زود انزالی ، دلایل و 10 نکته برای درمان

1396/07/29



خیلی از مرد ها برای درمان زود انزالی به دکتر مراجعه میکنن. زود انزالی باعث احساس شرمندگی و خجالت در مردان میشه که منجربه اضطراب نسبت به سکس و عملکردشون موقع سکس میشه.
دلیل اصلی زود انزالی مشخص نیست. زمانی دکتر ها فکر میکردن زود انزالی به خطر مسائل روحی و روانشناسی هستش ، درحالی الان میدونیم دلایل زود انزالی خیلی پیچیده تره و شامل مجموعه ای از عوامل روانی و بیولوژیکی هستش.

**دلایل روانی
**بعضی از دکتر ها اعتقاد دارن تجربیات جنسی در سنین پایین ممکنه باعث ایجاد روند و الگویی بشه که در اینده نشه اونو به سادگی تغییر داد مثل:

  • موقعیت هایی که مجبور بودید سریع تحریک و انزال بشید تا مبادا کسی بفهمه و لو برید.
  • داشتن احساس گناه که باعث میشه بخواید زودتر سکسو تموم کنید.

عوامل دیگه زود انزالی شامل:
-اختلال نعوظ و راست کردن در مرد هایی که نسبت به نعوظ و راست کردن موقع سکس اضطراب دارن که میتونه باعث تمایل به زودتر انزال شدن بشه.
-اضطراب و نگرانی، که در خیلی از مردان دارای مشکل زود انزالی دیده شده ، چه اضطراب در مورد عملکرد جنسیشون چه اضطراب نسبت به مسائل دیگه.

  • مشکلات رابطه : اگر شما قبلا با کس دیگه ای رابطه جنسی رضایت بخشی داشتین و زود انزالی خیلی کم اتفاق می افتاده یا اصلا پیش نمی اومده ممکنه مشکلات شخصی بین شما و شخصی که الان باهاش رابطه دارین دلیل زود انزالیتون باشه.

**دلایل بیولوژیکی و زیستی
**- سطوح هرمون غیرعادی
-سطح غیر طبیعی یک ماده شیمیایی در مغز به نام نوروترانسمیتر

  • غیر طبیعی بودن فعالیت های واکنشی در سیستم انزال
  • مشکلات تیروئیدی
  • التهاب یا عفونت پروستات یا مجاری ادراری
  • صفات ارثی
  • آسیب به عصب ها به دلیل عمل جراحی یا حادثه ( به ندرت)
    طبق گزارش روزنامه usa news متوسط زمان عمل سکس 7.3 دقیقه هستش ولی برای 43 درصد از مردان زیر دو دقیقه طول میکشه.

**روش های درمان زودانزالی:
**1.تلاش برای بدست اوردن کنترل واکنش انزالی : برای اینکار به طور مرتب خودارضایی انجام بدید تا به یه سطحی از حساسیت عادت کنید، خودارضایی را هم با دست خشک و هم خیس انجام بدید برای عادت به انواع تحریک و احساس. سعی کنید درست قبل از انزال شدنتون دست از خودارضایی بکشید. 5 دقیقه صبر کنید و بزارید التتون یکم بخوابه ، بعدش دوباره شروع به خودارضایی کنید. اینکارو سه یا چهار بار قبل از انزال کامل انجام بدید.

اینکار باعث میشه بفهمید چه موقعی نزدیک به انزالید و دیگه نمیتونید کنترلش کنید. برای همین موقع سکس وقتی این احساسو داشید میتونید التتونو در بیارید یا یه پوزیشن دیگه انتخاب کنید تا یکم تحریک و حساسیتتون کم بشه . دونستن لحظه ای که نزدیک به انزالید یکی از مهم ترین نکات برای کنترل انزالتونه.

  1. انجام تمرین “کیگال” برای به تاخیر انداختن ارگاسم. این تمرین کمک میکنه تا مواقع نزدیک به انزال ،انزالو متوقف کنید. این ورزش عضلات تحتانی لگن رو تقویت میکنه تا کنترل بهتری داشته باشید. در یک تحقیق روی مردانی که مشکل زود انزالی داشتن و نمیتونستن تا یک دقیقه هم قبل انزال تحمل کنن، برای 12 هفته ورزش تقویت عضلات تحتانی لگن انجام دادن و زمان انزالشون از 31.7 ثانیه به 146.2 ثانیه رسید.

  2. استفاده از کاندوم برای به تاخیر انداختن انزال. استفاده از کاندوم باعث کاهش حساسیت هنگام دخول میشه و برای مشکل زود انزالی مفیده. از یک مدل ضخیم کاندوم استفاده کنید.

  3. تحریک و انزال دوباره. چقدر طول میشه بعد از انزال دوباره راست کنید. خیلی از مردان حسایت و تحریک کمتری بعد از اولین انزال پیدا میکنن که راه درمان خوبی برای زود انزالی هستش، به این صورت که مرد اول انزال میشه و تا موقعی که دوباره تحریک بشه و راست کنه با همسرش عشق بازی میکنه و موقعی که دوباره راست کرد میتونه دخول طولانی تری داشته باشه. با اینکه بعضی از زوج ها با این کار مشکل دارن و خوششون نمیاد ولی برای خیلی ها این روش جواب داده.

  4. پیشنهاد دیگه اینکه میتونید از روغن روان کننده استفاده کنید چون باعث کاهش اصطکاک میشه و باعث میشه دخول طولانی تر بشه.

  5. اگر تا 24ساعت قبل سکس ارگاسم نداشتید موقع سکس زود تر انزال میشید. مردایی که صبح خودارضایی میکنن و شب با همسرشون سکس دارن دیرتر انزال میشن ، دلیلشم اینه که توی همون روز ارگاسم داشتن. شما میتونید این کارو برعکس هم انجام بدید یعنی شب خودارضایی کنید و صبحش سکس داشته باشید.

  6. چقدر از وقتتونو قبل سکس به عشق بازی اختصاص میدید. کم و زیادش کنید و روش انجامشو تغییر بدید تا کنترل و سطح تحریک شدنتون دستتون بیاد. اگر مثلا تو سطح 9 ارضا میشین به جای اینکه توی سطح 8.5 بکشین بیرون توی سطح 6 یا 7 بکشین بیرون تا دخول طولانی تر بشه. هیچ موقع کبریتو تو کارخونه دینامیت نبرید!!
    عشق بازی قبل سکس به زودانزالی کمک میکنه چون مرد میتونه کنترل بیشتری روی اضطرابش داشته باشه و ارامش داشته باشه چون عجله کردن خودش باعث زود انزالی میشه.

  7. بسیاری از دارو های SSRI برای کاهش حساسیت ارگاسم و طولانی کردن سکس موثرند. برای مردهایی که مشکل زودانزالی ندارند عوارض جانبی میتواند اذیت کننده باشد ولی برای مرد ها با مشکل زود انزالی ارزش تحمل عوارض جانبی را دارد و تاثیر خارق العاده روی زودانزالی آن ها دارد. در مورد مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کنید.

  8. استفاده از تکنیک فشار دادن. برای این کار زمانی که مرد هنگام سکس احساس کرد که به انزال نزدیکه التشو در میاره و سر التشو فشار میده تا احساس تمایل به انزال رو کم کنه. و وقتی تمایلش به انزال کم شد میتونه به سکس ادامه بده ، مرد ها میتونن این تکنیکو هر چندبار که بخوان انجام بدن.

  9. و در اخر رابطه بین خودتونو بررسی کنید چون ممکنه باعث اختلال عملکرد جنسی شده باشه. دقت کنید که ارتباط برقرار کردنتون به جز موقع سکس چجوریه و چه اهداف و ارزوهایی برای رابطه جنسی دارید. میتونید از مشاور سکس هم کمک بگیرید.

منبع

11335 👀
5 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-11-13 10:01:24 +0330 +0330

Salam Man ba “کیگال” va عشق بازی moafegham alye mersi

0 ❤️

2021-08-10 12:30:00 +0430 +0430

به این تایپیک سر بزنین زود انزالی

0 ❤️

2021-12-01 10:37:12 +0330 +0330

↩ Darkness-03
سلام من مشکل دیرانزالی دارم ، یعنی آنقدر دیرارضا میشم که بعضی وقتها بیخیالش میشم نمیدونم چیکار کنم شما میتونید راهنمایی کنید؟؟

0 ❤️

2021-12-01 12:55:15 +0330 +0330

↩ Mostafa_ahv
نه متاسفانه
من فقط دکدر زود انزالیم

0 ❤️

2022-09-03 03:25:24 +0430 +0430

با این کوسشرای میرزا قلم دونای روانشناس خودتونو خسته نکنین هر چی پول تو جیبی گرفتیم از باباهه ریختیم تو شیکم اونا
درمان باید بشه داستان

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «