ایمنی مقاربت مقعدی و مشکلات سلامتی آن

1396/04/15



90 درصد مردانی که با همجنسان خود سکس میکنند و 5 تا 10 درصد از زنان دارای رابطه جنسی، مقاربت مقعدی رو تجربه میکنن؛ که در حالت عامیانه ازش بعنوان سکس از پشت یا سکس از کون نامبرده میشه. مقاربت مقعدی عبارت است از عملی که در آن آلت تناسلی مردانه در داخل مقعد قرار میگیرد. افرادی که در مقاربت های مقعدی شرکت میکنند باید این نکته را نیز بدانند که این کار با برخی مشکلات سلامتی نیز همراه است، چرا که مقعد بدلیل وجود تعداد زیادی عصب انتهایی، حساسیت بسیار بالایی دارد. برای کسانی که در طی مقاربت های مقعدی دهنده هستند یعنی مفعول رابطه جنسی، مقعد میتواند با تحریک جنسی نقش یک منطقه شهوانی را برای آنها بازی کند ودر طرف دیگر برای کسی که کننده است و نقش فاعل را بازی میکند، مقعد با ایجاد یک فشار تنگی ملایم بر روی کیر مرد، موجب تحریک او میگردد.
در عین حال که بعضی افراد رابطه مقعدی را خوشایند میدانند، این نوع سکس نهی شده بوده و نیاز به اقدامات احتیاطی ویژه ای دارد.
آیا مقاربت مقعدی ایمن است؟
همیشه مقاربت مقعدی با برخی مشکلات سلامتی همراه است و به دلایل زیر یک رابطه جنسی خطرناک تلقی میگردد:
• مقعد فاقد سیستم طبیعی روان کننده ای است که در واژن دیده میشود. از طرفی دخول واژنی میتواند عضلات مقعد را پاره کند و در نتیجه موجب شود تا ویروس ها و باکتری های موجود در مقعد بتوانند به درون شریان های عروقی راه یابند. این کار میتواند موجب انتقال بیماری های منتقله جنسی از جمله ایدز گردد. تحقیقات نشان میدهد که مقاربت مقعدی تا 30 برابر مقارت واژنی میتواند موجب انتقال بیماری ایدز به مفعول رابطه جنسی گردد. همچنین قرار گرفتن در معرض ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نیز ممکن است موجب ایجاد زگیل های مقعدی و سرطان مقعد گردد. درست است که استفاده از روان کننده ها میتواند تا حدودی راه گشای امر باشد ولی بطور کامل از بریدگی های عروق مقعد جلوگیری نمیکند.
• بافت داخل مقعد به اندازه پوست خارج آن محافظت شده نیست. پوست بدن ما دارای لایه ای از سلول های مرده است که بعنوان یک مانع محافظت کننده در برابر عفونت ها عمل میکند ولی بافت درون مقعد این حفاظت طبیعی را ندارد و به همین دلیل آن را در برابر پارگی ها و انتقال عفونت ها آسیب پذیر تر میکند.
• مقعد برای نگهداری مدفوع طراحی شده است، به همین دلیل با یک عضله حلقوی شکل به نام اسفنکتر احاطه شده است که بعد از عمل دفع مدفوع دوباره جمع شده و مانع از نشت مدفوع میگردد. زمانی که این عضله در حالت انقباض قرار دارد، دخول آلت میتواند بسیار دردناک و دشوار باشد. در اثر مقاربت های متوالی اسفنکتر ضعیف شده و توانایی خود در کنترل مدفوع را ازدست میدهد و در اثر آن ممکن است فرد توانایی نگهداشتن مدفوع تا توالت را از دست بدهد. البته تمیرینات کگل میتواند در تقویت اسفنکتر بسیار مفید واقع شده و مشکلات آن را رفع نمایند.
• مقعد مملو از باکتری است و حتی اگر طرفین رابطه جنسی دارای هیچ گونه بیماری قابل انتقال جنسی نباشند هم این باکتری ها میتوانند به نوبه خود طرفین رابطه را آلوده نمایند. در نظر داشته باشید که انجام روابط جنسی واژنی بلافاصله بعد از روابط مقعدی میتواند منجر به عفونت های واژن و مجاری ادرار گردد.
رابطه جنسی مقعدی میتواند خطرات دیگری نیز داشته باشد. تماس مقعد با دهان میتواند طرفین رابطه جنسی را در خطر ابتلا به هپاتیت، HPV، تبخال های تناسلی و سایر بیماری های عفونی قرار دهد. برای افراد دگرجنسگرا در صورتیکه اسپرم مرد در نزدیکی ورودی واژن تخلیه گردد، احتمال حاملگی نیز وجود دارد.
درست است که معمولا روابط جنسی مقعدی موجب آسیب های جدی نمیشود ولی احتمال بروز آنها دور از انتظار نیست. در اثر اینگونه از روابط احتمال خونریزی های بعد از رابطه در اثر هموروئید یا پارگی دیواره روده وجود دارد. باید در نظر داشته باشید که این یک مشکل جدی است و هرچه سریع تر بایستی به پزشک مراجعه نمایید. اقدامات بیمارستانی، جراحی و استفاده از آنتی بیوتیک ها میتواند بخشی از فرایند درمانی باشد.
پیشگیری از عوارض و مشکلات سکس مقعدی
تنها راه برای پیشگیری کامل از عوارض سکس مقعدی، ممانعت از انجام آن است. اگر تحت هر شرایطی اقدام به سکس مقعدی نمودید، برای پیشگیری از انتقال عفونت ها، استفاده از کاندوم را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
در ادامه به برخی نکات کلیدی درافزایش ایمنی مقاربت های مقعدی اشاره میکنیم:
• بعد از انجام دخول واژنی قبل از اینکه آلت شریک جنسی خود را در واژن یا دهان قرار دهید بایستی از یک کاندوم جدید استفاده نمایید.
• برای پیشگیری از پارگی بافت های مقعد از مقدار زیادی روان کننده استفاده کنید. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از کاندوم های لاتکسی بایستی از روان کننده های بر پایه آب استفاده نمایید.
• قبل از اینکه عمل دخول در مقعد را انجام دهید، آرامش خود را حفظ کنید. گرفتن دوش آب گرم قبل از چنین رابطه هایی و همچنین خوابیدن بر روی شکم میتواند فرایند دخول را تسهیل نماید.
• اگر در طی سکس مقعدی درد زیادی میکشید، ادامه سکس را متوقف نمایید.
• اگر بعد از رابطه جنسی مقعدی، خونریزی از مقعد مشاهده کردید یا در مدفوع خود ادرار دیدید، هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

منبع

2762 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-07-05 22:03:52 +0430 +0430

اگه با آرامش و صبر و حوصله انجام بشه خیلیم راحته و برای دو طرف بسیار لذت بخش. ۲سال هر هفته دوستم داره میده بهم با وجود کلفتی کیر هم خیلیم راضیه مشکلی هم نبوده

0 ❤️

2017-07-05 23:28:48 +0430 +0430

چندین مقاله در این مورد خوندم، چه مخالف چه موافق ولی از روی تجربه شخصی خودم میگم اگر کسی بلد باشه و شور قضیه رو درنیاره، یکی از لذت بخش ترین و بهترین های سکس، آنال یا همون سکس از مقعد است که هیچ لذتی به گرد پاش هم نمیرسه

0 ❤️

2018-03-25 20:55:15 +0430 +0430

به کسی نتونی بگی…
17 سال پیش بهم تجاوز شد والان بعد 17 سال خودم دلم کیر میخاد…
ولی بة کی بگم؟ آبرودارى سخته

0 ❤️

2018-03-26 12:57:11 +0430 +0430

من و همسر ۶ سال داریم انجام میدی
بسته به شرایط ماهی حداقل دوبار تا هفته ای ۴بار خیلی حال میده و مشکلی نداریم

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «