باورهای غلط درمورد سکس مقعدی

1399/01/19

۲۳ باور غلط در مورد سکس مقعدی

یک بار برای همیشه این باورها را کنار بگذارید.

by Carina Hsieh, Anna Breslaw & Hannah Smothers Mar 12, 2020

با این که این روزها سکس مقعدی دیگر کار تابویی نیست و فرقی با سایر انواع سکس ندارد ولی هنوز باورهای غلطی درمورد آن وجود دارد.

  • آیا درد دارد؟
  • آیا می‌توان با آن به ارگاسم رسید؟
  • آیا همه آن را انجام می‌دهند؟

در اینجا با دکتر ‘اسکایلر’ (متخصص سکس سایت adameve.com)، دکتر ‘ملانکون’ (متخصص سکس سایت sextoycollective)، دکتر ‘گلداستین’ (جراح متخصص روده)، دکتر ‘شین’ (متخصص امور LGBT)، دکتر ‘کیرک’ (متخصص سکس و مشاور خانواده) و دکتر ‘وندرلاین’ (متخصص سکس) مصاحبه شده تا یک بار برای همیشه درست یا غلط بودن باورهایی که درمورد سکس مقعدی وجود دارند مشخص شود.

باور غلط: Pegging (تلمبه زدن با دیلدوی پوشیدنی) فقط برای شخص مفعول لذت بخش است
واقعیت: خیر، اینچنین نیست. پگینگ (Pegging) می‌تواند برای هر دو طرف لذتبخش باشد، یکی از خوبی‌های استفاده از دیلدو این است که مفعول می‌تواند اندازه، جنس و شکل آن را انتخاب کند. پگینگ می‌تواند برای فاعل هم لذت‌بخش باشد چون علاوه بر تجربه‌ی دخول یک نوع حس برتری و غالب بودن را هم تجربه می‌کند. خیلی از دیلدوی‌های پوشیدنی قابلیت قرارگیری ویبراتور در آنها را هم دارند که خود همین یک ویژگی فوق‌العاده است.

باور غلط: سکس مقعدی نسبت به سکس واژینال نزدیکی و صمیمیت کمتری دارد
واقعیت: سکس مقعدی مثل هر نوع عمل جنسی‌ای بسته به خود شما و پارتنرتان می‌تواند نزدیک و صمیمی باشد.
اسکایلر می‌گوید: «اگر سکس مقعدی را با کسی انجام دهید که به او اهمیت نمی‌دهید قطعاً رابطه‌ی صمیمی و نزدیکی نخواهید داشت. ولی اگر هر عمل جنسی‌ای از جمله سکس مقعدی را از تمام قلب و برای ارتباط نزدیک جسمی و روحی با پارتنرتان انجام دهید، قطعاً قضیه فرق می‌کند. سکس مقعدی لزوماً در مقایسه با انواع دیگر سکس مثل سکس واژینال یا دهانی نزدیکی و صمیمیت کمتری ندارد، بلکه این موضوع به شما و پارتنرتان برمی‌گردد.»

باور غلط: فقط آن که کیر دارد و فاعل است به ارگاسم می‌رسد
واقعیت: دکتر ملانکون می‌گوید: «هر فردی با هر جنسیتی که باشد قابلیت این را دارد که چه به عنوان مفعول و چه به عنوان فاعل هنگام سکس مقعدی به ارگاسم برسد. با این که بعضی از زنان می‌توانند فقط با سکس مقعدی هم به ارگاسم برسند ولی خیلی‌ها به تحریک همزمان چوچوله‌شان هم نیاز دارند. خیلی از مردانی که مفعول هستند هم می‌توانند از طریق دیلدوهای پوشیدنی به ارگاسم برسند، حتی زنانی که این دیلدوها را می‌پوشند هم قابلیت رسیدن به ارگاسم را دارند. یکی از خوبی‌های سکس مقعدی این است که می‌توانید از اسباب‌بازی‌های جنسی هم استفاده کنید، مثل دیلدوهای ویبراتوری، ویبراتور چوچوله، حلقه‌ی کیر یا هر چیزی که خودتان دوست دارید.

باور غلط: شما با سکس مقعدی حامله نمی‌شوید
واقعیت: از نظر تکنیکی این حرف درست است ولی واقعیت این است که این مسئله به جایی که انزال صورت می‌گیرد و این که چقدر هر دوی‌تان مراقب هستید هم بستگی دارد و احتمال حاملگی لزوماً صفر نیست. فرض کنید با پوزیشن داگی‌استایل (سگی) در حال سکس مقعدی هستید و پارتنرتان داخل مقعدتان انزال می‌شود ولی موقع بیرون آوردن کیرش خیلی مراقب نیست، احتمال این موضوع خیلی کم است ولی ممکن است مقداری منی از مقعدتان خارج شود و بدون این که متوجه شوید وارد واژن‌تان شود. به همین دلیل بهتر است همیشه کاندوم بگذارید تا این احتمال را به صفر برسانید. به علاوه استفاده از کاندوم تمیزکاری بعد از سکس را خیلی راحت‌تر می‌کند.

باور غلط: داخل مقعد مدفوع وجود دارد، درست همانجایی که پارتنرتان دخول می‌کند
واقعیت: دکتر گلداستین می‌گوید: «مدفوع در واقع در جایی بالاتر از مقعد و انتهای روده‌ی بزرگ در بخشی به اسم “کولون سیگموئید” قرار دارد. اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و به طور مرتب فیبر مصرف کنید خودش برای تمیز نگه داشتن مقعدتان کافی است. خیلی از مردم حرفم را باور نمی‌کنند، اگر دوست دارید می‌توانید با یک اسباب‌بازی جنسی خودتان امتحان کنید و با چشمان خودتان ببینید.»

باور غلط: زنان ترنس باید به جای سکس واژینال سکس مقعدی انجام دهند
واقعیت: محدود کردن جنسیت یک فرد با یه نوع سکس خاص کار کاملاً اشتباهی‌ست. دکتر شین می‌گوید: «اگر چه سکس مقعدی و واژینال هر دو شامل دخول می‌شوند ولی یک زن ترنس مثل هر فرد دیگری مجبور نیست سکس مقعدی یا هر نوع سکسی که دوست ندارد را انجام دهد، راههای زیادی وجود دارد تا زنان ترنس هم از سکس لذت ببرند.»

باور غلط: فقط مردها به سکس مقعدی علاقه دارند
واقعیت: حتماً لازم نیست برای لذت بردن از سکس مقعدی کیر داشته باشید! خیلی از زنان هم عاشق سکس مقعدی هستند، چه به عنوان مفعول و چه به عنوان فاعل. خیلی از زوج‌های لزبین با کمک اسباب‌بازی‌های جنسی و انگشت کردن از سکس مقعدی لذت می‌برند.

باور غلط: سکس مقعدی همان چیزی‌ست که در پورن می‌بینید
واقعیت: آیا بقیه‌ی انواع سکسی که انجام می‌دهید شبیه پورن هست؟ دکتر شین می‌گوید: «سکس مقعدی نیاز به آمادگی دارد، از رضایت داشتن و حرف زدن درمورد آن گرفته تا آماده کردن کاندوم و… سکس مقعدی در پورن طوری نمایش داده شده که انگار می‌توانید آن را به صورت ناگهانی هم انجام دهید ولی در دنیای واقعی سکس مقعدی به آمادگی بیشتری نیاز دارد و خیلی اوقات زمان‌بر است. شاید مجبور باشید سکس مقعدی را چندین بار انجام دهید تا به مرور برای هر دوی‌تان لذت‌بخش شود، برای این کار باید در طول سکس با هم حرف بزنید و ارتباط داشته باشید و برای ادامه دادن یا ندادن آن یا نحوه‌ی انجام آن با هم توافق داشته باشید.»

باور غلط: می‌توانید همان اول کار یک سکس مقعدی تمام عیار داشته باشید
واقعیت: دکتر گلداستین می‌گوید: «خیلی مهم است که عضلات مقعدتان را به آرامی و قدم به قدم با کمک اسباب‌بازی‌های جنسی، انگشت یا خود کیر برای دخول آماده کنید، این کار ممکن است زمان‌بر باشد پس عجله نکنید. عضلات مقعد مثل بقیه عضلات بدن نیاز به گرم شدن دارند تا انعطاف‌پذیر شوند. می‌توانید برای این کار از اسباب‌بازی‌های جنسی یا دیلاتور استفاده کنید. باید این کار را به آرامی انجام دهید، به این صورت که آنقدر اسباب‌بازی جنسی را داخل مقعد وارد کنید تا با کمی مقاومت مواجه شوید، سپس آن را خارج کنید و دوباره اینکار را تکرار کنید تا عضلات مقعد به مرور انعطاف‌پذیر شوند. استفاده از روان‌کننده را هم فراموش نکنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید درد خاصی را احساس نخواهید کرد. قبل از این که به طور کامل دخول را انجام دهید حداقل این تکنیک را پنج یا شش بار انجام دهید. گاهی اوقات آمادگی کامل بدن برای یک دخول کامل شاید چند هفته هم طول بکشد. دکتر گلداستاین پیشنهاد می‌کند که قبل از سکس مقعدی خودتان با کمک اسباب‌بازی‌ها جنسی یا دیلایتو از چند هفته قبل مقعدتان را آماده کنید.

باور غلط: عده‌ی کمی انجامش می‌دهند
واقعیت: راستش را بخواهید خیلی‌ها عاشق سکس مقعدی‌اند و انجامش می‌دهند. طبق آمارهایی که در سال 2010 جمع آوری شده ۴۰٪ زنان بین ۲۰ تا ۲۴ساله حداقل یک بار سکس مقعدی را تجربه کرده‌اند.

باور غلط: قبلش به دوش مقعد (enema) نیاز دارید
واقعیت: مطمئنم که “نیازی” به دوش مقعد نیست. قطعاً خیلی‌ها نگران این هستند که سکس مقعدی باعث مدفوع کردن‌شان می‌شود، اولاً این که بعید است که به خاطر تحریک عضلات مقعدتان مدفوع کنید ولی اگر خیلی نگران این موضوع هستید می‌توانید با انجام یکسری از کارها از آن جلوگیری کنید. راحت‌ترین راه این است که قبل از این کار دستشویی کنید و بیخیال خوردن غذاهایی مثل تاکوی لوبیا یا هر چیزی که شکم‌تان را به کار می‌اندازد شوید. سکس مقعدی باعث تحریک عضلات مقعدتان می‌شود و حسی شبیه زمانی که مدفوع می‌کنید به شما دست می‌دهید ولی این حس‌تان به این معنی نیست که واقعاً قرار است مدفوع کنید. پس خیلی نگران نباشید و به خودتان استرس وارد نکنید و از سکس‌تان لذت ببرید!

باور غلط: اگر غده‌ی پروستات نداشته باشید خیلی حس خوبی نمی‌دهد
واقعیت: نه اصلاً هم اینطور نیست! حتی بدون غده‌ی پروستات هم می‌توانید از سکس مقعدی لذت ببرد. تحقیقی که اخیراً در مجله‌ی Sexual Medicine چاپ شده است نشان می‌دهد که ۹۴٪ زنانی که در آخرین سکس‌شان به ارگاسم رسیده‌اند به نحوی مقعدشان را تحریک کرده‌اند.

باور غلط: می‌توانید مستقیم برید سراغ سکس مقعدی
واقعیت: خیر، راستش را بخواید اینطور نیست. مقعد به اندازه‌ی واژن انعطاف ندارد و خود به خود خیس نمی‌شود. دکتر وندرلاین تاکید می‌کند که همان اول کار سراغ سکس مقعدی نروید و به آرامی با کمک اسباب‌بازی جنسی یا انگشت کردن مقعدتان را آماده کنید. اینکار می‌تواند زمان‌بر باشد پس صبور باشید.

باور غلط: دردناک خواهد بود
واقعیت: سکس مقعدی لازم نیست درناک باشد، البته اگر به درستی انجامش دهید. خیلی از زنان عاشق سکس مقعدی هستند و حتی با آن به ارگاسم می‌رسند. اگر شما و پارتنرتان آرام‌آرام جلو بروید و با انگشت و اسباب‌بازی‌های جنسی کار را شروع کنید و از روان‌کننده استفاده کنید درد آخرین چیزی‌ست که ذهنتان را درگیر خواهد کرد.

باور غلط: اگر یک بار درد بگیرید همیشه دردناک خواهد بود
واقعیت: شاید یک بار آن را امتحان کرده باشید و برایتان خیلی دردناک بوده و قسم خورده‌اید که دیگر آن را امتحان نکنید. لازم نیست فقط به خاطر یک یا دو تجربه‌ی منفی خودتان و پارتنرتان را از لذت سکس مقعدی محروم کنید. خیلی از این تجربه‌های منفی به دلیل استفاده نکردن از روان‌کننده، عجله کردن و آماده نبودن مقعد بوده است. همچنین تحریک همزمان چوچوله موقع سکس مقعدی کمک می‌کند تا درد کمتری را تجربه کنید.

باور غلط: فقط زنهای بی‌بند و بار سکس مقعدی دارند
واقعیت: همه‌ی ما شنیده‌ایم که فقط دخترهای خراب و بی‌بند و بار سکس مقعدی انجام می‌دهند ولی واقعیت این است که طبق نظرسنجی‌ها سکس مقعدی اولین عمل جنسی تابویی است که زوج‌ها دوست دارند امتحان کنند، قطعاً همه‌ی این زن‌ها بی‌بند و بار نیستند. همه‌ی ما نسبت به بدنمان کنجکاو هستیم و اگر حس می‌کنید از این کار لذت خواهید برد حتماً آن را یک بار هم که شده امتحان کنید، البته به طور درست و بهداشتی!

باور غلط: سکس مقعدی زندگی جنسی‌تان را نجات می‌دهد
واقعیت: من هم خیلی این حرف را شنیده‌ام که بیشتر هم درمورد زوج‌هایی که مشکلات جنسی زیادی دارند گفته می‌شود، به خصوص زنانی که جلوی نیازهای جنسی‌شان را می‌گیرند و خودشان و پارتنرشان را از یک زندگی جنسی لذت‌بخش محروم می‌کنند. خیلی از زوج‌ها فکر می‌کنند سکس مقعدی دروازه‌ای برای حل سایر مشکلات زندگی‌شان است که اگر آن را امتحان کنند زندگی جنسی‌شان هیجان‌انگیزتر و با طراوت‌تر می‌شود. اول زوج‌ها باید مشکلات دیگرشان را حل کنند و سپس سکس مقعدی را امتحان کنند ولی اگر کسی این کار را فقط از ترس از بین رفتن رابطه‌اش انجام دهد احتمالاً از این کار لذتی نخواهد برد.

باور غلط: بعد از این کار پارتنرتان برای شما احترامی قائل نخواهد بود
واقعیت: دوست‌پسرتان چیزی که می‌خواست را بدست آورد و بعدش بیخیال شما شد؟ این اتفاق برای خیلی از ماها افتاده ولی این سوء استفاده ممکن است بعد از هر نوع عمل جنسی‌ای اتفاق بی‌افتد. ولی اکثر مردها به این فهم رسیده‌اند که سکس مقعدی فقط یک بخش از زندگی جنسی سالم است. همین تابو بودن سکس مقعدی می‌تواند کمک کند تا ارتباط شما و پارتنرتان نزدیک‌تر و قوی‌تر از قبل شود.

باور غلط: باعث آسیب جسمی می‌شود
واقعیت: اگر هر نوع سکسی را اشتباه انجام بدید ممکن است باعث آسیب دیدن خودتان یا پارتنرتان شوید. اگر واژن‌تان به اندازه‌ی کافی خیس نباشد و از روان‌کننده استفاده نکنید احتمال پارگی‌های ریز بافت‌های واژن‌تان وجود دارد. همین اتفاق ممکن است در سکس مقعدی هم پیش بیاید. از آنجایی که مقعد مثل واژن از خودش مایعی ترشح نمی‌کند به همین دلیل برای یک سکس مقعدی سالم و بی‌خطر حتماً باید از روان کننده استفاده کنید.

باور غلط: هنگام سکس مقعدی لازم نیست از کاندوم استفاده کنید
واقعیت: متاسفانه یکی از باورهای شایع درمورد سکس مقعدی همین است. خیلی‌ها فکر می‌کنند چون موقع سکس مقعدی خطر حاملگی وجود ندارد پس لازم نیست از کاندوم استفاده کنند. این باور کاملاً اشتباه است زیرا امکان انتقال اکثر بیماری‌های جنسی (کلامیدیبا، سوزاک ، عفونت هپاتیت و HIV) از طریق مقعد هم وجود دارد. همچنین از آنجایی که بافت مقعد ظریف‌تر است و پارگی آن راحت‌تر است احتمال انتقال بیماری‌های جنسی بیشتر است، به خصوص اگر از روان‌کننده استفاده نکنید.

باور غلط: اگر پارتنرتان یک بار سکس مقعدی داشته باشد همیشه می‌خواهد آن را انجام دهد
واقعیت: همه‌ی ما می‌دانیم که مردان تنگ بودن مقعد را برای دخول به واژن ترجیح می‌دهند. ولی خیلی از مردها هنوز هم ورودی اصلی‌تان را ترجیح می‌دهند! واژن‌تان هنوز جایگاه خودش را دارد. سکس مقعدی بیشتر جنبه‌ی “دسر” در کنار سکس عادی‌تان را دارد.

باور غلط: مقعدتان گشاد می‌شود
واقعیت: این حرف مثل این است که بگوییم واژن زنان بعد از زایمان گشاد می‌شود و به حالت قبلش برنمی‌گردد. قطعاً هیچ کدام از این حرف‌ها درست نیست. در دهه‌ی هفتاد شایع شده بود که گروهی از مردان آنقدر سکس مقعدی انجام داده بودند که کنترل مدفوع کردنشان را از دست داده بودند. قطعاً انجام سکس مقعدی سالم و نرمال هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد. در طول سکس مقعدی عضلات مقعد به گشاد بودن عادت نمی‌کنند بلکه گشاد شدن عضلات در طول سکس مقعدی بیشتر به ریلکس بودن بدن و آمادگی ذهن‌تان برای این کار برمی‌گردد. همانطور که واژن‌تان می‌تواند کیرهایی با سایز مختلف را تحمل کند مقعدتان هم می‌تواند، پس لازم نیست نگران باشید.

باور غلط: کار کثیفی‌ست
واقعیت: یکی از حرف‌هایی که در اینترنت زیاد به آن بر می‌خورم همین است. در مقعد و انتهای روده‌ی بزرگ مقدار کمی مدفوع وجود دارد و آنقدری که فکر می‌کنید خبری از کثیف‌کاری نیست. البته این حرفم به این معنی نیست که می‌توانید بعد از سکس مقعدی مستقیم برید سراغ سکس واژینال چون ذرات میکروسکوپی مدفوع می‌توانند باعث عفونت واژن شوند. حتماً بعد از سکس مقعدی و قبل از این که در واژن دخول کنید کیرتان را با صابون‌های ضد باکتری بشورید و یا این که سکس مقعدی را در آخر کار سکس‌تان انجام دهید. به هر حال اگر نگران هستید می‌توانید قبل از سکس دستشویی کنید و دوش مقعدی (enema) انجام دهید تا خیال‌تان راحت باشد.


منبع:

cosmopolitan.com/sex-love/news/a17749/anal-sex-misconceptions

17028 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «