1-حکومت مذهبی زائیده فرهنگ مذهبی است

1399/04/09

(( این مطلبو خودم با آیدی navid202003 قبلن گذاشته بودم))

هیچ فکر کرده اید که چرا مثلا آمریکا با یک کشور اروپایی حکومت مذهبی ندارد؟ در همه کشورهای جهان، افراد مذهبی و رهبران مذهبی وجود دارند و اگر بتوانند ، چیزی کمتر از آخوندهای وطنی، نصیب مردم خودشان نخواهند کرد، اما دلیل اینکه نتوانسته اند این است که بعد از آن بلاهایی که کشیشان مسیحی در قرون وسطی بر سر مردم آوردند و بعد ملتها بساطشان را بهم ریختند، مردم نه تنها رهبران مذهبی که فرهنگ مذهبی را هم کنار گذاشتند. حالا برگردیم ایران خودمان، ما اینهمه مخالف آخوند و حکومت آخوندی هستیم، می گوئیم حکومت غیر مذهبی می خواهیم، آزادی و دمکراسی می خواهیم و غیره که همه اینها درست است. اما اگر حکومت مذهبی برود و فرهنگ مذهبی ما همچنان دست نخورده تو ذهن و تفکر ما بماند، هیچ بعید نیست که باز نوع دیگری از حکومت مذهبی بیاید و به جانمان بیفتد. پس چاره کار و بهترین پادزهر پاگیری هرنوع حکومت غیر مذهبی و غیر دمکرات این است که ما ایرانیان، به بازبینی فرهنگ خود بپردازیم و ناخالصیها را از آن بزدایم و همراه با طرد حکومت مذهبی، آزادی، دمکراسی و حکومت غیر مذهبی را همزمان در ذهن خودمان بپرورانیم و از نشانه ها و علائم فرهنگ مذهبی فاصله بگیریم.
فکر کنید شما در روز چند بار این کلمات را می شنوید: به خدا قسم، به پیغمبر قسم، به علی، به امام زمان، به روح امام، به قبر فلانی، و یا مثلا از اصطلاح بنده حقیر، کوچیک شما و … استفاده می کنیم اینها نشانه چیست؟ جز نفوذ مذهب در اعماق ناخودآگاه ما؟
نمونه دیگر: یکی، به هرچه آخوند و حزب اللهی و مذهبی فحش و بد و بیراه گفته اما آخر پیامش میگوید یک سئوال دارد و آن اینکه آیا آبی که قبل از آمدن منی از کیر خارج می شود، نجس است یا نه؟ اگر یک اروپائی در این رابطه می خواست سئوال کند، به احتمال قریب به یقین می پرسید که اگر کسی دارای ویروس اچ آی وی و یا ایدز باشد، آیا آب قبل از منی چنین شخصی هم میتواند حاوی ویروس اچ آی وی باشد، تفاوت ها را می بینید؟
اصلا نجس یعنی چه؟ نجس یک کمله مذهبی است و تنها در امور و شئون و مناسک مذهبی، آنهم بسته به نوع دین و مذهب، میتوان از نجس و غیر نجس یا پاک و ناپاک صحبت کرد. اگر ما ادعا می کنیم که از مذهب بریده ایم، اینگونه مزخرفات را هم باید بیرون بریزیم.
به غیر مذهبیون و کمونیستهای ایرانی نگاه کنید. تا دلتان بخواهد میتوانید کلمه ی شهید در گفتار و نوشتارهای آنها پیدا کنید. شهید کسی است که معتقد بوده اگر جان خودش را در راه و هدف و دین خود از دست بدهد، به بهشت می رود. شمای سکولار و کمونیست، که نه به خدا اعتقاد دارید و نه به بهشت و جهنم. پس این چرندیات دیگر چی هستند؟ حالا خودتان بروید و به موضوعات دیگر در همین رابطه فکر کنید مثل جریان پرده ی بکارت دخترانه هدیه یک جلد قران به عروس، مهریه، عقد کردن توسط یک آخوند ، مسئله ی ناموس و … صد البته اگر در این باره حرفی بزنید، نه تنها آخوندها که خانواده، دوستان و نزدیکان هم بر علیه شما شورش خواهند کرد، اینرا میدانیم ، اما این خودش از یک طرف نشانه ی عمق نفوذ مذهب در زندگی ما ایرانیان است و از طرف دیگر نشانه ی عدم رشد فرهنگی جامعه ی ماست. هر ایرانی، بخصوص نسل جوان، باید آستین ها را بالا بزند و در کنار نفی رژیم مذهبی، با فرهنگ و منش عقب مانده، مذهبی و سرکوبگر در هر کجا که هستند، نیز در بیفتد. تنها در اینصورت است که ما به آزادی جنسی در ایران دست خواهیم یافت.

در انتها هم قابل عرض است که دفعه پیش دوستان نظرات خیلی خوبی دادن. اما نسبت به بازدید بسیار کم بود. لطفن مشارکت کنین ونظراتتون بگید.
با سپاس

241 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «