خارش کون ناشی از چیست

1398/03/16

آیا خاریدن کون شما طبیعی است؟

«بگذارید تا ته مساله برویم!» (اصطلاح "bottom" در زبان انگلیسی هم به معنای "انتها" و هم کلمه‌ی مودبانه برای "کون" است. وارد کون چیزی شدن یعنی تا ته خط مساله رفتن. اینجا چون مقاله درباره‌ی کون است، نویسنده با گفتن بگذارید وارد کون شویم خواسته به نوعی با خواننده‌ها شوخی کند ـ توضیح مترجم)

by HANNAH SMOTHERS Oct 8, 2018

⚠️ هشدار! عرض شود که مطلب حاوی آداب کونشویی و تحلیل محتویات روده‌س که ممکن است حال‌بهم‌زن باشد… درضم سوژه جق هم توش نیس.

تعداد چیزهایی که بیشتر از التهابی که نتوانید آن را بخارانید شما را آزار دهند بسیار کم هستند.
مخصوصاً وقتی که این خارش در سوراخ کون شما باشد و دلیل آن این است که آنجا یکی از نقاط تمرکز رشته‌های عصبی بدن انسان است. به این معنا که خارش مقعدی شما را بسیار بیشتر از مثلاً زمانی که حشره‌ای بازوی شما را نیش زده باشد اذیت می‌کند.

خوشبختانه رها شدن از این مشکل که در زبان علمی (لاتین) “پریوریتیس آنی” (pruritis ani) نامیده می‌شود بسیار آسان است. در زبان لاتین این اصطلاح به معنای سوراخ کون خارش‌دار می‌باشد.
برای فهمیدن ریشه این مشکل بهتر است به دلایل به وجود آمدن این مسئله دقت شود:


١) در مدفوع کردن مداوماً به مشکل برمی‌خورید و این کار برای شما به آسانی پیش نمی‌رود

مدفوعی که بسیار نرم و آبکی باشد امکان دارد بعد از این که با دستمال کاغذی باسنتان را پاک کردید و از دستشویی خارج شدید از سوراخ باسنتان به مقدار خیلی ناچیز چکه کند و این در درازمدت باعث خارش می‌شود. آنطور که دکتر ‘دیوید روزنفلد’ متخصص بیماری‌های روده و مقعد در لس‌آنجلس می‌گوید؛ شما چه ذرات باقی مانده‌ی مدفوع را روی شورتتان ببینید و چه نبینید مقدار ناچیز و میکروسکوپی مدفوع خشک شده روی پوست باسن شما برای به خارش انداختن سوراخ باسنتان کافی است.
مردم زیادی که بیماری روده‌ی تحریک‌پذیر (روده‌ای که به آسانی عفونت می‌کند ـ توضیح برگرفته از ویکی‌پدیای پزشکی) و بیماری انسداد روده (نوعی بیماری گوارشی که همزمان معده و روده را در بر می‌گیرد ـ توضیح برگرفته از ویکی‌پدیای پزشکی) دارند، کاملاً با عارضه‌ی خارش سوراخ کون آشنا هستند. اما مسائل دیگری نیز از قبیل نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخوردن میوه و سبزی و در نتیجه محروم کردن بدن از فیبرهای مغذی، انتخاب یک رژیم غذایی پر از چربی و داشتن یک زندگی پر از استرس و عصبی بودن، باعث چکه کردن سوراخ مقعد در مقادیر بسیار ریز می‌شود که در محور زمان به خارش سوراخ مقعد می‌انجماد.

  • چگونه این عارضه را متوقف کنید: بعد از خروج یک مدفوع بسیار چسبان و سفت از باسن شما، ترجیحاً کون خود را خوب بشویید و اگر امکان این برایتان وجود ندارد برای تمیز کردن سوراخ کون از دستمال‌های مرطوب ویژه‌ی تمیز کردن زخم استفاده نمائید تا بتوانید حداکثر مقدار مدفوع را هرچند در مقادیر میکروسکوپی از روی سوراخ کونتان پاک نمائید.
    قدم بعدی این است که تا می‌توانید آب خالص بنوشید و حتماً در روز ٢۵گرم سبزی و یا میوه میل کنید و یا از داروخانه مکمل غذایی سیلیومی تهیه نمائید. این یک نوع خاص فیبر است ماده‌ای که برای افزایش راحتی دفع کاملاً مفید و موثر است.
    اگر شما مدفوعی بیش از حد سفت و یا مشکلات روده و دفع دارید حتماً به دیدن پزشک خانوادگی‌تان و یا یک متخصص بیماری‌های روده و مقعد بروید.

٢) خیلی با شدت و خشونت دستمال را جهت تمیز کردن به به سوراخ کونتان می‌کشید

دکتر ‘جاشوا زیچنر’ متخصص پوست و مو ساکن نیویورک گفته است پوست اطراف سوراخ کون شما بسیار حساس است. بیش از حد پاک کردن پوست و یا ساییدن آن می‌تواند باعث پارگی لایه‌ی بیرونی پوست بدنتان در آن ناحیه شود که نتیجه‌اش خارش و ملتهب شدن پوست می‌باشد.

  • چگونه این مشکل را حل کنید: به جای استفاده از دستمال کاغذی‌های خشک و خراش‌دهنده، از دستمال‌های مرطوب ویژه‌ی تمیز کردن زخمها استفاده کنید و یا سوراخ کون را با جریان دادن آب روی آن تمیز کنید که قطعات کوچک مدفوع را کاملاً شسته و با خود ببرد.

٣) سوراخ کونتان را بیش از حد تمیز می‌کنید

همان مایعات ضدعفونی و صابون‌های خاص که برای شستن کص‌تان از آنها استفاده می‌کنید اگر به کون مالیده شوند باعث خارش و التهاب می‌شوند. ما اینجا راجع به شستشوی کلی بدن (حمام رفتن) حرف نمی‌زنیم، فقط اطلاع می‌دهیم که دستمال‌های ضدعفونی واژن که به عقیده‌ی عمومی رایج در جامعه‌ (غیر علمی) برای پاک کردن سوراخ کون هم مفید هستند، حاوی مواد شیمیایی هستند که در صورت تماس با سوراخ کون باعث ایجاد خارش در آن نقطه می‌شوند. دکتر زیچنر بر این نکته‌ی آخری بسیار تاکید دارد.

  • چگونه این مشکل را حل کنید: برای تمیز کردن سوراخ کون فقط از آب و یا دستمال‌های مرطوب بدون بو (خالی از از مواد شیمیایی خوشبو کننده) استفاده نمائید.

۴) عادت به تراشیدن موهای سوراخ کون یکی از دلایل ایجاد مشکل است

اگر شما با موم و یا تیغ اقدام به برداشتن موهای کص‌تان می‌نمایید، پس می‌توانید به دیگران بگویید که چقدر این کار باعث خاریدن کص شما می‌شود. حال حدس بزنید این مسئله شامل چه چیز دیگری می‌شود؟ درست است سوراخ کون! آنطور که دکتر زیچنر می‌گوید؛ پوست این دو ناحیه‌ی خاص به مراتب نسبت به بقیه‌ی نقاط بدن حساس‌تر است.
در ضمن اگر شما از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده‌ی مخصوص پاک کردن زخم بیش از حد برای پاک کردن سوراخ کون استفاده نمائید مواد شیمیایی تمیز کننده‌ی موجود در آن دستمال‌ها ممکن است خود باعث ایجاد التهاب سوزش و خارش شود. (توصیه به مصرف به مقدار متعادل). یعنی چیزی که برای رفع مشکل استفاده می‌نمایید ممکن است در صورت مصرف بیش از حد خود تبدیل به ریشه‌ی مشکل شود.

  • چگونه این مشکل را حل کنید: ابتدا تعداد دفعات تراشیدن موهای کص و کونتان را کاهش دهید. خیال ندارید این توصیه را انجام دهید؟ دکتر زیچنر توصیه می‌کند از روغن محافظ پوست گرفته شده از نفت (وازلین) برای نرم کردن آن ناحیه‌ی خاص بدنتان استفاده نمایید مانند انواع وازلین‌های بدون بو و یا کرم‌های ضد حساسیت و یا از لوسیون‌های خنک‌کننده برای از بین بردن التهاب و خارش استفاده نمایید.

۵) انتهای روده عفونت کرده است

یکی از بیماری‌های خارش‌آور که به طاعون کص معروف است می‌تواند سوراخ کون را نیز مورد حمله قرار دهد.
عفونت داخل بدن شما اگر به آن رسیدگی نشود می‌تواند لایه‌ی پوستی مابین کص و کون شما را نیز آلوده کرده و در ادامه سوراخ مقعد را نیز عفونی کند.
آنگونه که دکتر ‘دِوِک’ می‌گوید؛ خارش می‌تواند یکی از علائم اولیه ظهور بیماری‌های عفونی روده باشد زیرا هیچ کدام از مواد و مایعات موجود در روده به طور طبیعی ایجاد خارش نمی‌کنند پس زمانی که خارش به وجود می‌آید این یک علامت هشداردهنده برای وجود یک مشکل طبی‌ست.
درضمن گاهی اوقات سوراخ‌های پایینی بدن دچار عفونت‌های قارچی می‌شوند.
آنگونه که دکتر ‘روزنفلد’ می‌گوید دو تا از دلایل اصلی بوجود آمدن این عفونت‌ها اول استفاده سر خود و بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها و دوم لباس‌های پر از عرقی است که مردم در موقع ورزش روزانه‌شان بر تن می‌کنند.
به علاوه بیماری‌های عفونی که بر اثر روابط جنسی منتقل می‌شوند از جمله ویروس پاپیلوم انسانی می‌توانند خود را از طریق خارش قسمت درونی سوراخ‌های کص و کون به ما نشان دهند.

شرح بیماری از زبان ویکیپدیای پزشکی:
ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV (به انگلیسی: Human Papillomavirus) ویروسی است که بیش‌تر از همه در زمان آمیزش جنسی و از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می‌یابد. بیش از ۱۰۰ نوع یا سوش مختلف از HPV وجود دارد. اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی‌اطلاع می‌باشند، زیرا در بدن آنها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی‌شود. اما در برخی از موارد، انواع خاصی از HPV می‌توانند در قسمت‌های مختلف بدن باعث ایجاد زگیل (توده غیرطبیعی و غیر سرطانی بر روی پوست) یا زگیل تناسلی بشوند. در موارد دیگر، انواع خاصی از HPV می‌توانند ضایعات پیش سرطانی (یعنی نواحی دارای بافت‌های غیرطبیعی) یا سرطان ایجاد نمایند.

برای این که اچ‌پی‌وی که بیشتر انسانهای بالغی که سکس داشته‌اند در معرض ابتلا به آن بوده‌اند می‌تواند از طریق تماس پوست با پوست منتقل شود. هر نوع بازی با کون ـ نه فقط سکس از کون ـ (یعنی حتی انگشت کردن) می‌تواند باعث ابتلا شود.

اینها گفته‌های دکتر ‘الیسا دوک’ متخصص بیماری‌های واژن مستقر در نیویورک بود.

  • چگونه این مشکل را حل کنید: برای ازبین بردن احتمال عفونت قارچی و برای از بین بردن خارش از مرهم ضدعفونی قارچی که در تمام داروخانه‌ها بدون نسخه‌ی پزشک قابل دسترس است استفاده نمائید. اما اگر ظرف چند روز علائم عفونت از جمله خارش از بین نرفت حتماً نیاز دارید که به دیدن یک پزشک بروید.
    دیگر به هیچ وجه مدت طولانی لباس پر از عرق به تن نداشته باشید. بلافاصله برای خشک کردن لباسها آنها را از تن دربیاورید و تنتان را خشک کنید. سعی کنید حتماً از لباس‌های نخی نازک استفاده نمایید. اینگونه ریسک عفونت در لای پا و زیر بغل و نقاطی که معمولاً بیشتر عرق می‌کنند را بسیار پایین می‌آورید.
    نکته‌ی بسیار مهم: اگر متوجه شدید نزدیک سوراخ کون و یا کص‌تان برجستگی و یا برجستگی‌هایی به وجود آمده، بلافاصله برای معالجه و اسکن کردن تصویری نقاط زیر پوست (اس.تی.آی) به پزشک مراجعه نمایید.

۶) هنگام سکس از کون به مقدار کافی از روان‌کننده استفاده نمی‌کنید

با وجود این که واقعاً مهم است زمانی که از کص سکس می‌کنید از روان‌کننده استفاده نمایید چون برای این کار دلایل فراوانی وجود دارد، این اهمیت بیشتری دارد که در مواقع سکس از کون از روان‌کننده‌های بهداشتی استفاده نمایید زیرا کون برخلاف کص قابلیت ترشح مایع برای لیز کردن و روان‌کنندگی ندارد.
برای سکس از کون باید حداقل دو برابر سکس از کص از مواد روان‌کننده استفاده کرد. اگر آن را با روان‌کننده لیز نکنید پوست نازک اطراف و داخل کون می‌توانند دچار پارگی‌های میکروسکوپی شوند که در هنگام شفا یافتن و خوب شدن ایجاد خارش می‌کنند. نبودن خونریزی دلیل پاره نشدن پوست در مقیاس میکروسکوپی نمی‌باشد.

  • چطور این مشکل را حل کنید: تا میتوانید در هنگام سکس از کون از مواد روان‌کننده‌ی بیشتری استفاده کنید.
    بیشتر مردم وازلین‌هایی که مواد اولیه‌ی آن از سیلیکون تشکیل شده را ترجیح می‌دهند زیرا مدت درازتری نسبت به روان‌کننده‌های ساخته شده از آب مانند انواع لوبریکانت لیز می‌ماند.

٧) خاراندن سوراخ کونتان تبدیل به یک عادت شده است

دکتر روزنفلد می‌گوید بیشتر مواقع دلیل خارش غیر قابل تحمل سوراخ کون برای پزشکان غیر قابل تشخیص است. یکی از تئوری‌های رایج این است که خارش به دلیل ماندن پرزهای دستمال توالت روی سوراخ باسن به وجود می‌آید اما بعد از اینکه ذهن شما متوجه شد خاراندن سوراخ کونتان چقدر برای شما لذت دارد ماده‌ای به نام “ایفوریا” (هورمون لذت) به مقدار زیاد در مغز شما ترشح می‌شود که باعث می‌شود خاراندن سوراخ کون برای لذت بردن از آن به صورت یک نوع عادت دربیاید.
دکتر روزنفلد می‌گوید لذت ناشی از خاراندن بسیار زیاد است و یک عامل اعتیادآور در خود دارد یعنی به آسانی قابلیت تبدیل شدن به یک عادت فردی را دارد.

  • چگونه این مشکل را حل کنید: بیشتر خارش‌های ناشی از دلایل روانی در محور زمان به خودی خود متوقف می‌شوند. اما بهترین روش برای ترک این عادت این است که تمام تلاش خود را بکنید تا با خودداری از خاراندن نقطه‌ی مورد نظر این عادت را در خود ترک دهید.

منبع:

cosmopolitan.com/sex-love/a22852776/itchy-anus-butt

6391 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-06-06 02:53:53 +0430 +0430

چه حوصله ای داری اینارو خودت تایپ میکنی یا کپی

0 ❤️

2019-06-06 06:29:01 +0430 +0430

یکمشو‌ خوندم دیگه ادامه ندادم

1 ❤️

2019-06-06 15:07:57 +0430 +0430

یه سوال دارم اسکلت خان حشری… اینا ترجمه‌های خودتن دگ؟ یه سوال دگ: انگیزه‌ی ترجمت چیه؟
لطفا جواب بده… اینجا دوس نداری بیا پی‌وی ولی لطف کن و جواب بده

0 ❤️

2019-06-07 09:06:51 +0430 +0430

خانم من داخل کونش خارش داره، موقع سکس از عقب متوقف میشه و از بین میره ولی بعد از مدتی دوباره شروع میشه، دلیلش چیه؟

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «