بهداشت اسباب‌بازی‌های جنسی

1399/09/13

کارشناسان می‌گویند که چگونه باید اسباب‌ بازی‌های جنسی‌تان را بدون خراب کردن‌شان تمیز کنید.
بله، شما باید آنها [اسباب‌بازی‌ها] را تمیز کنید.


اسباب بازی‌های جنسی می‌توانند زندگی جنسی شما را بدون توجه به نوع رابطه شما، جنسیت‌تان و گرایش‌های جنسی‌تان بهتر، هیجان‌انگیزتر و گاهی همراه با ارگاسم‌های بیشتری کنند! آنها خیلی کلی هستند، همین یک کلمه‌ی «اسباب بازی جنسی» اشاره به همه چیز از شلاق و پارو‌های مخصوص{۱} برای BDSM گرفته تا ویبراتور‌های کلیتوریس و بیشتر از این‌ها دارد. برای راحتی بیشتر این مطلب ما روی اسباب‌بازی‌های متداول‌تر از جمله ویبراتور‌ها و دیلدوه تمرکز خواهیم کرد. {۲}
بسیاری از این وسایل را می‌توان به تنهایی و یا با فرد، دیگری که در آن صورت تبادل مایعات جنسی نیز صورت می‌گیرد، استفاده کرد؛ که در این صورت لازم است وسایل را بطور منظم و با دقت تمیز کنید. متخصصان به ما توضیح می‌دهند که اسباب بازی‌های جنسی آلوده می‌تواند باعث انتقال عفونت‌های جنسی شوند – حتی اگر شما به تنهایی از آنها استفاده کنید – همچنین می‌تواند باعث عفونت‌های قارچی، عفونت‌های مجاری ادراری و عفونت‌های باکتریایی واژن شوند. به این دلیل که ما می‌خواهیم اسباب‌بازی‌های جنسی فقط برای ما باعث لذت و علت ارگاسم و نه ملاقات با پزشک باشند ، ما با دکتر‌ها و متخصصین سکس برای یاد گرفتن در مورد بهترین‌ روش‌ها برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها صحبت کردیم.

اول مسائل مهم‌تر: آیا اسباب بازی شما از موادی که برای بدن بی‌خطر باشند، ساخته شده است؟
گاهی اوقات ممکن است شما یک ویبراتور با قیمتی بسیار پایین را در یک سایت ببینید، منطقی به نظر می‌رسد که برای این معامله‌ی به ظاهر عالی وسوسه شوید و مقدار کمتر پول خرج کنید. اگرچه، علتی که این اسباب بازی‌ها اینقدر ارزان هستند این است که از مواد اولیه‌ی ارزان مثل پلاستیک ساخته شده‌اند، که معمولا در توضیحات محصول آن را با عبارت PVC می‌بینید. گاهی برخی دیگر از اسباب‌بازی‌های ارزان با عبارت «ژله‌ای» در مورد محصول توضیح می‌دهند، که اشاره به jelly rubber دارد.{۳} ‘ایوا سوینی’ که خود یک منتقد و بررسی کننده‌ی اسباب‌بازی‌ها و آموزش‌دهنده و بنیان‌گذار Cripping Up Sex with Eva می‌گوید: «من قطعا از اسباب بازی‌های ژله‌ای دوری می‌کنم، چون که باکتری‌ها در آنها گیر می‌کنند و تمیز کردن آنها نیز سخت است». مواد‌های این شکلی به سختی تمیز می‌شوند و در عین اینکه متخلخل‌اند [پر از حفرات ریز]، به این معنی که اگر باکتری‌‌‌ای وارد آنها شوند به سختی می‌توان آن را تمیز کرد.
خب، پس کدام مواد اولیه‌ی رایج برای بدن بی‌خطر بوده و راحت تمیز می‌شود؟ بارد می‌گوید: مواد بدون تخلخل بهترین گزینه‌ها هستند چرا که می‌توان آنها را بطور کامل و حسابی تمیز و ضدعفونی کرد، برخلاف مواد متخلخلی که مایعات عفونی و آلوده در آنها گیر می‌کنند. این مواد [مواد مناسب و بدون تخلخل] شامل سیلیکون، شیشه و مواد فلزی هستند. این دسته‌ از اسباب بازی‌ها گران قیمت‌تر هستند اما از اسباب بازی‌های ارزان‌تر دوام بیشتری دارند و ارزان‌تر از هزینه‌ی دکتر و درمان هستند! پس ارزش هزینه‌کردن را دارند. اگر شما به دنبال گزینه‌‌های مناسب هستند ما به شما این دو ویبراتور را پیشنهاد می‌کنیم [لینک دو ویبراتور معرفی شده در مقاله‌ی اصلی].

خیلی‌خوب، چطور می‌توانم اسباب‌بازی‌های جنسی خود را تمیز کنم؟
روش‌های اصلی برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها عبارت‌اند از:
• فرو بردن اسباب‌بازی در آب جوش
• شستن اسباب‌بازی با آب و صابون‌های بدون بوی مخصوص یا شست‌وشو دهنده‌های مخصوص
• تمیز کردن به وسیله‌ی سیستم‌های مخصوص و با تکنولوژی بالا

جوشاندن
یک روش برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها جوشاندن آنهاست. ‘هازینگا’ توضیح می‌دهد: به عنوان یک قانون عمومی در نظر داشته باشید که اگر اسباب‌بازی از سیلیکون، پیرکس و یا استیل ضدزنگ ساخته شده و وسیله‌ی برقی یا دارای موتور نباشد، بهترین روش برای تمیز و استریل کردن فرو بردن آن در آب در حال جوش به مدت چند دقیقه است. همچنین این روش مورد علاقه ‘سوینی’ برای شیشه، پیرکس و استیل می‌باشد. در مورد برخی اسباب‌بازی‌های دارای موتور مثل دیلدو strap-on هایی که دارای بخش ویبراتوری جدا شونده هستند، می‌تواند بخش‌های غیر برقی را با آب جوش تمیز کنید. البته اگر وسیله‌ی شما یک ویبراتور باشد و یا جوشاندن وسایل رو دوست نداشته باشید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

پاک‌کننده‌ی اسباب بازی
‘سوینی’ می‌گوید: برای اسباب‌بازی‌های دارای موتور می‌توانید از صابون‌های مخصوص بدون بو و یا پاک‌کننده اسباب بازی استفاده کنید. به سادگی چندبار تمیز کننده را روی آن اسپری کنید یا اجازه دهید در یک ظرف حاوی آب و صابون خیس بخورد و برای چند ثانیه باقی بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با یک حوله‌ی تمیز بخوبی خشک کنید. اسپری‌های پاک‌کننده‌ی اسباب بازی را می‌توانید از سکس شاپ‌هایی [فروشگاه وسایل جنسی] مثل Babeland تهیه کنید که خود پاک‌کننده‌ی مخصوصی به قیمت ۵ دلار دارد.

تمیز کننده‌های با تکنولوژی بالا[های‌تک]
یک ابزار با تکنولوژی بالاتر برای تمیز کردن وسایل، UVee ها هستند – یک سیستم تمیز کننده‌ی اسباب‌بازی‌های جنسی که ۹۹.۹ درصد از همه‌ی باکتر‌ی‌ها را به کمک نور در ۱۰ دقیقه از بین میبرد {۴} -که شما می‌توانید از سایت Amazon به قیمت ۲۰۰ دلار آنرا خریداری کنید. لازم است که بدانید UVee ها بطور همزمان با تمیز کردن اسباب‌بازی‌هایتان آنها را شارژ هم می‌کنند که اگر از ما بپرسید خیلی عالی است!


چرا باید اسباب بازی‌های جنسی‌ام را تمیز کنم؟
اگر یک عفونت جنسی از طریق سکس می‌تواند منتقل شود،، احتمال انتقال آن از طریق اسباب بازی‌های جنسی نیز وجود دارد. دکتر ‘سوزان بارد’ که یک متخصص پوست ساکن نیو‌یورک است به ما گفته است: تقریبا تمام عفونت‌های مقاربتی امکان انتقال به وسیله‌ی اسباب‌بازی‌های جنسی را دارند، به ویژه آنهایی که به درون بدن می‌روند و یا با نواحی موکوسی[مخاطی] تماس دارند.{۵}
براساس گفته‌های ‘رابرت هازینگا’ نویسنده‌ی کتاب «سکس، دروغ‌ها، بیماری‌های مقاربتی: باید قبل از انتخاب بخوانید» HPV متداول‌ترین عفونت جنسی‌ای است که در زمان استفاده از اسباب‌بازی جنسی با پارتنر، منتقل می‌شود اگرچه HSV، کلامیدیا و سوزاک نیز می‌تواند منتقل شود. همچنین احتمال این که ایدز هم با به اشتراک گذاشتن وسایلی مثل دیلدو و حلقه‌ی کیر {۶} منتقل شود اگرچه کم است اما در عمل وجود دارد، اگرچه ‘هازینگا’ می‌گوید که احتمال این اتفاق ناچیز و قابل چشم‌پوشی است.

حتی اگر شما فقط از آنها در زمان خودارضایی و برای خودتان استفاده می‌کنید، باید عادت کنید که اسباب‌بازی‌های جنسی خود را به شکل مناسبی تمیز کنید. اگر شما به شکل مناسبی پس از استفاده آنها را تمیز نکنید، برای زنان خطر آلودگی باکتریایی واژن یا عفونت‌های مجاری ادراری بالا می‌رود، به ویژه اگر آن را پس از استفاده مقعدی بدون تمیز کردن به شکل مناسب در واژن قرار دهید. مردان نیز بدون تمیز کردن آنها به شکل اصولی خطر ابتلا به بیماری‌های مشابه را در خود بالا می‌برند.

در نهایت، اینکه اسباب‌بازی جنسی خود را بدون شستن و خیس با مایعات جنسی خود رها کنید تا خشک شود، باعث خراب شدن و از بین رفتن رنگ آنها می‌شود. شما با تمیز کردن آن نه فقط از خود و پارتنر(ها)تان مراقبت می‌کنید – بلکه شما از مال و وسیله‌ی خود نیز مراقبت کرده‌اید.

چه یک بات پلاک استیل باشد، یا یک strap-on با دیلدو سیلیکونی، یا ویبراتور، یا مهره‌های شیشه‌ای مقعدی{۶}، ریسک بیشتری در زمان استفاده‌ی آن با یک پارتنر[بطور مشترک] وجود دارد. اگر شما در یک رابطه‌ی بدون پیشگیری و آزاد هستید، به این معنی که از نظر وضعیف سلامت جنسی یکدیگر اطلاع دارید و از کاندوم استفاده نمی‌کنید آنها را مثل همیشه پس از استفاده تمیز کنید. اما اگر از یک اسباب بازی در رابطه با چند پارتنر استفاده می‌کنید، یا با کسی در رابطه‌ی هستید که از پیشگیری استفاده‌ می‌کنید [تبادل مایعات جنسی ممنوع است] باید از وسایل لازم برای سکس ایمن‌تر را استفاده کنید.

بسته به بودجه‌تان و یا اینکه شما و پارتنر(ها)تان با چه چیزی راحت هستید، یا برای هر پارتنر از یک اسباب‌بازی جداگانه استفاده کنید یا از کاندوم کمک بگیرید. بارد می‌گوید: برای حفظ تمیزی اسباب‌بازی بهترین کار این است که برای اسباب‌بازی‌هایی که وارد شونده هستند [مثل دیلدو که وارد مقعد یا واژن می‌شود] از کاندوم استفاده کنید و اگر از آنها در سوراخ‌های مختلف بدن استفاده می‌کنید، کاندوم آن را تعویض کنید.

منبع

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات مترجم:
1. به نوعی از پارو‌های کوچک که غالبا چوبی هستن میگن که انواع در سکس‌های خشن کاربرد‌ داره و برای ضربه زدن استفاده میشه.
2. ویبراتور نوعی اسباب بازی جنسی برقی که با سرعت زیاد میلرزه و این لرزش در نقاط جنسی باعث تحریک و ارگاسم میشه و دیلدو هم یه نوع اسباب بازی به شکل کیره که معمولا جنسش سیلیکونی عه که ازش بجای کیر استفاده میشه.
3. نوعی ماده‌ی اولیه که حاصل ترکیب کردن مواد نرم‌کننده‌ای به PVC عه و کاربرد‌های متنوعی داره مثل قاب‌های ژله‌ای گوشی‌ها یا اسباب بازی‌های جنسی که فقط به عنوان اسباب بازی جنسی در صورتی که با کاندوم همراه باشه میشه اون رو وارد بدن کرد.
4. این دستگاه دارای لامپ‌های خاصی بوده که یک اشعه‌ بنام UV تولید میکنه و این اشعه چون انرژی زیادی داره باعث مرگ عوامل بیماری‌زا میشه، از این لامپ و وسیله در پزشکی و درمان هم استفاده میکنن.
5. موکوس یا مخاط بخشی از پوشش بدن در نواحی مختلفه که به سیستم دفاعی کمک می‌کنه و در نواحی تناسلی، گوارشی و تنفسی وجود داره تا جلوی ورود میکروب‌ها رو بگیره.
6. نوعی اسباب بازی تسبیح مانند که از مهر‌ه‌های بزرگی تشکیل شده و اون رو درون مقعد قرار میدن.

4240 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-12-03 00:24:01 +0330 +0330

وال من یه ماشین کوکی دارم که عمرش فک کنم بیشتر از ۱۸ ساله…🤣🤣🤣

اسباب بازی دیگه ای هم ندارم
ولی دیگه میبرمش حمام … تا بهداشتش رو رعایت کنن🤣🤣🤣

2 ❤️

2020-12-03 00:28:33 +0330 +0330

↩ Lor-Boy
شرمنده‌ من از طفولیت عشق تفنگ بودم و رابطه‌ای با ماشین نداشتم!

خیلی هم عالی، کیسه فراموش نشه!! 😂

1 ❤️

2020-12-04 19:52:27 +0330 +0330

↩ شهوانیترین۱
درود
من متاسفانه اطلاعی ندارم از اینکه کجا می‌تونید اسباب بازی‌های مناسب تهیه کنید ولی فکر میکنم اگر یک تاپیک با همین موضوع بزنید و از دوستان دیگه راهنمایی بخواید ممکنه بتونید فرد/جای مناسبی رو پیدا کنید.

1 ❤️

2020-12-04 19:58:18 +0330 +0330

↩ Call_me_ReD
منم دنبال این جور اسباب بازی ها هستم اما نتونستم پیدا کنم یه بار هم سرم کلاه گذاشتن

0 ❤️

2020-12-06 04:34:38 +0330 +0330

↩ r t
اصلا تو ایران پیدا نمیشه این اسباب بازی ها . من کلی دنبال دیلدو گشتم ولی هییییچ …

1 ❤️

2020-12-06 21:20:04 +0330 +0330

مطالب خیلیم خوب بود
و استفاده ازین وسایل خیلی خوبتره…

اتفاقا تو ایران گیر میاد ولی قیمتش بالاتره
مثلا یه ویبراتور تخم‌مرغی تو آمازون ۳ دلار قیمتشه ولی توی ایران با دلار ۲۵ تومنی تقریبا ۲۷ دلار باید پول بدی

با این حال برای لدت بیشتر توی سکسامون
پلاگ و ویبراتور تخم‌مرغی و یه ماساژور و … خریدیم .فقط از اونایی بخرید که پرداخت در محل دارن و بهیچ عنوان به کسایی که قبل از ارسال تقاضای پول میکنن اعتماد نکنید

2 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «