تخمین تلفات نهایی کرونا در ایران

1399/01/13

تا امروز ۱۳ فروردین بنا به گفته منابع دولتی حدودا ۳۰۰۰ نفر و بنا به گفته منابع مستقل حدودا ۶۰۰۰ ایرانی در اثر کرونا جان باخته اند.

تا کنون ایتالیا شاهد بیش از ۱۱۰۰۰ کشته و اسپانیا شاهد بیش از ۹۰۰۰ کشته بوده اند.

معتبرترین مرکز درمانی آمریکا برآورد کرده که با وجود کلیه تدابیر درمانی کرونا باعث مرگ بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰۰ آمریکایی خواهد شد! همین موسسه برآورد کرده که اگر اقدامات درمانی جدی و قرنطینه در آمریکا انجام نمیشد تلفات کرونا در آمریکا بین ۱.۵ میلیون تا ۲.۲ میلیون نفر میشد!

به نظر شما تا زمان رفع این بحران ما شاهد چه میزان تلفات در ایران خواهیم بود؟

A کمتر از ۱۰۰۰۰ نفر

B بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر

C بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر

** D بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر**

E بیش از ۴۰ هزار نفر

پ.ن. ناگفته پیداست که هدف این تاپیک ایجاد وحشت نیست بلکه همگی میخواهیم با بدست آوردن درک درستی از میزان خطر این ویروس, هر چه بیشتر توصیه های ایمنی را جدی بگیریم.

3604 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-04-01 13:36:31 +0430 +0430

تخمین دانشگاه شریف

در بهترین حالت ۱۲ هزار نفر در حالت متوسط ۱۱۰ هزار نفر و در بدترین حالت ۳.۵ میلیون ایرانی در اثر کرونا جان خواهند باخت.

بهترین حالت یعنی هم مردم و هم دولت همه اقدامات درست را انجام دهند. در حالت متوسط هم مردم و هم دولت بعضی از کارها رو درست و بعضی را غلط انجام داده اند و در بدترین حالت بدون انجام هیچ اقدامی از طرف مردم و دولت ویروس آزادانه در جامعه نشو و نما کرده است.

منبع

تخمین دانشگاه صنعتی شریف

مدلسازی کامپیوتری دکتر نوید غفارزادگان و دکتر هژیر رحمانداد

"ممکن است تا اوایل تیرماه، در بهترین سناریوها؛ کاهش سریع بیماری با توجه جدی سیاستگذار بر کاهش تعاملات و تاثیر مثبت شرایط جوی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به بیماری مبتلا شوند و تعداد مرگ و میر بالغ بر ۵۸ هزار نفر باشد و در سناریوهای بدتر میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران ممکن است به ۱۰۳ هزار نفر برسد."

3 ❤️

2020-04-01 14:11:08 +0430 +0430
نقل از: mfmمتاهل قطعا دانستن میزان تلفات کرونا دردی از جامعه درمان نمیکنه و تاثیری نداره چون در اینده مرگ و میر بیشتری خواهیم داشت همونطور که در گذسته داشتبم و اون چیزی که در نهایت این ملت رو میکشه و نابود میکنه میزان جهل هست و موجودی بنام آخوند . این دو از کرونا کشتده تر هستن

هدف اینه که با دیدن میزان بزرگی خطر محتاط تر باشیم. شما کدوم گزینه رو انتخاب میکنین؟

2 ❤️

2020-04-01 14:37:06 +0430 +0430
نقل از: Alinsi ببین دوست عزیز، من میدونم که شما کلا با حکومت ایران مشکل دارید اما... بهتره در مورد جون مردم فرضیه سازی نکنی؛ مردم چه طرفدار حکومت و چه غیر طرفدار هیچ علاقه ای به صحبت کردن در مورد این چیزا ندارند؛ مردم الان نیاز به روحیه و امید دارند پس بهتره وقتت را صرف این چیزا کنی.

دوست عزیز نیت خوانی کار خوبی نیست. اینجا به این دلیل این سوال مطرح میشه و آمار ارائه میشن که مردم به بزرگی خطر واقف بشن و احتیاط بیشتری به خرج بدن و در نتیجه تلفات کمتر بشه.

چرا فکر میکنی آمریکاییها تلفات خودشون رو برآورد میکنند و اطلاع رسانی میکنند؟

نکته آخر اینکه شما اگه این مطلب رو نمیپسندی میتونی نخونیش! مطالب زیادی در این سایت هست که من نمیخونم اما برای نویسنده های اونها دستور العمل صادر نمیکنم.

موفق باشید

4 ❤️

2020-04-01 14:53:18 +0430 +0430
نقل از: rm20 ببینین دوستان.میزان تلفات یک اپیدمی رابطه مستقیمی داره با جمعیت یک کشور و میانگین سنی اون ها و بیماری های ژنتیکی که توی یه کشوری ممکنه زیاد باشه و توی یه کشوری کم. ثانیا شرایط عمومی جامعه رو هم باید در نظر گرفت.وقتی میگیم ایتالیا انقدر تلفات داره باید میزان مهاجرانی که توی اون کشور هستند هم در نظر بگیریم. با اینکه شخصا دوس ندارم یه نفر هم جونشو اینطوری از دست بده ولی اگر رعایت نکنیم شرایط میتونه به وضعیت C هم برسه.دیروز یه کلیپی میدیدم که توی ایلام پلیس مانع این شده بود که ماشین وارد یه شهری بشه بعد پنج نفری مامور رو تا سر حد مرگ کتک زدند!! متاسفانه یک اپیدمی بدتری توی ایران هست و اونم اینه که هر کسی فکر میکنه بیشتر دولت و سازمان های بهداشتی میفهمه. نصف جامعه فکر میکنن که حکومت دروغ میگه که ویروس هست و خیلی عادی به زندگیشون ادامه میدن.این کشور هشتاد میلیون جمعیت داره.نمیشه که هشتاد میلیون نفر هم قرض بگیریم برای هر نفر یه نگهبان بذاریم!!! اگر مردم بهداشت رو رعایت نکنند واقعا وضعیت بسیار بدی در انتظاره

ممنون از توضیحات شما. من جایی رو رزرو نگه داشتم که بعدا منابع و لینکها رو اضافه کنم. مسلما عواملی که گفتید همگی خیلی موثر هستند. به نظرتون وقتی آمریکاییها میگن بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر تلفات خواهند داشت ما بصورت منطقی چه تعداد تلفات خواهیم داشت؟ با توجه به اینکه جمعیت ما ۱/۴ آمریکا ولی سیستم بهداشت و درمان و امکانات پزشکی ما به مراتب ضعیف تر از آنها است.

1 ❤️

2020-04-01 15:21:00 +0430 +0430
نقل از: سیسیبوی خیلی + یکی

هدف اینه که به موضوع جدی فکر کنیم و کمی هم سرچ کنیم و یه تخمین منطقی ارائه کنیم. مثلا آمریکاییها برآورد کردن در بهترین حالت ۱۰۰ هزار نفر تلفات میدن جمعیت ما ۱/۴ آمریکاست اگه ما از نظر امکانات وضعمون به خوبی آمریکا بود ۲۵۰۰۰ نفر تلفات میدادیم. اینو به عنوان مثال گفتم.

1 ❤️

2020-04-01 15:48:14 +0430 +0430
نقل از: سیسیبوی
نقل از: axm432
نقل از: سیسیبوی خیلی + یکی

هدف اینه که به موضوع جدی فکر کنیم و کمی هم سرچ کنیم و یه تخمین منطقی ارائه کنیم. مثلا آمریکاییها برآورد کردن در بهترین حالت ۱۰۰ هزار نفر تلفات میدن جمعیت ما ۱/۴ آمریکاست اگه ما از نظر امکانات وضعمون به خوبی آمریکا لود ۲۵۰۰۰ نفر تلفات میدادیم. اینو به عنوان مثال گفتم.

نمیشه تخمین زد این حدس و گمان ها و براورد ها بر این اساسه که ویروس هیچ جهشی نداشته باشه و طبق تحلیل ها و پیش بینی های اولیه ما رفتار کنه . اگه همه چی طبق محاسبه ما پیش بره میشه بر اساس مدل سازی یه پیش بینی داشت ولی اگه ویروس تغییر رفتار بده و تاثیرات و عملکرد متفاوت تری نسبت به سلفش نشون بده اونوقت محاسبات ما بهم میریزه . درست مثل نقشه بازی یه تیم فوتباله که مربی نمیدونه مربی تیم مقابل میخاد چیکار کنه و چه نقشه ای تو ذهنشه . بقول یه مربی بزرگ قوتبال نقشه های مربیان رو کاغذ درست هستن ولی تو زمین بازی قضیه فرق میکنه طبق یه تحلیلی که یکی از دانشگاه های معتبر با استفاده از هوش مصنوعی انجام دادن پیش بینی شده بود در کل دنیا احتمال فوت تا 60 میلیون هم وجود داره . الله اعلم

میدونی بعضی وقتها مهم order of magnitude هست نه عدد دقیق یعنی اینکه بفهمیم تلفات حوالی ۱۰ هزار هست یا ۱۰۰ هزار یا ۱ میلیون و این رو میشه تخمین زد.

1 ❤️

2020-04-01 16:11:38 +0430 +0430
نقل از: سیسیبوی فکر کنم تو هنگ کنگ این اتفاق افتاده بود که مشاهده شده این ویروس از یه سگ به سگ دیگه هم منتقل شده اگه این مورد تایید بشه یعنی انتقال ویروس از حیوانات به هم مثل امار مبتلایان و فوتی ها هم قطعا خیلی بیشتر میشه . فکرش رو بکن اگه جهش یا موتاسیون اتفاق بیفته و این ویروس مثل ایدز بتونه سالها تو بدن میزبانش تو کمون باشه دیگه فاتحه ... الان دوره کمونش دو هفته اس که میشه با قرنطینه تا حدی کنترل و مهارش کرد اگه ورژن های جدیدی از این ویروس تولید بشن که قابلیت کمون چند ماهه و حتی چند ساله داشته باشه فکر کنم باید خدا ادم و حوای جدیدی رو خلق کنه :(

حرف درستیه اما وقتی تخمین میزنیم با اطلاعاتی که تا همون لحظه داریم این کار رو میکنیم اینکه بعدا این بتونه موتاسیون کنه رو فعلا صرفنظر کن.

1 ❤️

2020-04-01 16:11:43 +0430 +0430
نقل از: سیسیبوی فکر کنم تو هنگ کنگ این اتفاق افتاده بود که مشاهده شده این ویروس از یه سگ به سگ دیگه هم منتقل شده اگه این مورد تایید بشه یعنی انتقال ویروس از حیوانات به هم مثل امار مبتلایان و فوتی ها هم قطعا خیلی بیشتر میشه . فکرش رو بکن اگه جهش یا موتاسیون اتفاق بیفته و این ویروس مثل ایدز بتونه سالها تو بدن میزبانش تو کمون باشه دیگه فاتحه ... الان دوره کمونش دو هفته اس که میشه با قرنطینه تا حدی کنترل و مهارش کرد اگه ورژن های جدیدی از این ویروس تولید بشن که قابلیت کمون چند ماهه و حتی چند ساله داشته باشه فکر کنم باید خدا ادم و حوای جدیدی رو خلق کنه :(

خطای ۵۰۰ شرمنده کرد!

0 ❤️

2020-04-01 16:52:12 +0430 +0430
نقل از: noporn این 100 هزار تا رو واسه چه مدت زمانی پیش بینی کردن ؟نمی دونم ولی امیدوارم هرچی کمتر باشه

تا پایان اپیدمی. احتمالا بعد چند ماه. توجه کن که ۱۰۰۰۰۰ مال آمریکاست که جمعیتش ۴ برابر ماست…

0 ❤️

2020-04-02 04:35:58 +0430 +0430
نقل از: سیسیبوی تردید بر سر تعداد واقعی تلفات کرونا در چین

چند تن در ووهان، کانون انتشار ویروس کرونا جان باخته‌اند؟ این پرسشی است که اخیرا ذهن بسیاری افراد را به خود مشغول کرده است. آیا تعداد قربانیان ویروس کرونا در این شهر همانطور که دولت چین اعلام کرده است ۲ هزار و ۵۳۵ نفر بوده یا بیشتر؟

خانواده‌های بازماندگان قربانیان کرونا در ووهان، از روز دوشنبه ۲۳ مارس اجازه یافتند برای دریافت خاکستر عزیزانشان به هفت مرکز ویژهٔ سوزاندن اجساد در این شهر مراجعه کنند.

تصاویر منتشر شده، صف‌هایی را نشان می‌دهد که مجموعا ده‌ها هزار نفر در آنها انتظار می‌کشند. برخی شاهدان محلی به خبرنگاران گفته‌اند که مردم گاه ۶ ساعت در صف ایستاده‌اند.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی که ساکن ووهان هستند مدعی شده‌اند که هر کدام از این مراکز سوزاندن اجساد می‌‌تواند در روز بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ خاکستردان تحویل دهد و با محاسبه‌ای تقریبی نتیجه گرفته‌اند که از آغاز قرنطیهٔ این شهر تا زمان توقف شیوع ویروس کرونا دست‌کم ۴۰ هزار تن در ووهان در گذشته‌اند.

نشریهٔ اقتصادی «کای‌ژین» در چین،‌ اعلام کرده که تنها در روزهای چهارشنبه ۲۵ و پنج‌شنبه ۲۶ مارس کامیون‌های ویژه در این شهر، هر روز حدود ۲۵۰۰ خاکستردان راکه حاوی خاکستر اجساد قربانیان بوده، به بازماندگان تحویل داده‌اند.

روز بزرگداشت درگذشتگان در چین مصادف با پنجم آوریل است و بنابرین مسئولان این مراکز ویژه تلاش دارند تا پیش از رسیدن این روز خاکستر درگذشتان را به بازماندگان تحویل دهند.

مقایسه چین با دیگر کشورها و تردید دانشمندان

نکتهٔ دیگری که برخی نشریات اروپایی بر آن انگشت گذاشته‌اند شمار بسیار بالای مرگ‌ومیر در ایتالیا و اسپانیا در مقایسه با چین است.

بنابر اعلام مقامات چین در ووهان ۲۵۳۵ تن و در کل چین ۳۲۹۵ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند. حال‌آنکه در مدت اخیر، تنها در ایتالیا بیش از ۱۰ هزار و در اسپانیا بیش از ۶۵۰۰ مرگ در اثر کوید-۱۹ ثبت شده است.

آمارهای اخیر باعث شده کارشناسانی نظیر پروفسور پاتریک بِرش، استاد میکروبیولوژی و مدیر پیشین انستیتو پاستور فرانسه به آمارهای اعلام شده از سوی چین مشکوک شوند.

وی می‌گوید: «شمار درگذشتگان (در اثر کرونا) از سوی دولت چین به نظر من قطعا کمتر از واقع محاسبه شده است. حقیقتا دشوار می‌‌توان باور کرد که در یک کشور، ولو با وجود قرنطینه، مرگ‌و‌میر تا این حد کم باشد.»


تردید در مورد کاهش آمار ابتلا به کرونا در جین

چندین روز است که چین آمار بسیار پایینی درباره موارد جدید ابتلا به کرونا منتشر می‌کند. بسیاری درباره درستی این آمار تردید دارند. برخی با تمسخر به اخبار رسمی واکنش نشان می‌دهند و منتقدین دولت آنها را دروغ می‌دانند.

کمیسیون بهداشت چین روزانه آمار گسترش بیماری کرونا را منتشر می‌کند. آماری که شامل مبتلایان جدید، مرگ بر اثر این بیماری و بهبودیافته‌گان است. این اداره می‌تواند به شکل مستقیم به داده‌های ۳۱ ایالت چین دسترسی داشته باشد. رهبر دولت و حزب کمونیست چین می‌خواهد به این ترتیب نهایت شفافیت در اطلاع رسانی به مردم این کشور و جهان را به نمایش بگذارد.

اما منتقدین این آمار را به شکل غیر قابل باوری پایین ارزیابی می‌کنند. آدام نی، مدیر سازمان غیردولتی “مرکز پژوهش‌های سیاسی چین” در استرالیا می‌گوید به آماری که رهبری چین اعلام می‌کند باید با تردید نگریست. این که ادارات چین آمار نادرست انتشار دهند، چیز جدیدی نیست.

دروغگویی درباره میزان آلودگی هوا

در داخل چین درباره صحت و سقم اطلاعات منتشر شده از سوی حکومت بحثی نمی‌شود. در رسانه‌هایی که کاملا از سوی دولت کنترل می‌شوند، سوالی مطرح نمی‌شود، اپوزیسیونی وجود ندارد و جامعه مدنی ناتوان است.

آدام نی می‌گوید: «رهبری چین بارها دروغ گفته است، از جمله درباره میزان آلودگی هوا و رشد اقتصادی». به همین خاطر نیز به باور او باید نسبت به آمار و ارقامی که اکنون چین درباره بیماری کرونا اعلام می‌کند در مجموع بدبین بود. او می‌گوید:«بخصوص وقتی این آمار به مسائل حساسی مربوط می‌شوند که رهبری حزب کمونیست چین دستکاری در داده‌های مربوط به آنها را ضروری می‌داند.»

صداهای انتقادی بسیار ضعیف‌اند

در شبکه‌های اجتماعی چین دائما با تمسخر و مضحکه به آماری واکنش نشان داده می‌شود که دولت درباره بیماری کرونا منتشر می‌کند. یکی از معدود روشنفکرانی که هنوز در چین جرات این را دارد که نسبت به مسائل حساس موضعگیری علنی کند، چان لیفان، تحلیلگر سیاسی و منتقد حکومت چین در شهر پکن است.

او به رادیوی سوئیسی SRF می‌گوید: «وقتی یک دولت مرتب دروغ بگوید، طبیعی است که آماری که می‌دهد مورد تردید قرار گیرد.» او اضافه می‌کند: «بیایید یک بار دیگر آغاز بحران را مرور کنیم. زمانی که اپیدمی کرونا در ایالت ووهان شروع شدِ، گستره واقعی آن از ادارات محلی گرفته تا دولت مرکزی پنهان شد.»

آیا ارتش چین آسیب ناپذیر است؟

منتقدین بویژه ادعاها درباره آسیب ناپذیر بودن و عدم سرایت بیماری به افراد ارتش را غیرقابل اعتماد می دانند. تحت فرماندهی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رهبر آن شی جین پینگ کنترل ارتش بر زندگی روزمره مردم و رسیدگی به نیازهای آنان تشدید شد.

سخنگوی ارتش چین در اوائل ماه مارس بر این موضوع تاکید کرد اما از پاسخ به سوال رویترز که آیا ویروس کرونا به سربازان ارتش نیز سرایت کرده طفره رفت. رهبری چین از ابتدای شروع بحران چنین وانمود کرد که گویا ارتش در برابر ویروس کاملا مصون است.

آدام نی این ادعا را به شدت غیر محتمل می‌داند که کسی از میان افراد ارتش به کرونا مبتلا نشده باشد و می‌گوید: «ارتش چین دو میلیون عضو دارد که بویژه در ایالت ووهان یک مرکز نقل و انتقال بزرگ را اداره می کند. بنابراین این تصور (که آنها در امان مانده باشند) به احتمال بسیار قوی نادرست است.»

منابع: یورونیوز، دویچه وله فارسی

آمار چینی ها مثل آمار ما به احتمال زیاد دستکاری شده است برای همین آمار ایتالیا اسپانیا و آمریکا رو ذکر کردم.

1 ❤️

2020-04-02 04:39:53 +0430 +0430
نقل از: Lucky.man دکتر جان اگر مردم رعایت کنند، بین 10000 تا 20000 نفر

و اگر رعایت نکنند، خدا به خیر بگذرونه.
به نظر من؛ با توجه به گرم شدن هوا، و از بین رفتن ویروس کرونا در دمای بالای 30 درجه، به نظر میاد تا اواخر اردیبهشت مشکل حل شه.

هدف همه ما هم اینجا اینه که مردم میزان خطر رو متوجه بشن و رعایت کنن...

انستیتو پاستور اخیرا گفته افزایش دما تاثیری روی اپیدمی کرونا نداره...فقط باید کل منحنی رو طی کنیم و سعی کنیم که زنجیره انتقال شکسته بشه...

0 ❤️

2020-04-02 04:45:04 +0430 +0430
نقل از: mofo56 1-تو ایران هیچ موقع معلوم نمیشه چقد مردن چون دلیل مرگ خیلیایی که از این مرض میمیرن رو چیز دیگه ای مینویسن 2-ملت ایرون شدیدآً گشنه س الان و دولت هم میگه پول نئره،پس تو خونه موندن و قرنطینه نمتونه ادامه داشته باشه و خود دولت هم نمتونه تعطیلی مملکت رو زیاد تحمل کنه.این دو هفته عید بود و همیشه خدا تق و لق بوده مملکت،بعد عید اینجور تعطیلی نمتونه ادامه پیدا کنه و اینجوریه که آمار مریضی ده برابر خواهد شد و این بحران غیر قابل رفع میشه

نکته خوبی رو گفتی موفو من فکر کنم دولت شدیدا پول چاپ کنه که بتونه به کسایی که خونه نشین شدن پولی بده و این یعنی یه تورم اساسی. یعنی یا مریضی زیاد یا تورم زیاد یا شاید هردو!

1 ❤️

2020-04-02 04:56:06 +0430 +0430
نقل از: Mehran9988
نقل از: axm432
نقل از: Alinsi ببین دوست عزیز، من میدونم که شما کلا با حکومت ایران مشکل دارید اما... بهتره در مورد جون مردم فرضیه سازی نکنی؛ مردم چه طرفدار حکومت و چه غیر طرفدار هیچ علاقه ای به صحبت کردن در مورد این چیزا ندارند؛ مردم الان نیاز به روحیه و امید دارند پس بهتره وقتت را صرف این چیزا کنی.

دوست عزیز نیت خوانی کار خوبی نیست. اینجا به این دلیل این سوال مطرح میشه و آمار ارائه میشن که مردم به بزرگی خطر واقف بشن و احتیاط بیشتری به خرج بدن و در نتیجه تلفات کمتر بشه.

چرا فکر میکنی آمریکاییها تلفات خودشون رو برآورد میکنند و اطلاع رسانی میکنند؟

نکته آخر اینکه شما اگه این مطلب رو نمیپسندی میتونی نخونیش! مطالب زیادی در این سایت هست که من نمیخونم اما برای نویسنده های اونها دستور العمل صادر نمیکنم.

موفق باشید

اگر هدفت اینه که بیشتر محتاط باشی همین امریکا را ببین که روزی هزار نفر داره میمیره حساب کار دستت بیاد و محتاط باش.همین فکر کنم کافی باشه واست

مهم اینه که نه فقط من بلکه همه ببینن و محتاط باشن. قضیه اون بابایی هست که تو قایق همراه بقیه نشسته بود و داشت قایق رو سوراخ میکرد. بهش گفتن دیوانه این چه کاریه میکنی گفت من فقط زیر خودم رو دارم سوراخ میکنم! این همه آدمی که این چند وقت پاشدن رفتن مسافرت اگر میزان خطر رو واقعا میفهمیدن نمیرفتن. پس لازمه اینجور مطالب گفته بشه و تاکید بشه. البته شما میتونی نخونی!

اگه شما میخواستی متوجه حرفهای من بشی تا حالا شدی و اگر نشدی هم واقعا کمک بیشتری از من ساخته نیست.

1 ❤️

2020-04-02 05:46:13 +0430 +0430
نقل از: C1399i **دانشگاه شریف طی تحقیقاتی سه سناریوی احتمالی را طراحی کرده که در بهترین وضعیت 12 هزار نفر، در شرایط متوسط 110 هزار نفر و در بدترین شرایط 3.5 میلیون ایرانی جان خود را بر اثر ابتلا به کویید 19 از دست خواهند داد.**

مرسی شنیده بودم اما اعداد رو ندیده بودم. تخمین مال کی هست؟ لطفا لینکش رو هم بذار

1 ❤️

2020-04-02 06:02:19 +0430 +0430
نقل از: سیسیبوی ر اساس ادعای سه مقام رسمی ایالات متحده، سازمان جاسوسی آمریکا در گزارشی محرمانه به کاخ سفید اعلام کرده که چین میزان شیوع ویروس کرونا را درباره تعداد کل موارد ابتلا و همچنین تعداد مرگ و میر مرتبط با این بیماری را پنهان کرده است. این مقامات رسمی درخواست کرده‌اند که نامشان به دلیل محرمانه بودن گزارش ذکر نشود. کاخ سفید این گزارش را هفته پیش دریافت کرده است. سفارت چین در واشنگتن تا کنون پاسخ گوی تماس‌های کارکنان کاخ سفید نبوده‌ است. معاون رییس جمهور آمریکا مایک پنس روز سه‌شنبه به خبرگزاری سی‌ان‌ان ‌گفت که واقعیت اینست که اگر چین شفاف‌تر بود، ما بهتر عمل می‌کردیم. آنچه مشهود است اینست که حتی یک ماه پیش از ماه دسامبر (آذر) که دنیا دریافت چین با این مسئله مواجه شده، شیوع در چین واقعیت پیدا کرده بود. همچنان که چین در نهایت بسته شدن سختگیرانه‌ای را به دیگر کشورهای آزادتر تحمیل کرد، تردید قابل توجهی نسبت به آمار گزارش شده از چین در خارج و داخل کشور وجود داشت. دولت چین بارها در روش شمارش مبتلایان تجدید نظر و برای هفته‌ها تعداد افراد آلوده بدون علایم را از گزارش‌ها حذف کرد. تا اینکه روز سه‌شنبه ۱۵۰۰ مورد بدون علایم بالینی را به فهرستش اضافه کرد. انبوهی از کوزه‌های نگهداری خاکستر مردگان بیرون مراکز تشییع جنازه در استان هوبِی ظن عامه مردم را در گزارش بیجینگ برانگیخت. قانون‌گزاران جمهوری‌خواه آمریکا موضع سختی در برابر نقش چین در شیوع بیماری گرفته‌اند. تقویت نقش چین در شیوع جهانی کمک سیاسی زیادی به دونالد ترامپ می‌کند. او ترجیح می‌دهد که مسئولیت را از تاخیر سازمان اجرایی برای آزمایش ویروس و مجهز شدن به ماسک صورت و دستگاه تنفسی، سلب کند. چین تنها کشوری نیست که گزارش‌های مشکوک منتشر می‌کنند. مقامات رسمی غربی به ایران، روسیه و اندونزی اشاره می‌کنند و به خصوص کره‌شمالی که تاکنون حتی یک مورد هم گزارش نکرده است. از جملهٔ دیگر کشورها عربستان و مصر است. وزیر امور خارجه ایالات متحده، مایکل پومپئو، از چین و دیگر دولت‌ها خواسته که درباره شیوع در کشورهایشان شفاف باشند. او بارها چین را متهم کرده که گستردگی بحران شیوع را پنهان کرده و اطلاعات را خصوصا طی هفته‌های اول شیوع ویروس به کندی در اختیار دیگران گزاشته است. وی همچنین تاکید کرد که اطلاعات برای نجات جان افراد مهم هستند. «من همه را تشویق می‌کنم که اطلاعات را به بهترین شکل ممکن جمع‌اوری کرده و با هم در میان بگزارید. او ادامه داد که ما هم همین کار را می‌کنیم.‌

منبع رو هم لطفا بنویس

1 ❤️

2020-04-02 06:15:09 +0430 +0430
نقل از: hamidtaj 😎

والا من نفهمیدم … کدوم گزینه مورد نظرتونه؟

0 ❤️

2020-04-02 06:25:26 +0430 +0430
نقل از: hamidtaj
نقل از: axm432
نقل از: hamidtaj 😎

والا من نفهمیدم … کدوم گزینه مورد نظرتونه؟

A
امیدوارم

همه امیدواریم.

0 ❤️

2020-04-02 07:44:14 +0430 +0430
نقل از: arzhang_1990 تو ایران غیر از تلاش نکردن حکومت برای تموم کردن داستان حماقت و کصخلی ملت درراعیت نکردن رو باید اضافه کنی

بله سعیمون اینه که با آگاهی بخشی فاکتور دوم رو بهتر کنیم. فاکتور اول رو کاریش نمیشه کرد…

0 ❤️

2020-04-02 07:56:39 +0430 +0430
نقل از: mohammad321 فرض کنیم کرونا و سارس و هیچ ویروسی به وجود نیاد که ادمارو بکشه ، سیلو زلزله و انواع بلایای طبیعی هم وجود نداشته باشه که ادمارو بکشه ، حتی طبیعت گندایی که خود ادما میزنن ( مثل الودگی هوا و امواج و هزار چیز دیگه ) هم تجزیه کنه که ادما از خراب کاری های خودشونم تا جای ممکن مریض نشن و نمیرن یعنی ادما به طور طبیعی تا 100 سالگی عمر میکردن . اونوقت چی میشد!؟ جمعیت دنیا تا الان چندین برابر شده بود و این بشر دو پا همدیگرو درسته قورت میدادن و ظلم و گرفتاری هزار برابر الان بود

حرفت در کل صحیح هست اما از این طرف که جمعیت در طول زمان زیاد میشه از اون طرف هم پیشرفت تکنولوژی کمک میکنه مواد غذایی و انرژی و … بیشتری تولید بشه. پس ضمن اینکه رشد جمعیت رو کنترل میکنیم باید به فکر بالا بردن راندمان … هم باشیم.

خلاصه نمیشه یکجا بشینیم و هیچ کاری نکنیم تا طبیعت دخلمون رو بیاره!

0 ❤️

2020-04-02 09:44:22 +0430 +0430
نقل از: سهیل.جویا
نقل از: Ado_Den_Haag اگه وضع ادامه پیدا کنه و مردم تو خونه نمونن فکر کنم سه ملیون نفر از دست برن. 😢

بیخیال بابا

وضع به اون بدی نمیشه اما فک میکنم یه عددی بین بهترین حالت و حالت متوسط تخمین دانشگاه شریف بشه. اونا رو تو کامنت ۱ نوشتم.

0 ❤️

2020-04-02 10:01:56 +0430 +0430
نقل از: geology1382
نقل از: sashairani 20 میلیون نفر حداقلش تا الانم آمار تلفات ایران میلیونیه ولی ملاهای جاکش اعلام نمیکنن

دوست گرامی اگر تلفات میلیونی بود که هر کدام از ما حداقل (دور از جان دوستان) یک عزیز در خانواده یا فامیل از دست داده بودیم. البته احتیاط شرط عقل است.‌ اگر رعایت نکنیم احتمال تلفات میلیونی هم هست. شک نکنید.

درسته. باید یه برآورد واقع بینانه (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) از خطر ویروس داشت و سعی کرد با رعایت اقدامات ایمنی خطر رو حداقل کرد.

0 ❤️

2020-04-02 11:31:51 +0430 +0430
نقل از: Poya.parsa چیزی که کاملا مشخصه ایران در ماه از این به بعد حدود4000 کشته میده که بستگی داره این قضیه چقد طول بکشه .من خودم چون آمارای این ویروسو دنبال میکنم تو بیشتر استانای ایران آمار داره فروکش میکنه و مدیریت میشه ولی تو چند استان مثل تهران و خراسان رضوی و قم و اصفهان اوضاع زیاد جالب نیس.ایران در بهترین حالت حدود 20000تلفات میده.و در بدترین حالت که بیماری تا حدود یک سال دیگه ادامه داشته باشه حدود 50هزار تلفات میده.در رابطه با آمار جهانی نمیشه هیچ کدوم از کشورهارو از لحاظ تلفات با هم مقایسه کرد و گفت که چون ایتالیا یا آمریکا این میزان از تلفات رو داشتن پس کشورهای دیگه هم این میزان تلفات رو دارن.هرکشوری داره به روش خاصی با بیماری برخورد میکنه.به طور مثال آلمان و ایتالیا دو کشور اروپایی چقد در میزان تلفات با هم اختلاف دارن.ایتالیا تلفاتش حدود 10 درصده و آلمان فک کنم تلفاتش به یک درصد هم نمیرسه.دلیل کم بودن تلفات آلمان الگوی مبارزه با ویروسیه که کره جنوبی هم از این روش استفاده میکنه که به صورت روزانه حدود صد تا دویست هزار تست کرونا از افراد گرفته میشه و با این روش حتی افراد ناقلی که علائم شدیدی ندارن شناسایی میشن و روند درمانیشون زودتر صورت میگیره پس تلفات کمتری میدن.ولی این میزان تلفات در ایران در حالی هست که تقریبا کشور در تعطیلی کامل به سر میبره و تا کنترل این بیماری با این روند اگه کشور به همین حالت تعطیل بمونه یک بحران اقتصادی جدی در کشور اتفاق میفته و خیلی از مردم درآمداشونو از دست میدن. پس یا باید زودتر بیماری با روش های صحیح سریعتر کنترل شه که تقریبا زمان طلایی کنترل در ایران با خریت و سهل انگاری از دست رفت.یا باید دولت یه فکری برای مردم بکنه که این هم بعیده.پس در نتیجه مردم نمیتونن تو خونه بمونن و بعد از فروردین در صورتی که اتفاق خاصی نیفته شاید ایران هم با شرایط بحرانی مثل ایتالیا روبرو بشه.

ممنون از نظر شما. من صرفا یه سری اطلاعات رو اینجا نوشتم که دوستان یه ایده ای داشته باشند و به عنوان راهنما استفاده کنن. پدیده خیلی پیچیده ای هست و در عمل مدل های کامپیوتری خیلی پیچیده ای برای شبیه سازی استفاده میشه تا تخمینی به دست بیاد.

1 ❤️

2020-04-02 12:30:16 +0430 +0430
نقل از: saeed19788 آخه ما تو این مملکت آمار درست و حسابی که نداریم !!! یعنی به مردم هیچوقت آمار درست نمیگن!!! وقتی کشورهای اروپایی و آمریکایی با اونهمه تجهیزات و امکانات وضعشون اینه پس وایبحال ما....ما هنوز یک مدیریت درست و حسابی بحران نداریم که در اینجور مسائل بتونه مدیریت کنه از نظر حضرات بحران یعنی شورش ضدحکومتی مردم بقیه اش بیشتر شبیه بازیه واسه آقایون اینم که یکمی جدی گرفتن بخاطر کشته شدن تعدادی ازین حضراته وگرنه جون مردم واسه اینا پشیزی ارزش نداره!!! مردم واسه دستکش و ماسک موندن بعد این آقایون دنبال کمک به مستضعفین آمریکا هستن تازه با پررویی تمام میگن تحریمها نذاشت ما کمک کنیم....!!!! حالا قضاوت با خودتون!!!باور کنین آمار تلفات ۵ برابر آمار رسمیه دولته!!! خدا بخیر کنه

دو کلمه حرف حساب

0 ❤️

2020-04-02 16:51:10 +0430 +0430
نقل از: F1399i **تخمین دو پژوهشگر با مدل‌سازی:مبتلایان به کرونا در ایران تا اول‌فروردین۹۰۰هزار نفر،جان‌باختگان ۱۵هزار نفر**

اول فروردین یا آخرش؟

1 ❤️

2020-04-03 02:41:51 +0430 +0430
نقل از: mohandes_sexy پیش بینی من بالای ۵ میلیون در ایران هست ! یعنی یه جورایی هممون خواهیم گرفت ! روزی رو میبینم که نه درمانگاهی مونده نه دکتری و نه امکاناتی . مردم از بدبختی بیشتر خواهند مرد تا تز کرونا

البته اینجا سوال تعداد تلفات هست نه تعداد افرادی که مبتلا میشن.

0 ❤️

2020-04-03 02:44:47 +0430 +0430
نقل از: F1399i
نقل از: axm432
نقل از: F1399i **تخمین دو پژوهشگر با مدل‌سازی:مبتلایان به کرونا در ایران تا اول‌فروردین۹۰۰هزار نفر،جان‌باختگان ۱۵هزار نفر**

اول فروردین یا آخرش؟

گفته اول!

پس این پیش بینی درست از آب در نیومده مسلما تعداد مبتلایان در ایران ۹۰۰ هزار نفر نیست. میگن الان در کل جهان حدود ۱ میلیون نفر مبتلا شدند.

0 ❤️

2020-04-03 12:17:35 +0430 +0430
نقل از: Khoob__boy پیک کرونا تموم شده

امیدوارم همینطور باشه. به هر حال دو تا کار تحقیقاتی رو لیست کردم که اگه اونا درست باشن هنوز به پیک نرسیدیم.

0 ❤️

2020-04-09 11:09:06 +0430 +0430
نقل از: i7gcb بنا بر گزارش اختصاصی رسیده به ایران‌اینترنشنال، آمار جان‌باختگان کرونا در جلسه سه‌شنبه شورای عالی امنیت ملی کشور حدود ۱۸ هزار نفر اعلام شده و بیش از چهار هزار نفر در وضعیت «بسیار وخیم» قرار دارند.

اگه این عدد درست باشه تا اوائل تیرماه که احتمالا اپیدمی تموم میشه تعداد کل تلفات ما متاسفانه به نزدیک صد هزار نفر میرسه…

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «