکسی همینکارو واسه خودم میکنم! اشکالی نداره؟”
پس از گفتن این حرف، به چهره‌اش نگاه کنید. ما تضمین میکنیم که فک‌اش می‌افتد، جبهه میگیرد و احتمالا صحبتتان را با مشاجره به پایان میرساند.
دلیل؟ همان امر که در اینجا سوزن و جوالدوز جفتشان به ماتحت “دیگری” فرو میروند و نه به “خود”!

واقعا همه چیز به خود زوج بستگی دارد. این حقیقت که دوست‌پسرتان مدل‌های سکسی اینستاگرام را دنبال میکند ممکن است آنچنان اذیتتان نکند، کمی شما را آزرده کند، یا آنکه حسادتش تماماً شما دربربگیرد.
ما از مردی در این مورد پرسیدیم، و او به ما گفت که اگر دوست دخترش با این مسئله مشکلی دارد، جای تعجب است که چرا تا این حد ناامن و فاقد اعتماد به نفس است!
منطق مردانه به همین شکل است. خصوصاً وقتی به ما گفت که اگر دوست‌دخترش عملی مشابه را انجام بدهد، از این کار خوشش نمی‌آید!
واقعاً اینجا مشغول دور زدن به دور خودمان هستیم مگر نه؟

پس چه باید بکنید؟
اگر دوست پسرتان مدل‌های سکسی اینستاگرام را دنبال میکند، درمورد اینکه چه کار کنید، چه فکری بکنید و یا چه احساسی داشته باشید، پاسخی قطعی وجود ندارد. شما تنها میتوانید تصمیم بگیرید که دیدگاه شخصی خودتان نسبت به این موضوع چیست.
اما تعدادی از اقداماتی که میتوانید انجام دهید بدین شرح‌اند:

1. درموردش با او صحبت کنید
بیایید صادق باشیم. برخی از مردان درمورد آنکه اعمالشان چه تأثیری بر دیگران میگذارد کاملاً بی‌خبرند. این اظهاری نیست که به منظور دفاع از اقداماتشان باشد، اما حقیقت است.
پس شما باید درموردش با او صحبت کنید. ممکن است اصلاً متوجه نباشد که این موضوع شما را آزرده میکند. اگر اول خودتان با او صحبتی در این مورد نداشته باشید، نمیتوانید انتظار داشته باشید تغییر کند.

2. احساسات خود را ابراز کنید
در حین مکالمه‌ی خود با ایشان، فراموش نکنید که نشان دهید اقداماتش چه حسی به شما میدهند. اگر احساس ناامنی و عدم اعتمادبه‌نفس میکنید، به او بگویید. یا شاید هم احساس بی‌احترامی میکنید.
هر حسی که ممکن است داشته باشید، اکنون زمان آن است که به او بگویید چه در دلتان میگذرد.

3. بر ‌روی اعتمادبه‌نفس خود کار کنید
یکی از دلایلی که دنبال شدن مدل‌های سکسی اینستاگرام توسط دوست‌پسرتان، شما را آزار میدهد، این است که حس میکنید به پای آنان نمیرسید.
هیچکس نمیتواند با مدل‌های قلم‌خورده و روتوش‌شده رقابت کند! شما یک شخص واقعی هستید.
و بیایید با این حقیقت روبرو شویم: او اصلاً اگر هم بخواهد دستش به هیچ‌یک از این مدل‌ها نمیرسد!
پس در جهت داشتن احساسی بهتر نسبت به خودتان، تلاش کنید و بدین ترتیب آنچنان آزرده نخواهید شد.

4. اهمیت ندهید که دیگران درموردش چه فکری میکنند
نباید بیش از حد نگران آن باشید که این مسئله چه وجهه‌ای از رابطه‌تان برای دیگران به نمایش میگذارد. اما او نیز باید این موضوع را درک کند که برایتان مهم است دوستان نزدیک و اعضای خانواده چه جلوه‌ای از این رابطه دریافت میکنند. زیرا آنان همان کسانی‌اند که ممکن است پشت درهای بسته به غیبت بپردازند!

5. خودتان هم مدل‌های مرد را در اینستاگرام دنبال کنید
درهرصورت، برابری محشر است! اگر دوست‌پسر شما این کار را میکند، پس برای شما نیز ایرادی ندارد که عملی مشابه انجام دهید. سؤال آن است که آیا خودتان نیز دلتان میخواهد یا خیر؟ مطمئناً دنبال کردن جمع کثیری از مدل‌های سکسی، به جز نگاهی کوتاه و پنج ثانیه‌ای در وقت نهار، کل روزتان را که صرف نمیکند؟
شاید ما چیزی را از قلم انداخته باشیم، اما تا جایی که میدانیم، عده‌ی زیادی از دختران ترجیح میدهند مردانشان واقعی باشند و نه روتوش‌شده و فوتوشاپی؛ آن‌هم تا یک اینچ مانده به کل حیاتشان!

6. با این قضیه کنار بیایید
اگر حتی بعد از صحبت با دوست‌پسرتان پیرامون این موضوع، باز هم از دنبال کردن مدل‌های اینستاگرامی دست برنمیدارد، پس باید تصمیمی اتخاذ کنید.
و اگر آنقدر شما را آزرده میکند، شاید بهتر باشد خاتمه دادن به رابطه را در نظر بگیرید.
اگر هم نمیخواهید این کار را بکنید، پس ممکن است مجبور باشید راهی پیدا کنید تا با این قضیه کنار بیایید و به زندگی خود ادامه دهید.

آیا باید اجازه دهید این دختران اینستاگرامی، زندگی واقعی شما را بر هم بزنند؟
مدل‌های حاضر در شبکه‌های اجتماعی، تنها ساخته و پرداخته‌ای از تصورات‌ هستند. اگر آنان را در زندگی واقعی ملاقات کنید، حتی به اندازه‌ی نیمی از آنچه تصاویرشان شما را به باورش وا میداشت، تأثیرگذار نخواهند بود. شاید دوست‌پسرتان نیز بر این امر آگاه است. و یا شاید اصلاً فکرش را هم نکرده است.
درک نمودن مرز مات میان زندگی حقیقی و شبکه‌های اجتماعی کلید این مسئله است که بخواهید رابطه‌ی خود را در جایگاهی سالم نگه دارید و آن را به موقعیتی در جهت فاجعه، سوق ندهید.
بیایید صادق باشیم. مسائل بسیاری مهم‌تری برای بحث کردن وجود دارند تا مدل‌های عملی و روتوش‌شده‌ی اینستا! مگر نه؟

اگر دوست‌پسر شما مدل‌های سکسی اینستاگرام را دنبال میکند، تفکراتی دارید که ذهنتان را مشغول میکنند. حال یا میتوانید اجازه دهید آزارتان دهند، یا آنکه آنان ‌را بی‌گزند و فاقد تهدید بپندارید.

منبع

9360 👀
9 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-06-30 16:19:39 +0430 +0430

↩ 0k
ضمن سپاس بسیار از ملاحظه‌گری شما و اظهار نظر محترمتون 🙏
اتفاقاً بنده شخصاً با افراد بسیاری مواجه شدم که این قضیه براشون تبدیل به معضلی جدی شده بود
و همواره نیز به کرات میشنوم که زوجین سرش به مشاجره بپردازن
و اگر صرفاً از نظر خودمون این مسئله بی‌اهمیت باشه، صحیح نیست که بر افراد و بخصوص جنسیت‌های دیگر، اون رو تعمیم بدیم.
با این وجود، از اینکه مطلب فوق برای شما آنچنان مفید واقع نشد ابراز ندامت و عذرخواهی میکنم.
امیدوارم بتونم در مطالب برگزیده‌ی آینده، رضایت محترمتون رو جلب کنم 🙏
پیروز باشید 🌹

3 ❤️

2022-06-30 16:33:09 +0430 +0430

↩ 0k
البته در خود ایران نیز لایف‌استایل‌های گوناگون و برخوردهای متنوع نسبت به این مسائل وجود دارند که برخی به شیوه‌ی غربی نزدیک و برخی دیگر از اون دور هستند
همواره سپاسگزارم از درج نظر و انتقادات سازنده‌ی شما 🙏

1 ❤️

2022-06-30 17:32:12 +0430 +0430

بر خلاف نظر دوستمون که گفت مطلب جالبی نبود ، به نظر من خیلی هم جالب و مفید بود .
توی ایران به نظرم خیلی ها ازدواج سنتی میکنن و توی ذهنشون هزارجور فانتزی با زن های مختلف دارن ، اینستاگرام هم پر از این دخترا هست .
خودم با این که مجردم و اصلا رابطه یی با کسی ندارم ولی توی اینستا یکی از مدل ها رو دنبال میکردم رفقام تعجب کرده بودن که تو دیگه چرا رفتی سراغ اینا ؟ !!!
به خاطر همین قضایا من به کل ایستاگرامم رو حذف کردم چون توی ضمیر ناخداگاه آدم تاثیر میزاره و ادم رو دچار افسردگی میکنه و داشته هاش ( مثل رفقای خوب ، بدن سالم ، زندگی نرمال ) دیگه به نظرش نمیاد چون ماشین فلان جور نداره ، خونه کنار دریا نداره ، حتی ممکنه به پارتنرش یا همسرش هم به عنوان یه زن درجه ۲ نگاه کنه .
ولی به نظرم کسی که میره توی رابطه دیگه نیمی از وجودش برای خودش نیست ، اگر بگه من قبلا فلان میکردم بهمان میکردم به اون رابطه فقط به عنوان خالی کردن نیاز جنسیش نگاه میکنه نه یه شریک !

2 ❤️

2022-07-01 00:00:53 +0430 +0430

↩ dark_man00
ضمن سپاس از درج نظر و اظهاراتى كه ارائه فرموديد
خوشحالم كه متن فوق برايتان مفيد و سزاوار انديشه واقع شد🙏

1 ❤️

2022-07-01 07:18:20 +0430 +0430

خیلی هم خوب وآموزنده سپاس بابت زحماتت دوست عزیز🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

1 ❤️

2022-07-01 08:34:11 +0430 +0430

↩ Benjamin_az78
آقا خیلی کتابی رسمی بود !!!
تسمه تایم پاره کردم 😄😄😄

1 ❤️

2022-07-10 20:34:12 +0430 +0430

اگه دوست پسرتون مدلهای سکسی اینستا رو فالو کنه
یعنی فانتزی سکسی داره بدنبال ایده آلش هست

1 ❤️

2022-07-13 19:54:35 +0430 +0430

ولی اصل قضیه اینه که مرداتو شریکشون چزایی رو که میخوانو نمیتونن پیدا کنن میرن دنبال اونطور مدل ها پس باید اول خودمونو درست کنیم و بریوز کنیم بعد از اقایون انتظارات دیگه ای داشته باشیم

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «