اولین نشانه های ارضا شدن زن و مرد در رابطه جنسی کامل و جامع

1397/09/15

ارضا شدن زن و مرد در رابطه جنسی نشانه هایي دارد که در این پست آنها را به شما معرفی میکنیم تا بدانید.

ارضا شدن «ارگاسم»، یک احساس‌ گذرای حداکثر لذت است که با بعضی تغییرات فیزیولوژیک در بدن همراه است. در مردان ارضا شدن طبق معمول با انزال همراه است بنابر این تشخیص آن راحت است

اما تشخیص ارضا شدن در زنان گاهی کمی مشکل است. مرحله ارگاسم یا ارضا شدن به صورت تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله برانگیختگی و کفه به وجود آمده درک میشود.

اوج لذت جنسی در مردان و زنان
اوج لذت جنسی حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به دست می آید و با انزال، سرخ شدن یا تشنج همراه است. در زن ها و مردها هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی و ارضا شدن عوارضی بروز می‌‌کند.

برای مثال تپش قلب بیشتر میشود بدن گرم میشود و گهگاه در بدن لرزش هائی بوجود می‌‌آید. و بطور متداول شخص احساس سرما می کند « که البته این حالت طبق معمول در آغاز عمل جنسی و معاشقه رخ می دهد».

نشانه هاي فیزیولوژیک اختصاصی در ارگاسم یا ارضا شدن زنان :
ارضا شدن لذت‌بخش‌ترین مرحله احساس جنسی است. در مرحله ارگاسم انقباضات ریتمیک و ریفلاکسی در عضلات کف لگن و اطراف واژن، پرینه و مقعد و همین‌طور در رحم ایجاد می شود. ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی « از بین رفتن مرزها و جدایی » و اثر فیزیولوژیک «آزادسازی اکسی‌توسین» باعث نزدیکی زوج می شود.

تغییر سریع رنگ لب‌‌هاي فرج «لبیا»، انقباض واژن، رحم و اسفنکتر مقعد، رفع احتقان آرئول، افزایش شدت نبض واژن و افزایش سطح پرولاکتین از نشانه هاي ارگاسم یا ارضا شدن در زنان است.

عوامل ارضا شدن زنان چیست؟
ارضاع شدن می تواند طی تحریک جنسی مکان‌ هاي متنوعی در نواحی جنسی یا غیرجنسی ایجاد شود. کلیتوریس و دیواره قدامی واژن رایج‌ترین مکان‌هاي تحریک هستند. تحریک غدد دور مجرای ادرار، سینه، نوک سینه، رویاپردازی یا هیپنوز نیز منجر به بروز ارگاسم میشود.

نشانه هاي ارضا شدن زنان:
زن ها در هنگام ارضا شدن مقداری قطر رحمشان افزایش یافته مایعی لزج ازآن بیرون می آید. این مایع غالبا بیرنگ است که سبب می شود عمل دخول آسانتر صورت گیرد.

در زن ها قسمت داخلی رحم کمی تنگ تر شده، نوک سینه ها کمی سفت می شود. احساس گرمایی که به زن دست می دهد برای این است که منی کاملا گرم وارد بدن زن شود زیرا سرما اسپرم ها را میکشد و منی با پرش به بیرون پرتاب میشود در زن ها طبق معمول

بعد انزال مرد و تمام شدن شهوت او شهوتشان میخوابد. این مضمون باید مورد دقت قرار گیرد که چون در خلال عمل جنسی به علت شور و هیجان حواس انسان زیاد متمرکز به اطراف خود نیست بر اثر شدت شور جنسی گه گاه به یک دیگر فشارهائی وارد میکنند که بعد از عمل جنسی درد زیادی احساس می شود.

مثلاً در بعضی موارد پای ایشان به فرش و مثل آن مالیده می‌‌ شود و یا بر اثر فشار زیاد هنگام دخول حوالی آلت تناسلی ملتهب می‌‌ گردد.

حد و میزان مطلوب برانگیزش جنسی زن، به اندام فیزیولوژیکی و واکنشهای آموخته شده به وی بستگی دارد. برای رسیدن به اوج لذت جنسی چه از لحاظ روانی و چه جسمی، تحریک جنسی لازم است. بعضی زنان با خیال پردازی و بدون تحریک اندام جنسی به ارگاسم می‌‌رسند. درصد کمتری تنها با لمس و بازهم بدون تحریک اندام

جنسی اوج لذت جنسی را تجربه می‌‌کنند. بعضی هم ارگاسمهای خود به خودی دارند و بعضی ارضا شدن در خواب را تجربه میکنند. بر خلاف این استثنائات غالباً زن ها برای رسیدن به اوج لذت جنسی به تحریک زیاد و طولانی مدت اندامهای جنسی نیاز دارند.

عوامل روانی مرتبط با ارگاسم زنان
بعضی از افراد ارضا شدن در خواب را تجربه میکنند
سن، تحصیلات، کلاس اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند كه روی توانایی ارگاسم تاثیر دارند. رایج‌ترین علت روانی برای اختلال ارگاسم پایش وسواس‌گونه خویشتن در مرحله تحریک است که غالبا با اضطراب و افکار گیج‌کننده و منفی و خودشکن همراه است.

این زنان به حدی در مورد رابطه جنسی خود نگران شکست هستند که قادر به کسب آرامش به منظور بروز بازتاب عصبی طبیعی برای ایجاد ارگاسم نیستند و ناخودآگاه خودشان باعث مهار این عملکرد طبیعی میشوند. این نوع اضطراب، اضطراب نمایشی نامیده می شود.

عوامل فردی مثل احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی، تجربیات منفی جنسی قبلی و استرس‌هاي زندگی، بیکاری و خصومت‌هاي روزانه، احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد تماس زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث کاهش تماس جنسی و اختلال عملکرد تمام مراحل جنسی و همینطور اختلال ارگاسم میشود.

اختلالات مربوط به زمان کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود یک تفکر نادرست در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی در مورد لذت جنسی، جهت‌گیری جنسی یا هویت جنسی تاثیر منفی روی عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارد. این سوابق در زمان کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است.

اولین نشانه های ارضا شدن زن و مرد در رابطه جنسی

وجود پیشینه سوءاستفاده جنسی در زمان کودکی و احساسات منفی در مورد تمایلات جنسی، مشکلات ارتباطی با همسر و کاهش اعتمادبه‌نفس، احساس منفی زن در مورد خودش از نظر شکل بدن، زیبایی و ترس از، از دست دادن نظارت اثر عمیقی بر عملکرد جنسی و به‌خصوص ارگاسم دارد. اضطراب نیز نقش مخربی بر عملکرد جنسی و به خصوص ارگاسم دارد.

برنامه‌هاي متعددی برای درمان اختلال ارگاسم پیشنهاد میشود از جمله بررسی و درمان اختلالات طبی، روانی و سوءمصرف مواد، آموزش جنسی و ایجاد مهارت تماس و مهارت‌هاي جنسی، مشاوره برای کاهش اضطراب جنسی و عملکردی. ورزش ایروبیک منظم، افزایش احساس مثبت، نشاط با بازرسی وزن بدن، ورزش‌هاي مفرح، افزایش صمیمیت جنسی و تغییر در روش‌هاي روتین و کلیشه‌اي تماس جنسی با همسر نیز به ارگاسم در زنان کمک می کند.

نشانه هاي ارضا شدن مردان:
در مردها آلتشان سفت می شود و مردها بعد از ارضا شدن مایعی لزج از آلتشان بیرون میاید. مردها پس از ارضا شدن آب دهان ترشح و میزان تنفس افزایش می‌‌یابد. در مردها بعد از انزال بدن سست شده و احساسی دست می دهد که طبق معمول چشمانشان را می‌‌بندند و بي درنگ بعد از انزال عمل ادرار کردن به خوبی صورت نمی‌گیرد. زیرا دریچه پروستات به شکل خودکار کمی باز و بسته می‌ شود.

چرخه واکنشهای جنسی می‌‌تواند به چهار مرحله تقسیم شود:
ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی و اثر فیزیولوژیک باعث نزدیکی زوج می شود تحریک، پلاتو، اوج لذت جنسی و مرحله آرامش. این مراحل جداسازی‌ پذیر نیستند. یعنی یک مرحله، کاملا تمام نمی‌ شود تا بعد مرحله دیگری آغاز شود. در حقایق این مرحله بندی فقط برای وصف ترتیب عکس العمل جنسی است که طبق معمول دریک روال پیوسته واقعی رخداد می‌‌ افتد.

1- مرحله انگیزش «تحریک»:
وقتی بر اثر تحریک، خون در اندام جنسی جمع می‌‌شود کلیتوریس سفت می‌‌شود ودر همان لحظه مهبل آغاز به ترشح مقداری ماده لیز کننده می‌‌کند، همینطور سطح داخلی دیوار لوله واژن بر اثر نوعی فرآیند تعریق، با یک ماده لیز کننده پوشیده می‌‌شود. سیاهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تیره تر می‌‌شود.

در همین زمان میزان تپش نبض و فشار خون بطور قابل ملاحظه‌اي بالا رفته، در اندامهای جنسی حرارت و تورم احساس شده و برانگیختگی زن از مرحله تحریک به مرحله پلاتو «دوام برانگیختگی جنسی» پیش می‌‌رود.

2- مرحله پلاتو «دوام برانگیختگی جنسی»:
بافت دیواره یک سوم خارجی واژن بعلت پرخون شدن، متورم می‌‌ شود که در نتیجه، سبب تنگی ورودی دهانه مهبل می‌‌ گردد. به این مرحله سکوی ارگاسم می‌‌ گویند. دراین مرحله بنظر می‌‌ رسد «کلیتوریس» در زیر یک کلاهک رفته یا به داخل کشیده می‌‌ شود اما در حقایق، کلیتوریس بعنوان یک گیرنده تحریکات، درجهت جواب به تحریک مستقیم نواحی مجاور کمک می‌‌ کند. رحم، لوله رحم و تخمدان بزرگ‌تر شده و تنفس، تپش نبض و حرکات زن سریع تر می‌‌ شود.

3- مرحله اوج لذت جنسی:
لوله واژن بطور ریتمیک آغاز به منقبض شدن می‌‌کند. همینطور انقباض غیرارادی اسفنکتر مقعد نیز دراین مرحله پیش می‌‌ آید. تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می‌‌ رود. افزایش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سیاهرگ سبب رسیدن به اوج لذت جنسی می‌‌ شود. همینطور باید درنظر گرفت ارگاسم یا بطور مثال عکس العمل طبیعی زانو نمی تواند به زور صورت پذیرد، این بازتابها بطور طبیعی رخداد می‌‌ افتند.

4- مرحله آرامش:
دراین مرحله، احتقان یک سوم خارجی واژن و احتقان عروقی تغییر کرده و از بین می‌‌ رود. تپش نبض کاهش یافته و بافت ها از تورم خارج می‌‌ شوند. رنگ تیره واژن به رنگ اولیه باز گشته و اندام هاي جنسی به حالت طبیعی اولیه خود بر می‌‌ گردند. بدن آرام و سست شده و گاهی عرق می‌‌ کند.

قابل ذکر است در جواب فیزیولوژیکی زن به تحریکات جنسی، اعضاء غیر تناسلی بدن نیز واکنشهایی دارند از جمله: تغییراتی در پستان، در بعضی موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آمیزش یا پس ازآن، افزایش فشار خون، افزایش تپش قلب، افزایش تعداد دم و بازدم و نفسهای عمیق، تعریق « این واکنش در افراد متمایز است،

در مرحله رسیدن به آرامش بعضی احساس گرمای شدید میکنند و بعضی احساس سرما. در بسیاری موارد در قسمت هاي مختلف بدن قطرات عرق جاری می‌‌ شود.»

8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-12-06 13:21:44 +0330 +0330

لطفا منبعی که این مطلب رو ازش گرفتید رو ذکر کنید ممنون میشم

0 ❤️

2018-12-06 16:29:01 +0330 +0330

دمت گرم گل پسر

0 ❤️

2018-12-08 18:47:30 +0330 +0330

تشکر بابت تاپیک پرمحتوای شما دوست عزیز
بازهم از این تاپیکای به درد بخور بزن دادا.

0 ❤️

2018-12-10 07:05:52 +0330 +0330

هیچ کدام از اینها نشانه نیستند
اون مایعی که گفتی هم بعضی وقتها قبل یا ابتدای دخول دیده میشود که اصلا به ارگاسم ربطی نداره

0 ❤️

2018-12-13 01:33:54 +0330 +0330

زوج واقعی واسه ضربدری از خوزستان بیاد خصوصی

0 ❤️

2018-12-13 08:36:27 +0330 +0330
نقل از: zarbdari.mahshahr333 زوج واقعی واسه ضربدری از خوزستان بیاد خصوصی

البته با عرض شرمندگی

پیروز باشید.

0 ❤️

2018-12-13 15:15:52 +0330 +0330

خیس شدن کوث زمان ارضا شدن رو که رهبر انقلاب هم میدونست، لاقل قبل اینکه متنو تو تاپیکت paste کنی خودت یبار میخوندیش که بتونی عنوان مربوط به متنو بهش بدی!

1 ❤️

2018-12-16 06:36:37 +0330 +0330

از نظرات همه عزیزان بسیار تشکر میکنم. امیدوارم اون دسته از عزیزانی که به بنده خورده میگرفتن,با خوندن تاپیک ,قانع شده باشن

با احترام

1 ❤️

2018-12-21 16:46:34 +0330 +0330

میسی زحمت کشیدی

0 ❤️

2018-12-24 17:45:33 +0330 +0330

آقای masajor64

متاسفانه شما هنوز یاد نگرفتید هر سخنی رو در جای مخصوص به خودش بیان بفرمایید

با عرض معذرت ,و با کمال احترام ,شما بلوکه شدید

باشد که رستگار شوید.

1 ❤️

2019-01-15 22:57:36 +0330 +0330

بسیار مفید و آموزنده!!!

0 ❤️

2019-01-20 16:46:04 +0330 +0330

بسیار عالی

ممنون از شما دوست عزیز…

0 ❤️

2019-02-08 22:35:56 +0330 +0330

منم مدام دوس دارم بکنم

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «