سینمای ورنر هرتزوگ رو میشناسید؟

1399/10/28

یه مدتیه دارم فیلم های ورنر هرتزوگ سینماگر مولف آلمانی رو می بینم. بعضی هاش واقعا بیادماندنی و زیبا هستن چون پشتش فکر هست. به نظرم یک تم قوی و مشترک کارهاش نمایش انسان سفید متکبر عصر علم و صنعت و سرمایه داری است که میخواد با قدرت اراده طبیعت رو مسخر خودش بکنه. طبیعت رو جایی برای فتح می بینه و منبعی برای تبدیل به پول. و به این ترتیب به تمام هماهنگی باستانی و رمزآلودی که «بومیان» با زمین و طبیعت داشتند پشت پا می زنه. این دغدغه رو بیش از همه در فیلم های «فیتزکارلدو» و «جایی که مورچه های سبز رویا می بینند» به زیباترین شکل به تصویر می کشه. اگه علاقه داشه باشید بیشتر در مورد فیلم هاش صحبت کنیم.

840 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-17 07:35:29 +0330 +0330

لیست فیلم های ورنر هرتزوگ:

https://en.wikipedia.org/wiki/Werner_Herzog_filmography

0 ❤️

2021-01-17 07:55:17 +0330 +0330

بهله.با اینکه من از اداهای روشنفکری بیش از حد فیلمسازای اروپایی خوشم نمیاد ولی فیلمای ایشونو بیشترشو دیدم حتی بعضی از مستنداشو(مستند بیاد موندنی “دیتر کوچولو باید پرواز کنه” رو ببین که داستان “دیتر دنگلر” خلبان آمریکایی آلمانی الاصله که اسیر ویت کنگها میشه در ویتنام و بصورت خارق العاده ای از دستشون فرار میکنه.فک کنم اسکار گرفت این فیلم) یا فیلم “ملکه صحرا” که چن سال پیش با نیکول کیدمن ساخت رو حتماً ببین.یا فیلم “کبرا ورده” که فک کنم یکی از آخرین فیلمهای کلاوس کینسکی بود.فقط نمدونم ورنر هرتزوگ تو سریال “مندلورین” چرا بازی کرده بود

1 ❤️

2021-01-17 08:20:44 +0330 +0330

↩ mofo56
چه جالب پس از شما ایده میگیرم! دیتر کوچولو باید پرواز کنه”رو هنوز ندیدم. در مورد ادا بودن بعضی فیمسازهای اروپایی موافقم مثل فون تریر باهات موافقم اما به نظرم هرتزوگ حقیقتا عاشق سینماتوگرافی است و نگاه خودش رو بدنیا داره. نگاهی که اریجنال خودشه.

مسند «مردم خوشحال»ش درباره سیبری عالی بود حتی برای بار دوم که دیدم. البته این خلاصه شده تصویرهای یه کارگردان روس بوده که با روایت هرتزوگ خیلی دراماتیک تر شده. علاقه همیشگیش و تم مکررش یعنی روایت زندگی مردمانی که در همزیستی با طبیعت زندگی می کنند اینجا هم بخوبی مشهوده.
لو اند بیهولد درباره اینترنتش هم جالبه. مستند غارهای لاسکو هم جالبه. اما من هنوز بیشتر کاراش رو ندیدم و دارم کم کم دانلود می کنم از تورنت ببینم. از سال ۱۹۶۱ فیلم ساخته و به گفته ی فرانسوا تروفو بزرگ ترین فیلم ساز زنده است. ملکه صحرا رو تازگی دیدم. داستان گرترود بل به خودی خود کشش تاریخی داره و تصویرپردازی بیابان عربستان و اردن به قدر عالیه اما طراحی صحنه اش بی دقت است. بخصوص درباره لباس و فضاسازیش در ایران که ظاهرا تو مراکش فیلم برداری شده هیچ تلاشی نشده و ایرانی ها رو با دشداشه نشون داده و عربی حرف می زنند! ا اما باز اینجا ایده صحرای «پاک» و مردم صحرانشین «ناب» مطرحه. همون تم بومیگرا و طبیعتگرای هرتزوگ. و فرد ماجراجو و کاوشگر غربی که در پی کشف و نقشه برداری و فتح اون سرزمینه.

هرتزوگ یک کارنامه پر و پیمون داره و برای خودش یه ژانره. تنها فیلم سازیه که توی تمام پنج قاره فیلم ساخته و حساسیت هاش خیلی از زمانه اش جلوتر بوده. بخصوص طبیعت گراییش و این هشدار که توی زمین محدود نمیشه رشد و سود نامحدود داشت.

0 ❤️

2021-01-17 10:19:11 +0330 +0330

↩ avatar1400
اون فیلم ملکه صحرا بخشی از ایراداش برمیگرده به کمبود بودجه(عدم شناخت ایران و عوضی گرفتن ما با عربها بین همه فیلمسازای اروپایی و آمریکایی هستش) ولی نیکول کیدمن فیلم رو سرپا نیگه میداره با بازی عالیش.بین فیلمای هرتزوگ من فقط از “ستوان بد” خوشم نیومد که در مقابل فیلم اصلیش که ساخته ایبل فرارا هست کم میاره بیشترم بخاطر اینه که نیکلاس کیج هیچ موقع نمتونه هاروی کایتل باشه(هر چند تو “ترک لاس وگاس” خیلی خوب نقش پیچیده رو بازی کرد)

1 ❤️

2021-01-17 10:31:39 +0330 +0330

↩ mofo56
چندان کمبود بودجه نداشته. ملکه صحرا ۳۶ میلیون خرج داشته. یعنی یه فیلم کم بودجه نبوده. ولی جالبه که فقط ۲ میلیون فروش کرده. یعنی یه شکست تجاری سخت بوده:

https://en.wikipedia.org/wiki/Queen_of_the_Desert_(film)

این هست که بخش ایران فیلم بخش حاشیه ایشه شاید برای همین هرتزوگ زیاد وقت صرفش نکرده. تمرکز فیلم روی شخصیت گرترود بل است نه زندگی بومیان خاورمیانه و نمایش تفاوت های فرهنگی. درست برخلاف لورنس عربستان که لین حتی چهره های شخصیت های تاریخی رو نسبتا نزدیک به واقعیت شون بازسازی کرده اصولا هرتزوگ اعتقادی به بازنمایی دقیق دنیای واقعی در سینما نداره. خودش در گفتگویی میگه سینما رئالیته که جنبشی واقعگرا بود در سینمای دهه شست دوربین رو مثل چشم مگس روی دیوار می بینه!

0 ❤️

2021-02-15 23:24:34 +0330 +0330

هوم 👍

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «