بررسی دیرانزالی و درمان آن

1398/08/06

علائم، علل و روش‌های درمان دیرانزالی

چگونه با این اختلال در انزال مقابله کنید تا زندگی جنسی سالم و رضایت بخشی داشته باشید

by Dr. Roger Henderson 19/08/2019

آیا برای رسیدن به ارگاسم مشکل دارید؟ اگر بیشتر از ۳۰ دقیقه برای رسیدن به ارگاسم زمان نیاز دارید و یا اصلاً به انزال نمی‌رسید احتمالاً دچار دیرانزالی هستید.
با این که این نوع اختلال در انزال ممکن است نگران‌کننده به نظر برسد ولی این نوع اختلال خیلی شایع‌تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید و خطر جدی‌ای برای سلامتی‌تان ندارد.
با دکتر ‘هندرسون’ درمورد علائم، علل و روش‌های درمان دیرانزالی گفتمانی صورت گرفته است:


دیرانزالی چیست؟

دیر انزالی که با اصطلاح تاخیر در انزال نیز شناخته می‌شود به معنی عدم توانایی مرد برای رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی هنگام سکس با پارتنرش است.
معمولاً کسانی که دچار دیرانزالی هستند می‌توانند از طریق خودارضایی و عشق‌بازی به ارگاسم برسند ولی توانایی انزال هنگام دخول را ندارند. دلیل این مشکل می‌تواند استرس در رابطه باشد، به خصوص اگر زوج سعی دارند بچه‌دار شوند.


دیرانزالی تا چه حد شایع است؟

بعد از اختلال نعوظ و انزال زودرس، دیر انزالی سومین اختلال جنسی شایع در مردان است ولی چون دیرانزالی به اندازه‌ی دو اختلال جنسی دیگر شایع نیست متاسفانه تحقیقات زیادی درمورد آن صورت نگرفته است، تا جایی که حتی بعضی از وب‌سایت‌ها انزال زودرس و دیرانزالی را با هم اشتباه می‌گیرند.


چه عواملی باعث دیرانزالی می‌شود؟

دیر انزالی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی به وجود آمده باشد و فهمیدن این که کدام عامل بیشترین تاثیر را در شکل‌گیری دیرانزالی شما داشته کمک می‌کند تا روش درمانی متناسب با آن را انتخاب کنید.

عوامل زیر می‌توانند باعث دیرانزالی شوند:

  • دلایل روانی
    اکثر متخصصان باور دارند که علت اصلی دیرانزالی مشکلات روانی است. این موضوع می‌تواند به دلیل عواملی مثل ترس از حاملگی یا بزرگ شدن در محیط مذهبی به وجود آمده باشد.
  • حساسیت بیش از حد جنسی
    بعضی از متخصصان باور دارند که عده‌ای خاص از بیماران به خودارضایی شدید عادت کرده‌اند به همین دلیل هنگام دخول به اندازه‌ی کافی کیرشان تحریک نمی‌شود تا به ارگاسم برسند.
  • افزایش سن
    برای خیلی از مردان رسیدن به ارگاسم در سنین بالا سخت‌تر می‌شود. این افراد شاید بتوانند نعوظ‌شان را حفظ کنند ولی قابلیت رسیدن به ارگاسم را ندارند ولی این مشکل لزوماً به معنی دیرانزالی نیست زیرا دیرانزالی بیشتر در گروه‌های سنی جوان مشاهده می‌شود.
  • عوارض جانبی داروها
    دیر انزالی ممکن است حتی در مردانی که تاریخچه‌ای از بیماری‌های جنسی نداشته‌اند نیز مشاهده شود که این مشکل معمولاً بعد از شروع به مصرف یکسری از داروها به خصوص داروهای ضد افسردگی به وجود می‌آید. خوشبختانه در این موارد تغییر میزان مصرف دارو و کاهش دوز آن مشکل را برطرف می‌کند.
  • الکل و موادمخدر
    مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر می‌تواند باعث بروز اختلالات انزال به خصوص دیرانزالی شود.
  • آسیب به ستون فقرات
    آسیب جدی به ستون فقرات ممکن است باعث اختلال در رسیدن به ارگاسم شود. این موضوع خود نیازمند یک مقاله‌ی جداگانه است ولی در همین حد بدانید مردانی که دچار این نوع آسیب دیدگی هستند با کمک تحریک الکتریکی پروستات‌شان توانایی انزال و بچه‌دار شدن را دارند. حتی بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که ویبراتورهای فرکانس بالا نیز می‌تواند به این افراد برای رسیدن به ارگاسم کمک کند.

مشکلات همراه با دیرانزالی

دیر انزالی می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و نوعی حس بی‌کفایتی در فرد شود. ولی داشتن یک پارتنر حمایتگر و یک رابطه‌ی صادقانه با او می‌تواند خیلی از این مشکلات را حل کند. اگر در زندگی جنسی‌تان دچار مشکل هستید بهتر است این موضوع را با پارتنرتان در میان بگذارید و ارتباط صادقانه‌ای با او داشته باشید. ولی یادتان باشد که ارگاسم برای مردان و زنان همیشه نباید در زمان خاصی اتفاق بی‌افتد و این موضوع خجالت‌آوری نیست. همه‌ی مردم با هم متفاوت‌اند و برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی رضایت‌بخش لازم نیست فقط روی ارگاسم تمرکز کنید.


روش‌های درمان دیرانزالی

متاسفانه هیچ روش درمان فوری‌ای برای دیرانزالی وجود ندارد ولی با کمک جلسات مشاوره‌ای می‌توان به مرور این مشکل را برطرف کرد. هدف از این جلسات مشاوره کاهش اضطراب فرد نسبت به کنترل انزالش است تا بتواند هنگام دخول به ارگاسم برسد.
یکی از تکنیک‌های رایجی که در جلسات مشاوره مورد استفاده قرار می‌گیرد روش رفتارگرایی است که کمک می‌کند بیمار هنگام سکس با پارتنرش ریلکس باشد و به اصطلاح؛ «خودش را آزاد کند». کسانی که مشکل دیرانزالی دارند معمولاً می‌توانند از طریق خودارضایی و عشق‌بازی به ارگاسم برسند به همین دلیل ممکن است در جلسات مشاوره به زوج‌ها پیشنهاد شود که موقعیتی را به وجود آورند که مرد دخول را انجام دهد ولی خارج از کص پارتنرش انزال شود و به مرور به جایی برسند که مرد بتواند با انزال در کص پارتنرش احساس راحتی کند.


نقطه‌ی تحول در درمان

متخصصان پیشروی سکس “مستر” و “جانسون” که در سالهای 1957 تا 1990 روی طبیعت جنسی انسان و شناسایی و درمان اختلالات جنسی کار می‌کردند نوع جدیدی از تکنیک درمان را ابداع کردند:

✔️ ابتدا زوج‌ها دوره‌ای از درمان را طی می‌کنند که در طول آن سکس قدغن است و بیشتر تشویق به انجام کارهایی مثل بغل کردن و بوسیدن می‌شوند.

✔️ سپس به مرحله‌ای می‌رسند که زن رو به روی مرد می‌نشیند و پاهایش را باز می‌کند و شروع می‌کند به خودارضایی برای مرد تا زمانی که او به انزال برسد، حتی اگر این کار دو ساعت طول بکشد.

✔️ در نهایت وقتی مرد به انزال نزدیک شد، زن سریعاً کیر پارتنرش را وارد کصش می‌کند تا انزال در داخل او صورت بگیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد تاثیرگذاری این روش چیزی حدود ۷۵درصد است. همچنین ۲۰ درصد از این افراد بعد از ۶ هفته قادر بودند از طریق دخول به انزال برسند.


منبع:

netdoctor.co.uk/conditions/sexual-health/a2216/delayed-ejaculation-retarded-ejaculation

همچنین میتوانید بنگرید به بررسی زودانزالی و درمان آن

1647 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «