نشانه‌های یک رابطه‌‌ی مطلوب

1401/04/07

50 راز و نشانه‌ی بدوی از یک رابطه‌ی خوب که میتوانند به رابطه‌ای عالی منجر شوند!

مقاله‌ای از VIN SERAI


چطور میتوانید مطمئن باشید که رابطه‌ی شما در سمت درست مرز میان خوب و بد قرار دارد؟ باید نشانه‌های یک رابطه‌ی مطلوب را دریابید، به همین ترتیب.

هر بار که وارد یک رابطه میشوید، از خود میپرسید که آیا قرار است در کنار معشوقتان رابطه‌ای خوب و مطلوب بنا نهید؟
اما یک رابطه‌ی خوب اصلاً چه هست؟
یک رابطه‌ی خوب خودبه‌خود پدیدار نمیشود. دو شخص به‌طور اتفاقی در کنار هم قرار نمیگیرند تا در یک لحظه همچون دو قطعه‌ی پازل، یکدیگر را تکمیل کنند. چنین فرآیندی، باید به دست خودمان ایجاد شود.
زندگی ما پیرامون عشق دوران میکند؛ حال چه عشق به دوستان باشد، چه خانواده و چه معشوق‌هایمان. ما در زندگی خود به عشق نیاز داریم تا احساسی بهتر در خود بیانگیزیم و شادابانه‌تر زیست نماییم. اما آیا شما نیز داخل یک رابطه‌ی خوب و مطلوب قرار دارید که به شما آن لذت و خون‌گرمی موردنظر را عطا کند؟

اینکه بدانید چه‌چیز رابطه را مطلوب میسازد بسیار مهم است
یک رابطه‌ی بانشاط، میتواند میزان بسیاری عشق و شادابی به وجودتان ارزانی کند. و دریافتن اینکه چه چیز یک رابطه را بدان شکل مطلوب میسازد، به شما کمک خواهد کرد که از طریق عشق، پیوندها و وابستگی‌‌های سالمی را تشکیل دهید.
الزامی ندارد که روابط، تمام مدت بی‌نقص باشند. در واقع، اصلاً چنین رابطه‌ای وجود ندارد.
هرچند، باید نقشی مثبت در زندگیتان ایفا کنند. و چیزی باشد که همواره از داشتنش خشنود باشید و نسبت به تلاش در جهت بهبودش، اشتیاق داشته باشید. زیرا بدین ترتیب، حتی وقتی اوضاع دشوار میشود، خواهید دانست که این رابطه ارزشش را دارد و آن شخصی که با او در ارتباط هستید، بخشی کلیدی و حیاتی از زندگی شما خواهند بود.
هم‌اکنون نیز میدانید که میخواهید یک رابطه‌ی عالی و تمام‌عیار داشته باشید، اما چه چیز بدان منجر میشود؟ عوامل متعددی وجود دارند که در تشکیل رابطه‌ای مطلوب و سالم تأثیر میگذارند. و شما باید حاضر باشید که در آن جوانب، دست به کار شوید.

یک رابطه‌ی خوب و مطلوب چیست؟
بطور ساده، یک رابطه‌ی خوب عبارت است از تجربه‌ای زیبا! یافتنش آسان است، اما نادیده گرفتنش آسان‌تر!
ممکن است تمام عمرتان را صرف یافتن عشق حقیقی و رابطه‌ای مطلوب کنید و شاید هرگز هم تجربه‌اش نکنید، حتی اگر درست جلوی چشمانتان باشد.
هرچه باشد، یک رابطه‌ی خوب نیازمند تلاشی اراده‌مند و ازخودگذشته،‌ از سوی هر دو عاشق است، که با گذر هر روز، بیشتر و بیشتر چون گلی شکفته میشود.

عادات و نشانه‌های یک رابطه‌‌ی خوب، که به استمرار بهتر نیز میشود!
آیا میخواهید بدانید در یک رابطه‌ی خوب قرار دارید یا خیر؟ این عادات و علائم، شما را مستقیماً به سوی عشق گرم یک رابطه‌ی سالم و مطلوب هدایت میکنند؛ رابطه‌ای که همیشه در زندگی خواهان آن بودید.

1. از بودن در کنار عشقتان خوشحالید
در یک رابطه‌ی خوب، جفت طرفین از بودن در کنار یکدیگر خوشحالند. عاشقان خوب، به یکدیگر جلوه میبخشند و رابطه را به تعادل میرسانند.
از درون، ممکن است حقیقتاً باور داشته باشید که شخصی جذاب و خواستنی هستید که میتواند هرکس را که دلش خواست بدست آورد. اما در عین حال، آیا همچنین باور دارید که همدم شما نیز خصوصیاتی را داراست که هرشخصی را دلش خواست مجذوب خود کند؟
شیفتگی بی‌ثبات است، اما عشق به هیچ عنوان. اغلب مردم وارد یک رابطه میشوند و به محض فروکش کردن دوره‌ی شیفتگی خود، به خارج از رابطه مینگرند و تصور میکنند لیاقت شخص بهتری را دارند.
اما در یک رابطه‌ی خوب، جفت طرفین میدانند که تکه‌های دلربا و جذابی هستند، جفتشان یکدیگر را میخواهند و همچنین بر این امر آگاهند که برای هم کاملاً مناسب‌اند.

2. بحث‌هایتان سازنده اند
مباحثه هرگز چیز بدی نیست، تا جایی که به یک موقعیت نادر محدود باشد. در هر صورت، بحث و مشاجره تنها نشانه‌ی یک سوءتفاهم است؛ مگر اینکه منجر به اختلافی بزرگ همچون خیانت یا از دست دادن علاقه‌تان به یکدیگر شود.
در یک رابطه‌ی خوب، ممکن است اختلافات یا مشاجراتی داشته باشید، اما این موضوع همیشه برای رابطه امری سازنده است. شما نظرات خود را ابراز میکنید و طرف مقابل نیز احساس شما را درک میکند و میفهمد که واقعا چه چیزی میخواهید.
با به میان آوردن موضوعی حساس، و شفاف ساختن اوضاع، این‌کار به جفتتان کمک میکند که در درازمدت به یکدیگر نزدیک‌تر شوید. تنها تا زمانی که همان اشتباهات، مجدداً تکرار نشوند.
و همیشه به خاطر داشته باشید، صرف‌نظر از آنکه کدامتان دعوا را شروع کرده، این وظیفه‌ی جفت طرفین است که هرچه زودتر، بحث را خاتمه دهند.

3. او را بی ‌قید و شرط دوست میدارید
عشاق یک رابطه‌ی خوب همیشه خوشحال هستند. و هرچقدر هم که این حرف جلف و بچه‌گانه به نظر برسد؛ با خوشحالی طرف مقابل، خودشان نیز خوشحال میشوند. حال اگر دلتان خواست لقب “نیمه‌ی گمشده” را به آنان بدهید. اما در یک رابطه‌ی خوب، شادی و خوشحالی، یک‌طرفه نیست.
آیا تاکنون برای خوشحال نمودن طرف مقابل با تمام وجود از خود مایه گذاشته‌اید؟ حتی اگر به معنای دریغ نمودن خودتان از چیزی باشد؟
یکی از قوی‌ترین نشانه‌های یک رابطه‌ی خوب زمانیست که جفت طرفین برای خوشحال نمودن معشوق خود تمام تلاش خود را به کار گیرند.
آیا شما نیز چنین عشق بی چون و چرایی در رابطه‌‌ی خود دارید؟

4. با هم ارتباط برقرار میکنید و یاد میگیرید
یک رابطه به مرور زمان بالغ میشود. درحالیکه ممکن است شما و شریکتان در نگاه اول دلباخته‌ی یکدیگر شده باشید و با هم سازگاری تمام‌عیاری داشته باشید، اما حفظ نمودن چنین امری کمی تلاش میبرد.
در یک رابطه‌ی خوب، هیچ یک از طرفین ارزش یکدیگر را نادیده نمیگیرند. آنان مدام با هم به ارتباط میپردازند و زندگی یکدیگر را درک میکنند، چه در سطحی شخصی باشد چه حرفه‌ای. در کنار یکدیگر زمانی صرف کنید و از افکار و ایده‌های هم آگاه شوید.
ما به عنوان اشخاص مستقل، در طول زمان دچار تغییراتی میشویم. پس مطمئن شوید که طرف مقابل را به آن شخصیتی که هم‌اکنون دارد میشناسید، نه کسی که سال‌ها پیش در زمان اولین ملاقاتتان شناخته بودید.
در یک رابطه‌ی خوب، شما باید شانه‌ای برای تکیه‌ی شریکتان و ندایی جهت روحیه بخشیدن به آنان باشید.
آیا واقعاً همه چیز را درباره‌ی معشوقتان میدانید؟
آیا ایشان را تشویق نموده و در آگاهی نسبت به رؤیاها و الهاماتشان آنان را یاری مینمایید؟

5. به یکدیگر احترام میگذارید
عشق واقعی برای منسجم نگه داشتن یک رابطه کافی نیست. در یک رابطه‌ی خوب، جفت طرفین باید احترامی متقابل نیز به یکدیگر داشته باشند. در زندگی روزمره‌تان بعنوان یک زوج، ممکن است تصمیمات بسیاری در تمام مدت اتخاذ نمایید، حال هرچقدر هم که جزئی باشند.
آیا وقتی به مسائل پیرامون رابطه میرسد، باز هم شما تمام تصمیمات را میگیرید، یا این‌کار برعهده‌ی طرف مقابل است؟
اگر شما به یکدیگر احترام میگذارید، پس پیش از اخذ هر تصمیمی به نظرات یکدیگر اهمیت خواهید داد. از سوی دیگر، اگر حقیقتاً احترامی برای ایشان قائل نباشید، ممکن است نظرشان را بپرسید اما همواره کاری را انجام دهید که از نظر خودتان بهتر است.
ممکن است این‌کار برای مدتی جواب بدهد، اما سرانجام، یکی از طرفین از نظر روانی بر دیگری چیره میشود و چنین امری تنها میتواند منجر به سرافکندگی خفیف و یا حتی آشکار در رابطه گردد.

6. زندگی جنسی فوق‌العاده‌ای دارید
بسیاری اذعان دارند که سکس امری مبالغه‌آمیز است. درحالیکه حقیقتاً اینچنین نیست. سکس اتفاقاً در یک رابطه‌ی احساسی سالم، بسیار حائز اهمیت است.
اگر واقعاً از نظر جنسی توسط شریکتان تحریک نمیشوید یا جفتتان سال‌هاست که بر رابطه‌ی جنسی دیده‌ پوشیدید، شما دیگر زوجی عاشق‌پیشه و دل‌بسته خطاب نمیشوید. بلکه میتوانید خودتان را صرفاً هم‌خانه و یا دو رفیق ساده بدانید که در کنار هم زندگی میکنند!
در ابتدای رابطه ممکن است حتی اگر ایشان کف دستتان را نیز لمس کنند، جزجز و جرقه‌ای از شوق و هیجان در امتداد ستون فقراتتان احساس کنید! اما به مرور زمان که رابطه به قدمت می‌افتد، حتی یک سیخونک حسابی هم ممکن است همان اشتیاق سفت‌کننده را برایتان ایجاد نکند.
این حقیقتی بی‌رحمانه است که تمام عشاق باید آن را بپذیرند. شما برای مدتی به چیزی هیجان‌انگیز عادت میکنید و پس از گذر زمان، این هیجان فروکش میکند.
در یک رابطه‌ی خوب و سالم، یک زوج عملاً به دنبال راهی برای بازگرداندن این هیجان به رابطه هستند؛ حتی اگر مشمول اقداماتی بی‌پروایانه و در حد و مرز زنا باشد!
زوج‌هایی که در یک رابطه‌ی سالم سر میبرند، از زندگی جنسی مطلوبی لذت میبرند. حال چه به منزله‌ی آمیزش خوب در رختخواب، برانگیختن تخیلات و یا انجام اعمالی بی‌پروایانه باشد.
به خاطر داشته باشید، که آنچه ممکن است برای کسی عادی باشد، میتواند در نگاه شما از نظر جنسی حرام تلقی شود و بلعکس. به هر آنچه شما را خوشحال میکند اقدام کنید و خودتان را درگیر آنچه دنیا بدان فکر میکند، ننمایید.

7. حاضرید برایش تلاش کنید
یک رابطه‌ی سالم تلاش زیادی میبرد. البته اگر درباره‌ی رابطه و شادی آن اشتیاق داشته باشید، سختی‌های این تلاش آنچنان به چشم نمی‌آید.
در یک رابطه‌ی شاد و بانشاط، دو طرف بطور مداوم بدنبال راهی برای زنده نگاه داشتن عشقشان هستند، حال چه از طریق مهمانی‌های غافلگیرکننده‌ی خاص باشد، چه هدایای اندیشمندانه. درست مثل کارتان، باید در عشق نیز هر روز شاهد پیشرفت باشید، بلکه رابطه‌ای بهتر را تجربه کنید.
شما نمیتوانید به همین راحتی عقب بنشینید و منتظر بمانید که اوقات خوشتان در عشق محصور گردند. چنین فرآیندی را باید خودتان آغاز کنید. سر به تعطیلات عاشقانه گذارید و به دنبال راه‌هایی باشید که تمام مدت خاطرات شادی در کنار هم بسازید، حتی اگر خاطره‌ی مذکور تنها لم دادن بر روی مبل و تماشای فیلمی در خانه باشد.
چشم‌انداز شادی داشته باشید. با نشاط، مفرح و پرمهر باشید. و هرگز آن عاشق جوان درونتان که زمانی از گذراندن وقت در کنار عزیزدلش هیجان‌‌زده میشد، به فراموشی نسپارید.

8. درکنار یکدیگر می‌ایستید
در یک رابطه‌ی سالم، عشاق انگشت اتهام به سوی هم نمیگیرند و یکدیگر را به چیزی متهم نمیکنند.
زندگی همیشه یک باغ پر از گل رُز نیست. گاهی اوقات، شادی بسیاری را تجربه میکنید و در دیگر مواقع، جفتتان ممکن است لازم باشد یکدیگر را در مقابل دوران سخت و بدبختی، رو به جلو حرکت دهید.
اشتباهات رخ میدهند و هیچ فرد عاشقی واقعا از عمد کاری نمیکند که اوضاع بدتر شوند، این را به خاطر بسپارید.
یاد بگیرید که در کنار هم بایستید و یکدیگر را وقتی اوضاع دشوار میشود، حمایت کنید. گاهی اوقات، دوران سخت زندگی چیزی نیستند جز آزمونی بر عشق و تعهد.
در یک رابطه‌ی خوب، عشاق شانه‌ای برای تکیه کردن مهیا میکنند؛ به جای آنکه با گفتار “دیدی بهت گفتم” به سرزنش بپردازند.

9. به شریک زندگی‌تان اعتماد میکنید
آیا به شریک خود اطمینان دارید؟ البته این امر بس احمقانه است که ساده‌لوح باشید و با اینکه مچشان را در تخت با کسی گرفتید، با جور نمودن بهانه‌ای، کاملاً باورشان کنید.
اما مگر در صورتی که واقعا دلیلی برای شک کردن به ایشان داشته باشید و یا مچشان را با شلواری پایین‌کشیده بگیرید، لازم است به خاطر بسپارید که با تمام وجود به معشوق خود اعتماد کنید.
در یک رابطه‌ی سالم، جفت عشاق به هم اطمینان کامل دارند؛ چه در عشق، چه اخذ تصمیم. اگر به شریک خود احترام میگذارید و به آنان اطمینان دارید، آنان نیز برای شما احترامی متقابل قائل خواهند شد و بسیار بیشتر مورد اعتماد خود قرارتان خواهند داد.
بسیاری از عشاق حسود و غیرتی، شریک خود را به‌راحتی متهم به خیانت میکنند؛ حتی اگر تنها برای ثانیه‌ای کوتاه به شخص دیگری نگاه بیاندازند، فرد جذابی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و یا حتی ساعتی بیشتر را بیرون در کنار دوستانشان بگذرانند. چنین عاشقی نباشید.

10. به‌طور خالصانه ایشان را دوست دارید
از تمام نشانه‌ها و عاداتی که یک رابطه‌ی خوب را تشکیل میدهند، این ساده‌ترین و در عین‌حال، مهم‌ترین آنان است. آیا واقعاً عاشق شریک زندگی خود هستید؟
روابط سالم برپایه‌ی عشق و اشتیاق در کنار هم بودن ساخته میشوند. ممکن است تمام عوامل یک رابطه‌ی سالم را در آن تجربه کنید، اما آیا واقعا فکر میکنید نیمه‌ی گمشده‌ی خود را در ایشان یافته‌اید؟
وقتی خالصانه عاشق همدم خود باشید، نمیتوانید زندگی را بدون آنان تصور کنید. این بدین معنی نیست که بدون ایشان درمانده‌اید و یا برای تکمیل خود به او نیاز دارید. بلکه به گونه‌ای، داشتن عشق این افراد در زندگی‌تان باعث میشود احساس کنید قوی‌تر و خوشحال‌تر هستید.
همیشه به خاطر داشته باشید، در یک رابطه‌ی سالم شما نباید نیازمند شریک خود باشید، بلکه باید صرفاً ایشان را برای خودتان بخواهید.

11. با یکدیگر کنار می‌‌آیید
یک رابطه، متشکل از دو نفر است! بله میدانیم، چه اخبار شوکه‌کننده‌ای!
اما در عین حال، بسیاری از افراد این حقیقت را به فراموشی میسپارند و گمان میکنند تنها نظر خودشان اهمیت دارد.
یکی از نشانه‌های یک رابطه‌ی خوب آن است که بتوانید با شریک خود کنار بیایید و در نقطه‌ای به توافق و تفاهم برسید.

12. در کنار آنان احساس میکنید خودتان هستید
در قرارهای اول، همه یک خرابه‌ی داغان و مضطرب هستید. اما پس از ملاقات ایشان برای دفعاتی، کم‌کم آرام میگیرید. این نشانه‌ای حیاتیست برآنکه شما میتوانید در کنار آنان خودتان باشید. اگر قرار پس از قرار همچنان متوجه میشوید که تحت‌فشار و مضطرب هستید، پس شاید این شخص مناسب شما نباشد.

13. درمورد این رابطه حس خوبی دارید
حس و گمان شما، اغلب خوب میداند. واقعاً هم خوب میداند. اگر در اطراف این شخص احساس راحتی و خوشحالی میکنید، این یک نشانه‌ی مثبت از یک رابطه‌ی خوب است. اما اگر حتی کوچک‌ترین حسی مبنی بر آن دارید که چیزی درست نیست، پس به گمان خود گوش فرا دهید.

14. برای یکدیگر زمان جور میکنید
امروزه، همه زندگی پرمشغله‌ای دارند و سعی میکنند همه چیز را در آن جای دهند. متوجهیم. آنچه یک رابطه‌ی سالم را میسازد، همین امر است که هردوی شما برای گذراندن وقت در کنار هم تلاش کنید.
حتی وقتی روز پرمشغله‌ای دارید، چندی از دقایقتان را برای فرستادن پیام یا گرفتن تماسی صرف میکنید، بلکه بدین طریق بدانند به آنان فکر میکنید.

15. علایق مشترک دارید
حالا ممکن است افراد در روابط سالمی باشند و درعین‌حال از علایق متفاوت لذت ببرند. اما آنچه چنین روابطی را کارساز میکند این امر است که جفت طرفین به یکدیگر و سرگرمی‌هایشان احترام میگذارند. اما حتی افرادی که پسند‌های متفاوت و متناقض دارند، چیزهایی پیدا میکنند که در آن با یکدیگر موافقند. اینکه در اشتیاقات متشابهی با یکدیگر مشترک باشید، قطعاً کمکتان میکند.

16. همه چیز تنها در مورد رابطه‌ی جنسی نیست
رابطه‌ی جنسی بسیار لذتبخش است. اما شما آن شخص را تنها بخاطر سکس نمیخواهید. بلکه دلتان میخواهد پس از آن نیز در کنارشان بمانید و کل روز را با درآغوش گرفتنشان در تخت سپری کنید.
نباید به گونه‌ای باشد که حس کنید به محض ارتکاب جرم باید پا به فرار بگذارید! اگر طرف مقابل نیز بلافاصله پس از سکس شروع به پوشیدن لباسش میکند و میرود، بدانید چیزی در این رابطه نقص دارد.

17. حس شوخ‌طبعی آنان را درک میکنید
در این دنیا مسائل زیادی وجود دارند که بخاطرشان زار بزنیم و عصبانی شویم. و شریک شما در این مواقع، باید همان کسی باشد که بتوانید در کنارش به خنده درآیید. اینکه در حس شوخ‌طبعی هم سهیم باشید واقعا حائز اهمیت است و اغلب نادیده گرفته میشود. اگر به همان چیزهای مشترک میخندید، نشان میدهد که بر طول‌موجی یکسان و سازگار قرار گرفته‌اید.

18. با صحبت درمورد گذشته احساس راحتی دارید
همه‌ی ما گذشته‌ای داریم، و اکثریت ما اندوخته‌ای از خاطرات بد با خود به یدک میکشیم؛ این بخشی از زندگی است. اگر شما در رابطه‌ی خوب و مطلوبی باشید، از بحث درباره‌ی گذشته و باز نمودن روی خود به این شخص، احساس راحتی میکنید.
احساس نمیکنید که ممکن است قضاوتتان کنند یا از این اطلاعات بر علیهتان استفاده نمایند. این بدین معنا نیست که فقط از روی غرز درمورد این مسائل حرف بزنید. بلکه بدین معناست که میدانید اگر لازم شود، با در میان گذاشتن این صحبت‌ها راحت خواهید بود.

19. به یکدیگر گوش فرامیدهید
رابطه یک خیابان یک‌طرفه نیست. با آنکه ممکن است رابطه‌ی تازه‌ای باشد، اما یک نشان عالی، آن است که شریکتان بطور فعال به شما گوش فرادهد و بلعکس.
به گوشی خود نگاه نمیکنند و جواب‌های تک‌کلمه‌ای به شما نمیدهند. واقعا به آنچه اظهار میکنید علاقه‌مندند و نسبت به آنان بازخورد ارائه میدهند.

20. از دستاوردهای یکدیگر خوشحال میشوید
فرض کنید ترفیعی گرفتند. به‌جای احساس حسادت، برایشان خوشحال میشوید و این موفقیتشان را جشن میگیرید. این نشانه‌ای مهم است که شما در تیم آنان باشید و آنان نیز حامی شما باشند.
موفقیت شما موفقیت ایشان است و موفقیت ایشان موفقیت شما نیز میباشد.

21. اهداف و ارزش‌هایی مشابه دارید
حال ممکن است هرکس اهداف شخصی خودش را داشته باشد و اجباری نیست که همان اهداف شریکشان باشند. اما یک‌سری اهداف مشترک نیز وجود دارند.
بطور مثال، شما میخواهید متأهل شوید و فرزند بیاورید. آیا این چیزیست که شریکتان نیز از آینده‌ی خود طلب میکند؟ اگر جفتتان ارزش‌ها و اهداف زندگی متشابهی داشته باشید، بطور خودکار یکی از بزرگترین مسائلی که اغلب مردم با آن روبرو میشوند را از مسیر برخواهید داشت.

چگونه مطمئن شوید رابطه‌ای عالی خواهید داشت
اغلب، در روابط عاطفی، کمی از مسیر خارج میشویم و این ایرادی ندارد. نیاز نیست با اولین نشانه‌ از اشتباه پیش‌رفتن اوضاع، همه چیز را وا دهیم. هرچند، گاهی این ایده مطلوب است که عقب بنشینیم، لحظه‌ای صرف کنیم و فکر کنیم که واقعاً چه چیزی یک رابطه‌ی مطلوب را شکل میدهد و بدان ترتیب برای بهبود رابطه‌ی خود چه میتوانیم بکنیم.
در یک رابطه، همگان ارزش‌های یکنواختی ندارند. دانستن آنکه چه چیزی برایتان مهم است و چه چیزی از جانب شما برهم‌زننده‌ی رابطه است، در کنار کسب اطمینان از اینکه شریکتان نیز بر این موارد آگاه باشد، شروع خوبی است. بدین طریق، شما به یک توافق کلی میرسید و بطرزی امیدوارانه، رابطه‌ای عالی بر خواهید نهاد.

ادامه‌ی مقاله در پست دوم 👇

2760 👀
8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-06-28 23:20:45 +0430 +0430

شما هم‌اکنون عادات و علائم یک رابطه‌ی خوب را از بر شدید. اما چه اقدامات کاربردی دیگری را میتوانید انجام دهید تا مطمئن شوید داستان شما نیز از همین قرار است؟

1. مراحل اولیه را به خاطر بسپارید
همانطور که زمان به پیش میرود، بسیار آسان میشود که در همان روال قدیمی گیر کنیم و فراموش کنیم که قدردان وجود یکدیگر باشیم. و بدین ترتیب، از تلاش دست برمیداریم.
آن مراحل دلبرانه و ابتدایی نخست را به خاطر آورید، همان قرارهای عاشقانه‌ی تمام‌عیار، توجهی که با تمام وجود یکدیگر را بدان ارزانی داشتید و آن شوق و اضطرابی که در دل حس میکردید. نیاز نیست تمام مدت آن‌چنین باشید اما هرازگاهی به دیار قدیمتان قدم گذارید.

2. آنچه میخواهید به آنان بگویید
این مهم است که شریک زندگی‌تان بداند چه میخواهید (نه فقط در مورد مسائل محدود به اتاق‌خواب!).
آنان خواننده‌ی ذهن نیستند، پس با اظهار مستقیم تقاضایتان زندگی را بر جفت خودتان و ایشان آسان‌تر کنید. ما اغلب تصور میکنیم شریکمان آنقدر به خوبی ما را میشناسد که لازم نباشد نیازهایمان را عیناً به زبان آوریم. این امر هرگز چنین نیست.
روی خود را باز کنید و آنچه میخواهید و نیاز دارید مستقیماً با آنان به اشتراک بگذارید؛ تا بدین ترتیب از حدس و گمان دست بردارند.

3. درمورد انتظاراتتان شفاف باشید
مطمئن شوید، از همان اوائل، که انتظاراتتان از رابطه و رفتارتان در حیطه‌ی آن شفاف و واضح باشد. این مهم است که مطمئن شوید جفتتان در یک نقطه‌ تفاهم داشته باشید و در غیر این صورت، در امتداد مسیر، آسیب، ناراحتی و خشم به سراغتان می‌آیند.
حد و حدودی تعیین کنید. بگذارید هر طرف بداند که تک‌همسری از دیدگاهش به چه معناست. درمورد انتظاراتی که از خودتان و ایشان دارید صحبت کنید.

4. صادق باشید
پنهان کردن مسائل از هم و دروغ گفتن به یکدیگر همیشه عواقبی دارد. احتمالاً همچنین باعث میشوید احساس گناه و شرمندگی داشته باشید. فقط باید همه‌چیز را صادقانه نگه دارید؛ حتی اگر دشوار است و اشتباهی مرتکب شدید.
مسئولیتش را قبول کنید و با شریکتان به صحبت بنشینید. اگر خبر بدی را از خودتان بشنوند، بیشتر ممکن است آن را درک کنند تا آنکه شخص دیگری آن را برایشان برملا کند.

5. احساساتتان را منتقل کنید
برقراری ارتباط خوب و مساعد، کلید هر رابطه‌ای است. مطمئن شوید همیشه زمان مناسبی را صرف انتقال احساساتتان به آنان کنید. اگر اینچنین نشود، سرانجام احساس میکنید از آنان دور شدید. پیرامون مسائل مختلف صحبت کنید و واقعا به تفهیم آنان بپردازید. همینطور هرچیزی را به دهان نیاورید و بعد انتظار داشته باشید که درکتان کنند. بپرسید که آیا سؤالی دارند یا نیاز است بیشتر روشنشان کنید.
برقراری ارتباط، امری کلیدیست. اما توانایی ادراک، از آن هم مهم‌تر است.

6. شریکتان را از درون به بیرون بشناسید
تلاشی به کار گیرید تا به معنای واقعی شریکتان را بشناسید و مطمئن شوید که آنان نیز همین کار را در قبالتان انجام میدهند. چنین رفتاری شما را به هم نزدیک‌تر میکند و کمکتان خواهد کرد که یکدیگر را عمیق‌تر بشناسید.
فقط بخاطر اینکه مدتی با هم بودید بدین معنا نیست که همه‌چیز را بدانید.
به پرسش سؤال و شناخت یکدیگر ادامه دهید.

7. به آسانی عفو کنید
مردم بی‌نقص نیستند و دچار اشتباه میشوند. هرچه بخشایش‌گر و پذیراتر باشید، بهتر است!
همدم شما همواره باید برایتان احترام قائل باشد. اما اگر در صورت وقوع اشتباه، حاضر بود مسئولیتش را به گردن بگیرد و در جهت بهبود خود تلاش کند، بخشایش شما دیگر لازم نیست نیازمند توبه به درگاه خدای متعال باشد!

8. نواقص آنان را بپذیرید
همه خصوصیاتی دارند که آنچنان درموردشان مطلوب نیست. چه عادتی اعصاب‌خردکن باشد، چه اندوخته‌ای از رابطه‌ای قدیمی و یا هر ناامنی دیگری. قبول کنید که شریکتان دارای ایراد است و شما نیز به‌همچنین!
هیچکس بی‌‌نقص نیست. همه گذشته‌ای دارند. پس گذشته‌ی آنان را بپذیرید و در غیراینصورت شما را تسخیر میکند!

9. گوش فرادهید
وقتی با شریکتان صحبت میکنید، تنها با حرکات واکنش ندهید. درواقع، با آنان درگیر مکالمه شوید و واقعاً به آنچه میگویند گوش فرادهید.
سؤال بپرسید. توجه خود را به آنان بدهید. همانگونه به ایشان گوش سپارید که انتظار دارید به شما گوش فرادهند.

10. بر سر قرارهای متعدد بروید
فقط چون مدتیست درکنار هم بودید، بدین معنا نیست که دیگر نباید سر قرار بروید. زمان جور کنید تا حداقل یک‌بار در هفته آنان را بر سر قرار ببرید. بدین ترتیب، از زمانی که در کنار هم سپری میکنید لذت خواهید برد.

11. زمانی برای نزدیکی ایجاد کنید
خلوت و نزدیکی نقش بزرگی در تشکیل یک رابطه‌ی خوب و مطلوب ایفا میکند. اینکه به یکدیگر نزدیک باشید بسیار مهم است، پس نگذارید این بخش از دستتان در برود.
وقتی در کنار هم زندگی میکنید نباید تبدیل به هم‌اتاقی شوید. شما همچنان یک زوج هستید. زمانتان را صرف آغوش‌های طولانی کنید، یکدیگر را مورد لمس‌هایی کوچک قرار دهید و عاشقانه‌بودنتان را زنده نگه دارید.

12. شرایط را جالب و هیجان‌انگیز نگه دارید
مدام در همان روال قدیمی و خسته‌کننده گیر نکنید. درمورد زمانی که در کنار یکدیگر صرف میکنید خلاقیت بخرج دهید. سعی کنید کلاس‌هایتان را با هم بردارید. به‌صورت گروهی بیرون بروید. کار‌های جدید را امتحان کنید.

13. باهم به تعطیلات بروید
گاهی اوقات شما به فراقت از زندگی روزمره نیاز دارید تا کمی آرام بگیرید و جانی تازه کنید. حتی اگر این تعطیلات را در محل زندگی خود سپری میکنید، زمانتان را صرف تسکین یافتن در کنار یکدیگر کنید.

14. درمورد آینده بحث کنید
اگر در رابطه‌ی خوبی هستند، احتمالاً آینده‌ای را در کنار این شخص تصور میکنید. اینکه بحث آینده را با شریکتان در میان گذارید نه تنها باعث میشود از تفاهمتان مطمئن شوید، بلکه خواهید فهمید که همان خواسته‌های مشترک را دارید!
صحبت درباره‌ی فرزندان، نقل مکان و کشیدن نقشه‌ی سفر بسیار مهم است. اگر به بعد موکولش کنید، ممکن است موضوعی حیاتی را پشت گوش انداخته باشید. اگر سال‌ها بعد معلوم شود بر سر مسئله‌ای تفاهم نداشتید، ممکن است بدین معنا باشد که زمان جفتتان را هدر داده‌اید.

15. دعواهایتان را یا حل کنید و یا به حال خود بگذارید
هر زوجی به مشاجره میپردازند. الزاماً چیز بدی نیست. اما اینکه چگونه این اختلافات را مدیریت میکنید حائز اهمیت است. یا این بحث‌ها را حل کنید، و یا اگر نمیتوانید، آنان را بپذیرید و به حال خود رهایشان کنید.

16. قبول کنید که در همه چیز تفاهم نخواهید داشت
قرار نیست بر سر همه چیز نظری یکسان داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است روی اعصاب یکدیگر راه بروید! این‌ها همه تنها بخشی از بودن در یک رابطه است. هرچه زودتر این امر را بپذیرید، کمتر اذیتتان خواهد کرد.

17. بامعنا عذرخواهی کنید
وقتی میگویید “ببخشید”، فقط برای راحتی آن را نگویید. شریکتان این موضوع را خواهد فهمید و تنها باعث ناراحتی مضاعفشان خواهد شد.
وقتی به ایشان آسیبی میزنید و یا عمل اشتباهی مرتکب میشوید، به معنای واقعی عذرخواهی کنید و مسئولیتش را بپذیرید. اینگونه است که با شریکتان به احترام رفتار میکنید و بدین ترتیب رابطه‌ای مطلوب را رقم میزنید.

18. مقداری استقلال داشته باشید
یک رابطه‌ی خوب به معنای امرار معاش از جیب یکدیگر نیست. کارهایتان را به‌صورت جداگانه انجام دهید. بدین ترتیب احساسی سالم‌تر خواهید داشت و زمانی پیدا میکنید تا دلتنگ یکدیگر شوید.
لازم است شما استقلال شخصیتی و اعتمادبه‌نفستان را در خارج از محدوده‌ی رابطه نیز حفظ کنید. مطمئن شوید که با دوستان و خانواده‌ی خود نیز وقت میگذرانید و سرگرمی‌های خودتان را دارید.

19. اشتباهات خود را قبول کنید
اگر اشتباهی میکنید، هرچه زودتر قبولش کنید، بهتر است! بیش از حد مغلوب غرور خود نشوید. زمانی که اشتباهی مرتکب میشوید، انکار کردن بسیار آسان میشود. قدرت زیادی میخواهد تا همه چیز را به گردن بگیرید و این همان چیزیست که شما را به شریکی بهتر و رابطه‌تان را به یک رابطه‌ی عالی تبدیل میکند.

20. شکیبایی داشته باشید
شکیبا بودن در قبال شریکتان بسیار مهم است. اوقاتی فرا میرسند که احساس سرافکندگی میکنید، اما اگر سر هرچیزی کله‌ی آنان را از جا بکنید، همواره مشغول مشاجره خواهید بود. چنین رفتاری میتواند بس مخرب و ویرانگر باشد.

21. واقع‌گرا باشید
واقع‌گرا بودن درمورد یک رابطه شامل پذیرفتن این حقیقت است که گاهی تنها تلاش سخت میتواند در غلبه بر اوقات دشواری کمکتان کند.

22. نسبت به یکدیگر باعاطفه و مهربان باشید
در گسترش یک رابطه‌ی خوب و سالم، کمی عاطفه و کلام مهربانانه، واقعا تفاوت‌ها را رقم میزنند.

23. مواظب یکدیگر باشید
مطمئن شوید که شریکتان احساس میکند مورد عشق و محبت شما قرار دارد. و شما نیز متقابلاً باید از سوی آنان چنین حسی را دریافت کنید!

24. محترمانه باشید
احترام، بخش بزرگی از هر رابطه‌ی موفق است، پس مطمئن شوید که برای شریکتان احترام قائل هستید و آن را متقابلاً را دریافت میکنید.

25. از یکدیگر حمایت کنید
از یکدیگر حمایت کنید و به هم کمک کنید آنچه را که قصد دست یافتنش را دارید بدست آورید. بزرگترین تشویق‌کننده و هوادار یکدیگر باشید!

26. اوقات پرمعنایی را کنار هم سپری کنید
کیفیت همیشه بر کمیت غالب است. پس مطمئن شوید که زمانتان در کنار یکدیگر به خوبی سپری میشود. اینکه در همان اتاق هرکدامتان پشتی گوشی خودتان نشسته باشید به منزله‌ی داشتن مصاحبتی پرمعنا نیست!

27. حالش را جویا باشید
این بسی راحت است که خیال کنید چون خودتان شاد و خرم هستید شریکتان نیز همین حال را دارد. هرازگاهی حال آنان را جویا شوید تا اطمینان حاصل کنید که جفتتان حس یکسانی دارید.

28. وفادار باشید
بودن در یک رابطه نیازمند وفاداری و اعتماد است. به شریک زندگی‌تان وفادار باشید و اعتماد کنید که آنان نیز به همین‌گونه باشند.

29. کنار بیایید
اوقاتی وجود خواهند داشت که برای رابطه‌تان ازخودگذشتگی‌هایی میکنید. روابط خوب، شامل بذل و بخشش زیادی نیز هستند و تا زمانی که خودتان تنها عطاکننده و یا دریافت‌کننده نباشید، تعادل سالمی پابرجا خواهد ماند.

راز داشتن رابطه‌ای خوب که همه خواهانش هستند
هیچگاه برای تجربه‌ نمودن رابطه‌ای خوب دیر نیست. تا زمانی که جفتتان اراده‌ی تغییز جهت بهبود و تجربه‌ی بهترین لحظات زندگی در کنار یکدیگر را داشته باشید، بسیار زودتر از آنچه فکرش را بکنید، رابطه‌ای سالم و ایده‌آل را تجربه خواهید نمود.
شما نمیتوانید به زور خودتان را وارد رابطه‌ای کنید و انتظار داشته باشید چیز خوبی از آن حاصل شود. روابط موفق نیازمند سازگاری و هماهنگی هستند؛ و همچنین نشانه‌های یک رابطه‌ی مطلوب که در این مطلب ذکر شدند.

زمان ممکن است چون برق و باد بگذرد و آن شیفتگی چند ماه اول بصورت عشقی بالغانه شکوفا شود. اما این بهانه‌ای بر آن نیست که اجازه دهید آن هیجان اولیه نیز محو گردد. در یک رابطه‌ی سالم، ممکن است خود رابطه به بلوغ برسد، اما همچنان در تمام مدت هیجان‌انگیز و باطراوت باقی میماند.

فهمیدن رازهای یک رابطه‌ی سالم و مطلوب، نیازمند محاسبات یک دانشمند موشکی و یا تخیلات یک هنرمند نیست. همه‌ی ما فرصت تجربه‌ی آن را داریم؛ تنها تا وقتی که حاضر باشید با ازخودگذشتگیِ تمام به شریکتان عشق بورزید و بدنبال راه‌هایی کوچک جهت زنده نگه داشتن عشقتان باشید.

پس یک رابطه‌ی خوب واقعاً چیست؟ رابطه‌ای ایده‌آل است که در آن دو فرد عاشق کاملا یکدیگر را درک میکنند و به هم عشق میورزند. این علائم یک رابطه‌ی خوب را به خاطر بسپارید و حتی اگر هم تمام آنان را در زندگی خود مشاهده نکردید، در جهتشان تلاش کنید. بدست آوردن چنین تجربه‌ای، از آنچه فکر میکنید به مراتب آسان‌تر است!

منبع

7 ❤️

2022-06-29 00:06:35 +0430 +0430

نکات بسیار مهم:

۱- اگر زن هستید، از زنیت خودتان هرگز سو استفاده نکنید. و هرگز بخاطر همبستر شدن با مرد زندگیتان سرش منت نگذارید و دماغتان را برایش بلا نبرید. به خاطر داشته باشید که سکس در یک رابطه حق یک مرد است.

۲- اگر مرد هستید، هرگز به زن زندگیتان خیانت نکنید، و هیچوقت دستی‌ سرش بلند نکنید. ضمنا از کوچک کردنش خود داری کنید 🙏

1 ❤️

2022-06-29 15:51:31 +0430 +0430

↩ Delta-X
با سپاس از درج نظر خوشحالم از پست راضی بودید 🙏 🌹

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «