آیا انزال مرتب ریسک سرطان پروستات را میکاهد؟

1397/09/21



**نگاه کلی
**خبر خوشایند درباره سرطان پروستات این که اگر شما به طور مرتب انزال میشوید ریسک سرطان پروستات شما کاهش می یابد. منظور از انزال مرتب چند بار است؟ تحقیق انجام شده در دانشکده پزشکی هاروارد 21 بار در ماه را انزال مرتب و منظم در نظر میگیرد. تحقیق مشابهی در استرالیا به هفت بار در هفته اشاره دارد.
ولی یک نکته این است: تحقیقی نشان می دهد که این کار تنها در مردان 50 سال و بالاتر موثر می باشد.

**تحقیقات چه می گویند؟
**توصیه های کاهش ریسک سرطان اغلب شامل مواردی است که نباید انجام دهید. بنابراین، خبر خوب این است که یک کار لذت بخشی که همه ی مردان از آن لذت میبرد میتواند از سرطان جلوگیری کند.
محققین واقعا نمی دانند که چرا انزال مرتب می تواند از سرطان پروستات جلوگیری کند. یک نظریه این است که انزال، غده پروستات را از مواد سرطانی، عفونت و مواد التهاب آور رها می سازد. علیرغم شواهد زیاد که به فایده ی انزال مرتب اشاره میکند ، این باور هنوز هم نظریه ی بحث برانگیزی است. یافته های ضدونقیضی وجود دارد. بیشترین بحث درباره این مطالعات، درباره سن وقوع انزال است.
تحقیق سال 2008 نشان داد که اگر مردان در سنین بیست و سی سالگی خود از نظر جنسی فعالتر باشند، احتمال سرطان پروستات آنها بیشتر است. این تحقیق هیچ دلیل قطعی مبنی بر اینکه خودارضایی بیش از سکس باعث سرطان پروستات می شود نیافت.
تحقیق دانشگاه هاروارد، یافته های مرتبط با این تحقیق را تایید نکرد. این تحقیق نشانه ای مبنی بر ارتباط بین سرطان پروستات و افزایش سن پیدا نکرد ولی نشان داد که با افزایش سن ، مزایای انزال به طور مرتب نیز افزایش می یابد. همچنین یک تحقیق انجام شده در استرالیا نشان میدهد که اگر در طول دوران ابتدایی بزرگسالی انزال به طور مرتب اتفاق بیافتد ، ریسک سرطان پروستات کاهش خواهد یافت.
البته انزال مرتب هیچ تاثیری روی سرطان پروستات وخیم و پیشرفته ندارد.
لازم است تحقیقات بیشتری برای درک هرچه بهتر رابطه بین سرطان پروستات و انزال انجام شود.

**ریسک شما چقدر کاهش می یابد؟
**تحقیقی که دانشگاه هاروارد در طول 18 سال توسط 30.000 متخصص سلامت انجام داد نشان میدهد که ریسک سرطان پروستات در مردانی که 21 بار در ماه انزال داشته اند، در مقایسه با مردانی که چهار تا هفت بار در ماه انزال داشته اند، 20درصد کاهش یافته است.
تحقیق مشابه در استرالیا نشان داد که وقتی مردان هفت بار در هفته انزال میشوند، این ریسک تا 36 درصد کاهش می یابد.

**آیا شما در معرض سرطان پروستات هستید؟
**سرطان پروستات، دومین سرطان شایع مردان است. سرطان پوست شایع ترین سرطان است. در آمریکا از هر هفت مرد، یک نفر در مقطعی از زندگی خود دچار سرطان پروستات می شود.
عوامل زیر بر ریسک سرطان پروستات تاثیر می گذارد:
• سن: مردان بیش از 50 سال بیشتر در معرض خطر سرطان پروستات هستند
• نژاد: سرطان پروستات در میان مردان سیاه پوست شایع تر است
• ژنتیک: ریسک کسانی که در وابستگان نزدیک خود سرطان پروستات دارند، بالاتر است
• وزن: چاقی باعث افزایش ریسک سرطان پروستات می شود
• سطح فعالیت: عدم فعالیت فیزیکی باعث افزایش ریسک در برخی مردان می شود
• رژیم غذایی: رژیم غذایی حاوی چربی حیوانی و لبنی بالا و فیبر، میوه و سبزیجات کم باعث افزایش ریسک سرطان پروستات می شود
• قد: ریسک این سرطان در مردان بلندقد بیشتر است
• تماس بامواد شیمیایی: در معرض “عامل نارنجی” بودن ریسک سرطان پروستات را افزایش می دهد

همچنین اگر با 30 زن یا بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، یا اینکه بیماری های مقاربتی داشته باشید ، احتمال سرطان شما بیشتر خواهد بود. علت این مسئله می تواند عادات جنسی شما باشد. همچنین اگر به خاطر سطوح بالای هورمون مردانه، سکس زیادتری داشته باشید، این نیز میتواند یک عامل خطرناک باشد.

**روشهای کاهش ریسک سرطان
**علت های سرطان پروستات شناخته شده نیستند ولی شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می تواند راهکار خوبی باشد. مراحلی که باید طی کنید عبارتند از:
• کاهش مصرف گوشت قرمز، چربی های حیوانی و چربی های لبنی
• افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی خود
• در مردانی که سرطان پروستات دارند، استفاده منظم از آسپرین میتواند باعث کاهش سرعت پیشرفت سرطان شود.

**جمع بندی
**سکس و خودارضایی از جهت های مختلفی برای شما فایده دارند. مثلا میتواند استرس شما را کاهش دهد و سلامت قلب شما را بهبود ببخشد یا اینکه خیلی ازمردان بعد از سکس خواب بهتری دارند. پس انزال مرتب میتواند شما را تا حدی در برابر سرطان پروستات محافظت کند ، به خصوص اگر سن تان بالای 50 سال است.

منبع

1542 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-12-12 09:06:53 +0330 +0330

مرسی بابت مطلب بی سروتهی که گذاشتی و وقتمونو گرفتی، دقیقا ازون دسته از مقالاتی بود که تو سایتهاومجلات زرد دیده میشه و صرفا جهت افزایش بازدید یا فروش مجله میشه،بود! ،

0 ❤️

2018-12-13 00:54:11 +0330 +0330
نقل از: کوثلاو مرسی بابت مطلب بی سروتهی که گذاشتی و وقتمونو گرفتی، دقیقا ازون دسته از مقالاتی بود که تو سایتهاومجلات زرد دیده میشه و صرفا جهت افزایش بازدید یا فروش مجله میشه،بود! ،

استاد بزرگ ایشون نگفتن انزال مرتب سرطان پروستات رو درمون میکنه،گفته ریسک ابتلا به سرطان پروستات،یعنی پیشگیری.اگه درمان میکرد که همه کسایی که سرطان پروستات داشتن صبح تا شب در حال کف دستی زدن بودن

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «