مواد معدنی و ویتامین‌هایی که میل جنسی رو زیاد میکنن

1401/05/11

مواد معدنی و ویتامین‌هایی که میل جنسی را زیاد میکنند | با استناد به شواهد علمی
آیا از اختلالات جنسی و کاهش میزان شهوت رنج می‌‎برید؟
پس لازم است مواد معدنی و ویتامین‌هایی را که به درمانتان کمک میکنند، بشناسید!


محتوای مقاله:

  1. مواد معدنی و ویتامین‌هایی که میل جنسی را بالا می‌برند
  2. واقعاً ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند اختلال نعوظ را بشکلی مؤثر درمان کنند و میل جنسی را افزایش دهند؟
  3. درمان‌های دیگر
  4. ختم کلام

اگر میل جنسی پایینی دارید، نمی‌توانید ارضا شوید، یا با مشکلات باروری دست و پنجه نرم میکنید، بدانید که تنها نیستید. در حقیقت، به هیچ وجه تنها نیستید. طبق تحقیقات مرکز پزشکی «وِیک فورِست بپتیست»، 40 الی 70 درصد از آقایان، در طول عمرشان، بالأخره شکلی از اختلال نعوظ را تجربه میکنند.
سر و کله زدن با شهوت کم، یا میل جنسی پایین، ممکن است بر زندگی فرد و روابط اجتماعی‌اش، تأثیر بدی بگذارد. تمایلات جنسی نامتوازن، به مشکلات شخصی و معاشرتی منجر می‌شوند؛ مثل کمبود اعتمادبه‌نفس و احساس نارضایتی شریک جنسی‌‌.
با اینکه بعضی مشکلات جسمی مثل اختلال نعوظ، میتوانند میل جنسی‌ را کاهش دهند، گاهی ممکن است که این مشکل، تنها ناشی از کمبود یک ویتامین ساده باشد. ویتامین‌ها نه تنها به بسیاری از عملکرد‌های سیستم ایمنی بدن کمک میکنند، بلکه در سلامت جنسی و شهوانی فرد نیز مؤثر هستند. مصرف این ویتامین‌ها و مواد معدنی، کمکتان می‌کند کنترل زندگی جنسی‌تان را مجدداً در دست بگیرید.
به خواندن ادامه دهید تا ضروری‌ترین ویتامین‌های مؤثر در میل جنسی را بشناسید.

مواد معدنی و ویتامین‌هایی که میل جنسی را افزایش می‌دهند

1. ویتامین E
ویتامین E، که بعنوان “ویتامین سکس” شناخته میشود، خون و اکسیژن نواحی شرمگاهی بدنتان را تأمین میکند و در عین حال، جهت افزایش شهوت شما، به هورمون‌های جنسی‌تان نظم می‌دهد. گردو، زرده‌ تخم مرغ، سیب‌زمینی شیرین، اسفناج، مارچوبه، نخود، بلوط، کلم بروکلی، گوجه و نان سبوس‌دار، حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E هستند.

2. جینسنگ قرمز (Red Ginseng)
جینسنگ قرمز، معمولاً بخاطر قابلیتش در کمک به اختلال نعوظ، بعنوان «ویاگرای گیاهی» شناخته می‌شود. این ماده، همچنین «جینسنگ آسیایی» و «پَنَکس جینسنگ» (Panax Ginseng) نیز نامیده می‌شود.
جنسینگ قرمز، حاوی «جینسنوزید» (Ginsenoside) است، که عضلات صاف آلت را برای داشتن نعوظی بهتر، آرام میکند. علاوه بر آن، اینطور بنظر می‌آید که این ماده، سلامت قلبی‌-عروقی بدن را نیز بهبود می‌بخشد؛ امری که عموماً با اختلال نعوظ در ارتباط است.
در پژوهشی که در سال 2018 انجام شد، جنسینگ قرمز، در مقایسه با دارونماها، نمرات «شاخص بین‌المللی کارکرد نعوظ (IIEF)» را بطرز چشمگیری افزایش داد. در این آزمایش، شق شدگی و ارضای جنسی افراد نیز به میزان قابل توجهی بهبود یافته بود.
پژوهشی دیگر در سال 2021، پیشرفت‌های کوچکی را در علائم اختلال نعوظ نشان میداد. اما نویسندگان این پژوهش، عقیده داشتند که این تأثیرات، از منظر پزشکی، چندان قابل توجه نیستند.

3. ویتامین C
ویتامین C به سنتز هورمون‌های باروری و جنسیتی مثل آندروژن، استروژن و پروژسترون کمک می‌کند و سبب برانگیختگی تمایلات جنسی می‌شود. ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و مفاصلتان را نرم و عاری از درد نگه می‌دارد. مرکبات، توت‌فرنگی، کیوی، طالبی و فلفل شیرین و تند، مقادیر بالایی ویتامین C دارند.

4. ویتامین D
ویتامین D، که بعنوان «ویتامین نور خورشید» شناخته می‌شود، برای حفظ سلامت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و عملکرد ایمنی بدن، ضروری است. علاوه‌ بر آن، این ویتامین در عملکرد جنسی مردان نیز نقش مهمی ایفا میکند. براساس پژوهشی در «دانشنامه‌ی بین‌المللی تحقیقات ناتوانی جنسی»، کمبود ویتامین D، با اختلال عملکرد جنسی مردان مرتبط دانسته شده و شدت این اختلال نیز با میزان کمبود این ویتامین، رابطه‌ای مستقیم داشته است. این امر، میتواند بدلیل توانایی ویتامین D در ساخت سلول‌های درون‌پوشه‌ای از بار اکسایشی، و یا نقش آن در تولید اکسید نیتریک باشد.
علاوه بر آن، افرادی که از اختلالات روانی همچون افسردگی و اضطراب بالا رنج می‌برند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات جنسی قرار میگیرند. همچنین، نشان داده شده که ویتامین D برای سلامت کلی روان و کاهش خطر ابتلا به افسردگی، اهمیت دارد؛ عاملی که میتواند با کم کردن اشتیاق به سکس، میل جنسی را نیز کاهش دهد.

5. ال-آرژنین
ال آرژنین یک آمینواسید است که بطور طبیعی ساخته می‌شود و تولید اکسید نیتریک را افزایش میدهد؛ ماده‌ای که به شق شدن آلت کمک می‌کند.
براساس یافته‌های پژوهشی در سال 2019، مصرف 1500 تا 5000 میلی‌گرم ال-آرژنین، بعنوان مکمل، نمرات IIEF (شاخص بین‌المللی کارکرد نعوظ) را بطور چشمگیری بهبود بخشید. نویسندگان این پژوهش نتیجه گرفتند که ممکن است ال-آرژنین در درمان اختلالات نعوظی خفیف و متوسط مفید واقع شود.
طبق نتایج یک آزمایش تصادفی در سال 2020، مصرف ال آرژنین (به میزان 2500 میلی گرم در روز)، به اندازه‌ی مصرف قرص تالادافیل 5 میلی‌گرمی، مؤثر بود؛ که خود دارویی مخصوص درمان اختلال نعوظ است.
ترکیبی از مصرف هردوی این داروها، اثربخش‌ترین نتیجه را حاصل نمود.

6. منیزیم
منیزیم، یک ماده‌ی معدنی دیگر است که سبب افزایش هورمون‌های جنسی همچون تستوسترون و پیام‌رسان‌های عصبی همچون دوپامین و اپینفرین میشود و شما را مایل به داشتن سکس میکند. سبزیجات برگدار بیشتری مصرف کنید، مانند: کلم، اسفناج و بروکلی. بدین ترتیب، برانگیختگی جنسی شما (شهوتتان) زیاد می‌شود و سکس برایتان لذت بیشتری خواهد داشت.

7. سلنیم
اختلال نعوظی، ممکن است براثر کمبود سلنیم بدن نیز ایجاد شود. کمبود سلنیم، با کاهش قدرت تحرک، پایین آمدن شمار اسپرم و تغییرات ساختاری غیرعادی، مرتبط دانسته شده است. مردان باید سلنیم کافی مصرف کنند، و برای داشتن قوای جنسی بیشتر، مقادیر مناسبی از آن را در بدن ذخیره نمایند. کلم بروکلی، اسفناج، قارچ دکمه‌ای سفید و تخم شربتی، همه سرشار از سلنیم هستند.

8. روی
«روی»، یک ماده‌ی معدنی ضروری است که برای بسیاری از فرآیند‌های بدن، الزامی می‌باشد. این فرآیندها عبارتند از: هضم، سوخت و ساز، رشد سلول و تولید تستوسترون. در حقیقت، یک پژوهش علمی نشان داده که مصرف این ماده بصورت مکمل، مقدار تستوسترون را در مردانی که کمبود «روی» داشتند، افزایش می‌دهد. در نتیجه، اگر بدنبال راهی طبیعی برای افزایش میزان تستوسترون بدنتان هستید، «روی» را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

9. آهن
آهن، یکی دیگر از مواد معدنی ضروری برای افزایش میل جنسی است. این امر بس حیاتی است که سلول‌هایتان اکسیژن کافی دریافت کنند. چنانچه کمبود آهن (کم‌خونی) داشته باشید، خستگی زیادی احساس میکنید که میتواند شهوتتان را کم کند. این امر، روان‌سازی محل دخول، برانگیختگی جنسی (شهوت) و توانایی رسیدن به ارگاسم را کاهش میدهد. بنابراین، باید غذاهایی غنی از آهن مصرف کنید؛ همچون لوبیا، سبزیجات برگ‌دار، عدس و سویا ( البته در مقاله‌ی اصلی، اینجا از «توفو - Tofu» نام برده شده که از خمیر سویا بدست میاد و بدلیل نایاب بودن اون در ایران، از خود سویا استفاده کردم )

آیا مواد معدنی و ویتامین‌ها میتوانند اختلال نعوظی را، به شکلی مؤثر، درمان کنند و میل جنسی را افزایش دهند؟
با اینکه مدارک زیادی برای اثبات این قضیه وجود ندارند که مواد معدنی و ویتامین‌ها قطعا به درمان اختلال نعوظ کمک میکنند، اما شواهدی وجود دارند که نشان میدهند کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی، میتواند به اختلال نعوظ منجر شود.
برای درمان درجات خفیف و ملایم اختلال نعوظ، برخی تحقیقات توصیه میکنند که ویتامین D، جینسنگ قرمز، ال-آلانین، ال-کارناتین و مکمل‌های حاوی خارخسک مصرف کنید. در برخی موارد، ممکن است این مواد تأثیر داروهای مخصوص اختلال نعوظ، مانند ویاگرا، را نیز بهبود بخشند.

با وجود اینکه امیدوارکننده است، اما تحقیقات پیرامون ویتامین‌ها و مکمل‌های درمانگر اختلال نعوظی، هنوز در مراحل اولیه قرار دارند. این نشان میدهد که قبل از پیشنهاد هرگونه روش درمانی مستقل، تحقیقات بیشتری لازم است.

اگر میخواهید مکمل‌هایی را امتحان کنید که به اختلال نعوظی‌تان کمک میکنند، ابتدا باید با یک متخصص خدمات درمانی مشورت کنید.

درمانهای دیگر
با اینکه برخی از علل اختلال نعوظ و کمبود میل جنسی قابل پیشگیری نیستند (مثل بالا رفتن سن یا تغییرات روانی و عصبی)، شما یا شخص محبوبتان، میتوانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، سلامت جنسی‌تان را نیز بهبود ببخشید.
علی الخصوص، عوامل زیر در پایین آمدن میل جنسی تأثیرگذارند:
• سیگار کشیدن
• چاقی مفرط
• اضطراب
• سبک زندگی کم‌تحرک
• مصرف زیاد الکل

سیگار کشیدن باعث میشود رگ‌های خونی سراسر بدنتان تنگ شوند؛ امری که توانایی آنان را در اتساع، و رساندن خون به آلت (برای شق شدن)، کاهش میدهد.
علاوه بر آن، سیگار کشیدن، چاقی مفرط، عدم فعالیت جسمانی و سوء مصرف الکل، همگی با بیماری‌های مزمنی که سبب کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ می‌شوند، مرتبط هستند.
اختلال نعوظ، با اضطراب و عدم سلامت روانی نیز مرتبط دانسته میشود. بنابراین، یافتن راه‌هایی برای تطبیق با شرایط و مراجعه به یک متخصص ماهر اعصاب و روان، میتواند مفید و ثمربخش باشد.

اگر شما یا عزیزانتان همواره اختلال در نعوظ را تجربه می‌کنید و با وجود اعمال این تغییرات، همچنان میل جنسی کمی دارید، پس با یک متخصص خدمات درمانی، که در این زمینه‌ها تخصص دارد، مشورت کنید. چنین فردی میتواند گزینه‌های درمانی گوناگونی را برایتان مورد بررسی قرار دهد.

ختم کلام
اگر بدنبال راهی برای افزایش میل جنسی خود هستید، بدانید که در این امر تنها نیستید. ممکن است برخی غذاها و مکمل‌ها، درست مثل داروهای تقویت قوای جنسی عمل کنند! خارخسک، گیاه ماکا، جینسنگ قرمز، شنبلیله، زعفران، گیاه ژینکو (گینکو بیلوبا - Gingko Biloba) و ال سیترولین، جزو این موارد هستند. بیشتر این مواد، به راحتی هضم می‌شوند و بطور گسترده قابل دسترس‌اند؛ که این امر، استفاده‌ی روزمره‌ی آنان را بسیار آسان می‌کند. به خاطر داشته باشید که ممکن است بعضی از این مواد غذایی و مکمل‌های تقویت کننده‌ی شهوت، با برخی داروها تداخل داشته باشند. پس چنانچه دارو مصرف میکنید، لازم است ابتدا با پزشک متخصصتان مشورت کنید.

منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-08-02 23:49:05 +0430 +0430

↩ Delta-X
سپاسگزارم از حمایت و نظر لطفتون
البته ترجمه‌های اینجانب عاری از اشکال و خطا نبودن، (همانطور که کمتر ترجمه‌ای کاملا بی نقص هست) اما خوشحالم که در جلب رضایت شما و جمعی از خوانندگان، موفق ظاهر شدن.
بهرصورت مدیریت سایت بنابر معیار های خودشون اینطور صلاح دیدن که بنده ادامه ندم، که البته نظرشون محترم هست و رضایت ایشون در اولویت قرار داره.
پیروز باشید 🌹

2 ❤️

2022-08-02 23:50:07 +0430 +0430

↩ Rezaa4691
با سپاس🙏🌹

1 ❤️

2022-08-03 00:05:41 +0430 +0430

بسیار عالی
ممنون از مطلب آموزنده شما

1 ❤️

2022-08-03 01:55:07 +0430 +0430

دوست عزیز Benjamin_az78
اتفاقا مقالات شما و ترجمه های خوب و روانی که از شما میبینم ، همیشه از اولین انتخاب‌های بنده هست و از نکات مثبت کارهای شما ، سادگی و دسترس پذیر بودن مطالب اون هست .
ضمن احترام به تصمیم شما ، در حد یک پیشنهاد ، اگر بتوانید در این تصمیم خود تجدید نظر کرده و همچنان مطالب خوب و زیبا و کاربردی خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید بسیار بسیار خوشحال خواهیم شد . پاینده باشید

1 ❤️

2022-08-03 04:41:20 +0430 +0430

دستت درد نکنه عالی بود

1 ❤️

2022-08-03 07:01:35 +0430 +0430

↩ Benjamin_az78
ادامه بدید

1 ❤️

2022-08-03 12:55:56 +0430 +0430

عالی بود خواهشا ادامه بده

1 ❤️

2022-08-03 14:44:10 +0430 +0430

↩ ماه تابانم
چی ندادم O_o 😂

0 ❤️

2022-08-03 14:49:35 +0430 +0430

↩ قلاغ
ضمن تشکر از شما، بسیار خرسندم که از ترجمه‌‌ها و مقالات بنده رضایت داشتید و آنان را سزاوار پسند و تمجید خود دانستید🙏
البته، بنده نیز خودم مایل و مشتاق به ادامه‌ دادن بودم و هستم و همواره از ارائه‌ی این مطالب و ترجمه‌ی اونها لذت میبرم. لیکن برکناری و عدم تداوم کار بنده، تصمیم مدیریت بوده و من ناچار به اطاعتم.
البته همواره در سایت حضور دارم و اگرچه بعنوان «مترجم» رسمی سایت فعالیت نکنم، اما ممکن هست همواره مطالبی در تالار‌های مختلف سایت قرار بدم.
با سپاس مجدد🌹

1 ❤️

2022-08-03 16:23:02 +0430 +0430

یه جوایی نتیجه مقاله میشه، هرچی که خوبه و ویتامین‌ها رو بخورید و ورزش کنید و از چیزای بد مثل سیگار و کم تحرکی و اضطراب و چاقی و…دوری کنید…، والسلام!

1 ❤️

2022-08-03 18:08:33 +0430 +0430

بسیار عالی👍❤
ععع چرااا

0 ❤️

2022-08-05 21:49:08 +0430 +0430

میل جنسی من صفر صفره

0 ❤️

2022-08-28 11:44:03 +0430 +0430

میل جنسی من خوبه فقط آبم کمه چی بخورم زیاد شه؟

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «