7 روش برای ایجاد ظرفیت جنسی

1402/02/29

7 توصیۀ متخصصان سکس‌درمان‌گر درمورد نحوۀ ایجاد ظرفیت‌های جنسی



براساس نظر «پگی کلین‌پلاتز» (Peggy Kleinplatz) دکترا و متخصص سکس‌درمان‌گر ساکن کانادا، عمدۀ مشکلاتی که افراد برای درمانشان به مطب متخصصان مسائل جنسی مراجعه می‌کنند، ریشه در تقلید از «فیلم‌نامه‌های شمال آمریکایی» دارد؛ روابط جنسی که مبنایشان دخول دگرجنس‌گراها است و افراد لزوماً در موقع مقرر به ارگاسم می‌رسند؛ براساس همین تفکر خانم‌ها حتماً باید با دخول ارضا شوند؛ چیزی که واقعیت ندارد.
براساس پژوهش‌های انجام شده، حتی در مواقعی که حین دخول به‌صورت هم‌زمان کلیتوریس را هم تحریک بکنید، تعداد کسانی که توانایی ارگاسم با دخول را دارند کمتر از نیمی از جمعیت کل زنان و حدوداً 43 درصد است و این درحالی است که طبق گزارش‌ها، حتی کسانی که این امکان را دارند فقط در 75 درصد موارد حین دخول به ارگاسم می‌رسند. به بیان دیگر، دید فرهنگی ما به مسائل جنسی کوته‌بین، محدود‌کننده و بر مبنای نمایش و تظاهر شکل گرفته و تنها مسائلی را در این دنیا ترویج می‌دهد که در واقعیت امکان‌پذیر نباشند.
بنابراین به تشویق دکتر «کلین‌پلاتز» توصیه‌های هفت‌گانه‌ام را که حاصل پژوهش‌ها، جلسات مشاوره و تجربیات مراجعینم بوده را گردآوری کردم. این توصیه‌ها، یادگاری‌های من به شما هستند و هدفم از جمع‌آوری و ارائۀ آن‌ها، تشویق‌کردنتان به درک و جست‌وجوی ابعاد جدیدی از لذت‌های جنسی در خودتان و پارتنرتان است.


1. تجربیات اروتیک یا شخصیت جنسیتان را مؤاخذه نکنید


در پذیرش خودتان سرسخت و افراطی باشید. بیاموزید که بدنتان، دقیقاً همان شکلی که هست، دوست‌داشتنی است. این یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که باید بیاموزید و تقریباً تمام کسانی که به دفتر من مراجعه می‌کنند نیز درباره‌اش می‌گویند. مراجعینم دربارۀ کنجکاویشان نسبت به مسائل جنسی و کارهایی احتمالاً برایشان تحریک‌کننده باشد نیز صحبت می‌کنند. باید بپذیرید که سلیقۀ جنسی هرکسی مثل اثر انگشت، خاص و منحصربه‌فرد است.
در هر لحظه‌ای از زندگی، خود واقعیتان باشید و پذیرای لحظه‌به‌لحظه از زندگی جنسیتان باشید. صرف‌نظر از این‌که چگونه این میل را ابراز کنیم، سکس، حاصل تمایل ما به کشف تجربیاتی است که به‌عنوان موجوداتی با گرایش جنسی قادر به انجامش هستیم. همیشه به خاطر داشته باشید که سکس خوب وقتی اتفاق می‌افتد که در تمام لحظاتش تمرکزتان به تجربۀ جنسیتان باشد.


2. آگاه و پایه باشید


باید تمام حواستان به ندای درونیتان باشد. ببینید قلباً چه می‌خواهید و بدنتان به چه چیزی بیش از همه نیاز دارد. فانتزی‌های شما چه چیزهایی هستند؟ چطور لمس‌شدنی را می‌پسندید؟ چرا هرجایی از بدن را که پتانسیل تحریک‌شدن دارد امتحان نمی‌کنید؟ سعی کنید مشتاقانه نسبت به هر چیزی که امکان تحریک کردن شما را دارد آگاهی پیدا کنید و این فقط محدود به حس لامسه نمی‌شود. صداها و مزه‌ها را فراموش نکنید. آیا معمولاً در سکس دریافت‌کننده هستید ولی تمایل دارید نقش فعال‌تری داشته باشید؟ آیا برعکس معمول دلتان می‌خواهد بیشتر دریافت‌کننده باشید؟ در نقش‌هایی که در زندگی جنسی دارید تغییرات ظریفی ایجاد کنید تا امکان کشف راه‌های جدیدی برای تحریک‌شدن را فراهم کنید.
توجه به احساس‌های مختلف راز اصلی داشتن سکس‌های لذت‌بخش است. اگر ذهنتان درگیر افکار مختلفی می‌شود و کم‌کم نقش بیننده را در سکس پیدا می‌کنید و به‌نوعی خودآگاهی در سکس رسیده‌اید یا احساس می‌کنید هدف مشخصی، سکس و مسائل جنسی زندگیتان را کنترل می‌کند، ناراحت نباشید. بدون ذره‌ای احساس منفی یا قضاوت غلط، بگذارید این افکار هم به حاشیه‌ای از روابط جنسی تبدیل شوند و در عین حال سعی کنید توجهتان را مجدداً به احساس‌ها و تجربیاتتان در لحظه معطوف کنید.


3. برای برانگیخته‌شدنتان صبور باشید


اگر برفرض قصد دارید در سکس با پارتنرتان دخول انجام بدهید، عجله نکنید و تا زمانی که پارتنرتان کاملاً برانگیخته نشده است، دخول را شروع نکنید. بگذارید هر مرحله‌ای از سکس به‌خودی‌خود پیش بیاید، نه این‌که با شتاب انجامشان بدهید. این توصیۀ هرچند ساده، از اهمیت فوق‌العاده‌ای در لذت‌های جنسی برخوردار است. آرامشتان را در سکس حفظ کنید و از لحظه‌به‌لحظۀ سکس لذت ببرید. بگذارید اشتیاق و میل به هر بخش به‌آرامی در شما ایجاد شود. از کل سکس لذت ببرید و برای تمام‌کردنش نگران و عجول نباشید.


4. پیوند و ارتباطتان را با پارتنرتان حفظ کنید


چندین راه‌کار برای حفظ ارتباطتان حین سکس وجود دارد؛ از پارتنرتان حمایت کنید، شنوندۀ مهربان و فعالی برای حرف‌هایش باشید و پذیرای تفاوت‌های منحصربه‌فردتان در مسائل جنسی باشید. اگر به این تفاوت‌ها احترام بگذارید، ارتباطتان بیشتر از پیش در کنار یک‌دیگر حفظ خواهد شد. اغلب بهترین راه برای حفظ ارتباط، عملی‌کردن احساسات زبانی شما است.
به چشم‌های پارتنرتان نگاه کنید و در حالی که آرام در کنارش نشسته‌اید، با هم نفس بکشید. به کسی که مقابلتان نشسته نگاه کنید؛ شخصی که شما را عاشق خودش کرده است. وقتی دراز کشیده، پشت سرش بخوابید و از پشت با ملایمت او را در آغوش بگیرید و نفس‌هایتان را با او هماهنگ کنید. این حرکت باعث می‌شود که سیستم عصبیتان با هم هماهنگ شود و با همین حرکت ساده قابل انجام است. آدم‌ها مثل دیاپازون‌هایی هستند که با حفظ هماهنگی و ارتباط با عشق زندگی یا حتی حیوانات خانگیشان، جشنی در قلب‌هایشان برپا می‌شود. سکس خوب، رابطه‌ای است که به حفظ ارتباط افراد با یکدیگر منجر شود.


5. ریسک‌پذیر باشید


اغلب وقتی می‌خواهیم با پارتنرمان دربارۀ بخش‌هایی از بدنمان صحبت کنیم که نگرانیم قضاوت شود، تردید می‌کنیم. گاهی دلیلمان این است که نگرانیم با درمیان گذاشتن احساس واقعیمان، پارتنرمان را آزرده کنیم و انسان‌ها وقتی دچار شک و تردید می‌شوند همیشه مطمئن‌ترین کار را انجام می‌دهند. اما باید به این کارتان به دید دیگری نگاه کنید؛ ریسک‌نکردن خودش برای رابطه خطرناک است. اگر در کنار پارتنرتان خطرات زندگی را تجربه نکنید و اگر بخش‌های پنهان شخصیت جنسیتان را از پارتنرتان پنهان کنید، رفته‌رفته زندگی مشترکتان دچار رکود و خاموشی خواهد شد و بی‌تحرکی یکی از خطرناک‌ترین معضل‌های رابطه است.
وقتی ابعاد جدیدی در زندگی جنسیتان شکوفا می‌شود که تمام واقعیت‌های شخصیتتان را بروز بدهید و شخصیت انسان‌ها همیشه در حال دگرگونی، تغییر و رشد است. اگر خطر آشکارشدن تغییراتی که در شخصیت ما بروز می‌کند را بپذیریم و افکار، ترس‌ها و احساسات ما و حتی فانتزی‌هایی که داریم را از شریک زندگیمان پنهان نکنیم، رابطۀ عاطفیمان را مدت طولانی‌تری زنده نگه می‌داریم.


6. لذت‌های جنسی را در اولویت قرار بدهیم


اجازه بدهید که سکس سهم بیشتری از زندگیتان را به خودش اختصاص بدهد. روابط جنسی با هفت حس درونی شما گره خورده و همین دلیلی برای تلاش بیشتر در جهت آگاهی بیشتر و بینش عمیق‌تر نسبت به بعد جنسی زندگی است و ثابت می‌کند که چرا لذت‌های جنسی در زندگی نقش مهمی ایفا می‌کنند و باید به سکس بهای بیشتری بدهیم. برای روابط جنسیتان وقت صرف کنید و شناختتان نسبت به سکس را عمیق‌تر کنید. کشف و رشد در زمینه‌های جنسی اهمیت زیادی دارد و با قدم‌گذاشتن در این راه سفری بی‌انتها را آغاز کرده‌اید.


7. ظرفیت پذیرش احساسات مختلف را داشته باشید و ذات متغیر سکس را بپذیرید


به دلیل دخیل‌بودن هم‌زمان احساسات و امیال جسمانی در سکس، تمام تجربیات و فعالیت‌های جنسی بر احساسات مختلف شما تأثیر دارند. یکی از مهم‌ترین آموزه‌ها برای سکس خوب و به‌طور کلی برای داشتن روابط عاطفی پایدار، آموختن راه‌های افزایش ظرفیت‌هایتان برای پذیرش احساسات مختلف خودتان و پارتنرتان و حسی است که با آگاهی نسبت به احساسات دیگران احتمالاً پیدا می‌کنید. شاید باورپذیر نباشد، اما گاهی دشوارترین احساسی که باید صبر و تحملتان را برایش تقویت کنید، لذت‌های شدید شماست که برای برخی از افراد به‌طرز وحشتناکی از کنترل خارج می‌شوند.
باید احساساتمان را به‌همان شکلی که هستند بروز بدهیم و نسبت به شخصیت خودمان و پارتنرمان آگاهی‌های لازم را داشته باشیم. تجربیاتی که حین سکس به‌دست می‌آورید، برای ذهن، جسم و روحتان آثار التیام‌بخش و احیاکننده‌ای خواهند داشت. روابط جنسی، ارتباط ملموسی بین افراد است. منبعی از انرژی برای افزایش ایمنی بدن به‌حساب می‌آید و لذت‌های فراوانی را در خودش پنهان کرده است.


منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-05-19 03:42:00 +0330 +0330

مرسی عالی 😍 😎

2 ❤️

2023-05-20 14:08:09 +0330 +0330

تشکر فراوان 🌹

1 ❤️

2023-05-20 15:23:26 +0330 +0330

زیبا بود

1 ❤️

2023-05-20 16:55:02 +0330 +0330

اینقدری که من از مطالب کاربردی اینجا یادگرفتم به خدا قسم در ۱۲ سال تحصیلم ۱/۱۰ یاد نگرفتم…

مرسی که وقت و انرژی میذاری❤️

2 ❤️

2023-05-23 09:33:42 +0330 +0330

↩ sina101s
قربانت

1 ❤️

2023-05-23 09:34:12 +0330 +0330

↩ سیاه دندان
قابلی نداشت

1 ❤️

2023-05-23 09:34:30 +0330 +0330
1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «