تاثیر روزه داری بر سلامتی

1395/03/07

به مناسبت فرا رسیدن ماه پربرکت رمضان!
__



#تاثیر روزه‌داری بر سلامتی چیست؟

پاسخ این سوال برای هر فرد متفاوت است. در علوم تجربی (مثل پزشکی) برای اینکه بتوان رابطه بین دو متغیر را بررسی کرد، ابتدا نیاز است که هر دو متغیر مستقل و وابسته، به طور دقیق تعریف شوند. در این‌حالت «روزه گرفتن» متغیر مستقل و «سلامت» متغیر وابسته است.

از آنجایی‌که متغیر مستقل (یعنی روزه گرفتن) تعریف ثابت و معینی ندارد، نمی‌توان نتایج بررسی روی آن را تعمیم داد. برای مثال وقتی می‌گوییم «روزه گرفتن» منظورمان روزه گرفتن خانمی با وزن ۵۰ کیلوگرم در تیرماه در عربستان است، یا مردی با ۸۰ کیلو گرم وزن در دی‌ماه در انگلستان؟در واقع از آنجایی‌که شرایط محیطی، توانایی جسمی، سابقه و نوع بیماری‌های افراد، مدت زمان گرسنگی و تشنگی ثابت نیستند، نمی‌توان به طور دقیق و جامع در مورد تاثیر روزه‌داری بر سلامتی (چه مثبت ، چه منفی) اظهار نظر کرد.

از سوی دیگر، سلامتی (متغیر وابسته) هم یک واژه کلّی است. باید به طور دقیق مشخص کرد که در مورد کدام بیماری یا ارگان خاص صحبت می‌کنیم و منظورمان از اثر سلامتی روزه بر آن اندام خاص چیست.


جستجو در سایت Pubmed (وبسایت تخصصی مقالات پزشکی) حدود ۷۰۰ مقاله مرتبط با روزه‌گیری در ماه رمضان را نشان می‌دهد. قسمت عمده این مقالات در ارتباط با تاثیر روزه روی قندخون افراد دیابتی است و را‌ه‌کارهای کنترل آن را بررسی کرده‌اند. در واقع توضیح داده‌اند که چگونه افراد دیابتی با شرایط خاص می‌توانند روزه بگیرند یا چه تاثیراتی بر آنها خواهد داشت. سایر مقالات هم هر یک به تفکیک به تاثیر روزه گرفتن روی بیماری‌های خاص، مثل بیماری‌های قلبی و کلیوی پرداخته‌اند.

اشکال دیگری که در مقالات مرتبط وجود دارد، محیط انجام تحقیقات است. اکثریت قریب به اتفاق این تحقیقات در کشورهای اسلامی انجام شده (ایران، ترکیه، عربستان) این مقالات از جانب بسیاری از محققان به سوگیری(جانب‌داری اعتقادی) متهم شده‌اند «اینجا کلیک کنید»

به قطع و یقین مواردی مانند درمان و پیشگیری از سرطان، شادابی پوست، درمان بیماری‌های گوارشی و غیره (با کمک روزه‌داری)؛ همگی بی‌پایه و اساس بوده و از شایعات اینترنتی یا دروغ‌های رایج میان عوام نشأت می‌گیرد. حتی ممکن است در افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند، عوارضی ایجاد کند.

تنها موارد ذکر شده در مقالات به عنوان فواید روزه، در صورت کاهش وزن رخ می‌دهد. این اثرات مطلوب صرفاً مختص روزه‌داری نیست و رژیم های غذایی علمی نیز این اثرات مطلوب را بر بدن می‌گذارند. ۵۶ مقاله در این مورد یافت شد که به طور خلاصه و کلی تاثیر روزه را بر چربی خون مثبت، تاثیر آن بر شماری از بیماری‌های چشم بی‌ضرر و گاهی مضر، و بر روی سلامت قلب و کلیه ها بی‌اثر، ارزیابی کرده‌اند. در مطالعه‌ای دیگر دیده شد که روزه گرفتن (۱۳ تا ۱۸ ساعت بسته به طول روز) اثرات مفید یا مضری بر قلب، ریه، کبد، کلیه، چشم، پروفایل خونی، و عملکرد هورمونی و عصبی (افراد سالم) ندارد. در نهایت تمامی مقالات تاکید می‌کنند که نتایج قابلیت تعمیم ندارند، و فواید و مضرات روزه داری برای هر شخص باید به طور اختصاصی توسط پزشک متخصص و متخصص تغذیه، سنجیده و بر اساس آن عمل شود. «اینجا کلیک کنید»

از مهم ترین مسائل در روزه‌داری طولانی‌مدت به ویژه در فصول و مناطق گرم، آسیب کلیوی است. کمبود آب می‌تواند در بسیاری از ارگان‌ها و سیستم‌های بدن اخلال ایجاد کند که “کلیه” یکی از آنهاست و در افراد مستعد امکان تشکیل سنگ‌های کلیوی وجود دارد. گرچه این جمله معروف که بدن انسان روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب احتیاج دارد، پایه علمی ندارد و بدن انسان توانایی کنترل متابولیسم خود را هنگام تشنگی های طولانی دارد. اما در هیچ منبعی هم ۱۶ ساعت ننوشیدن آب توصیه نشده است. اگر به روزه اعتقاد دارید، برای روزه‌داری طولانی مدت در فصل گرما، باید تا حد امکان از فعالیت‌هایی که موجب دفع آب از بدن می‌شوند (ورزش، کار بدنی و …) پرهیز کرد. «اینجا کلیک کنید»

در نهایت روزه گرفتن یا نگرفتن یک تصمیم شخصی و بر اساس اعتقادات مذهبی است و اثر روزه بر بدن شما بستگی به رفتار تغذیه‌ای و شرایط جسمی شما دارد. «اینجا کلیک کنید»

__
منبع: «پایگاه گمانه»

4908 👀
5 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-05-27 17:23:19 +0430 +0430
نقل از: angry_boy مگه نمیدونی که روزه گرفتم در اصل برای تذهیب نفس و تقویت تقوا و معنویات و در نهایت رسیدن به ذات اقدس الهی ست؟!

دادا از خواب غفلت بیدار شو!! کاری هم به این ماست مالی های الهی نداشته باش!! ?

ملحدِ زندیقِ مفسد فی الارض!

_

بعله! اصن حال و هوای این مراتب معنوی مقدس، از بوی گند دهان روزه‌داران هویداس!

ما نیز به ناچار در اتوبوس و مترو و سایر مکانای عمومی باس متحمل آن شویم، بلکه این عطر شاخص ماه مهمانی خدای دسودلباز اسلام (الله) از دامان کفر نجاتمان داده و به راهمان آورد!

4 ❤️

2016-05-27 17:35:21 +0430 +0430

دیگه گول اسمایی که واسه تاپیکاشون میذارن نخورین.اینا تاپیکاشونو با این اسمای مسلمون-جذب درست میکنن.میخوان مسلمونا رو بکشن توو تاپیکاشون اونوقت شستشوی مغزی رو راه بندازن.اینا اسلام ستیزن.کاری به حق بودن اسلام ندارن.فقط میخوان اسلامو بزنن.حالا هرچی دلیل و مدرک معتبر بیاری بازم اسلامو میزنن و گوش نمیکنن.بی خیال این تاپیکا شید.داخلشون نشید.ما که میدونیم دیگه واسه چی این تاپیکارو میزنن پس چرا داخل شیم.

0 ❤️

2016-05-27 17:44:36 +0430 +0430

اثر کم ابی بر مغز و نگفته؟فکر کنم جایی خوندم که کم ابی بدن باعث ورم مغزی میشه

0 ❤️

2016-05-27 17:50:47 +0430 +0430
نقل از: hus73 دیگه گول اسمایی که واسه تاپیکاشون میذارن نخورین.اینا تاپیکاشونو با این اسمای مسلمون-جذب درست میکنن.میخوان مسلمونا رو بکشن توو تاپیکاشون اونوقت شستشوی مغزی رو راه بندازن.اینا اسلام ستیزن.کاری به حق بودن اسلام ندارن.فقط میخوان اسلامو بزنن.حالا هرچی دلیل و مدرک معتبر بیاری بازم اسلامو میزنن و گوش نمیکنن.بی خیال این تاپیکا شید.داخلشون نشید.ما که میدونیم دیگه واسه چی این تاپیکارو میزنن پس چرا داخل شیم.

كسي از تويه شاسكول نظر نخواست…ما دليل منطقي مياريم ولي امثال مسلموناي احمقي مثل تو هستن كه حرف حساب سرشون نميشه و همون كسشرات اخوندا رو تكرار ميكنن و يه دليل واسه حرفاشون نميارن…اتفاقا بحث كردن با تو كار بيهوده اي چون تو اونقدر احمقي كه تو يه سايت پورن از دينت دفاع ميكني…تو يه دليل بيار چرا اسلام بر حقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ديني كه خودش رو مالك انسان ميدونه و قدرت عقل و اختيار رو ازش سلب ميكنه و ميگه فقط اگه فرامين و دستورات من رو انجام بدي به بهشت ميري در غير اين صورت جهنمي هستي و حكم تمام كساني كه دينشون رو از اسلام عوض ميكنن ارتداد ميدونه.دختر كم سن و سال و شيرخواره رو اماده ي سكس ميدونه.برده داري رو بلامانع معرفي ميكنه.عامل عقب موندگي و بدبختيه.مردم رو خرافاتي و احمق ميكنه.بستر تمام عفونتها و جنايت پروري هاست.زن رو ايزار و متاع و بازيچه ميدونه.فقط خودش رو برحق ميدونه و اديان ديگر باطل ميدونه و به مقلدينش دستور ميده كه مخالفين و منتقدين اسلام رو سر ببرن و…اگه يه 4 تا كتاب ميخوندي و يكم سواد داشتي باهات بحث ميكردم ولي حيف كه كلت پوكه.

0 ❤️

2016-05-27 18:00:33 +0430 +0430

همینو بگمو بس:طبق شرع مقدس اسلام روزه گرفتن اگر برای شخصی مضر باشه نه تنها واجبه بلکه روزه گرفتن برای اون شخص حرامه خوشبختانه دین اسلام دین سختگیری نیست وخداوند برانسان ها سخت نگرفته.موفق باشید

0 ❤️

2016-05-27 18:08:41 +0430 +0430

من با نقد کردن دین مشکلی ندارم.من مشکلم اینه که توو یه سایت داره نقد میشه و هیچ قاضی این وسط نیست که بگه حرف کی درسته.

0 ❤️

2016-05-27 18:15:01 +0430 +0430
angry_boy: 🙄 🙄 🙄

راستی چند روزی پیدات نبود؟ باز کدوم گوری رفتی ?

آخر ترمه و پروژه‌های تلمبار شده رو هم، اینه که اخیرن زیاد وخ نمیکنم بیام.

مریخی62: مگه فقط اسلام روزه داری توش هست؟؟؟ مگه دین یهود هم روزه گرفتن ندارن؟؟؟ جرا فقط به اسلام گیر میدین؟؟؟

مام منکرش نمیشیم رفیق، واضحه اسلام کپی‌برداری از یهوده دیگه.

تبهکار: اثر کم ابی بر مغز و نگفته؟فکر کنم جایی خوندم که کم ابی بدن باعث ورم مغزی میشه

اگه مقاله‌شو یافتی، بیار تا مطلبو تکمیل کنیم.

Julia:
hus73: دیگه گول اسمایی که واسه تاپیکاشون میذارن نخورین.اینا تاپیکاشونو با این اسمای مسلمون-جذب درست میکنن.میخوان مسلمونا رو بکشن توو تاپیکاشون اونوقت شستشوی مغزی رو راه بندازن.اینا اسلام ستیزن.کاری به حق بودن اسلام ندارن.فقط میخوان اسلامو بزنن.حالا هرچی دلیل و مدرک معتبر بیاری بازم اسلامو میزنن و گوش نمیکنن.بی خیال این تاپیکا شید.داخلشون نشید.ما که میدونیم دیگه واسه چی این تاپیکارو میزنن پس چرا داخل شیم.
کسي از تويه شاسكول نظر نخواست.......ما دليل منطقي مياريم ولي امثال مسلموناي احمقي مثل تو هستن كه حرف حساب سرشون نميشه و همون كسشرات اخوندا رو تكرار ميكنن و يه دليل واسه حرفاشون نميارن.....اتفاقا بحث كردن با تو كار بيهوده اي چون تو اونقدر احمقي كه تو يه سايت پورن از دينت دفاع ميكني...............تو يه دليل بيار چرا اسلام بر حقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ديني كه خودش رو مالك انسان ميدونه و قدرت عقل و اختيار رو ازش سلب ميكنه و ميگه فقط اگه فرامين و دستورات من رو انجام بدي به بهشت ميري در غير اين صورت جهنمي هستي و حكم تمام كساني كه دينشون رو از اسلام عوض ميكنن ارتداد ميدونه.دختر كم سن و سال و شيرخواره رو اماده ي سكس ميدونه.برده داري رو بلامانع معرفي ميكنه.عامل عقب موندگي و بدبختيه.مردم رو خرافاتي و احمق ميكنه.بستر تمام عفونتها و جنايت پروري هاست.زن رو ايزار و متاع و بازيچه ميدونه.فقط خودش رو برحق ميدونه و اديان ديگر باطل ميدونه و به مقلدينش دستور ميده كه مخالفين و منتقدين اسلام رو سر ببرن و.................اگه يه 4 تا كتاب ميخوندي و يكم سواد داشتي باهات بحث ميكردم ولي حيف كه كلت پوكه.

اتفاقن این بدبخ هدف منو خوب گرف! ? دقیقن سیاستم همین بود که یه اسم بدون توهین بذارم تا مسلمون جماعت با کنجکاوی بیاد توو، مام یهــــویی مغزشو شست و شو بدیم! :D

ali.anm: همینو بگمو بس:طبق شرع مقدس اسلام روزه گرفتن اگر برای شخصی مضر باشه نه تنها واجبه بلکه روزه گرفتن برای اون شخص حرامه خوشبختانه دین اسلام دین سختگیری نیست وخداوند برانسان ها سخت نگرفته.موفق باشید

اگه دقت میفرمودی؛ لُب مطلب من باب گرمای هوا و کم‌آبی و تاثیرش بر کلیه‌هاس، پس با این تفاسیر رمضون امسال که افتاده چله تابستون، روزه گرفتن تقریبن بر همه ایرانیا مضره. شمام موفق باشید، تاعات و عبادات قبول ?

5 ❤️

2016-05-27 18:17:31 +0430 +0430
نقل از: ali.anm همینو بگمو بس:طبق شرع مقدس اسلام روزه گرفتن اگر برای شخصی مضر باشه نه تنها واجبه بلکه روزه گرفتن برای اون شخص حرامه خوشبختانه دین اسلام دین سختگیری نیست وخداوند برانسان ها سخت نگرفته.موفق باشید

? ? ? ? ? ? خدا شما بسيجيان شاسكول رو از ما نگيره كه اينقدر مارو ميخندونين…اسلام دين سختگيري نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (dash) (dash) (dash) (dash) فكر كنم خودتم فهميدي كسشر گفتي!!!چطور اين دين مثلا ازاد و راحتگير شما!!! كه كسي رو كه از اسلام دينش رو تغيير ميده حكمش رو ارتداد اعلام و ريختن خونش رو واجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ببين تو هروقت تونستي توي تاپيكها و پستهاي ديگه كه به مزخرفات و خزعبلاتت از اون ذهن مريض و جقيت رو جواب دادم رو جوابا بدي بيا اينجا حرف بزن وگرنه دهنتو ببيند و با اومدنت به اين سايت برين به هيكل اسلام

0 ❤️

2016-05-27 18:28:58 +0430 +0430
نقل از: Julia
نقل از: ali.anm همینو بگمو بس:طبق شرع مقدس اسلام روزه گرفتن اگر برای شخصی مضر باشه نه تنها واجبه بلکه روزه گرفتن برای اون شخص حرامه خوشبختانه دین اسلام دین سختگیری نیست وخداوند برانسان ها سخت نگرفته.موفق باشید

? ? ? ? ? ? خدا شما بسيجيان شاسكول رو از ما نگيره كه اينقدر مارو ميخندونين…اسلام دين سختگيري نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (dash) (dash) (dash) (dash) فكر كنم خودتم فهميدي كسشر گفتي!!!چطور اين دين مثلا ازاد و راحتگير شما!!! كه كسي رو كه از اسلام دينش رو تغيير ميده حكمش رو ارتداد اعلام و ريختن خونش رو واجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ببين تو هروقت تونستي توي تاپيكها و پستهاي ديگه كه به مزخرفات و خزعبلاتت از اون ذهن مريض و جقيت رو جواب دادم رو جوابا بدي بيا اينجا حرف بزن وگرنه دهنتو ببيند و با اومدنت به اين سايت برين به هيكل اسلام

مطمئنم حکم ارتداد رو اصن نمیدونی شرایطش چیه وفقط قصد منحرف کردن بحثه دین اسلام دین راحتیه درباره روزم دلیلشو گفتم گویا خوابی در تاپیک های دیگم جوابتو دادم چون فقط مغلطه کردی شیخ المغلطه توکه یه جقی بدبختی جواب گنده ترازتورو هم توی سایتای گنده تراز اینجا که همه به اصطلاح اهل علم بودن دادم توکه عددی نیسی

0 ❤️

2016-05-27 18:46:19 +0430 +0430
نقل از: تبهکار اثر کم ابی بر مغز و نگفته؟فکر کنم جایی خوندم که کم ابی بدن باعث ورم مغزی میشه

_

البته گفته:

کمبود آب می‌تواند در بسیاری از ارگان‌ها و سیستم‌های بدن اخلال ایجاد کند که "کلیه" یکی از آنهاست.

میشه گف یجورایی مسأله رو باز گذاشته

3 ❤️

2016-05-27 19:02:04 +0430 +0430
نقل از: ali.anm
نقل از: Julia
نقل از: ali.anm همینو بگمو بس:طبق شرع مقدس اسلام روزه گرفتن اگر برای شخصی مضر باشه نه تنها واجبه بلکه روزه گرفتن برای اون شخص حرامه خوشبختانه دین اسلام دین سختگیری نیست وخداوند برانسان ها سخت نگرفته.موفق باشید

? ? ? ? ? ? خدا شما بسيجيان شاسكول رو از ما نگيره كه اينقدر مارو ميخندونين…اسلام دين سختگيري نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (dash) (dash) (dash) (dash) فكر كنم خودتم فهميدي كسشر گفتي!!!چطور اين دين مثلا ازاد و راحتگير شما!!! كه كسي رو كه از اسلام دينش رو تغيير ميده حكمش رو ارتداد اعلام و ريختن خونش رو واجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ببين تو هروقت تونستي توي تاپيكها و پستهاي ديگه كه به مزخرفات و خزعبلاتت از اون ذهن مريض و جقيت رو جواب دادم رو جوابا بدي بيا اينجا حرف بزن وگرنه دهنتو ببيند و با اومدنت به اين سايت برين به هيكل اسلام

مطمئنم حکم ارتداد رو اصن نمیدونی شرایطش چیه وفقط قصد منحرف کردن بحثه دین اسلام دین راحتیه درباره روزم دلیلشو گفتم گویا خوابی در تاپیک های دیگم جوابتو دادم چون فقط مغلطه کردی شیخ المغلطه توکه یه جقی بدبختی جواب گنده ترازتورو هم توی سایتای گنده تراز اینجا که همه به اصطلاح اهل علم بودن دادم توکه عددی نیسی

اقاي تخم اخوند خايه مال شيخ البيسواد شما كه عددي هستي و از بيضه ي اسلام هم خيلي حمايت ميكني و تو تاپيكهاي ديگه كه اصلا به غير از كسشرات و سفسطه چيزي ديگه نگفتي سرچ كن حكم “”“تغيير دين از اسلام به مسيحيت”"" تا جوابش رو بگيري…حرفاي تو منو ياد اون ممد خاتمي پدرسگ ميندازه كه همش اداي روش عن فكران ديني رو درمياورد كه تو نوجوونيام عاشقش بودم و سرش با همه دعوا ميافتادم ولي الان ببينمش ميكنمش…تو هم احتمالا از اون دست كسخلايي كه مثلا تظاهر به باسوادي ميكنه.اينقدر از دستورات كيري اسلام پيروي كن تا به بهشت بري و به درجه گاو بودن نائل ميشي.بهشت رو ساختن واسه ادمهاي كسخل مثل تو…



0 ❤️

2016-05-27 19:06:36 +0430 +0430

روزه هیچ تاثیر مثبتی نداره مخصوصا بوی گند دهن کساییکه روزه میگیرند
دادا اینا همه کس شعره که آخوندا سر هم کردن و بلانسبت مردم رو خر کردند

0 ❤️

2016-05-27 19:33:31 +0430 +0430

درپاسخ به angry_boy:
همینجا ثابت میکنم چیزی بارت نیست.
اولا ارتداد 4نوع نیست2نوعه اولیشو درست گفتی مرتد فطری:كسى است كه پدر و مادر يا یکی از آن دو هنگام انعقاد نطفه وى مسلمان بوده، بعد از بلوغ، آيين اسلام را پذيرفته و سپس به كفر روى آورده است؛ مانند سلمان رشدى كه پدرش مسلمان است.
گفته قبول کرده اسلامو ینی بارضایت وبعد برگشته.
نوع دوم هم مرتد ملی هست:كسى است كه پدر و مادرش هنگام انعقاد نطفه وى كافر بوده‏اند؛ بعد از بلوغ، اظهار كفر كرده، سپس مسلمان شده و بعد از آن به كفر باز گشته است…
شما هنوز سواد درست نداری منو به یک کتاب 16جلدی رفرنس میدی ونوقت دم از مباحثه میزنی؟اونایی که جوابشونو دادی جقی ای بودن مث تو

0 ❤️

2016-05-27 19:49:33 +0430 +0430

خوبه تاکید کردم اگه بپذیری وروی برگردونی!این آخری رو وجدانن از کجا درآوردی؟؟؟

0 ❤️

2016-05-27 20:07:09 +0430 +0430

هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

0 ❤️

2016-05-27 20:16:56 +0430 +0430
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

اينا همه خزعبلاتيه كه اخوندا تو تلويزيون ميگن و چند تا پزشك خودفروخته هم پول ميگيرن كه بگن و تو سايتا بنويسن كه متاسفانه امثال تو خيلي راحت گول ميخورن…اين حرفت مثل اين ميمونه كه بگي با گسترش داعش اسلام هم در حال گسترشه(كه هست)…فلسفه ي روزه مزخرفترين چيز ممكنه.شعر محمد رضا عالي پيام(هالو) رو گوش بده تا بفهمي چي ميگم…ولي دفاعياتت از اسلام هنوز برام جالبه ? ? ? هنوز داري همون حرفاي اوائلتو ميزني كه خيلي بوي جهالت و حماقت ميداد.

0 ❤️

2016-05-27 20:23:37 +0430 +0430
نقل از: مریخی62
نقل از: اسکلت حشری
نقل از: angry_boy مگه نمیدونی که روزه گرفتم در اصل برای تذهیب نفس و تقویت تقوا و معنویات و در نهایت رسیدن به ذات اقدس الهی ست؟!

دادا از خواب غفلت بیدار شو!! کاری هم به این ماست مالی های الهی نداشته باش!! ?

ملحدِ زندیقِ مفسد فی الارض!

_

بعله! اصن حال و هوای این مراتب معنوی مقدس، از بوی گند دهان روزه‌دارن هویداس!

ما نیز به ناچار در اتوبوس و مترو و سایر مکانای عمومی باس متحمل آن شویم، بلکه این عطر شاخص ماه مهمانی خدای دسودلباز اسلام (الله) از دامان کفر نجاتمان داده و به راهمان آورد!

مگه فقط اسلام روزه داری توش هست؟؟؟
مگه دین یهود هم روزه گرفتن ندارن؟؟؟
جرا فقط به اسلام گیر میدین؟؟؟

درود
دوست عزیز یهودی ها 40 روز روزه دارن ولی فقط گوشت نمیخورن

0 ❤️

2016-05-27 20:26:31 +0430 +0430
نقل از: angry_boy
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

مثلا حرفای جنابعالی با منبعه دیگه؟

بعدشم خودت داری میگی برای درمان یه سری بیماری های خاص، نه برا همه ی افراد! تازه نه 12 تا 18 ساعت، 8-9 ساعت!

الآن من به تو چی بگم؟!

منابع زبون اصلیه ! میخوای از سایت معتبر بدم خدمتت بخونی که دکترای شناخته شده ی اروپا تاییدش کردن گرچه هنوز سواد یسری از دوستان به منابع زبان اصلی قد نمیده ما هم حال ترجمه نداریم !

دارم میگم هم یسری بیماری هم برای سلامتی ! مثلا یه مثال سادش اینه که طرف یه مدت معده درد میگیره میره دکتر دکتر بهش تجویز روزه میده !
ایشون الان بیماری واگیر و خاص داره ؟!

نه داداش من

۱۸ ساعت رو از کجات آوردی دقیقا؟؟!

0 ❤️

2016-05-27 20:29:16 +0430 +0430
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

دوست گرامی
روشهای گوناگونی برای روزه داری وجود داره که یکیش دو روز در هفته اس که فقط صبحانه به مقدار 500 کالری باید مصرف بشه تا صبحانه روز بعد البته آب نباید قطع بشه و در این دو روز بدن خودشو رفرش میکنه و کمک موثری هست برای جذب چربی های کبد و تبدیل به قند منظورم اینه این روشها عقلانی تر هستن تا روش شکنجه وار ماه رمضان مسلمانان

سپاس

0 ❤️

2016-05-27 20:30:25 +0430 +0430
نقل از: Julia
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

اينا همه خزعبلاتيه كه اخوندا تو تلويزيون ميگن و چند تا پزشك خودفروخته هم پول ميگيرن كه بگن و تو سايتا بنويسن كه متاسفانه امثال تو خيلي راحت گول ميخورن…اين حرفت مثل اين ميمونه كه بگي با گسترش داعش اسلام هم در حال گسترشه(كه هست)…فلسفه ي روزه مزخرفترين چيز ممكنه.شعر محمد رضا عالي پيام(هالو) رو گوش بده تا بفهمي چي ميگم…ولي دفاعياتت از اسلام هنوز برام جالبه ? ? ? هنوز داري همون حرفاي اوائلتو ميزني كه خيلي بوي جهالت و حماقت ميداد.

عزیز دل اولا خواستم بت بگم تو چرا انقد با گوش کردن سخنای این آخوندا واری زندگیو به خودت حروم میکنی ! تا اونجایی که تو سایت دیدم خود جنابالی از همه بیشتر رو سخنانشون تسلط داری و تمام مدت هم با کوچکترین فتواهاشون بروزی !

والا انقد که تو به این پشم بسرا اهمیت میدی ما که مسلمونیم نمیدیم !

یکم ریلکس کن کمتر حرص بخوری ?

من حرفای اینا چس مثقال واسم ارزش نداره اگه چیزی میگم از رو ازلاعات علمی خودم و تجربه های اروپا و آمریکا و البته متن قرآنه

1 ❤️

2016-05-27 20:33:42 +0430 +0430
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

_

اخویِ گرامی، من کجای حرفم گفتم فقط همین که من میگم معتبره ولاغیر؟! اتفاقن باس خدمتت عرض شود تفاوت بارزِ ما کفّارِ محارب، با شما مسلمینِ بهشتی، اینه که مطلبو میگیم منبعشم میذاریم واسه تحقیق و دیگه قضاوتو میسپاریم به عقل خود خلقولاه. لاکن شما مؤمنان متدین فقط یه کتاب دارید و یه دانای کُل همیشگی (الله) که همواره همونایی که ایشون با زبون عربیش هزارو چارصد سال پیش گفته سنده و بس! هرکی هم خلافش گف ینی مرتده و سرشو باس زد!

حالا میریم سر اصل مطلب؛ خدمت اخوی عزیز دل برادر عرض شود که یه برادر گل دیگه‌ی ما تو همین سایت؛ حرف جالبی داره که میگه: «حرف بی‌سند مث باد معده‌س!» جنابالی متخصص گوارش و اعما و احشای درونی نیسی که ما حرفتو رو هوا قبول کنیم که قربون شکلت! ضررای واضح روزه تو این مقاله‌رو من با لینک سندش خدمت گل روت گذاشتم. نه اینکه از خشتک خودم مطلب دراورده باشم.

فلذا با این استناد بر ما روشنه که روزه‌داری تو چلّه تابستون و اوج گرما، براثر بی‌آبی میزنه کلیه و جزئیه رو به گای عظما نائل میکنه!

0 ❤️

2016-05-27 20:34:44 +0430 +0430
نقل از: behradsex
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

دوست گرامی
روشهای گوناگونی برای روزه داری وجود داره که یکیش دو روز در هفته اس که فقط صبحانه به مقدار 500 کالری باید مصرف بشه تا صبحانه روز بعد البته آب نباید قطع بشه و در این دو روز بدن خودشو رفرش میکنه و کمک موثری هست برای جذب چربی های کبد و تبدیل به قند منظورم اینه این روشها عقلانی تر هستن تا روش شکنجه وار ماه رمضان مسلمانان

سپاس

بعله داداشم روش های گوناگونی برای رژیم غذایی وجود داره! اما روزه به معنای واقعی یعنی ناشتا یچیزی بخوری تا شب و چندین ساعت مداوم با معده ی خالی و بعد افطار هم نوعی از همین رژیمه که ما مسلمان ها روزه بهش میگیم و همین روش روزه که مزیت های خودشو داره توسط دکترهای اونور آب داره تایید و بعضا تجویز میشه ! البته باز هم ظوابطی داره !

0 ❤️

2016-05-27 20:40:33 +0430 +0430
نقل از: Julia
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

اينا همه خزعبلاتيه كه اخوندا تو تلويزيون ميگن و چند تا پزشك خودفروخته هم پول ميگيرن كه بگن و تو سايتا بنويسن كه متاسفانه امثال تو خيلي راحت گول ميخورن.......اين حرفت مثل اين ميمونه كه بگي با گسترش داعش اسلام هم در حال گسترشه(كه هست)...........فلسفه ي روزه مزخرفترين چيز ممكنه.شعر محمد رضا عالي پيام(هالو) رو گوش بده تا بفهمي چي ميگم......ولي دفاعياتت از اسلام هنوز برام جالبه ? ? ? هنوز داري همون حرفاي اوائلتو ميزني كه خيلي بوي جهالت و حماقت ميداد.

_

جالبیش میدونی چیه؟

مارمضونا همیشه کلی دکتر میارن میریزن تو تلویزیون و رادیو و تیریبون دولتی چارساعت واسه ملّت گلواژه تف میدن که امسال هوا گرمه، روزه میگیرید فلان کارو بکنید، فولان کارو بکنید، افطار حتمن اینو بخورید، سحری یه وخ اونو نخورید که مبادا دسگا گوارش آسیب ببینه. آب به مقدار کافی بخورید، فلان چیزو زیاد نخورید و هزارجور کسشر پزشکی دیگه سر هم میکنن که ضررای ناشی از روزه‌داری به سلامتی بدن، به حداقل برسه ولی یه کلوم تخمشو ندارن بگن عاقا روزه‌داری ضرر داره! ?

حرکت تخماتیکشون عینن مث این میمونه که یکی بیاد واسه قمه‌زنی، اصول پزشکی صادر کنه تا اینکار بدون عفونت و آسیب جبران‌ناپذیر انجام بشه.

0 ❤️

2016-05-27 20:41:44 +0430 +0430

درود و با سپاس از ارائه این مطلب بسیار مفید
اینم اضافه کنم که خالی گذاشتن معده به مدت 16 ساعت و نخوردن آب در همین مدت باعث میشه که در وقت افطار اکثر روزه داران با توجه به پایین بودن شدید سطح قند خون مقادیر زیادی آب و چای و مواد قندی مصرف کنن و معده 16 ساعت خالی رو ناگهانی با حجم زیادی از این مواد گوناگون پر کنن ( البته بعضی از روزه داران وعده شام رو هم مجزا میل میکنن که این مورد در گذشته دراکثر طبقات جامعه مرسوم بود ولی به یمین نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطره ها پیوست ) بنده متاسفانه چند سالی روزه گرفتم و تجربه شو داشتم نه تنها مفید نبود بلکه مضر هم بود ( فشار خون بالا بعد از افطار و راهی شدن به اورژانس و تزریق آمپول برای کم کردن فشار خون ) حالا حتما میفرمایند که اگر خودتون رو کنترل میکردین این اتفاق نمی افتاد بنده هم میگم بله اگر چون تو این شرایط هر آدمی فقط به آب و خوراک فکر میکنه نه به سلامتی خودش

0 ❤️

2016-05-27 20:44:53 +0430 +0430
نقل از: behradsex درود و با سپاس از ارائه این مطلب بسیار مفید اینم اضافه کنم که خالی گذاشتن معده به مدت 16 ساعت و نخوردن آب در همین مدت باعث میشه که در وقت افطار اکثر روزه داران با توجه به پایین بودن شدید سطح قند خون مقادیر زیادی آب و چای و مواد قندی مصرف کنن و معده 16 ساعت خالی رو ناگهانی با حجم زیادی از این مواد گوناگون پر کنن ( البته بعضی از روزه داران وعده شام رو هم مجزا میل میکنن که این مورد در گذشته دراکثر طبقات جامعه مرسوم بود ولی به یمین نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطره ها پیوست ) بنده متاسفانه چند سالی روزه گرفتم و تجربه شو داشتم نه تنها مفید نبود بلکه مضر هم بود ( فشار خون بالا بعد از افطار و راهی شدن به اورژانس و تزریق آمپول برای کم کردن فشار خون ) حالا حتما میفرمایند که اگر خودتون رو کنترل میکردین این اتفاق نمی افتاد بنده هم میگم بله اگر چون تو این شرایط هر آدمی فقط به آب و خوراک فکر میکنه نه به سلامتی خودش

_

صدقلاهولعلیولعظیم!

0 ❤️

2016-05-27 20:49:54 +0430 +0430
نقل از: Master_Fucker
نقل از: Julia
نقل از: Master_Fucker هه دادا الان منبعی که ازش این مطالبو استخ.راج کردی خیییلی معتبره؟! همرو رد کردی غیر منبع خودت؟

شما همیشه میگردین تو فوجِ پیغمبرا جرجیسو انتخاب میکننین تا به زورِ اون بقبولونین که حرفاتون درسته !

نه عزیز برادر اینجوریام نیست ، طبق معمول نمیتونم بگم همه ی مطلبت شعر بود اما درست و کامل هم نبود

عرضم به خدمتتون که روزه گرفتن (نه همیشه ) مثلا چندبار (۱ماه فرضو بگیریم) در سال روی سلامتی تاثیر بالایی داره . البته نه برای افراد مشکل دار! برای افراد سالم

الان تو خ.ارج از کشور یکی از روش های درمان همینه که دکتر میگه ناشتا یچیزی بخور تا ۸ _ ۹ ساعت بعدش معدتو خالی بزار!

همون روزه ی ما که تو ا.روپا داره برا درمان نمیدونم چی دقیقا! اما بهرحال به عنوان متدی برای درمان و سلامتی تروی.ج میشه

اينا همه خزعبلاتيه كه اخوندا تو تلويزيون ميگن و چند تا پزشك خودفروخته هم پول ميگيرن كه بگن و تو سايتا بنويسن كه متاسفانه امثال تو خيلي راحت گول ميخورن…اين حرفت مثل اين ميمونه كه بگي با گسترش داعش اسلام هم در حال گسترشه(كه هست)…فلسفه ي روزه مزخرفترين چيز ممكنه.شعر محمد رضا عالي پيام(هالو) رو گوش بده تا بفهمي چي ميگم…ولي دفاعياتت از اسلام هنوز برام جالبه ? ? ? هنوز داري همون حرفاي اوائلتو ميزني كه خيلي بوي جهالت و حماقت ميداد.

عزیز دل اولا خواستم بت بگم تو چرا انقد با گوش کردن سخنای این آخوندا واری زندگیو به خودت حروم میکنی ! تا اونجایی که تو سایت دیدم خود جنابالی از همه بیشتر رو سخنانشون تسلط داری و تمام مدت هم با کوچکترین فتواهاشون بروزی !

والا انقد که تو به این پشم بسرا اهمیت میدی ما که مسلمونیم نمیدیم !

یکم ریلکس کن کمتر حرص بخوری ?

من حرفای اینا چس مثقال واسم ارزش نداره اگه چیزی میگم از رو ازلاعات علمی خودم و تجربه های اروپا و آمریکا و البته متن قرآنه

شرط ميبندم يه بار هم قران رو به طور كامل با معني نخوندي فقط چون 4 نفر گفتن قران چنيني كتابيه و كتاب مثلا جامع و كامليه تو هم جوگير شدي و ژس روشنفكراي ديني مثل اون علي شريعتي شياد رو گرفتي و فكر ميكني اسلام چه دين خوبيه!!!ولي رجوع نميكني به يه ضرب المثل ناب ايراني كه ميگه از كوزه همان تراورد كه در اوست.خشونتها و كثافتكاريها و بدبختي ها و عقب موندگي ها و رذالتهاي الان كشورهاي اسلامي و اين نتيجه ي 1400 سالگي اسلام و اوار شدن اين حكومت اخوندي بر سر ما به اندازه ي كافي گوياي حقيقت اسلام هست.اينو هر ادم عاقلي ميفهمه.لازم به ماله كشي تو نيست.

0 ❤️

2016-05-27 21:10:04 +0430 +0430

اسکلت بنظرت خود تو!شرایط روزه گرفتن رو داری؟! ?

بیخود بهانه ی الکی نیار که وزنت کمه و این چیزا!باس روزه بگیری فقط ?

اما کلا بنده اون موقع هم که مسلمون بودم نمیدونستم روزه چیه!تازه در مراسم سحری و افطار هم شرکت میکردم ?

بابامم که میگفت تو آدم بشو نیستی!تو فقط بخور عین خر 🙄

0 ❤️

2016-05-27 21:24:09 +0430 +0430
JAMSHID_SE7EN: اسکلت بنظرت خود تو!شرایط روزه گرفتن رو داری؟! ?

بیخود بهانه ی الکی نیار که وزنت کمه و این چیزا!باس روزه بگیری فقط ?

اما کلا بنده اون موقع هم که مسلمون بودم نمیدونستم روزه چیه!تازه در مراسم سحری و افطار هم شرکت میکردم ?

بابامم که میگفت تو آدم بشو نیستی!تو فقط بخور عین خر 🙄

خدمت آق جمشید عرض شود که من همون موقه که مسلمون بودمم روزه کله گنجیشکی میگرفتم! وگرنه ظهر که میشد تیروئیدم میزد از شدّت تشنگی جان به جان آفرین تسلیم میکردم. ? ولی افطارو خوب اومدی، حسابی چلو کباب و باقلا و ماهیچه میلمبوندیم و دعای شکر بجا میوردیم از اینهمه وفور نعمت! البته اونموقه وضع خلقولاه خوب بود، الان دیگه خعلی دسودلباز باشن قیمه میدن ناکسا!

Dar yek NeGaH: عکسس زولبیا بامیه رو ببیننن !! من ماه رمضونو دوست دارم یاد خاطرات کودکی در کنار مادر بزرگ پدر بزرگم میوفتم

صدالبته دور همیای مارمضون از لطف نی. (عیب هر چیز که بگفتی هنرش نیز بگوی!)

1 ❤️

2016-05-27 21:30:39 +0430 +0430

اعتقادات هرکس تا وقتی که به شخص دیگه ای ضرر نرسونه به خودش مربوطه
شما کارت آگاهسازیه بنظرم…ولی بعضی جاها مسخره هم کردید که این خوب نیست.

0 ❤️

2016-05-27 21:35:23 +0430 +0430
نقل از: اسکلت حشری
JAMSHID_SE7EN: اسکلت بنظرت خود تو!شرایط روزه گرفتن رو داری؟! ?

بیخود بهانه ی الکی نیار که وزنت کمه و این چیزا!باس روزه بگیری فقط ?

اما کلا بنده اون موقع هم که مسلمون بودم نمیدونستم روزه چیه!تازه در مراسم سحری و افطار هم شرکت میکردم ?

بابامم که میگفت تو آدم بشو نیستی!تو فقط بخور عین خر 🙄

خدمت آق جمشید عرض شود که من همون موقه که مسلمون بودمم روزه کله گنجیشکی میگرفتم! وگرنه ظهر که میشد تیروئیدم میزد از شدّت تشنگی جان به جان آفرین تسلیم میکردم. ? ولی افطارو خوب اومدی، حسابی چلو کباب و باقلا و ماهیچه میلمبوندیم و دعای شکر بجا میوردیم از اینهمه وفور نعمت! البته اونموقه وضع خلقولاه خوب بود، الان دیگه خعلی دسودلباز باشن قیمه میدن ناکسا!

Dar yek NeGaH: عکسس زولبیا بامیه رو ببیننن !! من ماه رمضونو دوست دارم یاد خاطرات کودکی در کنار مادر بزرگ پدر بزرگم میوفتم

صدالبته دور همیای مارمضون از لطف نی. (عیب هر چیز که بگفتی هنرش نیز بگوی!)

آره واقعا این چیزاش خوبه!مخصوصا زولبیا بامیه خوردن خیلی خوبه کلا ?

گفتی کله گنجیشکی خخخ!من یادمه یکی دوسال کله گنجیشکی گرفتم ?

تا ظهر خودمو نیگه می داشتم چیزی نمیخوردم!اما بعد ظهر یواشکی میخوردم 🙄

0 ❤️

2016-05-27 21:45:04 +0430 +0430

اینم حرفای این اخوی عزیزمون که گویا “ارور غیرمجاز” امون بهره‌مندی جماعت کفّارو از فضیلتاش نداده. ما نیز به رسم دموکراسی همراه با جوابیه میذاریمش اینجا که یه وخ از جانب مؤمنین، متهم به تصاحب تیریبون شهوانی نشیم و اون قضیه همیشگی دستای ادمین پشت پرده باز پیش نیاد!

Master_Fucker: اولندش خدمت گ.ل روی **اون** دوستتون سلام بلند بالای بندرو برسونید و بگید کم پیدا شده ! حیفه دوستان از مطالب **مف.یدش** بی بهره بمونن

بعله داداچ هوا گ.رمه ! کسایی که کار س.نگین نمیکنن و فرصت سا.یه نشینی و استراحت دارن ر.وزه باید بگیرن

اما افرادی که ر.وزه گرفتن تو هوای د.اغ براشون م.شقت میاره و تع.ریق زیاد ؛ و ریسک ض.رر به بدنشون وجود داره شرط واج.ب اینه که ر.وزه نگیرن مثل افراد با ش.غل سنگین ؛ کارگرا ؛ ب.یمارا ، کم خو.نها و دیابتیها…

این صحبتهای خود قرآنه که هیچ شکی توش نیست! ر.وزه برکسی که بهش ض.رر میرسه واجب نیست!

چرا از اینا صحبتی به میون نمیارید

علی ایها الحال ما حرفامونو زدیم تریبون رو میدیم دست عزیزان ک.افر که برای هم دیگه خ.ربزه قاچ بزنن و با دلایل مسخره خودشونو توجیه کنن

خوش باشید عزیزان و اوقات به کام

__

نخست خدمت گل روت عرض شود که اون برادرِ موردِ خطاب شما که اتفاقن فعالیتشو اخیرن بیشتر هم کرده، تاجایی که حافظه من قد میده؛ یادم میاد که جنابالی سر بحث اتصال دریاها تو تاپیکش، کذب مطلبت رو شد، فلنگو بسی رفتیو مام کم‌سعادت شدیم! ;)

دوم اینکه «دومندش» رو یادت رف پش‌بندش بگی! ;)

عزیز دل برادر، تو ایران کمتر کسی تو اوج تابستون زیر سایه سخف و مقابل کولر با باد اکالیپتوس میشینه فیض میبره که توان روزه گرفتنم داشته باشه. اکثر قشر ملت همین بدبخ بیچاره‌هان که بشون اشاره کردی…

درضم مایه تعجبه چرا الله بلن‌مرتبه زورش اومده تو قرآنش بنویسه «روزه تو چله تابستون واجب نیس» که کارگرای خسه هم واسه معاف دونسن خودشون راه دوری نرن.

لاکن خواهرای مجلس زرنگ بودن استدلال جالبی واسه مبرا کردن خودشون چیدن که حرضت محمد میگه؛ «روزه در گرما جهاد است» و علی هم میگه «جهاد بر زنان واجب نیس».

مسخرگی دلایل مارو نیز به سواد والای ترجمه اینگیلیست که پیش خودت قرنطینه‌ش کردی، ببخش اوستاد ;)

شمام خوش باشید و تاعات و عبادات قبول!

0 ❤️






تاپیک‌های داغ





‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «