9 دلیل میل جنسی بالا و راهکارهایی برای کنترل آن

1402/03/08

چرا این‌قدر حشریم؟



میل جنسی پایین اغلب از دغدغه‌های رایج بسیاری افراد به‌حساب می‌آید، اما ممکن است میل جنسی زیاد به دلیلی برای نگرانی بعضی از افراد تبدیل شده باشد. در مجموع، میل جنسی مسئله‌ای کاملاً منحصربه‌فرد است و چیزی به‌عنوان «حشری‌بودن بیش‌ازحد» وجود ندارد.
اگر شهوت زیاد مزاحم تمرکزتان به مسائل روزمره ‌است، در این پست به‌دلایل احتمالی میل جنسی بالا و راهکار‌های مؤثری برای تخلیۀ این انرژی خواهیم پرداخت.


عوامل مؤثر بر میل جنسی، یا همان حشری‌شدن افراد



1. هورمون‌ها
وقتی ارتباط بین هورمون‌ها و میل جنسی را بررسی می‌کنیم، اولین هورمونی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد، هورمون تستسترون است. صرف‌نظر از جنسیت، بی‌شک تستسترون با فرآیند‌های جنسی در مغز و تمایل به سکس ارتباط دارد و وقتی سطح این هورمون بالا باشد، میل جنسی نیز بیشتر می‌شود.
بسیاری از مسائل مربوط به سبک زندگی و فرآیند‌هایی که در بدن اتفاق می‌افتند نیز همراه با افزایش تولید تستسترون در بدن هستند. مسائلی مثل ورزش مداوم، تخمک‌گذاری، شروع دوران بلوغ و خیلی از مسائل دیگر با افزایش سطح تستسترون خون ارتباط مستقیم دارند.
اما با وجود ارتباط بین هورمون تستسترون و شهوت، «جوردین ویگینز» (Jordin Wiggins)، متخصص عصب‌شناس و سکس درمان‌گر معتقد است که «مسئله فراتر از این‌ها است و هورمون‌های استروژن و پروژسترون نیز به افزایش میل جنسی کمک می‌کنند». «ایندیگو استری کانگر» (Indigo Stray Conger)، دارای گواهی درمان‌گری خانواده، ازدواج و روابط و دارای گواهی رسمی درمان‌گری جنسی می‌گوید: «تأثیر هورمون استروژن، بیشتر بر توانایی افراد در برانگیختگی فیزیکی است (مثل شدت جریان خون در اندام‌های تناسلی یا افزایش ترشحات واژن به‌منظور روان‌سازی)».
به‌جز این موارد، به نظر «ویگینز»، توجه به هورمون‌هایی که نقش فعالی در لذت‌های جنسی، ارتباط عاطفی و برانگیختگی دارند، مثل دوپامین و اکسی‌توسین نیز در درک بهتر میزان میل جنسی افراد اهمیت دارد.
این هورمون‌ها زمانی به‌شدت بالا می‌روند که در اوج عشق و عاشقی باشیم و شاید همین یکی از دلایلی است که چرا میل جنسی افراد زمانی که به‌تازگی وارد رابطۀ عاطفی با فرد جدیدی شده‌اند، بیشتر می‌شود.

2. رژیم غذایی
مصرف برخی از خوراکی‌ها، که به آن‌ها مواد خوراکی‌ شهوت‌زا نیز گفته می‌شود نیز به افزایش میل جنسی در بعضی از افراد کمک می‌کند. به‌نظر «آنا کابکا» متخصص زنان و زایمان با گرایش مسائل استخوان و عصب شناسی بانوان، «شکلات و پنیر حاوی مادۀ خاصی به نام فنیل‌تیلامین (PEA) هستند که این ماده در مغز نقش نوعی آمفتامین طبیعی را ایفا می‌کند که عمدتاً در پاسخ به عشق تولید می‌شود. پژوهش‌گران معتقدند که این آمفتامین تأثیر مستقیمی بر افزایش ترشح هورمون‌هایی دارد که حین سکس ترشح می‌شوند».
مطالعات محققین در این زمینه و بررسی چگونگی افزایش میل جنسی با مصرف خوراکی‌های شهوت‌زا ادامه دارد، اما تعدادی از خوراکی‌هایی که میل جنسی را افزایش می‌دهند، مثل خرچنگ، آووکادو و اسید‌های چرب حاوی امگا3، ویتامین‌ها و املاح خاصی دارند که سلامت عمومی بدن را تأمین می‌کند و بر تولید طبیعی هورمون‌ها و در نتیجه سلامت جنسی اثر دارند.

3. الکل
برای خیلی از افراد مصرف الکل باعث افزایش احساس شهوت در آن‌ها می‌شود. با این وجود ارتباط بین الکل و میل جنسی کمی پیچیده است. مطالعه‌ای در سال 1995 در این زمینه انجام شد و در مجلۀ «یافته‌های جدید در زمینۀ اعتیاد به الکل» به چاپ رسید. این پژوهش ادعا می‌کرد که «مصرف الکل گرچه توانایی فیزیکی افراد برای برانگیحتگی را دچار اختلال می‌کند ولی منجر به افزایش میل جنسی، تحریک‌شدن و لذت ‌بیشتر در بسیاری از زنان می‌شود».
شاید یکی از دلایلش این است که در واژن‌داران، مصرف الکل منجر به افزایش ترشح هورمون تستسترون می‌شود. اما از طرف دیگر، افزایش سطح این هورمون در آن‌ها، میزان حساسیت دستگاه تناسلی را کم‌تر و در نتیجه، ارگاسم را سخت‌تر می‌کند.
صرف‌نظر از عوارضی که الکل بر بخش فیزیولوژیکی سکس دارد، الکل شرم و خجالت را در افراد کم می‌کند و همین دلیل ساده‌ای برای تمایل بیشتر افراد به سکس در مستی نسبت به حالت هوشیاری است.

4. خود ارضایی مداوم
خودارضایی مداوم مستقیم و غیرمستقیم منجر به افزایش میل جنسی می‌شود. «استری کانگر» توضیح می‌دهد که «وقتی تمایل به سکس و علائم برانگیختگی جنسی در بدن به مدت طولانی با بهانه‌هایی مثل استرس و نبود پارتنر نادیده گرفته می‌شوند، این علائم کم‌کم فروکش می‌کنند و میل جنسی کم می‌شود».
در نتیجه، هرچقدر فردی بیشتر از نظر جنسی فعال باشد، مثلاً خودارضایی بکند، از نظر جسمی آمادگی بیشتری برای تحریک‌شدن دارد.
به‌بیان واضح‌تر به‌نظر «ویگینز»، «خودارضایی حتی ترشح هورمون‌هایی مثل دوپامین و تستسترون را نیز افزایش می‌دهد». با این‌که عمدتاً خودارضایی کاری است که در تنهایی انجام می‌شود، به افزایش لذت جنسی در کنار فرد دیگر نیز کمک می‌کند.
«کسانی که مرتب خودارضایی می‌کنند، سلیقۀ جنسیشان را بهتر می‌شناسند و بهتر با پارتنرشان در این زمینه ارتباط برقرار می‌کنند. تمام این موارد بر میزان رضایت از رابطه و نزدیکی بهتر به شریک عاطفی و حفظ ارتباط جنسی تأثیر دارد».

5. چرخۀ قاعدگی
اگر قبل یا حین عادت ماهانه میل جنسی بیشتری نسبت به سایر اوقات دارید، این مسئله کاملاً طبیعی است. نوساناتی که در سطح هورمون‌های جنسی در چرخۀ قاعدگی رخ می‌دهد، بر افزایش و کاهش میل جنسی تأثیر دارد.
«شیوا طالبیان» (Sheeva Talebian)، متخصص هورمون و غدد در مورد نقش هورمون‌های دوران قاعدگی می‌گوید: «ترشح هردو هورمون تستسترون و استروژن در زمان تخمک‌گذاری به اوج خودش می‌رسد (تقریباً 14 روز پیش از شروع عادت ماهانه) و ترشح هم‌زمان این دو هورمون منجر به بیشترشدن میل جنسی خواهد شد».
«سوزان گیلبرگ لنز» (Suzanne Gilberg-Lenz) نیز توضیح می‌دهد که در طول عادت ماهانه، خون‌رسانی به لگن و اندام‌های جنسی بیشتر از سایر اوقات است.
همین امر منجر به بروز شرایطی مشابه زمانی می‌شود که شدت‌گرفتن جریان خون در کیر مردان، منجر به بروز حالت برانگیختگی در آن‌ها می‌شود. در نتیجه افزایش جریان خون در واژن در دوران قاعدگی، منجر به بیشتر شدن میل جنسی و شهوت می‌شود. (و بله، هیچ اشکالی ندارد که در دوران قاعدگی سکس داشته باشید).

6. بارداری
در بررسی افزایش میل جنسی در دوران بارداری، دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است منجر به افزایش شهوت در زنان باردار باشد. «وندی تروباو» (Wendie Trubow)، پزشک و متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «ترشح بسیار زیاد استروژن در دوران بارداری بر افزایش میل جنسی تأثیر می‌گذارد. به‌علاوه، جریان خون در بخش‌های تناسلی نیز در این دوران افزایش پیدا می‌کند که باعث حساس‌ترشدن و تحریک‌پذیری بیشتر اندام‌های تناسلی است. این حس‌ها و میل جنسی بیشتر در این دوران کاملاً طبیعی و خوب است».
جز در مواردی که پزشک متخصص زنان تشخیص بدهد که سکس و ارگاسم برای بارداری شما خطرناک است، سکس دوران بارداری هیچ خطر خاصی برای شما ندارد. و اگر حین بارداری برای سکس راحت نبودید، پوزیشن‌های راحت‌تر و مناسب‌تر را امتحان کنید.
برای سکس زوج‌های دگرجنس‌گرا، پیشنهاد «تروباو» این است که خانم باردار به پهلو دراز بکشد و پارتنرش از پشت با او سکس داشته باشد. درمواردی که این زوج همجنس‌گرا هستند، باز هم راحت‌ترین حالت برای خانم باردار خوابیدن به پهلو است؛ با این تفاوت که لزومی ندارد پارتنرش پشت او قرار بگیرد.

7. مثانۀ پر
برای کسانی که واژن دارند، پربودن مثانه یکی از دلایل تمایل بیشتر به سکس است.
کلیتوریس، واژن و مجاری ادراری همگی در فاصلۀ کمی از یک‌دیگر واقع شده‌اند. بنابراین با پرشدن مثانه، به بقیۀ قسمت‌های دستگاه تناسلی فشار می‌آید و باعث تحریک‌شدن فرد می‌شود.
نزدیک‌بودن این قسمت‌ها به یک‌دیگر، متأسفانه یکی از دلایل مستعدبودن خانم‌ها به ابتلا به عفونت مجاری ادراری از طریق روابط جنسی است.

8. تغییر فصل
بعضی از پژوهش‌ها، افت سطح تستسترون آقایان (و در نتیجه کاهش میل جنسی) را در تابستان و افزایش این هورمون در پاییز را نشان می‌دهند؛ نشانه‌هایی که ارتباط بین میل جنسی و تغییرات فصول سال را اثبات می‌کنند.
این تغییرات خلق‌وخو که با تغییر فصل اتفاق می‌افتند بر تمایل افراد به سکس تأثیر می‌گذارند. همان‌طور که «ویگینز» توضیح می‌دهد، «اگر کسی دچار افسردگی‌های فصلی باشد، در دورانی که افسردگی شروع می‌شود کاهش میل جنسی نیز قابل مشاهده است. خانم‌هایی که میل جنسی بالایی ندارند بیشتر از خانم‌هایی با میل جنسی زیاد مستعد ابتلا به افسردگی هستند. همین امر ثابت می‌کند که تا چه اندازه میل جنسی و سلامت روحی با هم ارتباط دارند».
با این‌که اغلب افراد اختلالات روحی ناشی از تغییر فصل را به فصل زمستان ربط می‌دهند، ولی ممکن است این نشانه‌ها در تابستان نیز بروز کنند. «رکسانا نماور» (Roxanna Namavar) روان‌پزشک و از مدیران ارشد سایت، اختلالات افسردگی فصلی، پاسخی به تغییر ناگهانی وضع هوا و میزان نور خورشید است که هم در پایان پاییز و هم در انتهای فصل بهار رخ می‌دهد.

9. شرایط خاص
عوامل زیادی به‌اقتضای شرایط پیش می‌آید که افراد را نسبت به حالت معمول حشری‌تر می‌کند. به‌نظر «گیگی انگل» (Gigi Engle)، مربی رسمی مسائل جنسی، «مهم‌ترین چیزی که باید درمورد میل جنسی زنانه درک شود، خودبه‌خودی‌نبودنش در اغلب موارد است. میل جنسی پدیده‌ای زیستی-روانی است. به عبارت دیگر، برای تحریک‌شدن باید چندین عامل هم‌زمان با هم نقششان را ایفا کنند».
چندین دلیل معمول برای حشری‌شدن مقطعی افراد وجود دارد؛ مثل روابط جدید، شرایطی که از نظر جنسی تحریک‌کننده باشند یا رابطه با کسانی که برایتان بسیار جذابند:

  • روابط جدید: «ماه‌عسل رابطه» عمدتاً اصطلاحی است که به ابتدای روابط عاشقانه نسبت داده می‌شود. افراد در این دوران از نظر جنسی به‌شدت نسبت به هم‌دیگر کشش دارند و از بودن با هم سیر نمی‌شوند. همان‌طور که «انگل» توضیح می‌دهد، «در این دوره از رابطه، مغز زوج‌ها بالاترین میزان ترشح هورمون‌های اوکسی‌توسین و دوپامین را دارد که وظیفه‌شان ایجاد حس خوب است. برای همین در ابتدای رابطه مدام تحریک می‌شویم و شهوت دست از سر ما بر نمی‌دارد. در چنین شرایطی بود و نبود سایر عوامل محرک چندان اهمیتی ندارد؛ چون سرخوشی حاصل از انرژی شروع رابطه به‌تنهایی برای ما کافی است».
  • موقعیت‌های تحریک‌کننده: براساس توضیحات «انگل»، شرایطی که از نظر جنسی تحریک‌کننده هستند، مثل «صحبت‌های جنسی یا تماشای محتواهای شهوانی، منجر به افزایش تمایل به سکس و برانگیختگی در مغز شما می‌شوند. این عوامل بیشتر جنبه‌های روانی-اجتماعی شهوت را در بر می‌گیرند».
  • بودن در کنار کسانی که برایتان خیلی جذابند: طبیعتاً وقتی در کنار کسانی هستید که جذبشان می‌شوید، تحریک می‌شوید. مخصوصاً در مواقعی که برای هم دلربایی کنید و لاس بزنید. «انگل» توضیح می‌دهد که «بودن در کنار کسانی که به‌نظر شما خیلی جذاب و سکسی هستند، جوی نیمه‌جنسی را برایتان به‌وجود می‌آورد. این افراد مثل محرکی برای شهوت شما عمل می‌کنند و برای همین بیشتر از سایر اوقات حشری می‌شوید».

ممکن است کسی بیش‌ازحد طبیعی حشری باشد؟



مدام تحریک‌شدن هیچ ایرادی ندارد. اتفاقاً میل جنسی سالم و زندگی جنسی نرمال برای حفظ سلامت عمومی بدن و افزایش کیفیت زندگی نقش حیاتی ایفا می‌کند. «استری کنگر» می‌گوید: «مسائل جنسی از بخش‌های طبیعی و نرمال زندگی هستند و روابط جنسی با هر شدت و میزانی در حفظ سلامتی روانی و جسمی افراد نقش دارند».
بعضی از افراد ذاتاً میل جنسی بیشتری نسبت به سایرین دارند که تنها در صورتی مشکل تلقی می‌شود که خود فرد میل جنسیش را مانعی برای تمرکز یا حفظ روابطش بداند.
«کیندی دارنل» (Cyndi Darnell)، سکس درمان‌گر و متخصص مسائل جنسی بالینی می‌گوید: «تنها در مواردی که تحریک‌شدن برای شما ایجاد مشکل کرده باشد یا به معضلی در زندگی شما تبدیل شود، باید ادعا کنید که بیش‌ازحد حشری هستید».
اگر واقعاً با میل جنسیتان به مشکل برخورده‌اید، در ادامه طبق نظر متخصصین روش‌هایی برای تخلیۀ این انرژی جنسی گردآوری شده است.


در مورد بیش‌فعالی میل جنسی (hypersexuality) چه‌کار باید کرد؟



بیش‌فعالی جنسی در متون پزشکی به این صورت تعریف می‌شود: «ناتوانی در کنترل و مهار رفتارهای جنسی فرد تا حدی که به دلیلی برای رنج و آزار او تبدیل شود». البته در مورد خود این عارضه بحث‌های زیادی بین متخصصان وجود دارد.
همۀ متخصصین موافق نیستند که چنین چیزی نوعی عارضه یا مشکل به‌حساب بیاید و در نسخۀ پنجم کتاب «راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روان‌پزشکی (DSM-5)» نام آن قید نشده است. همین‌طور انجمن مدرسین، مشاورین و درمان‌گران حوزۀ مسائل جنسی آمریکا معتقدند که شواهد و مدارک کافی برای وجود پدیده‌ای به نام «اعتیاد به سکس» وجود ندارد.
با تمام این‌ها، ‌اگر باز هم از شدت میل جنسیتان ناراحتید یا شهوت شما از کنترل خارج شده، بد نیست برای مشاوره به یکی از متخصصین سکس‌درمان‌گر یا مشاورین در حوزۀ مسائل جنسی مراجعه کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.
«دارنل» (Darnell) در مورد شهوت افسار گسیخته می‌گوید: «با این‌که طبق نظر متخصصین حرفه‌ای رفتارهای جنسی خارج از کنترل برای افراد ایجاد مشکل می‌کنند ولی چندان به‌عنوان بیماری و عارضۀ جدی به‌حساب نمی‌آید. بیش از این‌که نیازی به درمان آن باشد باید رابطۀ متعادلی میان مسائل جنسی، لذت، ارزش‌ها و احساسات فرد برقرار کرد».


چطور با حشری‌بودن کنار بیاییم؟



مرتب سکس داشته باشید
اگر حشری هستید و پارتنرتان مشکلی با سکس ندارد، مرتب سکس داشته باشید. نزدیکی مداوم باعث افزایش رضایت کلی از رابطه می‌شود و مزیت‌های زیادی برای سلامتی دارد و باعث کاهش استرس و افزایش عملکرد سیستم شناختی می‌شود. در واقع طبق نظر «سارا اسلوان» (Sara Sloan) بهتر است به‌طور میانگین هر 48 ساعت سکس داشته باشید.

خودارضایی کنید
یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تخلیۀ انرژی جنسی، خودارضایی‌کردن است. همان‌طور که «دارنل» می‌گوید: «استفاده از روش‌های جسمی و خودارضایی با فکرکردن، راه‌های خیلی خوبی برای افزایش سطح انرژی بدن و تخلیۀ انرژی جنسی اضافی است. تمرینات عرفانی هم برای انتقال انرژی از بخش‌های تناسلی به سایر اعضای بدن مفید است».
در مجموع خودارضایی خاصیت‌های دیگری نیز برای بدن و سلامتی دارد که در پست‌های دیگری به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

راه‌های جدیدی برای ارضای شهوتتان پیدا کنید
سکس تصویری و سکس از طریق تلفن همراه، راه‌های خلاقانه‌ای برای کنترل شهوت شما هستند بدون این‌که بخواهید برخلاف تمایلتان سکس داشته باشید یا اصلاً عمل جنسی در واقع رخ بدهد. تماشای پورن نیز چه به‌تنهایی و چه در کنار پارتنرتان، به رفع نیاز جنسی کمک می‌کند.

ورزش کنید
درست است که ورزش و سکس فعالیت‌های جسمی کاملاً متفاوتی هستند، ولی ورزش به کاهش استرس و آزاد‌شدن هورمون‌های شادی کمک می‌کند. از این نظر، ورزش به کم‌شدن تنش‌های جنسی در بدن کمک می‌کند.

تمریناتی برای افزایش سطح هوشیاری انجام بدهید
مراقبه با هدف افزایش تمرکز و هوشیاری به افراد در برقراری ارتباط با روان و تمرکز بر زمان حال کمک می‌کند. این شیوه اغلب برای درمان اعتیاد و بی‌اختیاری رفتارهای جنسی مؤثر است؛ به‌خصوص اگر مسائل جنسی به مانعی برای زندگی نرمال شما تبدیل شده باشد.
برخی از افراد برای کنترل شهوت از داروهایی استفاده می‌کنند که تأثیری مشابه به تأثیر خودارضایی را دارد بدون این‌که واقعاً مجبور به خودارضایی‌کردن باشند.


کی باید درخواست کمک کرد؟



اگر میل جنسی بالا در محیط کار، روابط شخصی یا سایر بخش‌های مهم زندگی اختلال ایجاد کرده است یا اگر در مجموع شهوت زیادتان شما را آزار می‌دهد، به متخصصین مسائل جنسی یا سکس‌درمان‌گرها مراجعه کنید و با آن‌ها برای رفع مشکل مشورت کنید.
«استری کانگر» توصیه می‌کند که «به‌خصوص در مواردی که این شهوت زیاد باعث بروز رفتارهای جنسی پرخطری شود که امکان دارد تأثیرات جبران‌ناپذیری بر سلامتی شما داشته باشد، باید تقاضای کمک کنید».
یکی از مسائل شخصی که در مورد حشری‌شدن گریبان‌گیر افراد می‌شود، حس گناه و شرم است. «مگوین وایت» (Megwyn White)، سکس درمان‌گر بالینی، در مورد شرم و خجالت از مسائل جنسی می‌گوید: «این شرم و خجالت بیشتر به‌دلیل انگی است که اجتماع به مسائل جنسی و خودارضایی می‌زند».
مراجعه به متخصصین جنسی شما را در رفع این احساس‌های منفی و بازیابی حس آرامش یاری می‌کند.


سخن پایانی


مسائل روزمرۀ زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند گاهی بیش‌ازحد معمول احساس حشری‌بودن داشته باشید. بعضی از این محرک‌ها و عوامل قابل کنترل هستند؛ مثل چیزهایی که می‌خوریم و دفعاتی که خودارضایی می‌کنیم. سایر موارد مؤثر مثل سطح هورمون‌ها یا تغییر فصل‌ها، غیرقابل‌اجتناب هستند.
همان‌طور که «وایت» می‌گوید: «مهم‌ترین نکته این است که وقتی تحریک می‌شوید قبول کنید که احساس شهوت کاملاً مسئله‌ای طبیعی است» و نباید از داشتنش احساس گناه بکنید. با برانگیختگی، بدن به شما می‌گوید که چه می‌خواهد و از چه کاری احساس خوبی پیدا می‌کند. تا زمانی که حشری‌شدن، در زندگی روزمرۀ شما اختلالی ایجاد نکند، هیچ اشکالی ندارد که میل جنسی زیادی داشته باشید.


منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-05-29 06:22:53 +0330 +0330

بیشتربرای خانمهابود.من پنجاهویکسالمه ودلم میخوادهرشب سکس دلشته باشم ولی همسرم اصلأبه زورمیادپیشم من بایدچه کنم؟

2 ❤️

2023-05-29 09:09:22 +0330 +0330

👏 👏

1 ❤️

2023-05-31 06:56:35 +0330 +0330

یه راهکاربده تا منم سردبشم ومجبورنشم برم ددر

1 ❤️

2023-06-16 17:43:20 +0330 +0330

↩ Jodan
میری ددر جدی؟

0 ❤️

2023-06-18 02:10:49 +0330 +0330

↩ Mahi goli
دیگه…روزگارغریبیست…گوگولی

0 ❤️

2023-06-18 12:50:48 +0330 +0330

↩ Jodan
شت

0 ❤️

2023-06-20 20:02:01 +0330 +0330

↩ Mahi goli
ماهی گلی عجب استایلی داری لعنت بهت رفتم تو نخت

0 ❤️

2023-06-26 16:49:35 +0330 +0330

یه نکته دیگه هم هس اونم سایز بیضه هاس
بشدت این قضیه مهمه و وقتی سطح تستوسترون و ریکاوری طرف بالا باشه هر روز بشدت شهوتش بالاس مگه این ک یا خب ب هر دلیلی تخلیه کنه یا ورزش سنگین کنه ک من دومیشم
(بهترین کار گرفتن‌دوش آب سرده ک باعث میشه تستسرون تو دمای کمتر سریعتر ریکاوری شه، هر روز صبح انقد سخت راس میکنم ک فقط دوشِ آبِ سرد آرومم میکنه😑🔥)

2 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «