12 حقیقت عجیب در مورد روابط چندعشقی

1396/03/26



**آیا روابط آزاد میان زوجین موجب کاهش بی اعتمادی و حسادت طرفین میگردد؟
**
روابط توافقی غیر تک همسری که بهش چندعشقی یا پُلی آموری هم گفته میشه، روابطی هستند که در آنها زوجین با رضایت متقابل توافق میکنند که روابط سکسی و عاطفی خود را محدود به همدیگر نکنند. چنین روابطی در رسانه های اجتماعی بطور چشمگیری در حال افزایش هستند. ولی فارغ از چند داستان، این گونه از روابط همچنان در هاله ای از ابهام و رمز و راز به سر میبرن. در اینجا میخواییم 12 حقیقت که در تحقیقات اخیر از زوج های واقعی بدست اومدن رو بیان کنیم.(بهتره بدونین که برخی از این تحقیقات اونقدر تازه هستن که مجالی برای چاپ پیدا نکردن و فقط در کنفرانس های بین المللی مطرح شدن و ما اونا رو براتون گرد آوری کردیم.)

**1- تعداد افرادی که در روابط غیر تک همسری به سر میبرن، بیشتر از افراد گی هستند.
**در امریکا 2% از زنان، لزبین (همجنسگرای خانم) هستند و 4% از مردان نیز گی (همجنسگرای آقا). درسته که آمار جهانی در رابطه با چندعشقی وجود نداره ولی مطالعات اینترنتی نشون میده که 4 الی 5 درصد از پاسخ دهندگان بیان میکنن که در حال حاضر در روابط غیر تک همسری به سر میبرن. برآورد ها نشون میده که 3.5% از زوج های دگرجنسگرا، 5% از زوج های لزبین و 50% از زوج های گی در روابط غیر تک همسری به سر میبرن. بله درسته! همونطوری که مشاهده میکنین زوج های گی تمایل بیشتری به این کار نشون میدن.

**2- بالغ بر 40% مردان و 25% زنان به غیر تک همسری فکر کرده اند
**شاید به این دلیل باشه که بسیاری از افرادی که در نظر سنجی از 600 داوطلب انجام شد، ابراز کردندکه اگه همه مردم دنیا غیر تک همسری رو قبول میکردن، این افراد مشکلی با این کار نداشتن. درسته که آمار دقیق این تحقیق جدید هنوز بطور کامل منتشر نشده، ولی در تحقیقات مشابه قبلی شرکت کنندگان ابراز کردن که در صورت رضایت شریک جنسیشون مشکلی با پدیده غیر تک همسری ندارن.

**3- تمایل به تک همسری یا غیر تک همسری در یک طیف قرار میگره.
** کریس رایان (Chris Ryan) در کتاب پر فروش “سکس در سپیده دم” (Sex at Dawn) استدلال میکنه که انسانها گونه غیر تک همسری هستند. اگرچه اطلاعات جدیدتری که آزمایشگاه لیزا همیلتون (Lisa Dawn Hamilton) منتشر کرده بیان میکنه که تمایل به تک همسری یا غیر تک همسری یک ویژگی شخصیتی هستش که طیفی از خیلی کم تا خیلی زیاد رو شامل میشه.(درست مثل برونگرایی و درونگرایی). به عبارت دیگر برخی مردم شخصیت کاملا تک همسری دارن در عین حال که برخی دیگه کاملا غیر تک همسر هستند و عده ای هم در بینا بین این دو دسته قرار میگرن.
4- انگی که در مقابل غیر تک همسری وجود داره بسیار قوی و فراگیر هستش. CNM و افرادی که به آن علاقه مند هستند، از دید سایر مردم و در تمام جنبه های شخصیتی که فکرشو بکنین بد تلقی میشن، مثل سلامت جنسی، تعهد، اعتماد، عشق، محبت، تنهایی، حسادت، سخاوت، رضایت از زندگی، تحصیلات، موفقیت و غیره. در روانشناسی از این پدیده تحت عنوان اثر هاله ای یاد میشه که در اون اثرات منفی یک کار میتونه به کل جنبه های شخصیتی یک فرد که اصلا ربطی ندارن، نیز تاثیر بگذاره. مردم فکر میکنن که افراد غیر تک همسر در پرداخت مالیات ها، به گردش بردن سگ هاشون، خوردن مولتی ویتامین و حتی مسواک زدن هم مشکل دارن.

5- شرمسازی از این روابط بقدری قوی است که خود افراد غیر تک همسر هم فکر میکنن که از لحاظ جنبه های شخصیتی گفته شده در بالا در رتبه پایین تری نسبت به افراد تک همسر قرار دارند.
این مسئله دقیقا شبیه چیزی هستش که برای گی ها (همجنس گرایان آقا) اتفاق میافته چرا که برخی اشخاص به این افراد با دید منفی نگاه میکنند، کسی از شما انتظار نداره که به این افراد کمک کنین، ولی میتونین تعصبات بد درونی تون رو کنار بزارین و افراد رو اونجوری که هستن قبول کنین و به علایق همه احترام بزارین.

**6- در دید اجتماعی همه انواع غیر تک همسری ها به یک اندازه بد تلقی نمیشن.
**کسانی که سکس ضربدری میکنن (swingers) (افرادی که به طور معمول رابطه گاه و بیگاهی به همراه شریک جنسی خود با دیگران دارند، مثلا در سکس های گروهی) کثیف تر، بی اخلاق تر، بی ادب تر و بی مسئولیت تر از اشخاص چندعشقی (polyamorists) (افرادی که بطور همزمان در چند رابطه عشقی و سکسی بلند مدت به سر میبرن) در نظر گرفته میشوند. اشخاصی هم که در روابط باز (open relationships) به سر میبرن هم (افرادی که گاه و بیگاه با افراد دیگه در رابطه هستند ولی بصورت مستقل از شریک جنسی ثابتشون) در بینابین دو رابطه اولی جای میگیرن.



7- چندعشقی ها موقع سکس با نفر سوم بیشتر مراقب مسائل بهداشتی طرف خودشون هستن تا کسانی که ظاهر تک همسر هستند اما خیانت می کنند.
چندعشقی قبل سکس هاشون مست نمیکنن یا مواد نمیکشن، برای سکس های واژنی یا مقعدی از کاندوم استفاده میکنن، در مورد شریک جنسی شون صحبت میکنن و آزمایش های بیماری های جنسی واگیر رو انجام میدن، اسباب بازی های جنسی شون رو استریل میکنن و در این مورد با شریک جنسی اصلی شون هم صحبت میکنن. از همه اینا مهمتر اینکه وقتی از کاندوم استفاده میکنن، نسبت به افراد متقلب در ظاهر تک همسر، از این وسیله با دقت بیشتری استفاده میکنن، همیشه چک میکنن که کاندوم سالم باشه و دقت میکنن که در جهت درست ازش استفاده کنن و از همون اول رابطه کاندوم داشته باشن نه از اواسط سکس.

8- و در نتیجه ** افرادی که چندعشقی رو برگزیدن بیشتر از افراد تک همسر دچار بیماری های مقاربتی نمیشن**. طبق مقاله اخیری که در مجله Playboy از آقای جوستین لهمیلر (Justin Lehmiller) چاپ شده، تحقیقات حاکی از این مطلب هستش که میزان شیوع بیماری های واگیر مقاربتی در بین افراد غیر تک همسر با افراد تک همسر برابری میکند و عدد 20% را نشان میده.

9- گزارشات حاکی از این مطلب هستش که، ضربدری بازها (swingers) میزان هیجان و رضایت بیشتری رو از زندگی (جنسی و غیر جنسی) در مقایسه با زوج های معمولی اعلام میکنن. در جامعه امریکا 32% مردم اعلام میکنن که زندگی خیلی خوشحال و شادی دارن و 46% معتقدند که زندگیشون سرشار از هیجان هستش. ولی در تحقیق بزرگی که از 1000 زوج با رابطه ضربدری انجام شده، این آمار به ترتیب 59% و 76% بدست اومدن. از اینا که بگذریم آمار نشون میده که در جامعه امریکا 25% زنان و 9% مردان در طول یکسال گذشته حتی یک بار هم ارضا نشدن ولی در یک نظر سنجی دیگه که از 1200 زوج با رابطه ضربدری انجام شده، کمتر از 5% زنان و 1% مردان گزارش کردن که در روابط ضربدری شون ارضا نشدن.

**10- افرادی چندعشقی نسبت با افراد تک همسر، حسادت کمتری رو در روابط شون تجربه میکنن. **این مطلب بارها در مورد زوج های گی در مقالات مختلفی به اثبات رسیده ولی در تحقیق اخیری که توسط آزمایشگاه تری کانلی (Terri Conley) منتشر شده، نشون میده که زوج های دگر جنس گرا با تعدد همسر نسبت به زوج های معمولی حس حسادت کمتری دارن چرا که از شروع رابطه یک نفر با همسرشون ترسی ندارن.

11- در آخر باید بگیم که زوج های چندعشقی معمولا کیفیت رابطه جنسی، معادل با زوج های تک همسر (گاهی حتی بیشتر) دارن، که شامل رضایت از رابطه، محبت، صمیمت، اعتماد، تعهد و غیره میشه. البته طبق تحقیقات موسسه کانلی که به تازگی انجام شده، میزان کیفیت روابط جنسی در بین انواع مختلف چندعشقی نیز با همدیگر متفاوت هستش، افرادی با تعدد شرکا جنسی (polyamorists) نسبت به افرادی با رابطه آزاد (open relationship) کیفیت رابطه جنسی پایین تری دارن و کیفیت روابط جنسی در زوج هایی که روابط جنسی ضربدری دارن(swingers) هیچ تفاوتی در هر دو حالت نداره.

12- شاید بشه گفت که دروغ گفتن و خیانت هستش که بیش از هر چیز میتونه به روابط بین زوجین آسیب بزنه. در دو تحقیق مطالعاتی که بر روی زوج های همجنسگرا انجام شده، زوج هایی که دارای روابط چندعشقی هستند و زوج های تک همسر، کیفیت رابطه معادلی دارن، ولی افراد متقلب و در ظاهر تک همسر کیفیت رابطه پایین تری نسب به افراد غیر متقلب دارن.
درسته که چیزهای خیلی بیشتری برای یادگیری در مورد غیر تک همسری وجود داره ولی خوشبختانه در سالیان اخیر علم شروع به جواب دادن به این سوالات کرده.

منبع

840 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-06-16 06:08:22 +0430 +0430

****

0 ❤️

2017-06-16 07:11:42 +0430 +0430

سلام دوستان من
چند نکته ای که باید در باره روابط جنسی باز یا همانچند عشقی دانست
1 - بسیاری از این روابط و شاید بهتر است بگوییم همه این روابط از یک پیشنهاد شروع میشود پس در مرحله اول یک تصمیم یک طرفست
2 - زمانی که زوجی به این توافق میرسند همیشه یکی از این دو طرف از قبل موردی را برای خود در نظر گرفته اند
3 - طرف دیگر حال یا به واسطه علاقه به شریک خود و یا مقابله و مسابقه با او این روابط را
قبول و وارد این رابطه چند عشقی میشود ( البته نه همیشه )
4 - در بسیاری از این موارد مخصوصاً خانومها دچار وابستگی عاطفی شدید به یکی از چند
شخصی که با آنها وارد رابطه شده اند میشوند
5 - و در بسیاری موارد مخصوصاً آقایان دچار حس حسادت به مردان دیگری که با شریکشان در این رابطه هستند میشوند
6 - بسیاری از افرادی که با شما به عنوان زوج چند عشقی وارد این رابطه میشوند فقط به دنبال ارضا یکی
از امیال خود هستند ( نیاز های جنسی ، نیازهای عاطفی ، نیازهای مالی و و و و ) پس یار شما در غم شادی نیستند .
7 تاثیر مستقیم و غیر ارادی با ذکر یک مثال از یکی از شبکه های اجتماعی

زن و شوهری که من و دوست پسرم با آنها وارد یک رابطه چند عشقی شده ایم مدتی است که با هم دچار مشکلات داخلی شده اند
و با این که ما هنوز هم با هم رابطه باز داریم مشکلات آنها به ما هم سرایت کرده و ما را هم دچار مشکلات مشابه کرده است

  • باید در نظر داشت اگر با بچه شما با بچه مریض همسایه بازی کند شما هم بعد از مدتی دچار بیماری میشوید با این که هیچ تماسی با شما نداشته ( بهترین مثال نبود ولی همین به ذهنم رسید )
    8 - خجالت از بروز دادن و بازگو کردن این روابط با نزدیکان و آشنایانتان . شاید شما و شریکتان بسیار شاد باشید و لذت واقعی از این روابط ببرید ولی باز هم از منعکس کردن آن برای دیگران احساس ضعف و خجالت می کنید.
    در پایان بهتر است بگویم بسیاری از روابط باز به سوی انحطاط و پاشیدگی خانواده پیش میرود و خوب حدود یک چهارم از این روابط پایانی مانند جنایت های هولناک را در پی دارد
    البته تمامی موارد بالا زمانی صدق میکند که زوجین با اطلاع هم وارد این روابط میشوند و در اصطلاح عامه خیانتی اتفاق نیافتاده و اگر غیر این باشد فقط برای دور بودن از عواقب این اتفاق باید شانس با شما یار باشد
    باتشکر از همه شماM:E
1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «