تعریف ختنه

1399/04/07

ختنه

by Rose Surnow Nov 18, 2016

هر كیری مثل دانه‌های برف منحصربه‌فرد است و می‌تواند بزرگ، كوچک، باریك، كلفت و ختنه‌شده یا نشده باشد. كسانی كه تابحال كیر ختنه‌نشده ندیده‌اند (واقعاً مگر چنین كسی هم وجود دارد؟!) باید بدانند كه ختنه كردن به معنی جدا كردن پوست سركیر است و معمولاً در زمان كودكی افراد انجام می‌شود ولی برخی از مردان شجاع این كار را در زمان بزرگسالی‌شان هم انجام می‌دهند. ختنه كردن در آمریكا رایج است و چیزی حدود ۷۷٪ نوزادان پسر متولد شده در بیمارستان‌ها ختنه می‌شوند. ختنه كردن به عنوان یك آیین مذهبی در یهودیت و اسلام هم انجام می‌شود.

با این كه اكثر نوزادان پسر ختنه می‌شوند ولی نرخ ختنه‌ی نوزادان پسر در آمریكا نسبت به سال 1979 حدود ۱۰٪ كاهش داشته است. دلیل این كاهش نیز فعالیت كمپین‌های آگاه‌سازی است كه باعث شده افراد ضرورت ختنه كردن را زیر سوال ببرند.
در آخر هم باید مسئله‌ی “اسمگما” (smegma) را در نظر گرفت. اسمگما کاملاً واقعی است و چیزی نیست که اخیراً کشف شده باشد. اسمگما درواقع آشغال و ترشحات پوست است که زیر پوست کیر جمع می‌شود و یکی از دلایلی که برای توجیه ختنه کردن استفاده می‌شود همین مسئله است ولی با رعایت بهداشت شخصی و شستشوی مناسب می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

دکتر ‘کاشایان’ (Dr. Kashanian) می‌گوید: «پس از ختنه کردن دیگر راه برگشتی نیست ولی در برخی موارد که هنگام ختنه‌ی پوست کیر بیش از حد جدا می‌شود می‌توان کمی پوست به کیر پیوند داد تا هنگام سکس بیشتر تحریک شود.»

چگونه انجام می‌شود؟

قطعاً ختنه کردن کاری نیست که بتوانید در خانه انجام دهید ولی برای کسایی که کنجکاو هستن ختنه به این صورت انجام می‌شود که ابتدا کیر به صورت موضعی بی‌حس می‌شود و بعد از این که کیر کاملاً بی‌حس شد پوست سر کیر را از بدنه و سر کیر جدا می‌کنند و تمام!

ختنه کردن در فرهنگ و رسانه

قطعاً صحنه‌ای از ختنه کردن در تلویزیون وجود ندارد ولی چند کلیپ خنده‌دار در مورد آن وجود دارد. در کلیپ زیر از سریال “Scrubs” والدین نوزادی که تازه متولد شده، نظر پرستار را درمورد ختنه کردن می‌پرسند و او هم جواب می‌دهد: «شخصا طرفدار این کار نیستم.»


منبع:

cosmopolitan.com/sexopedia/a8281261/circumcision-definition

همچنین میتوانید بنگرید به ← خـــتـــنـــه

5104 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «