تفاوت مزه در آب مردان

1398/04/31

به گفته‌ی متخصصان: منی مرد‌ها می‌تواند طعم متفاوتی داشته باشد

by Sean Abrams
Apr 15 2017

یک بار که پس از ساک زدن منی را قورت دادم واقعاً نزدیک بود که روی آلت شریک جنسی‌ام بالا بیاورم. اما شاید بخت با من یار بود و اتفاق نا‌خوشایندی نیفتاد. درست قبل از این که تصمیم به سکس بگیریم، من و شریک جنسی‌ام غذایی سالم و بدون گلوتن شامل سبزیجات و نیمرو خورده بودیم (البته پیشنهاد من نبود) و تا جایی که یادم می‌آید، تصمیم به خوردن منی بعد از چنین غذایی، پدر جوانه‌های چشایی زبانم را درآورد!

‘لارنس سیگل’، متخصص سکسولوژی بالینی _ و هر کسی که عادت به خوردن منی داشته‌ باشد _ این را تایید می‌کند که مصرف غذا‌ها، ادویه‌ها و مواد خاصی روی مزه‌ی متغیر منی مرد تاثیر می‌گذارد. اگر خودتان اهل قورت دادن منی باشید نیز حتماً در‌جریان هستید.


✔ چه چیزهایی منی را “خوش‌مزه‌‌” می‌کند؟

لارنس سیگل می‌گوید:

«غذا‌هایی که معمولاً می‌گویند مزه‌ی منی را بهتر یا شیرین‌تر می‌کند، اساساً همان غذا‌هایی هستند که برایتان خوب است. یکی از رایج‌ترین ادعا‌ها در این زمینه آن است که خوردن میوه‌هایی مانند آناناس، خربزه‌ی درختی و پرتقال مزه‌ی منی را شیرین‌تر می‌کند. این موضوع بیشتر از آن که به میزان قند موجود در میوه ارتباط داشته باشد، به طرز تجزیه‌ی برخی آنزیم‌ها و تاثیرشان روی پروتئین‌های مختلف مانند بروملیان مرتبط می‌شود.»


برخی سبزیجات (مانند کرفس، جعفری و جوانه‌ی گندم) و بعضی از ادویه‌ها (مثل دارچین و جوز هندی) نیز می‌توانند مزه‌ی منی را بهتر کنند، اما نباید انتظار داشت که تغییر چشمگیری در طعم منی ایجاد شود و منی مزه‌ی شکلات بدهد.

به‌گفته‌ی لارس سیگل، «تغییر در طعم منی چندان چشمگیر نیست. ماده‌ای نسبتا شور و شیرین نمی‌تواند مزه‌ی یک نوشیدنی خوش‌طمع بدهد.»


✖ چه چیزهایی منی را “بدمزه‌‌” می‌کند؟

اگر مردی که با او هستید یک بشقاب سبزیجات خوش‌مزه خورده باشد، زمانی که منی‌اش روی زبانتان می‌ریزد، انتظار رایحه‌ای دل‌نشین نداشته باشید.

همراه با هر قهرمانی یک شرور بد‌ذات وجود دارد و درمورد طعم منی، این شرور خانواده‌ی کلم‌ها است.
سیگل می‌گوید:
خانواده‌ی کلم‌ها شامل کلم برگ، کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم باک‌چوی و کلم بروکسل است. به‌علاوه، گیاهانی نظیر مارچوبه،‌ سیر، پیاز و پیاز کوهی نیز منی را تلخ‌ می‌کنند. دلیل این مسئله آن است که وقتی بدن این غذا‌ها را تجزیه می‌کند، یکی از فرآورده‌های جانبی ترکیبات گوگردی هستند. ( همان‌طور که در اثر واکنش بدن به اسپاراگوسیک بوی ادرار تغییر می‌کند)
سم‌ها از جمله موادی هستند که منی را بدمزه می‌کنند، موادی که دوست نداریم آن‌ها را مصرف کنیم ولی در عمل از طریق غذا وارد بدنمان می‌شوند.
آیا به همان فنجان قهوه‌ی خوش‌مزه، سیگاری که بعد از ناهار می‌کشید یا نوشیدنی‌های الکلی که در شادی‌هایتان مصرف می‌کنید فکر کرده‌اید؟ بله، از نظر سیگل این مواد روی منی تاثیر می‌گذارند، آن هم نه تاثیر خوب.



«طبق گزارش‌ها، طعم منی کسانی‌که ازغذا‌های فرآوری‌شده مانند خوراکی‌ها و فست‌فود‌ها استفاده می‌کنند _ که مواد نگهدارنده‌ی زیادی دارد _ تلخ‌تر از افرادی است که رژیم غذایی سالمی دارند. البته نمی‌توان صد‌در‌‌صد به این گزارش‌ها اعتماد کرد.»


○ عوامل غیرخوراکی موثر بر طعم منی

شما همان چیزی هستید که می‌خورید، اما آیا غذا تنها عامل موثر بر مزه‌ی منی است؟ و آیا تنها مرد در بدمزه حس شدن طعم منی نقش دارد؟

سیگل این‌گونه فکر نمی‌کند. وی معتقد است که درمورد طعم منی باید عامل باروری را نیز در نظر بگیریم.

سیگل می‌گوید: «همان ژن‌هایی که مسئول احساس طعم‌های مطبوع و شیرین در گیرنده‌های چشایی هستند، در اسپرم بسیار فعال‌اند و طبق آزمایش‌ها، با باروری در ارتباط هستند. از سویی، مدت‌هاست که می‌دانیم زنان طی تخمک‌گذاری حساسیت بیشتری به طعم شیرین دارند، که این حقیقت نیز ارتباط تنگاتنگی با باروری دارد

در رابطه با طعم‌ها، آن‌چه یک فرد آن را “خوش‌مزه” می‌داند و چیزی که دیگری “بد‌مزه” می‌پندارد، از یک شخص به شخص دیگر متفاوت است. همان‌طور که غذای حاوی گشنیز از نظر یک نفر مزه‌‌ای شبیه به لیمو می‌دهد، در‌حالی‌که فرد دیگری طعم آن را شبیه به صابون ظرف‌شویی تصور می‌کند.
هر فرد با دیگری متفاوت است.

به‌گفته‌ی سیگل، «برهم‌کنش پیچیده‌ای بین مکانیزم‌های میان‌فردی و بیولوژیکی وجود دارد که درطول زندگی، دائماً طعم منی مرد را عوض می‌کند. روشن است که عوامل موثر بر مزه‌ی منی فراتر از بشقاب غذا هستند، اما شواهد علمی و محکمی در دست نیست که نشان دهد چه چیز طعم منی را عوض می‌کند. تا زمانی که دارویی بسازند که بتواند مزه‌ی منی را به نوشیدنی پرتقالی تغییر دهد، زن‌ها (و مرد‌های هم‌جنس‌گرا) برای راضی کردن شریک جنسی‌شان باید با مزه‌ی منی بسازند و بسوزند! یا هر طور که مایلید، می‌توانید آن را تف کنید! اما این کار بازنده‌هاست…»


منبع:

elitedaily.com/dating/sex/expert-explains-semen-taste-different/1861623

5365 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «