تکنیکهای جلوگیری از زودانزالی

1398/08/14

تکنیک “فشار دادن” و “شروع/توقف” برای درمان انزال زودرس

by promescent.com

حدود ۳۰٪ از مردان دچار انزال زودرس هستند. با وجود این که شناخت کاملی از انزال زودرس در جامعه‌ی پزشکی وجود ندارد ولی درمورد میزان تاثیرگذاری روش‌های درمان آن مقالات بسیاری نوشته شده است. معمولاً مردان حاضرند هر روش درمانی‌ای برای برطرف کردن زودانزالی‌شان امتحان کنند ولی عده‌ی کمی هستند که روش‌های درمان طبیعی و بدون دارو را ترجیح می‌دهند.

رفتاردرمانی روشی‌ست که مدت‌هاست موضوع بحث جوامع پزشکی است. رفتاردرمانی برای مردانی که تمایلی به مصرف دارو یا استفاده از اسپری و ژل ندارند گزینه‌ی مناسبی‌ست.
رفتاردرمانی روشی‌ست که معمولاً برای درمان مشکلات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این روش درمان بر این پایه است که چون رفتار یک فرآیند یادگرفتنی‌ست بنابراین می‌توان برخی رفتارهای منفی را با رفتارهای مثبت جدید جایگزین کرد. در چند سال اخیر برخی متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که رفتاردرمانی روش موثری برای درمان انزال زودرس است.

دو مورد از رایج‌ترین ‌های رفتار درمانی برای انزال زودرس تکنیک‌های “فشار دادن” و “شروع/توقف” است.

تکنیک “فشار دادن” چیست؟

این تکنیک یکی از روش‌های پیشنهادی برای درمان انزال زودرس است. به این صورت که قبل از انزال انتهای کیر با کمک انگشت شصت و اشاره فشار داده می‌شود تا از انزال جلوگیری شود. این کار باعث کاهش میزان نعوظ فرد و در نهایت باعث جلوگیری از انزال می‌شود.
این روش به خیلی از مردان برای درمان انزال زودرس‌شان کمک فراوانی کرده است. ولی خیلی از متخصصان معتقدند این تکنیک بیشتر برای یادگرفتن زمان‌بندی انزال طراحی شده است. می‌توانید این تکنیک را به تنهایی و یا با کمک پارتنرتان انجام دهید. چندین مطالعه‌ی انجام شده در این زمینه نشان دهنده‌ی اثرگذاری این تکنیک است ولی این موضوع به صورت کنترل شده و آزمایشگاهی توسط سازمان رسمی‌ای بررسی نشده است.

این تکنیک دارای دو مرحله است ، وقتی به طور کامل در مرحله‌ی اول مهارت پیدا کردید می‌توانید مرحله‌ی دوم را نیز اعمال کنید.

مرحله‌ی اول: فراگیری تکنیک "فشار دادن"

  1. ابتدا باید به نعوظ کامل برسید، برای این کار می‌توانید از پارتنرتان نیز کمک بگیرید.
  2. بعد از این که به انزال نزدیک شدید انگشت شصتتان را روی “فرنولوم” (نواری که سر کیر را به بدنه‌ی کیر وصل کرده است) قرار دهید.
  3. سپس انگشت اشاره را روی کیر و جهت مخالف انگشت شصت‌تان قرار دهید.
  4. دیگر انگشت‌های دست‌تان را روی بدنه‌ی کیر قرار دهید. سعی کنید انگشت‌ها فاصله‌ی زیادی با هم نداشته باشند.
  5. در آخر نیز با هر دو انگشت شصت و اشاره کیرتان را فشار دهید. خیلی مهم است که کیرتان را محکم فشار دهید. اگر قرار است پارتنرتان این کار را برایتان انجام دهد دست‌هایش را بگیرید و با هم فشار دهید تا متوجه شود تا چه حد باید فشار دهد.
  6. حدودا بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه به فشار دادن ادامه دهید، سپس دوباره شروع به تحریک کیرتان کنید. در این پروسه احتمالاً مقداری از نعوظ‌تان از بین خواهد رفت که طبیعی است.
  7. وقتی دوباره به طور کامل نعوظ شدید این تکنیک را چهار تا پنج بار تکرار کنید.
  8. بعد از این که برای چند هفته این تکنیک را به کار بردید می‌توانید سعی کنید بدون کمک این تکنیک انزال‌تان را کنترل کنید.

مرحله‌ی دوم: استفاده از تکنیک “فشار دادن” برای کنترل انزال

  1. شروع به خودارضایی کنید تا به انزال نزدیک شوید.
  2. تکنیک “فشار دادن” را همانطور که در مرحله‌ی قبل یاد گرفتید اجرا کنید.
  3. خیلی مهم است که در زمان درست کیرتان را فشار دهید. اگر حس می‌کنید دستتان را شل کنید به انزال می‌رسید قطعاً زمان‌بندی‌تان اشتباه است. البته بعد از چند بار تکرار این تکنیک زمان‌بندی درست دستتان می‌آید.
  4. این تکنیک را حدود پنج بار و یا حدودا برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تکرار کنید.
  5. مطمئن شوید که در پایان ارگاسم لذت‌بخشی داشته باشید.
  6. برای پنج روز این تکنیک را تکرار کنید.
  7. سپس برای چند روز دیگر این تکنیک را هنگام سکس دهانی به کار ببرید.
  8. قبل از سکس و دخول این تکنیک را دو الی سه بار موقع عشق بازی انجام دهید.

آیا لازم است به متخصص سکس مراجعه کنم؟

مراجعه به متخصص سکس می‌تواند ایده‌ی استرس‌آوری باشد ولی بدانید که این کار بسیار برای رابطه‌تان مفید خواهد بود. خبر خوب این است که لازم نیست شما به مطب آنها مراجعه کنید، آنها می‌آیند پیش شما. راهنمایی‌های مفید زیادی در اینترنت برای حل مشکل انزال زودرس وجود دارد، پیشنهاد ما استفاده از برنامه‌ی درمان انزال زودرس طراحی شده توسط دکتر ‘زاکرمن’ (Dr. Zvi Zuckerman) است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت betweenusclinic.com مراجعه کنید.
این یک روش درمان موثر، ساده و ایمن برای طولانی‌تر کردن زمان انزال است. این برنامه قدم به قدم شما را راهنمایی می‌کند تا زمان انزال‌تان را افزایش دهید.


تکنیک “شروع/توقف” چیست؟

این تکنیک یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان انزال زودرس است. در این تکنیک شما باید «سطح میانی شهوت» خود را شناسایی کنید. در دستورالعمل مجمع بین‌المللی بیماری‌های جنسی بیان شده است که برای شناسایی و درمان انزال زودرس، فرد باید سطح میانی شهوت خودش را پیدا کند تا بتواند زمان انزالش را افزایش دهد. متاسفانه تحقیقات چندانی درمورد میزان اثرگذاری تکنیک شروع/توقف انجام نشده است. به طور خلاصه در این روش شما دخول (یا هر عمل جنسی دیگری) را متوقف کرده و صبر می‌کنید تا سطح شهوت‌تان کاهش یابد، سپس دوباره شروع به دخول می‌کنید.
در ابتدا برای استفاده از این روش پیشنهاد می‌شود که این کار را از طریق خودارضایی امتحان کنید. وقتی سطح میانی شهوت‌تان شناسایی شد و توانستید انزال‌تان را کنترل کنید، سپس می‌توانید از پارتنرتان بخواهید که او برای شما خودارضایی کند سپس می‌توانید این تکنیک را هنگام دخول نیز به کار ببرید.

این تکنیک نیز مثل تکنیک “فشار دادن” شامل دو مرحله است.

مرحله‌ی اول: یادگرفتن تکنیک “شروع-توقف” توسط خودتان

  1. اول از همه ریلکس کنید، سپس شروع به خودارضایی کنید، خیلی سریع و شدید این کار را انجام ندهید. آرام و ملایم همیشه بهترین گزینه برای این کار است.
  2. وقتی به انزال نزدیک شدید خودارضایی را متوقف کنید. در این مرحله زمان‌بندی کلید اصلی است چون نباید خیلی دیر و یا خیلی زود خودارضایی را متوقف کنید. البته بعد از این که چندبار این کار را انجام دهید زمان‌بندی درست را یاد می‌گیرید.
  3. سپس بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه صبر کنید.
  4. سعی کنید تمام بدن‌تان را ریلکس کنید و نفس عمیق بکشید.
  5. سپس دوباره شروع به خودارضایی کنید.
  6. این کار را چندین بار تکرار کنید و درنهایت یک ارگاسم لذت بخش را تجربه کنید.
  7. بعد از این که برای چند هفته این تکنیک را انجام دهید متوجه خواهید شد که زمان انزال‌تان طولانی‌تر شده است.
  8. برای اثرگذاری این روش حداقل باید بین یک الی دو هفته این کار را انجام دهید. پس ناامید نشوید و ادامه دهید!
  9. وقتی تفاوت در زمان انزال‌تان را مشاهده کردید از روان‌کننده استفاده کنید. در ابتدا شاید باعث شود زودتر به انزال برسید ولی نگران نباشید، در نهایت پیشرفت چشمگیری در زمان انزال‌تان خواهید داشت.

مرحله‌ی دوم: انجام تکنیک “شروع-توقف” به همراه پارتنرتان

  1. آرام شروع کنید، عشق‌بازی کلید این مرحله است. از پارتنرتان بخواهید به آرامی بدن‌تان را نوازش کند.
  2. سپس از پارتنرتان بخواهید شروع به خودارضایی شما کند. اگر سطح تحمل‌تان پایین است و سریعاً انزال می‌شوید، مجبورید چندین بار این کار را تمرین کنید تا سطح تحمل بیشتری داشته باشید.
  3. همانند مرحله‌ی قبل صبر کنید تا به ارگاسم نزدیک شوید و سپس توقف کنید. یادتان باشد یاد گرفتن زمان‌بندی درست نیاز به تمرین دارد.
  4. بعد از این که حس کردید روی خودارضایی‌تان کنترل دارید می‌توانید سکس دهانی را امتحان کنید.
  5. وقتی هنگام سکس دهانی نیز زمان انزال‌تان بهبود پیدا کرد می‌توانید دخول را امتحان کنید. رسیدن به این مرحله شاید چند هفته طول بکشد پس صبور باشید.
  6. هنگام اعمال این تکنیک موقع دخول می‌توانید مرحله‌ی “توقف” را به روش‌های مختلفی انجام دهید. بعضی از مردان به طور کامل دخول را متوقف می‌کنند، بعضی کیرشان را درمی‌آورند و تغییر پوزیشن می‌دهند، بعضی‌ها نیز به طور کامل توقف نمی‌کنند و فقط سرعت تلمبه‌زدن‌شان را کم می‌کنند.
  7. هنگام انجام این تکنیک اصلاً عجله نکنید تا سکس هیجان‌انگیزتری داشته باشید. در ابتدا سکس آرام و ملایم داشته باشید تا به حدی برسید که روی انزال‌تان کنترل کامل داشته باشید.

چند تکنیک دیگر

  • مانور والسالوا
    یک اصطلاح پزشکی‌ست که به معنی تلاش برای بازدم با دهان بسته (یا هر مجرای هوایی بسته) همزمان با بینی بسته است، درست مانند زمانی که بادکنک باد می‌کنید. بعضی از مردان معتقدند که این کار کمک می‌کند تا از انزال‌شان جلوگیری شود.
  • برنامه‌های موبایل
    با پیشرفت تکنولوژی مردم به انجام روش‌های تمرینی با کمک برنامه‌های موبایلی روی آورده‌اند. اینگونه برنامه‌ها به نوعی یک نقطه‌ی شروع هستند و کمک می‌کنند تا پروسه‌ی پیشرفت‌تان را زیر نظر داشته باشید. یکی از بهترین برنامه‌ها برای این کار Pea است.

منبع:

promescent.com/premature-ejaculation-treatment/other-remedies/premature-ejaculation-therapy-start-stop-squeeze-technique

همچنین میتوانید بنگرید به: ← **[روشهای درمان زودارضایی](https://shahvani.com/forum/topic/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C)** ← **[بررسی زودانزالی و درمان آن](https://shahvani.com/forum/topic/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%86)** ← **[علائم، آمارها و درمان انزال زودرس](https://shahvani.com/forum/topic/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85--%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D9%84-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B3)** ← **[بررسی دیرانزالی و درمان آن](https://shahvani.com/forum/topic/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%86-)**
5389 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-12-19 11:52:30 +0330 +0330

ممنون عالی و اموزنده ولی شنیده بودم که اینکار عوارض به همراه داره درسته؟

1 ❤️

2020-12-19 14:25:26 +0330 +0330

↩ Mr.Feeling

Mr.Feeling: ممنون عالی و اموزنده ولی شنیده بودم که اینکار عوارض به همراه داره درسته؟

بعید میدونم.

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «