سوالات اصلی در مورد سکس

1399/10/23

چرا مردم رابطه جنسی برقرار می‌کنند؟

افراد به دلایل مختلف، فراتر از تولید مثل و ابراز عشق، رابطه جنسی برقرار می‌کنند. تحقیقات اخیر در مقیاس وسیع، 13 دلیل اصلی برای داشتن رابطه جنسی را از بین بردن تنش، لذت ناب، جستجوی تجارب جدید و جذب جنسی، بهبود وضعیت اجتماعی یا جستجوی یک مزیت در یک حوزه خاص از زندگی، افزایش عزت نفس، احساس وظیفه نسبت به شریک زندگی یا تلاشی برای جلوگیری از ترک شریک دانستند.

چه مقدار رابطه جنسی طبیعی است؟

آیا شما به اندازه کافی رابطه جنسی دارید؟ نظرسنجی اجتماعی عمومی، که از سال 1970 فعالیت های جنسی را در ایالات متحده پیگیری کرده است، گزارش می‌دهد که زوج های متاهل به طور متوسط 58 بار در سال و زوج های 20 ساله به طور متوسط 111 بار در سال رابطه جنسی برقرار می‌کنند، که این تعداد هر ده سال که بگذرد، حدود 20 درصد کاهش می‌یابد. اما برخی از محققان این اعداد را مشکوک می‌دانند زیرا اساسشان بر خود-گزارشی است. در هر صورت، هیچ استانداردی برای یک زندگی جنسی راضی کننده وجود ندارد و اگر کسی از تعداد سکس خود راضی است، نباید در مورد آن نامطمئن باشد. با این وجود افرادی که حداقل به مدت شش ماه فقدان میل جنسی ناخواسته را تجربه می‌کنند، می‌توانند مراجعه به یک درمانگر را در نظر بگیرند.

مدت زمان سکس چقدر است؟

درمانگران رابطه جنسی گزارش می‌دهند که “مدت زمان سکس؟” یکی از رایج ترین سوالاتی است که آنها مطرح می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد، در بیشتر برخوردهای جنسی، دخول سه تا پنج دقیقه طول می‌کشد. در نظرسنجی ها، مردم احساس می‌کنند که یک یا دو دقیقه خیلی کوتاه است و 10 دقیقه یا بیشتر خیلی طولانی است. با این حال، درمانگران می‌گویند تنها پاسخ معتبر به این سوال این است که رابطه جنسی باید تا زمانی ادامه یابد که هر دو شریک از آن لذت ببرند و زوجین نگران رعایت هیچ استاندارد دیگری نباشند.

آیا افراد اگر رابطه جنسی بیشتری داشته باشند خوشبخت‌تر خواهند بود؟

آیا رابطه جنسی بیشتر باعث شادی بیشتر مردم می‌شود؟ نه لزوما. در مطالعات، هنگامی ‌که از شرکا خواسته شد تا دفعات جنسی معمول خود را دو برابر کنند، اکثر آنها نتوانستند این کار را ادامه دهند و کسانی هم که موفق شدند، گزارشی مبنی بر افزایش رضایت جنسی ندادند. به عبارت دیگر، وقتی صحبت از رابطه جنسی است، برای اکثر مردم کیفیت بر کمیت ارجح است.

آیا رابطه جنسی برای شما خوب است؟

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی مکرر با طول عمر بیشتر ارتباط دارد. در یک مطالعه، افراد میانسالی که ماهی یک بار سکس داشتند، در دهه‌ی بعد احتمال مرگشان دو برابر بیشتر از کسانی بود که دو بار در هفته سکس داشتند. سکس داشتن مکرر معمولا نشان از یک رابطه صمیمی است که مشخص شده است طول عمر فرد را افزایش می‌دهد. رابطه جنسی همچنین ورزش است که به سلامتی سود می‌رساند. همچنین مشخص شده است که رابطه جنسی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس می‌شود.

رابطه جنسی برای سلامت روان من چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

تحقیق در مورد احساسات عاطفی شریک، قبل و بعد از رابطه جنسی نشان داده است که افراد یک روز بعد از رابطه جنسی، احساس بهزیستی و معنای عمیق تری را در زندگی احساس می‌کنند. اما تمایل به سکس، فردای روزی که به خوشحالی و اشتیاق سپری شده، کمتر است. نتایج از نظر زن و مرد مشابه بود و به احساس فرد در مورد همسر خود بستگی نداشت. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که رابطه جنسی به طور کلی باعث بالابردن روحیه، چشم انداز و سلامت می‌شود.

آیا سکس می‌تواند در کار به من کمک کند؟

اثرات سرریز سکس، فراتر از خلق و خوی بهبود یافته و سلامتی است. تحقیقات نشان داده است، فردای رابطه جنسی با همسر، افراد احساس مثبت بودن در کار، رضایت بیشتر از شغل خود و اشتغال و بهره وری بیشتر را گزارش کرده‌اند. با این حال، مشخص شده است که استرس ناشی از کار بر زندگی جنسی فرد تأثیر منفی می‌گذارد. مخصوصا پس از یک روز طاقت فرسا در سر کار، شبش احتمال سکس کردن کمتر است.

چه عواملی باعث انزجار جنسی در افراد می‌شود؟

رویکردهای مختلفی در رابطه جنسی و سلایق مختلفی در فعالیتهای جنسی وجود دارد - بعضی از آنها از هرزگی استقبال می‌کنند، برخی دیگر BDSM را انجام می‌دهند. برخی استفاده از پورن را حمایت می‌کنند، برخی دیگر به دنبال رابطه جنسی گروهی هستند. اما وقتی صحبت از رابطه جنسی می‌شود، بسیاری از افراد احساس انزجار شدیدی نسبت به عملی می‌کنند که به نظر آنها غیرقابل قبول است. زنان به طور كلی انزجار جنسی شدیدتر و گسترده تری نسبت به مردان ابراز می‌كنند و افراد مذهبی نسبت به افرادی كه چنین نیستند نسبت به طیف وسیعی از اعمال جنسی كراهت بیشتری دارند. افراد دارای ویژگی شخصیتی پذیرا بودن، کمتر نسبت به سایرین احساس انزجار جنسی بهشان دست می‌دهد.

اولین تجربه‌های جنسی افراد معمولاً مثبت است یا منفی؟

داشتن رابطه جنسی برای اولین بار یا از بین بردن بکارت، برای بسیاری از افراد مهم است. اما تحقیق در مورد “اولین رابطه جنسی” افراد، هم مزایای عاطفی و هم خطرات آن را پیدا می‌کند. بعد از رابطه جنسی، به طور کلی بزرگسالان جوان اضطراب و افسردگی کمتری را گزارش می‌کنند. با این حال، شروع عمل جنسی زودتر از آن - که قبل از 15 سالگی تعریف شده است - با استفاده بیشتر از الکل و مواد مخدر بعد از آن و همچنین احساس کاهش ارزشمندی شخص ارتباط دارد.

آیا افراد نیاز به رابطه جنسی دارند؟

افراد نیازی به برقراری رابطه جنسی ندارند و بسیاری از افراد گزارش می‌کنند که زندگی رضایتمندانه‌ای با رابطه جنسی کم یا بدون رابطه جنسی دارند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که یک زندگی جنسی فعال و رضایت‌بخش، منجر به دیدگاهی مثبت تر و معنابخشی به زندگی می‌شود. هرچند که سکس ممکن است منشا این احساسات نباشد. یعنی ممکن است که افرادی که دیدگاه مثبت‌تر و رضایتمندانه‌تری دارند، تمایل به سکس بیشتر داشته باشند.

آیا مردم می‌توانند بدون رابطه جنسی زندگی کنند؟

تقریباً یک درصد از مردم ادعا می‌کنند که آسکشوال هستند - هیچ گونه تمایلی به رابطه جنسی و هیچ گونه تمایل جنسی به دیگران از هر جنسیتی ندارند. آسکشوالیتی زمانی یک اختلال روانی قلمداد می‌شد اما دیگر چنین نیست، و اکنون بسیاری از محققان معتقدند که باید این جنبه را گرایش جنسی خود دانست. برخی از افراد آسکشوال در روابط متعهدانه ای هستند و ممکن است برای خوشحالی شریک خود رابطه جنسی برقرار کنند و برخی دیگر در روابط رضایتمندانه‌ی غیرجنسی هستند. اکثریت گزارش می‌دهند که بزرگترین چالش آنها استیگمایی (استیگما: برچسب های منفی و برداشت های اشتباهی که پیرامون یک موضوع قرار دارد) است که آسکشوالیتی به همراه دارد.

منبع

15 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-12 22:34:22 +0330 +0330

من یه مدت هست از رابطه زده شدم جدی دلم سکس نمی‌خواد نمی‌دونم بده یا خوب اینجوری شدم

1 ❤️

2021-01-12 22:45:59 +0330 +0330

↩ ShivaBanoo
من که شما را فالو دارم :| الان میام

2 ❤️

2021-01-12 22:47:29 +0330 +0330

👌👌

2 ❤️

2021-01-12 23:00:25 +0330 +0330

↩ Itried
استیگمایی؟ معنی خاصی براش پیدا نکردم

1 ❤️

2021-01-12 23:02:43 +0330 +0330

↩ blackhandnn
مرسی که پرسیدی
استیگما به معنای همون برچسب های منفی و برداشت های اشتباهی که پیرامون یه موضوع قرار داره میگن. همن لکه ی ننگ
ولی دوست دارم به عنوان یه کلمه در زبان فارسی جا پیدا کنه.

2 ❤️

2021-01-12 23:08:22 +0330 +0330

↩ Itried
قروبانت و مرسی برای توضیح… با یه دختر اشنا شده بودم … یه مدتم با هم بودیم بعد یه روز بحث سکس پیش اومد گف من اسکشوالم :/// به هیچ کی حس ندارم … یعنی پشمام ریخت یه صحنه

2 ❤️

2021-01-12 23:09:50 +0330 +0330

↩ ShivaBanoo
بوز به خودت

2 ❤️

2021-01-12 23:42:12 +0330 +0330

هعییییی🥺🥺
<

درونم: اخی دلت سوخت؟!🥴🙃

2 ❤️

2021-01-13 09:45:01 +0330 +0330

بسیار بسیار عالی بید

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «