چرا و چگونه با دیگران مهربان باشیم؟

1401/04/01

بالغ بر 60 سخن صمیمانه و دلپسند که به دیگران بگویید و دلشان را شاد کنید!

مقاله ای از BETHANY LOCKE


گفتن چندی سخن دلپذیر به مردم و نیکو ساختن روزشان هیچ خرجی برایتان ندارد!
دفعه‌ی بعد که عزم نمودید بر رخسار کسی لبخندی بنشانید، از این تمجیدات خالصانه بهره ببرید.
ممکن است در یک روز تیره و دلگیر، درحال قدم زدن در امتداد خیابانی باشید و حواستان به امور خودتان باشد. تا اینکه ناگهان، شخصی دیدگانش را به شما میدوزد، لبخندی میزند و شما را بابت چیزی مورد تمجید و تعریف قرار میدهد. چه حسی پیدا میکنید؟ آیا ناگهان وقفه‌ای در برداشتن گام‌هایتان و جهشی کوچک در ضربان قلبتان احساس خواهید کرد؟ آیا آن ابرهای باران‌زای اندوهگین کنار خواهند رفت؟ آیا خورشید اکنون کمی منور‌تر خواهد درخشید؟ گاهی کوچک‌ترین سخنانی که به شخصی اظهار میداریم، میتوانند روز آنان را شکل دهند.
اینکه شخصی را بابت خصلتی نیکو که درموردشان به چشم می‌آید مورد تمجید قرار دهیم، واقعاً زحمتی ندارد. بدین ترتیب که این خصائل را میبینید و چیزی را در میان آنان شناسایی میکنید که این افراد را، چه از نظر باطنی و چه ظاهری، زیبنده‌تر میکند و به جای نگه داشتن این اندیشه در دلتان، آن را عیناً بیان میکنید. واقعاً مهربان بودن و گفتن سخنان مهرورزانه به افراد اطرافتان، به همین سادگیست!

اصلاً چرا لازم است با دیگران مهربان باشیم و شادابی را رواج دهیم؟
مهربان بودن با مردم زمان محسوسی را از شما کسر نمیکند، زحمت چندانی ندارد و شما بدان طریق تفاوتی شگفت‌انگیز در اطرافیانتان ایجاد خواهید کرد. این کار همچنین وجود شما را از همان حس گرم و دلچسبِ نیک‌زیستی مملو میکند.
شما هرگز باخبر نیستید که شخصی ممکن است درحال پشت‌سر گذاشتن چه دورانی باشد و درآن روز چه حس و حالی داشته باشد. چه بهترین دوستتان باشد، چه مادرتان، شریک عاطفیتان و یا تنها یک غریبه. همین که وقت بگذارید تا سخنی مهربانانه به کسی بگویید، تمام تفاوت‌ها را رقم میزند.
اینکه مهربان‌تر باشیم، امریست که همه‌ی ما باید در جهت آن تلاش کنیم. شما نیز احتمالاً خواهید دریافت که هرچه با مردم مهربان‌تر باشید، آنان نیز در قبالتان مهر بیشتری خواهند ورزید. محبت به مردم سرایت میکند. پس ترویج عشق و دوستی، به همین معناست که اگر با شخصی مهربان بودید، او نیز در مقابل دیگران مهربان‌تر خواهد بود و این چرخه‌ی لطف و محبت ادامه پیدا خواهد کرد.
اینکه بدین شکل مستقیماً سخنانتان را به میان آورید، نه تنها به نفع افرادیست که مورد مهرتان واقع میشوند، بلکه باعث میشود خودتان نیز احساس کنید شادتر، مثبت‌اندیش‌تر، و در یک کلام خارق‌العاده‌تر هستید!

بهترین انواع سخنان خالصانه و مهربانانه که به دیگران بگویید
راه‌های زیادی برای مهربان بودن با مردم وجود دارد. اغلب، ارزانی داشتن تمجیدی کوتاه نسبت به کسی، روزشان را به نیکویی شکل میدهد و آنان را به لبخند وا می‌دارد. البته گاهی اوقات، ممکن است دلتان بخواهد تعریفی عمیق‌تر و پرمعناتر ارائه دهید که تا مدتی طولانی بر دلشان بنشیند.
تعریف‌هایی پیرامون ظاهر، بر غریبه‌ها به نیکی جواب میدهند. اما این مطلوب نیست که با کسی که به تازگی ملاقات کردید و اصلاً نمیشناسید، بیش‌ازحد منظوردار و پرمعنا رفتار کنید.
در عین‌حال، تعریفاتی منسوب به دوستان نزدیک، خویشاوندان و یا معشوقتان، میتوانند بسیار صمیمانه‌تر باشند. اینکه به شخصی ابراز کنید چقدر برایتان اهمیت دارند، به چه اندازه از وجودشان در زندگیتان شاکر هستید، بطور حقیقی قدرشان را میدانید، برایشان ارزش قائل میشوید و آنان را با کل دنیا هم عوض نمیکنید، میتوانند سخنانی دلپذیر بهر شنیدن باشند. چنین اظهاراتی همچنین رابطه‌ی شما را با دیگران قوّت میبخشند.

بنا بر رابطه‌ای که با شخص مورد تمجید دارید، سخنان مهرورزانه‌ی گوناگونی وجود دارند که میتوانید به آنان ادا کنید و روزشان را به بهترین نحو ممکن شکل دهید. در ذیل، فهرست بلندی داریم از شیرین‌ترین تعریفاتی که کاملاً خالصانه و صمیمانه هستند.
اما اگر بدنبال گفتن سخنی پرمهر به شخص بخصوصی در زندگیتان هستید، به سایر مقالات ترجمه‌شده‌ی موجود در تالار مراجعه کنید تا بهترین سخنان و تعریفاتی را که میتوانید به آن شخص خاص نسبت دهید پیدا کنید:

سخنانی که میتوانید بر سر قرار بگویید
آنچه توصیه می‌شود در قرار اول رد و بدل کنید
چه بگویید تا دل هر دختری را ببرید
برای جلب توجه یک دختر چه کنید
چگونه هر دختری را خاطرخواه خود کنید

و اما بازگشت به مقاله‌ی حاضر =>

تمجیدات خالصانه و سخنانی محبت‌آمیز برای گفتن به دیگران و آوردن لبخند بر دلشان
پس دفعه‌ی بعد که فرصتی برای مهربانی بدست آوردید، چرا از آن استفاده نمیکنید؟
در ادامه، 65 سخن مهربانانه برای گفتن به دیگران ذکر شده‌اند تا کمی به شما الهام ببخشند و آغازگرتان باشند:

  1. لبخند حیرت‌انگیزی داری!

  2. چقدر با استعدادی!

  3. در مورد (…) کار محشری انجام دادی!

  4. عاشق (…)اَت هستم.

  5. تو خیلی محبوبی.

  6. بسیار باهوش و باذکاوتی!

  7. تو الهام‌بخش منی!

  8. تو به من وجهه‌ی خوبی میدی!

  9. واقعاً امروز کمکم کردی.

  10. قدر هر کاری که انجام میدی میدونم.

  11. روحیه‌ی مستقل و بی‌پروایی داری.

  12. عاشق سبک لباس پوشیدنتم.

  13. خنده‌هات مسری‌ان!

  14. تو خیلی قوی هستی!

  15. آداب پسندیده‌ای داری.

  16. در معاشرت تبعیض قائل نمیشی.

  17. دوست‌داشتنی هستی!

  18. هیچی رو راجع بهت عوض نمیکنم!

  19. تو واقعاً دوست/دوست‌دختر/دوست‌پسر خیلی خوبی هستی!

  20. تو یه پدر/مادر فوق‌العاده‌ای!

  21. رقصت حرف نداره!

  22. عاشق حس شوخ‌طبیعتم.

  23. تو خیلی منو به خنده میاری.

  24. تو همیشه میدونی حرف درست برای گفتن چیه.

  25. تو خیلی جسوری.

  26. هروقت با تو هستم بهم خوش میگذره.

  27. حتی از اون چیزی هم که یادم میاد خوشگل‌تری!

  28. تو در ظاهر و باطن زیبایی.

  29. تو نفس منو میبری!

  30. نمیتونم بدون تو زندگی کنم!

  31. تو روی زندگیِ‌ خیلی‌ها تأثیر گذاشتی.

  32. همه حسابی عاشقتن!

  33. تو شنونده‌ی خیلی خوبی هستی.

  34. تو حمایتگر فوق‌العاده‌ای هستی.

  35. تو یه بدعت‌گذار به تمام معنایی! (بدعت همه چی رو تو میذاری)

  36. عاشق بو و عطرتم!

  37. عجب لباس دلربایی!

  38. مدل مو و آرایشی که امروز انجام دادی رو دوست دارم.

  39. روزای مورد علاقم، روزایی‌ان که کنار تو میگذرونم.

  40. تو هیچ نمیدونی چقد محشری!

  41. فقط میخوام بهت بگم که متشکرم.

  42. تو واقعا منحصربفردی.

  43. همه چیز وقتی تو باشی رنگین‌تره.

  44. تو خیلی باحالی!

  45. تو خیلی آرومی.

  46. تو همیشه میدونی چیکار کنی!

  47. تو با ارزشی.

  48. تو مورد عشق و عاطفه‌ای.

  49. تو نور من در عمق تاریکی هستی.

  50. تو دوستای زیادی داری.

  51. با تو بودن مثل اینه که آدم دائم در تعطیلات باشه!

  52. تو نسیمی از هوای تازه‌ای!

  53. تو هر اتاقی که بهش وارد میشی رو منور میکنی.

  54. تو میدونی چطور توی مکالماتت جلوی طرف مقابل دربیای.

  55. تو میتونی هر کس که دلت میخواد باشی!

  56. تو خیلی با عاطفه‌ای.

  57. سخاوتمندی تو حد و حدود نداره!

  58. تو خیلی ازخود‌گذشته‌ای!

  59. افراد بیشتری باید مثل تو باشن.

  60. تو زندگی منو روشن میکنی!

و اما آنچه لازم است درحین تمجید از کسی با گفتن سخنان مهربانانه، به ذهن داشته باشید:

  1. خالص و بی‌ریا باشید
    اینکه مقصود مخفی خودخواهانه‌ای در سر بپرورانید و تنها بمنظور مهربان بنظر آمدن ابراز محبت کنید فایده‌ای ندارد. با اینکار تنها متظاهر و ریاکار جلوه میکنید و این کار اصلاً به شخص مقابل احساس خوبی درمورد خودشان منتقل نخواهد کرد. مطمئن شوید که در زمان مهربانی، صادق و خالص هستید و با این کار، به شخص موردنظر اعتمادبنفسی مضاعف میبخشید.

  2. باملاحظه باشید
    به تمجیدات و لغات لطیفی که قصد اظهارشان را دارید میزانی تفکر ببخشید. به این فکر کنید که طرف مقابل میخواهد چه بشنود، چه چیز اذیتش میکند، ناامنی‌ها و عدم اعتمادبنفسش ناشی از چیست و نسبت به چه چیز ممکن است احساس تردید کند. سپس به گفتن چیزی بیاندیشید که محبت‌آمیز و تسلی‌بخش باشد و به همین نگرانی‌ها بپردازد.

  3. بدیع و با اصالت باشید
    صدالبته، به ذهن آوردن تمجیدی خاص که تاکنون جایی نشنیده‌اند، میتواند امتیاز بیشتری برایتان به ثمر برساند. سعی کنید زمان مهرورزی، نوین و نوآور باشید و به هر کسی که میبینید فقط همان حرف همیشگی را تکرار نکنید.

  4. سخنتان را با لبخند بگویید
    اینکه زمان گفتن سخنی محبت‌آمیز، لبخندی بزرگ و خالصانه بر چهره داشته باشید، نشان میدهد چقدر از حرفتان جدی بودید و ثابت میکند چه شخص مهربان و بامحبتی هستید. درنتیجه، حواستان باشد که در جریان ترویج محبت، سفیدی مرواریدهای آن فم مهرگویتان را نیز به نمایش بگذارید!

  5. حرفتان را با عمل پشتیبانی کنید
    همه‌ی ما شنیده‌ایم که آواز عمل از سخن رساتر است! اگر میخواهید واقعاً نشان دهید که چه انسان پرمهری هستید و بدین وسیله روز کسی را برایش نیکو سازید، پس مطمئن شوید رفتارتان با سخنی که میگویید همخوانی داشته باشد!

این سخنان محبت‌آمیز که برای ابراز لطف به دیگران مناسب‌اند، شروع خوبی هستند برای آنکه جهت تبدیل شدن به شخصی مثبت‌اندیش‌، دوستانه‌ و مهربان‌تر، تلاش خود را به کار گیرید. به خاطر داشته باشید که مهربان بودن کار کمی میبرد اما میتواند تأثیری بس عظیم بر حال دیگران داشته باشد. پس هرگاه فرصتی جهت مهربانی نصیبتان شد، دست به کار شوید!

هرچه بیشتر با مردم خوش‌برخورد باشید، همانقدر بیشتر بعنوان شخصی مهربان، دوستانه و مثبت‌اندیش شمرده خواهید شد. بدین ترتیب، شما به طور طبیعی مردم را مجذوب خود میکنید زیرا باعث میشوید نسبت به خودشان احساس بهتری پیدا کنند. با این کار، شما مسیر خودتان را به سوی تجربیات بیشتر هموار خواهید نمود. مردم نیز موجب میشوند تعریف و لطفی را که به آنان ارزانی داشتید جبران کنند و در نتیجه احتمالش بیشتر میشود که به شما سخنانی نیک بگویند و اعمالی نیکو برایتان انجام دهند؛ این امر، اعتماد‌به‌نفس خودتان را نیز بهبود میبخشد و کلاً به همین ترتیب، باعث میشود که زندگیتان بیش از پیش شگفت‌انگیز گردد.

اظهار داشتن این سخنان پرمهر بر دیگران، دنیا را به مکانی بهتر بدل خواهد کرد و در عین حال، باعث میشود نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید. و دقیقاً چه چیز را میتوان در این ‌باره نپسندید؟!

منبع

1840 👀
8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-06-26 07:38:49 +0430 +0430

ببخشیدا،عرز میخام…اون مورد 36 رو بعد از گوز و چس دادن خانوم باس بهش بگیم؟ 😂
مورد 4 هم که نوشته عاشق سه نقطه ت هستم باس با کون و کس و پستون پر شه سه نقطه؟ 😂

1 ❤️

2022-06-26 09:52:50 +0430 +0430

↩ mofo56
مشخصاً منظور عطر و رایحه‌ی ساطع شده از شخصه اما چه بسا که خیلی‌ها از استشمام مواردی که اشاره فرمودید نیز لذت میبرند پس بر عهده‌ی خودشونه😂
در مورد دوم نیز بنا بر شخص مقابل و رابطه‌ی خود با ایشون میتونید برای پر نمودن جای خالی از موارد دلخواه استفاده بفرمایید 😁
پیروز باشید 🌹

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «