37 چیزی که آرزو می کنید توی کلاس آموزش جنسی یاد میدادن

1396/09/06



مردم در جاهای مختلف آمریکا و جهان به روش های مختلفی در مورد سکس آموزش میبینن مثلا یا والدینشون بهشون میگن یا از طریق دین یا توی کلاس درس یا به طور عمومی. نکات زیر چیزاییه که ممکنه تو کلاس های آموزش سکس بهتون نگفته باشن.

**1.بدن من برای یه کس دیگه نیست تا ازش استفاده کنه.
**رضایت داشتن.تجاوز. چرا برای اینا واحد درسی نداریم؟ اتفاقات زیادی برام افتاده و فهمیدم که اگر بهم یاد میدادن که گفتن “نه” هیچ اشکالی نداره خیلی بدردم میخورد، اگر بهم یاد میدادن که بدنم برای استفاده دیگران نیست دیگه برای شیش سال توی یه رابطه مخرب و خشونت آمیز نمیموندم. ما باید بیشتر در مورد این چیزا بدونیم.

**2.ارگاسم یه چیز طبیعیه و نباید نسبت بهش احساس شرم و گناه داشته باشید.
**به ما یاد ندادن که ارگاسم یه چیز طبیعیه و نباید نسبت بهش احساس شرم داشته باشیم و خیلی چیزهای خوب از سکس بدست میاد ، درسته ممکنه بیماری مقاربتی بگیرید یا حامله بشید ولی سکسی که هردو بهش راضی هستین و با کسی که دوسش دارین انجامش میدین ، صمیمیت بین شما رو بیشتر میکنه. میتونستم استرسمو با داشتن ارگاسم بیشتر کاهش بدم و اینهم بهمون یاد ندادن که ارگاسم خطر ابتلا به سرطان پروستات رو کاهش میده. در کل فکر میکنم سکس در آمریکا انقدر تابو شده که دیگه به جنبه های مثبت سکس توجه نمیکنیم.

**3.سکس یه چیز شرم آور نیست.
**اگر سکس یه کار شرم آور بود پس چطور با ازدواج یه دفعه ای دیگه کار درستیه و شرم آور نیستش.

**4. در مورد وجود کسانی که LGBT محسوب میشن و اطلاعاتی در مورد سکس این گروه.
**هیچ موقع به ما در مورد روش های سکس بدون دخول آلت و اینکه چطور به درستی و بدون خطر انجام بدیمش ، اطلاعاتی در مورد قسمت های مختلف بدن و اهمیت رضایت برای داشتن سکس آموزشی داده نشد.

**5. تا چقدر نرمال و طبیعیه تا بدنمونو کشف کنیم و درموردش کنجکاو باشیم.
**ای کاش بیشتر در مورد خودارضایی صحبت میکردن. دوران نوجوانی و جوانی زمانیه که آدم چیزهای جدیدی در مورد بدنش میفهمه و کشف میکنه و همینطور دورانیه که آدم خیلی آسیب پذیره. کاشکی بیشتر در مورد شناخت بدنمون باهامون صحبت میکردن.

**6. بیماری های مقاربتی جنسی وجود دارن و قابل درمان و پیشگیری هستن.
**موقع سکس مراقب باشین و حتما از کاندوم استفاده کنین و نذارین مردی شما رو قانع کنه تا بهش اجازه بدین از کاندوم استفاده نکنه. بیشتر مراقب خودتون و سلامتیتون باشین تا خودخواهی یه مرد دیگه.

**7. سکس بدون دخول فقط شامل عشق بازی نیست.
**چیز زیادی به ما در مورد سکس همجنسگراها آموزش ندادن. به ما گفتن ارگاسم در زنان چیه ولی نگفتن چطور میتونم بهش برسم. ما فقط یاد گرفتیم که پسر ها چطور ارضا میشن ولی در مورد دخترا چیزی نگفتن ، که کار خیلی اشتباهیه.

**8. سکس توی فیلم های پورن واقعی نیست.
**سکسی که توی پورن اتفاق می افته واقعی نیست. بازیگرا برای دلایل زیبا شناختی از کاندوم استفاده نمیکنن نه به خاطر اینکه استفاده از کاندوم مهم نیستش. همینطور شما نمیتونین از همسرتون انتظار داشته باشین کارایی رو که تو پورن انجام میدن برای شما انجام بده. سکس برای زن لذت بخشه و چیزی نیست که به عنوان لطف در حق مردا انجام میدی. شناختن بدن خودتون چیز خیلی مهمیه و بهتون این اعتماد به نفسو میده تا به همسرتون بگین که از چی خوشتون میاد ، و نتیجش هم یه سکس لذت بخش خواهد بود.

**9. بیماری و عفونت های جنسی از طریق سکس دهانی هم منتقل میشن.
**فکر نکنم تا حالا در مورد سکس دهانی به ما آموزشی داده باشن. ما حتی نمیدونستیم چی هستش یا مثلا عفونت و بیماری ها جنسی امکان داره از طریق سکس دهانی هم منتقل بشه. به ما حتی درمورد جلوگیری از حاملگی و استفاده درست از کاندوم هم آموزش ندادن.

**10. راه های دیگه ای هم به جز خوردن قرص ضدبارداری وجود داره.
**برای پیشگیری از بارداری پونزده روش وجود داره و قرص خوردن تنها گزینه نیستش . هر زنی باید درمورد پیشگیری و دلیل کاری که میکنه مطلع باشه و بعدش تصمیم بگیره کدوم روش بهتره. قبل از استفاده از قرص اطلاعاتتونو بیشتر کنید ، این برای دخترها و زن های جوونی که میخوان از حاملگی پیشگیری کنن خیلی مهمه.

**11. هیچ کدوم از ما به طور کامل نفهمیدیم چی باعث حاملگی میشه.
**در مورد جلوگیری از حاملگی چیز زیادی به ما یاد ندادن و کاملا نفهمیدیم چی باعث حاملگی میشه. حتی کسایی بودن که نگران بودن آیا سکس دهانی یا مقعدی باعث حاملگی میشه یا نه. کلا سعیشون این بود که مارو از سکس بترسونن . چیزی درمورد نکات مراقبتی و بهداشتی و داشتن رضایت برای سکس به ما نگفتن. اینطور فرض میشد که پسرا حشرین و خودشونو تحمیل میکنن و دخترها باید مسئولیت پذیر باشن و بگن نه تا به باکره بودنشون لطمه ای وارد نشه.

**12. من یه دوست گی داشتم که نمیدونست که ممکنه موقع سکس با همجنس خودش هم بیماری و عفونت جنسی بگیره.
**من یه زن دوجنسگرا هستم و تا موقعی که برای اولین بار به یه زن دیگه سکس داشتم نمیدونسم لوازم مراقبتی و بهداشتی برای سکس مقعدی و دهانی وجود داره. یه دوست گی داشتم که نمیدونست موقع سکس با همجنس خودت ممکنه بیماری و عفونت جنسی منتقل بشه.

**13. کاملا عادی و نرماله که یه رابطه همش در مورد سکس نباشه.
**عادی و نرماله که تمایل جنسی نداشته باشین. از اول به ما یاد دادن وقتی که بزرگ شدیم باید حتما توی هر رابطه عاشقانه ای یه عالمه سکس داشته باشیم چون ظاهرا رابطه بدون سکس چیز عجیبیه. ما حتما لازم نیست طبق فرهنگ جدید سکس زندگی کنیم و هیچ مشکلی نداره که با دیدگاه قدیمی سکس زندگی کنیم.

**14. در مورد حاشیه و نکات غیر ازسکس چیزی به ما نگفتن.
**در مورد استفاده از کاندوم زنانه و نحوه استفادش چیزی به ما نگفتن و ما فقط کاندوم مردونه رو به عنوان یه پیشگیری کننده میشناختیم و اینکه روش های مختلف برای سقط جنین چیه و چطور اتفاق می افته و چطور میتونیم بهش دسترسی داشته باشیم.

**15. کاش به جز بیماری های مقاربت جنسی بیشتر در مورد سلامت جنسی آموزش میدادن.
**کاش بیشتر در مورد سلامت جنسی مثلا برای دخترها گرفتن عفونت های غیرجنسی و علائم عفونت های قارچی یا باکتری ها و عفونت های واژنی و برای پسر ها در مورد سلامت آلتشون مثل اختلال عملکرد در نعوظ یا علائم مشکلات دیگه بیشتر توضیح میدادن. و اگر مشکلی هست و چیزی عادی نیست پسرها و دختر ها رو بیشتر تشویق میکردن تا به دکتر مراجعه کنن. همینطور باید بیشتر درمورد سرطان در ارگان های جنسی دخترها و پسرها آموزش میدادن چون ممکنه تو هرسنی اتفاق بیفته.

**16.داشتن درد شدید موقع پریود یا هرموقع از ماه عادی نیست.
**همه باید بیشتر در مورد روش های پیشگیری حاملگی و تاثیری که روی بدن میذاره آموزش ببینن. و همینطور کاش بهم میگفتن داشتن درد شدید موقع پریود یا هرموقع دیگه ای نرمال نیست و مشکلات هرمونی دیگه ای هم هست که ممکنه پیش بیاد.

**17. کاملا عادیه چه از دختر خوشتون بیاد یا پسر یا هردو یا اصلا هیچ کدوم.
**همیشه فقط بحث پسر و دختر نیست. توی مدرسه دخترونه ای که میرفتم از 16 نفرمون ، هفت نفر LGBT بودن. خیلی خوب میشد که بیشتر در این مورد میدونستیم و مشکلی نداره از پسر یا دختر یا هردو خوشتون بیاد.

**18. نحوه قرار دادن تامپون رو به ما نشون ندادن.
**این کارو با یه توضیح سریع در مورد اینکه چه کار میکنه جمش کردن و توضیح بیشتری ندادن، این کار برای یه دختر سیزده ساله که تازه ده سال دیگه میفهمه که تامپون مشکلی برای پرده بکارت پیش نمیاره خیلی مهمه.
و بهمون نگفتن واقعا موقع سکس چه اتفاقی می افته ، و ما فکرمیکردیم که یه کار دردناکه و فقط یادگرفتیم اگر خوب مراقب باشی حامله نمیشی و دچار بیماری و عفونت جنسی نمیشی . اون موقع ها خیلی از دخترها فکر میکردن که اگر پسری واژنشونو ساک بزنه کار شرم آور و زشتیه.

**19. چون از واژن فقط یه عکس نقاشی مانند بهمون نشون داده بودن ، فکر میکردم واژنم زشته و مشکل داره.
**من تا 18 سالگی نمیدونستم ادرار از کجا خارج میشه و خواهرم از روی شکل بهم یاد داد.تازه بازم شکلی که خواهرم کشیده بود درست نبود و وقتی رفتم دانشگاه بالاخره فهمیدم چی به چیه.
چون شکلی که از واژن بهمون نشون میدادن هیچ مویی نداشت تا قبل نوجوونی نمیدونستم زن ها هم موی زائد دارن. و چون از واژن فقط یه عکس آناتومی بهمون نشون دادن فکر میکردم واژنم مشکل داره و میترسیدم تا به دکتر مراجعه کنم. تازه تا قبل 17 سالگی نمیدونسم نعوظ و راست کردن چیه تا موقعی که داداشم یه جوک در موردش برام گفت.

**20. تا قبل نوجوونی اصلا نمیدونستم تحریک شدن هم جزئی از قضیه هستش.
**چون موقع دبیرستان زیاد با پسرا بیرون نمیرفتم نمیدونستم تحریک شدن هم جزئی از قضیس ، اصلا نمیدونستم عشقبازی چی هست. در مورد خودارضایی زن ها چیزی نمیدونستم و راستشو بخواید نمیدونستم شکل واقعی آلت پسرا چجوریه ، در مورد پوزیشن های سکس و روون کننده ها و خیلی چیزای دیگه هم نمیدونستم.
من در مورد سکس تو یه کشور دیگه آموزش دیدم که بهمون یاد میداد که چطور خودمون و زوجمون از هم لذت ببریم. تو اون موقع نمیدونستم که اصلا این چیزا رو یاد میدن ، چیزایی که در مورد سکس به ما میگفتن یه جورایی آدمو از سکس منصرف میکرد و باعث شدن تا احساس کنم نمیتونم با کسی در مورد سکس صحبت کنم. به ما در مورد سکس بین دونفر غیر از یه زن و یه مرد چیزی نگفتن و باید خارج از اون هم به ما آموزش میدادن.

**21. الان با اینکه 40 سالمه خیلی کمتر از هم سن های خودم میدونم.
**من توی جنوب آمریکا زندگی میکردم و بیشتر آموزش ها برای سکس توی کلیسا برگذار میشد و همین کار باعث آسیب زیادی به تفکر من درمورد سکس و بلوغ وارد کرد. و الان با اینکه 40 سالمه از همگروه های خودم کمتر میدونم به خاطر چیزایی که برای مدت طولانی به خورد ما دادن.

**22. درمورد کارهایی که اگر زوجمون حامله بشه باید انجام داد چیزی نگفتن.
**ما در مورد اینکه اگر زوجمون یا خودمون حامله بشیم باید چی کار کنیم و پیش کی بریم و تست حاملگی چیه و… زیاد آموزش ندادن چون به خصوص برای نوجوون ها خیلی مهمه در این مورد آموزش ببینن که اگر یه موقع خودشون یا دوست دخترشون حامله شد باید چه کار کنن چون حاملگی میتونه برای بعضی ها ترسناک و غافلگیرکننده باشه.

**23. داشتن اعتماد به نفس برای اینکه راحت بگیم “نه”
**وقتی 16 سالم بود دوست پسرم ازم سوءاستفاده جنسی کرد و کاری کرد که باور کنم که این حق رو داره و خودم بهش اجازه دادم. ولی بعدا فهمیدم که کار درستی نبوده. اگر بهم در مورد رضایت داشتن برای سکس آموزش میدادن این اعتماد به نفسو بهم میداد تا بهش “نه” بگم.

**24. مهم نیست قبلا چندبار سکس داشتیم ،اگر موقع سکس مضطرب باشین اشکالی نداره .
**به نظرم مهمه که بدونیم اگر موقع سکس استرس داشته باشیم مشکلی نداره حتی اگه چندین بار سکس داشتید. با اینکه الان 23 سالمه وقتی میخوام با یکی سکس داشته باشم یکم مشکل دارم با اینکه طرفمو دوست دارم. سال هایی که از بدن خودم حالم بهم میخورد کارو برای اینکه باخودم راحت باشم خیلی سخت کرد. سکس قرار نیست مثل فیلما باشه و این عیبی نداره.

**25. آزمایش دادن بعد از هر زوجی که باهاش بودین.
**آزمایش برای بیماری های مقاربتی جنسی یادتون نره. من برای چندین سال بیماری کلامیدیا داشتم و علائمی هم نداشت و اصلا نمیدونستم این مشکلو دارم.

**26. نکات بهداشتی و مراقبتی برای استفاده از اسباب بازی های جنسی.
**به ما نکات احتیاطی برای سکس بدون داشتن دخول و بیماری های عفونی مجاری ادراری که میتونه به دنبالش بیادو یاد ندادن. به ما فقط درمورد سکس بین زن و مردو آموزش دادن و چیزی غیراز اون به ما نگفتن.
به ما درمورد اسباب بازی های جنسی و نکات مهم بهداشتی اون چیزی نگفتن. به ما درمورد رضایت داشتن سکس و چگونگی حرف زدن در موردشو یاد ندادن و یاد ندادن چجوری بفهمیم که تو یه رابطه داریم مورد سوءاستفاده قرار میگیریم. خیلی چیزها باید بهمون یاد میدادن که متاسفانه این کار انجام نشده.

**27. ازدواج اجباری.
**تو خیلی از کشورها سکس هنوز یه تابو حساب میشه و در مورد سکس آموزش داده نمیشه. خیلی ها فقط اسم سکسو شنیدن و فقط میدونن همچین چیزی وجود داره. بیماری های جنسی ، رضایت ، ازدواج اجباری ، نکات پیشگیری حاملگی ، خودارضایی و… مباحثی هستن که باید آموزش داده بشن ولی متاسفانه در این کشورها اینطور نیست.

**28. تحت فشار قرارگرفتن برای سکس هم برای دخترها و هم پسرها پیش میاد.
**به ما درمورد مباحث سقط جنین و رضایت داشتن و… چیزی یاد ندادن چه برسه به داروهایی که برای تجاوز کردن تو قرار ها استفاد میشه. من خوش شانس بودم که مادرم در مورد این چیزا باهام صحبت کرد ولی بقیه که مثل من نبودن ممکنه مشکلاتی براشون پیش بیاد.

**29. به ما همش درمورد دردهایی که سکس ممکنه باعث اون بشه گفتن و در مورد لذت بردن از سکس چیزی نگفتن.
**ما رو با دروغ ها و خرافه از سکس ترسوندن که همش تحت تاثیر کلیسا ها بود. عواقب احساساتی که سکس ممکنه باعث اون بشه همش غیرعلمی بودن یا زیادی بزرگش میکردن. هیچ موقع روی لذت سکس تاکید نکردن و همش در مورد دردهایی که داره صحبت میکردن به خصوص برای دخترها.

**30. نمیدونستم چوچوله اصلا چی هست.
**به ما فقط یه عکس نشون دادن و گفتن اسم این چوچولس ، همین. و نکاتی درمورد اینکه چطور از سکس لذت ببریم ( به خصوص برای دخترها) نگفتن. تا موقع دانشگاه اصلا نمیدونستم ارگاسم چی هست و نمیدونستم که برای زن ها هم نعوظ اتفاق می افته و زن ها میتونن چندبار پشت سرهم به ارگاسم برسن و اصلا نمیدونستم چوچوله چیه. تقریبا چیز به درد بخوری به ما یاد ندادن.

**31.به ما درمورد سکس دهانی و مقعدی یا خودارضایی چیزی یاد ندادن.
**من بیشتر اطلاعاتمو در مورد این چیزا از همکلاسی هام که خواهر یا برادر بزرگتر داشتن بدست آوردم. البته چون این یه چیز خیلی شخصیه اگر اینها رو تو مدرسه آموزش بدن و مدرسه به نوعی تاییدشون کنه ممکنه بعضی ها این کارو با این که دوست ندارن امتحان کنن و ممکنه مشکلاتی به خصوص روانی براشون ایجاد کنه.

**32. " فکر کنم من تنها دختر مدرسم که از دخترها خوشش میاد".
**کاش در مورد همجنسگرا بودن هم یکم توضیح میدادن. یادمه همش فکر میکردم چرا اونا درموردش حرف نمیزنن؟ یا من حتما باید تنها دختری تو مدرس باشم که از دخترها خوشش میاد.

**33. سکس یه نوعی از فعالیت بدنیه (مثل یوگا).
**یادمه من همش از اینکه باکرگیمو از دست بدم میترسیدم و فکر میکردم خیلی چیز مهمیه و خیلی درد داره و اینکه باکره نباشی خیلی چیز بدیه و…
سکس یه فعالیت بدنی مثل یوگاست. قطعا دفعه اولی که سکس دارین براتون سخته و مثل سکس های بعدیتون خیلی راحت نیستین، ولی چیز خیلی مهمی نیست .موقع سکس اتفاق عجیب غریبی نمی افته . فقط وقتی برای اولین بار سکس دارین مطمئن باشین که از لحاظ احساسی به مشکلی نمیخورین و بدونید کسی که باهاش سکس دارین ممکنه احساس کم یا قوی ای نسبت به سکس با شما داشته باشه.

**34. اگر مردی وقتی دخول کرده انزال بشه ، میریزه بیرون.
**هیچ کس بهم نگفت ایجوری میشه و وقتی این اتفاق برام افتاد یکم ترسیدم.

**35. اینکه یکی که سکس داشته بهش بگیم فاحشه کار خیلی اشتباهیه.
**سکس داشتن شما رو به فاحشه تبدیل نمیکنه بلکه باعث میشه یکی از راه های طبیعی رسیدن به آرامشو تجربه کنید.

**36. اگر شما شامل دگرجنسگراها و همجنسگراها و گروه های دیگه نمیشین هیچ مشکلی نداره و خودتونو اذیت نکنین.
**فکر نکنین هرچیزی که تو مدرسه بهتون یاد میدن تنها چیزیه که باید بدونین. از سوال کردن نترسید. خودتونو مجبور به کاری که دوست ندارین نکنین و با خودتون صادق باشید. اگر توی یه گروه جنسیتی شامل نمیشین خودتونو به زور جزو اون گروه نکنین. وقتی دارید تمایلات جنسیتونو کشف میکنین خجالت نکشین چون کسای دیگه ای هم مثل شما هستن. به فکر خودتون باشید.

**37. بیشتر بحث سکس در مورد اختیاره و تنها چیزی که مهمه اینه که اونایی که درگیرشن با رضایت و هیجان این کارو انجام بدن.
**در مورد رضایت و ارتباط برقرار کردن و لذت بردن هیچی بهمون یاد ندادن. چیز خاصی به جز مباحثی در مورد بیماری های مقاربتی بهم یاد ندادن و بیشتر چیزارو از پورن یاد گرفتم. کاشکی بهم یاد میدادن جلوی انتظارت بی جای دیگران در مورد جنسییتمو بگیرم و اینکه سکس فقط دخول از طریق واژن نیست. و مهمه کسایی که باهم سکس دارن هرکاری که انجام میدن با رضایت و اختیار همدیگه باشه.

منبع:‌ بازفید

2494 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-11-26 23:05:48 +0330 +0330

تاپیک جالی بود ?

0 ❤️

2017-11-26 23:20:15 +0330 +0330

سپاس فراوان بابت تاپیک عالیت، دمت گرم

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «