اندکی بیاندیشیم.....

1397/11/02

هنوز…!
درهمين نزديكی ما…!

مردى گوسفند می‌کُشد و خونش را به ماشين چند صد ميليونى‌اش ميمالد!

پسری پشت ماشینش می‌نویسد: “بیمه قمر بنی هاشم”، يا اينکه می‌نويسد “يا جد فلانی”؛ اما مثل یابو میراند!

هنوز برای ازدواج استخاره می‌کنند نه تحقیق!

هنوز توی چاه پول می‌ریزند و نامه عربی پست می‌کنند!

هنوز مردم چشم ديدن بوسه عشق را ندارند درحاليكه برای ديدن صحنه اعدام با شور و شوق حاضر می‌شوند!

هنوز قبل از پدر شدن، حتی يك كتاب تربيت كودك پارسی نمی‌خوانند اما هرشب در مسجد دعای عربی می‌خوانند!

درحاليكه تنها نان‌آور همسايه، بعلت بيماری‌ و بی‌پولی درحال مرگ است، فرسنگها مسير را جهت زيارت خدایی می‌روند كه خودش به وضوح بیان کرده که: از رگ گردنتان به شما نزديكترم….

هنوز بر آزادگی حسین اشک می‌ریزند اما حاضر نیستند یک روز آزاده زندگی کنند.

زبان و کلامشان مملوّ از جملات زیباست اما عملشان سرشار از زشتی و ناپاکی است!

آری این است بلای تعصب کورکورانه جاهلی؛ بلای خانمانسوز ایران

به یاد دیالوگی بس قشنگ و معنی‌دار از سریال امام‌علی افتادم؛

“معاویه: قوی‌تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟
عمروعاص: آری، جهل مردم…!”

آیا در سایهٔ همین جهل و پذیرش و تقلیدهای بدون تفکر و کورکورانه نیست که حاکمان و سردمداران ما به خودشان چنین اجازه می‌دهند تا با بی‌شرمی تمام، این گفتارهای سخیف و البته برای خودشان منفعت دار و ضامن بقای حکومت و نظام را به زبان جاری کنند؟!

علاوه بر این، علم‌الهدی امام جمعه مشهد، در پاسخ به این گفته حسن روحانی؛ “مردم را نباید به زور و شلاق به بهشت ببریم”، این را بیان کرد که: “شلاق که سهل است، با تمام قوا جلوی کسانی که مانع رفتن مردم به بهشت می‌شوند، خواهیم ایستاد!”

به راستی چه کسی این وظیفه را برای حاکم اسلامی تعیین کرده است؟! چرا آخوند باید مردم را به زور و با شلاق به بهشت ببرد؟! چگونه این حق را برای خود قائل می‌شود که به اسم نماینده خدا در تمام امور زندگی مردم دخالت کند؟! چه منفعتی برای او دارد؟! واقعا اگر آخوند جماعت تا این حد دلسوز جامعه و به فکر مردم میبود، آیا این همه مصیبت و بلا نصیب مردم ایران میشد؟!

و در نهایت؛

آیا جهل و تعصب و تقلید کورکورانه اکثریت مردم باعث به وجود آمدن چنین دیدگاه‌هایی برای سردمداران حکومت نشده است؟!

تفکر عقلانی و منطقی به دور از تعصب و تقدّس؛ اولین قدم برای ایجاد تغییر

14 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-01-22 17:21:08 +0330 +0330

الان ی سریا میان میگن: اینجا ایران اس دیگه!!

ن داشم، نگو ایران اس، بگو ج.ا هس! بگو حکومت یخچال هاس! بگو حکومب نائبین امام زمانه! بگو حکومت اسلامیس!

5 ❤️

2019-01-22 17:22:53 +0330 +0330

جهل امروزه ۲ لبه برنده دا ره یکیش تعصب و حماقت کورکورانه هست که شما هم در این تاپیک به درستی و زیبایی اونو به تصویر کشیدین و اما لبه دوم اون روشنفکری کورکورانه هست که متاسفانه کمتر به اون توجه میشه و دلیلشم بلایی هست که تعصب و مذهب و فرصت طلبی مذهبی سر ما ملت اورده . نمونه اش همین الان چند تا کپشن دیدم اینجا که واقعا جای تاسف و خجالت داره داره . مثلا طرف تاپیک زده بعنوان کپشن بیغیرتی ! کل فلسفشم اینه که چطور ۴ تا کیر کلفت زن و مادر و خواهرشو بگایند !!! و دهها نمونه دیگه ازین نوع تفکرات که متاسفانه اینا هم زاییده و عوارض تفکرات بدبختی و جهان سومی ما هست !
موفق باشید

4 ❤️

2019-01-22 17:32:14 +0330 +0330
نقل از: Different man الان ی سریا میان میگن: **اینجا ایران اس دیگه**!!

ن داشم، نگو ایران اس، بگو ج.ا هس! بگو حکومت یخچال هاس! بگو حکومب نائبین امام زمانه! بگو حکومت اسلامیس!

ایران رو من و تو و دوستان مشترکمون و هم‌محله‌ای و همشهری و… میسازیم، هر کدوم یاد بگیریم که قبل از پذیرفتن هر چیزی که می‌شنویم یا با آن برخورد می‌کنیم فقط اندکی و نه بیشتر، به اون مورد بیاندیشیم و بدون تعصب و کاملا بی‌طرف در موردش تفکر کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهند شد اما متأسفانه این تفکر برای ما از کتاب خواندن هم سخت‌تر است!! (dash)

4 ❤️

2019-01-22 17:37:18 +0330 +0330

وقتی مردم تفریح رو به یاد گرفتن و دونستن ترجیح میدن ، از جهل خودشون رنج میکشن و در رنج و عذاب ای که خودشون باعثش بودن خواهند مرد.

5 ❤️

2019-01-22 17:46:06 +0330 +0330
نقل از: mohandes_sexy جهل امروزه ۲ لبه برنده دا ره یکیش تعصب و حماقت کورکورانه هست که شما هم در این تاپیک به درستی و زیبایی اونو به تصویر کشیدین و اما لبه دوم اون روشنفکری کورکورانه هست که متاسفانه کمتر به اون توجه میشه و دلیلشم بلایی هست که تعصب و مذهب و فرصت طلبی مذهبی سر ما ملت اورده . نمونه اش همین الان چند تا کپشن دیدم اینجا که واقعا جای تاسف و خجالت داره داره . مثلا طرف تاپیک زده بعنوان کپشن بیغیرتی ! کل فلسفشم اینه که چطور ۴ تا کیر کلفت زن و مادر و خواهرشو بگایند !!!!! و دهها نمونه دیگه ازین نوع تفکرات که متاسفانه اینا هم زاییده و عوارض تفکرات بدبختی و جهان سومی ما هست ! موفق باشید

بله فرمایش شما درسته و روشنفکری اگر در جهت یکسری اهداف خاص به کار گرفته شود به همان اندازه جهل و تعصب می‌تواند زیانبار واقع شود؛ مصداق بارز این حالت رو من علی شریعتی میدونم که در قالب روشنفکری، متأسفانه افکار پوسیده و متحجرانه‌ای رو به خورد ملت داد و به نفع روحانیون و آخوندها عملکردش بود. در خصوص مثال شما در این سایت هم، من اینطور فکر میکنم که اینها بیشتر گرایشات جنسی هستند تا روشنفکری، منظورم اینه که کسی که این موارد رو دنبال میکنه و به اونها علاقه‌منده بخاطر اثبات روشنفکر بودنش نیست بلکه نوعی میل و گرایش جنسی و لذت سکسی باعث و دلیل این تصمیم اون شخصه، ممنون از حضورتون ?

2 ❤️

2019-01-22 17:50:11 +0330 +0330
نقل از: We_Are_All_Victims

انصافاً استاد بلامنازع تاپیگذاری در باب دین هستی کامبیزخان....دست مریزاد

نظر لطفی که به من داری سبب میشه که اینطور ببینی وگرنه اینطور چیزی واقعیت نداره، در کل، اگر بدترین هم باشم اما سعی خودمو باز میکنم…، مرسی داداش فرهاد ?

2 ❤️

2019-01-22 17:54:45 +0330 +0330
نقل از: DarkWeb وقتی مردم تفریح رو به یاد گرفتن و دونستن ترجیح میدن ، از جهل خودشون رنج میکشن و در رنج و عذاب ای که خودشون باعثش بودن خواهند مرد.

یه مدتی هست که کمتر افتخار حضور میدی برادر، شاید باور نکنی اما به جون جفتمون موقع نوشتن متن تاپیک به یادت بودم، خیلی خوشحال شدم دارک‌وب جان که بودیو نظر دادی و ممنون ?

2 ❤️

2019-01-22 17:57:04 +0330 +0330

با تشکر از زحمات شما…
درسته، ريشه تغيير از درون من شروع به رويش ميکنه و وقتي به ثمر ميرسه،«ما» ازش بهره مند ميشيم.
شما رو نمي دونم، ولي من ديگه واقعا خسته شدم.
اين زندگي حق من نيست.
حق شما هم نيست.
اين وضعيت رقت بار حق هيشکدوم ما نيس.
بيايم بيدار شيم.
آينده ي ما تو دستان خودماست.
اونايي که ميگن سني ازشون گذشته و الان لب گورن،
لااقل واس فرزنداتون دلتون بسوزه،
بيايم يکم بفهميم.
چرا اغلبمون عين کبک سرمون رو کرديم زير برف و نميخايم حقيقت رو ببينيم؟
دين تنها يه وسيله است که شيوه زندگي رو مشخص ميکنه،هر کي دلش نخاد ميتونه عمل نکنه بهش.
دين آينده خودمون رو تضمين ميکنه البته اگه حقيقت داشته باشه،
آينده فرزندان اين خاک چي ميشه؟
اونا بايد توو يه لجنزار ناشي از جهل و خرافه و تقليد کورکورانه پدرانشون زندگي کنن؟
آيا حق اونا اينه که اينقدر ظلم بشه بهشون؟
اگه دين قرار بود سعادت بشريت رو تعيين کنه الان ما يه انقلاب اسلامي کرديم ها،چرا من نبايد در رفاه کامل زندگي کنم؟
دوستان عزيز، دين راهي براي رسيدن به مدينه فاضله نيست.
براي پيشرفت نيازي به افکار مندرس و پلاسيده نيست.
بيايم بفهميم.!..!

1 ❤️

2019-01-22 18:01:46 +0330 +0330
نقل از: kambiz55
نقل از: DarkWeb وقتی مردم تفریح رو به یاد گرفتن و دونستن ترجیح میدن ، از جهل خودشون رنج میکشن و در رنج و عذاب ای که خودشون باعثش بودن خواهند مرد.

یه مدتی هست که کمتر افتخار حضور میدی برادر، شاید باور نکنی اما به جون جفتمون موقع نوشتن متن تاپیک به یادت بودم، خیلی خوشحال شدم دارک‌وب جان که بودیو نظر دادی و ممنون ?

دلسرد شدم حقیقتش ، سعی میکنم کمتر با اعصابم بازی کنم…

فدات ، ممنون که به یادمی ?

2 ❤️

2019-01-22 18:09:23 +0330 +0330

ماتوکون ملت میگذاریم ، ما برای ملت از فرانسه دیلدو آورده ایم، ما با دیلدو شمارا راهی بهشت میکنیم، شما هرچه پول دارید ما از جیبتان میدزدیم تا شما را به بهشت بفرستیم، پولدارها به جهنم میروند ما چه لطف بزرگی در حق شما میکنیم، بخاطر شما خودمان را جهنمی میکنیم…

1 ❤️

2019-01-22 18:18:01 +0330 +0330

چیزی نمیگم…فقط اندکی تأمل…همین وبس

2 ❤️

2019-01-22 18:24:36 +0330 +0330
نقل از: Sallomenta... با تشکر از زحمات شما... درسته، ريشه تغيير از درون من شروع به رويش ميکنه و وقتي به ثمر ميرسه،«ما» ازش بهره مند ميشيم. شما رو نمي دونم، ولي من ديگه واقعا خسته شدم. اين زندگي حق من نيست. حق شما هم نيست. اين وضعيت رقت بار حق هيشکدوم ما نيس. بيايم بيدار شيم. آينده ي ما تو دستان خودماست. اونايي که ميگن سني ازشون گذشته و الان لب گورن، لااقل واس فرزنداتون دلتون بسوزه، بيايم يکم بفهميم. چرا اغلبمون عين کبک سرمون رو کرديم زير برف و نميخايم حقيقت رو ببينيم؟ دين تنها يه وسيله است که شيوه زندگي رو مشخص ميکنه،هر کي دلش نخاد ميتونه عمل نکنه بهش. دين آينده خودمون رو تضمين ميکنه البته اگه حقيقت داشته باشه، آينده فرزندان اين خاک چي ميشه؟ اونا بايد توو يه لجنزار ناشي از جهل و خرافه و تقليد کورکورانه پدرانشون زندگي کنن؟ آيا حق اونا اينه که اينقدر ظلم بشه بهشون؟ اگه دين قرار بود سعادت بشريت رو تعيين کنه الان ما يه انقلاب اسلامي کرديم ها،چرا من نبايد در رفاه کامل زندگي کنم؟ دوستان عزيز، دين راهي براي رسيدن به مدينه فاضله نيست. براي پيشرفت نيازي به افکار مندرس و پلاسيده نيست. بيايم بفهميم.!....!

در ادامه صحبت شما این رو بگم که دین یک صنعته؛ الان موضوع تاپیک بعدیم مثل نیم‌نیما بهم وحی شد! البته با کمک و الهام از گفته‌های توی عزیز، ممنون ?

1 ❤️

2019-01-22 18:26:57 +0330 +0330
نقل از: کوثلاو ماتوکون ملت میگذاریم ، ما برای ملت از فرانسه دیلدو آورده ایم، ما با دیلدو شمارا راهی بهشت میکنیم، شما هرچه پول دارید ما از جیبتان میدزدیم تا شما را به بهشت بفرستیم، پولدارها به جهنم میروند ما چه لطف بزرگی در حق شما میکنیم، بخاطر شما خودمان را جهنمی میکنیم...

چقدر فداکار… ، کیه که قدر بدونه؟! ? (dash) ?

1 ❤️

2019-01-22 18:28:33 +0330 +0330
نقل از: دایی.جون چیزی نمیگم...فقط اندکی تأمل...همین وبس

جان مطلب رو گفتی و بیشتر از این نیازی هم نبود، مرسی ?

2 ❤️

2019-01-22 18:45:41 +0330 +0330

واقعا همینه :((((((( خیلی بده خیلی منم دلم پره هر کیم بخواد اعتراض کنه مغلوب میشه چون جو اکثریت بر همین بنا گذاشته شده اونایی هم که اهل قلم و تفکرن اونام کاری نمی کنن میگن ایرانه دیگه درست میشه چند سال دیگه کلا همه شونه خالی میکنن و نسل جوونم اکثرا دنبال کار خودشونن و شجاع و مفید نبودن در عرصه سیاست و مطالعشون کم شده چون سرشون گرم شده به مسایل اولیه مثل همین سکس و تفریح و مشروب و مسافرت چون واقعا هیچ تفریحی نیست … مثل هرم مازلو که میگ اگه نیاز های اولیه و شادی یک حکومیت تامین نشه به مراتب بالاتر اصلا فکر نمی کنن الان مردم جیباشون خالی شده وقت فکر به این چیزا ندارن البته من اسطورم چگواراس که یک شخصیت ازادی خواه است ولی خب یک دست صدا نداره

1 ❤️

2019-01-22 19:06:13 +0330 +0330
نقل از: katy_harry22 واقعا همینه :((((((( خیلی بده خیلی منم دلم پره هر کیم بخواد اعتراض کنه مغلوب میشه چون جو اکثریت بر همین بنا گذاشته شده اونایی هم که اهل قلم و تفکرن اونام کاری نمی کنن میگن ایرانه دیگه درست میشه چند سال دیگه کلا همه شونه خالی میکنن و نسل جوونم اکثرا دنبال کار خودشونن و شجاع و مفید نبودن در عرصه سیاست و مطالعشون کم شده چون سرشون گرم شده به مسایل اولیه مثل همین سکس و تفریح و مشروب و مسافرت چون واقعا هیچ تفریحی نیست ... مثل هرم مازلو که میگ اگه نیاز های اولیه و شادی یک حکومیت تامین نشه به مراتب بالاتر اصلا فکر نمی کنن الان مردم جیباشون خالی شده وقت فکر به این چیزا ندارن البته من اسطورم چگواراس که یک شخصیت ازادی خواه است ولی خب یک دست صدا نداره

حرفهات اکثرا درسته و متأسفانه شرایط به همین صورته اما اینکه بنا به دلایلی که شما گفتی پس هیچ کاری نباید کرد، این رو به ذهن تداعی میکنه که از اول دنبال بهونه‌ای می‌گشتیم که از زیر این کار شونه خالی کنیم و بهونه هم به مقدار کافی در اختیار داریم! در ضمن هرم مازلو ارتباطی به حکومت نداره و خود شما باید بهتر بدونی که نیازهای بشر رو با توجه به ضرورت و اهمیت طبقه‌بندی از 1 تا 5 میکنه، از ارائه نظرتون واقعا ممنون و متشکرم ?

1 ❤️

2019-01-22 19:12:16 +0330 +0330

سلام من هنوز متوجه نشدم چرا زیره چرخ ماشین ۴تا تخم مرغ میذارن و از روش رد میشن؟

1 ❤️

2019-01-22 19:27:03 +0330 +0330
نقل از: moraba سلام من هنوز متوجه نشدم چرا زیره چرخ ماشین ۴تا تخم مرغ میذارن و از روش رد میشن؟

قربانی کردن گوسفند رو اگه متوجه شده باشید این هم در راستای همونه ولی با دو سه هزار تومان سر و ته قضیه هم میاد! اما اگه فلسفه همون گوسفند قربانی کردن هم برات نامفهوم و غیر قابل توضیحه پس راه رو درست اومدی و نگران نباش چون هیچ توضیح منطقی و عقلانی پشت این قضیه وجود نداره، مرسی ?

2 ❤️

2019-01-22 19:38:52 +0330 +0330
نقل از: kambiz55
نقل از: moraba سلام من هنوز متوجه نشدم چرا زیره چرخ ماشین ۴تا تخم مرغ میذارن و از روش رد میشن؟

قربانی کردن گوسفند رو اگه متوجه شده باشید این هم در راستای همونه ولی با دو سه هزار تومان سر و ته قضیه هم میاد! اما اگه فلسفه همون گوسفند قربانی کردن هم برات نامفهوم و غیر قابل توضیحه پس راه رو درست اومدی و نگران نباش چون هیچ توضیح منطقی و عقلانی پشت این قضیه وجود نداره، مرسی ?

المان سازي، يکي از مهم ترين و عمده ترين روش هاي منحرف کردن افکار عه.

گسترش آداب و رسوم بي پايه و اساس، افزودن مراسمات خاص و پيچيده به سنت هاي اصيل و تحريف اونها،ايجاد رسومات بي پايه و اساس و… از روش هاي انحراف اذهان و برنامه هاي مدون براي شست و شوي افکار در قالب دين عه.
المان سازي ها و خرافه پردازي هاي رژيم ايران در قالب مفاهيمي چون بهشت و جهنم، برکت و هزاران مثال شبيه به اين صورت ميگيرد.
آيا ريختن خون يک موجود زنده باعث خوش شانسي و دفع بلا ميشود؟
راستي نميدونم واقعيته يا زاييده ذهن بيمار من عه که همش فک ميکنم قرباني کردن يه گوسفند واس دفع بلا چقدرررر شبيه مراسم قرباني کردن اقوام قبل از اسلام عه که واس خشکسالي و بارون و… قرباني ميکردن…؟!

1 ❤️

2019-01-22 19:53:36 +0330 +0330
نقل از: Sallomenta...
نقل از: kambiz55
نقل از: moraba سلام من هنوز متوجه نشدم چرا زیره چرخ ماشین ۴تا تخم مرغ میذارن و از روش رد میشن؟

قربانی کردن گوسفند رو اگه متوجه شده باشید این هم در راستای همونه ولی با دو سه هزار تومان سر و ته قضیه هم میاد! اما اگه فلسفه همون گوسفند قربانی کردن هم برات نامفهوم و غیر قابل توضیحه پس راه رو درست اومدی و نگران نباش چون هیچ توضیح منطقی و عقلانی پشت این قضیه وجود نداره، مرسی ?

المان سازي، يکي از مهم ترين و عمده ترين روش هاي منحرف کردن افکار عه.

گسترش آداب و رسوم بي پايه و اساس، افزودن مراسمات خاص و پيچيده به سنت هاي اصيل و تحريف اونها،ايجاد رسومات بي پايه و اساس و… از روش هاي انحراف اذهان و برنامه هاي مدون براي شست و شوي افکار در قالب دين عه.
المان سازي ها و خرافه پردازي هاي رژيم ايران در قالب مفاهيمي چون بهشت و جهنم، برکت و هزاران مثال شبيه به اين صورت ميگيرد.
آيا ريختن خون يک موجود زنده باعث خوش شانسي و دفع بلا ميشود؟
راستي نميدونم واقعيته يا زاييده ذهن بيمار من عه که همش فک ميکنم قرباني کردن يه گوسفند واس دفع بلا چقدرررر شبيه مراسم قرباني کردن اقوام قبل از اسلام عه که واس خشکسالي و بارون و… قرباني ميکردن…؟!

اختیار داری گلم، اینکه گوشت قرمز یکی از منابع غذایی انسان به شمار میاد من باهاش مشکلی ندارم اما اینکه به هر بهونه واهی بخواهیم اینکار رو انجام بدیم اصلا موافق این عمل نبودم و نیستم، کاش خیلی‌ها میتونستیم از این بچه یاد بگیریم:

1 ❤️

2019-01-22 20:27:18 +0330 +0330
نقل از: kambiz55
نقل از: katy_harry22 واقعا همینه :((((((( خیلی بده خیلی منم دلم پره هر کیم بخواد اعتراض کنه مغلوب میشه چون جو اکثریت بر همین بنا گذاشته شده اونایی هم که اهل قلم و تفکرن اونام کاری نمی کنن میگن ایرانه دیگه درست میشه چند سال دیگه کلا همه شونه خالی میکنن و نسل جوونم اکثرا دنبال کار خودشونن و شجاع و مفید نبودن در عرصه سیاست و مطالعشون کم شده چون سرشون گرم شده به مسایل اولیه مثل همین سکس و تفریح و مشروب و مسافرت چون واقعا هیچ تفریحی نیست ... مثل هرم مازلو که میگ اگه نیاز های اولیه و شادی یک حکومیت تامین نشه به مراتب بالاتر اصلا فکر نمی کنن الان مردم جیباشون خالی شده وقت فکر به این چیزا ندارن البته من اسطورم چگواراس که یک شخصیت ازادی خواه است ولی خب یک دست صدا نداره

حرفهات اکثرا درسته و متأسفانه شرایط به همین صورته اما اینکه بنا به دلایلی که شما گفتی پس هیچ کاری نباید کرد، این رو به ذهن تداعی میکنه که از اول دنبال بهونه‌ای می‌گشتیم که از زیر این کار شونه خالی کنیم و بهونه هم به مقدار کافی در اختیار داریم! در ضمن هرم مازلو ارتباطی به حکومت نداره و خود شما باید بهتر بدونی که نیازهای بشر رو با توجه به ضرورت و اهمیت طبقه‌بندی از 1 تا 5 میکنه، از ارائه نظرتون واقعا ممنون و متشکرم ?

من منظورم از هرم این بود که نیاز به یک حکومت خوب و حس عدالت جویی وقتی پیش میاد که مردم تو نیاز های اولیشون نمومده باشن حکومت با شگرد افسرده و فقیر کردن مردم اونارو از حس اعتراض میندازه … و در کل حکومت چیه من حتی نتونستم جلوی خانوادم واستم و بگن اشتباه میکنن چون میگن ما همینجوری بزرگ شدیم و نباید هنجار شکنی کنیم و کلا مثل یک سنگ که نمی خواد تکون بخوره و خلاف جریان اب شنا کردن هزینه ی زیادی داره

3 ❤️

2019-01-22 20:49:56 +0330 +0330

هعیییی

1 ❤️

2019-01-22 21:00:00 +0330 +0330
نقل از: katy_harry22
نقل از: kambiz55
نقل از: katy_harry22 واقعا همینه :((((((( خیلی بده خیلی منم دلم پره هر کیم بخواد اعتراض کنه مغلوب میشه چون جو اکثریت بر همین بنا گذاشته شده اونایی هم که اهل قلم و تفکرن اونام کاری نمی کنن میگن ایرانه دیگه درست میشه چند سال دیگه کلا همه شونه خالی میکنن و نسل جوونم اکثرا دنبال کار خودشونن و شجاع و مفید نبودن در عرصه سیاست و مطالعشون کم شده چون سرشون گرم شده به مسایل اولیه مثل همین سکس و تفریح و مشروب و مسافرت چون واقعا هیچ تفریحی نیست ... مثل هرم مازلو که میگ اگه نیاز های اولیه و شادی یک حکومیت تامین نشه به مراتب بالاتر اصلا فکر نمی کنن الان مردم جیباشون خالی شده وقت فکر به این چیزا ندارن البته من اسطورم چگواراس که یک شخصیت ازادی خواه است ولی خب یک دست صدا نداره

حرفهات اکثرا درسته و متأسفانه شرایط به همین صورته اما اینکه بنا به دلایلی که شما گفتی پس هیچ کاری نباید کرد، این رو به ذهن تداعی میکنه که از اول دنبال بهونه‌ای می‌گشتیم که از زیر این کار شونه خالی کنیم و بهونه هم به مقدار کافی در اختیار داریم! در ضمن هرم مازلو ارتباطی به حکومت نداره و خود شما باید بهتر بدونی که نیازهای بشر رو با توجه به ضرورت و اهمیت طبقه‌بندی از 1 تا 5 میکنه، از ارائه نظرتون واقعا ممنون و متشکرم ?

من منظورم از هرم این بود که نیاز به یک حکومت خوب و حس عدالت جویی وقتی پیش میاد که مردم تو نیاز های اولیشون نمومده باشن حکومت با شگرد افسرده و فقیر کردن مردم اونارو از حس اعتراض میندازه … و در کل حکومت چیه من حتی نتونستم جلوی خانوادم واستم و بگن اشتباه میکنن چون میگن ما همینجوری بزرگ شدیم و نباید هنجار شکنی کنیم و کلا مثل یک سنگ که نمی خواد تکون بخوره و خلاف جریان اب شنا کردن هزینه ی زیادی داره

بله کتی عزیز، اگر یادت باشه حدود سه ماه پیش شاید کمتر یا بیشتر توی یکی از تاپیکهام توضیحاتی داده بودی و از شرایطت نوشته بودی، فقط میتونم برات آرزو کنم که اگر روش زندگی و خواسته‌های مد نظرت به صلاح و نفعته؛ در این راه موفق باشی و به همه اونها برسی عزیزم

1 ❤️

2019-01-22 21:01:59 +0330 +0330
نقل از: hani.banooo هعیییی

واقعاً هعععععی…

1 ❤️

2019-01-22 21:06:23 +0330 +0330
نقل از: kambiz55
نقل از: hani.banooo هعیییی

واقعاً هعععععی…

تکرارش ادمو نابود میکنه

مشکله دیگه ما ادما اینه بدبختیمونو هعی مرور میکنیم

1 ❤️

2019-01-22 21:28:39 +0330 +0330

عرب صدشرف داره به تو وطایفت چون کش

0 ❤️

2019-01-22 21:40:04 +0330 +0330
نقل از: hani.banooo
نقل از: kambiz55
نقل از: hani.banooo هعیییی

واقعاً هعععععی…

تکرارش ادمو نابود میکنه

مشکله دیگه ما ادما اینه بدبختیمونو هعی مرور میکنیم

اگه هدف از مرور کردنش یافتن علت و دلیلش باشه اتفاقا خیلی هم خوب و مفیده، یه استادی داشتم که می‌گفت: اینکه مساله رو درست بفهمی یعنی نصف راه‌حل رو رفتی!

0 ❤️

2019-01-22 21:52:25 +0330 +0330
نقل از: Amir6371 عرب صدشرف داره به تو وطایفت چون کش

تمام بحث و منظور این تاپیک همینه؛
#اندکی بیاندیشیم

شما هم اگر قبل از اینکه صحبت کنی کمی فکر میکردی متوجه میشدی که به هیچ عنوان مساله نژادی مد نظر نبوده بلکه منظور این بوده که معنی جملات و ادعیه که به زبان عربی خوانده یا نوشته میشه رو اون شخص نمی‌دونه و متوجه نمیشه، اگر نماز و دعاها و امام زمان به زبان انگلیسی می‌بودند مطمئن باش واژه عربی به کار برده نمیشد و واژه انگلیسی به جای عربی قرار می‌گرفت، امیدوارم موضوع برای شما روشن شده باشه بزرگوار

1 ❤️

2019-01-22 23:40:47 +0330 +0330
نقل از: kambiz55
نقل از: mohandes_sexy جهل امروزه ۲ لبه برنده دا ره یکیش تعصب و حماقت کورکورانه هست که شما هم در این تاپیک به درستی و زیبایی اونو به تصویر کشیدین و اما لبه دوم اون روشنفکری کورکورانه هست که متاسفانه کمتر به اون توجه میشه و دلیلشم بلایی هست که تعصب و مذهب و فرصت طلبی مذهبی سر ما ملت اورده . نمونه اش همین الان چند تا کپشن دیدم اینجا که واقعا جای تاسف و خجالت داره داره . مثلا طرف تاپیک زده بعنوان کپشن بیغیرتی ! کل فلسفشم اینه که چطور ۴ تا کیر کلفت زن و مادر و خواهرشو بگایند !!!!! و دهها نمونه دیگه ازین نوع تفکرات که متاسفانه اینا هم زاییده و عوارض تفکرات بدبختی و جهان سومی ما هست ! موفق باشید

بله فرمایش شما درسته و روشنفکری اگر در جهت یکسری اهداف خاص به کار گرفته شود به همان اندازه جهل و تعصب می‌تواند زیانبار واقع شود؛ مصداق بارز این حالت رو من علی شریعتی میدونم که در قالب روشنفکری، متأسفانه افکار پوسیده و متحجرانه‌ای رو به خورد ملت داد و به نفع روحانیون و آخوندها عملکردش بود. در خصوص مثال شما در این سایت هم، من اینطور فکر میکنم که اینها بیشتر گرایشات جنسی هستند تا روشنفکری، منظورم اینه که کسی که این موارد رو دنبال میکنه و به اونها علاقه‌منده بخاطر اثبات روشنفکر بودنش نیست بلکه نوعی میل و گرایش جنسی و لذت سکسی باعث و دلیل این تصمیم اون شخصه، ممنون از حضورتون ?

ممنون از محبتتان ! من با شما در مورد شریعتی و متعفن بودن تفکراتش بسیار موافقم !
اما امثال شریعتی و جلال ال احمد و … رو من به شخصه نمیتونم بعنوان روشنفکر تلقی کنم از نظر من اونها ماله کش های از نوع مذهبی بودند که همون موقع در حال ماله کشی بر روی هزاران ایراد وارد شده بر تفکر و عقیده های رایج اسلامی اون دوره بودند . و متاسفانه اونقدر ملت ما در سطح پایینی از اگاهی اجتماعی و فرهنگی قرار داشتند که حرفهای این حضرات در میان مردم خریدار هم پیدا کرده بود . از طرف دیگر فرمایش شما در خصوص گرایشات جنسی نیز صحیح هست اما فراموش نکنیم که گرایشات جنسی هم مانند موارد دیگر میتونه تحت تاثیر روشن فکری و یا تعصب قرار بگیره !
با سپاس ?

1 ❤️

2019-01-23 00:43:15 +0330 +0330

گاهی این مردم رو که میبینم پیش خودم میگم حقشونه همین زندگی های سگی که دارند از سرشون هم زیادیه ، آخه چه مردمان گهی شدن این مردم ، دیگه یک ذره انسانیت تو وجود مردم نمونده ، لعنت به خمینی و امثالهم که این نسلها رو پرورش داد

3 ❤️

2019-01-23 02:43:49 +0330 +0330
نقل از: mohandes_sexy
نقل از: kambiz55
نقل از: mohandes_sexy جهل امروزه ۲ لبه برنده دا ره یکیش تعصب و حماقت کورکورانه هست که شما هم در این تاپیک به درستی و زیبایی اونو به تصویر کشیدین و اما لبه دوم اون روشنفکری کورکورانه هست که متاسفانه کمتر به اون توجه میشه و دلیلشم بلایی هست که تعصب و مذهب و فرصت طلبی مذهبی سر ما ملت اورده . نمونه اش همین الان چند تا کپشن دیدم اینجا که واقعا جای تاسف و خجالت داره داره . مثلا طرف تاپیک زده بعنوان کپشن بیغیرتی ! کل فلسفشم اینه که چطور ۴ تا کیر کلفت زن و مادر و خواهرشو بگایند !!!!! و دهها نمونه دیگه ازین نوع تفکرات که متاسفانه اینا هم زاییده و عوارض تفکرات بدبختی و جهان سومی ما هست ! موفق باشید

بله فرمایش شما درسته و روشنفکری اگر در جهت یکسری اهداف خاص به کار گرفته شود به همان اندازه جهل و تعصب می‌تواند زیانبار واقع شود؛ مصداق بارز این حالت رو من علی شریعتی میدونم که در قالب روشنفکری، متأسفانه افکار پوسیده و متحجرانه‌ای رو به خورد ملت داد و به نفع روحانیون و آخوندها عملکردش بود. در خصوص مثال شما در این سایت هم، من اینطور فکر میکنم که اینها بیشتر گرایشات جنسی هستند تا روشنفکری، منظورم اینه که کسی که این موارد رو دنبال میکنه و به اونها علاقه‌منده بخاطر اثبات روشنفکر بودنش نیست بلکه نوعی میل و گرایش جنسی و لذت سکسی باعث و دلیل این تصمیم اون شخصه، ممنون از حضورتون ?

ممنون از محبتتان ! من با شما در مورد شریعتی و متعفن بودن تفکراتش بسیار موافقم ! اما امثال شریعتی و جلال ال احمد و .... رو من به شخصه نمیتونم بعنوان روشنفکر تلقی کنم از نظر من اونها ماله کش های از نوع مذهبی بودند که همون موقع در حال ماله کشی بر روی هزاران ایراد وارد شده بر تفکر و عقیده های رایج اسلامی اون دوره بودند . و متاسفانه اونقدر ملت ما در سطح پایینی از اگاهی اجتماعی و فرهنگی قرار داشتند که حرفهای این حضرات در میان مردم خریدار هم پیدا کرده بود . از طرف دیگر فرمایش شما در خصوص گرایشات جنسی نیز صحیح هست اما فراموش نکنیم که گرایشات جنسی هم مانند موارد دیگر میتونه تحت تاثیر روشن فکری و یا تعصب قرار بگیره ! با سپاس ?

با فرمایشات شما موافقم و شریعتی و آل احمد رو من هم بعنوان روشنفکر قبول ندارم بلکه منظور عرایضم این بود که در اون زمان، جامعه به عنوان روشنفکر این اشخاص رو باور کرده بود و این آقایون هم افکار پوسیده متروک رو با بَزَک دوزَک کردن به خورد ملت ساده‌لوح می‌دادند. از معیارهای روشنفکری در اون زمان اصلاح ریش و سبیل با تیغ، کت و شلوار و کشیدن سیگار بود که شریعتی هر سه مورد رو انجام می‌داد تا روشنفکر جلوه کند. من هم از شما مهندس جان ممنونم

2 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «