10 حقیقت عجیب درباره سکس دوران باستان

1396/02/04

سکس همواره از آغاز بشر را مجذوب خود کرده است. در حالیکه محافظه کاران می گویند که امروزه در جوامع لیبرال سکس بیش از حد در کانون توجه قرار گرفته است، و مدعی می شوند که اجداد باستانی ما آدم های زاهدپیشه ای بوده اند، برخی رسوم سکس اجداد ما حتی در برابر استاندارد های مدرن عصر حاضر نیز عجیب هستند.




**10. امانت دادن همسر
**اعراب باستانی قبل از اسلام دارای رسم عجیبی به اسم امانت دادن همسر بودند. این رسم فاقد اهداف سیاسی یا اقتصادی بوده و بعنوان یک روش اولیه اصلاح نژاد (به‌نژادی) بکار می رفته است. بیشتر توسط خانواده های از طبقه پایین انجام می شد که بدنبال نوزادان معتبر برای شرافت بخشیدن به نسل خود بودند. البته مردها زنان خود را به هرکسی امانت نمی دادند و فقط مردهای ممتاز که دارای ویژگی های مطلوب بودند اجازه سکس با زنان سایر مردها را داشتند. و هدف باردار کردن زن بود. نوزاد حاصل از این رابطه فرزند شوهر زن شناخته می شد نه فرزند پدر بیولوژیکی خود.
امانت دادن همسر روال ساده ای داشت. فقط کافی بود شوهر زن خود را به خانه مرد انتخاب شده بفرستد و زن تا باردار شدن آنجا می ماند که ممکن بود چند روز یا چند ماه طول بکشد. اما برای اینکه شوهر بتواند ادعا کند که بچه حاصل از این رابطه فرزند اوست باید در مدت زمانی که زنش در خانه دیگری زندگی میکرد از سکس اجتناب بکند. اگر شوهر می توانست در این مدت از سکس خودداری کند فرزند حاصل از دیدگاه جامعه فرزند او محسوب می شد.



**9. آدم ربایی کرتی
**بچه بازی در یونان باستان بسیار رایج بود. در دوره ای که مدارس و دانشگاه رایج نبود، آموزش از طریق بچه بازی، فرم اولیه آموزش جوانان و تعلیم مهارت های مردانه مانند شکار و جنگ بود. برای کرتی های باستان بچه بازی کمتر حالت آموزشی و بیشتر حالت شبه تجاوز، آدم ربایی، و یک کارزار رمانتیک را داشت.
چون یونان باستان مخصوصا کرتی ها عاشق تئاتر بودند، تشریفات خاصی داشت که تخطی از آنها به شدت تقبیح می شد. یک نمونه به صورت زیر بود.
وقتی یک مرد کرتی یک معشوقه بالقوه را میدید ابتدا به دوستان آن پسر اطلاع میداد که قصد دارد پسر را بعنوان معشوقه اش داشته باشد. این پیشنهاد رسمی بدین خاطر بود که به پسر فرصت قایم شدن داده شود اگر از مرد خوشش نمی آید، یا برای آنچه که در پیش است آماده شود. بعد از گذشت چند روز عاشق معشوق را جست و جو کرده و او را در حضور دوستانش می دزدد. دوستان پسر نیز او را تعقیب کرده و سعی میکنند که دوستشان را پس بگیرند. تعقیب زمانی تمام می شود که معشوق به کنام عاشق انتقال داده شود.
وقتی که این بخش از معاشقه تکمیل شد، عاشق معشوق را یه بیرون شهر برده و آنها می توانند زمان خوشی را با هم داشته باشند. معمولا همراه بردن دوستِ آن پسر نیز رایج بود. زمان خارج از شهر صرف فعالیت های مردانه مانند شکار، جشن، ماهی گیری و سکس می شود. اما کل دوره عاشقانه باید بعد از چند ماه تمام شود و بیشتر از این مدت به شدت نکوهش شده است.
هنگام برگشت عاشق هدایای نفیسی از قبیل زره جنگی، گاو، یک فنجان و لباس های فاخر به معشوق می دهد. قربانی کردن برای هدیه به زئوس لازم است و بعد از آن برای خانواده، دوستان و تمام افرادی که در مراسم آدم ربایی شرکت داشتند جشن گرفته می شود. بعد از این مراسم معشوق تحت عنوان پاراستاتن شناخته شده و بسیار مورد احترام جامعه قرار میگیرد. استاربو تاریخ نویس مشهور یونان می نویسد" آنها بالاترین شان را در مسابقات و رقص داشتند و اجازه داشتند لباس های بهتر از بقیه بپوشند که از عاشق هدیه گرفته بودند". پسرهایی که لقب پاراستاتن نداشتند از احترام کمتری در جامعه برخوردار بودند و و این بعنوان یک نقطه ضعف برایشان حساب میشد.



**8. سکس بدون ارضا شدن
**تائویسم حول باور کی (qi یا chi) متمرکز شده است یعنی نیرویی که باورداشتند در سراسر زندگی جریان دارد. فلسفه تائویسم کی را به دو قسمت یین و یانگ (نیروی مثبت و منفی) تقسیم می کند. و رسیدن به سلامت فیزیکی و هارمونی روحی مستلزم ایجاد تعادل بین این دو نیرو است. در بدن انسان کی به فرم جینگ (ذاتی که به ما زندگی میدهد) در می آید و تائو معتقد است که کاهش جینگ به مریضی منجر شده و درصورتی که کاملا مصرف شود به مرگ ختم می شود.
در بین تمامی مایعات بدن منی بیشترین مقدار جینگ را دارد.این باور منجر شده بود که پیروان باستانی تائویسم بگویند که مرد نباید مقدار زیادی منی از دست بدهد. بهمین دلیل به مردان چین باستان توصیه شده بود که حین سکس ارضا نشوند. چون جینگ که ذات هستی بخش است در منی وجود دارد و شما نباید بیش از حد آنرا از دست بدهید. اما یک ترفند نیز در این فلسفه وجود داشت. یکی از موثرترین راه ها برای بدست آوردن بیشترین جینگ داشتن رابطه سکسی بیشتر مخصوصا با دختران باکره است. پس چینیان باستان سفارش شده بودند که بیشتر سکس داشته باشند بدون که در حین سکس ارضا شوند.



**7. ساک زدن هدیه خدایان است
**اسناد اولیه درباره ساک زدن به یک افسانه مصر باستان یعنی رستاخیز اوزیریس برمی گردد. افسانه می گوید که اوزیریس توسط برادرش کشته شده است و تن تکه تکه شده اش در سراسر دنیا پخش کرد. خواهر (و زن) اوزیرس سفر خطرناکی را جهت جمع آوری تکه های بدن ایزیس شروع کرد تا بتواند دوباره ازیریس را به زندگی برگرداند اما متاسفانه هر قدر جست و جو کرد نتوانست آلت اوزیریس را پیدا کند. چون نمی خواست عشقش را به سایه های مرگ بسپارد خودش یک آلت گِلی برای اوزیریس درست کرد و با ساک زدن آن اوزیریس را به زندگی برگرداند. شاید بخاطر باورهای مذهبی باشد که ساک زدن از دید مصریان باستان یک کار زشت اخلاقی شناخته نمی شود. در واقع مصریان همراه با فونسیان باستان بودند که از رژ لب قرمز برای تبلیغ مهارتشان در سکس دهانی استفاده کردند.
برخلاف مصریان رومی ها به شدت مخالف سکس دهانی بودند حتی آنرا بدتر از سکس مقعدی می دانستند. این باور گسترده بین رومی ها وجود دارد که کسی که ساک می زند نفس بدی دارد. نفرت جامعه رومی ها از ساک زننده به حدی است که بسیاری از رومی ها جرات ندارند یک ساک زننده را حتی برای شام دعوت کنند. اجتناب رومی ها از افراد مشهور به ساک زدن بیشتر به این خاطر تشدید می شود که یک رسم احوالپرسی بین رومیان بوسیدن لب ها بوده است.
اما باوجود اینکه ارایه دهنده سکس دهانی بد شمرده می شده اما مشکلی برای دریافت کننده اش وجود نداشت. درواقع رومیان برده ها یا روسپیان هایشان را مجبور میکردند که برایشان ساک بزنند.



**6. خودارضایی سلطنتی
**قبلا درباره یک افسانه عجیب و غریب مصریان درباره خدایگان آتون بحث کرده ایم. براساس این افسانه جهان در آغاز بصورت یک سوپ باستانی سیاه رنگ بود است، تا اینکه یک تخم از آن به وجود آمد. و آتون از این تخم بیرون آمد. ظاهرا اولین کاری که آتون بعد از به وجود آمدن انجام داد است خودارضایی بوده است و از منی او سایر خدایگان بوجود آمده اند که به او در خلق دنیا کمک کرده اند.ایده اینکه انزال نیروی محرکه آفرینش بوده چنان در مصر باستان محترم بود که آنها جزر و مد نیل را نیز ناشی از این عمل خدایی آتون می دانستند.
چون مصری ها فرعون را نماینده خدا روی زمین می دانستند لذا وظیفه او بود که در برقراری تعادل به خدا کمک کند. یکی از کارهای عجیبی که وی باید همه ساله انجام میداد سنت انجام مجدد عمل آفرینش آتون بود تا به او در برقراری نیروی لازم برای زندگی و جاری شدن نیل کمک می کرد. طی مراسم خدای نیم فرعون همراه با عموم مردم به ساحل نیل رفته و این سنت مهم را بجا می آورد.
فرعون به کنار رودخانه رفته و شروع به خودارضایی میکرد و دقت می کرد که منی اش داخل رودخانه بریزد نه در ساحل. سپس همه مردان حاضر در مراسم همین کار را انجام می دادند. با این کار آنها مطمئن می شدند که نیروی زندگی بخش نیل به امپراطوری آنها برکت داده و محصول پربرکتی را در سال آتی برایشان تضمین می کند.



**5. دیلدو
**قدیمی ترین اسباب بازی های سکسی پبدا شده یک دیلدوی سنگی مربوط به 26 هزار سال قبل است. اما استفاده از اسباب بازی های سکسی در تمدن های باستانی چقدر مرسوم بوده است؟ به نظر می رسد که جواب این سوال این است که: خیلی زیاد. یک دوست مصری می گفت که کلوئوپاترا اولین فردی بود که از ویبراتور استفاده کرده است. او که فقط با دیلدو راضی نمیشد یک کدوی توخالی داشت که پر شده بود از زنبور که از آن بعنوان ویبراتور استفاده می کرد. اگرچه اعتبار این افسانه مورد تردید است اما مشهور است که مصریان از اسباب بازی های سکسی خودشان استفاده می کردند.
رومیان و یونانیان نیز علاقمند به استفاده از دیلدو بودند حتی تلاشهایی در جهت بهبود آنها نیز انجام داده اند. آنها دریافتند که بافت چوب یا سنگ به تنهایی مناسب نیست لذا از چرم بعنوان پوشش برای آنها استفاده کردند تا حس تحریک مانند آلت واقعی داشته باشد. این دیلدوهای دارای پوشش چرمی (که اولیسبوس نامیده می شدند) به قدری پرطرفدار بودند که در نمایشنامه لیسیستراتا، زنان یونانی دست به اعتصاب می زنند تا جنگ پلوپونزی را تمام کنند چون به خاطر جنگ دیگر نمی توانستند دیلدوهای چرم دار خوب وارد کنند. اگر دیلدوهای چرم دار کار را راه نمی انداخت، یونانیان باستان تکه هایی از نان بسیار سفت پخته شده به اسم اولیسبوکولیس را درست کرده از ان استفاده می کردند.



**4. فاعل و مفعول
**همجنس گرایی در جامعه کنونی بیشتر بعنوان گرایش جنسی به همجنس تعریف می شود. اما در یونان و روم باستان از این تعریف استفاده نمی شد. در واقع ایده ما از سکس بین هم جنس ها بقدر متفاوت از آنها است که هیچ کلمه لاتین یا یونانی باستان معادلی برای هم جنس گرایی وجود ندارد. ممکن برخی بگویند که ارسنوکویتس معادل یونانی کلمه “gay” است اما مقالات علمی بسیاری تایید کرده اند که این لغت برای اولین بار در تورات گزارش شده است و این گونه نیست که هم جنس بازی در مفهوم مدرن را برساند.
در آن زمان سکس گی هیچ گونه مشکلی نداشت تا جایی که انحراف از فرهنگ رایج مردانگی آن زمان به شمار نمی رفت.با توجه به این ایده یک مرد مذکر همواره باید نقش فاعل را در امور سکسی داشته باشد. روابط گی تا زمانی قابل قبول بود که دخول انجام نشود یا اینکه درصورت دخول شما فرد فاعل باشید. اما این آزاداندیشی در مورد سکس گی برای فرد مفعول وجود نداشت. مفعول بودن در چشم نیاکان باستانی بسیار ناپسند بود چرا که به این معنا بود که او تحت کنترل خود را به دیگری سپرده و نقش زنانه پذیرفته است.



**3. پسران مایا
**اشراف مایایی در تربیت پسرانشان بسیار جدی بودند. در مورد تربیت پسران فراهم کردن حمایت مالی و عاطفی حتی نیازهای جنسی را نیز بخشی از وظایف والدینی خود می دانستند. وقتی پسر یک خانواده اشرافی به بلوغ میرسد خانواده از بین جوانان طبقات فرودست خوش تیپ ترین جوان را انتخاب می کردند که تا قبل از ازدواج شریک جنسی پسرشان باشد.

طبق افسانه های باستانی مایایی همجنس گرایی سنت خدای چین بود. گفته می شود که چین به یک شیطان لواط کرد تا به مایایی ها نشان دهد که سکس گی چگونه انجام می شود و طبقه اشراف می توانند با طبقات پایین تر رابطه جنسی داشته باشند. این رابطه بین پسرها به منزله ازدواج بود و تحت قوانین قبیله ای به رسمیت شناخته می شد. مردان جوان مایایی با هم زندگی می کردند تا زمانیکه در سن 20 سالگی ازدواج کنند. این سنت چنان رایج بود که یک مُبلغ که به آنجا سفر کرده بود می نویسد که لواط یکی از بزرگترین گناهان آنهاست.
اگرچه رواط همجنسبازی بین پطران آزاد بود و حتی تشویق می شد اما تجاوز به پسران اشراف ممنوع بوده و جرمی مانند جرم تجاوز امروزی داشت.



**2. فاحشگی اجباری
**هرودوت حرفای زیادی درباره آشوری ها برای گفتن دارد، یکی از مواردی که وی شرح داده سنت فاحشگی اجباری است. اگرچه هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، او می نویسد که در بین آشوری های باستان فاحشگی برای زنان مجرد نه تنها قانونی بلکه اجباری نیز بوده است. آشوری ها معتقد به پرستش آفرودیت بودند که ایشتار نیز نامیده می شد. آنها معتقد بودند زنان برای اینکه مورد رحمت ایشتار قرار بگیرند باید در معبد ایشتار خود را در اختیار مردان غریبه قرار دهند. تمام زنان آشوری از بالاترین تا پایین ترین مرتبه حداقل باید یک بار در عمرش در معبد ایشتار خود را در اختیار سنت مقدس سکس با غریبه ها قرار بدهد.
هر زنی که در این سنت شرکت می کند تاجی از ریسمان ها روی سرش قرار می دهد تا از سایر زنان متمایز شود، و روی پله های معبد یا روی نمای مقدس آفرودیت می نشیند و منتظر مشتری ها می ماند. او باید اولین مردی را که به سراغش می آید قبول کند.
این سنت مذهبی باستانی باعث جذب انبوهی از مردان علاقمند شده است. وقتی مردی زنی را پسندید پول را روی دامن وی پرتاب کرده و می گوید من به نام میلیتا تو را می خواهم. بعد از اینکه سکس مقدس انجام شد زن در دید الهه مقدس بوده و دیگر نمی توان وی را مجبور به سکس کرد.
هرودوت می نویسد که ایراد این سنت این است زنان زیبا و بلند قد زود مشتری پیدا کرده و به خانه بر می گردند اما زنان زشت باید منتظر مشتری بمانند که ممکن است سالها طول بکشد.



**1. سکس با حیوانات
**حیوان‌بازی (bestiality) نیز یک رفتار باستانی است.حکاکی های بدست امده از یک استخوان با قدمت 25 هزار ساله شیری را نشان می دهد که مشغول لیس زدن یک کیر عظیم یا یک کس است. مدرک دیگری از سکس با حیوانات سکس یک مرد با میمون است که از نقاشی های غار در ایتالیا مربوط به قرن 7 قبل از میلاد می باشد. حیوان‌بازی در ایام باستان چنان رایج بود که در تورات ذکر شده است که هرکس در حین این عمل دستگیر شود کشته خواهد شد.
رومی های باستان سکس با حیوانات را به فرم هنر درآورده اند.گفته می شود که زنان رومی مارها را برای اهداف سکس نگه داری می کردند. سکس با حیوانات حتی یکی از جاذبه های تماشاخانه کولیسیوم و سیرک عظیم آن بود جایی که حیوانات را می آوردند تا به مردان و زنان تجاوز کنند.
برخلاف رومی ها برای لذت با حیوانات سکس می کردند، یونانی ها به دلایل مذهبی با حیوانات سکس می کردند طوری که در زمان باچانالیا به یک سنت و بخشی از مراسم مذهبی معبد آفرودیت تبدیل شده بود. اما طبق گفته مورخان مصریان قهرمان حیوان‌خواهی بودند. گفته شده است که سکس زنان جوان با حیوانات نر بسیار رایج بود. طبق گفته های هرودوت بزها بخشی از مراسم مذهبی در معبد مندس بودند. کرکودیل ها هم از سکس حیوانی در امان نمانده اند. گفته می شود شکارچیان کرکودیل مصر باستان قبل از کشتن کرکودیل های ماده با آنها سکس میکردند.

منبع

8328 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-04-24 15:03:57 +0430 +0430

مرسی مرسی مرسی
خیلی جالب بود
بازم اگه هست بزار

0 ❤️

2017-04-24 15:19:38 +0430 +0430

بسی جلبناک بود ، به دلمان نشست ?

تاریخ را سکسی طور بخوانید تا در اندیشتان به یادگار بماند ?

0 ❤️

2017-12-10 23:50:59 +0330 +0330

خیلی جالب و آموزنده بود. پیروز باشید.

0 ❤️

2017-12-11 00:14:57 +0330 +0330

دستت درد نکنه خیلی مفید بود.منم مث فرعون بپاچم رو گلای قالی تا سبز شه ،اینجا که رودخونه نیست

0 ❤️

2017-12-11 02:50:59 +0330 +0330

بسیار زیبا … جالب و قابل تامل بود … سپاس از زحمات شما

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «