پیامبران عصر جدید

1394/04/03

تا به حال به این فکر کرده اید که ایا پیامبران واقعی که بدون چشم داشت و تنها برای راحتی و پیشرفت بشریت به هم نوعان خود خدمت کرده اند تا همنوعانشان را از درد و رنج رهایی بخشند راحتی و اسایش را به زندگیشان وارد کنند معجزاتی انجام دادند که میلیونها انسان از ان بهره بردند .انها هیچ وقت ادعای فرود از اسمان دیدن عالم غیب عصای اژدها شق القمر و …نکردند با اینحال هر کدام از انها جان میلیون ها همنوع خود را تحت تاثیر قرار دادند معجزاتی که همه ما انها را میبینیم و براحتی از کنار ان میگذریم و در ماورای اسمانها به دنبال کسی یا کسانی میگردیم که زندگی ما را بهبود بخشند و راه رستگاری را بما بیاموزند .دانشمندانی چون نیوتن انیشتن مارکونی گالیله مادام کوری و…که یافته های خود را بر پایه علم منطق و استدلال به بشر بی منت عرضه کردند بی انکه از همنوعان خود طلب ثروت همخوابگی با زنان زیبا و یا جایگاه خاصی بخود اعطا نمایند .پیامبرانی که هیچ گاه ادعای پیامبری نکردند اما هر روزه و هر دم جان هزاران کودک پیر و جوان مرهون زحمت های بی دریغ انهاست .در این تایپیک تصمیم دارم تا گوشه ای از زحمت های پیامبرانی لایق با دینی روشن و معجزه هایی که نه نیازمند کرنش و به خاک افتادن در برابر انهاست و بی دریغ به جامعه بشریت عرضه کردند را به دوستداران حقیقت تقدیم کنم امیدوارم سایرین و کاربران فهیم در این راه بنده را همراهی نمایند
پیامبران عصــــــــــــــــــــــر جدید بالاترین پیروان را در سراسر عالم دارند
پیامبران راستین را بشناســـــــــــــــــــــــیم

18 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2015-06-24 09:52:07 +0430 +0430

بجرات میتوان گفت تقریبا 90درصـــد مردم دنیا حداقل یکبار در طول زندگی خود با معــــجزه این پیامبر بزرگ حداقل برای یکبار نجات یافته اند فیلیمینگ در عرصه پزشکی بزرگترین پیامبر و نجات بخش ترین پیامبریست که جهان بخود دیده بالاترین اجابت معــــجزات مخصـــوص همین پیامبر یعنی فیلیمینگ میباشد
ایا تا تا کنون از معـــــجزه این پیــــامبر استفاده کرده اید؟

5 ❤️

2015-06-24 09:55:27 +0430 +0430

تاپیک بسیار خوبیه…
این دانشمندان باعث نجات ملیون ها انسان شدند ولی کسانی که خودشون رو پیامبر معرفی کردند عامل مرگ ملیون ها ادم بی گناه شدند.

1 ❤️

2015-06-24 10:01:41 +0430 +0430

خوشحالم که دست بکار شدي و قلم بدست گرفتي ? .
تاپيک منحصر بفرديه good ممنون از زحماتت
ايکاش اولين دانشمندو به اديسون اختصاص ميدادي که همين ارتباطي که الان با هم داريم مرهون زحمات اين دانشمند يا پيامبر عظيم الشأنه drinks .

2 ❤️

2015-06-24 10:09:38 +0430 +0430

تاپیک خوبیه. بله پیامبر واقعی کسیه که با اختراعش جان میلیونها انسان رو از مرگ نجات بده یا با اختراعش خدمت بزرگ به بشریت بکنه(مثل تصاویر بالا) نه این که با احکامش زندگی رو به یک ملت زهر مار کنه و پیروانش هم سر این که کدوم دین دار واقعی هستند هم دیگه رو تکه پاره کنند.

0 ❤️

2015-06-24 10:12:30 +0430 +0430

[quote=ترومن]خوشحالم که دست بکار شدي و قلم بدست گرفتي ? .
تاپيک منحصر بفرديه good ممنون از زحماتت
ايکاش اولين دانشمندو به اديسون اختصاص ميدادي که همين ارتباطي که الان با هم داريم مرهون زحمات اين دانشمند يا پيامبر عظيم الشأنه drinks .[/quote]
راستش قبول دارم رده بندی نمیشه کرد که کدومشون باید اول قرار بگیره اما تو رتبه بندی بنظر بنده البته با احترام به نظر دیگران فیلیمینگ با معجزش کاری کرده که حتی کسایی که تو مناطق بدون برق هم زندگی میکنن از عفونت در امان موندن در جنگ جهانی اول از هر 4سربازی که یکی از دست یا پاش زخمی میشد برای جلوگیری از عفونت یک سرباز قطع عضو میشد و ایا کسی هست که تا به حال از معجزه فیلیمینگ استفاده نکرده باشه؟ اما به احترام شما دومین نفر رو حتما ادیسون قرار میدم ولی متاسفانه صف ارزیابی اجازه نمیده پست بزارم امیدوارم دوستان منو کمک کنن چون واقعن ارزیابی مانع پست گذاشتنم شده

1 ❤️

2015-06-24 10:51:22 +0430 +0430

کار بسیار پسندیده ای کردی mamba /

[quote=jack.sparr0w]

زندگینامه الکساندر فلمینگ کاشف پنى سیلین
[/quote]

اصلا اسم پیامبرو اوردی یادم به این یارو افتاد و این عکس:
oq8alfpb.jpg

2 ❤️

2015-06-24 11:03:51 +0430 +0430

ممنون از دوستان عزیز که با پستاشون باعث دلگرمی شدن
ir boy
اسکلت عزیز
ترومن
جانی عزیز
و همه دوستای عزیز

0 ❤️

2015-06-24 11:21:49 +0430 +0430

مخترع و بازرگان آمریکایی بود که وسایل متعددی را طراحی یا کامل کرد.
ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در ایالات متحدهٔ آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند.
شماري از خدمات اين نابغه بزرگ بدين شرح است:
سازنده اولين سيستم توزيع نيروي الکتريسيته در جهان
اختراع لامپ الکتريکي - ماشين چاپ - ميکروفون - گرامافون - دينام - لاستيک مصنوعي و …
توماس اديسون مؤسس کارخانه معروف General Electric هم هست
در ۶ ژانویه ۱۹۳۱ادیسون درخواست‌نامهٔ ثبت آخرین اختراع خود «وسیله نگهدارندهٔ اشیاء هنگام آبکاری» را به ادارهٔ اختراعات فرستاد اما پیش از دریافت پاسخ، اجل به او مهلت نداد و این مخترع بزرگ در اواخر همان سال در سن ۸۴ سالگی چشم از جهان فرو بست.

0 ❤️

2015-06-24 11:22:35 +0430 +0430
0 ❤️

2015-06-24 11:30:24 +0430 +0430

[quote=jack.sparr0w]
راستش قبول دارم رده بندی نمیشه کرد که کدومشون باید اول قرار بگیره اما تو رتبه بندی بنظر بنده البته با احترام به نظر دیگران فیلیمینگ با معجزش کاری کرده که حتی کسایی که تو مناطق بدون برق هم زندگی میکنن از عفونت در امان موندن در جنگ جهانی اول از هر 4سربازی که یکی از دست یا پاش زخمی میشد برای جلوگیری از عفونت یک سرباز قطع عضو میشد و ایا کسی هست که تا به حال از معجزه فیلیمینگ استفاده نکرده باشه؟ اما به احترام شما دومین نفر رو حتما ادیسون قرار میدم ولی متاسفانه صف ارزیابی اجازه نمیده پست بزارم امیدوارم دوستان منو کمک کنن چون واقعن ارزیابی مانع پست گذاشتنم شده[/quote]
بله درسته. نبايد دانشمندان رو رده بندي کنيم
اونها معجزاتي انجام دادن که هرکدومشون براي ادامه راه بشريت لازم هستن
بر خلاف دين! که اصلاً نيازي بهش نداريم
ممنونم از اطلاعاتت
استفاده ميکنيم

0 ❤️

2015-06-24 11:31:02 +0430 +0430

توماس ادیسون
توماس ادیسون مخترع با استعداد در سال 1847 در شهر میلان ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد. او فقط حدود سه ماه آموزش و تحصیل رسم یآن زمان را داشت چون مدیر مدرسه اش دریافته بود که وی عقب افتاده است.

ادیسون هنگامیکه فقط 21 سال داشت اولین اختراع خود را که یک دستگاه الکتریکی شمارش آرا بود عرضه کرد. آن دستگاه فروش نرفت و ادیسون از آن پس تلاش خود را روی اختراع ابزار وسایلی متمرکز کرد که بتواند بازار خوبی داشته باشند. مدتی پس از اختراع دستگاه شمارش آرا، ادیسون سیستم پیشرفته نمایشگر اطلاعات بورس را اختراع کرد و توانست آن را به مبلغ چهل هزار دلار، که در آن روزگار پول هنگفتی بود، بفروشد. با عرضه اختراعات متعدد دیگری ادیسون مشهور و ثروتمند شد. اختراع گرامافون که در سال 1877 به ثبت رسید احتمالاً یکی از ابتکاری ترین اختراعات او به شمار می رفت. ولی آنچه که بیشتر برای دنیا اهمیت داشت کاری بود که او در سال 1879 در جهت تکمیل و توسعه لامپ روشنایی حرارتی انجام داد.

ادیسون اولین فردین بود که سیستم روشنایی الکتریکی را اختراع کرد. چند سال قبل از آن از نوعی لامپ الکتریکی قوسی شکل برای تأمین روشنایی خیابان های پاریس استفاده شده بود. اما لامپ الکتریکی ادیسون همراه با سیستمی که او برای توزیع نیروی الکتریکی ابداع کرد، بهره گیری از نیروی الکتریسیته را برای تأمین روشنایی منازل عملی ساخت. در سال 1882 کمپانی او در نیویورک تولید لامپ برق را آغاز کرد و از آن پس استفاده از برق در منازل سریعاً در سراسر جهان گسترش یافت.

ادیسون با ایجاد اولین کارخانه و شبکه توزیع برق برای منازل و اماکن خصوصی شالوده توسعه بزرگ صنعت را بنا نهاد. امروز استفاده از این زندگینامه دانشمندان - انرژی تنها محدود به تأمین روشنایی نیست بلکه گستره بزرگی از لوازم خانگی، از تلویزیون تا ماشین لباسشویی، با نیروی الکتریسیته کار می کند. علاوه بر این امکان دریافت نیروی الکتریسیته از شبکه تولید و توزیع که ادیسون ایجاد کرد، استفاده از نیروی برق را در صنایع امکان پذیر کرده است.

ادیسون همچنین سهم بزرگی در توسعه و تکمیل دوربین های فیلمبرداری و پروژکتور نمایش فیلم دارد. او در اصلاح سیستم تلفن کار بزرگی انجام داد، دهنی ذغالی ابداعی او بر قدرت شنوایی طرف مقابل در تلفن افزود. همچنین در تلگراف و دستگاه های ماشین تحریر اصلاحاتی به وجود آورد. از میان سایر اختراعات او می توان از دستگاه «دیکتافون» و دستگاه ذخیره باطری نام برد. گفته می شود ادیسون بیش از یکهزار مورد مختلف اختراع را به ثبت رسانده است که از نظر تعداد واقعاً عجیب و غیرقابل تصور است.

یکی از دلایل این توانایی فوق العاده در اختراع و ابداع، آن است که او در آغاز کار یک آزمایشگاه تحقیقاتی در «منلوپارک» نیوجرسی تأسیس کرد و گروهی از افراد لایق و کارآزموده را به همکاری خود فراخواند. این در واقع نمونه اولیه آزمایشگاه های تحقیقاتی بزرگ بود که از آن پس اغلب صنایع مهم در کنار کارگاه های خود ایجاد کردند. ایجاد یک چنین آزمایشگاه تحقیقاتی مدرن و مجهزی را که در آن بسیاری از افراد به کار گروهی و دسته جمعی مشغول هستند باید یکی از مهمترین اختراعات ادیسون به حساب آورد که البته او نمی توانست آن را به نام خود به ثبت برساند.

ادیسون تنها یک مخترع صرف نبود بلکه در زمینه تولید و سازماندهی چندین کمپانی صنعتی کارهای مهمی انجام داد. یکی از مهمترین تشکیلاتی که او به وجود آورد همان است که امروز به نام شرکت «جنرال الکتریک» در سراسر دنیا معروف و مشهور شده است.

ادیسون گرچه اصولاً یک دانشمند به معنای اخص کلمه نبود ولی به یک کشف بسیار مهم نیز دست یافت. در سال 1882 کشف کرد که در فضای تقریباً خلأ، الکتریسیته جاری می تواند بین دو سیمی که با یکدیگر تماس ندارند، جریان یابد. این پدیده که از آن به عنوان «اثر ادیسون» یاد می شوند نه تنها از نظر تئوری قابل توجه است بلکه در عمل نیز موارد استفاده فراوانی دارد. با بهره گیری از این پدیده تکمیل و اصلاح لوله های الکترونی عملی شد و ایجاد صنعت الکترونیک ممکن گردید.

ادیسون در قسمت اعظم عمر خود از عدم شنوایی شدیدی رنج می برد ولی این معلولیت و ناراحتی با توان بالای او در انجام کارهای سخت و زیاد جبران می شد. ادیسون دوبار ازدواج کرد (همسر اول او در جوانیاز دنیا رفت) و از هر ازدواج خود سه فرزند داشت. او در سال 1931 در «وست ارنج» نیوجرسی درگذشت.

درباره استعداد و توان ادیسون هیچ بحث و جدلی وجود ندارد. همگان بر این نکته اتفاق نظر دارند که او بزرگ ترین نابغه اختراع در تمام دوران ها است. نگاهی به سلسه اختراعات مفید و سودمند او احترام و تحسین همه را برمی انگیزد. گرچه به احتمال زیاد اغلب این اختراعات سی سال بعد توسط دیگران انجام می شد.

اما با وجود اینکه هیچ یک از اختراعات ادیسون به تنهایی اهمیت چندانی ندارد نباید این نکته را فراموش کرد که او فقط یک وسیله را اختراع نکرد، بلکه بیش از یکهزار اختراع مختلف دارد.

2 ❤️

2015-06-24 11:34:20 +0430 +0430

جدای از همه دانشمندان باید قبول کنیم که چارلز داروین یه چیز دیگس…من که به شخصه عاشقشم…
چارلز داروین نظریه‌پرداز تئوری تکامل ارگانیک به وسیله انتخاب اصلح در طبیعت، در روز دوازدهم فوریه 1809 (همان روزی که ابراهام لینکلن به دنیا آمد) در سافربوری انگلستان دیده به جهان گشود. در شانزده سالگی برای تحصیل در رشته پزشکی وارد دانشگاه ادینبورو شد ولی پس از چندی پزشکی و تشریح برایش کسل‌کننده شد. به همین دلیل خود را به کمبریج منتقل کرد تا برای ورود به کسوت روحانیت به تحصیل بپردازد. اما در کمبریج اشتغال به فعالیتهایی مانند سوارکاری و تیراندازی از تحصیل خشک و خسته‌کننده به مذاق داروین خوش‌تر آمد.

0 ❤️

2015-06-24 11:54:42 +0430 +0430
1 ❤️

2015-06-24 12:03:48 +0430 +0430

وای چه تاپیکه باحالی give_rose
خیلی قشنگ نوشتی بیانتو دوس دارم و کاملانم باهات موافقم
من خودم عاشقه ماری کوریم اصلا اسوه ی تلاشه این بانو

0 ❤️

2015-06-24 21:23:30 +0430 +0430

حظو! شد

0 ❤️

2015-06-24 21:26:34 +0430 +0430

خب مثل اينکه از صف ارزيابي دراومدي
ببخش که تو کارت دخالت کردم و از اديسون بزرگ مطلب گذاشتم dash1 .
منتظر ادامه تاپيک مفيدت هستم give_rose .

1 ❤️

2015-06-24 23:10:59 +0430 +0430
10568996_620133288101508_309712945625928505_n_0.jpg
0 ❤️

2015-06-24 23:31:45 +0430 +0430

اقا سرورای شهوانی چرا درست نمیشه؟؟؟
ساعت دوازده شب به بعد که کلا بگا میره…دو شب وصل میشه.
دیشب هرچی خواستم مطلب بزارم نمیشد.

0 ❤️

2015-06-25 00:48:39 +0430 +0430

[quote=khanom hana]وای چه تاپیکه باحالی give_rose
خیلی قشنگ نوشتی بیانتو دوس دارم و کاملانم باهات موافقم
من خودم عاشقه ماری کوریم اصلا اسوه ی تلاشه این بانو[/quote]
ممنون از خانم حنای عزیز که با حضورتون تایپیک رو صفا دادید .خوشحالم تایپیک مقبولتون افتاده و پیامبران عصر جدید پیروانی بیشمار رو داره

0 ❤️

2015-06-25 00:53:06 +0430 +0430

[quote=ترومن]خب مثل اينکه از صف ارزيابي دراومدي
ببخش که تو کارت دخالت کردم و از اديسون بزرگ مطلب گذاشتم dash1 .
منتظر ادامه تاپيک مفيدت هستم give_rose .[/quote]
ترومن عزیز و دوست داشتنی این حرف چیه داداش تایپیک مال خودته و متعلق بشخص خاصی یا بنده نیست متاسفانه سایت بهم ریخته بود و یه پست چندین بار تکرار میشد من ندیدم پست شمارو وگرنه پیامبر بعدی رو اضافه میکردم ممنون از تمامی دوستان عزیزی مثل تو اسکلت حنا جانی ایران بوی و همه حقیقت اندیشان امیدوارم تو شناسوندن این پیامبران من و این تایپیک رو همراهی کنید حداقل دینی کوچک بتونیم به این عزیزان انجام بدیم پیامبرانی بی ازار و بی ادعا

0 ❤️

2015-06-25 01:09:08 +0430 +0430

ماری کوری

ماری كوری در سال 1867 با نام ماریا اسكلو دووسكا در ورشو پایتخت لهستان متولد شد او در سن 19 سالگی به پاریس رفت تا در آنجا به تحصیل در رشته شیمی بپردازد . در آنجا با فیزیكدان جوان فرانسوی به نام پیر كوری آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید. او به پیر كوری در انجام آزمایشهای عملی اش درباره الكتریسیته كمك می كرد زمانی كه او در سال 1895 در انباری چوبی كوچك كه آزمایشگاه او بود شروع به كار كرد نه او و نه هیچ كس دیگر چیزی درباره عنصر شیمیایی رادیم نمی دانست این عنصر هنوز كشف نشده بود البته یكی از همكاران پژوهشگر پاریسی فیزیكدان فرانسوی «هانری بكرل» در آن زمان تشخیص داده بود كه عنصر شیمیایی اورانیوم پرتوهایی اسراسر آمیز نامرئی از خود می افشاند او به طور اتفاقی یك قطعه كوچك از فلز اورانیوم را بر روی یك صفحه فیلم نور ندیده كه در كاغذ سیاه پیچیده شده بود گذاشته بود صبح روز بعد مشاهده كرد كه صفحه فیلم درست مثل این كه نور دیده باشد سیاه شده است بدیهی بود كه عنصر اورانیوم پرتوهایی را از خود ساطع كرده بود كه از كاغذ سیاه گذشته و برصفحه فیلم اثر كرده بود. بكرل این فرایند را دوباره با سنگ معدنی موسوم به (Pitch-blende) كه سنگی سخت و سیاه قیرگون است كه از آن اورانیوم به دست می آید- تكرار كرد این بار اثری كه سنگ بر روی صفحه فیلم گذاشته بود حتی از دفعه قبلی هم قوی تر بود بنابراین می بایست به غیر از عنصر اورانیوم یك عنصر پرتوزای دیگر هم در سنگ وجود می داشت او فرضیه خود را با خانواده كوری كه با او دوست بودند مطرح كرد آنها نیز این راز را هیجان انگیز یافتند این چه پرتوهای نادری بودند كه در اشیایی كه پرتوهای نوری معمولی از آنها عبور نمی كرد نفوذ می كردند و از میان آنها می گذشتند؟

2 ❤️

2015-06-25 01:20:00 +0430 +0430

مادام کوری

نتیجه گرانبهای این كار پرزحمت و طاقت فرسا تنها چند قطره ازماده ای بود كه آنها این ماده را در لوله های آزمایشگاهی نگهداری می كردند بر اثر این كارهای طاقت فرسا در نخستین زمستان ماری كوری دچار نوعی عفوت و التهاب ریوی شد تمام فصل را مریض بود ولی پس ازبهبودی كار پختن مواد در دیگها را در آزمایشگاه از سر گرفت سال پس از آن نخستین دخترش به نام ایرنه متولد شد پیر و ماری كوری در ماه جولای (مرداد ماه) همان سال توانستند این مسئله را انتشار دهند كه سنگ معدن (Pitch-blende) به غیر از عنصر اورانیوم دو عنصر پرتوزای دیگر را نیز در خود دارد نخستین عنصر را به یاد محل تولد و بزرگ شدن ماری كوری كه لهستان (Poland) بوده است، پولونیوم (Polonium) نامیدند و دومین عنصر را كه اهمیت زیادی داشت رادیوم نامیدند كه از واژه لاتین radius به معنی پرتو الهام می گرفت. در بیست و ششم دسامبر سال 1898 (پنجم دی ماه 1277) اعضای آكادمی علوم پاریس گزارشی تحت عنوان «درباره ماده شدیداً رادیواكتیوی كه در پشبلند وجود دارد» آگاه شدند و این روز تاریخ تولد رادیوم است. پیدایش رادیوم در میان عناصر رادیواكتیو طبیعی تقریباً به فوریت ثابت كرد كه این عنصر مناسبترین عنصر رادیواكتیو برای بسیاری كارهاست به زودی معلوم شد كه نیمه عمر رادیوم نسبتاً زیاد است (1600 سال) كشف رادیوم یكی از پیروزیهای بنیادی علم است بررسی های انجام شده روی رادیوم موجب دگرگونی های اساسی در دانش بشر درباره خواص و ساخت ماده شد و منجر به شناخت و دستیابی به انرژی اتمی شد خانواده كوری به همراه بكرل به خاطر كشفی كه پس از آن همه كارطاقت فرسا به آن نائل شدند در سال 1903 جایزه نوبل (فیزیك) را از آن خود كردند و به این ترتیب توانستند وامهایی را كه برای كارهای پژوهشی طولانی خود گرفته بودند، پرداخت كنند.

پیر كوری در سال 1906 در 47 سالگی به علت تصادف با اتومبیل درگذشت مادام كوری پس از مرگ شوهرش به مطالعات خود ادامه داد و در سال 1910 موفق به تهیه رادیوم خالص گردید در این هنگام استاد سوربون و عضو آكادمی طب شد و در سال1911 برای دومین بار به دریافت جایزه نوبل نائل شد (ماری كوری به غیر از لینوس پاولینگ (برنده جایزه نوبل در شیمی در سال 1954، برنده جایزه صلح نوبل در سال 1962) تنها انسانی است كه دوباره این جایزه ارزشمند را از آن خود كرده است.) مادام كوری در چهارم ژوئیه 1934 یعنی بیست و هشت سال بعد از مرگ شوهرش و در سن 67 سالگی درگذشت.

1 ❤️

2015-06-25 01:35:40 +0430 +0430

این واقعیت كه پرتوهای رادیوم می توانند بافتهای زنده اندامها را از بین ببرند به عنوان مهمترین دستاورد كشف كوریها مشخص گردید پزشكان و پژوهشگران علوم پزشكی به زودی دریافتند كه به این وسیله می توانند غده ها و بافتهای بدخیم را كه در سرطان و همچنین بیماریهای پوستی و غدد ترشحی بروز می كنند، از بین ببرند بسیاری از بیماران سرطانی كه توانسته اند با موفقیت معالجه شوند و از مرگ نجات یابند عمر دوباره و سلامتی خود را مرهون تلاشهای ایثارگرانه و خستگی ناپذیر و انگیزه والای این زن بی همتا هستند.




ایا شما که هر روز از معجزه این پیامبران استفاده میکنید بی انکه حتی نام پیامبران و معجزه انها را بدانید سالروز تولد و یا فوت انها را بدانید براستی نمک نشناس نیستید ؟ماهی که نیمه نشد را باور دارید اما دارو یا معجزه نجات بخش این پیامبران پیش روی شماست و بارها نتیجه شفا بخشی انرا به چشمان خویش دیده اید این متنها فرصتی ایجاد میکند تا به ذهن ناسپاس خویش تلنگری بزنید بلکه با خرد و وجدان خویش همه چیز را به قضاوت بنشینیم

2 ❤️

2015-06-25 01:51:42 +0430 +0430

[quote=jack.sparr0w][quote=khanom hana]وای چه تاپیکه باحالی give_rose
خیلی قشنگ نوشتی بیانتو دوس دارم و کاملانم باهات موافقم
من خودم عاشقه ماری کوریم اصلا اسوه ی تلاشه این بانو[/quote]
ممنون از خانم حنای عزیز که با حضورتون تایپیک رو صفا دادید .خوشحالم تایپیک مقبولتون افتاده و پیامبران عصر جدید پیروانی بیشمار رو داره[/quote]

صفای تاپیک به نویسندشه
ممنون که ماری کوریو مورده بررسی قرار دادین ?

0 ❤️

2015-06-25 01:53:00 +0430 +0430

در گذشته خیلی از ادمها بخاطر یک عفونت ساده در اندامهای خود یا کشته میشدند و یا به ناچار عضو بیمار را مجبور میشدند قطع کنند.تا اینکه پیامبری ظهور کرد که زندگی خود را وقف نمود تا از کشتار بیشتر جلوگیری کند پیامبری که امروزه داروی ارو را اگر چه میشناسیم اما نامی از بیخوابی هایش گرسنگی هایش و وقف تک تک لحظات زندگیش برای بشر نمیبریم براستی که پیامبران عصر جدید در فراموشی ذهنهای ناسپاس ما چه اندازه مظلوم واقع شدند

1 ❤️

2015-06-25 02:04:03 +0430 +0430

کمترین کاری که میتونستم کردم سعی میکنم جز بیوگرافی این دانشمندان برای خسته نشدن کاربرا جمع بندی و شناسوندن عمق خدمت این پیامبرا رو خودم بنویسم تا حداقل از طرف خودم دینمو به این عزیزان هر چند کوچک ادا کرده باشم .
و ممنون از شما و همه عزیزانی که در همین شروع تایپیک منو مورد لطف و حمایت خودشون قرار دادند شاید من ادم مذهبی نباشم و نتونم اسم شفا یافتگانی که ادیان و رسولاش نجات دادن رو (البته اگه نجات داده باشند) بزبان بیارم اما بدون شک تمام قد میتونم هزاران و بلکه میلیونها اسم از نجات یافتگان پیامبران عصر جدید رو عینن و با دلیل و مدرک اثبات کنم پیامبرانی که هیچ بشری نمیتونه منکر معجزات مکرر و هر روزه و هر ثانیه ای اونها باشه .پیامبرانی که بدون توجه به نژاد بینش زبان قومیت و ملیت هر چه داشتند و دارند رو در سبد اخلاص به بشریت عرضه میکنند بدون توقع و چشمداشتی براستی که باید جلوی این پیامبران کرنش کرد و به احترامشون کلاه از سر برداشت

-1 ❤️

2015-06-25 02:15:56 +0430 +0430

زندگینامه الکساندر فلمینگ کاشف پنى سیلین
سالها از کشف داروى پنى سیلین که میلیونها نفر در سراسر جهان به وسیله آن از خطر مرگ و ابتلا به بیماریهاى عفونى نجات یافته‏ اند، مى‏ گذرد.

کاشف این داروى مفید و موثر، الکساندر فلمینگ بود، او در 6 اوت سال 1881 میلادى در لاچفیلد واقع در جنوب غربى اسکاتلند به دنیا آمد.

الکساندر، کوچکترین فرزند بیو فلمینگ بود و در حالى که هشت ساله بود، به سال 1888 پدر خود را از دست داد و انجام کارهاى مزرعه به عهده مادرش افتاد.او در ده سالگى، یعنى به سال 1891 وارد مدرسه لودان مور گردید و بعد به مدرسه دارول که برادرانش در آنجا تحصیل مى‏ کردند رفت. مدرسه آنها تا خانه بیش از چهار مایل فاصله داشت و الکساندر ضمن پیمودن این راه در مناظر طبیعت اطراف خود دقیق مى‏ شد و به فکر و مطالعه مى ‏پرداخت.

او در مدرسه شاگردى ساعى بود و پس از پایان تحصیلات در آن مدرسه، به سال 1893 وارد آکادمى کیلمارنوک گردید. در سال 1895 به لندن رفت و به برادر بزرگش که مى‏ خواست چشم پزشک شود پیوست. اما وى به خاطر درآمد کم و تنگدستى مجبور به ترک تحصیل شد، بدین جهت در سال 1897 در یک شرکت کشتیرانى کارى به دست آورد و تا سال 1901 در این شرکت مشغول کار گردید.

او از سال 1901 امکانات و درآمدى فراهم کرد و تصمیم گرفت رشته پزشکى را دنبال کند، در آن روزها همراه برادران خود رابرت و جان به داوطلبان اسکاتلندى پیوست و در آنجا عضو چند تیم ورزشى از جمله شنا گردید، و یک مسابقه شنا هم با کالج پزشکى سن مارى انجام داد. در این کالج علاقه به تحصیل پزشکى را بیشتر احساس کرد، بدین جهت سال بعد در امتحانات ورودى شرکت کرد و موفق شد.

الکساندر، در این کالج شاگردى جدى و کوشا بود و در تمام رشته‏هاى پزشکى از قبیل تشریح، مرض‏ شناسى، و داروشناسى به مطالعات عمیق خود در باکترى‏شناسى ادامه داد، تا سرانجام در سال 1928 به کشف پنى‏سیلین دست یافت.

پنى سیلین در سال 1941 قابل استفاده براى عموم مردم شد و در سال 1945 فلمینگ به اتفاق ارنست چین براى کشف پنى سیلین که به طور قطع کمتر از کشف میکرب توسط پاستور نبود، جایزه نوبل در رشته پزشکى رإ؛33ِِ دریافت کردند.

1 ❤️

2015-06-25 02:22:38 +0430 +0430

[quote=jack.sparr0w]
ترومن عزیز و دوست داشتنی این حرف چیه داداش تایپیک مال خودته و متعلق بشخص خاصی یا بنده نیست متاسفانه سایت بهم ریخته بود و یه پست چندین بار تکرار میشد من ندیدم پست شمارو وگرنه پیامبر بعدی رو اضافه میکردم ممنون از تمامی دوستان عزیزی مثل تو اسکلت حنا جانی ایران بوی و همه حقیقت اندیشان امیدوارم تو شناسوندن این پیامبران من و این تایپیک رو همراهی کنید حداقل دینی کوچک بتونیم به این عزیزان انجام بدیم پیامبرانی بی ازار و بی ادعا[/quote]
شما هميشه به من لطف داشتي give_rose ممنونم
اين پيامبران انسانيت سرلوحه‌شون بوده و بس. براي همينم تا ابد اسمشون زنده‌اس
اما دينداران با هواداران ميليوني و ذهني فسيل شده، فقط دينه خودشونو برتر ميدونن
به قول امضاء باران احساس: ((انسان بودن ،خود به تنهایی یه دین خاصه که پیروان چندانی نداره…))

0 ❤️

2015-06-25 02:25:59 +0430 +0430

البرت انیشتن

آلبرت انیشتن تا چهار سالگی صحبت نمی‌کرد. پزشک متخصص به پدر و مادرش گفته بود که فرزند آنها زبان باز خواهد کرد ولی عقب مانده خواهد بود. انیشتن در طول زندگی‌اش قوه بیان ضعیفی داشت، احتمالا افسانه تنبل بودن او هم از همین امر ناشی شده است. ولی او اصلا شاگرد تنبلی نبود از دروس حفظ کردنی بیزار بود و روش آموزش در مدارس را خشک و تحمل ناپذیر می دانست.

آلبرت در ریاضیات و فیزیک بسیار باهوش و نمونه بود و به ادبیات و موسیقی هم علاقۀ زیادی داشت. کلید اساسی شخصیت او کنجکاوی و مطالعه غیر درسی اش بود. انیشتین در واقع بدون کمک از معلم علم می‌آموخت، تا 16 سالگی در آلمان درس می‌خواند. سپس به ایتالیا و سوئیس رفت. او برای ثبت نام در مدرسه پلی تکنیک زوریخ ، شرط 18 سال را نداشت و تحصیلات متوسطه را نیز تمام نکرده بود.

معلمی بنام ( وبر) متخصص الکترومغناطیس که ورقه‌های فیزیک و ریاضی انیشتین را تصحیح کرده بود، اجازه شرکت در کلاسها را به او داد. مدیر این مدرسه به آلبرت پیشنهاد تحصیل در دبیرستانی را کرد که پس از اتمام درس می‌توانست وارد مدرسه پلی تکنیک شود. انیشتن درس خواندن در این مدرسه را بسیار لذت بخش می‌دانست. آلبرت وقت خود را بیهوده تلف نمی‌کرد، بلکه خود به تنهایی مطالعه می‌کرد. این مطالعات بیشتر در زمینه تئوری الکترومغناطیس ماکسول بود. پس از چهار سال از این مدرسه فارغ التحصیل شد. برای کار آموزی هیچ یک از اساتید حتی وبر او را نپذیرفتند. وبر به او گفت: “شما دانشجوی فوق‌العاده خوبی هستید ولی نظر هیچ کس را قبول ندارید.” انیشتن هم از روی ناچاری به تدریس خصوصی پرداخت. در سال 1901 مقاله‌ای درباره خاصیت موئینگی نوشت. یکی از دوستانش بنام مارسل گروسمن برایش در برن محلی برای کار آموزی یافت. در همین محل و در سال 1905 بود که نبوغ انیشتن شکوفا شد. در این سال انیشتن سه نظریه خود را ارائه داد که معروفترین آنها نظریه نسبیت بود.

1 ❤️

2015-06-25 02:47:22 +0430 +0430

ایزاک نیوتن

ایزاک نیوتن که در روز ۲۵ دسامبر ۱۶۴۲ یعنی سال مرگ گالیله متولد شد از خانواده‌ای است که افراد آن کشاورز مستقل و متوسط الحال بودند و مجاور دریا در قریه وولستورپ می‌زیستند. نیوتن قبل از موعد متولد شد و زودرس به دنیا آمد و چنان ضعیف بود که مادر گمان برد او حتی روز اول زندگی را نتواند به پایان برد. پدرش نیز در عین حال اسحق نام داشت و در ۳۰ سالگی و قبل از تولد فرزندش در گذشت. پدرش مردی بوده است ضعیف ، با رفتار غیر عادی ، زودرنج و عصبی مزاج مادرش هانا آیسکاف زنی بودمقتصد ، خانه داری بود صاحب کفایت و صنعتگری با لیاقت آیزاک دوره کودکی شادی نداشت.

او سه ساله بود که مادرش با بارناباس المیت کشیش مرفه با سنی دو برابر سن خود ازدواج کرد. جدایی از مادر ظاهرا سخت بر شخصیت او اثر گذاشت و تقریبا مسلم است که رفتار بعدی وی نسبت به زنان را نیز شکل داد. نیوتن هیچگاه ازدواج نکرد اما یکبار (شاید هم دو بار) نامزد کرد به نظر می‌آمد که تمرکز او منحصرا روی کارش بود. نه سالی که نیوتن در وولستورپ جدا از مادر گذرانید، برای وی سالهای دردناکی بود. داستانهایی بر سر زبان است که نیوتن جوان از قبه کلیسا بالا می رفت تا نورث ویتام ده مجاور را که مادرش اینک در آن زندگی می‌کرد، از دور ببیند. آموزش ابتدایی رسمی نیوتن در دو مدرسه کوچک دهکده‌های اسکلینگتن و راچفورد صورت گرفته بود که هر دو برای رفت و آمد روزانه به خانه او نزدیک بودند.

کشف استعداد

چنین به نظر می‌رسد که اول بار دایی او که کشیشی به نام ویلیام آیسکاف بوده است متوجه شد که در نیوتن استعدادی مافوق کودکان عادی وجود دارد. بدین ترتیب ویلیام آیسکاف مادر را مجاب کرد که کودک را به دانشگاه کمبریج (که خودش نیز از شاگردان قدیمی این دانشگاه بود) بفرستد. زیا مادر نیوتن قصد داشت وی را در خانه نگهدارد تا در کارهای مزرعه به او کمک کند، در این هنگام نیوتن ۱۵ ساله بود. کمبریج در آن زمان دیگر آکسفورد را از مقام اولی که داشت خلع کرده ، به قلب پیوریتانیسم انگلیس و کانون زندگی روشنفکری آن کشور بدل شده بود.

نیوتن در آنجا مانند هزاران دانشجوی دیگر دوره کارشناسی ، خود را غرق مطالعه آثار ارسطو و افلاطون می‌کرد. نیوتن در یکی از روزهای سال ۱۶۶۳ یا ۱۶۶۴ شعار زیر را در کتابچه یادداشت خود وارد کرد. افلاطون دوست من و ارسطو هم دوست من است، اما بهترین دوست من حقیقت است او از کارهای دکارت در هندسه تحلیلی شردوع کرده سریعا تا مبحث روشهای جبری پیش آمده بود، در آوریل ۱۶۶۵ که نیوتن درجه کارشناسی خود را گرفت، دوره آموزشی او که می‌توانست چشمگیرترین دوره در کل تاریخ دانشگاه باشد بدون هیچگونه شناسایی رسمی به اتمام رسید.

در حدود سال ۱۶۶۵ مرض طاعون شیوع یافت و دانشگاه دانشجویان خود را مرخص کرد. نیوتن به زادگاه خود مراجعت کرد همین موقع بود که هوش و استعداد نابغه بزرگ آشکار گشت، زیرا تمام کتابها و جزوه‌های خود را در دانشگاه جا گذاشته بود فکر خود را آزاد گذاشت که به تنهایی از منابع خاص خود استفاده نماید. در این هنگام نیوتن بیش از ۲۲ سال نداشت ولی بیش از ارشمیدس و دکارت درباره معرفت ساختمان جهان دقیق شده بود، نیوتن ضمن دو سالی که در وولستورپ بود حساب عناصر بی نهایت کوچک قانون جاذبه عمومی را کشف کرد و تئوری نور را بنیان گذاشت.

داستان سیب نیوتن

این داستان که سقوط سیبی از درخت نیوتن را به فکر کشف جاذبه عمومی انداخته است به نظر درست می‌آید او از آن لحظه این پرسشها را برای خود مطرح کرد: چرا سیب به پایین و نه بالا سقوط می‌کند؟ وچرا ماه بر زمین نمی‌افتد؟ این اندیشه‌ها بعدها او را به کشف قانون نیروی گرانش رهنمون شدند، هنگامی که نیوتن چندین سال بعد پاسخ این پرسش را توانست بیابد، در واقع یکی از قانونهای فیزیک را کشف کرده بود که بر تمام عالم حکمفرماست.

کشفیات نیوتن

قانون نیروی گرانش او پس از شیوع طاعون و بازگشت به ملک مزروعی مادرش ، طی ۱۸ ماه به آگاهیها و کشفهایی بیش از آنچه که دانشمندان دیگر در طول عمر خود دست می‌یابند، دست یافت. او در این مدت ساخت و ساز قانون نیروی گرانش را آغاز کرد. او در باره نور و رنگهای آن پژوهش کرد، دلیل جزر و مد را کشف کرد، قوانین و حرکات بخصوصی را به درستی تشخیص داد و معادله‌هایی برای آن نوشت که بعدها اساس و بنیان دانش مکانیک شد. در مورد نیروی گرانش نیوتن معتقد بود که نه تنها زمین چنین نیروی گرانشی دارد، بلکه تمام اجسام و اجرام چنین خصوصیتی دارند.

روزی که او منشوری را در دست گرفت و اجازه داد تا پرتو نور خورشید از میان آن بتابد. او با این کار کشف کرد که نور سفید به هنگام ورود به منشور شیشه‌ای منحرف می‌شود و به ۷ پرتو نور اصلی با رنگهای گوناگون تجزیه می‌شود، آنها رنگهای رنگین کمان هستند که طیف یا بیناب نامیده می‌شوند و عبارتند از: سرخ ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی و بنفش.

او تمام این کشفیات را در یک دوره زمانی ۱۸ ماهه به انجام رسانید بالاخره طاعون ریشه کن شد و او به لندن برگشت تا تحصیلات خود را به پایان برساند و ۳ سال پس از آن را صرف کاوش و پژوهش در ماهیت و طبیعت نور کرد. او همچنین

نخستین دوربین نجومی آینه‌ای را ساخت تلسکوپ آینه‌ای رصدخانه مونت پالومار در کالیفرنیا نیز ، که آینه آن ۵ متر قطر دارد بر اساس اصول و قواعد نیوتن بنا شده است.

دوران میان سالی و بیماری نیوتن

نیوتن در اثر مطالعات فراوان مبتلا به ناراحتی عصبی شد. از دو ناراحتی عصبی که نیوتن پیدا کرد، اولی ظاهرا در سال ۱۶۷۸ و دومی در سال بعد از فوت مادر او بود. در این دره وی مدت ۶ سال از هر گونه مکاتبه مربوط به تلاشهای ذهنی دست کشید، به هر صورت عالم کیهانی بود. دوران مابین ۱۶۸۴ و ۱۶۸۶ از نظر تاریخ فکری بشر مقام ارجمندی دارد، در این دوران هالی توانست با تدبیر بسیار نیوتن را وا دارد که اکتشافات خویش را در نجوم و علم حرکات به منظور انتشار تدوین کند و نیوتن نیز به این کار رضایت داد.

در سال ۱۶۸۷ در ۴۵ سالگی قانون جاذبه زمین و سه قانون در باره حرکت را در کتابش که به زبان لاتین نوشته شده بود با خرج هالی منتشر کرد. نیوتن به مطالعات عظیم دیگری پرداخت که حتی امروزه نیز کامل نشده است و آن اینکه با بکار بردن قوانین علم الحرکات و قانون جاذبه عمومی فرو رفتگی زمین را در دو قطب آنکه نتیجه دوران روزانه زمین به دور محورش می‌باشد محاسبه کرد و به کمک این محاسبه در صدد برآمد سیر تکامل تدریجی سیاره را مورد مطالعه قرار دهد. نیوتن تغییرات وزن اجسام را برحسب تغییر عرض جغرافیایی مکان بدست آورد و نیز ثابت کرد که هر جسم تو خالی که به سطوح مروی متحدالمرکز و متجانس محدود شده باشد، نمی‌تواند هیچگونه نیرویی بر اجسام با ابعاد کوچک که در نقطه غیر مشخصی در داخل آن قرار داشته باشند اعمال کند.

نیوتن در پاییز سال ۱۶۹۲ هنگامی که به ۵۰ سالگی رسید نزدیک می‌شد به سختی مریض و بستری شد، بطوری که از هر گونه قوت و غذایی بیزار شد و دچار بی‌خوابی مفرط گردید که به تدریج به بی‌خوابی کامل تبدیل شد. خبر کسالت شدید نیوتن در قاره اروپا انتشار یافت. لیکن بعد از آنکه خبر بهبودی او را دادند دوستانش شادمان گردیدند. حکومت بریتانیا به منظور قدر دانی از خدمات این دانشمند بزرگ یک منصب بسیار بالای دولتی به وی اعطاء کرد و او در سال ۱۷۰۰ میلادی به عنوان خزانه دار کل سلطنتی منصوب شد، منصبی که تا آخر عمرش آن را حفظ کرد.

در همان سال به عضویت آکادمی علمی فرانسه نیز انتخاب شد، در سال ۱۷۰۵ اعلی حضرت ملکه آن (ملکه انگلستان) به وی عنوان سر اعطاء کرد و به احتمال قوی اعطای این افتخار بیشتر به مناسبت خدمات او در ضرب مسکوکات بوده است تا به علت تقدم فضل او در معبد عقل و کمال.

نیوتن از نگاه خودش

وی چندی پیش از وفاتش با نگاهی به زندگی علمی طولانی گذشته‌اش از آن این خلاصه را بدست داد: من نمی‌دانم به چشم مردم دنیا چگونه می‌آیم، اما در چشم خود به کودکی می‌مانم که در کنار دریا بازی می‌کند و توجه خود را هر زمان به یافتن ریگی صافتر یا صدفی زیباتر منعطف می‌کند. در حالی که اقیانوس بزرگ حقیقت همچنان نامکشوف مانده در جلوی او گسترده است، آخرین روزهای زندگی وی تأثر برانگیز و از جنبه انسانی قوی و عمیق بوده است. اگر چه نیوتن نیز مانند سایر افراد بشر از رنج فراوانبی‌بهره نماند لیکن بردباری بسیاری که در مقابل درد و شکنجه دائمی دو سه سال اخیر زندگانی خویش نشان داد شکوفه‌های دیگری بر تاج گلی که بر فرق او قرار دارد می‌افزاید.

وداع با دنیا

در آخرین روزهای زندگی از درد جانگداز آسوده بود در نهایت آرامش در ۲۰ مارس ۱۷۲۷ در ۸۴ سالگی در لندن در گذشت و با عزت و شرف بسیار در وستمینستر آبی به خاک سپرده شد. برای قدردانی از این دانشمند بزرگ واحد نیرو را نیوتن نامیده‌اند. بدون تردید می‌توان گفت در تاریخ بشریت نامی از مافوق نیوتن وجود نداشته و هیچ اثری از لحاظ عظمت و بزرگی مانند کتاب(اصول) او نخواهد بود.

نظریات لاپلاس و لاگرانژ در مورد نیوتن

لاپلاس بزرگترین ادامه دهنده اکتشافات او درباره‌اش چنین می‌گوید: کتاب اصول بنای معظمی است کهتا ابد عمق دانش نابغه بزرگی را که کاشف مهمترین قوانین طبیعت بوده است به جهانیان ملل خوهد داشت. لاگرانژ درباره او چنین می‌گوید: نیوتن خوشبخت بود که توانست دستگاه جهان را توصیف کند. افسوس که در عالم بیش از یک آسمان وجود ندارد.

1 ❤️

2015-06-25 07:34:36 +0430 +0430

الکساندر گراهام‌بل مخترع تلفن به سال ۱۸۴۷ در شهر «ادینبورو» اسکاتلند متولد شد. وی گرچه چند سالی بیش به مدارس رسمی نرفت ولی با همت خودش و تلاش خانواده‌اش از تحصیلات ممتازی برخوردار گردید. از آنجا که پدر گراهام متخصص فیزیولوژی صدا، اصلاح گفتار و آموزش به ناشنوایان بود علاقه و توجه او به مبحث بازیافت اصوات و صداها کاملاً طبیعی به نظر می‌رسید.

گراهام‌بل در سال ۱۸۷۱ به شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا نقل مکان کرد. در آنجا در سال ۱۸۷۵ به برخی کشفیات مختلف دست یافت که سرانجام به اختراع تلفن منتهی گردید. بل اظهار نامه مربوط به درخواست ثبت حق انحصاری اختراع خود را در فوریه سال ۱۸۷۶ تسلیم کرد و امتیاز مربوط به آن چند هفته بعد به وی داده شد. (جالب اینکه شخص دیگری به نام الیشاگری در همان روز و تنها یکی دو ساعت دیرتر اظهارنامه ثبت اختراع وسیله کاملاً مشابهی را تسلیم مقامات مربوطه نمود

کمی پس از دریافت امتیاز مزبور گراهام بل دستگاه تلفن اختراعی خود را در سالن نمایشگاه سنتنیال فیلادلفیا به معرض نمایش گذاشت. اختراع بل با استقبال گرمی مواجه شد و جایزه‌ای نیز به او اعطا گردید. حق بهره‌برداری انحصاری از این اختراع در قبال مبلغ یکصدهزار دلار به کمپانی «وسترن یونیون تلگراف» پیشنهاد شد ولی کمپانی مزبور از خرید آن امتناع کرد. بنابراین بل و دستیارانش در ژوئیه ۱۸۷۷ خود به تأسیس شرکتی همت گماشتند که آن شرکت در حقیقت سلف همین کمپانی «آمریکن تلفن و تلگراف» امروزین بود. تلفن از همان آغاز توفیق تجاری بسیار بزرگی روبه‌رو گردید. اکنون نیز AT&T بزرگ‌ترین تشکیلات بازرگانی خصوصی جهان است.

ظاهراً بل و همسرش که در مارس ۱۸۷۹ حدود پانزده درصد سهام شرکت تلفن را داشتند تصور نمی‌کردند که کمپانی آنها به زودی تبدیل به شرکتی با سوددهی افسانه‌ای خواهد شد. آنها طی چند ماه اکثر سهام خود را با بهای متوسط هر سهم ۲۵۰ دلار فروختند. تا ماه نوامبر ارزش سهام شرکت به یکهزار دلار رسید. در سال ۱۸۸۱ آنها باز هم دست به کاری غیر عاقلانه زدند و یک سوم بقیه سهام باقی مانده خود را فروختند. با وجود این در سال ۱۸۸۳ ثروت بل و همسرش بالغ بر یک میلیون دلار می‌شد.

با وجود اینکه بل در نتیجه اختراع تلفن فردی ثروتمند شده بود ولی همچنان به فعالیت‌های تحقیقاتی خود ادامه داد و چند وسیله سودمند دیگر، البته کم اهمیت‌تر از تلفن نیز اختراع کرد. او به کارهای مختلف علاقه داشت ولی توجه علاقه اصلی او کمک به ناشنوایان بود. همسرش بانویی ناشنوا بود که بل قبلاً به او درس می‌داد. بل دو پسر و دو دختر داشت اما پسرانش در همان اوان نوزادی از دنیا رفتند.بل در سال ۱۹۲۲درگذشت.

1 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «