کیفرخواست جورج کارلین علیه خدا

1399/10/25


این بخشی از یک استندآپ کمدی جورج کارلین فقید است که توش خشتک خدا رو به باد میده خیلی بیادماندنی است.

ویدیوش رو باز نویس می تونید اینجا ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=o88uHbiHtEs

دین در واقع مردم رو متقاعد کرده که یک مرد نامرئی هست که در آسمان زندگی می کنه و هر کاری رو که بکنید نگاه می کنه. هر دقیقه هر روز زندگی تون رو زیر نظر داره.

و این مرد نامرئی یک لیست مخصوص داره از تا کاری که نمی خواهد انجام بدهید. و اگر هر کدوم از این کارها رو انجام بدهید، یک جای مخصوصی داره پر از آتیش و دود و شکنجه و درد که شما رو می فرسته اونجا تا برید اونجا و زجر بکشید و بسوزید و جیغ و داد و ناله و شیون کنید. تا همیشه تا آخر الزمان.

اما اون به شما عشق می ورزه! اون به شما عشق می ورزه. اون به شما عشق می ورزه و به پول نیاز داره! اون همیشه محتاج پوله. اون قادر مطلق و کمال مطلق و عالم مطلقه اما یک جورایی نمی تونه پول و پله رو حفظ کنه. دین ها میلیاردها دلار درآمد دارند. هیچ مالیاتی نمی دهند و همیشه یک کم بیشتر می خواهند. عجب داستان مزخرف خوبی داریم. یک گه مقدس!

ممنون. ممنون. خیلی متشکر. اما می خوام یک چیزی رو بدونید. صادقانه می خواهم بگم تا بدونید. وقتی بحث از اعتقاد به خدا می شه، من خیلی سعی کردم. خیلی خیلی سعی کردم تا باور کنم که هر کدام از ما رو از تصویر خودش خلق کرده و ما رو خیلی دوست داره و مراقب همه چیز هست. خیلی سعی کردم اما باید بهتون بگم که هر چی بیشتر عمر کنید؛ هر چی بیشتر دور و برتون رو نگاه کنید؛ بیشتر می فهمید که یه جای کار می لنگه؛ یک چیزی اینجا جور در نمی آد! جنگ، مرض، خرابی، گرسنگی، نکبت، شکنجه، جنایت، فساد و … قطعا یک چیزی اشتباهه! این کار جالبی نیست. اگر اوج هنر خدا همینه، برای من اصلا جذابیتی نداره. نتایجی مثل این نباید توی رزومه یک موجود قادر مطلق باشه. چنین گه کاری رو باید از یک کارمند دون پایه بداخلاق انتظار داشت.

بین خودمون باشه! توی هر دنیای آبرومندی، این یارو باید از خیلی وقت پیش لقب قادر مطلق رو از دست می داد. راستی می گم این یارو {مرد} چون قویا معتقدم که با این گندی که این یارو زده، اگر خدایی باشه باید یک خدای مذکر باشه. هیچ زنی نه می تونه و نه می خواهد این طور همه چیز رو به گا بده.

پس اگر خدایی باشه، فکر کنم همه آدمای عاقل باهام موافق باشند که عاجزه یا شاید، شاید، فقط شاید، اصلا به تخمش هم نیست. به تخمش هم نیست! که من به این تصمیم اش احترام می گذارم و خیلی از این نتایج بد رو توضیح می ده.

پس به جای اینکه مثل یک ربات بی عقل مذهبی باشم که بدون فکر و هدف و کورکورانه باور می کنه که همه این دنیا دست یک شخص شبح مانند پدرواره که هیچی به تخمش نیست، من دنبال یک چیز دیگه ای گشتم برای عبادت. چیزی که واقعا بتونم روش حساب کنم و بلافاصله به فکر خورشید افتادم. این فکر همین طوری به ذهنم رسید. یکشبه تبدیل به یک خورشیدپرست شدم. خب البته نه یک شبه. شب که خورشید رو نمی شه دید. اما درست صبح روز بعد من یک خورشید پرست شدم.

چند تا دلیل هست برای این {خورشیدپرستی}. اول اینکه همه می تونیم خورشید رو ببینیم. برخلاف بعضی خداهای دیگه که ذکر کردم شما واقعا می تونید خورشید رو ببینید. این برای من مهمه. وقتی یک چیزی رو می بینم یک جورایی باور کردنش آسون تر می شه. من هر روز خورشید رو می بینم و هر چی بخوام بهم میده. حرارت، نور، غذا، گل های توی پارک، بازتاب روی دریاچه و گاهی هم سرطان پوست اما هی! دست کم ما کسی رو به صلیب نمی کشیم و کسی رو آتش نمی زنیم چون با ما موافق نیست.

خورشیدپرستی خیلی ساده است. نه رازی داره، نه معجزه ای،‌نه مناسکی، نه کسی پول میخواد، آهنگی نداره که حفظ کنی و ساختمونی هم نیست که هفته ای یه بار جمع بشین نمایشگاه مد راه بندازین. و بهترین چیز، بهترین چیز در مورد خورشید اینه که هیچ وقت باهام بد حرف نمیزنه. بهم نمیگه آدم بدی هستم و نیاز دارم یکی نجاتم بده. هیچ حرف نامهربانانه ای در کار نیست: باهام خوب رفتار میکنه.

بنابراین من خورشید رو می پرستم. ولی به درگاهش دعا نمیکنم. می دونید چرا؟ آخه نمیخوام دوستیمون بهم بخوره. کار مودبانه ای نیست. من فکر میکنم معمولن مردم خیلی بی ادبانه با خدا برخورد میکنن. شما اینطور فکر نمیکنید؟

هر روز میلیون ها دعا… درخواست و تقاضا و التماس که فلان کار رو بکن، فلان چیز رو بهم بده، یه ماشین جدید میخوام یه شغل بهتر میخوام و اکثر این دعاها هم یکشنبه ها مطرح میشه. که روزِ تعطیله! اصلن جالب نیست. آدم با دوستش اینجوری رفتار نمیکنه.

ولی خب ملت دعاشون رو میکنن دیگه. واسه چیزای مختلف. خواهرتون باید کمرش رو عمل کنه. برادرتون رو واسه کثافت کاری توی پاساژ دستگیر کردن. ولی بیشتر از همه دوست دارین ترتیب اون دختره موقرمز پشت دخل مغازه رو بدین. میدونین این همون که آی پچ داره توی ؟؟؟ میتونید همچین دعایی کنید. به نظرم که باید بکنید.

من میگم ایرادی نداره، واسه هرچی میخواید دعا کنید. واسه هرچیزی دعا کنید، ولی تقدیر الهی چی میشه؟ حواستون بهش بود؟ تقدیر الهی. خیلی وقتِ پیش خدا یه تقدیر الهی مقدر کرد. کلی روش فکر کرد و به نظرش تقدیر خوبی ردیف کرد. تقدیر رو عملی کرد و برای میلیاردها سال تقدیر الهی داشت خوب کار میکرد (جواب میداد) . حالا تو میای و اسه یه چیزی دعا میکنی. فرض کن چیزی که می خوای، توی تقدیر الهی نباشه! انتظار داری چه کار کنه؟ تقدیرش رو عوض کنه؟ فقط به خاطر تو؟ یه ذره متکبرانه نیست؟ این چه خداییه که هرکسی می تونه یه دوزاری بگیره دستش بیاد برینه به تقدیرش؟

حالا یه مشکل دیگه هم پیدا میکنید! فرض کنیم دعاها مستجاب شدن. چی میگید؟ “خب خواست خدا بود. الحمدلله” ولی اگر خواست خدا بود که در هر صورت خودش انجامش میداد. چه کِرمی بود شما رو به زحمت بندازه؟ و این همه وقت تلف کنه؟ نمیشه بیخیال بخش دعا بشه و یه راست بره سر انجام خواسته ی خودش؟ واقعن گیج کننده ست.

با این تفاسیر من تصمیم گرفتم خورشید رو بپرستم. ولی همونطور که گفتم من به درگاه خورشید دعا نمیکنم. میدونین به کی دعا میکنم؟ جو پشی! (بازیگر هالیوود که توی گود فلاس بازی کرده)
جو پشی… جو پشی…

به دو دلیل. اول اینکه فکر میکنم بازیگر خوبیه. درست؟ واسه من که این مهمه. ثانیا واقعن بهش میخوره آدم کار بلدی باشه. جو پشی گند نمیزنه. گند نمیزنه!

در واقع… در واقع تونسته کارایی رو انجام بده که خدا از پسشون بر نیومده. سالها بود از خدا میخواستم یه فکری به حال همسایه ی شلوغمون با اون سگ واق واقوش بکنه. جو پشی ولی اومد تو یه چشم بهم زدن دخل مرتیکه کونده رو آورد. حرکتی که با چوب بیس بال ساده کرد واقعن شگفت انگیز بود.

الآن دیگه حدود یک سالی میشه که دارم به درگاه جو دعا میکنم. و به یه چیز توجه کردم. اینکه همه ی کسایی که به درگاه خدا دعا میکنن و همه ی اونایی که الآن دیگه به جو پشی دعا میکنن، جفتشون حدود 50 درصد اجابت میشن.
یعنی نصف اوقات اون چیزی رو که میخوام به دست میارم، نصف اوقات هم نه! مثل خدا! پنجاه پنجاهه. عین فلانی و فلان فالگیر و…
همه شون مثل هم هستن. پس فقط قادر مطلق خودتون رو انتخاب کنید، تکیه بدید، یه آرزو کنید و حالش رو ببرید. واسه اونایی هم که توی انجیل دنبال پندهای اخلاقی و داستان های ادبی میگردن چندتا قصه ی دیگه پیشنهاد میکنم. می تونید یه نگاهی به شنگول و منگول بندازید، خیلی خوبه. پایان خوشی هم داره! مطمئن هستم خوشتون میاد.
بعد شنل قرمزی هست. که یه قسمت داره که گرگه مادربزرگ رو میخوره. البته مهم نیست…

960 👀
8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-14 14:04:44 +0330 +0330

too bad he died in 2008. i really liked the guy

2 ❤️

2021-01-14 14:12:53 +0330 +0330

خدا پرستی انسان چه ربطی به این انتر زنازاده داره که میره دنبالش تا دلیل برای کافر شدن پیدا کنه چه کسی هزینه های جقوق و غیره این زنازاده و گروهش را تامین میکنه چندین مبلیارد انسان با چندین میلیون دانشگاه رفته که شاملش است اشتباه میکنن بعد این ولد زنازاده درست میگه امکان داره دوستان همه اشتباه کنن این یک نفر درست بگه خداوند باور قلبی انسانه نه مادی … اگر این قادر مطلق نباشه که انسان در اوقاتی که گرفتاری روحی داره با او دردودل کنه که انسان در ناامیدی یا دق مبکنه با از کینه و حسادت دنیا را از بین میبره دوستان تبدیل یک نطفه به انسان که دارای بینهایت قدرت و هوش است اتفاقی نیست از خدا برای همه شما ارزوی بهترین ایام و عاقبت بخیری را ارزومندم‌.کوچک شما هموطنتان هستم

1 ❤️

2021-01-14 14:55:01 +0330 +0330

↩ JujehFokoli
واقعا کسی در کلاس جورج کارلین نیومده. استنداپ کمدی هاش هر کدوم مثل یه رساله ی عمیق فلسفیه که هیچ وقت کهنه نمیشه.

1 ❤️

2021-01-14 15:01:34 +0330 +0330

↩ yfsh
احمق جان کارلین کمدین بود. حقوق از جایی نمی گرفت. گروهی هم نداشت. از راه فروش بلیط شوهاش زندگی می کرد.
به علاوه تو یابو درباره وضعیت خانوادگی اش تحقیق کردی که دو بار بهش اتهام زنازاده زدی؟ توی دین کیری شما اتهام زدن گناه محسوب نمیشه؟

4 ❤️

2021-01-14 15:17:32 +0330 +0330

↩ fun4fun
have you ever hear of Bill Hicks?

0 ❤️

2021-01-14 15:23:46 +0330 +0330

↩ JujehFokoli
میبینم کمدینه ولی کاری ازش ندیدم. اگه نمونه خوبی ازش داری لینک کن لطفا.

0 ❤️

2021-01-14 15:39:50 +0330 +0330

↩ fun4fun
shoma be youtube dastres dari?

0 ❤️

2021-01-14 15:49:40 +0330 +0330

↩ JujehFokoli
بله دارم.

0 ❤️

2021-01-14 16:03:56 +0330 +0330

↩ fun4fun
این تیکه در مورده دینه. لذت ببر

https://www.youtube.com/watch?v=mP5aypKB8TU

1 ❤️

2021-01-14 16:07:07 +0330 +0330

↩ JujehFokoli
جالبه. شاگرد خوبیه در مکتب استاد کارلین. ممنون برای معرفیش.

0 ❤️

2021-02-20 06:32:33 +0330 +0330

زمستونا که گاو مدت زیادی توی طویله میمونه گاهی نمیدونم چرا دوتا لنگای جلوشوتکیه میده به دیوار ویه کم پایین تراز سقف روباشاخش میخارونه.دادابیا جایی روکه شاخت میرسه بخارون .سایت سکسیه ها…هایدپارک لندن که نیست.

0 ❤️

2021-02-20 07:13:47 +0330 +0330

خیلی باحال بود این مرد.چند تا از نمایشاشو دیدم و حسابی پنبه همه اعتقاداتو میزنه.تو فیلم “دوگما” هم بود

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «