اگه شاهین نجفی ترور میشد ...!

1395/01/06



نخست شفاف کنم که نه طرفدارشم، نه مخالفش. (گرچه با بعضی آهنگاش حال میکنم)
موضوعی که الان به نظرم جالب اومده و یجورایی کرمم گرف بیام مطرحش کنم؛ فقط از جنبه ساختار خلق و خوی آشنای این ملته که برداشت من درمورد اتفاقیه که زمانی احتمال وقوعش زیاد بود و اگه روی میداد ممکن بود در عین تلخ بودنش، یه قهرمان جدید معاصر ساخته بشه قبل از اینکه خودش ریده باشه به کارنامه کاریش! درضم خاطر نشان میکنم که این موضو فقط یه چالش جالب به نظرم رسید و نه قصد خاصی از این حرفا دارم و نه هیچ گونه آرزویی در این مورد!

بعد از ترانه “نقی”، میشه گف جناب “شاهین نجفی” به یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های ضد تابوی حکومتی ایران تبدیل شد که توی اون شرایط یهو شد مرکز توجهات، و سیل عظیمی از جمعیت مسلمون (شیعه)، یهو رگ گردنشون باد کرد، به خون این بشر تشنه شدنو با رگباری از فوش و نفرین تو شبکه‌های مجازی ازش پذیرایی کردن. بحث جایزه گذاشتن واسه سرش و ترور کردنش بخاطر توهین به مقدسات دینی، اون روزا خعلی داغ بود.
اما مضمون ترانه “نقی”، چیزی جز معضلات اجتماعی-سیاسی ایران نبود که با قسم دادن به امام شیعیان پیوند خورده بود. توهینی مستقیم به حرضت نقی در کار نبود. لاکن جَو طوری پیش رف که اوضاع این بدبخ شد آش نخورده و دهن سوخته! خودشم تو مصاحبه با BBC اعلام کرد قصدش توهین نبوده (یجورایی خایه کرده بود!). هرچن خودِ شخص شاهین نجفی، به عنوان یه بی‌دین(خداناباور) شناخته شده‌س ولی تو هیشکودودم از پیامایی که از کارای اعتراضیش میشه دریاف کرد، **حمله‌ای مستقیم به دین و مذهب وجود نداره. **

شعرِ “نقی” با وجود موزیک دهنی و مضحکش، یکی از بهترین نداهای اعتراضی کاراش بود، درست مث بیشتر کارای رپ قبلیش که بغض ناشی از مشکلات کشورو طوری هنرمندانه ضجه میزد که سوزشش تا مغز اسخون رسوخ میکرد.
ولی ایشون بعدِ این ترانه، جوری که انگار یکی با پتک پس کلّه‌ش کوبیده باشه، یهو کسخل شد زد تو خط کسشر! از آلبوم هیچ‌هیچ‌هیچ به بعد، با وجود قوای موسیقیایی کاراش (از حق نگذریم؛ آهنگا قشنگ بودن) ولی شعر و مفهوم، یجوری ریدمال شد که انگار اون شاهینِ آشنای قبلی که با حرفاش خیلیا درد کشیده بودن و اشک ریخته بودن، دیگه مُــرد!
اون ندای اعتراضی قوی شاید فقط تو کارِ “سلام” یجورایی بازگش ولی باقی کارای این جناب دیگه چیزی نیس جز چسناله‌های یه چُس‌فیلسوفِ متوهمِ تازه به دوران رسیده پلشت که فک میکنه به مرحله‌ای رسیده که گوزم اگه بده، طرفداراش با شوق بو میکشن میگن به‌به عجب فسفر نابی!
اون شاهینی که شاهکارایی مث “طرف ما” ، “قسم” ، “ما مرد نیسیم” و… داده بود بیرون، الان که میخونه فقط یه مش گلواژه مضحک میشنوم با چاشنی عرعری که شبیه شیشکی کرگردن تو پیت روغن ترمز ماشین میمونه! [نظر شخصی]

ولی شاید اگه خرمذهبای کسمغز، قبل اینکه این کسشرا رو بخونه میزدن میشکشتنش (ناگفته نماند که من به هیچ عنوان موافق چنین چیزی نیسم فقط دارم جوانب چنین اتفاقی رو که البته هرگزم نیفتاده و امیدوارم هیچ وخ نیفته، درنظر میگیرم) اونموقع دیگه شاهین نجفی‌ای تو خاطر مردم ایران میموند که بهترین موسیقیای اعتراضی که از درد دلای خودِ این ملت سرچشمه میگیره رو با سبک رپ اجرا کرده که ندای اعتراضش حتی پشمو هم به تن سیخ میکنه… ازش خاطره تنها رپری میموند که سال 88 خایه داشت حقایق کثیف اون روزا رو بی‌تعارف قاطی کاراش بالا بیاره بیرون… و شایدم توسط مردمی که کاراشو گوش کرده بودن یه قهرمان بزرگ ملی در دوران معاصر ازش ساخته میشد که تا سالیان سال نامش از یادها نمیرف و سمبلی میشدو برای همیشه میشد خار تو چشم جمهوری اسلامی!

نظر شما در این مورد چیه؟

8556 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-03-24 21:15:28 +0430 +0430

آره همون بهتر که بلایی سرش نیومد .
نظرت درمورد اون ترانش که میگه : به اسم اعظم شر و چشم سه و تن مانا … چیه ؟ کسی که به وجود یه موجود غیر ارگانیک مثل شیطان اعتقاد داره میتونه خداناباور باشه ؟!

0 ❤️

2016-03-24 21:21:43 +0430 +0430

من بعضی از کارا و عقاید شاهین نجفی رو قبول ندارم اما اینو میدونم که این دوره زمونه هیچ چیزی وجود نداره که نشه نقدش کرد و باهاش شوخی کرد…
از پاپ بگیر تا مسیح و اوباما و … همه حرفی تا حالا درباره شون زدن نقی و یه مشت تازی که سهله …

1 ❤️

2016-03-24 21:23:51 +0430 +0430
نقل از: salsabar آره همون بهتر که بلایی سرش نیومد . نظرت درمورد اون ترانش که میگه : به اسم اعظم شر و چشم سه و تن مانا ... چیه ؟ کسی که به وجود یه موجود غیر ارگانیک مثل شیطان اعتقاد داره میتونه خداناباور باشه ؟!

_

منظورت این قسمتشه «مارح وت یارب زج هدجس» که برعکسش کنی میشه «سجده جز برای تو حرام»؟

خودش در این مورد این توضیحو داده:


خداناباوریش رو تو مصاحبه با رادیوفردا اذعان کرده.

یه مصاحبه ای هم ازش میپرسن: آقای نجفی شما شیطان پرستید؟ که میگه: مگر شیطان هم وجود دارد؟

4 ❤️

2016-03-24 21:33:16 +0430 +0430
نقل از: kier koloft من بعضی از کارا و عقاید شاهین نجفی رو قبول ندارم اما اینو میدونم که این دوره زمونه هیچ چیزی وجود نداره که نشه نقدش کرد و باهاش شوخی کرد.. از پاپ بگیر تا مسیح و اوباما و .... همه حرفی تا حالا درباره شون زدن نقی و یه مشت تازی که سهله .............

_



3 ❤️

2016-03-24 21:48:52 +0430 +0430
نقل از: sooooofi منم نه طرفدارشم نه مخالف! هرچند به قول تو با بعضى آهنگاش حال ميكنم! اصولا اكثريت مردم هر چيزى كه اين نظام باهاش مخالف باشه رو حمايت ميكنن! چندان هم مهم نيست كه اون "چيز" خوب باشه يا نه! به نظرم خود شاهين نجفى هم ميخواست كه خارِ تو چشم جمهورى اسلامى (حالا نه با كشته شدن!)باشه اما با افت زيادى كه آهنگاش داشت نتونست! همچنين اميدوارم ايشون دوباره به اوج خودش برگرده و از اون آهنگ هاى دوست داشتنى قديميش بخونه! :)

_

منم امیدوارم عقلش سر جاش بیاد. هر چن بعید میدونم دیگه از این فاز ابلهانه خودفیلسوف‌پنداری که توش رفته دیگه بیاد بیرون! اگه اون زمانی که با آهنگای موندگارش تو اوج بود میزدن میکشتنش، الان قهرمانی شده بود که بیا و ببین! (مجدداً خاطر نشان میکنم که به هیچ عنوان موافق کشته شدنش نیسم، این فقط یه نظریه‌س و بس! ? )

3 ❤️

2016-03-24 22:58:43 +0430 +0430

بود و نبود این آدم چه فرقی داره اخه ما میایم تو شهوانی جق بزنیم صورت این اسکل تر از خودمون رو ببینیم کیرمون دیگه راست نمیشه

1 ❤️

2016-03-25 00:27:11 +0430 +0430

به نظرم دو نفر با جنجال افرینی معروف شدن وگرنه هیچ گوهی نبودن
یکی گلشیفته فراهانی
یکی شاهین نجفی
شما نگاه کن به فیلم ها و کاراکتر قبل از فرار گلشیفته یکی بود در حد خواهرش نه معروف بود و نه پایین کلا بازیگر سطح متوسط بود اما الان خانم تو فیلم های هالی وودی بازی میکنه
یا همین شاهین نجفی اگه چهار تا فحش بار نقی نمیکرد و تو ایران بود اصلا کسی به تخمش هم حسابش نمیکرد
من خودم مذهبی نیستم و فقط واقعیات رو گفتم

3 ❤️

2016-03-25 02:47:26 +0430 +0430
نقل از: rex2014 به نظرم دو نفر با جنجال افرینی معروف شدن وگرنه هیچ گوهی نبودن یکی گلشیفته فراهانی یکی شاهین نجفی شما نگاه کن به فیلم ها و کاراکتر قبل از فرار گلشیفته یکی بود در حد خواهرش نه معروف بود و نه پایین کلا بازیگر سطح متوسط بود اما الان خانم تو فیلم های هالی وودی بازی میکنه یا همین شاهین نجفی اگه چهار تا فحش بار نقی نمیکرد و تو ایران بود اصلا کسی به تخمش هم حسابش نمیکرد من خودم مذهبی نیستم و فقط واقعیات رو گفتم

در مورد گلشیفته مخالفم چون قبل از رفتنش الحق بازیگر خوبی بود و از همه بازیگرای زن بهتر بازی میکرد.
در مورد شاهینم موافقم که عددی نبود و جز اهرم فشارهای خارجی که سال 88 بوجود اومدن مث بی بی سی فارسی و سایتهای مخالف از جمله همین سایت بود و تاریخ مصرفش گذشته.

0 ❤️

2016-03-25 02:57:36 +0430 +0430

اخه چرا شما کص میگی ، اینقد از نظر شعور در سطح پایینی که البوم ترامادول رو میگی چس ناله های یه فیلسوف متوهم؟ اگه شاهین ی فیلسوف متوهم به دوران رسیدس چرا کس دیگه ای پیدا نمیشه همین کارارو منتشر کنه؟
در ضمن شاهین بعد از البوم هیچ هیچ هیچ مورد کنترل دولتی یا کسانی قرار گرفت که مجبور بود اهنگایی با مضامینی که اونا میخوان منتشر کنه ، همچنین سبک اهنگای شاهین بعد از هیچ هیچ هیچ از رپ به جاز بلوز و راک و … تغییر کرد.
این دلیل نمیشه ک شما بخوای بگی ب عنوان یه ادم فیلسوف تازه ب دوران رسیدس چون مغزش خیلی از منوشماها بیشتر کار میکنه.
شررررریم تا ابد ایستاده و حواس جم

3 ❤️

2016-03-25 09:51:28 +0430 +0430
sina-khan: بود و نبود این آدم چه فرقی داره اخه ما میایم تو شهوانی جق بزنیم صورت این اسکل تر از خودمون رو ببینیم کیرمون دیگه راست نمیشه

سواد که داری؟ بالای تاپیک زده تالارِ «بحثای سیاسی/اجتماعی». تمثال کس و کون میخوای، بگرد فراوون هس. خودمم به وفور تاپیک سکسی دارم؛ برو ببین جق بزن. ?

نقل از: IRAN_LEGEND
نقل از: rex2014 به نظرم دو نفر با جنجال افرینی معروف شدن وگرنه هیچ گوهی نبودن یکی گلشیفته فراهانی یکی شاهین نجفی شما نگاه کن به فیلم ها و کاراکتر قبل از فرار گلشیفته یکی بود در حد خواهرش نه معروف بود و نه پایین کلا بازیگر سطح متوسط بود اما الان خانم تو فیلم های هالی وودی بازی میکنه یا همین شاهین نجفی اگه چهار تا فحش بار نقی نمیکرد و تو ایران بود اصلا کسی به تخمش هم حسابش نمیکرد من خودم مذهبی نیستم و فقط واقعیات رو گفتم

در مورد گلشیفته مخالفم چون قبل از رفتنش الحق بازیگر خوبی بود و از همه بازیگرای زن بهتر بازی میکرد.
در مورد شاهینم موافقم که عددی نبود و جز اهرم فشارهای خارجی که سال 88 بوجود اومدن مث بی بی سی فارسی و سایتهای مخالف از جمله همین سایت بود و تاریخ مصرفش گذشته.

قیاس این دوتا با هم اشتباهه. شاهین نجفی خودش طرف جنجال رف ولی گلشیفته فرهانی فقط قربانی بود. از اینکه پسوناشو انداخ بیرونم هیچ هدف و آرمان خاصی نداش فقط یه سری اوسکول شدن اومدن کلی از این حرکتش اهداف تابوشکنانه و اعتراض و هزارجور کسشر استخراج کردن که اون خودش روحشم از این چیزا خبر نداشت!

shapalomapal: اخه چرا شما کص میگی ، اینقد از نظر شعور در سطح پایینی که البوم ترامادول رو میگی چس ناله های یه فیلسوف متوهم؟ اگه شاهین ی فیلسوف متوهم به دوران رسیدس چرا کس دیگه ای پیدا نمیشه همین کارارو منتشر کنه؟ در ضمن شاهین بعد از البوم هیچ هیچ هیچ مورد کنترل دولتی یا کسانی قرار گرفت که مجبور بود اهنگایی با مضامینی که اونا میخوان منتشر کنه ، همچنین سبک اهنگای شاهین بعد از هیچ هیچ هیچ از رپ به جاز بلوز و راک و ... تغییر کرد. این دلیل نمیشه ک شما بخوای بگی ب عنوان یه ادم فیلسوف تازه ب دوران رسیدس چون مغزش خیلی از منوشماها بیشتر کار میکنه. شررررریم تا ابد ایستاده و حواس جم

خب شما که فکر میکنی سطح شعورت از ما بالاتره پس بیا لطف کن این چس‌ضجه‌هایی که ما بش میگیم کسشر رو برامون قشنگ توضیح و تفسیر بفرما تا ببینیم چه علم عظیمی از این مغز بزرگ داره توش به نقطه جوش میرسه و ما نمیفهمیم:

شاهکارای آلبوم ترامادول: چیزت را به من نگو، چیزت را به من نده! / سوتینِ سیاهِ تو سبز میشود، ریشه میدهد، من هم یواشکی در خواب تو راه میروم! / به هرچه استخوان است، تِر بزن. مویِ بورِ مقعدِ ملکه را فِر بده!

آلبوم هیچ هیچ هیچ: خواهرم شعر میشود از لب، بغلِ دوس دخترش هر شب، من به خود فکر میکنم اغلب، توی حمام گریه با صابون! دستتو چوب و کلت تو چوبه‌ی دار، البته شورت خانومت به کنار، که مساوی تر از منی انگار، پیش چشمان بسته‌ی قانون!

فعلا همینارو شفاف کن که منظور جناب چس‌فیلسوف، چه مضمون عمیق و بزرگی بوده تا به بقیه‌شم برسیم. ولی اگه خودتم تو معنیشون موندی، پس شک نکن جزو همون مصرف‌کننده‌های فسفری هسی که مصداقشونو اول گفتم. بجا این شعار آبکی از امامت بخوا شــِـرررررررر نبافه!

1 ❤️

2016-03-25 10:24:17 +0430 +0430
نقل از: hossein7563 شاهین نجفی رو خیلی دوس دارم و رهبر من است و اذگر به عقایدش اغتقاد داشته باشی میفهمی دنیا و ازادی یعنی چه!!!!

_

پسر خوب تو که حتی مضمون حرفاشو هم درست درک نکردی، پس چجور پیرویی هسی؟! شاهین نجفی خودش با هرگونه «عقیده» و «اعتقاد» در ستیزه! اصن آزادی ینی چی؟ ینی فکرتم در بند نباشه.

تجریش باشه!

1 ❤️

2016-03-25 11:42:26 +0430 +0430

با کمال احترام کس شر نگید اینجا فقط سکسه اشتباه گرفتین

1 ❤️

2016-03-25 12:15:18 +0430 +0430
نقل از: Amoohashar@@_431 با کمال احترام کس شر نگید اینجا فقط سکسه اشتباه گرفتین

_

منتظر فتوای یه گوزوئی مث تو بودیم، الان ادمین تالارای غیرسکسی رو جعم میکنه (party)

2 ❤️

2016-03-25 12:27:29 +0430 +0430

من موندم این سینه چاکان مسلمون تو این سایت چیکار میکنن؟ خو دیوث مگه دین و آیین ت نگفته این چیزا حرامه پس اینجا چه غلطی میکنی؟

0 ❤️

2016-03-25 13:47:41 +0430 +0430
نقل از: WeW هیچ‌کس یا چیزی اونقدر ارزشمند نیست ک لایق پرستش باشه چه شاهینِ نجفی چه برجستگان دیگه شاهین حضرت و امام و رهبر نیست افکار و تفکر شاهین به درک من نزدیکه ، همین پس یچیزی این وسط میمونه من نمیتونم تو نظر شخصی تو دخالت کنم کنم فقط میتونستی از ادبیات مفیدتری استفاده کنی دور از توهین ک اینطور کوبنده نوشتنت از اون شخصیتی ک سعی داری از خودت به نمایش بزاری دورت میکنه . ?

_

اینم به هر حال نظرته و انتقادیه که به من وارده. ولی منظورتو از «اون شخصیتی ک سعی داری از خودت به نمایش بزاری» متوجه نشدم. چون یادم نمیاد هیچ وخ خودمو مبادی آداب معرفی کرده باشم.

1 ❤️

2016-03-26 11:11:51 +0430 +0430

ممنون از تاپیکت

من خودم دقیقا تا آلبوم ترامادول سفت و سخت پیگیر آهنگاش بودم و زیاد هم گوش میدادم ولی بعد اون آلبوم بدون اینکه به این مواردی که شما اشاره کردین فکر کرده باشم خود به خود دیگه از علاقه افتادم و الان که فکر میکنم یه احتمال به ذهنم میرسه. اونم اینه که اوایل حداقل 90% شعرایی که میخوند از یغما گلرویی بود ولی اون اواخر (دوره ترامادول و …) خودش فاز شاعری گرفته بود و از شعرای خودش میخوند.

**اونم مثل هر انسان دیگه ایرادهایی داره و ممکن الخطاست ولی به نظر من یه خصوصیت خیلی با ارزشی (از لحاظ شخصیتی نه هنری) هم داره، اونم رو راستی و صداقتشه. من به استناد مصاحبه هایی که ازش دیدم به جرات میتونم بگم صادق ترین و روراست ترین آدمیه که من تو عمرم شناختم. **

در ضمن نمیدونم اطلاع دارین یا نه ولی تا چند سال پیش خودش بسیجی خفن و قاری قرآن بوده.

0 ❤️

2016-03-26 18:01:45 +0430 +0430
نقل از: Arrow11 ممنون از تاپیکت

من خودم دقیقا تا آلبوم ترامادول سفت و سخت پیگیر آهنگاش بودم و زیاد هم گوش میدادم ولی بعد اون آلبوم بدون اینکه به این مواردی که شما اشاره کردین فکر کرده باشم خود به خود دیگه از علاقه افتادم و الان که فکر میکنم یه احتمال به ذهنم میرسه. اونم اینه که اوایل حداقل 90% شعرایی که میخوند از یغما گلرویی بود ولی اون اواخر (دوره ترامادول و …) خودش فاز شاعری گرفته بود و از شعرای خودش میخوند.

**اونم مثل هر انسان دیگه ایرادهایی داره و ممکن الخطاست ولی به نظر من یه خصوصیت خیلی با ارزشی (از لحاظ شخصیتی نه هنری) هم داره، اونم رو راستی و صداقتشه. من به استناد مصاحبه هایی که ازش دیدم به جرات میتونم بگم صادق ترین و روراست ترین آدمیه که من تو عمرم شناختم. **

در ضمن نمیدونم اطلاع دارین یا نه ولی تا چند سال پیش خودش بسیجی خفن و قاری قرآن بوده.

_

سپاس

یه خصوصیت با ارزش دیگشم به نظر من اینه که هیچ وخ به هیچ ارگان یا حذب و گروهی نچسبید و به هیچ سمتو سویی باج نداد، همیشه خودش بودو خودش. صدالبته حسناتشم درنظمون هس (بقولی: عیب هر کس که بگفتی هنرش نیز بگوی)

درمورد احتمالی که گفتی؛ شعر از خودشم قبل از ترامادول میخوند، ولی باز نسبت به خزعبلات الانش؛ محتواش ملموس‌تر و قابل درک‌تر بود، جوری که هرکسی از هر قشری گوش میداد راحت از مضمون حرفاش سردرمیورد و نیازی هم به پاس کردن چن ترم فلسفه و هنر پُست‌مدرن نداشت. منتهی الان به خیال خودش زده تو خط فرافرهیختگی و طوری دچار توهم شدید خودفیلسوف‌پنداری شده که انتظار داره هر گلواژه‌ای سر داد ازش بعنوان سبک هنری جدید یاد بشه. حرکتای سخیف و حماقت‌آمیزشم که دیگه بماند… حتما شنیدی که وسط کنسرت زنده کشید پایین!! مثلا هدفش همدردی با زندانیای بند فلان اوین بود که لختشون کرده بودن، یکی هم نبود بش بگه واسه همدردی با کهریزکیایی که شیشه نوشابه تو ماتحتشون رف میخوای چیکار کنی؟! از همون کسکلکبازیای مسخرش بود که خعلیا دیگه پیگیر کاراش نشدنو فهمیدن مخش تاب داره.

شنیده بودم قاری قرآن بوده ولی از بسیجی خفن بودنش اطلاعی نداشتم، تعجب کردم.

0 ❤️

2016-03-27 12:12:48 +0430 +0430
نقل از: اسکلت حشری
sina-khan: بود و نبود این آدم چه فرقی داره اخه ما میایم تو شهوانی جق بزنیم صورت این اسکل تر از خودمون رو ببینیم کیرمون دیگه راست نمیشه

سواد که داری؟ بالای تاپیک زده تالارِ «بحثای سیاسی/اجتماعی». تمثال کس و کون میخوای، بگرد فراوون هس. خودمم به وفور تاپیک سکسی دارم؛ برو ببین جق بزن. ?

نقل از: IRAN_LEGEND
نقل از: rex2014 به نظرم دو نفر با جنجال افرینی معروف شدن وگرنه هیچ گوهی نبودن یکی گلشیفته فراهانی یکی شاهین نجفی شما نگاه کن به فیلم ها و کاراکتر قبل از فرار گلشیفته یکی بود در حد خواهرش نه معروف بود و نه پایین کلا بازیگر سطح متوسط بود اما الان خانم تو فیلم های هالی وودی بازی میکنه یا همین شاهین نجفی اگه چهار تا فحش بار نقی نمیکرد و تو ایران بود اصلا کسی به تخمش هم حسابش نمیکرد من خودم مذهبی نیستم و فقط واقعیات رو گفتم

در مورد گلشیفته مخالفم چون قبل از رفتنش الحق بازیگر خوبی بود و از همه بازیگرای زن بهتر بازی میکرد.
در مورد شاهینم موافقم که عددی نبود و جز اهرم فشارهای خارجی که سال 88 بوجود اومدن مث بی بی سی فارسی و سایتهای مخالف از جمله همین سایت بود و تاریخ مصرفش گذشته.

قیاس این دوتا با هم اشتباهه. شاهین نجفی خودش طرف جنجال رف ولی گلشیفته فرهانی فقط قربانی بود. از اینکه پسوناشو انداخ بیرونم هیچ هدف و آرمان خاصی نداش فقط یه سری اوسکول شدن اومدن کلی از این حرکتش اهداف تابوشکنانه و اعتراض و هزارجور کسشر استخراج کردن که اون خودش روحشم از این چیزا خبر نداشت!

shapalomapal: اخه چرا شما کص میگی ، اینقد از نظر شعور در سطح پایینی که البوم ترامادول رو میگی چس ناله های یه فیلسوف متوهم؟ اگه شاهین ی فیلسوف متوهم به دوران رسیدس چرا کس دیگه ای پیدا نمیشه همین کارارو منتشر کنه؟ در ضمن شاهین بعد از البوم هیچ هیچ هیچ مورد کنترل دولتی یا کسانی قرار گرفت که مجبور بود اهنگایی با مضامینی که اونا میخوان منتشر کنه ، همچنین سبک اهنگای شاهین بعد از هیچ هیچ هیچ از رپ به جاز بلوز و راک و ... تغییر کرد. این دلیل نمیشه ک شما بخوای بگی ب عنوان یه ادم فیلسوف تازه ب دوران رسیدس چون مغزش خیلی از منوشماها بیشتر کار میکنه. شررررریم تا ابد ایستاده و حواس جم

خب شما که فکر میکنی سطح شعورت از ما بالاتره پس بیا لطف کن این چس‌ضجه‌هایی که ما بش میگیم کسشر رو برامون قشنگ توضیح و تفسیر بفرما تا ببینیم چه علم عظیمی از این مغز بزرگ داره توش به نقطه جوش میرسه و ما نمیفهمیم:

شاهکارای آلبوم ترامادول: چیزت را به من نگو، چیزت را به من نده! / سوتینِ سیاهِ تو سبز میشود، ریشه میدهد، من هم یواشکی در خواب تو راه میروم! / به هرچه استخوان است، تِر بزن. مویِ بورِ مقعدِ ملکه را فِر بده!

آلبوم هیچ هیچ هیچ: خواهرم شعر میشود از لب، بغلِ دوس دخترش هر شب، من به خود فکر میکنم اغلب، توی حمام گریه با صابون! دستتو چوب و کلت تو چوبه‌ی دار، البته شورت خانومت به کنار، که مساوی تر از منی انگار، پیش چشمان بسته‌ی قانون!

فعلا همینارو شفاف کن که منظور جناب چس‌فیلسوف، چه مضمون عمیق و بزرگی بوده تا به بقیه‌شم برسیم. ولی اگه خودتم تو معنیشون موندی، پس شک نکن جزو همون مصرف‌کننده‌های فسفری هسی که مصداقشونو اول گفتم. بجا این شعار آبکی از امامت بخوا شــِـرررررررر نبافه!

1)به هرچه استخوان است تر بزن ، موی بور مقعد ملکه رو فر بده.
تفسیر:تو مصرع اول به همفکراش میگه ک دیگه نباید استخوان لیسی و چاپلوسی امریکارو بکنن منظورش ملت های دیگه س ، تو مصره دومش با طعنه به امریکا میگه تو برو موی بور مقعد ملکه انگلیس رو فر بده منظورش چاپلوسی امریکا از انگلیسه
2)چیزت را به من نگو (راز و احساسات)
چیزت را به من نده(قلب)
3)سوتین سیاه تو سبز میشود(قلب تو از تاریکی خارج میشود و به درون تو رخنه میکند)
من هم یواشکی در خواب تو راه میروم(در رویا تو را میبینم)
4)خواهرم شعر میشود از لب و…
منظورش شالوده شکنی های فرهنگی،  جامعه ای که تنها از عاطفه،سکس وروابط جنسی را درمیابد، همه بر خاسته از آلوده شدن در نظامی فاقد قوانین واصول انسانی است.
5)من به خود فکر میکنم اغلب و …
به این لینک مراجعه کن :
متاسفانه چون بحث این موضوع اخر مفصل بود لینک دادم ک شهوانی قبول به ثبت نظرنمیکنه ، بطور خصوصی ب برای اقای اسکلت حشری فرستادم کسی خواست پیام بده.
باشد ک رستگار شوید.

3 ❤️

2016-03-27 16:42:53 +0430 +0430
shapalomapal 1)به هرچه استخوان است تر بزن ، موی بور مقعد ملکه رو فر بده. تفسیر:تو مصرع اول به همفکراش میگه ک دیگه نباید استخوان لیسی و چاپلوسی امریکارو بکنن منظورش ملت های دیگه س ، تو مصره دومش با طعنه به امریکا میگه تو برو موی بور مقعد ملکه انگلیس رو فر بده منظورش چاپلوسی امریکا از انگلیسه 2)چیزت را به من نگو (راز و احساسات) چیزت را به من نده(قلب) 3)سوتین سیاه تو سبز میشود(قلب تو از تاریکی خارج میشود و به درون تو رخنه میکند) من هم یواشکی در خواب تو راه میروم(در رویا تو را میبینم) 4)خواهرم شعر میشود از لب و.... منظورش شالوده شکنی های فرهنگی، جامعه ای که تنها از عاطفه،سکس وروابط جنسی را درمیابد، همه بر خاسته از آلوده شدن در نظامی فاقد قوانین واصول انسانی است. 5)من به خود فکر میکنم اغلب و .... به این لینک مراجعه کن : متاسفانه چون بحث این موضوع اخر مفصل بود لینک دادم ک شهوانی قبول به ثبت نظرنمیکنه ، بطور خصوصی ب برای اقای اسکلت حشری فرستادم کسی خواست پیام بده. باشد ک رستگار شوید.

_

تفاسیرت از بیخ مهمل‌بافیه: "استخوان" چه ربطی به "آمریکا" داره؟ «نماد تاریخ و گذشته و مرده‌پرستی و...» رو هیچ جوری نمیشه به «سمبل تجدد و نوآوری و تازه‌به‌دوران‌رسیدگی» وصل کرد. شعور خودت و دیگرانو زیر سوال نبر. برفرضم این تفسیر پرت و تخماتیک درست باشه؛ "تِر زدن" چندان واژه مبارزه‌پرور و قهرمانانه‌ای به نظر نمیاد! چه بسا بیشتر اوقات اوستادت میخواد به یه جمعی برینه ولی خبر نداره اشتباهی شیلنگ عنو طرف خودش گرفته! نمونش "هنربند" خوندن افرادی مث محمود دولت‌آبادی و بهمن فرمان‌آرا (این صفه رو مفصل بخون)

0 ❤️

2016-03-27 20:19:22 +0430 +0430
نقل از: m0hs3n20

به قول خودت عرض شود که :‌ شاهین نجفی هرچی باشه از خواننده های کس لیس دیگه خیلی بهتره ,اینیم که شما میگید بعد آهنگ نقی پتک تو سرش خورد و شاید با اومدن حکم ارتدادش ترسید و سبکشو تغییر داد فکر نکنم اینطور باشه ,به قول خودش این کارو میکنه تا سبک های بیشتری رو تجربه کنه و دنبال تلفیق رپ و راک بود که به قول خودش تو آهنگ " بی بی بی بی سی جان " به این هدف رسید . اگر هم به آهنگ هاش دقت کنید می بینید که تقریبا از همه مشکلات جامعه شعر خونده و شعر بیشتر از این بخونه که چی بشه ؟ نظری که من دارم اینکه شاهین با سیاست شروع کرد و سیاست رو زیر سوال برد اما به این نتیجه رسید تا مردم تو زندان دین گیر کردن نمیشه کاری انجام داد و آهنگاشو به سمت نگاه وسیع تر به دین برد و خواست باعث تغییر ذهنیت مردم نسبت به دین بشه. با ممد نوبری هم غوغا به پا کرد ,مشکلی ک شاهین نجفی داره و خودشم توی یکی از آخرین مصاحبه هاش راجبش حرف میزنه میگه :‌من همیشه تجزیه و تحلیل کارامو به شنونده هام واگذار میکنم و میزارم خودشون به عمق شعر پی ببرن ولی این کار اشتباهه! چون اونطوری هرکسی برای خودش ی تعبری واسه خودش میسازه و موضوع اصلی شعر به کرام الکاتبین سپرده میشه و فکر میکنن داره کس شعر میخونه " ما پیش میرویم سوی طناب دار-----تعبیر شعرمان عر عر و قار قار " ,شماهم کم بی انصاف باشید خدایی اگه خایه دارید خودتون جای پست گذاشتن تو شهوانی یه کاری مثل کاری ک شاهین نجفی کرد انجام بدین ,شاید شاهین ترسیده باشه ولی حق داره اونم انسانه الانم متاهله شما باشید نمیترسید ؟؟‌ حداقل بخواتر زنش ترس داره . اونم میتونست ایران بمونه و بقول اون دوستمون که گفت شاهین خودش حافظ قران و بسیجی بوده الان تو بسیج باشه چوب تو کون من و شما کنه و ی زندگی آروم داشته باشه . فدای همتون

_

نخست سپاس از اینکه نظرتو مؤدبانه و بدون فوش و بدوبیرا نوشتی (کاری که خودمم از پسش سخ برمیام!)

… الان دسشوئیم گرف، میرم برمیگردم مفصل در خدمتت هسم ?

0 ❤️

2016-03-27 20:41:12 +0430 +0430

در این که ایشون هرچقدم مخش تاب داشته باشه باز پشم خایه‌ش شرف داره به خواننده‌های خودفروخته دامبول دیمبول خب تردیدی نیس. این دلیلی که اوردی: «چون از بیشتر مشکلات جامعه خونده پس دیگه وسلام نامه تمام» اشتباه محضه. مشکلات جامعه روز به روز در حال فزونیه و شاهنامه بیسوچارهزاربیتی هم درمقابلش کم میاره. درضم ایشون هیچ وخ خایه نکرد مستقیم و رک و پوسکنده بیاد دین رو زیر سوال ببره (کاش حدقل اینکارو میکرد) تو همه آهنگاش [چه قبل از "نقی" چه بعدش] با کنایه و غیرمستقیم دینو هدف میگرف که به درد عمه‌ش میخورد. همون ترانه "ممد نوبری" هم هیچ غوغای خاصی به پا نکرد، نمیدونم رو چه حسابی اینطوری میگی. ایراد بزرگ کارش رو هم خودت گفتی، خصوصا با سبک جدید کیرغزل که شورو کرده گلواژه‌های ناب سر دادن حتی هرکودوم از طرفدارای پروپاقرصشم (اشرار!) تو تعبیر شعراش با هم دعواشون میشه چه رسد به مردم بی‌طرف که بقول خودت قراره از زندانای فکریشون بیان بیرون.

و صدالبتهکسی که خطر میکنه باس پای تهدید جانیشم وایسه! من اگه تصمیم بگیرم زندگیمو با جنجال پیش ببرم به بهای روشنگری، به پشمم خندیدم زن بگیرم که یکی دیگه‌م امنیتش خدشه دار شه. و درضم پست گذاشتن ما تو شهوانی هم آنچنان که به نظرت میرسه هولو و گیلاس نیس. ما فرضو روی این گذاشتیم که شهوانی امنیت داره، اطمینان خاطری نداریم.

0 ❤️

2016-03-27 22:22:07 +0430 +0430

این پسره…شاهین…اره…شاهین…از اولش هم هیچ گهی نبود منتهی کسی نمیشناختش!!این ارازل اوباش که دو روزه با هو و جنجال میفتن سر زبون زود خود اص لیشون و نشون میدن اگه 2 سال دیگه دیدید یه آهنگ برای خایه منی خوند و رفت ایر ان تعجب نکنید اینا باد شده بوسیله جمهوری اسهالین تا ملت و بزارن سر کار یکیش همین یغما گه روییه که به قول خودش شا گرد مم تاز اون شاملو پدر سگ گور به گور شدس که کاری نداره جز توهین به تار یخ و تمدن ایر ان یکی دیگه احمد باطبی کوس بازه که فرستادنش امریکا اونجا روشنفکر بشه جون های مردم و خرررررر کنه به ریششون بخنده!!!
اینا سه تا از جرثومه های فسادن که باید سیفونشون هرچه زودتر کشیده بشه و گر نه همه جا رو به گند میکشن !!چند جای کثیف هست که باباتون هم رفت اونجا باید بهش شک کنید یکیش بی بی سیه یکیش صدای امریکا یکیش رادیو فردا ،رادیو زمانه،دویچه وله و… هر کسی که به هر نحوی به بقای هر شکلی از اسلام و حکومت دینی در ایر ان اعتقاد داره یا خری ده شده بوسیله جمهوری اسهالیه یا وطن فر و ش نوکر غربه

1 ❤️

2016-03-27 22:53:47 +0430 +0430

شاهین نجفی فقط یه خواننده ست،منتها خیلیا ازش قهرمان و رهبر و خدا ساختن که این اشتباست،فضای آهنگاش شدیدا منفیه و فقط داره غر میزنه

0 ❤️

2016-03-28 04:00:07 +0430 +0430

بله.همه جور نظری خوندیم.یه نکته به اون دوستمون که به شاهین گف سگ اسراییلی،که واقعن فکرش اینه که سگ بودن یا اسراییلی بودن،پست کننده س.عارضم که زرشک.جواب مودبانه دادیم.
شاهین با انفجاری از فحش و بغض شروع کرد.با انرژی تمام بدبختیای یه فقیر دهه شصتی و یه آدم متنفر از وضع اجتماعی ایران.تو٨٨ضجه زد ونماد اعتراض شد.و در موسیقی اعتراضی،بنظرمن بسیار قوی بود.از ترامادول ببعد،فاز عوض شد.اعتراض هست.اما زبان فلسفی و شاعرانه س.دوست صاحب تاپیکمون اگر با فضای اشعار سپید آشنایی بیشتری داشت،نمیگفت اینا کسشعرن.بنظر من کارهای ترامادول و صاد،قدرتمندترین آثار شعری شاهینن.و از لحاظ موسیقی بسسسیار مرتبط با روح کار.واژه ی آوانگارد برازنده س بهشون.اون شعر ممیز صفر هم که ازش مثال زدی،مال مهدی موسویه.
البته قبول دارم کارهای متاخر شاهین،از امتیاز همه فهمی کارهای اولش خیلی دوره.نمیشه با دیدی که به ترانه مثلن نقی داریم،اورلیانو رو گوش بدیم و بفهمیمش.برا درک کامل این ترانه،باید صدسال تنهایی گابو رو خونده باشیم.میشه گفت شاهین هنوزم معترضه.اما اعتراضش از مسایل کف خیابون،به ذات و عمق مشکلات رسیده.بازهم نه دقیق و کامل هنوز.و اگر از دید پارناسین ها به هنر خارج بشیم،شاهین بنظر من جزو بهترینهاست.
امیدوارم فحش نخورم.

3 ❤️

2016-03-28 06:28:10 +0430 +0430
نقل از: m0hs3n20
نقل از: آقای+زرنگ این پسره...شاهین...اره...شاهین...از اولش هم هیچ گهی نبود منتهی کسی نمیشناختش!!این ارازل اوباش که دو روزه با هو و جنجال میفتن سر زبون زود خود اص لیشون و نشون میدن اگه 2 سال دیگه دیدید یه آهنگ برای خایه منی خوند و رفت ایر ان تعجب نکنید اینا باد شده بوسیله جمهوری اسهالین تا ملت و بزارن سر کار یکیش همین یغما گه روییه که به قول خودش شا گرد مم تاز اون شاملو پدر سگ گور به گور شدس که کاری نداره جز توهین به تار یخ و تمدن ایر ان یکی دیگه احمد باطبی کوس بازه که فرستادنش امریکا اونجا روشنفکر بشه جون های مردم و خرررررر کنه به ریششون بخنده!!! اینا سه تا از جرثومه های فسادن که باید سیفونشون هرچه زودتر کشیده بشه و گر نه همه جا رو به گند میکشن !!چند جای کثیف هست که باباتون هم رفت اونجا باید بهش شک کنید یکیش بی بی سیه یکیش صدای امریکا یکیش رادیو فردا ،رادیو زمانه،دویچه وله و... هر کسی که به هر نحوی به بقای هر شکلی از اسلام و حکومت دینی در ایر ان اعتقاد داره یا خری ده شده بوسیله جمهوری اسهالیه یا وطن فر و ش نوکر غربه

بعله یه جمله از مادر عروس

سیفونت و بکشم یا خودت خفه خون میگیری؟

1 ❤️

2016-08-18 20:37:19 +0430 +0430
EIDI: بله.همه جور نظری خوندیم.یه نکته به اون دوستمون که به شاهین گف سگ اسراییلی،که واقعن فکرش اینه که سگ بودن یا اسراییلی بودن،پست کننده س.عارضم که زرشک.جواب مودبانه دادیم. شاهین با انفجاری از فحش و بغض شروع کرد.با انرژی تمام بدبختیای یه فقیر دهه شصتی و یه آدم متنفر از وضع اجتماعی ایران.تو٨٨ضجه زد ونماد اعتراض شد.و در موسیقی اعتراضی،بنظرمن بسیار قوی بود.از ترامادول ببعد،فاز عوض شد.اعتراض هست.اما زبان فلسفی و شاعرانه س.دوست صاحب تاپیکمون اگر با فضای اشعار سپید آشنایی بیشتری داشت،نمیگفت اینا کسشعرن.بنظر من کارهای ترامادول و صاد،قدرتمندترین آثار شعری شاهینن.و از لحاظ موسیقی بسسسیار مرتبط با روح کار.واژه ی آوانگارد برازنده س بهشون.اون شعر ممیز صفر هم که ازش مثال زدی،مال مهدی موسویه. البته قبول دارم کارهای متاخر شاهین،از امتیاز همه فهمی کارهای اولش خیلی دوره.نمیشه با دیدی که به ترانه مثلن نقی داریم،اورلیانو رو گوش بدیم و بفهمیمش.برا درک کامل این ترانه،باید صدسال تنهایی گابو رو خونده باشیم.میشه گفت شاهین هنوزم معترضه.اما اعتراضش از مسایل کف خیابون،به ذات و عمق مشکلات رسیده.بازهم نه دقیق و کامل هنوز.و اگر از دید پارناسین ها به هنر خارج بشیم،شاهین بنظر من جزو بهترینهاست. امیدوارم فحش نخورم.

اگه فقط من یکی میگفتم شعر سپید کسشره، اون وخ حرف شما صحیح بود. ولی وختی صاحبان فن هم این سبکو به پشمشون حساب نمیکنن ینی یه جای کار میلنگه.
به هرحال مرسی از وختی که گذاشتی.

Catatonic: شاهین نجفی هنرمند خوبیه شجاعت داشته بعضی حرفا رو بزنه ولی من در حال حاضر از طرفدار دیروزش به منتقد امروزش تبدیل شدم. به نظرم از خودش ایده ای نداره...و به نظرم بعد هیچ هیچ هیچ و ترامادول افت کرد و با صاد رید واقعا.رادیکالش هم خیلی سطحیه تا اینجای کار.البته هنوزم فک کنم کمتر کسی هوشش اونقدر باشه که درک کنه به معنای واقعی شاهین رو ولی همه پزشو میاند بدون اینکه از شعر و موسیقی و فلسفه و یا سیاست چیزی سر در دربیارند... شاهین نجفی میتونست مارکی دوساد ثانی ایران باشه و خیلی از مفاهیم سنگین و پُست مدرن رو وارد موسیقی کنه ولی خودشو خراب کرد...جان و روح موسیقی شعرشه و اندیشه ی شاعرش...البته بحثای فنی و تکنیکی و بعد موسیقیایی کار رو شاهین خوب از پسش بر میاد ولی دیگه روح سابقو نداره. بعد کارایی مثل بکنیم یا هر شب یا بعد از تو شاهین نتونسنت به اون اوج برگرده چون اولا با دو نفر شاعر واقعا توانای اون آثار قطع رابطه کرده بود و در ثانی خودشو گم کرد و از اهدافش دور شد...کسی که همه رو رفیق صدا میزد تو کنسرتاش...همه مردم عادی رو...به جایی رسید که دوتا از رفیقاشو نه تنها به کلی فراموش کرد وقتی تو شرایط بد بودند بلکه به ضررشون حرفایی زد...

آره گفتم شاهین میتونست مارکی دوساد ثانی ایران باشه…بدون ترس همه ی عقاید خرافی رو میکوبید…بدون ترس مسایل اروتیک رو به طرز بی مرزی وارد موسیقی و هنرش میکرد…به اون چاشنی فلسفه و سیاست و روانشناسی اضافه میکرد…ولی خراب کرد خودشو امیدوارم یاد رفیقاش بیفته.امیدوارم شاهین سابق بشه.امیدوارم باز سطحشو بالا ببره و به اوج برگرده

شجاعت؟! کودوم شجاعت؟! کسی شجاعت داره که رو حرفش بمونه. نه اینکه فقط یه عان جو بگیرتش یه چیزی ول بده ولی تا دید اوضا خیته و حکم ارتداد واسش دادن سریع خایه‌هاش جعم شه تو حلقش بیاد BBC در کمال خفّت بگه نه من توهین نکردم! بعدم تو اوج توجهات رسانه‌ای بهش بجا بیرون دادنِ یه کار درست‌درمون بیاد با یه کسخل بیخایه‌ی دیگه (محسن نامجو) یه آهنگ کسشر (پریود) ول بده بیرون تا فقط بشه اسباب خنده یه مش کسخل‌تر!
کاملن درست میگی شاهین بعد از هیچ‌هیچ‌هیچ دیگه رف تو باقالیا...

seven-days: بنده در خاطر دارم یه اکیپ از اشرار تو پارک بودن. یکی شون گفت اگه شاهین میدونست ما طرفداراشیم اسمشو تو فیس بوک میزاشت بکن ننه اشرار ?

عجب!!! اینو اون شپل مپل باید تفسیرش کنه!

0 ❤️

2016-08-18 21:21:03 +0430 +0430

اسم چه حماسه ای رو آوردی که حرف سرش زیاد دارم .

اول از همه بگم شاهین واسه من دو بخشه [ بخش اول اون یسری کسشری که خونده ] و [بخش دوم شخصیتش]

از بخش اول بشدت بیزارم اللخصوص از وقتی که زد تو کار خوندن توهین به عقاید و… بنظرم زیاده روی کرد . عقیدش هر چی که هس لازم نبود با این بیان جار بزنه چون واقعا آخرشو رید
البته از حق نگذریم یسری آهنگاشم فول توپ بود و حقایق جامعه رو میخوند برای همین نمیشه جمع بست .

و اما بخش دوم که باعث شده همیشه بش احترام بزارم شخصیتی بود که داشت و داره و به جرات میگم این شخصیت و روحیه ی ستیزه گرشو هیچ جا ندیدم . شاهین واقعا از لحاظ صداقت و روراستی و رک بودن اسطورس و پرچمش به عنوان یه مرد واقعی همیشه بالاس.

1 ❤️

2016-08-18 23:14:36 +0430 +0430

کاملا حرفات درسته وبجا. در مورد این جاکشا ونون خورای بیشعور شون هم بایدبگم که اصلا تو اسطوره سازی استادن. مگه سلمان روشتی نبود. یه نویسنده معمولی بودوازدست همین آقای خامنه ای جایزه گرفته بوددرنمایشگاه کتاب تهران، امابعدازاون فتوای احمقانه یک شبه تبدیل شدبه یکی ازچهره های سیاسی «روجلدی بااسکرت محافظ تشکیلات تابه امروزوازثروت زیادی هم بهره منداست

0 ❤️

2016-08-18 23:52:01 +0430 +0430

کلا به این جماعت چپ و کمونیست نمیشه دل بست. اینا از ی طرف می زنن زیر مذهب و دین و از طرف دیگه میرن زیر خیمه ی عزاداری سینه میزنن. شما پستای اینستاگرامی شاهین راجع به حسین و کربلا و میرزا کوچک جنگلی رو‌خوندین حتمن. بی خیالشون. بادی هستن که میان و میگذرن. اما اونی که میگه به شاهین فحش ندین! خب شاهین که خودش استاد فحش و حرف رکیکه. اصلا یکی از بنیادگزارای نابودی فرهنگ کلامی مردم ایران خودشه. جماعت کمونیست همینن. ماکیاول وار از ریشه همه چی رو نابود می کنن. اونم پنهانی و با نقاب روشنفکری. فرهنگ اصیل مردم که نابود شه بره یه فرهنگ دروغین جاشو می گیره که افسار می زنه به گردن همه برای بردگی حتی اگه باعث و بانیش ضد بردگی به نظر میومده باشه

1 ❤️

2016-08-19 02:24:55 +0430 +0430

تو رو اون خودآتون دگ در مورد موسیقی صحبت نکنین

که خودتونم میدونید

هیچی نمیدونید

از رپ تو رو اون خودآت نگو

ریدی

اصلا رپ چی هست؟؟؟؟

فقط بگو تو رو اون خودآتون

سمپل ، زرب ، تعداد زرب ، هماهنگی بیت با این سمپل ها

چجووری میتونه بخونه رپ خون با اینا ، تکنیکایی که تو کلمه غالب رپ بکار میره چند تاس و دونه دونه نام ببره اون تکنیکارو که تو بیرون اومده کلمه از دهان به کار میره ، چند تا ورس داره رپ

کودوم مثلا ن رپ کس شر ایرانی که معلوم نیست چی هست، غالبش چیه که اکثر من درآوردی

نگید تو رو اون خودآتون که ریدید

اصلا تو چه دستگاهی خوونده میشه رپ

گپ یعنی چی تو رپ؟

دیوونه اید؟؟؟

عقده دارید؟؟؟

1 ❤️

2016-08-19 02:40:31 +0430 +0430

یه جوری میگی درد

فکر میکنم که

انگار داری کون میدی

نگو تو رو اون خودآت

1 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «